eitaa logo
نسیم فقاهت و توحید
673 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
99 فایل
•┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• این کانال شامل ؛ 📚 جلسات سخنرانی و تدریس #استاد_رضا_خانجانی و همچنین؛ 📤 نشر بیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول #انقلاب_اسلامی ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
شما ذکر خدا بگویید، خدای متعال هم به شما درود میگوید و کمک میکند که بتوانید بن‌بست‌ها را باز کنید 🔻رهبرانقلاب: شما ذکر خدا بگویید، خدای متعال هم بر شما صلوات میفرستد، به شما درود میگوید؛ هم خود ذات اقدس الهی، هم ملائکه‌ی او به شما مؤمنین درود میگویند. 🔹و بدانیم که ذکر خدا، یاد خدا راهنما است، راه‌گشا است، دست‌گیر است، میتواند ما را قادر بر گره‌گشایی کند؛ گره زیاد داریم و دست قدرت و پنجه‌ی تواناییِ خود ما انسانها است که باید این گره‌ها را باز کند امّا این قدرت را، این توانایی را خدا به ما میدهد. 🔺ذکر خدا به ما کمک میکند که بتوانیم بن‌بست‌ها را باز کنیم وراهها رابازگشائیم ... @Khanjanidroos
در اين ماه، دنبال رزقى براى فكر و عقل و قلب و روح خودت باش؛؛؛؛؛ كه رزق فكر، خلوت و توجّه و مطالعه و نظر است؛؛؛؛ و رزق عقل، معرفت؛؛؛؛؛ و رزق قلب، اطاعت؛ ؛؛؛؛ و رزق روح، قرب و انس؛ ؛؛؛ كه هر كدام، از كار نيروى سابق تأمين مى شوند. فكر، رزق عقل را مى سازد... و عقل، رزق قلب را ... و قلب، رزق روح را.... در اين ماه، رزق هاى واسع و سفره هاى گسترده فراهم است. خدا را به محمّد و آل محمّد قسم بده و با تضرّع و زارى، بخواه كه محرومت مگذارد.😭 و به خاطر آمال و اعمال، در را به روى تو نبندد؛ 😭 كه ما در نوبت ايستاده ايم: «الهى قَدْ تَكَرَّرَ وُقُوفى لِضيافَتِكَ فَلا تَحْرِمْنى ما وَعَدْتَ الْمُتِعَرِّضينَ لِمَسْأَلَتِكَ»؛ خدا! من براى ضيافت و مهمانى تو مكرّر ايستاده ام؛ تو محرومم مخواه !! @Khanjanidroos
در سی شب ماه رمضان، سی دور دعای ابوحمزه را بخوانید تا به فضاهای جدید و عوالم جدید ورود کنید... سی شب ماه رمضان، سحرها بلند شوید و ابوحمزه بخوانید!... اگر کسی سی‌شب ابوحمزه خواند و سر این سفره نشست، کم‌کم فضاهای جدیدی به رویش باز می‌شود؛؛؛ کم‌کم با عوالم دیگری رفیق می‌شود؛؛؛ می‌فهمد چه نیازهایی وجود دارد؟ و چه وسعتی در این عالم است ؟ و چه سیرهایی برای انسان می‌تواند وجود داشته باشد؛؛؛؛ می‌فهمد چه خطراتی او را تهدید می‌کند !!!! و چه عیوبی در او هست که از آنها غافل بوده است!!! موانع انسان، عیوب انسان، رحمت‌های خدا، وسعت عوالم، وسعت اضطرارها و مسیر طولانی پیش روی ما، در دعاهای سحر ماه رمضان [مثل دعای ابوحمزه] وجود دارد. اگر کسی سی شب آمد و گریه کرد، کم‌کم شب سی‌ام، کمی طعم ابوحمزه با ذائقه‌اش آشنا می شود؛؛؛؛؛ کم‌کم حال دعا به او دست می‌دهد،،، نه اینکه هر شب یک صفحه بخوانید؛ هر شب باید یک دور ابوحمزه را خواند؛ مگر اینکه مانعی باشد. سی دور ابوحمزه بخوانید؛ ؛؛؛؛ در آغاز هم ممکن است به انسان خیلی حال توجه دست ندهد، ولی اگر سی شب خواندید، شب سی‌ام می‌بینید که چه اتفاقی خواهد افتاد... @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Karimi Yatima.mp3
7.69M
🔰یتیم نوازی علی علیه السلام با صدای حاج #محمود_کریمی #امام_علی #ماه_رمضان #نمایه_صوتی 🏴 #شهادت مولای متقیان امیر مومنان #علی_علیه السلام تسلیت باد.
