eitaa logo
محسن ریسمان سنج
658 دنبال‌کننده
255 عکس
252 ویدیو
7 فایل
خوشحال میشم نظرتون رو بگید امری هم بود در حد توان در خدمتم @MRismansanj
مشاهده در ایتا
دانلود
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارخانه انسان‌سازی به جای دست و پنجه نرم کردن با ویروس‌های کوچک جامعه!!! موشن جذاب فراز هفدهم رو از دست ندهید. __________________ @rismansanj
10.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 یک درهمش هم حساب دارد امام خمینی(ره): 🔹وزارت‌خانه‌ها باید وقتی که می‌بینند که کارمند بیت‌المال مسلمین و از آنجا حقوق می‌گیرند، حتما در اون مسائلی که حضرت امیر(ع) گفتند، ملاحظه کنند. 🔹نقل کرده‌اند، امیرالمؤمنین(ع) به عمال خودشان نوشتند، سر قلم‌ها را نازک بگیرید، سطرها را نزدیک‌ هم بنویسید. از چیزهایی که فایده ندارد احتراز کنید. 🔹این مسئله مسئله‌ای نیست که برای آن وقت و در حکومت امیرالمومنین باشد، این دستور است در طول تاریخ برای کسانی که متکفل حکومت هستند که تا اندازه ممکن در بیت‌المال تصرف نکنند. 🆔 @tadavom57
مومن واقعی خدا که برای کمک به مردم مظلوم غزه طلای روز مبادات رو فروختی پولش رو به حساب کمک به غزه واریز کردی و آخرش از شرمندگی بخاطر ناتوانی در کمک بیشتر گفتی! این سحر ۲۱ رمضان ما رو هم دعا کن @rismansanj
انصاف بدهیم... __________ @rismansanj
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجه الاسلام قنبریان در واکنشی صریح مطرح کرد؛ 📽 آیا اجرای نهج البلاغه در دوره جمهوری اسلامی خوارجی گری است؟ ▫️ما در دوره علی هستیم یا نه آقا؟! اینها تند روی است؟ اینها انقلابی گری مذموم است؟ این راهش آخرش خوارج است؟ اجرای نهج البلاغه خوارجی گری است در دوره جمهوری اسلامی؟ ▫️آیا برگردیم به دوره امام سجاد(ع) که فرمود در کل حجاز بیست نفر ما را نمی شناختند! الآن در آن دوره ایم؟ یا در دوره ای هستیم که یک امت به پا خاسته ای خون داده، آموزه ها را از کتاب ها درآورده و به خیابان ها و کربلای 5 و کانال کمیل برده است؟! الان این امت می خواهد میوه اش را بچیند، اگر دیر شد این میوه فاسد می شود؛ حالا یکی آمده و می گوید... ▫️۱۰۰۰ سال چرخیده تا وقت نهج البلاغه شده. وگرنه همیشه وقت وسائل الشیعه بود اما وقت نهج البلاغه نبود! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
🔶مردم! دیشب خلیفه ای به آسمان رفت که جیب هایش خالی بود. امام حسن علیه السلام بعد از شهادت پدر روی منبر مسجد: دیشب مردی به آسمان رفت که هیچ کس در عمل صالح و انسانیت بر او سبقت نگرفت و نخواهد گرفت؛ مردی که همراه پیامبر، جنگها کرد و پیامبر در جنگها، او را به سپاهسالاری می فرستاد؛ مردی که هرگاه می جنگید جبرئیل و مکائیل در کنارش بودند و هرگز شکست نخورد. دیشب شبی بود که مسیح به آسمان رفت؛ شبی که یوشع بن نوح کشته شد. دیشب رهبری، شما را ترک گفت که از زرد و سفید ( زر و سیم) دنیا، بیش از 700 درهم نگذاشت، آنهم ذخیره سهمیه ی بیت المال او و بر آن بود که با آن خدمتکاری برای خانواده ی خود فراهم آورد. سخن که به اینجا کشید بغض گلو، امان امام را برید و امام با صدای بلند گریست و مردم نیز با او. مکاتیب الائمه ع؛ ج۳؛ص۲۸ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
