♦️بسیجی خامنه ای بودن از بسیجی خمینی بودن سخت تر است
پای علی ایستادن از ایستادن پای رسول خدا سخت تر است و دوران علی دوران فتنه هاست برای همین هم علی قسیم النار و الجنه است.
امروز در روز تشییع شهدای مظلوم ایذه، نامه پر درد ابوالقاسم طالبی را خواندم و هم به غیرت قلمش آفرین گفتم و هم در مظلومیت علی سوختم.
پای نام علیاست دعواها
دامن زخم را ز کف ندهیم
اختیار مناره را هرگز
به اذانهای بی طرف ندهیم
7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برو عمامه بابات رو بنداز!
دوربین مخفی واکنش واقعی مردم به توهین اوباش به عمامه روحانیت 🙃
@manyantazer1
هفتمین جلسه هیئت همرزمان حسین علیه السلام با موضوع امر به معروف و نهی از منکر توسط حجت الاسلام والمسلمین استاد ریسمان سنج برگزار شد و همچنین پس از آن از نوای گرم برادر ارجمند کربلایی مهدیپور بهره مند شدیم.
@hamrazmanhossein
هدایت شده از مستضعفین تیوی
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ خط انقلاب را از متحجرین جدا کنید!
🎙 #حجتالاسلام_قنبریان:
🔸#انقلاب_اسلامی از ابتدای شکلگیری، با دو رقیب گفتمانی روبرو بوده: جریان #تحجر و جریان #غربگرایی؛
🔹 در مقابل آنها انقلاب اسلامی با یک حرف نو روی کار آمد. این حرف نو جمع بین ارزشهای الهی و اراده مردم بود. یعنی هم اسلام، هم مردم. یعنی جمهوری اسلامی؛
🔸 اما #ملاحظهکاری با جریان تحجر در این چند دهه، باعث شده حرف متحجرین به عنوان حرف انقلاب اسلامی قالب شود! یعنی ما الان نمیتوانیم دقیقاً بگوییم درباره زن و حجاب، دیدگاه انقلاب اسلامی کدام است و حرف متحجرین کدام؟!
🔹 نخواستیم حرف انقلاب را از هم لباسیهای خودمان متمایز کنیم، بگوییم مطهری و بهشتی و طالقانی و خمینی اینجوری میاندیشیدند اما فلانیها الان دارند جور دیگهای میاندیشند. پای هم نوشته شدیم!
🔸 وقتی اینجا قفل شد واضح است که درِ غربگرایی باز میشود؛ و هر کسی فکر میکند همین راه درست است؛ چیزی که الان با آن مواجه هستیم.
🎬 @Mostazafin_Tv
«گفتم: «محسن جان! دیر میای بچهها نگرانتن». لبخندی زد و حرف از صمیم قلبش بیرون آمد؛ حرفی که زبانم را قفل زد. غیرتمند گفت: «هرچی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو کمتر خواب راحت به چشمش میاد؛ پس اجازه بده بیشتر کار کنم».
معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ وقتی که نتانیاهو توئیت زد و برای یهودیها شنبه خوبی را آرزو کرد. از شنبه آرام در اسرائیل گفت؛ از شنبه بعد از محسن فخریزاده». ...
(خاطرات همسر شهید)
🌹هفتم آذر سالگرد شهادت دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده🌹
🔸جوانان نخبه انقلابی روحیه ای همچون فخری زاده ها دارند....
#فخری_زاده
برای شادی روحش صلوات
https://eitaa.com/KHABAREvizh
🔴 غلامرضا شریعتی به یکسال حبس محکوم شد!
🔹برخی منابع، از قطعی شدن حکمِ حبسِ یکساله #غلامرضا_شریعتی استاندار اسبق خوزستان در ماجرای #هفت_تپه خبر میدهند. حکم بدوی، یکسال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی بود که متاسفانه در مرحله تجدیدنظر، فقط یکسال حبس قطعی نهایی شده. امیدواریم حکم حبس حالا که قطعی شده، اجرا شود!
🔸باتوجه به خروج وی در ماجرای #متروپل، آیا احتمال خروج وی از کشور بخاطر این حکم وجود دارد؟! باید هوشیار بود!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
⚽️ بازی، بازی و خربزه آب است!
• گرچه بُرد در "بازیِ"فوتبال -بخصوص در این جنگ چند وجهی- میتوانست کام ملت ایران را شیرین و شمیم یکپارچگی ملی را ساعاتی به مشام آنها برساند؛ لکن این مُسَکن های موقت جای درمان اساسی و شیرینی پایدار را نمی گیرد!
• تحقق عدالت اجتماعی هم "تنسیق قلوب"۱ (همترازی و پیوستگی دلها و بالتبع وحدت ملی) را موجب می شود و هم به فرمایش امام صادق(ع): از شهد و عسل شیرین تر و از کره، نرم تر و از مُشک خوشبوتر است.۲
• فوتبال برای عده زیادی یک چیز بالاصاله و ذاتا مطبوع است که از آن لذت می برند. در پیوند خوردنش با هویت ملی یا تعصب های باشگاهی، موجب غم و شادی شان هم می شود و...
اما برای گروهی -که فاش و روشن به آن نگاه ابزاری و بالعرض دارند- فقط در شرایط و نتایج خاصی، خوب و دیدنی و شادی اش ارزشمند می شود!