✅براي لذت بردن از مناجات چه بايد كرد؟ ✅برای اینکه به چیزی علاقه داشته و از آن لذت ببریم، باید اول از همه آن را بشناسیم. برای لذت بردن از عبادت، باید ابتدا بدانیم چرا اینکار را انجام می دهیم و مقصودمان چه کسی ست. هرچه معبود را بیشتر شناخته و با صفات جمال و جلال و رحمانیتش بیشتر آشنا شویم، محبت مان نسبت به او بیشتر شده و ارتباطمان بهتر خواهد شد. ایجاد محبت ممکن است یک فرایندطولانی مدت باشد، نباید توقع داشت که یکباره معرفت حاصل شده و دلداده معبود شویم. باید هم از نظر فکر و هم از نظر عملی تلاش کرده و خود را از ناپاکی ها و رذائل دور کرده و هرچه می توانیم در جهت زینت بخشیدن خودمان به صفاتی که پروردگار می پسندد قدم برداریم. و حتما توجه داشته باشیم که لذت ها دو نوع هستند. مادی و معنوی. با گرایش افراطی به دنیا ولذت های آن، از لذات معنوی و انس با پروردگار دور خواهیم شد. بهترین و باشکوه ترین لذت ها مخصوص اولیاء الهی ست که در اوج بندگی و ریاضت نفس هستند. این افراد حتی لحظه ای از این حال خوش و لذتی را که دارند، با تمام دنیا عوض نخواهند کرد. پس تلاش کنیم که خودمان را از مهمترین عامل لذت نبردن از عبادت، یعنی گناه و نافرمانی پروردگار پاک کنیم. آیت الله جوادی آملی مي فرمايند : کسي که جز حلال نمي خورد و جز به حلال نمي انديشد , حتما ً از عبادت لذت مي برد . چنان که انسان گرفتار سرما خوردگي و گرفتگي بيني , از بوي خوش لذت نمي برد و ... انسان گنهکار نيز از عبادت لذت نمي برد . فطرت شفاف و شکوفا شده , از عبادت لذت مي برد . کسي که در خارج از عبادت , محوريت همه امورش خداي رحمان باشد مسلما ً در حين انجام عبادت , بهترين حال را دارد . به هر ميزان که انسان از معاصي اجتناب کند , مسلما ً بهتر مي تواند عظمت خالق و معبود خويش را درک کرده و از هم صحبتي با او لذت ببرد . اگر انسان اهل مراقبه باشد احوال قبل و بعد از عبادت را مراقبت و مواظبت نمايد , به طور قطع از عبادت حظ و بهره خواهد برد . اگر بخواهيم کامل شويم , چاره اي جز تهذيب روح نيست و تهذيب روح راه ندادن بيگانه به حريم دل است وقتي هر گونه , سخني را مي گوييم , به هر جايي نگاه کرده , به هر چيزي گوش فرا مي دهيم , هر غذايي را خورده و .... بدانيم که بيگانه را در دل خود جاي داده ايم @Khanjanidroos
👈یکی از شگفتی های حق تعالی ، قرار دادن شب از همان ابتدای خلقتِ جهانِ ارضی و تعیین حجّت و امر سال به محضر این توسط فرشتگان به همراه روح ، این فرشته عظیم الشأن الهی است . 👈همین خود نشانگر عظمت شب و اینجا مراد از ،روحی که از امر در باره اش فرموده :قل الروح من امر ربی @Khanjanidroos
بايد در شب، طرحى بريزى تا در طلوع فجر قدم بردارى! ‼️ به خاطر همين است كه "لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْر" مى شود. @Khanjanidroos
