💠«ابن تیمیه» ادعا می کند ائمه و بیشتر علماء سفر به قصد زیارت قبر نبوی صلی الله علیه و آله و سلم را نامشروع می دانند؛ این در حالی است که «محمـد انورشاه کشمیـری» شارح معروف صحیح بخاری ضمن ردّ این ادعا می نویسد:
زیارت قبر مستحـب است و هزاران هزار از سلف به نیّت زیارت قبـر نبوی صلی الله علیه و آله و سلم سفر کرده اند و چنین گمان داشتند که این عمل از بهترین راه های رسیدن به خداست.
📚برگرفته از کتاب «فیض الباری علی صحیح بخاری» و کتاب «الفتاوی الکبری»
#کتاب_خوانی
#زیارت_قبور #سیره_سلف
@rezvan_marefat
Kashani-14000130-AghaedEslami-06-Thaqalain_IR.mp3
14.46M
🎙"مقدماتی بر فهم ما از عقائد اسلامی"
حجه الاسلام حامد کاشانی
متن سخنرانی در لینک🔰
https://www.hkashani.com/?p=14783
#جلسه_ششم
#حجه_الاسلام_حامدکاشانی
#مقدماتی_برفهم_ماازعقایداسلامی
@rezvan_marefat
18.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠علائم امام شناسی | استاد سخنور
@rezvan_marefat
1400.04.26 - ولایت فقیه.pdf
2.92M
🔰مساااابقه همراه با جوایز 🎁
منبع: کتاب نگرش کلامی
به مساله ولایت فقیه
نوشته دکتر علی محمدی هوشیار
#اهدا_جوایز_به_نفرات_برتر
📆 زمان برگزاری آزمون: ۱۶ اسفند
💠اعلام نفرات برتر: ۱۷ اسفندماه
#مسابقه
@rezvan_marefat
🔰مدعیان مهدویت یا مُتَمَهدیان و یا مدعیان دروغین به افرادی گفته میشود که خود را به عنوان مهدی موعود معرفی کردهاند یا اینکه خودشان ادعایی نداشتهاند اما دیگران آنها را مهدی میپنداشتند.
💠برخی از افرادی که خود را مهدی خواندهاند عبارتند از:
🚫جعفر بن علی مشهور به جعفر کذاب برادر امام حسن عسکری(ع) پس از شهادت امام عسکری ادعای امامت کرد.[۱]
🚫عبدالله المهدی: عبیدالله بن احمد بن اسماعیل بود که خود را از نسل امام جعفر صادق(ع) معرفی نمود. وی در سال ۲۹۷ق به عنوان مهدی از افریقا بپا خواست و دولت فاطمیون را تشکیل داد که پس از گذشتن ۲۷۰ سال منقرض گردید.[۲]
🚫مهدی هرغی: محمد بن عبدالله بن تومرت علوی حسنی از قبیله مصامده بود که در جبال اطلس مراکش سکونت داشتند، در سال ۴۹۷ق با نام مهدی قیام نمود و بر اسپانیا تسلط یافت و سلسله موحدین را بنا نهاد.[۳]
🚫غلاماحمد قادیانی در سال ۱۸۲۶م از پنجاب هندوستان قیام کرد و با سیکهای آن سرزمین بر مبنای ادعای مهدویت و سپس نبوت جنگید و فرقه قادیانی را تشکیل داد.[۴]
🚫سید علیمحمد باب (زاده۱۲۳۵ق) نخست به عنوان باب سر برافراشت سپس خود را باب مهدی منتظر معرفی کرد و پس از آن ادعای مهدویت و نبوت نمود.[۵]
🚫مهدی سودانی: محمد احمد بن عبدالله از رهبران ضد استعمار سودان در قرن سیزدهم قمری/ نوزدهم میلادی (۱۳۰۷-۱۲۶۴ق) بود وی پس از تصرف خارطوم، ادعای مهدویت نمود.[۶]
✍پ.ن: در ادوار تاریخ، مدعیان فراوانی بانگ "انا المهدی" سر دادند و غربال کردند ناسِره را از سِره!
📚منابع:
۱.شیخ طوسی، الغیبه، ص۲۲۵-۲۲۲.
۲. ابن خلدون، مقدمه، ص۳۷۴
۳. ابن خلدون، مقدمه، ص۳۶۶.
۴. سعد محمد حسن، المهدیه فی الاسلام، ص۲۷۰.
۵. جعفریان، مهدیان دروغین، ص۲۳۰ـ۲۳۴، تهران، نشرعلم، ۱۳۹۱ش؛ برنجکار، آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی، طه - حوزه علمیه خواهران، ۱۳۸۲ ص۸۸.
