eitaa logo
محسن ریسمان سنج
623 دنبال‌کننده
230 عکس
234 ویدیو
7 فایل
خوشحال میشم نظرتون رو بگید امری هم بود در حد توان در خدمتم @MRismansanj
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معارف اسلامی
️نگاهی دیگر به پدیده رکیک در ایام سرنوشت بد و به ذلت افتادن مخالفان ولایت فقیه حتی آن دسته که به ظاهر اهل رعایت آداب اخلاقی و حتی دینی بودند در چهل سال گذشته پیش روی چشم همه هست و فحاشان که تکلیف شان معلوم است. خبرگزاری فارس - یادداشت - مهدی جهان تیغی: فحش‌های رکیک اغتشاشاگران در خیابان وقتی به برخی دانشگاه‌های معتبر و حتی به دختران دانشجو رسید، بسیاری را نگران کرد و ترس از آثار چنین رفتارهای علاوه بر خانواده‌ها، جامعه علمی کشور را نیز در برگرفت. اما واقعیت این است که باید جرات بیشتری در تحلیل این نوع کنش زشت اجتماعی و سیاسی باید داشت. از منظر احادیث دینی نکات قابل توجهی بدست می آید که بسیار راهگشا در فهم و حتی مواجه با این آفت زشت است. جالب است که دشنام بقدری در اسلام مذمت شده که از فحش دادن به اشیا و حتی شیطان نیز پرهیز داده شده است. 1- بررسی و تحلیل گفتمان و تاکتیک‌های لیدرهای خارج نشین در این چهار هفته اخیر نشین می دهد که فحش دادن و ترویج آن بخشی از تاکتیک مورد تاکید آنها برای مقابله با جمهوری اسلامی است. اما فحش علاوه بر نشان دادن پستی و باطن اپوزیسیون جمهوری اسلامی نشانه ضعیف بودن آنها است. چنانچه امام باقر(علیه السلام) فرمودند: «سِلَاحُ اللِّئَامِ قَبِیحُ الکَلَامِ به صورت طبیعی نیز وقتی دو فرد با یکدیگر درگیر می‌شوند، عموما فرد ضعیف نسبت به فرد قوی و به هنگامه مغلوب شدن، فحاشی می‌کند. فحاشی نشانه احساس ضعف شدیدی است که اپوزیسیون نسبت به قدرت و برتری جمهوری اسلامی دارند. از این منظر فحاشی اپوزیسیون یک نقطه بسیار امیدوار کننده و حاوی حقایقی بزرگ است! 2- جریانات ضدانقلاب خارج نشین که در پشت صحنه طراحی می کنند و معترضین و حتی دانشجویان را مجبور به فحش دادن می‌کنند، قطعا اهدافی را دنبال می‌کنند. شاید یکی از مهمترین اهداف آنها را در این حدیث بتوان یافت. لا تَسُبُّوا الناسَ فَتَکتَسِبُوا العَداوةَ بَینَهُم .به مردم ناسزا مگویید که با این کار در میان آنها دشمن پیدا مى‌کنید . به این معنا که آنها با استراتژی ترویج فحاشی در بین دانشجویان تلاش می‌کنند اولا جامعه را نسبت به این قشر دشمن کنند و دشمنی بین جامعه و دانشگاه ایجاد شود و ثانیا حتی دشمنی بین مردم با مردم در محیط داخلی ایران ایجاد کنند. اما در این طراحی هم شکست خوردند، سخنان سردار سلامی مبنی بر اینکه با همین جوانان معترض سراغ دشمن خواهیم رفت و یا مدارای بیش از حد انتظاری که در دانشگاه با دانشجویان فحاش در حال صورت گرفتن است، نشانه این است که مدیریت کشور حواسش به این طراحی دشمن کامل جمع است. 3- اما با فحاشی اغتشاشگران و به خصوص دانشجویان فحاش در محیط دانشگاه چه باید کرد؟! شاید اولین گام این باشد که به این جمله حکیمانه امام علی (ع) عمل شود. مَهْلاً یا قَنبرُ ! دَعْ شاتِمَکَ مُهانا تُرْضِ الرَّحمنَ و تُسخِطُ الشَّیطانَ و تُعاقِبُ عَدُوَّکَ؛ آرام باش قنبر! دشنام گوىِ خود را خوار و سرشکسته بگذار، تا خداى رحمان را خشنود و شیطان را ناخشنود کرده و دشمنت را کیفر داده باشى. گام دوم نیز در این حدیث امام علی (ع) نهفته است: إنّی أکرَهُ لَکُم أن تَکُونُوا سَبّابِینَ ، و لکِنَّکُم لو وَصَفتُم أعمالَهُم و ذَکَرتُم حالَهُم ، کانَ أصوَبَ فی القَولِ و أبلَغَ فی العُذرِ. من خوش ندارم که شما ناسزا گو باشید، بلکه اگر اعمال و رفتار و موقعیت [باطل] آنها را خاطرنشان کنید ، مؤثّرتر و در بیان عذر و حجّت رساتر و قانع کننده‌تر باشد . اما اگر به دام تقابل شعار و فحش دادن بیافیتم حتما جبهه ارزشی و انقلابی شکست خواهد خورد، زیرا در حدیث داریم که ما تَسابَّ اثنانِ إلاّ غَلَبَ ألأَمُهُما .یعنی هیچ دو نفرى یکدیگر را ناسزا نگفتند مگر آن که پست ترینشان چیره گشت .و همچنین امام کاظم علیه السلام فرمود؛ ما تَسابَّ اثنانِ إلاّ انحَطَّ الأعلى إلى مَرتَبةِ الأسفَلِ .هیچ گاه دو نفر به یکدیگر ناسزا نگفتند مگر این که آن یک که برتر است به مرتبه آن که فروتر است سقوط کرد .یعنی جبهه انقلاب در صورت به دام افتادن در فحاشی حتما سقوط ذاتی پیدا خواهد کرد. 4- این روزها اکثریت جامعه ایران از برخی شعارهای اقلیتی ناچیز علیه رهبر معظم انقلاب و هتک حرمت به ولایت فقیه سخت دلگیر هستند و برایشان تکرار این موضوع نیز رنج آور است. اما واقعیت این است که سابُّ المُؤمِنِ کالمُشرِفِ على الهَلَکَةِ .ناسزا گوىِ به مؤمن همچون کسى است که در آستانه هلاکت باشد. سرنوشت بد و به ذلت افتادن مخالفین ولایت فقیه حتی آن دسته که به ظاهر اهل رعایت آداب اخلاقی و حتی دینی بودند در چهل سال گذشته پیش روی چشم همه هست و فحاشان که تکلیف شان معلوم است خیلی زودتر از آن مخالفین به ظاهر بااخلاق‌تر به نابودی خود نزدیک می‌شوند.
