eitaa logo
محسن ریسمان سنج
623 دنبال‌کننده
224 عکس
229 ویدیو
7 فایل
خوشحال میشم نظرتون رو بگید امری هم بود در حد توان در خدمتم @MRismansanj
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر مخروط امامت عدل در جامعه حاکم نباشد ثروت و سازندگی و پیشرفت صرفا در خدمت دنیازدگی و شهوت طلبی طبقه اشراف جدید و وابستگان آنها خواهد بود. انقلاب آمد این بازی را بهم بزند... برای ما پیروزی در انتخابات مهم است و اما مهمتر حیات و رشد و تعالی جریان جوانِ انقلابیِ مومنِ تحول خواهِ اهل مبارزه است که ارزش های اصیل انقلاب را سردست بگیرند و فریاد بزنند. ۱۴۰۰
این اسکرین شات از استوری سید پویان حسین پور عزیز را میخواهم بهانه کنم تا به یاد خودم و همه شما بیاورم که : فضای مجازی جای مونولوگ است و جای دیالوگ نیست! البته در همان فضای مونولوگ هم جای ارائه یک بحث کامل با تمام حواشی و جزئیاتش نیست. خب ؟ خب اینکه وقتی ما یه متنی رو میخوانیم فهم و برداشت ما یک فهم و برداشت احتمالی از مقصود نویسنده در به کاربردن تک تک کلمات است. اینجا اگر ما با مقصود مولف مخالف باشیم بهتر یکی از دو کار رو انجام بدهیم. ۱. در صورت امکان با نویسنده یا گوینده یا مصاحبه شونده در فضای حقیقی دیالوگ و گفتگو کنیم و جزئیات رو ازش بپرسیم و بعد اگر دوست داشتیم اظهار موضع کنیم ۲. می توانیم بدون توهین و تحقیر شخصیت اون شخص، ما هم نظر خودمون رو بصورت نقدی بر مطالب اون فرد براساس فهم خودمون بیان کنیم و از فرد بخوایم که اگر ما اشتباه برداشت کردیم بیشتر توضیح دهد. پ.ن۱: ما از اساتید اخلاق و حضرت آقا این رو یاد گرفتیم. اینطوری حق الناسی گردنمون نمی افته و به آفت قضاوت سریع و بدون علم دچار نمیشیم. پ.ن۲: کاش آقای عبدالملکی با توجه به حواشی پیش اومده بصورت عمومی توضیح می دادند نظرشون رو @sp.hos @dr.h.abdolmaleki #تضارب_آرا #گفتگو #کرسی_آزاداندیشی
در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کلیپ توسط ستاد حضرت آیت الله رئیسی تولید و منتشر شد. اهالی میدان الغدیر هم مثل اهل باقی صنوف انسان هایی معمولی اند برخی سرمایه دارند برخی کارگرند، برخی مذهبی اند برخی نیستند برخی خیّر اند برخی بخیل اند... مثل همه جای دیگر... آنچه که سلامت یک جامعه را حفظ می کند و مانع می شود که برخی که قدرت بیشتری دارند (یا ثروت بیشتری دارند و در نتیجه قدرت بیشتری دارند) دیگران را استثمار و استعمار کنند اجرای عادلانه قانون است. اصلاح اجتماعی جز با حاکمیت عدالت و اجرای بدون تبعیض قانون میسر نیست و برای تحقق این دو باید گفتگو کرد، باید مطالبه گری کرد باید پذیرفت که نباید بی تفاوت باشیم و باید با صدای بلند اعلام کرد به من چه و به تو چه ممنوع است... پ.ن: ۱.خوب است اکنون که آیت الله رئیسی روزهای آخرشان را در قوه قضاییه می گذرانند پرونده های از قبل مانده را مثل همین میدان الغدیر اهواز را رسیدگی نمایند. @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کافی است یکبار برای اردوی جهادی یا پیگیری مسئله ای به مناطق عرب نشین خوزستان مراجعه کرده باشی، دل پری دارند می دانی چرا ؟ مطالبه گری ها و اعتراض ها برچسب های ناصواب میخورد و برخوردها امنیتی می شود. البته این به این معنا نیست که جریان های معاند و عناصر بیگانه با نگاه قومی و خلقی فعال نیستند؛ اما مسئله مهم این است که مگس روی زخم می نشیند و دشمن خارجی و عواملش از نامدیریتی و نامردی مسئولان داخلی زمینه فعالیت پیدا می کند. اعتراض مردم به کمبود ها اعلام جرم است علیه مسئول داخلی که زمینه برای فعالیت دشمنان ایجاد می کنند... این اعتراض ها را باید قدر دانست این مطالبه گری ها را باید تشویق کرد صف مردم معترض از اغتشاشگران جداست اما دشمن خارجی و عواملش و نامسئول داخلی و عناصرش دنبال یکی کردن آنها هستند. ای کاش امروز گوش شنوایی باشد. فردا دیر است پ.ن: پیرمرد می گوید خمینی امد ما را از ظلم نجات داد دوباره ظلم را به ما برنگردانید. #خوزستان #هور #هورالعظیم #مرگ_گاومیشها #بی_تفاوت_نباشیم #بی_آبی #کرخه #کارون #محیط_زیست #مطالبه_گری #انقلاب_اسلامی #حق_اعتراض #نامسئول #امنیت #معیشت #وحدت_ملی #خوزستان_پاره_تن_ایران
