#گزارش_تصویری
مدرک فارغ التحصیلان دوره مقدماتی نقد یمانی صادر و ارسال شد.
💯 دانش پژوهان عزیزی که از ابتدای شهریور تا ۱۷ آبان ماه مصاحبه داده و قبول شدند مشمول دریافت گواهینامه پایان دوره خواهند بود.
#صدور_گواهینامه🌱
#موسسه_طلیعه_داران_ظهور
@rezvan_marefat
حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی هوشیار، رییس میز تخصصی مقابله با فرقه های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در نشست دانش افزایی با موضوع نسبت شناسی خشونت با گرایش به فرقه های انحرافی اظهار داشت:
🔰به هر میزانی که فرق بین مردم فعالیت داشتند جبهه خیری هم مقابل آن شکل گرفته است که با آنها مقابله داشته و به شبهات پاسخ داده و مناظره هایی در این زمینه شکل گرفته است.
رییس میز تخصصی مقابله با فرقه های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به نوع نگاه و مدل مواجهه با فرقه های انحرافی در طول تاریخ افزود: بیشترین مواجهه نویسندگان، اساتید و فضلا با فرقه های انحرافی مواجهه صرفا انتزاعی و کلامی بوده است.
وی ادامه داد: این نوع مواجهه کلامی در نوع خودش خوب است و سبب می شود شبهه فرقه را دریافت و پاسخ بدهیم، اما چون جنس مواجهه های انحرافی جنس تدافعی است باید مدل و نوع نگاه خود را تغییر دهیم و با حفظ مواجهه های انتزاعی و کلامی، مواجهه های انضمامی شکل بگیرد و در این میان باید به علوم بین رشته ای نیز توجه داشته باشیم✅
حجت الاسلام والمسلمین محمدی هوشیار عنوان کرد: زمانی که یک فرقه شکل می گیرد فقط به دنبال کار کلامی نیست بلکه اقدامات دیگری نیز در زمینه کار علمی، فرهنگی، سیاسی و.. انجام می دهد و ملاحظات جامعه شناختی خود را نیز دارد.
💠وی با بیان اینکه فرقه یک جنگ ترکیبی به معنای واقعی است، گفت: فرقه ای که ایجاد می شود یک جنگ ترکیبی بر علیه آن آیین، مذهب و کیشی که علیه او برخاسته می سازد و برای مقابله با فرقه فقط با شمشیر علم کلام نمی توانیم در مقابل آنها پیروز شویم و باید به مباحث روانشناختی، سیاسی، فقهی و.. مجهز باشیم و ما نیز مواجهه ترکیبی مناسب داشته باشیم.
رییس میز تخصصی مقابله با فرقه های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای نمونه به بحث خشونت اشاره کرد و گفت: خشونت دو بُعد درونی و بیرونی دارند که بُعد درونی دیده نمی شود نباید امر درونی را فراموش کرد.
⚠️وی با تأکید بر ضرورت پیدا کردن رابطه بین خشونت و پیدایش فرقه عنوان کرد: خشونت زاییده فرقه است، این فرقه می باشد که خشونت تولید می کند و می آفریند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی هوشیار با تأکید بر اینکه مساله خشونت را به عنوان امر درونی باید مهار کنیم، عنوان کرد: خشونت ها قبل از اینکه برون ریزی شوند باید مهار شوند ولی متاسفانه کسی در این زمینه اقدامی انجام نمی دهد.
وی با بیان اینکه مساله خشونت ناشناخته است و روی آن کم کار شده است، گفت: هر فرقه ای که شکل می گیرد ثمره خشونت رهبر و بزرگان آن فرقه است که سعی می کنند خودشان را از جامعه جدا کنند.‼️
حجت الاسلام والمسلمین محمدی هوشیار بیان کرد: اگر فرقه را به عنوان یک مجموعه در نظر بگیریم، افراد در قالب یک فرقه و سازمان، خشونت خود را سازمان یافته می کنند و بین خود و خانواده، جامعه و دوستان تفرقه می اندازند و این افراد بهترین طعمه برای خشونت هستند.
🔰وی به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: این اغتشاشات به راهبری چندین فرقه شکل گرفت، در این اغتشاشات بیشترین حضور را بهائیت داشتند و فرقه هایی همچون کومله به عنوان یک فرقه، سازمان منافقین، تجزیه طلبان، وهابیت، عرفان حلقه، همجنس گرایان و شیطان پرستان حضور داشتند.