هدایت شده از یٰا طَبِیِبْ
بنده نمیدونم واقعا اینا حرفای افراد مذهبیه یا سازمان منافقین چنین دستوری رو توی کانالهای مذهبی پخش کرده ولی ماجرای آشوبها توسط یک قیچی پلید ایجاد شد ⭕️ یک لبه قیچی، لیبرالهایی که ترویج بی حجابی میکنند مثل سلبریتی ها و شبکه های ماهواره ای و.. ⭕️ یک لبه قیچی هم مذهبی های افراطی که با عنوان امر به معروف بین محجبه ها و بی حجاب ها نفرت پراکنی میکنند. هردوی این گروه ها مقصران اصلی حوادث اخیر هستند. 🔸تنهامسیر
🧶 اولویت اول کشور ✍ محسن ریسمان سنج هرچه جلوتر می رویم بیشتر به این نتیجه می رسم که هیچ کاری به اندازه مبارزه هم جانبه با فساد اقتصادی ضرورت ندارد و هیچ مصلحتی امروز بالاتر از برخورد با فساد اقتصادی نیست. برخورد با فساد اقتصادی چه از باب تغییر قوانین و ساختارها و سازکارها و چه از باب برخورد با مفسدان و آلودگان و عدم استفاده از آنها در پست های مدیریتی مسئله ای است که امروز در سطح مردم بصورت جنبش وار مطالبه و در سطح مسئولین عالی بصورت یک اولویت حیاتی مورد توجه قرار بگیرد. برخی از مسئولان از روی ناآگاهی فکر می کنند که پدیده فساد مسئله دست چندم کشور است و گمان می کنند که از تخصص یک‌مدیر ولو آلوده به فساد اقتصادی می توان برای مدیریت و پیشرفت کشور استفاده کرد. این خیال باطل و کاملا غلط است تجربه نشان داده افراد آلوده در هیچ تصمیم و اجرایی نفع ملت و کشور را در نظر نمی گیرند و حضورشان در هر سمتی کشور را در همان حوزه دچار مشکل و بحران و ناکارآمدی و نا رضایتی می کنند. در ایام قبل از انتخابات ریاست جمهوری مهمترین استدلال آقای رئیسی برای خروج از قوه قضائیه و قرار گرفتن در راس قوه مجریه این بود که آنجا مشغول برخورد قضایی با مفسدان پس از انجام جرم بود و با حضور در دولت می توانند با تغییر ساختارها و سازوکارها و انتصاب افراد شایسته می توانند از بروز فساد جلوگیری کنند. همان موقع هم این تذکر رو مطرح کردیم که هیچ فردی نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد و شبکه فساد شکل گرفته در بخش های مختلف کشور جز با همراه کردن مردم و به صحنه آوردن مردم و ساماندهی نظارت مردمی انجام نمی گیرد مسئله ای که در این یکسال و چند ماه جز در مورد معدودی مثل بازرسی وزارت کار و تعاون و رفاه هیچ گاه به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته و در دارد روی همان پاشنه سابق می چرخد. آقایان برای تعویض افراد از پست های مدیریتی مانند محاکم قضایی ادله و مستندات دادگاه پسند طلب می کنند در حالی که به فرموده امیرمومنان علی (ع) برای حفظ افراد و آبروی آنها و سلامت نظام تغییر مدیری که درباره او قرائن و اماراتی از قصور، تقصیر یا فساد وجود دارد کافی است. باز هم تاکید می کنم: فرد آلوده هر کجا که باشد آنجا را به کانون ناکارآمدی و بحران و نارضایتی تبدیل می کند فرقی ندارد شهرداری باشد، ورزش باشد، آموزش باشد، صمت باشد یا امنیت... @rismansanj
وسط ایام اغتشاشات فیلم کره ای شکار (هانت) رو دیدم. فیلم جذاب و خوش ساختی بود و مخاطب رو تا انتها پای فیلم نگه میداره. فیلم با تظاهرات اعتراضی مردم کره جنوبی بر علیه رئیس جمهورشون که ازش به دیکتاتور یاد می کنند در حدود سال ۱۹۸۰ شروع میشه و سرکوب وحشتناک مردم به تصویر کشیده میشه و در ادامه با چالش دو مامور امنیتی بلند پایه کره قصه ادامه پیدا می کنه... فیلم رو ببینید و برداشت هاتون رو بنویسید
امکان تغییر.mp3
6.2M
🔐 امکان تغییر ❗️ / دانشگاه باهنر کرمان حجت الاسلام قنبریان/۱۴آبان۱۴۰۱ 🎤دانشجوی معترض: امکان تغییر هست؟! مردم هراسی جمهوری اسلامی!/ مردم فقط برای به رخ کشیدن به مخالفان اجازه خیابان دارند! سیاست زدایی از دانشگاه و جوانان/ تغییرهای نمایشی/ از بالا به پایین بودن/ از علل عدم تغییر است! 🎙 حجت الاسلام قنبریان: • فرض را بر همین قضاوت شما می گذارم که حاکمیت نمی خواهد تغییر بپذیرد! • اصلاً یک حرف ضد انقلابی! : چرا بدنه دلسوزِ مردم و انقلاب اسلامی، چرا دانشجویان جای اتحادیه اروپا و... از وضعیت جاری ماهی نگیرد؟!! • خاطره از نمونه هایی از تغییر مثبت درون بحران! • طرحی برای جنبش دانشجویی با دو ایده: ۱- ایده بهادری جهرمی برای را عملی کنید! در وضعیت کنونیِ بحران اعتماد، خود را به رسمیت بشناسانید! یک جامعه باید اعتماد عمومی را درون مرزهای خود تدارک کند. ۲- فرم بومی را برای مواردی که افکار عمومی جریحه دار شده است به کمک اساتید بازسازی کنید! • کنشگر فعال به انسداد نمی رسد... ☑️ @m_ghanbarian
