eitaa logo
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
3.3هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
109 ویدیو
49 فایل
کانال های ارتباطی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه سایت http://www.rihu.ac.ir ایتا https://eitaa.com/rihu_ac_ir بله https://ble.ir/rihu_ac_ir روبیکا https://rubika.ir/rihu_ac_ir ارتباط و تبادل @salimi7070
مشاهده در ایتا
دانلود
اعیاد شعبان مبارک
📢 با عنایت به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی و مصوبه هیات رییسه محترم، فعالیت خود را با حضور یک سوم نیروها از روز شنبه ۱۶ فروردین ادامه خواهد داد. بقیه همکاران به صورت کار در منزل و دورکاری پاسخگوی تلفن های سازمانی خواهند بود و فعالیتهای خود را دنبال خواهند نمود. با آرزوی سلامتی و روزهای بهتر روابط عمومی
هدایت شده از محمد سلیمی
📢 به نقل از گروه همکاری های علمی و بین المللی، پیرو ثبت اطلاعات در نمایه های معتبر علمی بین المللی و دریافت شاخص اچ یا H-Index تولیدات علمی و ورود پژوهشگاه به عرصه مشارکت جهانی در تولید علم، نمایه معتبر بین المللی SCOPUS- یکی از سه شاخص اصلی سنجش و ارزیابی علم در دنیا- تاکنون 7 سند علمی شامل مقالات مربوط به دکتر مسعود جان بزرگی؛ عضو هیأت علمی گروه روان شناسی پژوهشگاه را شناسایی و نمایه سازی نموده و عنوان 7 نوبت در این پایگاه تکرار شده است. شاخص اچ یا H-Index ایشان نیز عدد 3 می باشد. امید است با اقدامات زمینه ای مناسب انجام شده در دو سال گذشته، شاهد ورود پژوهشگاه و تولیدات علمی آن به نمایه معتبر SCOPUS در سال 1399 بوده و بتوانیم اطلاعات سایر اعضای محترم هیأت علمی پژوهشگاه به همراه تولیدات علمی آنها را نیز در نمایه های معتبر بین المللی مانند Google Scholar، Research Gate، Academia و SCOPUS ثبت نموده تا جایگاه و اعتبار بین المللی پژوهشگاه در این عرصه بیش از گذشته ارتقاء یابد. ———— https://eitaa.com/rihu_ac_ir
♨️ http://www.rihu.ac.ir 📕
هدایت شده از محمد سلیمی
📝 یادداشتی از دکتر مسعود آذربایجانی - دانشیار گروه روانشناسی ؛ ✨ تعارض/ تعاضد علم و دین در کرونا؛ این ایام با پدیدایی ویروس کرونا و پیامدهای وحشتناک آن بازهم دعوای قدیمی علم ودین رخ نموده ونگاه های افراطی وتفریطی مدعی یا موهم تعارض از بوسیدن و لیسیدن اعتاب مقدسه تا توهین به صلیب نماد مسیحیت دو سوی پیوستاری است که در تعارض، ناهمسویی وناهمدلی علم و دین اتفاق نظر دارند. اما شاید بتوان خوانشی دیگر از این پدیده داشت که بتوان تعاضد وهم افزایی علم و دین را به نظاره نشست. سه فرض/سناریو محتمل برای کرونا وجود دارد که در هر سه فرض می توان این تعاضد را به صورت تکوینی_تجویزی پی گرفت. البته هر یک از فروض سه گانه شواهدی دارد که در حال حاضر هیچکدام به قطعیت نرسیده ودر این مجال مختصر درصدد ارائه قرائن وشواهد هریک نیستیم: ۱. تبیین طبیعی: کوید۱۹ در اثر سلسله فعل وانفعالات طبیعی تکاملی و یا کنش و واکنشهایی در طبیعت به وجود امده و مانند سایر بیماریها از جهت پیشگیری ودرمان است. در این فرض علم با تمام تلاش درصدد تبیین آن و کشف واکسن و شیوه های درمان