#خبر
💢🔰
💢اسامی پذیرفته شدگان نهایی دکتری #روانشناسی مشخص شد
🔰مشروح خبر:
https://rihu.ac.ir/fa/news/37863
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
#خبر
💢🔰
💢اسامی پذیرفته شدگان نهایی دکتری #قرآن_و_حدیث مشخص شد
🔰مشروح خبر:
https://rihu.ac.ir/fa/news/37864
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ سلسله درس گفتارهای نظامهای اسلامی؛ بررسی فقهی خشونت در خانواده
🎙 استاد: حجت الاسلام و المسلمین حسین بستان (نجفی)
📆 زمان: چهارشنبه هر هفته/ ساعت 8 صبح
🔹 محل برگزاری: میدان معلم، خیابان سمیه، پلاک۴۷۲
💢 شروع کلاس: چهارشنبه 4 آبانماه سال 1401
🔰 جهت ثبت نام نام و خانوادگی و سطح و پایه تحصیلی خود به ادمین مفتاح @Meftahandishe را ارسال نمایید.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#درس_گفتار_نظام_اسلامی
#خانواده
#حجت_الاسلام_حسین_بستان
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از جواد گائینی
♦️📣 *با همکاری دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشی بهزودی منتشر میشود*
📚کتاب *تعارض قوانین؛ مطالعه تطبیقی حقوق موضوعه و فقه و حقوق اسلامی با تأکید بر احوال شخصیه*
🖌مؤلف:
*مصطفی دانش پژوه* (دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
📖 ناشر همکار : دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشی
📝 *چکیده کتاب* :
تعارض قوانین به معنای خاص، مهم ترین موضوع حقوق بین الملل خصوصی است که در پژوهش حاضر، به صورت یک مطالعه تطبیقی از دو منظر حقوق عرفی متداول و رایج و فقه و حقوق اسلام و به ویژه فقه امامیه و در ضمن چهار فصل، بدین ترتیب مورد مطالعه قرارگرفته است:
فصل اول، با عنوان «صلاحیت وامکان اجرای خارجی»، با تبیین «قاعده تقریر» (گفتار نخست) و «قاعده الزام» (گفتار دوم) امکان استناد به قانون خارجی و گاه الزام به آن را نشان میدهد. فصل دوم، با عنوان «شرایط اجرای قانون خارجی»، سه شرط عدمی «عدم احاله»، «عدم مخالفت با نظم عمومی» و «عدم تقلب نسبت به قانون» را در ضمن سه گفتار تشریح میکند. فصل سوم، اعتبار اجرای قبلی قانون خارجی بهوسیله افراد و به عبارت دیگر، مسئله «شناسایی بینالمللی حقوق مکتسبه» را که با عنوان «تعارض متحرک» نیز شناخته میشود، مورد بحث قرار میدهد.
🔵@rihu.ac.ir
🔴@ketabnama_rihu
https://eitaa.com/ketabnama_rihu
1_1814996698.pdf
2.18M
🔰💢
💢#چکیده_مقالات کنفراس بین المللی خانواده و تربیت معنوی
-----------------------------
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
◾️◾️◾️
◼️ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنان عزیز در حمله تروریستی به زائران حرم مطهر احمد بن موسی(ع) را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحناله الفدا، مقام معظم رهبری، مردم بزرگوار ایران و خانوادههای معزز شهدای این حادثه تسلیت و تعزیت عرض می نماید.
----------------------
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
🔺️ نقاشی تازه حسن روحالامین منتشر شد/از خون جوانان وطن لاله دمیده
🔹حسن روح الامین هنرمند نقاش در واکنش به حادثه دلخراش و تروریستی شب گذشته حرم حضرت شاه چراغ تصویری از تابلوی جدید خود را با هشتگ از خون جوانان وطن لاله دمیده به اشتراک گذاشت.
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
💠 برنامه استانی 💠
📢از همه اساتید، دانشجویان، محققین و فعالان در دانشگاه های استان جهت شرکت در این همایش دعوت به عمل می آید.