🔴 وقتی سازمان سیا به حدیث پیامبر اسلام (ص) عمل می کند. 🔸امانوئل موریس والرشتاین جامعه‌شناس، مورخ اقتصادی و متفکر چپ‌گرای آمریکایی و از بزرگ‌ترین متفکران سوسیالیست سده بیست و یکم کتاب معرف دارد با عنوان 'The Modern World-System '( نظام جهانی مدرن) که به ۷ زبان مهم دنیا ترجمه شده است. ایشان دلائل متعددی مطرح می کند که نظام سرمایه داری ماندگار نیست و به زودی فروخواهد ریخت 🔹نکته جالب قصه این است؛ وقتی وی این کتاب ضد نظام سرمایه داری را می نویسد و مهم ترین نقاط آسیب پذیر نظام سرمایه داری را با تحقیقات علمی محکم تبیین و به جامعه نخبگانی دنیا عرضه می کند علی القاعده باید در واکنش به این اقدام قدرت های استکباری متکی به نظام سرمایه داری در راس آنها آمریکا ناراحت شده و ده ها ردیه بر آن بنویسند، محکوم کنند و برچسب های زیادی به این نویسنده بچسبانند 🔸اما در میان حیرت همگان مشخص می شود اتفاقا بودجه این تحقیقات گسترده و دقیق از طرف سازمان حافظ منافع نظام سرمایه داری و حکومت آمریکا در دنیا یعنی سازمان بدنام سیا بوده است!!! 🔹آنها برای حفظ ظلم آشکار، سلطه خانمان سوز و هژمونی مخرب خود میلیاردها دلار پول خرج محقق مخالفی می کنند تا باگ های نظام سلطه آنها را به طور علمی استخراج و آشکار سازد تا آنها بتوانند با این عوامل سقوط مقابله کنند 🔸دین مترقی و پیشرو اسلام قریب به یک قرن و نیم پیش طی نصوصات متعدد بر این راهبرد مهم تاکید کرده است که یک مورد این روایت نبی مکرم اسلام است؛ خَيرُ إخوانِكُم مَن أهدى إلَيكُم عُيوبَكُم  بهترين برادرانِ شما ، كسى است كه عيب هايتان را به شما هديه دهد. 🔹ما این درس های استراتژیک ناب اسلامی را در راه توسعه حق و عدالت کمتر استفاده کرده آنها را قرائت و در عمل سلایق شخصی غیرکارشناسی خود را محور قرار می دهیم و گاها منتقدین دلسوز را با هزاران برچسب از صحنه خارج کرده و تصور می کنیم با این رفتار به اسلام و انقلاب خدمت کرده ایم !!! ✍ علی امیری @nabzqalam
هدایت شده از محسن قنبریان
👥 ولایتِ همگانی! ▫️علامه طباطبایی ذیل آیه۷۱توبه: 《المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولياء بعض... بعد از آن تذكر و بيان حال منافقين، اينك حال عامه مؤمنين را بيان ميكند و می فرمايد: "مردان و زنان با ايمان اولياى يكديگرند"، تا منافقين بدانند نقطه مقابل ايشان مؤمنين هستند كه مردان و زنانشان با همه كثرت و پراكندگى افرادشان همه در حكم يك تن واحدند، و به همين جهت بعضى از ايشان امور بعضى ديگر را عهده دار مى شوند. و به همين جهت است كه هر كدام ديگرى را به معروف امر ميكند و از منكر نهى مى نمايد. آرى، بخاطر ولايت داشتن ايشان در امور يكديگر است -آنهم ولايتى كه تا كوچك ترين افراد اجتماع راه دارد- که به خود اجازه مى دهند هر يك ديگرى را به معروف واداشته و از منكر باز بدارد.》(المیزان) ▫️چون شرط امر به معروف، عدالت نیست و حتی فاسق هم چنین حقی(ولایتی) دارد۱؛ پس غیر متشرعه، بی حجاب و بدحجاب هم میتواند مذهبیِ محجبه ای یا حتی یک روحانی را در معروفی، امر یا از منکری، نهی کند! .......................... ۱. https://b2n.ir/u94015 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
بی حجاب هم ولایت دارد!.mp3
5.31M
🚺 بی حجاب هم ولایت دارد ❗️ • جامعه ای که به دو طبقه امر کننده و امر شونده تبدیل شود؛ این گسل کار دستش می دهد! • همه جامعه اسلامی (زن و مرد و صغیر و کبیر) ولایتِ امربه معروف دارند! - لزوم توزین عادلانه این ولایت! • از جایگاه مذهب و حکومت نگوییم: به تو چه؟! تا او هم درباره حجاب و زیست شخصی اش نگوید: به تو چه؟! * مبانی حرف را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3445 ☑️ @m_ghanbarian