🚨🚨اگر وضع به همان منوال خان خاني و بورس بازي و زمين خواري بماند كه باز يك طبقه اشراف بدون رسيدگي به وضعشان ، كه غالبا بر خلاف موازين شرعيه است ، در اروپا به عيش و عشرت مشغول و براي آنان -برخلاف موازين- كار كنند و با و زندگي كنند، براي حكومت اسلام و اسلام وقانون اساسي نامه زمان: 25 مهر 1360 جلد: 15 صفحه: 311 مکان: تهران ، جماران مخاطب: گلپايگاني ، سيد محمد رضا از مراجع عظام تقليد 🌺🌺 بسم الله الرحمن الرحيم 🌺🌺 حضرت آيت الله آقاي گلپايگاني - دامت بركاته 🙏🙏پس از تبريك عيد مبارك غدير به عرض عالي مي رساند، تلگراف محترم مبني برنگراني جنابعالي در اختياراتي كه به مجلس داده شده است واصل ؛ اختيارات مذكورتشخيص موضوع است كه در عرف و شرع به عهده عرف است و مجلس نماينده عرف ،و نمايندگان خود از عرف هستند؛ ❇️❇️و اگر در حكم خلافي شد، نظارت بر آنها هست وشوراي نگهبان در اين امري كه به عهده آنها است حق دخالت دارند، اگر در حكم ثانوي يا اولي خطايي صادر شود. ✅✅ لكن شوراي نگهبان حق تشخيص موضوعات به حسب قانون ندارند. در عين حال من آقايان دست اندركاران را خواستم كه به آنان اخطار نمايم كه اگرخلاف قواعد شرع عمل كنند يا بر خلاف حكم ثانوي تعدي كنند من ساكت نمي نشينم وعلماي اعلام بلاد هم عهده دار نظارت در امور مي باشند. 👌👌لكن بايد نكته هايي را عرض كنم كه جنابعالي يك طرف صفحه را ملاحظه مي فرماييد، طرف ديگر اگر وضع به همان منوال خان خاني و بورس بازي و زمين خواري بماند كه باز يك طبقه اشراف بدون رسيدگي به وضعشان ، كه غالبا بر خلاف موازين شرعيه است ، در اروپا به عيش و عشرت مشغول و يك طبقه عظيم فقرا براي آنان -برخلاف موازين - كار كنند و با فقر و فاقه زندگي كنند، براي حكومت اسلام و اسلام وقانون اساسي . ✍✍اموري كه در حفظ نظام اسلامي [دخيل ] است ، ياضرورت دارد، كه ترك يا فعل آن فساد انگيز است ، نمي شود به خواست عده اي طرفدار زمينخواران به همان منوال بماند. 🔊🔊جنابعالي مطمئن باشيد كه خطر در اين طرف بسياراست و در آن طرف خطري نيست بلكه به حكم ثانوي شرع محدوديتهايي صورت مي گيرد؛ كه با ترك آن خطرهاي عظيمي در كار است . 👌👌و جنابعالي مطمئن باشيد كه نه مجلسيان به حسب نوع و نه دولت متمايل به است و نه اعمالي كه مي شود است و من اميدوارم كه با نظارت علماي اعلام بلاد چيزي كه بر خلاف احكام شرع باشد چه احكام اوليه پس از موارد مذكور و چه احكام ثانويه ، خطري پيش نيايد. ⚠️⚠️اخيرا عرض مي كنم من ميل ندارم كه كه سالها است به روحانيون مي زنند و مي زدند كه اينان طرفدار زمينخواران و سرمايه داران بزرگ هستند و با طرفداري خود موجب ظلم به مردم مستمند مي شوند، شاهد پيدا كند و به ما بچسبانند! والسلام عليكم . روح الله الموسوي الخميني 📚📚 صحیفه امام ج15 ص311 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 @rismansanj
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | در راه خدمت‌رسانی ثابت‌قدم باشید 🔻در این راه [خدمت‌رسانی] ثابت‌قدم باشید و آن را ادامه دهید‌‌. شروع، چیز مبارکی است؛ اما کافی نیست... ۱۳۸۲/۹/۱۷ 📜 مطالعه نسخه کامل خطِ۲۹۸: farsi.khamenei.ir/news-content?id=48325
مزه خدمت رو به مردم برسانیم