آیت الله حق شناس (ره) نماز ، نشان دهنده اندازه ی مراقبه رسول اکرم (ص) درباره نماز کسانی که عارفانه وارد نماز می شوند می فرماید: «الصلوة میزان» یعنی نماز ، نشان دهنده زحمات شما در قبل از نماز است . یعنی اندازه زحمات شما را نشان می دهد. امام صادق (ع) می فرماید : کسی که یک رکعت نماز با حضور قلب می خواند و در رکعت دوم ذهن و قلبش شلوغ می شود ، این شخص به قدر یک رکعت زحمت کشیده است . یکی هم به اندازه دو رکعت ، یکی هم به اندازه سه رکعت ، یکی هم چهار رکعت و بعضی ها هم هستند که نمازشان هیچ توجهی به حضرت معبود ندارد و درباره آنها روایت شده که " یلف کما یلف الثوب الخلق " یعنی نمازشان مانند کهنه و خرقه درهم پیچیده می شود و به روی صاحبش زده می شود . خدا نکند ما از اینگونه اشخاص باشیم ؛ بلکه از کسانی باشیم که نمازشان لا اقل یک رکعت با توجه است . @khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقطه اشتراک عرفان‌های کاذب 🔹آنچه تحت عنوان «عرفان‌های کاذب» در کشور ما یاد می شود، از یک جنس نیستند. 🔹بخش قابل توجهی از جریان‌های مذبور از درونمایه عرفان‌های شرقی بهره می‌برند که اگر چه با ادیان توحیدی تفاوت بنیادینی دارند اما به طور کلی این جریان‌ها مدعی‌اند اساساً با دین و شریعت افراد کاری ندارند و یک فرد می‌تواند در عین اینکه مسلمان است هندو و یا دیگر جریان‌های فرقه‌ای باشد. 🔹نکته دیگر بی‌قیدی آموزه‌های این عرفان‌ها در قبال پایبندی به دستورهای ظاهری و شریعت ادیان است. 🔹جریان های مذکور عموما از شریعت خاصی که شاید از نگاه برخی دست و پاگیر باشد استفاده نکرده و به اصطلاح از اینکه به امور ظاهری بپردازند پرهیز می کنند. از این رو برای برخی گروه‌ها و اقشار سست ایمان که پتانسیل زیادی برای شریعت‌گریزی دارند جذاب هستند. @Khanjanidroos
یکی از خطرات روند شست‌و‌شوی مغزی درون ، به آرامی و تدریجی صورت می گیرد و در آن تلاش می‌شود فرد، جهان‌بینی خود را عوض کرده و به شرایطی که فرقه برای او در نظر گرفته، تن دهد. به این معناست که تحت شرایط خاص، فرد ناخودآگاه وادار به از اندیشه یا خواسته‌های افراد دیگر می‌شود و تغییرات عمده‌ای در باورها و در نتیجه، رفتارهای وی به وجود می آید. و تبعیت محض افراد از سرکردگان فرقه‌ها، در نهایت منجر به ایجاد هویت جدید درون می‌شود که طی آن، فرد از خانواده و محیط اطراف خود جدا شده و تمامی امور ریز و درشت خویش را به درون فرقه واگذار می‌کند. @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهداف ؛ رسیدن به عرفان و سیر و سلوک این هدف در عرفان های کاذب، به شکلی مطرح می شود که گویا از راه آنها بدون تلاش و کوشش و علم و دانش و بدون زحماتی که اهل سیر و سلوک می کشند، می توانید به نتیجه برسید. آنها نوعی رانت خواری معنوی را پیش می کشند و می خواهند راه میانبر یا بهتر است بگوییم زیرآبی رفتن عرفانی را آموزش دهند. نمونه : عرفان حلقه ، رسیدن به قدرت های ماورائی برخی از عرفان های کاذب مدعی هستند که می توانند شما را به قدرت های خارق العاده برسانند، مثلا درمانگری ، برون فکنی روح از بدن، اطلاع از امور پنهان، یا دیدن و شنیدن مسائل عجیب و غریب، بیرون کردن جن از کالبد خود یا دیگران و.... این دسته از شبه جنبش های معنوی را «فراروانشناختی» می نامیم. نمونه : عرفان حلقه و یوگای پیشرفته ، بهبود وضعیت روانی و رفتاری این دسته از شبه جنبش های معنوی که می توانیم آنها را روانشناختی بنامیم، بر اساس مطالب شبه علمی که نه در روانشناسی علمی مورد تأیید است و نه در علوم دیگر و نه از نظر عرفان و علوم دینی قابل قبول است، مدعی می شوند که می توانند به شما کمک کنند تا به آرامش، شادی، موفقیت، بهبود روابط بادیگران، جذابیت و .... برسید. البته