eitaa logo
نسیم فقاهت و توحید
650 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
99 فایل
•┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• این کانال شامل ؛ 📚 جلسات سخنرانی و تدریس #رضا_خانجانی و همچنین؛ 📤 نشر بیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول #انقلاب_اسلامی ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهداف ؛ رسیدن به عرفان و سیر و سلوک این هدف در عرفان های کاذب، به شکلی مطرح می شود که گویا از راه آنها بدون تلاش و کوشش و علم و دانش و بدون زحماتی که اهل سیر و سلوک می کشند، می توانید به نتیجه برسید. آنها نوعی رانت خواری معنوی را پیش می کشند و می خواهند راه میانبر یا بهتر است بگوییم زیرآبی رفتن عرفانی را آموزش دهند. نمونه : عرفان حلقه ، رسیدن به قدرت های ماورائی برخی از عرفان های کاذب مدعی هستند که می توانند شما را به قدرت های خارق العاده برسانند، مثلا درمانگری ، برون فکنی روح از بدن، اطلاع از امور پنهان، یا دیدن و شنیدن مسائل عجیب و غریب، بیرون کردن جن از کالبد خود یا دیگران و.... این دسته از شبه جنبش های معنوی را «فراروانشناختی» می نامیم. نمونه : عرفان حلقه و یوگای پیشرفته ، بهبود وضعیت روانی و رفتاری این دسته از شبه جنبش های معنوی که می توانیم آنها را روانشناختی بنامیم، بر اساس مطالب شبه علمی که نه در روانشناسی علمی مورد تأیید است و نه در علوم دیگر و نه از نظر عرفان و علوم دینی قابل قبول است، مدعی می شوند که می توانند به شما کمک کنند تا به آرامش، شادی، موفقیت، بهبود روابط بادیگران، جذابیت و .... برسید. البته طبیعی است که در بین تکنیک ها و راهکارهایی که ارائه می دهند، مواردی هم هست که تا حدودی اثربخش است و می تواند پوشش دهنده و توجیه کننده ادعاهای واهی معنوی آنها باشد. نمونه : قانون جذب. در معنویت حقیقی هدف اصلی شکوفایی استعداد نامحدود روح است. استعدادی که فقط در ارتباط با خداوند شکوفا می شود و نتایجی نظیر سلامتی، شادی، آرامش، نیرومندی و قدرت اراده، موفقیت، جذابیت و .... را به دنبال دارد. این همه هیچ گاه هدف معنویت حقیقی نیست، اما دستاوردها و نتایجی است که در اثر زندگی معنوی به دست می آید. @Khanjanidroos
💠💠 نمونه‌هایی از برخورد پیامبر با مزدوران جنگ نرم یهود 1⃣ ابوعفک ؛ عصماء بنت مروان ؛ کعب بن اشرف یکی از برخوردهای پیامبر (ص) دستور قتل ابوعفک، ، است که پیامبر را هجو نموده بود و سالم بن عمیر این دستور را در سال دوم هجری اجرا کرد. 2️⃣ دیگری دستور قتل عصماء بنت مروان، ، است که اشعاری علیه پیامبر و اسلام سرود و آن حضرت دستور قتل او را صادر کرد. بنا به قول مشهور، عمیر بن عدی در 24 رمضان سال دوم هجری این حکم را اجرا کرد و او را به قتل رساند. ❎ علت اصلی برخورد پیامبر با این دو نفر، بر ضد اسلام و و دشمنان برای مبارزه با دولت نوپای اسلامی بود. (نکته قابل توجه آن‌كه در زمان قدیم شعر و مجالس شعر و شاعری کار رسانه‌های تبلیغاتی امروز را می‌كرد. و گاه یک شعر سالیان سال بر روی زبان‌ها می‌گشت. بقول آیت‌الله فاطمی‌نیا گاه با یک بیت شعر جنگ برپا می‌شد و گاه بایک بیت شعر جنگی كه سال‌ها ادامه داشت، به صلح می‌انجامید!) ابوعفک در اشعاری می‌گفت: ✍️ مدت‌ها زندگی کردم و جمعی را باوفاتر از اوس و خزرج ندیدم که کوه‌ها را به لرزه درآوردند و سستی در آنان راه ندارد؛ اما سواری [پیامبر (ص)] نزد آنان آمد و به اسم حلال و حرام، میان آنان جدایی افکند. ای قوم من! اگر خواهان عزّت و پادشاهی بودید، بهتر بود از «تُبّع» پیروی می‌کردید. 