⭕️وقتی طلسم شیطان میشکند...
✍️سید شهیدان اهل قلم، شهید #سید_مرتضی_آوینی:
🔹اگر ما از قدرت اسلحهای كه در دست دشمن نهادهاند بترسیم، دیگر هیچ راهی برای غلبه بر #شیطان در كرهی زمین وجود ندارد! چرا كه دشمن با اتكا به قدرت سلاح گردنكشی میكند و سلاحهای پیشرفته نیز غالباً در دست آنهاست.
🔸طلسم شیطان، #وحشت_از_مرگ است و اگر آن را در درون خویش بشكنی، دیگر او را بر تو تسلطی نیست!
#شاهچراغ
#فرزاد_بادپا
🎬 @Mostazafin_Tv
♦️ نزدیک قله ایم
✍محسن ریسمان سنج
انبیا آمدند انسان را در مسیر رشد و تعالی کمک کنند، قرآن بارها به پیامبر اسلام یادآوری می کند تو بر انسان ها سلطه ای نداری و نمی توانی هرکسی را دوست داری هدایت کنی، هدایت تابع اراده فرد است و انبیا در جایگاه نبوت فقط بشیر و نذیر هستند. قرآن یه صراحت می گوید: ما راه را نشان می دهیم حال اگر می خواهی شاکر باش اگر میخواهی کافر و صراحتا اعلام می کند: لا اکراه فی الدین.
چرا ؟
چون غیر از مسیر اراده و انتخاب گری مسیری برای رشد انسان نیست. به گفته قرآن انبیاء آمدند تا غل و زنجیر را از پای انسان ها باز کنند
و به گفته امیرمومنان عقل های دفن شده را آشکارا کنند.
برای این مقصود باید انسان ها را آگاهی بخشید و بینش و بصیرت داد تا اگر کمی هنوز فطرت انسانی آن چراغ هدایت درونی نوری دارد گرد و غبارش پاک شود و انسان با اختیار و شناخت به سمت خوبی ها حرکت کند.
انبیا همه به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند. زیرا ۱. برای رهایی انسان ها از چنگال طواغیتی که روح و جسم انسان ها را در بند می کشند چاره ای جز حکومت الهی نیست ۲. تنها در این صورت است که فرصت حداکثری آگاهی بخشی بوجود می آید و می توان انسانها را در قالب یک جامعه در معرض اراده و انتخاب های مهم قرار داد و رشد اجتماعی را ممکن کرد ۳. به جای صرف سخنرانی و موعظه توسط خود مردم و به قدر رشدی که صورت گرفته ساختارهای جامعه را اصلاح و برای رشد بالاتر مهیا شد.
به همین منظور حکومت اسلامی پیامبر در مدینه و حکومت عدل علی در کوفه به عنوان الگوهای حکومت اسلامی ایجاد شدند و در تاریخ ماندگار شدند.
با این نگاه اگر بخواهیم یک حکومت را از باب اسلامی بودن مورد مطالعه قرار دهیم باید ببینیم : ۱. چقدر در مقابل طواغیت عالم ایستادگی کرده و چه مقدار استقلال را اصل قرار داده و چه مقدار موجبات آزادی فکری، اجتماعی و معنوی و دور شدن آحاد جامعه از عوامل جهل آور، مشغله های کاذب و گرفتار کننده، مخدرات، مسکرات و منکرات فراهم کرده است.
۲. چقدر شرایط کنش گری مردمی و تحقق جمهوریت واقعی را فراهم نموده است و در نظر (مبانی شکل گیری حکومت) و عمل (رفتار حاکمان و مردم) تا چه اندازه اراده و انتخاب مردم مهم است و سطح کنش گری و مطالبه گری مردم چه اندازه است
۳. چه اصلاحاتی براساس کنش گری و مطالبه گری مردم در جامعه ایجاد شده و جهت گیری مطالبات مردم به سمت ارزش ها و آرمانهای الهی است و کمیت و کیفیت اعتراض مقدس مردم که لازمه رشد مستمر است موجب تحولات مثبت در جامعه گردیده است؟
با نگاه کلان به وضعیت جامعه ایران و شرایط جهان من به صورت قطعی اعتقاد دارم که به قله نزدیکیم و نباید خسته شویم...
