مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
⭕️ تردید در سند حدیث برخی عالمان سنّی در سند حدیث تشکیک کرده و برخی آن را از آحاد شمردهاند. 🔰علم
۳) حدیث ثقلین:
این حدیث در بسیاری از کتاب های معتبر اهل سنت [۱] آورده شده است: پیامبر اکرم (ص) در روزهای آخر زندگانی خود، به اصحاب چنین فرمود: ای مردم نزدیک است که از سوی پروردگارم خوانده شوم و دعوت او را اجابت کنم. من در میان شما دو چیز گرانبها به یادگار می گذارم: یکی کتاب خداوند عزوجل و دیگری عترتم را، کتاب خداوند ریسمان محکمی است که از آسمان تا زمین کشیده شده است و عترت من همان اهل بیتم می باشند. این دو از هم جدا نمی شوند تا بر سر حوض کوثر بر من وارد شوند. پس ملاحظه کنید که چگونه پس از من با آنها رفتار می کنید»
۴) حدیث غدیر:
🌐 جریان غدیر در سال آخر عمر پیامبر اکرم (ص) در حجة الوداع اتفاق افتاد و آن حضرت، با بیان خطبه ی بسیار مهم و طولانی غدیر «... من کنت مولاه فهذا علی مولاه...» یعنی … هر کس من مولای او هستم علی مولای اوست و ... ، به امامت علی بن ابیطالب تصریح فرمود و رسالت خود را ابلاغ فرمود.
💠این ابلاغ رسالت در پی دستور الهی بود که در آیه ی ابلاغ به پیامبر گرامی اسلام (ص) داده شد و پس از انجام رسالت آیه ی اکمال دین و اتمام نعمت و رضایت خدا از دین اسلام نازل گردید که صد هزار نفری که در آن صحرا شاهد خطبه بودند به امام علی (ع) تبریک گفته و بیعت نمودند از جمله خلیفه اول و دوم.
🔰این واقعه توسط عده ی زیادی(۱۱۰ نفر) از صحابه پیامبر اکرم(ص) و همچنین از ۸۴ نفر از تابعین و ۳۶ نفر از دانشمندان و مؤلفین، نقل شده است.
🔰علامه امینی با مدارک و دلایل محکم از منابع معروف اسلامی (اهل سنت و شیعه)، در کتاب شریف الغدیر تمامی این نقل ها را آورده است.
🔰این حدیث متواتر و مسلم است و کسی که در صدور آن تشکیک نماید به این معناست که اطلاعاتی در باب علم الحدیث ندارد .
۵) حدیث جابر:
در اين روايت، رسول خدا صلى الله عليه وآله ذيل آيه «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ» در پاسخ جابر بن عبدالله انصارى، كه از مصداق «اولى الامر» پرسيده بود؛ اسامى تمام ائمه را شرح دادند:
وَحَدَّثَنَا غَيْرُ وَاحِدٍ مِنْ أَصْحَابِنَا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ يَزِيدَ بْنِ مَالِكٍ الْفَزَارِيِّ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَمَاعَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ الْحَارِثِ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ عَنْ يُونُسَ بْنِ ظَبْيَانَ عَنْ جَابِرِ بْنِ يَزِيدَ الْجُعْفِيِّ قَالَ: سَمِعْتُ جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيَّ يَقُولُ: لَمَّا أَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى عَلَى نَبِيِّهِ صلي الله عليه وآله «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ»
قُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ قَدْ عَرَفْنَا اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَمَنْ أُولِي الْأَمْرِالَّذِينَ قَرَنَ اللَّهُ طَاعَتَهُمْ بِطَاعَتِهِ؟ فَقَالَ: هُمْ خُلَفَائِي يَا جَابِرُ وَأَئِمَّةُ الْمُسْلِمِينَ بَعْدِي أَوَّلُهُمْ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عليه السلام ثُمَّ الْحَسَنُ ثُمَّ الْحُسَيْنُ ثُمَّ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ثُمَّ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الْمَعْرُوفُ فِي التَّوْرَاةِ بِالْبَاقِرِ وَسَتُدْرِكُهُ يَا جَابِرُ فَإِذَا لَقِيتَهُ فَأَقْرِئْهُ مِنِّي السَّلَامَ ثُمَّ الصَّادِقُ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ ثُمَّ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ ثُمَّ عَلِيُّ بْنُ مُوسَى ثُمَّ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ ثُمَّ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ ثُمَّ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ ثُمَّ سَمِيِّي وَذُو كُنْيَتِي حُجَّةُ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَبَقِيَّتُهُ فِي عِبَادِهِ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ ذَلِكَ الَّذِي يَغِيبُ عَنْ شِيعَتِهِ وَأَوْلِيَائِهِ غَيْبَةً لَا يَثْبُتُ فِيهَا عَلَى الْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِ إِلَّا مَنِ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ
قَالَ جَابِرٌ فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَهَلْ يَقَعُ لِشِيعَتِهِ الِانْتِفَاعُ بِهِ فِي غَيْبَتِهِ فَقَالَ صلي الله عليه وآله إِي وَالَّذِي بَعَثَنِي بِالنُّبُوَّةِ إِنَّهُمْ لَيَسْتَضِيئُونَ بِنُورِهِ وَيَنْتَفِعُونَ بِوَلَايَتِهِ فِي غَيْبَتِهِ كَانْتِفَاعِ النَّاسِ بِالشَّمْسِ وَإِنْ تَجَلَّاهَا سَحَابٌ يَا جَابِرُ هَذَا مِنْ مَكْنُونِ سِرِّ اللَّهِ وَمَخْزُونِ عِلْمِ اللَّهِ فَاكْتُمْهُ إِلَّا عَنْ أَهْلِهِ.
🔰🔰
💠جابر بن يزيد جعفى مىگويد: از جابر بن عبد اللَّه انصارى شنيدم كه مىگفت: هنگامى كه آيه شريفه يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِى الْأَمْرِ مِنْكُمْ نازل شد، خدمت حضرت عرض كردم: ما خدا و رسول را شناختيم و اكنون مىخواهيم بدانيم اين اولو الامر كه طاعت آنان با اطاعت خدا و رسول قرين شده كدام افراد هستند؟ فرمود: اين افراد خلفاى من هستند.
🔰اى جابر! آنان پيشوايان مسلمين اند كه پس از من خواهند آمد؛ اول آنها على بن ابى طالب است، پس از وى حسن و بعد از او حسين سپس على بن الحسين، و محمد بن على كه در تورات به باقر معروف است و تو او را درك خواهى كرد و هر گاه وى را ملاقات نمودى سلام مرا به او برسان، بعد از او جعفر بن محمد، و موسى بن جعفر و على بن موسى، و محمد بن على، و على بن محمد، و حسن بن على امام هستند.
🔰پس از اينها همنام و صاحب كنيه من كه حجت پروردگار و نشانه او در زمين است و نام او محمد بن حسن مىباشد كه از شيعيان و پيروان و دوستان خود غيبت خواهد كرد، و جز افرادى كه در ايمان امتحان داده باشند كسى در امامت او باقى نخواهد ماند، به خداوندى كه مرا به راستى برانگيخته شيعيان از غيبت او استفاده خواهند كرد و از تابش انوار او مستفيض خواهند شد همان طور كه از خورشيد استضائه مىكنند و لو در زير ابر باشد، اى جابر اين مطالب از اسرار خداوند است كه در گنجينه هاى علم محفوظ مانده و آنها را جز به اهلش اطلاع نده.
📚اسناد حدیث جابر :
الصدوق، ابوجعفر محمد بن علي بن الحسين (متوفاي۳۸۱هـ)، كمال الدين و تمام النعمة،ج۱، ص۲۵۳، ناشر: اسلامية ـ تهران، الطبعة الثانية، ۱۳۹۵ هـ.
الطبرسي، أبي علي الفضل بن الحسن (متوفاي۵۴۸هـ)، اعلام الورى بأعلام الهدى، ص۳۹۷، ناشر: اسلاميه.
الإربلي، أبي الحسن علي بن عيسي بن أبي الفتح (متوفاى۶۹۳هـ)، كشف الغمة في معرفة الأئمة، ج۲، ص۵۱۰، ناشر: دار الأضواء ـ بيروت، الطبعة الثانية، ۱۴۰۵هـ ـ ۱۹۸۵م.
