eitaa logo
رضوان نجمه
295 دنبال‌کننده
6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
55 فایل
کانال رضوان نجمه‌خاتون(سلام‌الله‌علیها) ارتباط با مدیر و ارسال نظرات
مشاهده در ایتا
دانلود
✍🏻 باز نویسی تاریخ زندگی امیرمؤمنان علی (علیه السلام) به صورت داستانی از زبان ایشان 📃 قسمت هفتاد و هفتم ✳️ صف‌آرایی دو لشکر 🔸دعوت از طلحه و زبیر و عایشه برای گردن‌نهادن به حکم قرآن 🔻[ نامه‌ها و پیام‌هایی که به سران لشکر جمل فرستادم، نتیجه‌ای نداد و در نهایت صبح روز پنجشنبه، دهم جمادی‌الاولی، دو لشکر در مقابل هم صف‌آرایی کردند. مالک اشتر را فرمانده جناح راست لشکر و عمار یاسر را فرمانده جناح چپ لشکر قرار دادم و پرچم را نیز به فرزندم، محمد حنفیه، سپردم و خطاب به سپاهیانم گفتم: ] برای شروع جنگ شتاب مکنید تا حجت را بر این قوم تمام کنم. 🔻[ عبدالله‌بن‌عباس را فراخواندم و قرآنی به دستش دادم و گفتم: ] با این قرآن نزد طلحه و زبیر و عایشه برو و آنان را به پذیرش احکام آن دعوت کن و به طلحه و زبیر بگو: مگر شما با اختیار خود با من بیعت نکردید؟ اکنون چه انگیزه‌ای شما را به شکستن بیعت من واداشته است؟ این کتاب خدا میان من و شماست. [ ابن‌عباس با زبیر و طلحه و عایشه سخن گفت: ولی در آن‌ها تاثیری نکرد و دست خالی بازگشت.] ✳️ دعوت از لشکریان جمل برای پذیرش حکم قران 🔻[ لشکر جمل تیراندازی را شروع کرد. باران تیرها بود که به سمت سپاهیان من می‌آمد و همه منتظر بودند دستور حمله را صادر کنم؛ ولی من برای بار دوم می‌خواستم اتمام حجت کنم. از این‌رو قرآنی در دست گرفتم و خطاب به اطرافیانم گفتم: ] چه کسی این قرآن را می‌گیرد و بر آنان عَرضه می‌کند و ایشان را به احکام قرآن فرا می‌خواند؟ البته هر کس این کار را بپذیرد، بداند که کشته خواهد شد! و من در پیشگاه خداوند برای او ضامن بهشت خواهم بود. 🔻[ جوانی کم سن‌و‌سال و سفیدپوش که مسلم نام داشت، برخاست و اعلام آمادگی کرد. من برای بار دوم و سوم پرسش خود را تکرار کردم و مسلم در این دو بار نیز اعلام آمادگی کرد. قرآن را به دست وی دادم و گفتم: ] به سراغ آنان برو و به آنان عَرضه کن و آن‌ها را به آنچه در آن است دعوت کن. 🔻[ مسلم لشکر جمل را به حکم قرآن دعوت کرد؛ ولی عایشه دستور داد وی را تیرباران کردند و کشتند. وقتی این جوان به سمت لشکر جمل حرکت می‌کرد، خطاب به یارانم گفتم: ] این جوان از جمله کسانی است که خداوند دلش را از نور و ایمان لبریز کرده است. او را شهید خواهند کرد و من از همین نگران بودم و تردیدی نیست که این قوم، بعد از کشتن وی، روی رستگاری را نخواهند دید. 🔻[ بعد از شهادت مسلم به سپاهیانم گفتم: ] به خدا سوگند! من از آغاز در باطل بودن راه این جماعت و گمراهی آنان تردید نداشتم و فقط دوست داشتم حقیقت امر برای شما نیز روشن شود. می‌دانید که این جماعت، نخست حکیم‌بن‌جبله‌ عبدی و گروهی دیگر از صالحان را کشتند و اکنون به جوانی که آنان را به کتاب خدا و عمل به آن فرا می‌خواند، با وحشیگری تمام حمله بردند و او را نیز کشتند! دیگر هیچ مسلمانی در جنگ با این جماعت، به خود تردید راه نمی دهد! 📚منابع: ۱. الجمل، ص۳۳۶ ۲. انساب‌ الاشراف، ج۲، ص۲۴۰ ۳. تاریخ طبری، ج۳، ص۵۲۰ ۴. الفتوح، ج۱، ص۱۱۸ 📗 علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام ↩️ ادامه دارد...
