خطبه غدیریه پیامبر اکرم ص به همراه گزارش کامل واقعه غدیر
@Khanjanidroos ☝️
❓چه کنیم تا روح ما بزرگ و ظرفیت ما زیاد شود؟
🍃برای این که روح انسان بزرگ شود باید از کوچک ها شروع کند به طور مثال باید گناهان کوچک را ترک کند تا بتواند بعد ها در مقابل گناهان بزرگ مقابله کند.
🔹در روایات می خوانیم: اتقوا المحقرات من الذنوب فانها لا تغفر ( وسائل، ج 15، ص 310.)
از گناهان کوچک پرهیز کنید که بخشیده نمی شود.
شاید به این دلیل که در گناهان کوچک، انسان احساس شرمندگی نمی کند و لذا به فکر توبه هم نمی افتد، بلکه جسارت و جرات او بر تکرار آن زیاد و زمینهای برای بخشش فراهم نمی شود.
☘اگر کسی که مقدار کمی بدهی دارد، به طلبکار بگوید: تو که از من طلبی نداری، مقداری که میخواهی ارزشی ندارد، او طلب خود را نمی بخشد، ولی اگر مبلغ بیشتری بدهکار باشد و نزد طلبکار آید و عذر خواهی کند، طلبکار یا به او مهلتی میدهد و یا او را می بخشد.
آری، طلبکار، مقدار کم را با جسارت نمی بخشد، ولی مقدار زیاد را ممکن است با عذر خواهی ببخشد.
@Khanjanidroos
از «یا علی» زبان و دهان خسته کی شود؟
اصلا زبان برای همین در دهان ماست
@Khanjanidroos
چکیدهای از کتاب #غدیر استاد علی صفایی:
ولایت علی، نه علی را دوستداشتن که #فقط علی را دوست داشتن است.
هنگامی که روحی به آزادی رسید و جز امر #حق امری نداشت و جز خواست او #خواهشی نداشت، این روح به ولایت میرسد و به سرپرستی میرسد و دستور او و حتی نگاه او در دلهای #موحد عاشق، حرکت میآفریند.
#زیربنای ولایت برای هر فردی با توجه به این دو نکته است:
۱- او میداند که ولی بیش از او به او #علاقه دارد
۲- و بیش از او به منافع او #آگاهی دارد
علاقهی من به خودم، علاقهي مالک به خودش، یک علاقهی #غریزی است و علاقهی علی(علیه السلام)، علاقهای از روی وظیفه است. مالک خودش را برای میخواهد و علی(علیه السلام) مالک را برای #خدا میخواهد.
وجود ما، جسم ما، جان ما، برای خداست و از اوست. هر کس که اینها را بهتر بهکار بگیرد، در اینها حق #تصرف دارد.
به تعبیر قرآن ولایت #متمم نعمتهاست؛ چون این مقام ولایت است که تمام نعمتها را بهکار میگیرد و #بهجریان میاندازد و این مقام ولایت است که تمام استعدادها را شکفته میکند و بارور مینماید.
و این مقام ولایت است که از دل آن عربهای #خونریز تهیدست، از دل آن مردان محدود گرفتار، روحهایی را بیرون میکشید که تمام هستی را در یک گام طی کردند و حتی به بهشت #قناعت نورزیدند.
علی(علیه السلام) میکربها را برنمیدارد که مزاجها را #واکسینه میکند تا خود با میکروبها درگیر شوند.
@Khanjanidroos
⚡️⚡️ اینکه غدیر عِيدُ اللَّهِ الْأَكْبَر میشود به این خاطر است که مائدهٔ ولایت در آن نازل شده است.
«اینکه غدیر عِيدُ اللَّهِ الْأَكْبَر میشود به این خاطر است که مائدهٔ ولایت در آن نازل شده است.
اگر نزول یک مائدهٔ آسمانی برای تمام امت حضرت عیسی(ع) مبدأِ عید میشود، باید نزول این مائده آسمانی، یعنی حقیقت ولایت، برای تمام انبیاء عید باشد.
پس چنین مائدهای که حقیقتِ ولایت است، «تَكُونُ لَنَا عِيدًا لّأِوَّلِنَا وَ ءَاخِرِنَا» میشود.»