از دل حملات فرهنگی حیوان پنداری غربی و تصلب و تحجر داخلی نسلی در حال شکل گیری است که پرچم اسلام ناب و ارمان های انسانی_اسلامی را بلند خواهد کرد و زمینه ساز ظهور ولایت عظما خواهد بود. ان شاالله
@rismansanj
«دومین وبینار تخصصی»:
نقش مدیریت شهری در نشاط اجتماعی بانوان
مهمان برنامه:
"سرکار خانم مریم اردبیلی"
دکتری آینده پژوهی و مشاور امور بانوان شهردار تهران
کارشناس مجری برنامه:
"سرکار خانم مریم دغاغله"
دکتری مطالعات زنان و فعال اجتماعی
زمان: دوشنبه،۳۰مرداد ۱۴۰۲
ساعت ۱۷
آدرس وبینار: بستر نرم افزار اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/m44662_175043/heat-boshra
⭕️ بر روی لینک بالا کلیک کنید و با کلیک بر روی گزینه مهمان وارد اتاق گفتگو شوید.
⭕️ از مرورگر کروم استفاده کنید.
جهت اطلاع از برنامه های آتی، عضو کانال هیئت بانوان بشری شوید:
https://eitaa.com/heyat_banovan_boshra
💢 طعن به آن کسی وارد بشود که در امور مسلمین دخالت نمیکند.
#امام_خمینی (۲۲مهر ۱۳۶۱):
🔹 نماز جمعه و مساجد در صدر اول اسلام، یک وضعی داشت و بعد به تدریج، آن محتوای خودش را از دست داد.
در بین مسلمین، یک طایفهشان اصلاً اقامهی جمعه نمیکردند و یک دستهای هم که اقامهی جمعه میکردند، تقریبا #بیمحتوا بود؛ مسائل منحصر میشد به یک چند جمله نصیحت و ختم میشد.
🔸در صدر اسلام، مسجد و نماز جمعه یک ابزاری بود در دست کسانی که میخواستند فعالیت در امور کشوری بکنند. از مسجد، همهی این مسائل بیرون میرفت؛ شکل میگرفت و نماز جمعهها اینطور نبود.
🔹 شما خطبههایی [را] که در نماز جمعههای آن وقت خوانده شده است، ملاحظه میفرمائید که چه وضعی بوده است آن نماز جمعهها و چه محتوایی داشته است و معالأسف، دستهای خائنی از اول تقریباً به تدریج این را از بین بردند؛ به طوری که نماز جمعه اصلاً هیچ محتوا دیگر نداشت.
🔸 #پیغمبر سفارش کرده است که باید اهتمام [به] امور مسلمین [داشته باشید] اهتمام به امور مسلمین فقط همین است که ما بگوییم نماز چند رکعت است و شک بین کذا چی است؟! این اهتمام به امور مسلمین است؟!
🔹 مسئلهگویی که اهتمام به امور مسلمین نیست. امور مسلمین عبارت از امور #سیاسی مسلمین است، امور #اجتماعی مسلمین است، #گرفتاریهای_مسلمین است و کسی که اهتمام به این نکند، به حسب آن روایت، فَلَیْسَ بِمُسْلِمْ.
و ما امیدواریم که لااقل از این دنیا نرویم و مشمول این نشویم که شما مسلم نبودید؛ برای اینکه در امور مسلمین اهتمام نداشتید. ما باید دنبال این مسئله باشیم که با اهتمام تمام، بر امور مسلمین نظارت تام و تمام بر امور داشته باشیم.
🔸 اینطور نباشد که توی مسجد اگر یک امام جماعتی، جمعهای بخواهد یک کلمهای بگوید که مربوط به اجتماع مسلمین است، مورد طعن واقع بشود: «این چرا این طور کرده است؟!» بیایند و او را طعنش بدهند.