است. دین و ایمان می تواند علاوه بر انگیزه بخشی به عالمان بر اهتمام بیشتر بر اکتشاف خلقت وسنت الهی، حداقل در کنترل دینداران در مواجهه به ویروس و کاهش اضطراب و استرس آنان و آرامش دهی به ایشان با دعا و توکل همسو با علم معاضدت و مساهمت داشته باشد. ۲. تبیین انسانی: این فرض با دو تقریر مطرح شده نخست بیوتروریسم از سوی امریکا یا دولت دیگر، دوم واکنش طبیعت به مداخله بی حد و حصر انسان در تخریب محیط زیست، گازهای گلخانه ای، آلودگی های آب و هوا و... . در این فرض نیز افزون بر راهکارهای علم ودین در فرض پیشین، علوم انسانی در مهار انسان و دین در مواجهه با ظلم و ستم دولت خاص یا بخشی از انسان ها می تواند رهنمودها و توصیه های قابل توجه داشته باشد. تعاضد علم و دین در اینجا بیشتر و جدی تر خواهد بود، چه آنکه انسان هم در پدیدایی وهم در توقف آن نقش به سزایی دارد اما اهتمام در دعا و درمان فرض پیش در اینچا نیز مورد نیاز است. ۳. تبیین ماوراءالطبیعی: این پدیده را واکنش آسمان و عوامل غیبی الهی به کنشهای نادرست انسانی، گناهان وخطاهای وسیع بشر است. ستم به گرسنگان ومحرومان وکودکان در اقصی نقاط عالم با بی توجهی، گسترش سلاح های عالم سوز، کشتار بیرحمانه مردم کشورهای جهان سوم، همجنس گرایی و... برخی از مقدماتی است که در مورد آنها ادیان گوناگون وعده عقاب وعذاب ومکافات عمل در همین دنیا داده اند. در این فرض نیز افزون بر راهکارهای دو فرض پیشین، تعاضد علم و دین باز هم در مهار و کنترل و بازگشت انسان از خطاهای فاحش جدی تر خواهدبود. علوم انسانی در برملاکردن ظلم وستم انسان نقش بیشتری خواهد داشت اما دین در اینجا نقش پررنگتری در ارائه راههای توبه وبازگشت انسان به سوی حضرت حق دارد و بر انابه وتضرع و استغفار تاکید بیشتر دارد. اما همچنان دین هم از علم بر پیشگیری و درمان استمداد می طلبد و دین برمراجعه ببماران به طبیبان هم تاکید می ورزد. بنابر این در جمع بندی نهایی باید بگوییم با فرض صحت یکی از فروض یا ترکیبی از دو یا سه فرض، باید بر تعاضد علم و دین به عنوان راهبرد اساسی برونشد از این معضل پافشاری کنیم وگرمای ایمان را به روشنگری دانش گره بزنیم تا کوکب هدایت رخ نماید. در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود/از گوشه ای برون آی ای کوکب هدایت. https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از فرهاد سلطانی
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زودی کتاب «معرفت شناسی تئوری های سازمان و مدیریت» اثر جناب آقای دکتر ابوالفضل گائینی را منتشر می نماید.
📚 ✨تحلیل اقتصادی، فلسفه اخلاق و سیاست عمومی✨ ترجمه: سید هادی عربی ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تعداد صفحات: ۴۹۷ 30 صفحه اول کتاب را از آدرس زیر دانلود کنید http://rihu.ac.ir/fa/book/37031/ --——————---- https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از فرهاد سلطانی
محورهای کرسی ترویجی: 1ّ تعریف عقل نظری و عملی و بیان قلمرو هریک 2. برانگیزانندگی عقل عملی عقلانیت ابزاری و مستقل 3. جایگاه عقل عملی در رویکردهای طبیعت گرا، تفسیری و انتقادی 4. ارزشمداری علم در رویکردهای سه گانه