  ‏‏❓❓ مصاحبه کننده: [‏‏اگر شاهنشاهی از بین برود، چگونه می خواهید جمهوری اسلامی خود را از پایه بسازید به طوری که‏‎ ‎‏مطمئن باشید که از تغییرات، کسانی که از رژیم شاه استفاده کرده اند دوباره به نفع خود استفاده نکنند؟‏‏]‏ : ✅✅‏‏ــ     ‏‏ما با تکیه بر دستورات اسلامی و اجرای مقررات آن در همۀ زمینه ها تلاش خواهیم کرد،‏‎ ‎‏که از سویی دست عناصر فاسد کوتاه شود و از طرفی انگیزه های فاسد کننده نابود شود. 👌👌و‏‎ ‎‏دیگر اینکه را موظف می دانیم که انحراف از مسیر اسلامی را در هر کجا که‏‎ ‎‏می بینند از و مقامات بلافاصله جلوگیری کنند. و بدین ترتیب از رشد‏‎ ‎‏فساد جلوگیری می شود و مجال بر عناصر فاسد نیز بسته می ماند.‏ ‏ 📚📚 صحیفه امام ج4 ۲413 📅 📅18 آبان 1357 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انقلاب اسلامی در نفی طاغوت و حاکم شدن نظامی بر دو پایه مشروعیت الهی و حاکمیت اراده مردم شکل گرفت. براساس مردمی بودن نظام هم مسئولین قانون گذار و اجرایی با رای مردم انتخاب می شوند و مردم همیشه ناظر بر احوال حاکمیت هستند. براساس مشروعیت الهی هم کارگزاران چون در هرم ولایت الهی قرار می گیرند حق حکم کردن بر دیگران و تصرف در اموال عمومی را پیدا می کنند. دو شرط اساسی قرار گرفتن در هرم مشروعیت یکی تبعیت از ولایت است و دیگری رعایت عدالت. خروج از هرکدام موجب خروج از هرم مشروعیت شده و مصداق طاغوت. البته روشن است که منظور از ضرورت تبعیت، تبعیت عملی مسئولان در بایدها و نبایدهاست وگرنه اختلاف در نظر خصوصا در مسائل کارشناسی نه تنها اشکالی ندارد که نشان یک جامعه زنده است و اصل مشورت و نقد از حقوق امام است بر مردم. (براساس صراحت نهج البلاغه). اینکه رهبر معظم انقلاب صریحا می فرمایند نمایندگان می بایست از دخالت در امر اجرایی و دخالت در انتصابات مدیران استان و شهرستان خودداری نمایند عیار خوبی است تا نماینده مردمی ولایت مدارا از طاغوت های ظاهرساز جدا شوند. حداقل دستگاه های نظارتی و مردم در انتخابات بعد این مسئله را در نظر می گیرند. #ولایت_فقیه #انقلاب_اسلامی #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر #انتخابات #نماینده_مجلس #طاغوت #عدالت #دخالت_نمایندگان #گام_دوم_انقلاب #نظارت_مردمی #مبارزه_با_فساد
💠 راحت را از دیدگان سلب خواهیم کرد. 📍قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می‌­دهد 📍به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‌­نمایند، سلب خواهد کرد. 📚صحیفه نور، جلد ٢٠،صفحه ١١۴ 🌹آغاز هفته بسیج مبارک باد🌹 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 عدالتخواهی مردمی نه نیابتی! • اینجا سخن بر سر لیقوم الناسُ بالقسط بود، مردم فاعل عدالتخواهی هستند نه میتی کومان و خلخالی و نه امنیتی ها بجای مردم! نقد "سریال دادِستان" این بود! "هیولای پول" هالیوود بیشتر مردمی بود تا دادستان! آن از حادثه ای امنیتی شروع و با جنبش مردمی تمام کرد، دادستان، با جنبش دانشجویی شروع اما زود نیابتی شد و افراد جنبش در حد هکر و به فرمایش در آمدند! • از نهاد معتبر امنیتی میشود سوژه فیلم گرفت و بهتر از "گاندو" و "خانه امن" ساخت اما ارتباط با نیروی امنیتی، سابقه خوبی در ژورنالیسم ایرانی نداشته...! • رابطه هم افزا با نهاد معتبر امنیتی و قضایی آری، اما عدالتخواهی ذیل تشخیص برخی امنیتی ها نه! * برای قضاوت بهتر صوت کامل این نشست را اینجا بشنوید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2714 حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحمت خدا بر حاج سعید قاسمی رحمت خدا بر روح الله ایزدخواه رحمت خدا بر مسعود ده نمکی رحمت خدا بر مقصودی رحمت خدا بر ثریا جهاد تبیین نشان دادن ثمرات انقلاب است و من ثمره ای مثل حاج سعید قاسمی که در برنامه ثریای صداوسیمای جمهوری اسلامی می گوید از دیدن محرومیت اندیکا حالم خراب است را هزار برابر بزرگتر و باعظمت تر از مجموعه ای مثل مثلا ستاره خلیج فارس می دانم که اتفاقا کار بزرگی هم هست. دم انقلاب گرم که این چنین فرزندانی دارد دم ثریا گرم که بچه های انقلاب را نشانمان می دهد پ.