🔹 طعن به آن [کسی] وارد بشود که در امور مسلمین دخالت نمیکند، کنارهگیری میکند، عزلت میکند.
🔺 شما ببینید قضیه عزلت در اسلام اصلاً نبوده؛ اساس نداشته این عزلت...
این در یک طوایفی بوده است غیرمسلمین؛ اما آمده است در مسلمین؛ یک وقت رسیده به آنجایی که «آقا خیلی آدم خوبی است، اصلاً توجه ندارد به اینکه فلان چیز چه جور میشود!»
#هفت_تپه #زمین_خواری #خصوصی_سازی
#حرام_خواری #اژدهای_هفت_سر #فساد #فقر #دخالت_نمایندگان_در_انتصابات #تبعیض #محرومیت #رانت_خواری #سواستفاده_از_موقعیت_شغلی
🗓به مناسبت ۳۰ مرداد، روز جهانی مسجد
@rismansanj
32.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تفاوت میان ستاد احیای امر به معروف با تذکر دادن زبانی آن
👤حجت الاسلام محمدحسین طاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور
🆔 @salamtehrantv5
@rismansanj
🔰 دنیای مدرن و زیارت اربعین
❇️ چرا در دنیای مدرن، زیارت اربعین برای جوانها جذاب و موثر شده است؟
🔶 در قدم اول به این مورد فکر کنیم که چرا در دنیای مدرن، زیارتی مثل اربعین این قدر برای جوانها جذاب و موثر میشود؟
🔷 دنیای مدرن رابطه انسانها را از رابطهی انسان-انسان یا انسان و اهالی تبدیل کرده است به رابطهی انسان و مؤسسات، از علمآموزی گرفته تا گرفتن خدمات اجتماعی تا همه کارهای اقتصادی و حتی کارهای سیاسی از طریق نهادهایی اجتماعی-سیاسی و موسساتی تعبیه شده است؛ این خصوصیت دنیای مدرن است که هر آدمی جداگانه با بانک، جداگانه با بیمه، جداگانه با دانشگاه در ارتباط است.
🔶 در این دنیا وقتی یک دالانی باز میشود که رابطه انسان-انسان رو ترتیب میدهد، که انسانها با همدیگر، حالت اهالی یک کوچه، اهالی یک دین اهالی یک فرهنگ میشوند و از همدیگر خدمات متقابل میگیرند، از همدیگه یاد میگیرند، بر غنای همدیگر میافزایند، بر ایمان همدیگر میافزایند و حتی خوراکشان و پوشاکشان و محل اسکانشان رو به کمک همدیگر احیا میکنند؛ کأنه واقعا یک دالانی از آن جهنم شهرنشینی و غربت به سمت یک بهشتی که اهلیت و نزدیکی قرابت در آن هست، باز میشود.
🔷 حالا تا اینجا را که همه به اصطلاح ادیان دیگر هم میتونند داشته باشند، همه فرهنگهای دیگر هم میتونند داشته باشند؛ اما وقتی پای تقدسهایی مثل امام حسین(ع) وسط میاد، این رنگ و بوی خیلی بیشتری رو میگیرد و طوری میشه که انسان در آن واحد هم به نیازهای مادی و ظاهری خودش و در کنارش به نیازهای معنوی خودش و در سطح کلانش به نیازهای اجتماعی-سیاسی کلان خودش با یک پیادهروی میرسد؛ یعنی یک عمل واحد است اما مجموعه نیازهای ما رو پاسخ میدهد، هم این حس غربت ما رو تبدیل میکند به قرابت و با همنشینی کردن با دیگران حس الفت به ما دست میدهد.