تا خبر را خواندم به یاد فیلم چ گفتم خامنه ای عصایش را بلند کرد... به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی : ✏️ بسم الله الرحمن الرحیم سردار رشید و فداکار اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز. ✏️ شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیاء و صلحاء، متنعم به نِعَم الهی‌اند. ✏️ سردار زاهدی از دهه شصت در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به‌ویژه هرکه آنان را می‌شناخت سنگین است. رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی. والسلام علی عبادالله الصالحین سیّدعلی خامنه‌ای @rismansanj
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
🔺مسئله شخصی یا نقد اجتماعی آدمها دو گونه اند اکثریتی که انسانهایی عادی هستند و دنباله اجتماعی ندارند صاحب مشرب و پیشران مسلکی نیستند و اقلیتی پیشران و عامل حرکت دیگرانند آنها حرفشان و قلمشان روی افرادی که تابع آنها هستند موثر است و دیگران در اموری از زندگی خود از آنها تبعیت می کنند. قرآن کریم در آیات ۱۶۶ و ۱۶۷ سوره مبارکه بقره به این دوگانه اشاره کرده و تبعیت غیرعالمانه پیروان از پیشوایان را موجب تبری هردو گروه هم در قیامت می‌داند. بی شک نمی‌توان انتظار داشت که همه افراد پیشوا و راهنما باشند و هر انسان دارای مسلک و علاقمند به مقصد می‌بایست راهنمایی برای طی مسیر داشته باشد: طی این مرحله بی همرهی خضر نکن ظلمات است بترس از خطر گمراهی! خب حالا چه کنیم؟ 1⃣ اکثر افراد برای طی مسیر نیاز به پیشوا و پیشران و راهنما دارند 2⃣ قرآن به صراحت بیان می کند که بعضی پیشوایان پیروان خود را به مقصد نرسانده و روزی که پرده ها کنار می رود و حق آشکار می شود هردو گروه از هم تبری می جویند. اگر بگوییم پیروان خود امکان نظارت و تشخیص بر جزء جزء مراحل حرکت را باید داشته باشند گزافه گفته‌ایم و تکلیف مالایطاق کرده‌ایم زیرا که پیروان اگر این مقدار علم و آگاهی داشتند نیاز به پیشوا و پیشران نداشتند چاره چیست؟ باید پیروان همه اندیشه‌ها را از تعصب‌ورزی و خود‌ حق‌پنداری بر حذر داشت و گفتگوهای آزاد و عالمانه و با صدای بلند و در مراءا و منظر بین صاحبان فکرها و مسلکها برقرار کرد تا در اثر گفتگوی اصحاب مسالک مختلف رشد عمومی در جامعه صورت بگیرد و زمینه برای تشخیص حق و درستی مسیر برای پیروان فراهم گردد. مسیری که قریب به ۲۵۰ سال پیش آیت الله وحید بهبهانی برای اصلاح اخباری گری در پیش گرفت. تصور کنید دوران تسلط اخباری‌ها بر همه بلاد و مدارس دینی شیعی است و شیخ یوسف بحرانی عالم بزرگ اخباری‌ها یکی از شلوغ ترین کرسی‌ها تدریس و نقل حدیث را دارد. وحید بهبهانی در بهبهان بر علیه اخباری‌ها کتاب می‌نویسد و سخنرانی می‌کند و حتی در سفری به کربلا که آن زمان محل تجمّع اخباریان بود، چند روز به درس شیخ یوسف سرآمد فقهای عصر و آخرین نماینده مسلک اخباری‌گری می رود و اعلام کرد که مایل است اندک زمانی