💔 درد دلهای امیرالمؤمنین در نهج البلاغه (۱۲) 🔴 نکوهش از سستی و نافرمانی کوفیان من ديگر هيچ گاه به شما اطمينان ندارم و شما را پشتوانه خود نمی پندارم. شما ياران شرافت مندی نيستيد که کسی به سوی شما دست دراز کند؛ به شتران بی ساربان می مانيد که هرگاه از يک طرف جمع آوری گرديد از سوی ديگر پراکنده می شويد. 📜 ، خطبه ۳۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210330-WA0012.
4.21M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 / قسمت پنجم ⭕️ بخش اول: صبر 5⃣ 🔺مصادیق "صَبْرٌ عَلیٰ ما تُحِبُّ" 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨ بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹شرح (5) 🔷 مصادیق صبر "صَبْرٌ عَلیٰ ما تُحِبُّ" 🔻درباره «صَبْرٌ عَلیٰ ما تُحِبُّ » ؛ یعنی صبر کردن در مقابل چیزی که نفس آن را دوست دارد اما به صلاح و مصلحت نیست، نکات خیلی زیادی را در نهج البلاغه می توانیم ببینیم؛ مثلاً : 1⃣ صبر کردن درباره انتقام 🔻 امیرالمؤمنین(علیه السلام) بارها در نهج البلاغه در قالب عنوانها و محتواها و بیانات مختلف به ما می آموزند که وقتی قدرت بر انتقام داری عفو کن و این یک نوع صبر بسیار بسیار سنگینی است، چون انسان دلش میخواهد از کسی که به او بدی کرده انتقام بگیرد و امکانش را هم دارد، اما جلوی نفس خودش را در مورد حتی همین حقّ قانونی خودش می گیرد و عفو می کند. 2⃣ آنجایی است که انسان نسبت به کسی خشم می کند و میتواند با ابراز خشمش در قالب الفاظ یا بعضی رفتارها خودش را آرام کند اما خشم خودش را فرو می خورد . 🔻 امیرالمؤمنین (علیه السلام) در نامه ۳۱ نهج البلاغه فرمود: جرعه ای را مثل خشم فرو نخوردم که نتیجه اش اینقدر خوب باشد. 3⃣ آنجایی که انسان در یک مقام و منصبی قرار می گیرد، از راه کاملاً مشروع حتی امکان اینکه امکاناتی، رفاهی، تجملاتی برای زندگی خود‌ش راه بیندازد هست اما جلوی خودش را می گیرد، که در نهج البلاغه در دو وجه مثبت و منفی ورود دارد. 🔻 یعنی یک وقتی می بینید در نامه ۳، شریح قاضی رفته با پول خودش خانه اضافه خریده و سند زده و شاهد گرفته، حضرت به شدت توبیخش می کنند. از یک طرف در مقابل این سؤال در خطبه ۲۰۹ و حتی در حکمتها که شما چرا با اینکه حاکم جامعه هستید اینقدر ساده زندگی می کنید، لباس وصله دار دارید، غذای خیلی ساده و سخت می خورید، آن موقع حضرت می فرمایند که اولاً خود نفس انسان رام می شود و ثانیاً چون من حاکم جامعه هستم الگویی می شوم برای دیگران در ساده زیستی و پرهیز از تجملات. و ثالثاً طبق خطبه ۲۰۹ وقتی مسؤولین حکومت اسلامی در عین حالیکه از اموال زیادی از حلال برخوردار هستند اما در دوران مسؤولیت خود در حدّ مردم ضعیف زندگی می کنند، این باعث می شود که در جامعه اغتشاش و طغیان شکل نگیرد. بنابراین کلیّت داستان این است: 🔻 آنجایی که انسان می تواند به چیزی برسد حالا یا در قالب تخلیه خشمش نسبت به کسی که به او بدی کرده، یا در قالب انتقام از کسی که به او ظلم کرده، یا در قالب به دست آوردن امکانات و رفاه مادی دنیا در روزگاری که در مقامی است که مردم به او نگاه می کنند و امثال این، اما جلوی خودش و میل و شهوت و خواسته خودش را میگیرد و مخالف میل خودش عمل می کند، در واقع به مقام بالای صبر رسیده است. 