🔶 انسان برای اولین بار انگار عهد تازهای رو تجربه میکند که رابطهاش، رابطهی انسان-انسان، آدم-آدم شده است؛ در عین حال نیازهای مادیاش رفع میشود، یک سفری رفته است، با یک موؤنه (خرج) کم نیازهای باطنیاش رفع میشود. یعنی مثلا فرض کنید یه گناهی دارد، یه خصوصیت بدی دارد که میخواست با این قدمزنیهای طولانی در واقع سر من خودش پا بگذارد و از اون خصوصیت بد دربیاد. من یادم هست، دیدم از جوانهایی که میگفتند از لحظهای که از خانه درآمدیم سر یه خصلت اخلاقیمان که مانع اصلی رشد ما بود و آن چیزی که توی مناجات ابوحمزه ثمالی میخونیم که فَرِّق بَيني وَبَينَ ذَنْبِي الْمانِعِ لي مِنْ لُزُومِ طاعَتِكَ.
🔷 گناهان همهشان به سویه نیستند، بعضی گناهان خیلی جدیترند، اصلیترند برای ما، مانع چسبندگی ما به طاعت پروردگار میشوند؛ یک جوانی میگفت که من از اربعین از قدم اولی که برداشتم، سر آن گناهی که خودم میشناختم پا گذاشتم. همینطور با یاد اباعبدالله(ع) به حرم که رسیدم، به حائر حسینی که رسیدم، تقریبا دیگر از آن چیزی در درون من نبود.
🔶 پس پاسخ درون و نیازهای معنویمان هم هست، در دیگران وقتی با دیگران شریک میشویم، داخل این مسیر بزرگ، یک نیاز بزرگ اجتماعی و سیاسی رو هم داریم، جواب میدهیم. در واقع لشکر بزرگ مؤمنانه برای مقاصد عالیهی دینشان. پس یک دانه عمل هست، اما با کارآمدی، با اصطلاحاً کاربریهای مختلف و به خاطر همین یک عمل جذاب و مفید هست که خیلی خوب هست جوانها بهش اقبال بکنند، هم به بعد معنوی و درونیاش بپردازند، هم توجه به نظام کل داشته باشند که دارند یک کار بزرگ سیاسی-اجتماعی انجام میدهند و هم به لحاظ این الفتی که شکل میگیرد که همه، همه چیز مضاف الیهاش شده حسین(ع). یعنی ما هم با کسایی که همشهریمان نیستند، حتی هم کشور با ما نیستند، هم زبان با ما نیستند، از حیثی که زوار امام حسین(ع) هستند، یک نسبت خوبی میگیریم. این حسهای خوب را بعدا میتوانیم برگردانیم از داخل خانواده و تا داخل دانشگاهمان و جاهای دیگر طرحی نو دراندازیم و روابط نویی رو بسازیم که روابط بیشتر رابطه انسان-انسان بشوند تا انسان با مؤسسه، انسان با ماشین، انسان با به اصطلاح جایگاهها و بنگاههای مختلفی که بیگانه از آدمی هستند و به شکل خیلی روتین میخواهند کارها رو جلو ببرند.
🗣 حجتالاسلام #قنبریان
#اربعین۱۴۰۲
#الی_الحسین_نعود
#بهسوی_حسین_بازمیگردیم
#حب_الحسین_یجمعنا
@rismansanj
🌟 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری دانشگاه قم برگزار میکند:
🏠 سومــــین رویـــداد مـــلی اقتصـــادی هجــرت
"خانه سلیمانی"
🔻 ویژه بانوان
📚 در محورهای:
• نقشآفرینی بانوان در عرصه اقتصاد و اشتغال
• خلق ارزش متناسب با الگوهای اقتصادی انقلاب اسلامی
• ترسیمی از فناوری اجتماعی مطلوب برای حضور مؤثر بانوان در امور اقتصادی
🗓️ زمان برگزاری: ۲۲ تا ۲۵ شهریور ماه
📍محل برگزاری: دانشگاه قم
⏳ مهلت ثبتنام: تا ۱۰ شهریور ماه
🖥 نشانی ثبتنام:
🌐 www.hejrat3.ir
🔆 کانال اطلاعرسانی رویداد در پیامرسانهای ایتا و بله:
🆔 @khanehsoleimani
#خانه_سلیمانی
#رویداد_ملی_هجرت
16.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سخنان ٤٩ سال پیش رهبر انقلاب در خصوص زیارت اربعین
🔻سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) / مشهد ۲۴ اسفند ۱۳۵۲
@rismansanj
🔴 سخنان ٤٩ سال پیش رهبر انقلاب در خصوص کنگره جهانی اربعین