ن: عید مبعث پیام آور توحید و عدالت مبارک باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"اگر قرار است کسی تنبیه شود منم" خدا یک سری عهدها دارد بر یک سری افراد مثلا "اخذ الله علی‌ العلماء ان لا یقاروا علی کظه ظالم و لا سغب مظلوم" که خدا از علما عهد گرفته که پرخوری ظالمان و گرسنگی مظلومان ساکت ننشینند. و همچنین این بیان شریف که "ما أَخَذَ اَللَّهُ عَلَى أَهْلِ اَلْجَهْلِ أَنْ يَتَعَلَّمُوا حَتَّى أَخَذَ عَلَى أَهْلِ اَلْعِلْمِ أَنْ يُعَلِّمُوا" که خدا از افراد جاهل عهد نگرفت که آموزش ببینند مگر اینکه از اهل علم و معرفت عهد گرفت که در بسط و گسترش معرفت بکوشند... اگر ما به عهدهای خدا عمل نکنیم مصداق این آیه قرار می شویم که فرمود: وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَكْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۖ فَبِئْسَ مَا يَشْتَرُونَ خدا از اهل كتاب پيمان گرفت كه حرفهای خدا را براى مردم آشكار سازند و پنهانش مكنند؛ ولى آنها پس پشتش افكندند و در مقابل مال ناچیز دنیا فروختند و چه بد معامله‌اى كردند. در این شب ها و روزهای ماه رمضان خیلی باید استغفار کنیم و به خدای متعال بگوییم که خدایا ما در حق بندگانت به عهدی که با تو بستیم آنچنان که باید و شاید عمل نکردیم خدا آن کسی که باید تنبیه شود منم ولی تو برما سخت نگیر و توفیق استغفار عطا کن
🔴 این تصویر از هزار ساعت سخنرانی موثرتر است. درست در ایامی که دشمنان این ملت بدنبال سوریه‌سازی از یک اختلاف و اعتراض داخلی‌اند و برخی نادان‌ها تخم نفرت می‌کارند تا ویرانی درو کنند، جناب رئیس جمهور به میان دانشجویان دختر دانشگاه الزهرا رفته تا خواب دشمن را پریشان کند. 🔸 دست مریزاد به این تدبیر و حرکت 👌 🔹و چقدر خوب است همه ائمه جمعه بزرگوار و نمایندگان ولی فقیه و سایر مسئولان برای همدلی با مردم بالاخص دختران دانشجو و دبیرستانی، این چنین جلساتی برقرار کنند و صدای آنان را بشنوند. فردا دیر است همین امروز اقدام کنید. 🔸آن که رهبر انقلاب سه ماه پیش در جلسه با ائمه جمعه فرمودند، یعنی همین. رهبری در همین جلسه مجدداً خاطره سفر خراسان شمالی را یادآوری کردند که در سفر خراسان در جلسه با علما و فضلا گفتند: آن دختر که در عرف می‌گویند شل‌حجاب یا بدحجاب، او عیبی در ظاهر دارد من عیبی در باطن. آیا باید او را طرد کرد؟ رد کرد؟ حقه؟ گفتا شیخا، من آنچه گویی هستم/ تو آنچه می‌نمایی، هستی؟ 🔹ما از هر چیزی برای انسجام ملی و همدلی مردم با مردم و مردم با حاکمان، استقبال می‌کنیم و از هر چیزی که تخم نفرت بکارد چه یک امام جمعه و تریبون‌دار، چه یک سلبریتی و بازیکن و چه رسانه دشمن، بیزاریم! از گفتن این حرف هم ابایی نداریم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
♦️اعتراض + ذهنیت سلطانی ✍محسن ریسمان سنج آیا معترض بودن بد است؟ به هیچ وجه. اعتراض امر مقدسی است که عامل حرکت انسان به سمت مطلوب هاست. تا انسان به آنچه هست اعتراض نداشته باشد آنچه که می باید شکل نمی گیرد. انقلاب اسلامی خود محصول همین داشتن اعتراض است و اساسا انقلاب و نظامی که خودش برآمده از اعتراض است نمی تواند و نمی باید که با امر اعتراض ستیزه داشته باشد و نسبت به آن روی خوش نداشته باشد... انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده استمراری و مردمی که بناست طلیعه ظهور خورشید عدالت گستر عالم باشد برای زنده ماندن و پیشروی کردن نیاز دارد که اولا مردمش در صحنه باشند دوما مردمش به وضع موجود هرچه که هست اعتراض داشته باشند و وضع بهتری را طلب کنند. اعتراض در قاموس انقلاب اسلامی نه تنها ضربه زننده نیست پیش برنده هم هست پس مشکل کجاست؟ مشکل آنجاست که ما در این سالها نه تنها از یک مسئله مهم غفلت کرده ایم و در تبیین آن کم گذاشته که متاسفانه برخی ناآگاهانه موجب تقویت آن هم شده اند: ذهنیت سلطانی! در گذشته ما مردم ایران در قبل از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی سابقه ۲۵۰۰ سال نظام سلطانی و سلطنتی است. یعنی تا ۲۵۰۰ سال که به عقب برگردیم آن اراده ای که حاکم بوده اراده اعلی حضرت همایونی بوده است... مردم رعیت بوده اند که گاه به تمجید و ثنا پرداخته اند گاه به اعتراض و شکایت از اوضاع اما هیچ وقت در مصدر امور نبوده اند... همیشه این سلطان بوده است که همه کاره و صدرنشین و تصمیم گیر و مجری بوده است. این ۲۵۰۰ سال تجربه زیستی در ذیل نظام سلطانی کلی گزاره های پیدا و پنهان در ذهنیت و فرهنگ ما ایجاد کرده است و خلاصه اش این است ۲۵۰۰ سال عادت کرده ایم وقتی درباره خوبی و بدی اوضاع صحبت کرده ایم بعدش یا برای شاه کشور دعا کنیم یا نفرین! انقلاب اسلامی اما اوضاع را عوض کرد نه اینکه مانند آنچه که بارها در تاریخ اتفاق افتاده سلسله ای رفت و سلسله ای آمد مثلاً قاجاری رفت و پهلوی آمد، نه! تغییر انقلاب اسلامی یک تغییر بنیادین بود: تغییر از حاکمیت اراده یک نفر (سلطان) به حاکمیت اراده مردم! و ولی فقیه به فرموده امام نه تنها دیکتاتوری نیست بلکه مانع دیکتاتوری است یعنی فلسفه ولایت فقیه حفاظت از جامعه، دیده بانی و هدایت و مانعیت از پیدا شدن فرد یا گروهی است که بخواهند اراده مردم را محدود و اراده خویش را بر مردم حاکم نمایند. این مردمسالاری دینی که خط روشن و مهم انقلاب اسلامی در کلام امامان انقلاب اسلامی است مسئله ای است که نه بصورت حقیقی توسط خیلی ها فهمیده شد و نه پذیرفته و همین موجب شده تا در بین عموم مردم خوب تبیین نگردیده و حالت ناخودآگاه ذهنیت سلطان خواهی و سلطان بینی و سلطان جویی مردم به بیداری و آگاهی و مسئولیت پذیری عمومی تبدیل نشده و کماکان عده ای دعاگوی سلطان جدید باشند و عده ای نفرین گو! و در بدترین شکل اعتراضی که عنصر پیشبرنده جامعه به سمت خوبی هاست و در بیداری حاصل از صدا و فریاد و نفس خمینی در دوره پهلوی به شکل انقلاب اسلامی جهت تغییر نوع نظام برآمد امروز هم بدون توجه به اینکه اساسا نظام اسلامی نظام سلطانی نیست و نباید باشد که اعتراضش بصورت انقلاب بخواهد پیش رود باز می بینیم بسیاری اعتراضات به حق و در ذات خود پیش برنده مردم به موضع گیری های تند نسبت به حاکمیت تبدیل شده و در افراطی ترین حالتش خواستار سرنگونی حکومت می شوند... چرا به اینجا رسیدیم؟ عده ای که به برکت انقلاب اسلامی مصدری برای خدمت (قدرت) یافته بودند یا انقلاب اسلامی را نفهمیدند یا نخواستند قدرتشان با خواست مردم حد بخورد پس در ظاهر شعار اصل بودن مردم دادند و در واقع مردم را از میدانداری انقلاب کنار گذاشتند و اراده محافل خویش را به جای اراده مردم اصل قرار دادند و با این همانی خودشان و نظام اسلامی و ارزش ها هرگونه اعتراض و انتقاد را خفه کردند و برای ذهن های پذیرا و آشنا و طالب، تصویری جدید از سلطنت تصویر کردند تا مردم به میدان امده منقلب شده عصر خمینی دوباره به خانه ها برگردند و امور کشور را به خسروان بسپارند و خسروان صلاح مملکت خویش دانند و نیروهای محفلی هم در جامعه فرهنگ بسازند که هرچه ان خسرو کند شیرین بود و وقتی که کار نابسامان شد و بی مدیریتی و تئوری های وارداتی و پرویی های نجومی زمینه ضربه زدن دشمن را فراهم کرد و مردم را در فشار مضاعف قرار داد آن وقت صاحبان کینه های بدری و خیبری دشمنان انقلاب بر بستر اعتراضات به نابسامانی ها اصل نظام اسلامی و ولایت فقیه را هدف قرار دهد تا موانع حاکم شدن دوباره استعمار نوین جهانی در این کشور تضعیف شود و با از بین بردن نظام مردمسالاری دینی و تجزیه ایران اسلامی و خاموش شدن مشعل بیداری جلوی طلوع خورشید عدالت را بگیرند. در نظام مردمسالاری دینی مسیر اعتراض، امر به معروف و نهی از منکر است، همان اصل ۸ قانون اساسی و پایه اش احساس واقعی تملک مردم بر کشور و انقلاب است #
