✅اهداف جنگ نرم - بخش اول
۱- استحاله فرهنگی در جهت تأثیرگذاری شدید بر افکار عمومی جامعه مورد هدف با ابزار خبر و اطلاع رسانی هدفمند و کنترل شده که نظام سلطه همواره از این روش برای پیشبرد اهداف خود سود جسته است.
۲- استحاله سیاسی به منظور ناکارآمد جلوه دادن نظام مورد هدف و تخریب و سیاه نمایی ارکان آن نظام.
۳- ایجاد رعب و وحشت از مسائلی همچون فقر، جنگ یا قدرت خارجی سرکوبگر و پس از آن دعوت به تسلیم از راه پخش شایعات و دامن زدن به آن برای ایجاد جو بی اعتمادی و ناامنی روانی.
۴- اختلاف افکنی در صفوف مردم و برانگیختن اختلاف میان مقامهای نظامی و سیاسی کشور مورد نظر در راستای تجزیه سیاسی کشور.
۵- ترویج روحیه یاس و ناامیدی به جای نشاط اجتماعی و احساس بالندگی از پیشرفتهای کشور.
ادامه دارد...
از: @amniatemeli
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
🔰 اهداف جنگ نرم - بخش دوم
۶- بی تفاوت کردن نسل جوان به مسائل مهم کشور.
۷- کاهش روحیه و کارآیی در میان نظامیان و ایجاد اختلاف میان شاخههای مختلف نظامی و امنیتی.
۸- ایجاد اختلاف در سامانههای کنترلی و ارتباطی کشور هدف.
۹- تبلیغات سیاه (با هدف براندازی و آشوب) به وسیله شایعه پراکنی، پخش تصاویر مستهجن، جوسازی از راه پخش شب نامهها و...
۱۰- تقویت نارضایتیهای ملت به دلیل مسائل مذهبی، قومی، سیاسی و اجتماعی نسبت به دولت خود به طوری که در مواقع حساس این نارضایتیها زمینه تجزیه کشور را فراهم کند.
۱۱- تلاش برای بحرانی و حاد نشان دادن اوضاع کشور از راه ارائه اخبار نادرست و نیز تحلیلهای نادرست و اغراق آمیز.
از: @amniatemeli
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خبر خوش وزیر ارتباطات برای کسبوکارهای مجازی
🔸 زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: کسب کارهایی که از پلتفرمهای خارجی برای فروش و خدمات استفاده میکردند، در استفاده از پلتفرم داخلی نگرانیهایی درباره اخذ مجوز کار دارند.
🔸 از این پس صاحبان کسبوکارهای اینترنتی نیازی به اخذ مجوز از درگاه ملی مجوزها ندارند و با ثبتنام در برخی پلتفرمهای داخلی مجوز را به صورت برخط دریافت میکنند.
🆘 @Roshangari_ir
🆘 rubika.ir/Roshangariir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تسلیت باد
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
🔰📚
#کتاب پرسشنامه شخصیتی شاکله
پدیدآورنده: محمدصادق شجاعی
ناشر : پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
تعداد صفحات : ۳۳۶
قیمت : ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال
۳۰ صفحه اول کتاب رایگان
چکیده
این پژوهش با هدف ارائه یک ابزار اسلامی برای ارزیابی شخصیت انجام شده است. با توجه به جایگاه مفهوم شاکله در منابع اسلامی و ارتباط آن با شخصیت، مقیاسی که برای سنجش و اندازه گیری شخصیت تدوین شده پرسشنامه شخصیتی شاکله(ISPI, Sh-15) نامگذاری شده است. پرسشنامه شخصیتی شاکله از 15 عامل (طمأنینه، اعتدال، بزرگی نفس، خوش خلقی، مناعت طبع، انعطاف پذیری، تعهد، شادکامی، فعال بودن، عفت، ثَبات، زیرکی، فروتنی، پیوندجویی و تکلیف پذیری) تشکیل یافته و دارای 134 گویه است. در فرایند ساخت این پرسشنامه، حدود 25هزار واژه از منابع اسلامی گردآوری و با استفاده از روش معناشناسی زبانی بررسی شد. در این کتاب افزون بر مبانی نظری، فرایند ساخت و ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه شخصیتی شاکله، نحوه اجرا و تفسیر عاملهای آن گزارش شده است.
https://rihu.ac.ir/fa/book/37390
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
🔰 حضرت #معصومه سلام الله علیها، همه شیعیان را شفاعت میکند...
✨ #امام_صادق علیه السلام فرمودند:
✨ إنَّ لِله حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ أَلَا إِنَّ لِرَسُولِ الله حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَةُ أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْکُوفَةُ الصَّغِیرَةُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَی قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَی وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ.