🔰 نامه سرگشاده ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون به مراجع و علمای حوزه بسم رب الخمینی محضر مبارک بعضی از مراجع عظام، مدرسین فاضل، مبلغین محترم و منبری‌های عزیز السلام علیکم و رحمه الله و برکاته اینجانب از اهالی هنر سوالی برایم پیش آمده که جوابش نزد آن فرزانگان است، امید آن دارم به جواب این سوال بیندیشید و در روز حشر جوابم دهید و از کنارم بگذرید و به بهشت برین وارد شوید. سوال: اگر عالمی در مقابل عمامه پرانی و حجاب از سر نوامیس خلق کشیدن و آتش زدن قرآن مجید و آتش افکندن به مساجد سکوت کند و نظاره گر توهین اوباش هرزه به نائب امام عصر (ع) باشد و دمادم اندیشه‌اش آن باشد که سکوت رجحان دارد در این ایام، مبادا که طهارت سلوکمان به ذائقه مقلدین، شاگردان، مریدانمان و پا منبریان خوش نیاید، این سکوت اگر گناه کبیره نیست؟! پس چیست؟ ! می دانم که می دانید قیام توابین کوفه بعد از شهادت حضرت حسین ابن علی علیه السلام به حال آن تکیه زننده بر نیزه غریبی، آن نظاره گر همیشه تاریخ در گودال قتلگاه، تفاوتی نکرد. سکوت و عدم پشتیبانی از نائب امام (ع) جناب مسلم و سخن مجتهدین و علما و فتوی به اینکه جهاد با ابن زیاد فقط با حضور خود امام جایز است و گفتند امام حسین (ع) به جای فرستادن مسلم باید خودشان در مقابل دعوت ما به کوفه می آمد و … همگی خوب می‌دانید سلیمان خزاعی فقیه و حافظ قرآن بود، پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) و حسنین (ع) را به چشم سر دیده بود؛ چیزی که آرزوی شمایان است که در رویا توفیقش را پیدا کنید. و اما سلیمان خزاعی با فتوایش، با سکوتش و عدم نصرت نایب امام زمانش خسران عظیمی به بار آورد و ضربه ای به اسلام عزیز زد که تا ظهور حضرت ولی عصر (ع) هم چوب آن ضربه را محبین اهل بیت (ع) می خورند. حضرات این سکوت سنگین و گاه سخنان دو پهلوی بعضی عزیزان مرا به طرح این سوال تاریخی واداشت تا حجتی باشد بر سکوت شمایان در مقابل وحوش مست شده از باده دلارهای آل سعود، تا حجتی باشد بر وفای به عهد مردم با شهید اسطوره‌سان حاج قاسم سلیمانی، که همچنان پشت سر ولی خدا رهبر عزیز و فرزانه و حکیم خویش پیش می روند و به فرزندان خود نیز می آموزند که چگونه بار دیگر خیبر را به تسخیر محبین اهل بیت (ع) در آورند و چقدر سکوت رستم به خاطر حفظ شأن پهلوانی خویش در مقابل سوال سهراب نوجوان دل تاریخ را به درد آورد. دل نازک از رستم آید به خشم با احترام فراوان امضاء ابوالقاسم طالبی نویسنده و کارگردان ایران عزیز 💠 حسینیه اندیشه
♦️بسیجی خامنه ای بودن از بسیجی خمینی بودن سخت تر است پای علی ایستادن از ایستادن پای رسول خدا سخت تر است و دوران علی دوران فتنه هاست برای همین هم علی قسیم النار و الجنه است. امروز در روز تشییع شهدای مظلوم ایذه، نامه پر درد ابوالقاسم طالبی را خواندم و هم به غیرت قلمش آفرین گفتم و هم در مظلومیت علی سوختم. پای نام علی‌است دعواها دامن زخم را ز کف ندهیم اختیار مناره را هرگز به اذان‌های بی طرف ندهیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برو عمامه بابات رو بنداز! دوربین مخفی واکنش واقعی مردم به توهین اوباش به عمامه روحانیت 🙃 @manyantazer1
هفتمین جلسه هیئت همرزمان حسین علیه السلام با موضوع امر به معروف و نهی از منکر توسط حجت الاسلام والمسلمین استاد ریسمان سنج برگزار شد و همچنین پس از آن از نوای گرم برادر ارجمند کربلایی مهدیپور بهره مند شدیم. @hamrazmanhossein
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خط انقلاب را از متحجرین جدا کنید! 🎙 : 🔸 از ابتدای شکل‌گیری، با دو رقیب گفتمانی روبرو بوده: جریان و جریان ؛ 🔹 در مقابل آنها انقلاب اسلامی با یک حرف نو روی کار آمد. این حرف نو جمع بین ارزش‌های الهی و اراده مردم بود. یعنی هم اسلام، هم مردم. یعنی جمهوری اسلامی؛ 🔸 اما با جریان تحجر در این چند دهه، باعث شده حرف متحجرین به عنوان حرف انقلاب اسلامی قالب شود! یعنی ما الان نمی‌توانیم دقیقاً بگوییم درباره زن و حجاب، دیدگاه انقلاب اسلامی کدام است و حرف متحجرین کدام؟! 🔹 نخواستیم حرف انقلاب را از هم لباسی‌های خودمان متمایز کنیم، بگوییم مطهری و بهشتی و طالقانی و خمینی اینجوری می‌اندیشیدند اما فلانی‌ها الان دارند جور دیگه‌ای می‌اندیشند. پای هم نوشته شدیم! 🔸 وقتی اینجا قفل شد واضح است که درِ غرب‌گرایی باز می‌شود؛ و هر کسی فکر می‌کند همین راه درست است؛ چیزی که الان با آن مواجه هستیم. 🎬 @Mostazafin_Tv