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸امر به معروف یعنی در دنده بودن!🔸 امربه‌معروف و نهی از منکر چیست؟ به ساعتتان نگاه کنید؛ این چرخ‌دنده‌های ساعت، در هم دنده شده‌اند. دنده‌هایشان داخل هم است؛ یکی که می‌چرخد، دیگری را هم می‌چرخاند. امربه‌معروف، یعنی اینکه دندۀ یکی در دندۀ دیگری گیر کند. امربه‌معروف، دنده است؛ ترک امربه‌معروف، یعنی خلاص کردن! خلاص کردن یعنی اینکه یکی بچرخد و دیگری نچرخد. وقتی امربه‌معروف و نهی از منکر ترک می‌شود، یعنی این چرخ و آن چرخ از هم دور شده‌اند؛ زده‌ای توی خلاص! این می‌چرخد، اما آن دیگری نمی‌چرخد. دندۀ فرد نمی‌خورد به دندۀ جمع؛ یعنی خوبی فرد، سرایت به دیگری نمی‌کند. خوبی‌ها وقتی شخصی شد و امر به معروف تعطیل شد، این دارد برای خودش می‌چرخد و آن دیگری هم دارد برخلاف آن می‌چرخد و منکرش را انجام می‌دهد. نتیجه‌اش اینست که «مجموعۀ جامعه» نمی‌چرخد. گاهی انسان زورش نمی‌رسد دیگری را بچرخاند، می‌زند در خلاص؛ خودش در زندگی شخصی‌اش یک آدم سالمی است، اما در زندگی اجتماعی دنده‌اش به دیگران گیر نمی‌کند. می‌خواهد اگر دیگران در غفلت می‌روند، او در غفلت نرود؛ اگر دیگران نمازشان را به تأخیر می‌اندازند، او به تأخیر نیاندازد، لذا دنده را خلاص می‌کند تا بتواند نمازش را سر وقت بخواند. اما نه، هنر این است که در عین اینکه انسان نمازش را سر وقت می‌خواند، در دنده هم بزند. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
💎 راهبرد مواجهه با معترضین ✍محسن ریسمان سنج در تکمیل نوشته قبلی که در خلال آن به ضرورت و اهمیت و تقدس مفهوم اعتراض پرداخته شد و بیان شد که اعتراض داشتن به وضع موجود مقدمه طلب و نیل به وضع مطلوب است در اینجا میخواهم کمی ناظر به مسائل روز و حوادث پیش آمده در این روزهای کشور بنویسم... این روزها با آمار و تحلیل های متفاوتی درباره اغتشاشات اخیر روبرو هستیم... برخی با تکیه بر آمار میانگین سنی دستگیرشدگان، معترضین را نسل z می نامند به ویژگی های روانشناختی مخصوص شان اشاره می کنند و گروهی آنها را شبکه های سرویس های جاسوسی و گروهک های ضد انقلاب و وابستگان مجاهدین و خانواده های اعدامی و... می دانند و برخی مطالبات را در فضای انقلاب جنسی ایران تصویر می کنند... در این که ماهیت این اعتراضات خیابانی و مطالبه آنها دقیقا چیست اختلاف زیاد است شاید به سختی بتوان برای این سئوال جواب واحدی ارائه کرد. آنچه اما در این بار می توان گفت این است که نقطه اشتراک همه کسانی که در دانشگاه و خیابان تجمع می کنند نارضایتی همراه با عصبانیت است. بصورتی که بسیاری از اوقات این اعتراض ها به تخریب و خشونت کشیده می شود. براساس نگاهی که این حرکات را نه صرفا و الزاما اقداماتی سازماندهی شده و با لیدرهای مشخص می داند که اگر اینگونه بود می بایست با اقدامی اطلاعاتی لیدرها شناسایی و غائله ختم می شد بلکه آن را مسئله ای دارای جنس اجتماعی و روانشناختی در بخشی از نسل جوان و نوجوان کشور می داند باید درباره راهبرد مناسب نظام در برابر این اقدامات خشونت بار اندیشید زیرا که توجه به پوشش و توجه رسانه ای خاصی که به اقدامات معترضین و پاسخ نظام و افراد متعلق به آن وجود دارد نتیجه و توابع شرایط موجود در سالهای آینده کشور تاثیرگذار خواهد بود. بطور کلی امروز در مقابل تجمعات و اقدامات معترضین (اغتشاشگران) سه