📌 رایگان و با ارائه گواهی معتبر برای دانشجویان و دارای امتیاز فرهنگی برای اساتید
🗓زمان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ ساعت ۹:۴۵ الی ۱۱:۳۰
🏢مکان: پردیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی
✅ بررسی ابعاد اجتماعی - فرهنگی وقایع اخیر کشور ( راهبردها و راهکارها)
🎙 آیت الله شیخ محمد سند | دکتر مجید کافی | دکتر عبدالحسین مشکانی سبزواری| دکتر محمد کاویانی | دکتر حسین جوان آراسته | دکتر حسین بستان نجفی
📆 زمان: چهارشنبه یازدهم آبان ماه/ ساعت ۹ صبح
🔹 محل برگزاری: میدان علوم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سالن حکمت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جرعهای از زلال قرآن
📖 سوره احزاب ۳۳
💢 و در خانههایتان قرار و آرام گیرید، و [در میان نامحرمان و کوچه و بازار] مانند زنان دوران جاهلیت پیشین [که برای خودنمایی با زینت و آرایش و بدون پوشش در همه جا ظاهر میشدند] ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید و زکات بدهید، و خدا و پیامبرش را اطاعت کنید، جز این نیست که همواره خدا می خواهد هرگونه پلیدی را از شما اهل بیت برطرف نماید، و شما را چنان که شایسته است [از همه گناهان و معاصی] پاک و پاکیزه گرداند!
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
کارگاه "آشنایی با فرآیند و ملاحظات ارائه و پرورش ایده های فناورانه"
در سالن حکمت در حال برگزاری است.
لینک شرکت مجازی:
https://vc.rihu.ac.ir/ch/meeting
----------------------
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
✅ بررسی ابعاد اجتماعی - فرهنگی وقایع اخیر کشور ( راهبردها و راهکارها)
🎙 آیت الله شیخ محمد سند | دکتر مجید کافی | دکتر عبدالحسین مشکانی سبزواری| دکتر محمد کاویانی | دکتر حسین جوان آراسته | دکتر حسین بستان نجفی
📆 زمان: چهارشنبه یازدهم آبان ماه/ ساعت ۹ صبح
🔹 محل برگزاری: میدان علوم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سالن حکمت
هدایت شده از مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
✅جنگ روانی
🔹جنگ روانی؛ احتمالاً گسترده ترین روش ایجاد جلوه ها درونی از طریق رسانههای مرتبط با شبکه های اجتماعی در جنگ های معاصر است و تقریباً توسط همه بازیگران انجام می شود.
🔹این جنگ؛در رسانههای مرتبط با شبکه اجتماعی و از طریق آن، حوزه شناخت و ادراک را هدف گرفته و عمدتاً بر اساس تجزیه و تحلیل عوامل انسانی برمخاطبان هدف دنبال می شود.
🔹رویکردفوق اساساً با هدف حفظ حمایت وفاداران، متقاعد ساختن افراد متعهد و تضعیف مخالفان انجام می پذیرد.جنگ روانی از طریق تأثیرگذاری بر درک افراد از آنچه در جریان است و به نوبه خود،بر رفتار آنلاین و آفلاین آنها با بازی بر اساس استدلال های احساسی و منطقی برگرفته از مکالمات،تاریخ واستفاده از روایات موجود،به دست می آید که می تواند با آگاهی دادن به مخاطبان در مورد حقایق انجام شود.
🔹اما همچنین قادر است با ارائه کلمات و تصاویر به طور خاص انتخاب شده (جایی که انتشار در زمان و مکان با سایر فعالیتها هماهنگ می شود)وارائه اطلاعات گمراه کننده یا نادرست و حتی از طریق فریب در مورد افشای اقدامات نادرست مخالفان یا اقداماتِ شرم آور باشد.
وستانیوز
@amniatemeli
#خبر
💢🔰
#رهبر انقلاب، امروز در دیدار دانشآموزان: آمریکاییها در تبلیغاتشان، تسخیر لانه جاسوسی را سرآغاز چالش میان ملت ایران و آمریکا معرفی میکنند؛ دروغ میگویند / آغاز چالش بین ملت ایران و آمریکا کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ است / چرا شما علیه یک دولت ملّی که با انتخاب مردم سرِ کار آمده بود کودتا کردید و سرنگونش کردید؟ / حالا سیاستمداران آمریکا با کمال ریاکاری و بیشرمی میگویند ما طرفدار ملّت ایرانیم!
⭕️ رهبر انقلاب، امروز در دیدار دانشآموزان: من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم که مضامین اسناد لانه ی جاسوسی را در کتابهای درسی بیاورید، نکردند متأسفانه، نکردند. اینها نشان میدهد که آمریکاییها در این مدتی که در ایران حضور داشتند یعنی از سال حدود مثلاً ۲۹-۲۸ و اینها چه کارهایی در ایران کردند، چه توطئههایی، چه خیانتهایی انجام دادند.