«گفتم: «محسن جان! دیر میای بچه‌ها نگرانتن». لبخندی زد و حرف از صمیم قلبش بیرون آمد؛ حرفی که زبانم را قفل زد. غیرتمند گفت: «هرچی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو کمتر خواب راحت به چشمش میاد؛ پس اجازه بده بیشتر کار کنم».  معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ وقتی که نتانیاهو توئیت زد و برای یهودی‌ها شنبه خوبی را آرزو کرد. از شنبه آرام در اسرائیل گفت؛ از شنبه بعد از محسن فخری‌زاده». ... (خاطرات همسر شهید) 🌹هفتم آذر سالگرد شهادت دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده🌹 🔸جوانان نخبه انقلابی روحیه ای همچون فخری زاده ها دارند.... برای شادی روحش صلوات https://eitaa.com/KHABAREvizh
🔴 غلامرضا شریعتی به یکسال حبس محکوم شد! 🔹برخی منابع، از قطعی شدن حکمِ حبسِ یکساله ‎ استاندار اسبق خوزستان در ماجرای ‎ خبر میدهند. حکم بدوی، یکسال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی بود که متاسفانه در مرحله تجدیدنظر، فقط یکسال حبس قطعی نهایی شده. امیدواریم حکم حبس حالا که قطعی شده، اجرا شود! 🔸باتوجه به خروج وی در ماجرای ، آیا احتمال خروج وی از کشور بخاطر این حکم وجود دارد؟! باید هوشیار بود! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
⚽️ بازی، بازی و خربزه آب است! • گرچه بُرد در "بازیِ"فوتبال -بخصوص در این جنگ چند وجهی- میتوانست کام ملت ایران را شیرین و شمیم یکپارچگی ملی را ساعاتی به مشام آنها برساند؛ لکن این مُسَکن های موقت جای درمان اساسی و شیرینی پایدار را نمی گیرد! • تحقق عدالت اجتماعی هم "تنسیق قلوب"۱ (همترازی و پیوستگی دلها و بالتبع وحدت ملی) را موجب می شود و هم به فرمایش امام صادق(ع): از شهد و عسل شیرین تر و از کره، نرم تر و از مُشک خوشبوتر است.۲ • فوتبال برای عده زیادی یک چیز بالاصاله و ذاتا مطبوع است که از آن لذت می برند. در پیوند خوردنش با هویت ملی یا تعصب های باشگاهی، موجب غم و شادی شان هم می شود و... اما برای گروهی -که فاش و روشن به آن نگاه ابزاری و بالعرض دارند- فقط در شرایط و نتایج خاصی، خوب و دیدنی و شادی اش ارزشمند می شود! • باخت -آن هم در مقابل آمریکا- به دسته دوم یادآور میشود که: بازی، بازی است؛ به فکر نان باش که خربزه آب است! دشمن هم نه ۱۱بازیکن آبی پوش بلکه سیاستهای استکباریِ آمریکاست! نقیصه اصلی هم نه در ملی پوشان که در عدم جبران عقب ماندگی عدالت توسط دولتهاست! • دولتمردان و مجلسیان علی القاعده از دسته دوم اند. اگر می خواستند با بُرد فوتبال جشن پیروزی بگیرند، به ماموریت اصلی خود جدی تر برگردند و "احلی من الشهد" -یعنی عدالت- را برای ملت ایران بسازند. ............................ ۱. صدیقه طاهره(س): جعل الله... العدل تنسیقاً للقلوب.(بحارالانوار، ج۴۳، ص۱۵۸) ۲.الکافی ج۲ص۱۴۷ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
♨️ پخش برنامه رادیویی ؛ فصل نو 🔺روند اصلاح امور در گام دوم 🔻باحضور: 🔹حجت الاسلام و المسلمین ریسمان سنج ▫️معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان 🕰 دوشنبه؛ ۱۴ آذر | بعد از اذان‌ ظهر 📺 رادیو خوزستان @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چون دیدم به مناسبت 16 آذر در برخی کانال ها و رسانه ها داره دوباره این کلیپ دست به دست میشه گفتم اینجا ام بذارم. دیدن دوبارش خالی از لطف نیست. 🔺خوبه بعضی موقع ها حرفاتو یادت بیارن. ان شاء الله روزی نشه مقابل این حرفا شرمنده بشیم و سرمون پایین باشه. ‌‌‌‌🔺اگه قرار باشه جنبش دانشجویی به چیزی افتخار کنه، اون چیزی نیست جز اینکه تو این بازی برنده ها و بازنده ها؛ در کنار بازنده هایی باشه که معمولا نه تریبونی دارند و نه توانی برای صدا زدن... . پ.ن: کلیپ مربوط به تجمع سال 99 آذرماه مقابل وزارت کشور هست سر ماجرای آلونک بندرعباسی.. @marghoomat