راهبرد وجود دارد: راهبرد اول: برخورد سخت کسانی که قائل به این راهبرد هستند از مسئولین نظام گله مند هستند که چرا با اغتشاشگرها با مماشات برخورد می کنند و برخورد سخت و چکشی با معترضین و اغتششاشگرها را مطالبه می کنند. خصوصا بعد از حادثه حمله عوامل داعش به حرم حضرت شاهچراغ و شهادت جمعی از زائران و شیعیان طرفداران این راهبرد با شریک جرم داعش و قاتل دانستن تمامی معترضین در این جنایت خواستار شروع انتقام از خیابانهای تهران شدند. راهبرد دوم: مظلومیت در مقابل خشونت در مقابل آنچه که تصمیم برخی آن را تصمیم عقلای نظام در مقابل جوانان و نوجوانان حاضر در تجمعات خیابانی بود نامیده اند صبر و ایجاد فضای مظلومیت برای نظام و وابستگان به آن است با این ادبیات که کشته شوید و ولی کسی از معترضین را نکشید. در این راهبرد که با توجه ویژه به عملیاتهای رسانه ای دشمن و توجه به پروژه کشته سازی برگزیده شده از هرگونه برخورد منجر به عصبانیت بیشتر معترضین و بهانه دادن برای جذب بخشی از مردم با ایجاد حس مظلومیت و سوار شدن بر موج افکار عمومی جلوگیری کرده و ولو با دادن چند ده نفر کشته از اقدامات برخورد سنگین با معترضین خودداری می کند. راهبرد سوم: تقویت بستر محبت یکی از راهبردهایی که گه گاه جلوه هایی از آن را در برخی اتفاقات این روزها دیده اید تقویت و بسط فضای محبت در میان مردم و جوانان بخصوص معترضین است. اقداماتی از قبیل شعار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران (اگر به من فحش بدی باز هم برات جون میدم) و حضور سخنگوی دولت، امام جمعه اهواز، مهدی رسولی و جمعی از دیگر از جبهه انقلاب در جمع معترضین در دانشگاه و مدرسه و خیابان و سعی در جلب قلوب آنها نمونه ای اقدامات عملیاتی براساس این راهبرد است. براساس این راهبرد افرادی که در خیابان و دانشگاه هستند فرزندان ما و دختران و پسران همین کشور هستند و می توان با بذل محبت به آنها و تقویت فضای محبت در جامعه می توان از از خشم و ناراحتی های شکل گرفته در جامعه کاست. برای این راهبرد می توان به سیره رسول مکرم اسلام در برخورد با مخالفین خود اشاره کرد مثلا فرد یهودی که هر روز بر سر روی پیامبر شکمبه گوسفند میریخت (توهین و خشونت) وقتی که چند روز پیامبر از آن مسیر رد شد و او را ندید سراغش را گرفت و وقتی شنید که بیمار است به عیادتش رفت و رفتار محبت آمیز پیامبر موجب شرمندگی و هدایت او شد. پ.ن: این راهبردها در مقابل یکدیگر نیستند و هرکدام ممکن است در صحنه و لحظه و شرایطی لازم و واجب باشند. بلکه مسئله انتخاب راهبرد کلان است که کدام راهبرد می بایست راهبرد کلان و اکثر باشد که براساس آن همه فعالان و کنشگران اجتماعی و رسانه ای موظف به تولید محصول و برنامه براساس آن باشند. یا حق @rismansanj
هدایت شده از معارف اسلامی
️نگاهی دیگر به پدیده رکیک در ایام سرنوشت بد و به ذلت افتادن مخالفان ولایت فقیه حتی آن دسته که به ظاهر اهل رعایت آداب اخلاقی و حتی دینی بودند در چهل سال گذشته پیش روی چشم همه هست و فحاشان که تکلیف شان معلوم است. خبرگزاری فارس - یادداشت - مهدی جهان تیغی: فحش‌های رکیک اغتشاشاگران در خیابان وقتی به برخی دانشگاه‌های معتبر و حتی به دختران دانشجو رسید، بسیاری را نگران کرد و ترس از آثار چنین رفتارهای علاوه بر خانواده‌ها، جامعه علمی کشور را نیز در برگرفت. اما واقعیت این است که باید جرات بیشتری در تحلیل این نوع کنش زشت اجتماعی و سیاسی باید داشت. از منظر احادیث دینی نکات قابل توجهی بدست می آید که بسیار راهگشا در فهم و حتی مواجه با این آفت زشت است. جالب است که دشنام بقدری در اسلام مذمت شده که از فحش دادن به اشیا و حتی شیطان نیز پرهیز داده شده است. 1- بررسی و تحلیل گفتمان و تاکتیک‌های لیدرهای خارج