کفایه الاثر ص ۸ / ینابیع الموده ص ۴۹۴ / اثبات الهداه ج۳، ص ۱۲۳/ غایه المرام ، ص۲۶۷
آن چه ذکر شد فقط گوشه ای از دلایل بی شماری است که بر خلافت بلافصل علی (ع) دلالت دارد.
#ادله_اثبات
#خلافت_امیرع
#ولایت_امیرالمومنین
#حدیث_جابر #ادله_روایی
#حدیث_ثقلین #حدیث_غدیر
@rezvan_marefat
39.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید| کلیپ
سلسله مستندات #خواب_پریشان
بررسی جریان احمد اسماعیل بصری
#قسمت_چهارم
#نقد_مدعی_یمانی
#انحرافات_مهدویت
@rezvan_marefat
هدایت شده از آیت الله اراکی
💠سلسله مباحث #امامت در اندیشه اسلامی 1️⃣
🔷عصاره اسلام مسئله امامت و ولایت است، همه اسلام در امامت و ولایت خلاصه می شود، لذا خطای در امامت و ولایت خطای در کل اسلام است. به همین جهت اگر به تاریخ نگاه کنیم خواهیم دید که همه جنگ ها و نزاع ها ریشه در مسئله امامت و ولایت دارد.
🔶آنچه جوامع بشر را تشکیل و متحد می کند مسئله ولایت است، ولایت است که هویت قدرت و عزت یک جامعه را ایجاد می کند. کما اینکه آیه شریفه می فرماید: « يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ» (اسراء/71).
🔷این گمان که مسئله امامت مختص مسلمین است درست نیست کما اینکه در قرآن کریم به آن اشاره می کند که همانطور که امام نور داریم امام ظلت و گمراهی هم داریم، اصولا هیچ جامعه ای بدون امام شکل نخواهد گرفت. لذا بحث امامت بحث سرنوشت دنیوی و اخروی ماست.
🔶اگر در جوامع اسلامی، امروزه هرج و مرج، تفرقه و خون ریزی می بینیم همه بخاطر کسانی است که مسیر ولایت الهی را منحرف کردند.
🔹🔹مسئله امامت مسئله روز جهان است و باید به آن بیشتر پرداخته شود.
#امام_زمان #امام_خامنه_ای
📌کانال های رسمی آیت الله اراکی:
سایت | آپارات | ایتا | سروش | روبیکا
42.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید| کلیپ
سلسله مستندات #خواب_پریشان
بررسی جریان احمد اسماعیل بصری
#قسمت_پنجم
#نقد_مدعی_یمانی
#انحرافات_مهدویت
@rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
باسلام و احترام؛ متقاضیان شرکت در سطح ۲ دوره های تخصصی نقدیمانی و نقدوهابیت، جهت دسترسی به محتوا، وا
✅ ثبت نام طلاب حوزه علمیه دزفول انجام شد. این گروه از دانش پژوهان می توانند با ورود به سامانه آموزش مجازی رضوان معرفت از دوره نقدیمانی با تدریس دکتر هوشیار بهرمند شوند🌱
#دوره_اختصاصی
#مدارس_علمیه
40.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید| کلیپ
سلسله مستندات #خواب_پریشان
بررسی جریان احمد اسماعیل بصری
#قسمت_ششم
#نقد_مدعی_یمانی
#انحرافات_مهدویت
@rezvan_marefat
Kashani-14000127-AghaedEslami-03-Thaqalain_IR.mp3
11.9M
🎙"مقدماتی بر فهم ما از عقائد اسلامی"
حجه الاسلام حامد کاشانی
متن سخنرانی در لینک🔰
https://www.hkashani.com/?p=14724
#جلسه_سوم
#حجه_الاسلام_حامدکاشانی
#مقدماتی_برفهم_ماازعقایداسلامی
@rezvan_marefat
✅ دوره عقاید استاد کاشانی دارای ازمون جامع و مدرک بوده و فاقد مصاحبه علمی می باشد.