خب یک نکتهای اینجا وجود دارد در این مسئلهی تهاجم به سفارت آمریکا که درواقع گفتند لانهی جاسوسی -که همینجور هم بود-، اینکه آمریکاییها در اظهاراتشان، در تبلیغاتشان، در مصاحبههایشان، در مصاحبهای که با خود من کردند در سفر به نیویورک زمان ریاست جمهوری این حادثه را سرآغاز چالش میان ملت ایران و آمریکا معرفی میکنند. میگویند علت اینکه آمریکاییها در مقابل ملت ایران ایستادند حرکتی بود که شما در سفارت انجام دادید. یعنی حمله کردید به سفارت ما و بین ما و شما اختلاف بوجود آمد، دعوا شد و دشمنی شد. دروغ میگویند مسئله این نیست. آغاز چالش بین ملت ایران و آمریکا ۲۸ مرداد سال ۳۲ است. در ۲۸ مرداد یک حکومت ملّی سر کار بود، حکومت مصدّق یک حکومت ملّی بود. مشکلش هم با غربیها فقط مسئلهی نفت بود. نه حجتالاسلام بود، نه داعیهی اسلامخواهی داشت، فقط مسئلهی نفت بود. نفت دست انگلیسها بود. او گفت نفت دست خودمان باشد، فقط جرمش فقط این بود. آمریکاییها نشستند علیه مصدّق توطئه کردند و کودتا ایجاد کردند؛ یک کودتای عجیب و غریبی. با اینکه مصدّق با آمریکاییها خوشبین بود، نسبت به آنها اعتماد داشت، حتّی علاقه داشت، فکر میکرد دولت آمریکا در مقابل انگلیسها از او حمایت خواهند کرد. ولی اینها از پشت خنجر زدند. مصدّق و اطرافیانش و همه را دستگیر کردند. بعضی را بعدها اعدام کردند، بعضی را هم سالهای متمادی زندان کردند.
اختلاف ملّت ایران با آمریکا از روز بیست و هشت مرداد است. چرا شما علیه یک دولت ملّی که با انتخاب مردم سرِ کار آمده بود کودتا کردید و سرنگونش کردید؟ نفت را که از چنگ انگلیسها درآورده بود، دادید به یک کنسرسیومی، که در آن انگلیس بود، آمریکا بود، چند دولت دیگر بودند.
این دعوای ما با آمریکاییها شروعش از آن روز است. حالا سیاستمداران آمریکا با کمال ریاکاری و بیشرمی میگویند ما طرفدار ملّت ایرانیم! ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
#دیدار_دانش_آموزان
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
✅جنگ نرم
🔸جنگ نرم به هر گونه اقدام روانی و تبلیغاتی گفته میشود که هدف آن جامعه یا گروه است و عمده تفاوت آن با جنگ سخت (نظامی)، عدم درگیری و استفاده از سلاحهای نظامی میباشد، زیرا در جنگ نرم از سلاحهای تبلیغاتی، اعتقادی استفاده میشود.
ازآنجایی که دشمن بر اساس تجربه دریافته است که تغییر نظام و افکار عمومی، دیگر به هیچ عنوان با روشهایی از قبیل جنگ نظامی و زور تحقق نمییابد؛ به طراحی جنگ نرم و اشاعهی تفکر لیبرال دموکراسی پرداخته و بدان دلیل که این نوع جنگ هنوز هم تا حدودی در میان مردم ناشناخته است، اکثرا به خطرات این جریان واقف نیستند و، چون جنگ نرم از ظرافت خاص و مراحل متنوعی برخوردار است، با عوام فریبی و به آهستگی پیش میرود ناخود آگاه به دام آن گرفتار میشوند.
🔸از ویژگیهای متنوعی برخوردار است که مهمترین آنها عبارتند از:
-جنگ نرم در پی تغییر قالبهای ماهوی جامعه و ساختار سیاسی آن است.
-آرام، تدریجی و زیرسطحی است.
ادامه دارد...
از: @amniatemeli
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
✅اهداف جنگ نرم - بخش اول
۱- استحاله فرهنگی در جهت تأثیرگذاری شدید بر افکار عمومی جامعه مورد هدف با ابزار خبر و اطلاع رسانی هدفمند و کنترل شده که نظام سلطه همواره از این روش برای پیشبرد اهداف خود سود جسته است.
۲- استحاله سیاسی به منظور ناکارآمد جلوه دادن نظام مورد هدف و تخریب و سیاه نمایی ارکان آن نظام.
۳- ایجاد رعب و وحشت از مسائلی همچون فقر، جنگ یا قدرت خارجی سرکوبگر و پس از آن دعوت به تسلیم از راه پخش شایعات و دامن زدن به آن برای ایجاد جو بی اعتمادی و ناامنی روانی.