نشین در این چهار هفته اخیر نشین می دهد که فحش دادن و ترویج آن بخشی از تاکتیک مورد تاکید آنها برای مقابله با جمهوری اسلامی است. اما فحش علاوه بر نشان دادن پستی و باطن اپوزیسیون جمهوری اسلامی نشانه ضعیف بودن آنها است. چنانچه امام باقر(علیه السلام) فرمودند: «سِلَاحُ اللِّئَامِ قَبِیحُ الکَلَامِ به صورت طبیعی نیز وقتی دو فرد با یکدیگر درگیر می‌شوند، عموما فرد ضعیف نسبت به فرد قوی و به هنگامه مغلوب شدن، فحاشی می‌کند. فحاشی نشانه احساس ضعف شدیدی است که اپوزیسیون نسبت به قدرت و برتری جمهوری اسلامی دارند. از این منظر فحاشی اپوزیسیون یک نقطه بسیار امیدوار کننده و حاوی حقایقی بزرگ است! 2- جریانات ضدانقلاب خارج نشین که در پشت صحنه طراحی می کنند و معترضین و حتی دانشجویان را مجبور به فحش دادن می‌کنند، قطعا اهدافی را دنبال می‌کنند. شاید یکی از مهمترین اهداف آنها را در این حدیث بتوان یافت. لا تَسُبُّوا الناسَ فَتَکتَسِبُوا العَداوةَ بَینَهُم .به مردم ناسزا مگویید که با این کار در میان آنها دشمن پیدا مى‌کنید . به این معنا که آنها با استراتژی ترویج فحاشی در بین دانشجویان تلاش می‌کنند اولا جامعه را نسبت به این قشر دشمن کنند و دشمنی بین جامعه و دانشگاه ایجاد شود و ثانیا حتی دشمنی بین مردم با مردم در محیط داخلی ایران ایجاد کنند. اما در این طراحی هم شکست خوردند، سخنان سردار سلامی مبنی بر اینکه با همین جوانان معترض سراغ دشمن خواهیم رفت و یا مدارای بیش از حد انتظاری که در دانشگاه با دانشجویان فحاش در حال صورت گرفتن است، نشانه این است که مدیریت کشور حواسش به این طراحی دشمن کامل جمع است. 3- اما با فحاشی اغتشاشگران و به خصوص دانشجویان فحاش در محیط دانشگاه چه باید کرد؟! شاید اولین گام این باشد که به این جمله حکیمانه امام علی (ع) عمل شود. مَهْلاً یا قَنبرُ ! دَعْ شاتِمَکَ مُهانا تُرْضِ الرَّحمنَ و تُسخِطُ الشَّیطانَ و تُعاقِبُ عَدُوَّکَ؛ آرام باش قنبر! دشنام گوىِ خود را خوار و سرشکسته بگذار، تا خداى رحمان را خشنود و شیطان را ناخشنود کرده و دشمنت را کیفر داده باشى. گام دوم نیز در این حدیث امام علی (ع) نهفته است: إنّی أکرَهُ لَکُم أن تَکُونُوا سَبّابِینَ ، و لکِنَّکُم لو وَصَفتُم أعمالَهُم و ذَکَرتُم حالَهُم ، کانَ أصوَبَ فی القَولِ و أبلَغَ فی العُذرِ. من خوش ندارم که شما ناسزا گو باشید، بلکه اگر اعمال و رفتار و موقعیت [باطل] آنها را خاطرنشان کنید ، مؤثّرتر و در بیان عذر و حجّت رساتر و قانع کننده‌تر باشد . اما اگر به دام تقابل شعار و فحش دادن بیافیتم حتما جبهه ارزشی و انقلابی شکست خواهد خورد، زیرا در حدیث داریم که ما تَسابَّ اثنانِ إلاّ غَلَبَ ألأَمُهُما .یعنی هیچ دو نفرى یکدیگر را ناسزا نگفتند مگر آن که پست ترینشان چیره گشت .و همچنین امام کاظم علیه السلام فرمود؛ ما تَسابَّ اثنانِ إلاّ انحَطَّ الأعلى إلى مَرتَبةِ الأسفَلِ .هیچ گاه دو نفر به یکدیگر ناسزا نگفتند مگر این که آن یک که برتر است به مرتبه آن که فروتر است سقوط کرد .یعنی جبهه انقلاب در صورت به دام افتادن در فحاشی حتما سقوط ذاتی پیدا خواهد کرد. 4- این روزها اکثریت جامعه ایران از برخی شعارهای اقلیتی ناچیز علیه رهبر معظم انقلاب و هتک حرمت به ولایت فقیه سخت دلگیر هستند و برایشان تکرار این موضوع نیز رنج آور است. اما واقعیت این است که سابُّ المُؤمِنِ کالمُشرِفِ على الهَلَکَةِ .ناسزا گوىِ به مؤمن همچون کسى است که در آستانه هلاکت باشد. سرنوشت بد و به ذلت افتادن مخالفین ولایت فقیه حتی آن دسته که به ظاهر اهل رعایت آداب اخلاقی و حتی دینی بودند در چهل سال گذشته پیش روی چشم همه هست و فحاشان که تکلیف شان معلوم است خیلی زودتر از آن مخالفین به ظاهر بااخلاق‌تر به نابودی خود نزدیک می‌شوند.