طبیعی است که در بین تکنیک ها و راهکارهایی که ارائه می دهند، مواردی هم هست که تا حدودی اثربخش است و می تواند پوشش دهنده و توجیه کننده ادعاهای واهی معنوی آنها باشد. نمونه : قانون جذب. در معنویت حقیقی هدف اصلی شکوفایی استعداد نامحدود روح است. استعدادی که فقط در ارتباط با خداوند شکوفا می شود و نتایجی نظیر سلامتی، شادی، آرامش، نیرومندی و قدرت اراده، موفقیت، جذابیت و .... را به دنبال دارد. این همه هیچ گاه هدف معنویت حقیقی نیست، اما دستاوردها و نتایجی است که در اثر زندگی معنوی به دست می آید. @Khanjanidroos
💠💠 نمونه‌هایی از برخورد پیامبر با مزدوران جنگ نرم یهود 1⃣ ابوعفک ؛ عصماء بنت مروان ؛ کعب بن اشرف یکی از برخوردهای پیامبر (ص) دستور قتل ابوعفک، ، است که پیامبر را هجو نموده بود و سالم بن عمیر این دستور را در سال دوم هجری اجرا کرد. 2️⃣ دیگری دستور قتل عصماء بنت مروان، ، است که اشعاری علیه پیامبر و اسلام سرود و آن حضرت دستور قتل او را صادر کرد. بنا به قول مشهور، عمیر بن عدی در 24 رمضان سال دوم هجری این حکم را اجرا کرد و او را به قتل رساند. ❎ علت اصلی برخورد پیامبر با این دو نفر، بر ضد اسلام و و دشمنان برای مبارزه با دولت نوپای اسلامی بود. (نکته قابل توجه آن‌كه در زمان قدیم شعر و مجالس شعر و شاعری کار رسانه‌های تبلیغاتی امروز را می‌كرد. و گاه یک شعر سالیان سال بر روی زبان‌ها می‌گشت. بقول آیت‌الله فاطمی‌نیا گاه با یک بیت شعر جنگ برپا می‌شد و گاه بایک بیت شعر جنگی كه سال‌ها ادامه داشت، به صلح می‌انجامید!) ابوعفک در اشعاری می‌گفت: ✍️ مدت‌ها زندگی کردم و جمعی را باوفاتر از اوس و خزرج ندیدم که کوه‌ها را به لرزه درآوردند و سستی در آنان راه ندارد؛ اما سواری [پیامبر (ص)] نزد آنان آمد و به اسم حلال و حرام، میان آنان جدایی افکند. ای قوم من! اگر خواهان عزّت و پادشاهی بودید، بهتر بود از «تُبّع» پیروی می‌کردید. 3⃣ کعب بن اشرف، که در میان یهودیان جایگاه بلندی داشت، دائم به علیه مسلمانان دست می‌زد و پیامبر همواره تحمل می‌نمود، تا این‌که او از حد گذشت. به همین دلیل، پیامبر فرمود: کیست که شرّ او را کم کند؟ محمد بن مسلمه داوطلب شد و به همراه ابونائله و سه تن دیگر از اوسیان، شبانه او را به قتل رساندند. 4⃣ أبورافع سلّام بن أبی‌حقیق ابورافع سلّام بن ابی حقیق یکی از عناصر خطرناک و از قبیله بود و همراه آنان به کوچ کرد. این‌بار خزرجیان از پیامبر دستور قتل ابورافع، این عنصر خطرناک و فتنه‌انگیز، را گرفتند. آن حضرت دستور صادر نمود، مشروط بر این‌که معترّض زن و فرزندانش نشوند. پنج تن از آنان به نام‌های عبداللّه بن عتیک، عبداللّه بن انیس، مسعود بن سنان، ابوقتاده و خزاعی بن اسود به راه افتاده، شبانه به خانه ابورافع رفتند و با ترفندی او را به قتل رساندند. ❎ مهم‌ترین جرمی که علت قتل او به شمار می‌آید، مشرکان و یهودیان برای برپایی جنگ «احزاب» و همراهی با حیی بن اخطب، کنانة بن ربیع بن ابی‌حقیق و برخی دیگر از یهودیان بود. به طور مسلّم، او از آن به بعد نیز آرام نمی‌نشست. 🔺 ضرورت مقابله با شخصی مانند ابورافع زمانی بیشتر روشن می‌شود که بدانیم او با وجود یقین و اعتراف به پیامبری رسول اکرم (ص) چنین می‌کرد. واقدی گزارش کرده است: ✍️ سلّام بن ابی حقیق می‌گفت: ما به محمد می‌ورزیدیم؛ چون پیامبری از میان فرزندان هارون بیرون رفت، و حال آن‌که او فرستاده خداست.، @Khanjanidroos