۶. سازمان اسناد انقلاب اسلامی
#مدعیان_دروغین
@rezvan_marefat
🛑 آزادی یکی دیگر از مجرمانِ غائله گلستان هفتم تهران!
محمد شریفی مقدم از دراویش فعالِ وابسته به گروهک "مجذوباننور" پنجشنبه بیستم بهمنماه، پس از گذراندن ۵ سال از محکومیتِ ۱۲ ساله زندان خود، مشمول عفو رهبری گشته و از زندان آزاد شد.
این درویشِ مجرم (از پیروان فرقه گنابادی) سحرگاه یکم اسفندماه سال ۱۳۹۶ در غائله خیابان گلستان هفتم تهران، بهدلیل ارتکابِ یک سری اعمالِ مجرمانه، محکوم شده بود.
شریفی مقدم توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به برازجان و ۲ سال محرومیتهای اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد و در دادگاه تجدید نظر نیز مجدداً این حکم تائید شده بود و اکنون پس از ۵ سال از زندان اوین آزاد شده است.
#مجذوبان_نور
#فرقه_گنابادی
@rezvan_marefat
⚠️درویشی گری به سبک مدرنیته
اینک معنای درویشی مدرن را از منظر جامعه بیرونی، مورد بررسی قرار می دهیم مبنای این ارزیابی، اندیشه و کردار گروهک مجذوبان نور به عنوان مظهر گنابادی های مدرن و مبدع آن است.
↙️نگاهی به اقدامات مجذوبانی ها از زمان شکل گیری تاکنون، نمایانگر شاخص های رفتاری خاصی در این گروهک می باشد، از آن جمله است:
• دنیاگرایی؛ مجذوبانی ها با اقدامات خود نشان داده اند ، حقیقتاً شایسته عنوان «فقیر » که دراویش بدان می نازند – نبوده و این را با نمایش اسراف و ریخت وپاشهای بسیار در خصوص راه انداختن کاروان اسکورت برای قطب، برگزاری جشنهای پرهزینه ( مانند اعیاد قربان و غدیر ) و صدالبته قدرت خواهی که نمود بارز حب دنیاست ،آشکار ساخته اند.
• بی تفاوتی به طریقت (اباحه گری)؛ کارنامه عناصر مجذوبانی نشان دهنده آن است که تعریف خاص خود را از طریقت داشته و به معنای سنتی آن بی اعتقادند. گذشته از این، روشنفکرمآبی شان، آنها را به اعمالی وامی دارد که نه تنها با درویشی ، بلکه با طریقت و شریعت نیز سنخیتی نداشته و بیشتر به سبک زندگی مدرنیته تنه می زند. هلهله سر دادن و رقص و پایکوبی به بهانه های مختلف، بی قیدی نسل جدید نسبت به حجاب و توهین به دارندگان –به اصطلاح- مقام طریقت یعنی مشایخ و مأذونین، از مصادیق این شاخص است.
• پشت کردن به قطب؛ مجذوبانی ها هرچند به ظاهر، خود را مطیع قطب نشان می دهند ( تا اعتبار و جایگاه خویش را در میان مریدان ارتقا دهند) اما در عمل نشان داده اند پایبندی چندانی به اقوال قطب نداشته و بر اساس سیاستهای خود عمل می کنند.
در واقع، قطبیت برای آنها جایگاهی صوری دارد که دیر یا زود باید به دیگری واگذار شود. بی تفاوتی مجذوبانی ها نسبت به قطب گاه تا جایی پیش رفته که صدای اطرافیان قطب را درآورده و او را به صدور بیانیه های تند و تیز علیه مجذوبان واداشته اند.
• اختلاف افکنی( شاخه اعتراضی فرقه گنابادی)؛ گروهک مجذوبان نور را می توان شاخه اعتراضی و به اصطلاح دگراندیش فرقه گنابادی محسوب کرد که درصدد درانداختن طرحی تازه و ایجاد تحولی اساسی در فرقه است و در این مسیر از هیچ چیز فروگذار نیست.
↙️لازمه این امر، افزایش قدرت است و یکی از مسیرهای اصلی کسب قدرت، اختلاف افکنی. لذا مجذوبانی ها از همین سیاست برای شکستن اتحاد درونی فرقه، تزلزل جایگاه مشایخ و متعاقب آن قطبیت، سود جسته و هدف غایی خود را برای تحقق درویشی گری مدرن دنبال می نمایند.
#طرح_شاخص
#تصوف_فرقه_ای
@rezvan_marefat
•رویکردهای سیاسی؛ مجذوبانی ها با تحرکات رسانه ای و عملی خود طی سالهای اخیر و به ویژه در جریان برخی وقایع، عملاً نشان داده اند که به شعار عدم مداخله درویشی گری در سیاست پشت کرده و چه بسا طبق آنچه گذشت، لزوم به روز بودن و در محورتحرکات اجتماعی- سیاسی قرار داشتن را لازمه درویشی حقیقی می دانند.
