Kashani-14000125-AghaedEslami-Thaqalain_IR.mp3
21.61M
🎙"مقدماتی بر فهم ما از عقائد اسلامی"
حجه الاسلام حامد کاشانی
متن سخنرانی در لینک🔰
https://www.hkashani.com/?p=14718
#جلسه_اول
#حجه_الاسلام_حامدکاشانی
#مقدماتی_برفهم_ماازعقایداسلامی
@rezvan_marefat
44.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید| کلیپ
سلسله مستندات #خواب_پریشان
بررسی جریان احمد اسماعیل بصری
#قسمت_دوم
#نقد_مدعی_یمانی
#انحرافات_مهدویت
@rezvan_marefat
🌐 امام محمدباقر علیه السلام در منابع اهل سنت
💠ابو عثمان عمربن بحر جاحظ(م:۲۵۰ه)
«…و هو سید فقهاء الحجاز و منه ابنه جعفر تعلّم الناس الفقه، و هو الملقّب بالباقر، باقرالعلوم، لقّبه به رسول الله (صلی الله علیه وآله)…او سید فقهای اهل حجازاست، که مردم فقه را از او و فرزندش جعفر فرا گرفتند .او ملقّب به باقر است ، کسی که علم را می شکافد، و این لقبی است که رسول خدا(صلی الله علیه وآله) براو گذارده است».۱
💠محمدبن طلحه شافعی (م:۶۵۲ه)
«هو باقرالعلم و جامعه و شاهر علمه و شاهرعلمه و رافعه…صفاقلبه و زکاه علمه و طهرت نفسه و شرفت اخلاقه و عمرت بطاعه الله اوقاته ورسخت فی مقام التقوی قدمه…»[۲]؛«او ابوجعفر محمّدبن علی بن ابی طالب است …او را به جهت کثرت سجودش باقر نامیدند؛ زیرا سجده پیشانی اش را شکافته و باز کرده بود. و برخی او را به جهت فراوانی علمش باقر نامیده اند ..».
💠احمد بن یوسف قرمانی
«وکان خلیفه ابیه من بین اخوته و وصیّه و القائم بالامامه من بعده، و لم یظهر عن احد من اولاد الحسن و الحسین من علم الدین و السنن و علم القرآن و السیر و فنون الآداب ما ظهر عن ابی جعفر[۳] »؛«…او از بین برادرانش جانشین پدرش و قائم مقام امامت بعد از او بود. و از هیچ یک از اولاد حسن و حسین در علم دین و سنن و علم قرآن و تاریخ و فنون و آداب، به مقدار آنچه از ابی جعفر رسیده، ظاهر نشده است».
💠ابن صبّاغ مالکی
«وکان محمّد بن علیّ بن الحسین(علیه السلام) مع ما هو علیه من العلم و الفضل و السؤدد و الرئاسه و الامامه، ظاهر الجود فی الخاصه و العامه، مشهورالکرم فی الکافه، معروفا بالفضل و الاحسان مع کثره عیاله و توسط حاله[۴]»؛«محمد بن علی بن الحسین علیه السلام، با وجود علم و فضل و بزرگواری و ریاست و امامت، اهل جود به خاص و عام بود. او مشهور به کرم بر همه بود و با کثرت عیال و متوسط الحال بودن در مال، معروف به فضل و احسان بود».
💠شمس الدین محمّد بن احمد بن عثمان الذهبی(م:۷۴۸ه). «ابوجعفر الباقر سیّد امام فقیه، یصلح للخلافه؛ ابوجعفر باقر،سیّد، امام، فقیه و کسی است که برای خلافت صلاحیت دارد».[۵]
در جایی دیگر می گوید :«و کان احد من جمع بین العلم و العمل و السؤدد و الشرف و الثقه و الرزانه و کان اهلا للخلافه»[۶]؛«او یکی از کسانی بود که بین علم وعمل و بزرگواری و شرف و وثاقت، جمع نموده بود. او اهلیت بر خلافت را داشت …».