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوردن سحرى پس از اذان صبح 💠 سؤال: اگر در براى سحرى بيدار شويم و سحرى بخوريم و بعد بفهميم گفته‌اند، روزه قبول است يا بايد روزه آن روز شود؟ ✅ جواب: اگر بدون اينکه کنيد صبح شده يا نه، کاری که را باطل می‌کند انجام دهيد، سپس معلوم شود که در آن هنگام صبح شده بود، بايد قضای آن روز را بگيريد، ولی اگر تحقيق کنيد و بدانيد که صبح نشده و چيزی بخوريد و بعد معلوم شود که صبح بوده است قضای آن روز واجب نيست. ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞ 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
Panahian-Clip-ChegooneBayadFarzandemoonRoNamazKhoonKonim.mp3
1.65M
🎊 بهترین راهکار برای اینکه بچه هامون رو نمازخون کنیم ⁉️ 🎁تشویق🤔 🔻تنبیه🤔 💥جواب این سوال رو اینجا دریابید👏 👤 🏡@Khanehtma 🌾@IslamlifeStyles
💠یکی از راه‌ها تحصیل حسنات💠 🔵اصرار بر عمل خیر ⬅️ یعنی تکرار عمل خیر و ایستادگی بر آن 🔺اصرار یعنی من چیزی را جایی حک کردم، خوب حک نشد. دوباره می‌زنم تا حک شود. نشد، دوباره می‌زنم تا بهتر حک شود. کم کم خوب حکاکی می‌شود. به ادبیات دیگر، ملکه جان می‌شود. 🔴ملکه شد یعنی حسنات خوش نشسته‌اند ⬅️ هرگاه حسنات خوش بنشیند، سیئات را می‌برند. ✅چون سیئات با حسنات جمع نمی‌شود. ❓شریعت چه دستوراتی در زمینه حک شدن حسنات دارد: 1⃣چله گرفتن 2⃣توجه به ماه رجب، شعبان و رمضان؛ 🔵بعضی متوجه هستند و سه ماه را به هم متصل می‌کنند، خاصیتش همین حک شدن است. 🔴اینکه برخی می‌گویند از رجب شروع کنید و به رمضان برسانید چون رجب ماه خدا است، شعبان ماه رسول و رمضان ماه بندگان خدا (یعنی ماه حصول نتیجه) 🔵یا اینکه می‌گویند: ماه رجب، ماه ولایت ماه شعبان، ماه رسالت ماه رمضان، شهر الله ⬅️ به این معنا است که عملا سه ماه، انسان درگیر می‌شود برای این که حسنات خوب در او حک شود. 3⃣حتی خود به تنهایی که روزه‌اش، تشریع واجب دارد و غیر از دو ماه قبل است، یکی از فلسفه های آن، همین استمرار است. ✅رمضان، موجب صاف شدن قلب می‌شود. ماه غفران است و... 4⃣ هم یکی از فلسفه‌هایش همین تکرار است. نماز برای پاک شدن گناهان است. ✅این خاصیت نماز مستمر است. و شریعت هم آن را تشریع کرده. 5⃣ در روایات داریم هر عملی را انجام می‌دهید حداقل یک سال ادامه دهید. ❓چرا: 🔴چون اصرار بر حسنه، حکاکی‌ای است که انسان بر دل می‌کند و آهسته آهسته اثر می‌کند. ✅ اثرش این است که نوری در دل می‌تابد که این نور، را‌هبر ماست و نمی‌گذارد ظلمت‌ها در دل مستقر شود. 🔵یواش یواش ظلمت ها کم می‌شود. مثلا حالا دیگر از کارهایی که کرده، بدش می‌آید. 🔴امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: عمل اندکی هم که داری تا پایان عمر ادامه بده. تصمیمت این باشد. حالا گاهی از دستت برنیامد، چیز دیگری است. 🔵چنین حسناتی: 🔸راحت استقرار پیدا می‌کند. 🔹شستشوی گذشته می‌شود. 🔸اصلا کل گذشته بد را می‌گیرد. 🔹حتی میل به بدی‌ها را نیز می‌گیرد. ✅برنامه داشتنی که عرفا توصیه می‌کنند، به همین دلیل است. 🔴این برنامه‌ها « ان الحسنات یذهبن السیئات» است. eitaa.com/joinchat/345899012Cfc1b7bcd50