🔸اندکی در باب ✍حجت الاسلام و المسلمین دکتر نامخواه ایده اصلی و اصیل انقلاب اسلامی، جدالی مستمر بر علیه اسلام تحجر و اسلام تجدد است. اسلام طالبانی یکی از نمونه‌های اکنونی اسلام تحجر است که تلاش بسیاری کرده تا به تیپ ایده‌آل تحجر نزدیک شود! استدلال‌های فراوان ایده و رهبر انقلاب اسلامی بر علیه طالبان و اسلام طالبانی از یک سو و واقعیت غیر قابل انکاری از رفتار این گروه، منابع قابل اتکایی برای شناخت این گونه از اسلام به دست می‌دهد. مسئله اما این جاست که در سال‌های اخیر پاره‌ای از کنشگران، کلیه ایده‌های انقلاب اسلامی درباره اسلام طالبانی را انکار یا به کلی کم‌اهمیت می‌انگارند. نمی‌خواهم از موضع نقد اسلام طالبانی این کنشگران را به رعایت حرمت نون و نمک و مانند آن متهم کنم اگر چه آن‌ها که از طریق مراوده با طالبان کارشناس همه امور از جمله اندیشه انقلاب اسلامی شده‌اند، نقد بر اسلام طالبانی را اغلب به تأثیرپذیری از رسانه‌های اصلی و غرب‌زدگی نسبت می‌دهند. بگذریم. اخیراً به کتابی دست پیدا کردم که منبع خوبی برای شناخت اسلام طالبانی و دیدگاه‌های اخیر طالبان یا «طالبان دوم » است. «امارت اسلامی افغانستان» نوشته قاضی القضات دولت اخیر طالبان که با تأیید رهبر این جنبش منتشر شده، منبعی خواندنی برای شناخت اسلام طالبانی است. به امید خدا در روزهای آتی بیشتر و به شکلی تفصیلی به این منبع خواهم پرداخت؛ عجالتاً صفحه آغازین کتاب، که بخش برگزیده‌ای از متن آن است را در اسلاید دوم و سوم ببینید و به به طور مشخص بر استدلال‌های آن در خصوص نقش زن، عوام(مردم)، اسلام واقعی، تأثیر پذیری از شرق و غرب تمرکز کنیم. غرب تنها دیگریِ ما نیست که هر چه بیشتر با آن مخالفت بورزیم، بهتر است. در سوی دیگر «اسلام طالبانی» نشسته است. در برابر غرب که زیاده روی کنیم، به آغوش اسلام طالبانی می‌رویم و بالعکس. فضیلت در نقطه تعادل میان دو رذیلت ممکن می‌شود. @rismansanj
👩‍🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی 1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی! • در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد! • این الگو را: - حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند! - مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند! - برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند! • این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...! لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد. 2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو! • در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند! • این الگو را: - مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند! • این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است‌. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد. • نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و... • شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند. 3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!) • در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید! اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود! • الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند. - بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند. - پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد. • مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود. • هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند. الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است. *⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است. هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است. با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 اولویت جریان انقلابی چیست؟ ⬅️ با پایان یافتن تب اغتشاشات باید برویم سراغ مطالبات واقعی مردم @rismansanj
پروانه ها، ملخ ها و موریانه ها ✍وحید جلیلی اگرچه به تبع تندروي­ هاي التقاطيون و ملحدين در سالهاي اول انقلاب بحث­ های طبقاتي كمرنگ و كمرنگ­ تر شد و هر نوع رويكرد طبقاتي در تحليل واقعيت­هاي جامعه انقلابي ايران زير سايه­ اي از شك و ابهام قرار گرفت اما خروش امام در يكي دو سال آخر دهه اول انقلاب آژير خطر را روشن كرد و ابعاد اقتصادي گفتمان انقلاب اسلامي را كه جزء لاينفك ايدئولوژي نظام اسلامي است دوباره به رخ كشيد. جالب اينجا بود كه اين بار تعابير نيز تازه شده بود تا راه را بر هر توجيه و توجيه­ گري ببندد. اگر در ابتداي انقلاب سخن از مستضعف و مستكبر بود اكنون گفتمان " جنگ فقر و غنا " تصوير شفاف­ تر و دقيق­ تري از ماهيت انقلاب اسلامي را به نمايش گذاشته بود. شايد گروهي