💢حجت الاسلام والمسلمین محمدی هوشیار عنوان کرد: خشونت بیرونی این اغتشاشات با اغتشاشات قبلی چند برابر شده بود زیرا اغتشاشات قبلی اغتشاشات فرقه ای نبود و چون فرقه با خشونت انس دارد وقتی پای کار می آید، خشونت خود را به توان صد نشان می دهد.
وی اظهارکرد: در بحث خشونت ضرورت دارد که ساعت ها روی آن کار کرد و پژوهشگران ارتباط بین خشونت و فرقه را به عنوان یک امری درونی مورد توجه قرار دهند.
🌐حجت الاسلام والمسلمین محمدی هوشیار تأکید کرد: در بحث های پژوهشی مربوط به فرقه ها نگاه به مباحث بین رشته ای باید مورد توجه قرار گیرد و اگر این نوع نگاه نباشد پاسخگوی مساله نخواهیم بود.
وی در رابطه با بحث جنگ ترکیبی گفت: اگر می خواهید دنبال نمونه بارز جنگ ترکیبی باشید باید فرقه را مطالعه کرد.
♨️رییس میز تخصصی مقابله با فرقه های انحرافی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: فرقه ها جامعه آماری و جامعه هدف خوبی دارند و ضرباتی که فرقه به عنوان یک مجموعه خشن می تواند به پیکره نظام بزند با ضربه ای که اعتراض کنندگان وارد می کنند بسیار متفاوت است.‼️
#آسیب_شناسی #فرقه_شناسی
#طرح_شاخص #فِرَق_نیوز
@rezvan_marefat
#گزارش_تصویری| صبح امروز ۰۱۰۹۲۷ آزمون متمرکز مدارس علمیه خواهران کاشان در مکتب الکوثر برگزار شد.
#گزارش_تصویری| آزمون حضوری نقد یمانی با محوریت درسنامه جریان احمدالبصری در حوزه علمیه کوثر کاشان برگزار شد.
🔴 "علوی" مسئول آموزش واحد رضوان معرفت در موسسه طلیعه داران ظهور طی گفت و گویی از آزمون تخصصی مدارس علمیه خواهران کاشان خبر داد و اظهار داشت: این آزمون ویژه طلاب سطح۱، ۲ و ۳ بصورت متمرکز در حوزه علمیه آیت الله یثربی کاشان برگزار شد.
دوره تخصصی نقد جریان احمدالحسن البصری در جهت آشنایی طلاب با انحرافات مهدویت با رویکرد نقد فرقهی ضاله یمانی بصورت رایگان برگزار شد.
وی افزود: نظر به فعالیت گسترده مبلغین یمانی و جذب عوام و خواص در سراسر کشور، موسسه طلیعه داران ظهور با انتشار فراخوانِ برگزاری دوره رایگان متعهد شد تا در راستای تقویت طلاب در حوزه پاسخگویی به شبهات یمانی سطح توان علمی افراد را افزایش دهد.
علوی گفت: موسسه طلیعه داران با سابقه بیش از دوازده سال فعالیت علمی، فرهنگی و سازندگی همواره تلاش نموده تا در مقابل هجمه های دشمن با تمسک به ثقلین و اتکا به نیروی مردمی و فرهیخته جامعه بتواند توطئه های دشمن را خنثی کند.
وی افزود: آزمون دوره نقد یمانی که همواره در دو مرحله امتحان جامع و مصاحبه از دانش پژوهان اخذ میشد برای اولين بار به صورت حضوری در مدارس علمیه برگزار شد.
طلاب فارغ التحصیل در دوره مقدماتی ضمن قبولی در آزمون حضوری و تطبیق واحد در دروس حوزوی، وارد دوره تخصصی شده و می توانند به صورت کاملا رايگان از آموزش های دیگر موسسه نیز بهرمند شوند.
علوی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب غایب در آزمون حضوری میتوانند در آزمون جامع موسسه طلیعه داران ظهور شرکت کرده و ضمن تطبیق واحد درسی در مدرسه علمیه خود، گواهینامه پایان دوره را نیز دریافت نمایند.
@rezvan_marefat
🔶دین برنامه جامع زندگی است که آموزههای آن در سه حوزه عقاید، اخلاق و احکام انعکاس یافته است. انتظار دین از دینداران آن است که نگرشها و باورهای خود را با آنچه در کتاب و سنت انعکاس یافته بر اساس تفسیر و تأویل مفسران واقعی دین یعنی پیامبر (صلی الله علیه و آله) و اهلبیت (علیهم السلام) پذیرا باشند و همان گونه که به آموزههای اخلاقی دین که منطبق با فطرت و سرشت درونی آنان است پای بند هستند، نسبت به احکام، آموزههای فقهی و شعائر دینی نیز اهتمام جدی از خود نشان دهند.