• باخت -آن هم در مقابل آمریکا- به دسته دوم یادآور میشود که: بازی، بازی است؛ به فکر نان باش که خربزه آب است!
دشمن هم نه ۱۱بازیکن آبی پوش بلکه سیاستهای استکباریِ آمریکاست!
نقیصه اصلی هم نه در ملی پوشان که در عدم جبران عقب ماندگی عدالت توسط دولتهاست!
• دولتمردان و مجلسیان علی القاعده از دسته دوم اند. اگر می خواستند با بُرد فوتبال جشن پیروزی بگیرند، به ماموریت اصلی خود جدی تر برگردند و "احلی من الشهد" -یعنی عدالت- را برای ملت ایران بسازند.
............................
۱. صدیقه طاهره(س): جعل الله... العدل تنسیقاً للقلوب.(بحارالانوار، ج۴۳، ص۱۵۸)
۲.الکافی ج۲ص۱۴۷
#جام_جهانی
#عدالت_اجتماعی
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
♨️ پخش برنامه رادیویی ؛ فصل نو
🔺روند اصلاح امور در گام دوم
🔻باحضور:
🔹حجت الاسلام و المسلمین ریسمان سنج
▫️معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان
🕰 دوشنبه؛ ۱۴ آذر | بعد از اذان ظهر
📺 رادیو خوزستان
@rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چون دیدم به مناسبت 16 آذر در برخی کانال ها و رسانه ها داره دوباره این کلیپ دست به دست میشه گفتم اینجا ام بذارم. دیدن دوبارش خالی از لطف نیست.
🔺خوبه بعضی موقع ها حرفاتو یادت بیارن. ان شاء الله روزی نشه مقابل این حرفا شرمنده بشیم و سرمون پایین باشه.
🔺اگه قرار باشه جنبش دانشجویی به چیزی افتخار کنه، اون چیزی نیست جز اینکه تو این بازی برنده ها و بازنده ها؛ در کنار بازنده هایی باشه که معمولا نه تریبونی دارند و نه توانی برای صدا زدن...
.
پ.ن: کلیپ مربوط به تجمع سال 99 آذرماه مقابل وزارت کشور هست سر ماجرای آلونک بندرعباسی..
@marghoomat
🔸اندکی در باب #اسلام_طالبانی
✍حجت الاسلام و المسلمین دکتر نامخواه
ایده اصلی و اصیل انقلاب اسلامی، جدالی مستمر بر علیه اسلام تحجر و اسلام تجدد است.
اسلام طالبانی یکی از نمونههای اکنونی اسلام تحجر است که تلاش بسیاری کرده تا به تیپ ایدهآل تحجر نزدیک شود!
استدلالهای فراوان ایده و رهبر انقلاب اسلامی بر علیه طالبان و اسلام طالبانی از یک سو و واقعیت غیر قابل انکاری از رفتار این گروه، منابع قابل اتکایی برای شناخت این گونه از اسلام به دست میدهد. مسئله اما این جاست که در سالهای اخیر پارهای از کنشگران، کلیه ایدههای انقلاب اسلامی درباره اسلام طالبانی را انکار یا به کلی کماهمیت میانگارند.
نمیخواهم از موضع نقد اسلام طالبانی این کنشگران را به رعایت حرمت نون و نمک و مانند آن متهم کنم اگر چه آنها که از طریق مراوده با طالبان کارشناس همه امور از جمله اندیشه انقلاب اسلامی شدهاند، نقد بر اسلام طالبانی را اغلب به تأثیرپذیری از رسانههای اصلی و غربزدگی نسبت میدهند. بگذریم.
اخیراً به کتابی دست پیدا کردم که منبع خوبی برای شناخت اسلام طالبانی و دیدگاههای اخیر طالبان یا «طالبان دوم » است. «امارت اسلامی افغانستان» نوشته قاضی القضات دولت اخیر طالبان که با تأیید رهبر این جنبش منتشر شده، منبعی خواندنی برای شناخت اسلام طالبانی است. به امید خدا در روزهای آتی بیشتر و به شکلی تفصیلی به این منبع خواهم پرداخت؛ عجالتاً صفحه آغازین کتاب، که بخش برگزیدهای از متن آن است را در اسلاید دوم و سوم ببینید و به به طور مشخص بر استدلالهای آن در خصوص نقش زن، عوام(مردم)، اسلام واقعی، تأثیر پذیری از شرق و غرب تمرکز کنیم.
غرب تنها دیگریِ ما نیست که هر چه بیشتر با آن مخالفت بورزیم، بهتر است. در سوی دیگر «اسلام طالبانی» نشسته است. در برابر غرب که زیاده روی کنیم، به آغوش اسلام طالبانی میرویم و بالعکس. فضیلت در نقطه تعادل میان دو رذیلت ممکن میشود.
@rismansanj
👩🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی
1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی!
• در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد!
• این الگو را:
- حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند!
- مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند!
- برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند!
• این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...!
لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد.
2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو!
• در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند!
• این الگو را:
- مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند!
• این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد.
• نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و...
• شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند.
3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!)
• در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید!
اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود!
• الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند.
- بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند.
- پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد.
• مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود.
• هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند.
الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است.
*⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است.
هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است.
با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد.
#حجاب
#ولایت_طرفینی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲
☑️ @m_ghanbarian