💠احمد بن تیمیه حرّانی(م:۷۲۸ه)
«ابوجعفر محمّد بن علی من خیار اهل العلم و الدین و قیل :انّما سمّی الباقر لانّه بقر العلم»[۷] «ابوجعفر محمّد بن علی از بهترین های اهل علم ودین بود، گفته شده: اورا باقر نامیدند؛ زیرا علم را می شکافت».
وی همچنین در جای دیگر می گوید:«محمّد الباقر أعظم الناس زهدا و عباده بقر السجود جبهته و کان أعلم أهل وقته، سماه رسول الله (صلی الله علیه و آله)الباقر.[۸]..»؛ «محمد باقر بزرگترین مردم از جهت زهد و عبادت بود به گونه ای که سجده پیشانی اش را شکافته بود. اعلم زمان خویش بود، و پیامبر(صلی الله علیه وآله )او را باقر نام نهاده بود».
📚منابع:
۱. رسائل جاحظ،ص۱۰۸٫
۲. مطالب السؤول،ج۲،ص۱۰۰٫
۳. اخبار الدول،ص۱۱۱٫
۴. الفصول المهمه،ص۲۰۴٫
۵. سیر اعلام النبلاء،الذهبی،ج۱۳،ص۱۲۰٫
۶. سیر اعلام النبلاء،الذهبی،ج۴ص۴۰۲و۴۰۳٫
۷.منهاج السنه النبویه،فصل۴ص۵۰،مؤسسه قرطبه.
۸. منهاج السنه النبویه،فصل۴ص۱۱،مؤسسه قرطبه.
#ماه_رجب
#میلاد_امام_محمدباقر مبارک💐
امام باقر ع در #بیان_علما_اهل_سنت
@rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🌐 موسسه طلیعه داران ظهور برگزار میکند: دوره نقد مدعی دروغین یمانی تحت اشراف آیت الله اراکی✨ دور
باسلام و احترام؛ متقاضیان شرکت در سطح ۲ دوره های تخصصی نقدیمانی و نقدوهابیت، جهت دسترسی به محتوا، وارد سامانه آموزشی رضوان معرفت شوید.🔰
rezvan.taliedaran.ir
نام کاربری شما: کدملی
رمز عبور: شماره همراه شما
✅ هنگامِ ورودِ نامِ کاربری و رمزِعبور، زبان صفحه کلید خود را لاتین قرار دهید.
✅ورود با تلفن همراه امکان پذیر است.
❌ افرادی که نزد @S_Alavi110 ثبت نام نکرده اند نمی توانند وارد سامانه شوند.
#ماه_رجب🌱
#افتتاحیه_رضوان
#میلاد_امام_محمدباقر ع مبارک💐
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🌐 امام محمدباقر علیه السلام در منابع اهل سنت 💠ابو عثمان عمربن بحر جاحظ(م:۲۵۰ه) «…و هو سید فقهاء الح
تقریبِ مذاهب با طعمِ شکلات... 😍
"تا کور شود هر آنکه نتواند دید"!
41.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید| کلیپ
سلسله مستندات #خواب_پریشان
بررسی جریان احمد اسماعیل بصری
#قسمت_سوم
#نقد_مدعی_یمانی
#انحرافات_مهدویت
@rezvan_marefat
Kashani-14000126-AghaedEslami-02-Thaqalain_IR.mp3
23.24M
🎙"مقدماتی بر فهم ما از عقائد اسلامی"
حجه الاسلام حامد کاشانی
متن سخنرانی در لینک🔰
https://www.hkashani.com/?p=14719
#جلسه_دوم
#حجه_الاسلام_حامدکاشانی
#مقدماتی_برفهم_ماازعقایداسلامی
@rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
⭕️ تردید در سند حدیث برخی عالمان سنّی در سند حدیث تشکیک کرده و برخی آن را از آحاد شمردهاند. 🔰علم
۳) حدیث ثقلین:
این حدیث در بسیاری از کتاب های معتبر اهل سنت [۱] آورده شده است: پیامبر اکرم (ص) در روزهای آخر زندگانی خود، به اصحاب چنین فرمود: ای مردم نزدیک است که از سوی پروردگارم خوانده شوم و دعوت او را اجابت کنم. من در میان شما دو چیز گرانبها به یادگار می گذارم: یکی کتاب خداوند عزوجل و دیگری عترتم را، کتاب خداوند ریسمان محکمی است که از آسمان تا زمین کشیده شده است و عترت من همان اهل بیتم می باشند. این دو از هم جدا نمی شوند تا بر سر حوض کوثر بر من وارد شوند. پس ملاحظه کنید که چگونه پس از من با آنها رفتار می کنید»
۴) حدیث غدیر:
🌐 جریان غدیر در سال آخر عمر پیامبر اکرم (ص) در حجة الوداع اتفاق افتاد و آن حضرت، با بیان خطبه ی بسیار مهم و طولانی غدیر «... من کنت مولاه فهذا علی مولاه...» یعنی … هر کس من مولای او هستم علی مولای اوست و ... ، به امامت علی بن ابیطالب تصریح فرمود و رسالت خود را ابلاغ فرمود.