به جای بحرانی درس بگوید و از وی خواهد تا شاگردانش را به حضور در درس وی سفارش کند! از علمای شیعه هم جز این انتظار نیست که بحرانی مجلس درس خود را که بزرگ‌ترین حلقه درسی در آن زمان بود به وحید واگذار می کند وحید ظرف سه روز با نقد نظریّات اخباریان، نزدیک به دو سوم شاگردان بحرانی را از مرام اخباری روی‌گردان می سازد و پس از مدتی بر سلطه ۱۲۰ ساله اخباری گری بر همه محافل و مدارس علمی و دینی شیعی پایان می بخشد. اکنون توجه به این نکات و سئوالها می‌تواند ما را از اهل نجات قرار دهد : 🔸 ملاک تعصب و خود حق پنداری چیست و چگونه خود را از آن نجات دهیم و آماده گفتگو بشویم؟ 🔸 ۱۲۰ سال سلطه اخباری گری صدمات و مشکلات زیادی برای جامعه تازه شیعه شده ایران بوجود آورد در حالی که علمای اخباری از ملاامین استرآبادی تا سید نعمت الله جزایری و علامه مجلسی و شیخ حر عاملی و... (رضوان الله تعالی علیهم) همه از علمای بزرگ و واجب الاحترام شیعه بودند. اگر انتشار نقدهای علمی و اشکال به مرام اخباری‌گری توسط وحید بهبهانی امید به اصلاحی در جامعه می رفت آیا نباید چنین میکرد؟ 🔸 بی‌شک نمی‌توان قصه اخباری‌گری و ظهور وحید بهبهانی را خواند و شنید و در دل شیخ یوسف بحرانی را تحسین نکرد و برایش فاتحه‌ای نخواند. آیا غیر از این از عالم مهذب شیعی انتظار می‌رود؟ 🔸 مشخص است که نقد وحید بهبهانی به اخباری‌ها و شیخ یوسف بحرانی نقد شخصی نبوده است و به مشرب و مسلک آنها برمی‌گردد و اینگونه نقدها باید در مرءا و منظر بیان شود و به تعبیر امروزی‌ها رسانه‌ای گردد. کاری که در میان علمای سابق بسیار مرسوم بوده که صاحب علمی کتابی می‌نوشته و صاحب علم دیگری نقدی برآن و مولف اول نقدی بر نقد .‌.. . باید از نقد و سئوال استقبال کرد. تا به بهتر و سریع‌تر در مسیر آرمان جامعه حرکت کرد و در صورت ناقص بودن مسیر آن را ارزیابی و تذکر داد!! به روح مطهر محی الدین امام روح الله خمینی (ره) صلواتی بفرستید. ✍🏼 ١۵ فروردین ۱۴۰۳ ٢٣ رمضان ١۴۴۵ _________________ 📚@reza_afshar
ماموریت ایجاد تحول «اگر انسان‌هایی که مأمور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر هیچ تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.» این جمله را زمانی شهید سیدمرتضی آوینی نوشته بود که انسان انقلاب اسلامی و انسان‌شناسی انقلاب تبدیل به مسئله‌‌اش شده بود و درباره آن فکر و تأمل می‌کرد. سابقه حضور در جبهه و هم‌نشینی با رزمندگان، بسیجیان و شهدا از یک‌طرف و دوربین به‌دست‌بودن و مسئله‌داشتن در حوزه رسانه‌های جدید از سوی دیگر، برای او تبدیل به مسئله مهمی شده بود تا انسان‌های عصر خمینی را بهتر و بیشتر بشناسد. فلک را سقف شکافتن و طرحی نو درانداختن، در درجه اوّل نیازمند انسان‌هایی است که در دایره معادلات کنونی بشر و عوالم آن نگنجند. انسان‌هایی موحد و مسئول که متر و معیارهای دیگری برای اعمال و اقدامات خود قائل‌اند و بشر و زندگی و عمر و حیاتش را با معیارهای دیگری می‌سنجند. انقلاب اسلامی به‌عنوان نقطه عطف در افق توحیدی بشر از این قاعده مستثنی نبوده و نیست. نهضت اسلامی امام‌خمینی