@Khanjanidroos
🔆 درس بزرگ غدیر
🌸رهبر انقلاب: امیرالمؤمنین در راهِ خدا یک لحظه پا عقب نکشید. به موقع تبلیغ کرد؛ به موقع در رکاب پیغمبر شمشیر زد؛ وقتی لازم بود صبر کرد؛ وقتی لازم بود وارد میدان سیاست شد. در همهی اینها فداکاری از این بزرگوار بروز پیدا کرد. پیغمبر اکرم چنین کسی را در رأس جامعهی اسلامی قرار می دهد. این درس بزرگ غدیر است. ۱۳۸۷/۰۹/۲۷
@Khanjanidroos
فَطُوبَی لِذِي قَلْبٍ سَلِیمٍ
خوشا به حال کسی که قلبی سالم دارد...
»نهج البلاغه خطبه 214
.
.
سعی کنیم ، قلب های خودمان را که #حرم_خداست
و محل نزول الطاف الهی ست ...محل رفت و آمد هر کسی نکنیم ... قلب هایمان آنقدر با ارزش هستند که خدا آن را #سند_بزند به نام خودش و بفرماید:
#القلب_حرم_الله ...
پس مواظبش باشیم ...
.
.
#احب_الله_من_احب_حسینا ...
.
@Khanjanidroos
#غدير
پيامبر اكرم درخطبه ايي عنوان خاصي براي اميرالمومنين ذكر كردند و فرمودند:
هذا مفرج الكروب
هذا مفرج الكروب عني
علي برطرف كننده غمهاست وعلي غصه هاي من پيامبر را برطرف ميكند.
اسم علي درقيامت با هفت نام برده ميشود:
ياصديق
يا دالّ
يا عابد
يا هادي
يا مهدي
يا فتي
يا علي
سپس گفته مي شود ؛
يا علي مُر انت وشيعتك بغير حساب
يا علي تو وشيعيانت درقيامت بدون حساب
بگذريد
بنابراين كار اميرالمومنين اينست كه تسهيلات دراختيار شيعيان مي گذارد ونگراني و دغدغه هارا برطرف مي كند.
@Khanjanidroos
✅✅ معرفی کتاب: بی نقاب؛ نگاهی دقیق تر به جریان شیطان گرایی
پدیدآورنده: حسین عرب
ناشر: صهبای یقین
🔸معرفی کتاب:
👈مؤلف در مقدمه انگیزۀ تألیف این کتاب را جبران کاستی های پژوهشی در موضوع شیطان گرایی و ارائه توصیفی صحیح از این جریان، همراه با نقد و تحلیل معرفی کرده است.
👈این کتاب در سه فصل و هشت بخش تنظیم شده است. فصل اول که تاریخچه شیطان گرایی نامگذاری شده، در پنج بخش: ۱-شیطان گرایی بدوی (دوران باستان)؛ ۲-شیطان گرایی در قرون وسطا؛ ۳-شیطان گرایی در دوره مدرن؛ ۴-شیطان گرایی در دوران معاصر؛ ۵-تحلیل روند سیر تاریخی شیطان گرایی تنظیم شده است.
👈فصل دوم این کتاب به روشهای تبلیغی جریان شیطان گرایی پرداخته و در بخش اول موضوع نمادسازی و ترویج آن در حوزۀ فرهنگ عمومی را مورد بررسی قرار داده است. بخش دوم از فصل دوم به موضوع موسیقی و بخش سوم از این فصل به موضوع سینما اختصاص یافته است. مؤلف در فصل سوم تلاش کرده تا با نگاهی متفاوت جریان شیطان گرایی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد؛ از این رو نام این فصل را نگاهی دیگر نهاده است.
👈یکی از ویژگیهای این تألیف برخورداری از اصطلاح نامه است که میتواند به خواننده کمک بیشتری در فهم مطالب نماید. همچنین این اثر از فهرست نمایه نیز بهره می برد و این ویژگی نیز می تواند در استفاده بهتر از این کتاب کمک شایانی جهت مراجعات موردی ارائه نماید. همچنین در پایان کتاب بخشی با عنوان تصاویر ضمیمه شده که این بخش نیز به مخاطب کمک می کند تا با موضوع ارتباط بهتری برقرار نماید.
@ Khanjanidroos