💠این ابلاغ رسالت در پی دستور الهی بود که در آیه ی ابلاغ به پیامبر گرامی اسلام (ص) داده شد و پس از انجام رسالت آیه ی اکمال دین و اتمام نعمت و رضایت خدا از دین اسلام نازل گردید که صد هزار نفری که در آن صحرا شاهد خطبه بودند به امام علی (ع) تبریک گفته و بیعت نمودند از جمله خلیفه اول و دوم.
🔰این واقعه توسط عده ی زیادی(۱۱۰ نفر) از صحابه پیامبر اکرم(ص) و همچنین از ۸۴ نفر از تابعین و ۳۶ نفر از دانشمندان و مؤلفین، نقل شده است.
🔰علامه امینی با مدارک و دلایل محکم از منابع معروف اسلامی (اهل سنت و شیعه)، در کتاب شریف الغدیر تمامی این نقل ها را آورده است.
🔰این حدیث متواتر و مسلم است و کسی که در صدور آن تشکیک نماید به این معناست که اطلاعاتی در باب علم الحدیث ندارد .
۵) حدیث جابر:
در اين روايت، رسول خدا صلى الله عليه وآله ذيل آيه «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ» در پاسخ جابر بن عبدالله انصارى، كه از مصداق «اولى الامر» پرسيده بود؛ اسامى تمام ائمه را شرح دادند:
وَحَدَّثَنَا غَيْرُ وَاحِدٍ مِنْ أَصْحَابِنَا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ يَزِيدَ بْنِ مَالِكٍ الْفَزَارِيِّ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَمَاعَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ الْحَارِثِ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ عَنْ يُونُسَ بْنِ ظَبْيَانَ عَنْ جَابِرِ بْنِ يَزِيدَ الْجُعْفِيِّ قَالَ: سَمِعْتُ جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيَّ يَقُولُ: لَمَّا أَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى عَلَى نَبِيِّهِ صلي الله عليه وآله «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ»
قُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ قَدْ عَرَفْنَا اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَمَنْ أُولِي الْأَمْرِالَّذِينَ قَرَنَ اللَّهُ طَاعَتَهُمْ بِطَاعَتِهِ؟ فَقَالَ: هُمْ خُلَفَائِي يَا جَابِرُ وَأَئِمَّةُ الْمُسْلِمِينَ بَعْدِي أَوَّلُهُمْ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عليه السلام ثُمَّ الْحَسَنُ ثُمَّ الْحُسَيْنُ ثُمَّ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ثُمَّ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الْمَعْرُوفُ فِي التَّوْرَاةِ بِالْبَاقِرِ وَسَتُدْرِكُهُ يَا جَابِرُ فَإِذَا لَقِيتَهُ فَأَقْرِئْهُ مِنِّي السَّلَامَ ثُمَّ الصَّادِقُ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ ثُمَّ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ ثُمَّ عَلِيُّ بْنُ مُوسَى ثُمَّ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ ثُمَّ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ ثُمَّ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ ثُمَّ سَمِيِّي وَذُو كُنْيَتِي حُجَّةُ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَبَقِيَّتُهُ فِي عِبَادِهِ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ ذَلِكَ الَّذِي يَغِيبُ عَنْ شِيعَتِهِ وَأَوْلِيَائِهِ غَيْبَةً لَا يَثْبُتُ فِيهَا عَلَى الْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِ إِلَّا مَنِ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ
قَالَ جَابِرٌ فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَهَلْ يَقَعُ لِشِيعَتِهِ الِانْتِفَاعُ بِهِ فِي غَيْبَتِهِ فَقَالَ صلي الله عليه وآله إِي وَالَّذِي بَعَثَنِي بِالنُّبُوَّةِ إِنَّهُمْ لَيَسْتَضِيئُونَ بِنُورِهِ وَيَنْتَفِعُونَ بِوَلَايَتِهِ فِي غَيْبَتِهِ كَانْتِفَاعِ النَّاسِ بِالشَّمْسِ وَإِنْ تَجَلَّاهَا سَحَابٌ يَا جَابِرُ هَذَا مِنْ مَكْنُونِ سِرِّ اللَّهِ وَمَخْزُونِ عِلْمِ اللَّهِ فَاكْتُمْهُ إِلَّا عَنْ أَهْلِهِ.