به‌ جز مبانی و ریشه‌های معرفتی و توحیدی خویش از این ناحیه هم با سایر جنبش‌های بشری و مادی تاریخی متفاوت می‌شود. نهضت اسلامی امام نه‌تنها مبتنی بر یک هندسه موحّدانه از تاریخ و انسان بود، بلکه سربازان و سپاهیانش هم کسانی بودند که هستی و بشر را در افق دیگری تحلیل می‌کردند. انسان‌هایی که در زمان غروب حقیقت و دورانی که همه از پایان نقش دین در تاریخ سخن می‌گفتند، با تمام توان پای ندای حقیقت‌خواهی امام که هم‌راستا با فطرت انسانی آن‌ها بود، جمع شدند و تمام توانشان را پای آن گذاشتند. اینجاست که یک تفاوت مهم بین انقلاب اسلامی و سایر جنبش‌های سیاسی و توده‌ای خود را نشان می‌دهد؛ انقلاب اسلامی صرفاً احساسات به غلیان آمده یک جمع انسانی نبود. پیشران اصلی این فرهنگ، مکتب و حتی تمدن همین انسان‌هایی‌ است که نگاه و موضع متفاوتی به سایر ابنای بشر دارند. این نکته مهم از چشم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم هیچ‌گاه پنهان‌نمانده و هر از چندی اهمیت این موضوع را یادآور می‌شوند: «فتح‌الفتوح‌ انقلاب اسلامى این‌هاست. پیشرفت واقعى این است که جوان‌هاى ما، نخبگان ما نسبت به آینده احساس مسئولیت کنند؛ براى خودشان دیدگاه تعریف کنند؛ براى کشور آینده‌اى را تصویر کنند و مجسم کنند و احساس کنند و این احساس را اظهار کنند که آماده‌اند براى رسیدن به این آینده، تلاش کنند. این چیزى است که امروز وجود دارد؛ این را باید تقویت کرد، این را باید پیش برد.» در چنین نگاهی، انقلاب اسلامی و اردوگاه خمینی کبیر نه برخاسته از هیجان زودگذر سیاسی و برخواسته از وضعیت اقتصادی، بلکه دارای هویت فکری و فرهنگی بود که به تعبیر بسیاری از متفکران، راه و مسیر جایگزینی برای زیست و زندگی خود انتخاب کرده بود و ابایی هم از آن نداشت که این راه و مسیر، متفاوت از همه آن الگوها و فرم‌های ناچیزی باشد که بشر با اتکای به فهم ناقص خود برای دیگران دوخته است. میشل فوکو، فیلسوفی که در سال ۱۳۵۷ و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کرده، انقلاب ایران را طغیانِ انسانی می‌بیند که در تمنایِ سیاست دینی است و زیر قواعد نظم جهانی زده و گزاره‌های مشهود متفکران غرب درباره دین و افیون توده‌ها بودن را به تمسخر گرفته است. او در یکی از مقالات خود اعتراف می‌کند که پس از بازگشت از ایران، وقتی همه از او می‌پرسیدند که قیام مردم ایران واقعاً انقلاب است یا نه، فوکو در دل آرزو می‌کرده که به آن‌ها بفهماند حرکت ایرانیان قیامی است برای زمین گذاشتن باری که به زور روی دوش آن‌ها گذاشته شده است. به تعبیر خودش، همه مردم ایران، کارگران صنعت نفت،‌ روحانیون و همه و همه دنبال زمین گذاشتن این بار بودند که به ضرب و زور روی دوش‌ آن‌ها گذاشته شده بود؛ بار نظم جهانی! به تعبیر فوکو، ایرانیان در پی مقصود دیگری بودند. نیروی انسانی کارآمد در نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی با چنین متر و معیاری قابل توصیف و سنجش است. انقلاب در طول تاریخ خود هر جا توانسته بر مشکلات و موانع غلبه کند و از گردنه‌های دشوار بگذرد، متکی به چنین انسان‌هایی