۴- اختلاف افکنی در صفوف مردم و برانگیختن اختلاف میان مقامهای نظامی و سیاسی کشور مورد نظر در راستای تجزیه سیاسی کشور.
۵- ترویج روحیه یاس و ناامیدی به جای نشاط اجتماعی و احساس بالندگی از پیشرفتهای کشور.
ادامه دارد...
از: @amniatemeli
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
🔰 اهداف جنگ نرم - بخش دوم
۶- بی تفاوت کردن نسل جوان به مسائل مهم کشور.
۷- کاهش روحیه و کارآیی در میان نظامیان و ایجاد اختلاف میان شاخههای مختلف نظامی و امنیتی.
۸- ایجاد اختلاف در سامانههای کنترلی و ارتباطی کشور هدف.
۹- تبلیغات سیاه (با هدف براندازی و آشوب) به وسیله شایعه پراکنی، پخش تصاویر مستهجن، جوسازی از راه پخش شب نامهها و...
۱۰- تقویت نارضایتیهای ملت به دلیل مسائل مذهبی، قومی، سیاسی و اجتماعی نسبت به دولت خود به طوری که در مواقع حساس این نارضایتیها زمینه تجزیه کشور را فراهم کند.
۱۱- تلاش برای بحرانی و حاد نشان دادن اوضاع کشور از راه ارائه اخبار نادرست و نیز تحلیلهای نادرست و اغراق آمیز.
از: @amniatemeli
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خبر خوش وزیر ارتباطات برای کسبوکارهای مجازی
🔸 زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: کسب کارهایی که از پلتفرمهای خارجی برای فروش و خدمات استفاده میکردند، در استفاده از پلتفرم داخلی نگرانیهایی درباره اخذ مجوز کار دارند.
🔸 از این پس صاحبان کسبوکارهای اینترنتی نیازی به اخذ مجوز از درگاه ملی مجوزها ندارند و با ثبتنام در برخی پلتفرمهای داخلی مجوز را به صورت برخط دریافت میکنند.
🆘 @Roshangari_ir
🆘 rubika.ir/Roshangariir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تسلیت باد
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
🔰📚
#کتاب پرسشنامه شخصیتی شاکله
پدیدآورنده: محمدصادق شجاعی
ناشر : پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
تعداد صفحات : ۳۳۶
قیمت : ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال
۳۰ صفحه اول کتاب رایگان
چکیده
این پژوهش با هدف ارائه یک ابزار اسلامی برای ارزیابی شخصیت انجام شده است. با توجه به جایگاه مفهوم شاکله در منابع اسلامی و ارتباط آن با شخصیت، مقیاسی که برای سنجش و اندازه گیری شخصیت تدوین شده پرسشنامه شخصیتی شاکله(ISPI, Sh-15) نامگذاری شده است. پرسشنامه شخصیتی شاکله از 15 عامل (طمأنینه، اعتدال، بزرگی نفس، خوش خلقی، مناعت طبع، انعطاف پذیری، تعهد، شادکامی، فعال بودن، عفت، ثَبات، زیرکی، فروتنی، پیوندجویی و تکلیف پذیری) تشکیل یافته و دارای 134 گویه است. در فرایند ساخت این پرسشنامه، حدود 25هزار واژه از منابع اسلامی گردآوری و با استفاده از روش معناشناسی زبانی بررسی شد. در این کتاب افزون بر مبانی نظری، فرایند ساخت و ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه شخصیتی شاکله، نحوه اجرا و تفسیر عاملهای آن گزارش شده است.
https://rihu.ac.ir/fa/book/37390
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
🔰 حضرت #معصومه سلام الله علیها، همه شیعیان را شفاعت میکند...
✨ #امام_صادق علیه السلام فرمودند:
✨ إنَّ لِله حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ أَلَا إِنَّ لِرَسُولِ الله حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَةُ أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْکُوفَةُ الصَّغِیرَةُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَی قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَی وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ.
✨ همانا برای خدا حرمی است و آن مکه میباشد و برای #رسول_خدا صلی الله علیه و آله نیز حرمی است و آن مدینه میباشد. برای حضرت #امیرالمومنین علیه السّلام حرمی است که این حرم کوفه میباشد. و آگاه باشید که قم کوفه کوچک است و آگاه باشید که بهشت هشت درب دارد که سه درب آن از سمت قم است. زنی از فرزندان من در آن شهر از دنیا میرود که اسم او #فاطمه دختر موسی است که همه شیعه با شفاعت او وارد بهشت میشوند.
📚 بحارالانوار ج۵۷ ص۲۲۷
@fazaael110