🔰🔰
💠جابر بن يزيد جعفى مىگويد: از جابر بن عبد اللَّه انصارى شنيدم كه مىگفت: هنگامى كه آيه شريفه يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِى الْأَمْرِ مِنْكُمْ نازل شد، خدمت حضرت عرض كردم: ما خدا و رسول را شناختيم و اكنون مىخواهيم بدانيم اين اولو الامر كه طاعت آنان با اطاعت خدا و رسول قرين شده كدام افراد هستند؟ فرمود: اين افراد خلفاى من هستند.
🔰اى جابر! آنان پيشوايان مسلمين اند كه پس از من خواهند آمد؛ اول آنها على بن ابى طالب است، پس از وى حسن و بعد از او حسين سپس على بن الحسين، و محمد بن على كه در تورات به باقر معروف است و تو او را درك خواهى كرد و هر گاه وى را ملاقات نمودى سلام مرا به او برسان، بعد از او جعفر بن محمد، و موسى بن جعفر و على بن موسى، و محمد بن على، و على بن محمد، و حسن بن على امام هستند.
🔰پس از اينها همنام و صاحب كنيه من كه حجت پروردگار و نشانه او در زمين است و نام او محمد بن حسن مىباشد كه از شيعيان و پيروان و دوستان خود غيبت خواهد كرد، و جز افرادى كه در ايمان امتحان داده باشند كسى در امامت او باقى نخواهد ماند، به خداوندى كه مرا به راستى برانگيخته شيعيان از غيبت او استفاده خواهند كرد و از تابش انوار او مستفيض خواهند شد همان طور كه از خورشيد استضائه مىكنند و لو در زير ابر باشد، اى جابر اين مطالب از اسرار خداوند است كه در گنجينه هاى علم محفوظ مانده و آنها را جز به اهلش اطلاع نده.
📚اسناد حدیث جابر :
الصدوق، ابوجعفر محمد بن علي بن الحسين (متوفاي۳۸۱هـ)، كمال الدين و تمام النعمة،ج۱، ص۲۵۳، ناشر: اسلامية ـ تهران، الطبعة الثانية، ۱۳۹۵ هـ.
الطبرسي، أبي علي الفضل بن الحسن (متوفاي۵۴۸هـ)، اعلام الورى بأعلام الهدى، ص۳۹۷، ناشر: اسلاميه.
الإربلي، أبي الحسن علي بن عيسي بن أبي الفتح (متوفاى۶۹۳هـ)، كشف الغمة في معرفة الأئمة، ج۲، ص۵۱۰، ناشر: دار الأضواء ـ بيروت، الطبعة الثانية، ۱۴۰۵هـ ـ ۱۹۸۵م.
کفایه الاثر ص ۸ / ینابیع الموده ص ۴۹۴ / اثبات الهداه ج۳، ص ۱۲۳/ غایه المرام ، ص۲۶۷
آن چه ذکر شد فقط گوشه ای از دلایل بی شماری است که بر خلافت بلافصل علی (ع) دلالت دارد.
#ادله_اثبات
#خلافت_امیرع
#ولایت_امیرالمومنین
#حدیث_جابر #ادله_روایی
#حدیث_ثقلین #حدیث_غدیر
@rezvan_marefat