از مستضعفان سابق كه در پناه توجه افكار عمومي به جنگ هشت ساله بار خود را بسته و با استفاده از انواع رانت­هاي اقتصاد دولتي جمهوري اسلامي به آلاف و الوف رسيده بودند خوش مي­ داشتند كه مفاهيم استضعاف و استكبار را صرفاً بين­ المللي كرده و تاريخ مصرف داخلي آن را پايان پذيرفته بينگارند. اما " تازه گرداني " امام، مسلماني تراز انقلاب اسلامي را از شر مسلمان‌هاي فسيل شده و ايمان­هاي به قهقرا رفته نجات داد و خون تازه­ اي در رگهاي انقلاب دواند. در طول سالهاي جنگ اگر چه رياكارها و راحت­ طلب­ها و فرصت­ طلب­ها در پشت جبهه مشغول آباد كردن "دنيا"يي بودند كه انقلاب طومارش را پيچيده بود اما حضور زنده شهدا و بسيجي­ ها در جامعه مباني آرماني انقلاب را عينيت بخشيده بود. فقط يك روي سكه رزمندگي به پيشواز دشمن رفتن بود، روي ديگر سكه كه اهميتي به مراتب بيشتر داشت كندن از " دنيايي " بود كه بسياري – حتي از انقلابيون – را گرفتار كرده بود. رسيدن به جبهه، گذشتن از خيلي مراحل را ايجاب مي­كرد و همين بود كه جنگ را " نعمت " مي­كرد: عرصه­ اي واقعي براي محك زدن ايمان­ها و آرمان­ها. تا جنگ بود راحت­ طلبي و عافيت­ جويي معنايي معين و مبرز داشت و پيچيدن آن در زر ورق­هاي توجيه- لااقل به اندازه دوره بعد از جنگ – ممكن نبود. اگر چه جنگ به خودي خود بسياري از امكاناتي را كه مي­توانست در خدمت محروميت­ زدايي قرار گيرد مي­ بلعيد و به اين معنا مانعي در راه عدالت­ گستري بود اما بعد فردي عدالت اجتماعي را كه مهم­ترين شرط تحقق گسترده اين آرمان بود در وجود مرداني كه در تراز تربيتي انقلاب اسلامي پرورده مي­ شدند استوارتر مي­كرد. آن كه از شهر و خانواده و عافيت و امنيت به خون و خطر مي­ پيوست و جان خود را ايثار مي­كرد نمي­توانست در برابر استئثار بي­ موضع باشد. ايثارگري ملازم قطعي نفي استئثار و ويژه­ خواري بود. با پايان گرفتن جنگ كه مهم­ترين دستاورد آن از نگاه امام " استمرار روح اسلام انقلابي " بود يكي از فرصت­ هاي فراهم براي طرح و تثبيت مهم­ترين آرمان­هاي انقلاب يعني عدالت از دست رفت و معمار انقلاب ناگزير مي­ بايست ظرفيت جديدي را براي " استمرار روح اسلام انقلابي " به ميدان مي­آورد. از مهم­ترين ظرفيت­هايي كه مشمول فراخوان امام براي حضور در جنگ فقر و غنا شد؛ هنر بود. دو ماه بعد از پايان جنگ هشت ساله پيام طوفاني امام به هنرمندان حكايت از حساب ويژه­ اي بود كه بنيانگذار نظام و رهبر انقلاب مستضعفان بر روي اين گروه بازكرده بود. از فحواي پيام صريح و اكيد امام مشخص است كه هنرمندان را بازوي اصلي خود در مصاف با اسلام آمريكايي و پيشبرد آرمان عدالت مي­دانست. از همين رو بود كه پيشاپيش تلاش كرد تا راه رهزنان را سد كند و هيچ­ گردنه­ اي را براي دور زدن هنر متعهد و به بيراهه كشاندن هنرمندان مسلمان باز نگذارد. امام تاكيد كرد: " تنها " هنري مقبول قرآن است كه صيقل­ دهنده اسلام ناب محمدي(ص)، اسلام ائمه هدي(ع)، اسلام فقراي دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه خوردگان تاريخ تلخ و شرم­ آور محروميت­ها باشد. چه بايد كرد؟ اين پرسش جدي در برابر كساني قرار داشت كه منافعشان با چنين تعريفي از هنر متعهد در تضاد بود. امام مي­گفت: " هنري زيبا و پاك است كه كوبنده سرمايه­ داري مدرن و كمونيسم خون­ آشام و نابودكننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومايگي، اسلام مرفهين بي­درد و در يك كلمه اسلام آمريكايي باشد. " اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش، اسلام مرفهين بي­ درد چگونه بايد به مصاف سپاهي مي­رفت كه امتداد بسيجيان خميني در كربلاي پنج و والفجر هشت بود؟ نهضت هنر انقلاب چگونه بايد مهار مي­شد؟ كار در سه محور آغاز شد: از يك سو منتقدين و مصلحان! اجتماعي در حوزه فكر و رسانه و هنر نقد سكولار نظام اسلامي را آغاز كردند. سربازان اين جريان هم از بيرون مرزها حمايت و هدايت مي­شدند و هم مدافعاني در داخل نظام داشتند. فعال شدن جريان نقد سكولار اين فرصت را در اختيار " موريانه­ ها " قرار مي­داد كه جريان نقد درون­ گفتماني را مهار كنند. براي آنها كه در