بوده است. جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گواه روشن این مدعاست. پس از جنگ هم هر کجا آرمان‌های انقلاب اسلامی با موفقیت به نتیجه رسیده، ناشی از اتکا به چنین انسان‌هایی بوده است؛ انسان‌هایی که تفاوت محسوس و ملموسی با وضعیت عادی دارند، افق دیگری برای خود ترسیم‌کرده و جهد و تلاش و جهاد خود را متناسب با آن افق متعالی افزایش داده‌اند. @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رئیس بانک مرکزی: "ما کاری به نرخ بازار غیررسمی و کانال‌ها نداریم؛ ارز کالاهای اساسی را با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان تامین می‌کنیم و هرکس نیاز قانونی به ارز داشته باشد با نرخ مرکز مبادله به او می‌دهیم." 🔺 مسئله دقیقا همین است. اینکه دولت رییسی (مثل دولتهای گذشته) کاری به ریشه معضل دلار ندارد. ریشه دلارزدگی، هم ساختاری است و هم روانی و باید بصورت ساختاری-روانی درمان شود. یعنی با تکرار روش‌های مهندسی‌گونه‌ی بانک مرکزی حل نمی‌شود. همچنان‌که با رویکرد پاک کردن صورت مسئله یعنی حذف ارز ترجیحی (مورد تاکید کمیسیون اقتصادی مجلس!) هم حل نشده. 🔺 چگونه است که هنگام جراحی اقتصادی حذف ارز ترجیحی، که به ضرر سفره مردم بود، برای کنترل روانی بازار، سران قوا به تعزیرات آزادباش دادند که به جان کسبه و اصناف بیفتد‌. اما در زمان التهابات مصنوعی بازار ارز، به هیچ وجه جلوی بازار غیررسمی و کانال‌های تلگرامی و پدیده مزخرف ارز فردایی گرفته نمی‌شود؟! یعنی کار سختی است که وزارت اطلاعات و بازرسی و تعزیرات و شعام و قوه قضاییه، از عهده‌اش برنمی‌آیند؟؟؟ ‌‌‌ @dr_izadkhah
🔶🔷🔶از شما اصرار و از آنها انکار مولای ما! در دیدار ساعتی پیش با دانشجویان فرمودید: یکی از دوستان گفتند که تصور شده که نظر رهبری در مورد مسأله ی عدالت با سال 80 فرق کرده! اگر فرقی کرده باشد در این جهت فرق کرده که شده بر مسأله ی عدالت؛ چون پیشرفت هایمان در سمت عدالت کم بوده اصرار بیشتری ما داریم.از عدالت که کسی دست برنمی‌دارد. بگذارید از همین جمله آخر شروع کنم؛ «از عدالت که کسی دست بر نمی دارد» مولای ما! نمیدانم مقصودتان از «کسی» غیر خودتان هم هست یا نه؟ ولی با کمال شرمندگی از مجاهدت بیش‌ از نیم قرنی شما در گسترش عدالتخواهی باید بگویم: اینجا در سطح نخبگان میانی از عدالت دست برمی دارند! خیلی خوب هم از عدالت دست برمی دارند! آقا جان! یادتان هست بعد از پذیرش قطعنامه 598می گفتید:ما عدالت طلبیم چه با جنگ؛ چه‌بی جنگ. خاطرتان هست درسالگرد رحلت امام به همه سوگداران امام فرمودید: دعوت به نظام اسلامی منهای اعتقادی راسخ و عملی پیگیر در راستای عدالت اجتماعی دعوتی ناقص بلکه غلط و دروغ است. فرمودید: جمهوری اسلامی منهای عدالت معنا ندارد. بعد از رحلت امام فریاد می زدید: والله قسم! در جامعه اسلامی هم ممکن است مُترَف به وجود بیاید! به خاطر دارید که از مخلصان انقلاب برای شکل نگرفتن طبقه ی مرفه جدید در دهه ۷۰ استمداد می طلبیدید: از دل نظام اسلامی دارد طبقه نو کیسه جدیدی به وجود می آید!‌ مگر این شدنی است؟!