🔥در مدارس استعدادهای درخشان مشهد چه خبر است؟ چندمین سند از جریان مشکوک استحاله فکری و جنسی در دبیرستان شهید هاشمی‌نژاد ۲ (مرکزی که وظیفه تربیت آینده‌سازان کشور را دارد) این بار اهدای کتاب " ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد" اثر پائولو کوئیلو 🔴در روز ۱۳ آبان هم کتاب عشق و عاشقی و اروتیک "عشق اجازه نمیخواهد" به نوجوانان پسر در دبیرستان هاشمی‌نژاد ۲ اهدا شده بود! آقای وزیر آموزش و پرورش جوابی هم دارید؟ @Khanjanidroos
✅✅دوستان عزیز و همراهان بزرگوار مطالب عرفان های نوظهور رو مطالعه فرمائید که متاسفانه بصورت چراغ خاموش در داخل کشور جوانان را به خود جذب میکنند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر روز بیست و یکم. روم 33.mp3
5.31M
🎙دائما مثل فردی باشیم که در هواپیما است و شرایط اضطراری اعلام کرده اند! ✨و إِذا مَسَّ النَّاسَ ضُرٌّ دَعَوْا رَبَّهُمْ مُنیبینَ إِلَیهِ ثُمَّ إِذا أَذاقَهُمْ مِنْهُ رَحْمَةً إِذا فَریقٌ مِنْهُمْ بِرَبِّهِمْ یشْرِكُونَ✨ سوره روم تفسیر روزانه 21
🔰چگونه حالت اضطرار دائمی نسبت به خداوند داشته باشیم؟ 🔹دائما باید مثل فردی باشیم که در هواپیما است و شرایط اضطراری اعلام کرده اند! 🔸حقیقت مرگ چیست؟ 💠«وَ إِذا مَسَّ النَّاسَ ضُرٌّ دَعَوْا رَبَّهُمْ مُنیبینَ إِلَیهِ ثُمَّ إِذا أَذاقَهُمْ مِنْهُ رَحْمَةً إِذا فَریقٌ مِنْهُمْ بِرَبِّهِمْ یشْرِكُونَ» 💠 🔻گاهی خدا حالت اضطرار را پیش می آورد و ما خودمان به سوی ایجاد آن حال نمی رویم. انسان را می میرانند و اسباب را از او می گیرند. مگر مرگ چیست؟ مگر مرگ غیر از این است که اسباب (چشم و گوش و زبان) از ما گرفته می شود. مگر تا به حال این ها کاره ای بودند؟! چون ما به این اسباب تکیه داریم خیلی آن را جدی گرفتیم ولی آن را از ما می گیرند. 🔻یک موقع «موتوا قبل أن تموتوا» خودمان این اسباب ها را از کار می اندازیم می گوییم شما که کاره ای نیستید و خلعشان می کنیم و از این بتکده بیرون می رویم، مهاجرت می کنیم و موحد می شویم. ما شرک های خفی داریم که به اسباب تکیه می کنیم و باید این شرک ها از ما برداشته بشود. 🔻خداوند متعال کسی است که هر مخلوقی در شرایط اضطرار وقتی امیدش از اسباب قطع می شود، او را می یابد. ما باید دائما در حالت انقطاع باشیم یعنی دائما مثل کسی باشیم که درکشتی نشسته و کشتی اش غرق شده است یا مثل فردی باشیم که در هواپیما است و شرایط اضطراری اعلام کرده اند. ما باید همیشه احساس کنیم که اسباب بیکاره است. 🔻ما به اسباب تکیه می کنیم و اسباب برای ما غفلت می آورد. گاهی خداوند این اسباب را می برد و ما خدا را پیدا می کنیم.خدا می فرماید مواظب باشید وقتی دوباره اسباب آمد غافل نشوید. خدا گله می کند و می فرماید این حالت اضطرار خود را دائم حفظ بکنید. 🔻اگر حالت اضطرار دائم حفظ شد انسان از اسباب عبور می کند و مسبب الاسباب را پیدا می کند. اگر خداوند ما را در شرائط اضطرار قرار داد و در آن شرائط خدا را پیدا کردیم مواظب باشیم هیچ گاه آن شرائط را از دست ندهیم. (32) (21) 💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 @Khanjanidroos