رخوت جامعه پس از جنگ مشغول تجربه چرب و شيرين دنيا و تمتع نامشروع از خون فرزندان فرهنگ فداكاري بودند هيچ سپري بهتر از تهاجمات برون­ گفتماني به انقلاب نبود. اين " لولو " بهترين بازيچه براي سرگرم كردن صاحبان اصلي انقلاب بود. به اين ترتيب ملخ­ها با جست و خيز توجه­ برانگيزشان موريانه­ ها را از معرض توجه دور كردند و موريانه­ ها كه در پيام امام اصلي­ترين دشمنان انقلاب بودند حاشيه امنيت پيدا كردند. پروانه­ هاي شمع انقلاب در هراس از هجوم ملخ­ها يا با موريانه­ ها ائتلاف كردند يا به آنها آتش بس دادند در حالي‌كه چالش موريانه­ ها و ملخ­ها جنگی زرگری بیش نبود. اکنون که قوای دفاعی انقلاب مهار شده بود و بعد نفی و سلب و رد انقلاب مستضعفان و اسلام پابرهنگان به ملخ های مهاجم معطوف شده بود لازم بود تا وجه اثبات و ایجاب آن نیز تناسبی با وجه سلبی تحریف شده آن پیدا کند. ملخ ها مانع حرکت بودند. ولی حرکت به سوی کدام هدف ؟ عدالت ؟ نه! در عرصه هنر فریاد هنر دینی، هنر عرفانی، هنر معنوی، معناگرایی، به آسمان بلند شد. امام می گفت:" هنر در عرفان اسلامی ترسیم عدالت و شرافت و انصاف و تجسیم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است" چنین عرفان خطرناکی مطبوع طبع لطیف و ظریف فربه شدگان دین منهای ایدئولوژی نبود. لپ هایی که از مکیدن خون فرهنگ شرافت و صفا گل انداخته بود و شکم هایی که از فرط تجاوز به حریم بیت المال بالا آمده بود به معنویت نابی نیاز داشت که از آلودگی "اسلام ناب" منزه مانده باشد. وقت آن رسیده بود که معنویت شعاری بسیجی های خمینی و عرفان خونین شهدای انقلاب اسلامی با معنویت عمیق! حضراتي که در عمر با برکتشان حتی یک سیلی برای اسلام نخورده بودند جایگزین شود. دیگر چمران ها و همت ها و فهمیده ها و رجایی ها و ... هم باید در طرح ژنریک معنویت عرضه می شدند تا در نسل سوم دافعه! ایجاد نکنند. آنها صرفا" شهدای نازنین بی آزاری بودند که شهرام جزایری ها با زکات اختلاس هایشان حاضر بودند کنگره بزرگداشت هم برایشان بگیرند. اکنون وظیفه این شهدای نازنین آن بود که بر بیلبوردهای بزرگ حاشیه اتوبان "مدرس" (که گفته بود سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست) به پرشیاها و زانتیاها و الگانس هایی لبخند بزنند که حامل مدافعان و مروجان مخلص اسلام معنوی و عرفانی اند. کافی نبود اما. پروانه هایی که در هراس از ملخ در برابر موریانه‌ها ساکت شدند یا در کوررنگی سالهای رخوت "دین زرد" موریانه ها را بدل از نور طلایی شمع تشیع فرض کردند هنوز خطرناک بودند. گام سوم، موریانگی پروانه ها بود. باید پر، وا می نهادند تا دیگر هیچگاه هوس تفرج گلستان عدالت نکنند. "جنگ فقر و غنا" نه تاکتیکا" و " در این برهه حساس!" که از بیخ باید انکار می شد. جنگ چی؟ کشک چی؟ کدام فقر؟ کدام تکاثر؟ آن چه طبیعی است همین است که هست. کلاه خودت را بچسب. دنیای خودت را بچسب. " دین"! خودت را بچسب. هنر متعهد؟ تجسیم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول؟ ترسیم روشن عدالت؟ پروژه ها یکی پس از دیگری تصویب شدند. پژوها یکی پس از دیگری تقسیم شدند. پزها و پرستيژها به جلوه گری آمدند. زهد به ریاکاری تفسیر شد. و ریا کاران مدرن با پوشش " مبارزه با ریا کاری" ! به میدان آمدند. اگر تا دیروز گفته می شد سوء استفاده از ارزشهای انقلابی مذموم است حالا دیگر فاصله ای بین زهد و ایثار و آرمانگرایی و سوء استفاده از این همه نبود! وقت تبدیل منکرها به معروف و معروف‌ها به منکر رسیده بود. چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید. " هنر" در جور دیگر دیدن است! بیست و هشت سال پس از پیروزی انقلاب نبرد پروانه ها و ملخ ها و موریانه همچنان در جریان است. گلستان هنر انقلاب کم ندیده است پروانه‌هایی را که در دام ملخ ها یا موریانه ها به دگردیسی دچار شدند. پروا نکردن و پروانه ماندن در برابر جماعت ملخ ها و موریانه ها اولین شرط طواف به گرد شمع سوزان انقلاب اسلامی است و بوستان انقلاب امروز بیش از هر وقت دیگر نیازمند گرده افشانی پروانه هایی است که دل در گرو لاله های سرخ خمینی دارند. همان خمینی كه گفت: «تنها هنري مورد قبول قرآن است كه صيقل دهنده اسلام ناب محمدي(ص)، اسلام ائمه هدي (ع)، اسلام فقراي دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه‌خوردگان تاريخ تلخ و شرم‌آور محروميت‌ها باشد.» * سرمقاله سوره، دوره چهارم، شماره 28، مهر ۱۳۸۵ @rismansanj