مخلصان انقلاب نخواهند گذاشت... در دهه هشتاد فرمودید:لب مطالبه من از شما جوان های دانشجو عدالتخواهی است. حتی به دانشجویان فرمان دادید: هر پدیده ضد عدالت در واقعیت کشور باید مورد سوال قرار بگیرد. حتی به سران نظام، فرمان هشت ماده ای صادر فرمودید و هیچ کس را مبرا از سوال ندانستید. با مسئولین نظام که می نشستید "مشروعیت نظام" را "وابسته به عدالت خواهی" می دانستید. در دهه ۹۰ از لزوم تشکیل "لشکر جوان مطالبه گر" گفتید؛ از "خطر بر زمین افتادن علم عدالت"؛ از "لزوم تطابق همه برنامه های حاکمیت با عدالت"؛از "پیوست عدالت داشتن همه برنامه ها"؛ از "لزوم انتخاب نماینده و رئیس جمهور طرفدار عدالت" وووو اما درست در هنگامه ای که در دهه گذشته بیش از ۱۰بار از عقب ماندگی در عدالت گفتید؛در دهه ای که "اصرار شما بیشتر شده بود"؛ عده ای نه تنها بر عدالت اصرار نداشتند که برای نخواستن عدالت، انواع و اقسام "معاذیر و قید های موهوم" را به دست و پای عدالت می انداختند؛ بی آنکه یک‌بار نشان مان دهد چگونه می شود عدالت مطلوب شان را خواست؟! یکی عدالتخواهان را "خوارج" می دانست! یکی از "تمام شدن دوران عدالت"می گفت! همو از "تمام شدن دوران بحث درباره عدالت" سخن به میان می کشید! شخص دیگری عدالت خواهان را "سگان بی قلاده" می خواند! آن یکی از برچسب "خوارج پلاس و ۲پلاس"ش رونمایی می کرد! ده ها تلاش مستمر و با رسانه های نفتی!! با اینکه وضعیت عقب ماندگی در عدالت؛(توزیع ناعادلانه آزادی و ثروت‌ها و فرصت ها و ابزار کار و منابع و اعتبارات بانکی،خصوصی سازی حراج کننده بیت المال و خانه مان سوز کارگران،بی اعتنایی عجیب نسبت به زنان سرپرست خانوار، تکون طبقه بانکدار خصوصی با خلق نقدینگی های افسانه ای،نانظام حقوق و دستمزد،نانظام مالیاتی، آموزش و پروش طبقاتی و پولی،انحصارات صادرات و واردات،احتکار زمین توسط برخی نهادها،رسانه های نارسانای صدای مردم و حافظ وضع موجود و ده ها مساله دیگر) فرصت نمایش عملی عدالتخواهی مطلوب را پیش پایشان گذارده بود؛ اما برخی از آنها قیدهایی که به عدالت و عدالت خواهی میزدند نه برای اصرار بر خط اصیل عدالت خواهی که برای انکار اساس عدالت خواهی بود. خواستم بنویسم: «کاش یک بار دیگر برای شرمندگی ما هم که شده در ۸۵ سالگی روزی یک ساعت روی پای می ایستادید و برای مان یک بار دیگر از نسبت توحید و عدالت و آزادی می گفتید درست مثل ماه رمضان۵۰ سال پیش در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مشهد» اما خواب زده ها را بیداری نشاید! شما نیم قرن است که مدام از عدالت می گویید؛ اما از شما است و از برخی آنهایی که در پس و پیش نام مبارکتان القاب قطار میکنند؛ ! سایه تان مستدام خط عدالت مدیون نام و‌ مرام تان ✍🏼 محمد زارع @rismansanj
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 راوی راه آسمان / انسان انقلاب اسلامی ✏️ رهبر انقلاب: مشتری همیشگی بودم ✏️ شهید آوینی میگفت: این جوانهای ما به راههای آسمان آشناترند تا به راههای زمین ➕ حضور رهبر انقلاب در مراسم تشییع شهید آوینی 🌷 سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی 💻 Farsi.Khamenei.ir