↙️ مصادیق در این زمینه بسیار است، از تبلیغات رسانه ای همیشگی در رسانه های فرقه در خصوص هجمه به نظام گرفته تا عدم تمکین احکام قضایی و قوانین، نامه نگاری به سران مملکتی، سهم خواهی، سیاه نمایی از وضعیت جامعه، جوسازی، تحرک آفرینی (از طریق ایجاد کمپین، انتشار فراخوانهای اعتراضی و امثالهم) بارزترین نمود این سیاسی گری را باید در راه اندازی خانه تیمی(مسلح ) در کوار، گردنکشی علیه نظام و نیز حوادث دیماه ۱۳۹۶ مشاهده نمود.
↙️مجذوبانی ها که مترصد فرصتی برای تحقق اهداف و بیرون زدن بغض های فروخفته خود بودند، از همان دقایق نخست بروز تجمعات افراد معترض ، وارد عمل شدند. ابتدا با تبلیغات و جوسازی در شبکه های اجتماعی و در مرحله بعد، پیوستن به صف اغتشاشگران. ❌
↙️تندروی های مجذوبانی ها دراین زمینه تا جایی بود که برخی از آنها به سبب جرایمی چون اقدام علیه امنیت ملی، تخریب و به آتش کشیدن مساجد در برخی شهرهای کشور، دستگیر شدند.
↙️البته همین مسئله، باز هم دستمایه برخی از دراویش فرقه قرار گرفت تا به نوعی از آن به نفع خویش بهره جویند، لذا بلافاصله وارد عمل شده و با تحصن در مقابل محل بازداشت شدگان (زندان اوین) و تبلیغات رسانه ای گسترده پیرامون آن، فاز بعدی برنامه های تشکیلاتی خود را پی گرفتند که همانا «یارطلبی» و جلب توجه دراویش سنتی -از دید آنها- در نقاط مختلف کشور، به بهانه حمایت از بازداشت شدگان بود.
↙️ این کار نتیجه مهمی در برداشت: با تبلیغات گسترده رسانه ای و فرافکنی -با توجه به موقیعت حساس حاکم بر جامعه – می توانستند دراویش را در میان گروهها و جریانهای مختلف داخلی و در مرحله بعد، فراملی مطرح کرده و اهداف خویش را در مظلوم نمایی و سهم خواهی از نظام دنبال نمایند‼️
↙️نقطه اوج اقدامات آنها، حوادث تأسف بار کلانتری ۱۰۲ پاسداران تهران بود که شهادت چهار تن از مأموران نیروی انتظامی و بسیج را رقم زد. به هر روی، مجموعه اقدامات مجذوبانی ها در این وقایع، بیش ازپیش رویکردهای سیاسی آنها را آشکار ساخته، نشان داد اهداف بزرگتری در سر دارند که با برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت تشکیلاتی درصدد محقق ساختنشان هستند.
#طرح_شاخص
#نقد_تصوف_فرقه_ای
#دهه_فجر #عفو_رهبری!
@rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🔰مساااابقه همراه با جوایز 🎁 منبع: کتاب نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه نوشته دکتر علی مح
🔰سالهاست دشمن به این حقیقت رسیده که حذف فیزیکی مرزبانان اعتقادی، نتیجه عکس دلرع و از خون یک دانشمند و عالم دینی، صدها عالم دیگر به وجود می آید. آنچه می ماند، حذف و ترور شخصیتی فقهای دین است تا با بی اعتبار و ناکارآمد جلوه دادن آنان، کاری کنند که فقهای شیعه، به دست شیعه کنار گزاشته شود!
🔰فقه و فقاهت و ولایت فقیه همواره با دشمنی های فراوانی مواجه بوده و به هر مناسبتی از سوی فرقه ها با مدعیان مهدویت و همچنین از سوی مدعیان عرفان و تصوف، مورد هجمه و حمله قرار گرفته است.
به عنوان نمونه می توان به فرقه انحرافی منصور هاشمی خراسانی اشاره کرد که فقهای دین را تحریف کنندگان معنای دین دانسته و می گویند: "اینان به پای عالمان امت های گذشته رفته اند، جز اینکه آنان، الفاظِ شریعت را تحریف می گردند و اینان، معنای آن را تحریف می کنند. زنهار! از اینان برحذر باشید که شما را گمراه نکنند همان گونه که عالمان امت های گذشته آنان را گمراه کردند."۱
۱. پایگاه منصور هاشمی خراسانی، نامه ها، شماره۷
📕نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه ص۹ و ۱۰
#کتاب_خوانی
#هاشمی_خراسانی
#نقدتصوف_فرقه_ای
@rezvan_marefat