کانال کشکول.mp3
9.98M
•°🌱 اومده ماه ضیافت خدا شده وقت استجابت دعا 🎙کربلایی جواد مقدم eitaa.com/joinchat/345899012Cfc1b7bcd50
🍯 مصرف عسل و سیاهدانه در ماه رمضان 🔅یکی از بهترین داروهای طب قدیم، مصرف مخلوط سیاهدانه و عسل بوده است 🔹این ترکیب برای بیماریهای مختلفی همچون بیماریهای قلبی و عروقی، سیستم ایمنی، بیماریهای جنسی و... استفاده میشود 🔸3 قاشق عسل را با 1قاشق سیاهدانه (نیم کوب) ترکیب کنید. 1قاشق چایخوری از این ترکیب را میتوانید همراه با آب میل کنید 🔹در شبهای باقیمانده ماه مبارک رمضان، حتما این معجون مفید طبی را امتحان کنید👌 https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ࿐❁🍀❒◌🦋◌❒🍀❁࿐
🔰نکات مهم روزه داری ⏰ساعات خواب و بیداری و انتخاب بهترین ساعات برای خوابیدن نقش مهمی در سلامتی جسمی و روحی شما دارد. ⏱اذان صبح تا طلوع آفتاب(بین الطلوعین) : این ساعت اصلا زمان خوبی برای خوابیدن نیست! 🏮 🔺یکی از مضرات خواب در این ساعت، فساد غذا و مبتلا شدن به بیماری ورم معده است. https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ࿐❁🍀❒◌🕰◌❒🍀❁࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بار سنگین - @Maddahionlin.mp3
951.9K
♨️بار سنگین 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 🎤 ✅ ┄┅═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧═┅┄ 🆔 @ostad_aali110
🌸دعای روز یازدهم ماه رمضان🌸 🌱 🆔 http://Eitaa.com/ahadith اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
°❀°🍃°❀°🍃°❀°🍃°❀°°❀°🍃°❀°🍃°❀°🍃°❀° ⚛ ✴️•⇦ رفع عطش در ماه رمضان : 🔸↫ شربت سرکه‌ انگبین با آب گرم با یک قاشق غذاخوری خاکشیر خیس خورده، سحر قبل از خوردن سحری. 🔅↫ نکته: مصرف سرکه‌ انگبین بصورت ناشتا در درمان کبد بسیار مجرب است. 🔸↫ طرز تهیه سرکه‌ انگبین : یک لیوان سرکه طبیعی انگور را با دو لیوان عرق نعناء جوشانده، پس از سرد شدن با دو واحد عسل مخلوط کنید. 🔸↫ طرز تهیه شربت سرکه‌انگبین: یک سوم لیوان سرکه‌انگبین، بقیه آب گرم. 📝 ___________________________ 📚کانال حکیم خیراندیش (طب سنتی )💠 ‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌🍏@HakimKheiirAndish🍒🍃
گفتمان نهج‌البلاغه (سهم روز نود و دوم)👇👇👇 نامه ۱۶ تا ۱۴
نامه ۱۶ تا ۱۴.mp3
1.99M
🔈 نهج البلاغه گویا 🌹سهم روزانه نهج البلاغه ✅ نامه ۱۶ تا نامه ۱۴ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