✨ همانا برای خدا حرمی است و آن مکه میباشد و برای #رسول_خدا صلی الله علیه و آله نیز حرمی است و آن مدینه میباشد. برای حضرت #امیرالمومنین علیه السّلام حرمی است که این حرم کوفه میباشد. و آگاه باشید که قم کوفه کوچک است و آگاه باشید که بهشت هشت درب دارد که سه درب آن از سمت قم است. زنی از فرزندان من در آن شهر از دنیا میرود که اسم او #فاطمه دختر موسی است که همه شیعه با شفاعت او وارد بهشت میشوند.
📚 بحارالانوار ج۵۷ ص۲۲۷
@fazaael110
💢🔻
✅ تاکتیکهای #جنگ_نرم
۱- #برچسب_زدن: بر اساس این تاکتیک، رسانه ها، واژههای مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل کرده و آنها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت میدهند.
۲- #تلطیف و تنویر: از تلطیف و تنویر (مرتبط ساختن چیزی با کلمهای پر فضیلت) استفاده میشود تا چیزی را بدون بررسی شواهد بپذیریم و تصدیق کنیم.
۳- #انتقال: انتقال یعنی اینکه اقتدار، حرمت و منزلت امری مورد احترام به چیزی دیگر برای قابل قبولتر کردن آن منتقل شود.
۴. #تصدیق: تصدیق یعنی اینکه شخصی که مورد احترام یا منفور است بگوید فکر، برنامه یا محصول یا شخص معینی خوب یا بد است. تصدیق فنی رایج در تبلیغ، مبارزات سیاسی و انتخاباتی است.
۵- #شایعه: شایعه در فضایی تولید میشود که امکان دسترسی به اخبار و اطلاعات موثق امکان پذیر نباشد.
۶- #کلی_گویی: محتوای واقعی بسیاری از مفاهیمی که از سوی رسانههای غربی مصادره و در جامعه منتشر میشود، مورد کنکاش قرار نمیگیرد. تولیدات رسانههای غربی در دو حوزه سیاست داخلی و خارجی، مملو از مفاهیمی مانند جهانی شدن، دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و... است. اینها مفاهیمی هستند که بدون تعریف و توجیه مشخص، در جهت اقناع مخاطبان در زمینهای مشخص بکار گرفته میشوند.
۷- #دروغ_بزرگ: این تاکتیک قدیمی که هنوز هم مورد استفاده فراوان است، عمدتاً برای مرعوب کردن و فریب ذهن حریف مورد استفاده قرار می گیرد.
۸- #پاره_حقیقت_گویی: گاهی خبر یا سخنی مطرح میشود که از نظر منبع، محتوای پیام، مجموعهای به هم پیوسته و مرتب است که اگر بخشی از آن نقل و بخشی نقل نشود، جهت و نتیجه پیام منحرف خواهد شد.
۹- #انسانیت_زدایی و اهریمنسازی: یکی از موثرترین شیوههای توجیه حمله به دشمن به هنگام جنگ (نرم و یا سخت)، «انسانیتزدایی» است. چه اینکه وقتی حریف از مرتبه انسانی خویش تنزیل یافت و در قامت اهریمنی در ذهن مخاطب ظاهر شد، میتوان اقدامات خشونت آمیز علیه این دیو و اهریمن را توجیه کرد.
۱۰- ارائه #پیشگوییهای فاجعه آمیز: در این تاکتیک با استفاده از آمارهای ساختگی و سایر شیوههای جنگ روانی (از جمله کلیگویی، پاره حقیقتگویی، اهریمنسازی و ...) به ارائه پیشگوییهای مصیبتبار میپردازند که بتوانند حساسیت مخاطب را نسبت به آن افزایش داده و بر اساس میل و هدف خویش افکار وی را هدایت نمایند.
از : @amniatemeli
ادامه دارد...
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از مرکز تحقیقات،آموزش و مشاوره خانواده
💍مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره "خانواده" پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می کند:
کارگاه خودراهبری در انتخاب همسر( آموزش پیش از ازدواج )
❗️ویژه عموم❗️
⬅️ثبت نام آغاز شد.
https://eitaa.com/khanevadeclinic
هدایت شده از جواد گائینی
♦️📣 گام مهم همکاریهای پژوهشی میان دانشگاهها و مجموعه وزارت کشور؛
💢 وزارت علوم و وزارت کشور ۹ تفاهمنامه همکاری پژوهشی امضا کردند.
💥 مأموریت ساماندهی و ارتقاء خدمات در حوزه امور اجتماعی، به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واگذار گردید.
http://www.msrt.ir/fa/news/74238
🔵@rihu.ac.ir