🔻چهل و نه سال پیش، یعنی زمانی که هنوز مراسم اربعین، به شکوه امروز شکل نگرفته بود، حضرت آیتالله خامنهای در سال ۱۳۵۲ مصادف با روز جمعه ۲۰ صفر سال ۱۳۹۴ هجری قمری در جریان سلسله جلساتی در مسجد امام حسن (ع) در مشهد مقدس که به شرح و تفسیر خطبههای نهجالبلاغه اختصاص داشت، بهمناسبت تقارن با شب اربعین حسینی، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه دادند. این بیانات را به شرح زیر میخوانیم:
🔹میدانید یکی از علائم ایمان زیارت اربعین است؟ بنده نمیدانم این روایت چقدر صحیح است، اصراری هم ندارم که بگویم معنای این روایت همین است که من گمان کردهام، واقعش هم این است که احتمال میدهم معنایش یکی از شقوق و احتمالات دیگری باشد که در این زمینه بیان میشود؛ امّا اگر این احتمال هم که من میگویم باشد، مؤیّد فراوانی دارد؛ «زیارة الاربعین».
🔸شیعه یک جمع متفرقی بود. یک جامعهای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمیکردند. در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند، اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزا متشتت در جریان بود.
🔹مثل دانههای تسبیح یک رشته و یک نخ همه اینها را به هم وصل میکرد. چه بود آن رشته؟ رشته اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالی تشیع یعنی امام. همه این رشتهها به آنجا متصل میشد. قلبی بود که به همه اعضا فرمان میداد. و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب بود، فریاد زدنشان از روی دستور بود، سکوتشان بر طبق نقشه بود.
🔸همه چیزشان با حساب بود. فقط یک عیبی کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر میدیدند. اهل یک شهر، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را میدیدند. اما یک کنگره جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه (ع).
🔹این کنگره جهانی را معین کردند. وقتش را هم معین کردند. گفتند در این موعد معین در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند. آن موعد روز اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا است. چون روح شیعه روح کربلایی است، روح عاشورایی است. در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست دنبالهروی عاشورای حسین است. این هم که میبینی همه جا این تپشهایی که در شیعه مشهود شده، از آن مرقدِ پاک ناشی شده. این شعلههایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده. به جانها و روحها رسیده. انسانها را به گلولههای داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده.
🔸بنابراین مسئله اربعین یک مسئله مهمی است، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره بینالمللی و جهانی برای سرزمینی که خودش خاطرهانگیز است آن سرزمین. سرزمین خاطرهها است، خاطرههای باشکوه، خاطرههای عزیز، سرزمین شهدا، مزار کشتهشدگان راه خدا، اینجا جمع بشوند تشیع، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند.
🔹اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند. البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنبالهگیری از راهی است که از ائمه هدی (ع) به ما ارائه دادند.
🔻سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) / مشهد ۲۴ اسفند ۱۳۵۲
@talabe_rahi
محسن ریسمان سنج
🔴 سخنان ٤٩ سال پیش رهبر انقلاب در خصوص کنگره جهانی اربعین 🔻چهل و نه سال پیش، یعنی زمانی که هنوز مرا
شيعه آنچنان که در عهد ائمه بود
و شیعه آن چنان که ما هستیم
را توجه بفرمایید
سخنرانی _ حجت الاسلام و المسلمین محسن ریسمان سنج.MP3
29.44M
به نام نامی زینب (س)
🔺سخنرانی در هیئت محبان فاطمه الزهرا
گلزار شهدای اهواز
🔹حجت الاسلام و المسلمین ریسمان سنج
▫️معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان
۲۶ مرداد ۱۴۰۲
@rismansanj