سهم مطالعه نهج البلاغه نامه ۱۶ نامه ۱۴ ┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄ 📜 : دستور العمل امام (علیه السلام) به هنگام آغاز جنگ در سال ٣٧ هجری در میدان صفین 🔹آموزش تاكتيكهای نظامی 🔻از عقب نشينی هایی كه مقدمه هجوم ديگر است و ايستادنی كه حمله در پی دارد نگرانتان نسازد، حق شمشيرها را اداء كنيد و پشت دشمن را به خاك بماليد و برای فرو كردن نيزه ها و محكم ترين ضربه های شمشير خود را آماده كنيد، صدای خود را در سينه ها نگه داريد؛ كه در زدودن سستی نقش بسزایی دارد. به خدایی كه دانه را شكافت و پديده ها را آفريد، آنها اسلام را نپذيرفتند، بلكه به ظاهر تسليم شدند و كفر خود را پنهان داشتند، آنگاه كه ياورانی يافتند آن را آشكار ساختند. ┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄ 📜 : دعای امام در میدان جنگ 🔹نيايش در جنگ 🔻خدايا! قلبها به سوی تو روانه شده و گردنها به درگاه تو كشيده و ديده ها به آستان تو دوخته و گامها در راه تو نهاده و بدن ها در خدمت تو لاغرشده است، خدايا دشمنی های پنهان آشكار و ديگهای كينه در جوش است، خدايا به تو شكايت می كنيم از اينكه پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) در ميان ما نيست، و دشمنان ما فراوان و خواسته های ما پراكنده است. «پروردگارا! بين ما و دشمنانمان به حق داوری فرما كه تو از بهترين داورانی» ┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄ 📜 : دستور امام (علیه السلام) در صفین قبل از رویارویی با دشمن 🔹رعايت اصول انسانی در جنگ 🔻جنگ را آغاز نكنيد تا آنها شروع كنند، زيرا بحمدالله حجّت با شماست و آغازگر جنگ نبودن، تا آنكه دشمن به جنگ روی آورد، حجّت ديگر بر حقّانيت شما خواهد بود، اگر به اذن خدا شكست خوردند و گريختند، آن كس را كه پشت كرده مكشيد و آن را كه دفاع نمی تواند آسيب نرسانيد و مجروحان را به قتل نرسانید، زنان را با آزار دادن تحريك نكنيد هرچند آبروی شما را بريزند، يا اميران شما را دشنام دهند، كه آنان در نيروی بدنی و روانی و انديشه كم توانند، در روزگاری كه زنان مشرك بودند مأمور بوديم دست از آزارشان برداريم و در جاهليّت اگر مردی با سنگ يا چوب دستی به زنی حمله می كرد، او و فرزندانش را سرزنش می كردند. ┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄
شرح کلی و ساختاری نامه۱۶ تا نامه ۱۴.mp3
2.87M
🔊 شرح کلی و ساختاری نامه ۱۶ تا نامه ۱۴ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 پویش «باعلی تا مهدی» علیهما السلام •┈┈••••✾•🌿🌹🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏻 باز نویسی تاریخ زندگی امیرمؤمنان علی (علیه السلام) به صورت داستانی از زبان ایشان 📃 قسمت هفتاد و هشتم ✳️آخرین فرصت:گفت‌وگوی با زبیر 🔻[ وسط دو لشکر و با صدای بلند درخواست دیدار با زبیر کردم: ] زبیر فرزند عوام کجاست؟ نزد من بیاید تا با هم گفت‌‌وگویی بکنیم. [ اطرافیانم به من اعتراض کردند که شما بدون لباس جنگی به دیدار زبیری می‌روی که غرق در سلاح است؟ پاسخ دادم: ] از وی آسیبی به من نمی‌رسد و جای نگرانی نیست. 🔻[ بار دوم زبیر را صدا کردم و او پاسخ داد و نزدیک آمد. به وی گفتم: ] ای اباعبدالله، با چه انگیزه‌ای این کارها را انجام می‌دهی؟ [ زبیر در پاسخ گفت: برای خون‌خواهی عثمان! گفتم: ] 🔻عثمان را تو و دوستان و همراهانت کشتید. پس باید از خودت خون‌خواهی کنی! ولی من تو را قسم می‌دهم به خدایی که جز او خدای دیگری نیست و قرآن را بر پیامبرش، محمد صلی الله علیه و آله نازل کرد، آیا به یاد داری آن روزی را که رسول خدا صلی الله علیه و آله از تو پرسید: ای زبیر، آیا علی را دوست داری؟ و تو پاسخ دادی: چرا دوستش نداشته باشم. که او فرزند دایی من است! و رسول خدا صلی الله علیه وآله به تو فرمود: اما روزی خواهد آمد که تو در برابر او قیام کرده و به ظلم خواهی کرد! 🔻[ زبیر این سخن رسول خدا صلی الله علیه و آله را تایید کرد. به وی گفتم: ] تو را سوگند می‌دهم به خدایی که قرآن را بر پیامبرش، محمد صلی الله علیه و آله نازل فرمود، آیا به یاد داری آن روزی را که رسول خدا صلی الله علیه و آله به همراه تو از نزد فرزند عوف می‌آمد و دستش در دست تو بود، من به استقبال رسول خدا صلی الله علیه و آله آمدم و به وی سلام کردم، آن حضرت خندید و من نیز خندیدم و تو گفتی: فرزند ابوطالب از فخرفروشی دست برنمی‌دارد! و رسول خدا صلی الله علیه و آله به تو تذکر داد: ای زبیر، آهسته! علی اهل تفاخر کردن نیست. روزی تو بر وی خروج خواهی کرد و در قبال او ستمکار خواهی بود؟! 🔻[ زبیر پاسخ داد: آری، چنین است؛ ولی من فراموش کرده بودم و اگر از قبل به یاد می‌داشتم، به مقابله با تو بر نمی‌خاستم! به زبیر گفتم: ] پس اکنون برگرد. [ گفت: چگونه برگردم وقتی دو لشکر در مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند؟! این ننگ با هیچ چیزی پاک نمی‌شود! گفتم: ] ای زبیر، اکنون ننگ بازگشت را بپذیر و بازگرد، قبل از آنکه به پذیرش ننگ از‌سویی و آتش جهنم از‌سوی دیگر ناچار شوی! 🔻[ زبیر برگشت؛ ولی فرزندش او را تحریک کرد و گفت: تو از شمشیر‌های بلند و تیز لشکریان علی ترسیده‌ای و اکنون بهانه می‌گیری! به قدری پدر را تحریک کرد که زبیر نیزه‌ای در دست گرفت و به جناح راست لشکر حمله کرد. من به سپاهیانم دستور دادم: ] راه را برای او باز و با وی مدارا کنید که تحریکش کرده‌اند. [ سپس به جناح چپ لشکر حمله کرد و برای بار سوم به قلب لشکر حمله کرد و برگشت و به فرزندش گفت: آیا فرد ترسو می‌تواند چنین حمله‌ای بکند؟] 📚منابع: ۱. کشف الغمه، ج۱، ص۲۴۰ ۲. تاریخ طبری، ج۳، ص۵۱۴ ۳. شیخ طوسی، الامالی، مجلس۵، ح۳۶، ص۱۱۴ ۴. مروج الذهب، ج۲، ص۴۰۱ ۵. مناقب آل‌ابی‌طالب، ج۳، ص۱۵۴ 📗 علی علیه السلام از زبان علی علیه السلام ↩️ ادامه دارد...
🔴 شناخت پيروان شيطان 🔥 شيطان نيز آنها را دام خود قرار داد و در دلهای آنان تخم گذارد و جوجه های خود را در دامانشان پرورش داد. با چشم های آنان می نگريست و با زبان های آنان سخن می گفت. پس با ياری آنها بر مرکب گمراهی سوار شد و کردارهای زشت را در نظرشان زيبا جلوه داد؛ مانند رفتار کسی که نشان می داد در حکومت شيطان شريک است و با زبان شيطان سخن باطل می گويد. 📒 ، خطبه ۷