🔻یکی از آسیبهایی که دینداری را در دو حوزه اخلاق و احکام را مورد هدف قرار داده و به آنها آسیب جدی می رساند آفت اباحهگری است.
🔺واژه “اباحه” هم خانواده و هم ریشه کلمه مباح، به معنای مجاز و حلال دانستن برخی از اعمالی است که در دین، انجام آن ممنوع و حرام گردیده است.(۱)
🔸اباحه گری از آسیب های جدی در فرقه اهل حق می باشد. اباحه گری در این فرقه از دو جنبه قابل تصور است؛ هم از جهت ارتکاب محرمات و هم از جهت ترک واجبات.
☑️پیروان این فرقه اگر چه خود را تابع شریعت محمدی می دانند اما با با ترویج اباحه گری در هر دو زمینه دچار انحراف و بیتوجهی به احکام دین گشته و سران این فرقه، بار تکلیف را از دوش خود و پیروانشان برداشته و نوعی لاابالیگری نسبت به احکام دین را رواج داده اند.
♦️خطرها و پیامدهای منفی که اباحه گری در پی دارد، سبب شده تا نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امامان معصوم (علیهم اسلام) با جدیت به مقابله با آنان پرداخته و با استفاده از شیوه های مختلف، نادرستی این انحراف را بیان نمایند.
🔲 ایشان خود همواره پایبند به شریعت بودند و از ارتکاب کوچکترین گناهان دوری می کردند. آنان دیگران را به اطاعت از خویش سفارش می کردند و شیعیان واقعی را پایبند به اطاعت از واجبات الهی و تقوی دانسته اند.
◻️سفارشات خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) به شریعتمداری در دین به حدی زیاد است که اشاره به گوشه ای از آنها می تواند نوشتاری مفصل باشد.
امام صادق (علیه السلام) از ابوالخطاب و پیروانش به جهت اباحی گری آنها برائت جستند و فرمودند: «من فرزند رسول خدا هستم… اگر خدا را اطاعت کنم به من رحم و اگر خدا را نافرمانی کنم، مرا به شدت عذاب خواهد کرد.»(۲) در این حدیث، امام صادق (علیه السلام) لزوم اطاعت همه اشخاص از اوامر الهی را متذکر شده و خودشان را بهرغم اینکه فرزند رسول خدا هستند مصون از عذاب الهی نمی بینند.
همچنین آن حضرت از اهل اباحیگری برائت جسته و اعلام کردند من فقط امام کسانی هستم که مطیع من باشند.(۳) این روایت نشان می دهد اهل اباحه چون پیرو دستورات پیشوایان دینی نبوده اند، امام (علیه السلام) بیزاری خویش را از آنان اعلام کرده اند.
📚منابع:
(۱). فرهنگ شیعه، خطیبی کوشکی، محمد، قم، زمزم هدایت، چاپ دوم، ۱۳۸۶ش، ص ۵۵_۵۶.
(۲). کافی، کلینی،ج۸، ص۱۸۲.
(۳).کنزالعمال، متقی هندی،ج۱۶، ص۱۹.
#اهل_حق #اباحه_گری #فرقه_شناسی
#طرح_شاخص #شریعت_گریزی
@rezvan_marefat
عطاء بن أبي رباح (از بزرگان مخالفين شيعه): به خدا سوگند علي بن ابي طالب اعلم صحابه است، عبد الملک بن ابي سليمان مي گويد به عطاء گفتم آيا در بين اصحاب پيامبر کسي اعلم از علي وجود داشت؟ عطاء گفت: نه، به خدا سوگند علي بن ابي طالب اعلم صحابه است.
📚مصنف ابن ابي شيبة،ج11،ص148 ر 32645 ط مکتبة الرشد
#اعلمیت_امیرالمومنین_ع
#کتاب_خوانی 🌱
@rezvan_marefat
محمد رشيد رضا (از علماي معاصر مخالفين شيعه) : در بين صحابه و تابعين کساني بودند که علي بن ابي طالب را بر خلافت شايسته تر مي دانستند
و خواننده ي اين کتاب بايد بداند که در بين صحابه و تابعين کساني بودند که علي بن ابي طالب را براي خلافت محق تر و شايسته تر از سايرين مي دانستند اما خلافت غير از او را نادرست نمي دانستند ...
📚 السنة والشيعة او الوهابية والرافضة، ص48 ط دار المنار
#کتاب_خوانی🌱
@rezvan_marefat