3⃣ کعب بن اشرف، که در میان یهودیان جایگاه بلندی داشت، دائم به علیه مسلمانان دست می‌زد و پیامبر همواره تحمل می‌نمود، تا این‌که او از حد گذشت. به همین دلیل، پیامبر فرمود: کیست که شرّ او را کم کند؟ محمد بن مسلمه داوطلب شد و به همراه ابونائله و سه تن دیگر از اوسیان، شبانه او را به قتل رساندند. 4⃣ أبورافع سلّام بن أبی‌حقیق ابورافع سلّام بن ابی حقیق یکی از عناصر خطرناک و از قبیله بود و همراه آنان به کوچ کرد. این‌بار خزرجیان از پیامبر دستور قتل ابورافع، این عنصر خطرناک و فتنه‌انگیز، را گرفتند. آن حضرت دستور صادر نمود، مشروط بر این‌که معترّض زن و فرزندانش نشوند. پنج تن از آنان به نام‌های عبداللّه بن عتیک، عبداللّه بن انیس، مسعود بن سنان، ابوقتاده و خزاعی بن اسود به راه افتاده، شبانه به خانه ابورافع رفتند و با ترفندی او را به قتل رساندند. ❎ مهم‌ترین جرمی که علت قتل او به شمار می‌آید، مشرکان و یهودیان برای برپایی جنگ «احزاب» و همراهی با حیی بن اخطب، کنانة بن ربیع بن ابی‌حقیق و برخی دیگر از یهودیان بود. به طور مسلّم، او از آن به بعد نیز آرام نمی‌نشست. 🔺 ضرورت مقابله با شخصی مانند ابورافع زمانی بیشتر روشن می‌شود که بدانیم او با وجود یقین و اعتراف به پیامبری رسول اکرم (ص) چنین می‌کرد. واقدی گزارش کرده است: ✍️ سلّام بن ابی حقیق می‌گفت: ما به محمد می‌ورزیدیم؛ چون پیامبری از میان فرزندان هارون بیرون رفت، و حال آن‌که او فرستاده خداست.، @Khanjanidroos
🔥در مدارس استعدادهای درخشان مشهد چه خبر است؟ چندمین سند از جریان مشکوک استحاله فکری و جنسی در دبیرستان شهید هاشمی‌نژاد ۲ (مرکزی که وظیفه تربیت آینده‌سازان کشور را دارد) این بار اهدای کتاب " ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد" اثر پائولو کوئیلو 🔴در روز ۱۳ آبان هم کتاب عشق و عاشقی و اروتیک "عشق اجازه نمیخواهد" به نوجوانان پسر در دبیرستان هاشمی‌نژاد ۲ اهدا شده بود! آقای وزیر آموزش و پرورش جوابی هم دارید؟ @Khanjanidroos
✅✅دوستان عزیز و همراهان بزرگوار مطالب عرفان های نوظهور رو مطالعه فرمائید که متاسفانه بصورت چراغ خاموش در داخل کشور جوانان را به خود جذب میکنند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر روز بیست و یکم. روم 33.mp3
5.31M
🎙دائما مثل فردی باشیم که در هواپیما است و شرایط اضطراری اعلام کرده اند! ✨و إِذا مَسَّ النَّاسَ ضُرٌّ دَعَوْا رَبَّهُمْ مُنیبینَ إِلَیهِ ثُمَّ إِذا أَذاقَهُمْ مِنْهُ رَحْمَةً إِذا فَریقٌ مِنْهُمْ بِرَبِّهِمْ یشْرِكُونَ✨ سوره روم تفسیر روزانه 21
🔰چگونه حالت اضطرار دائمی نسبت به خداوند داشته باشیم؟ 🔹دائما باید مثل فردی باشیم که در هواپیما است و شرایط اضطراری اعلام کرده اند! 🔸حقیقت مرگ چیست؟ 💠«وَ إِذا مَسَّ النَّاسَ ضُرٌّ دَعَوْا رَبَّهُمْ مُنیبینَ إِلَیهِ ثُمَّ إِذا أَذاقَهُمْ مِنْهُ رَحْمَةً إِذا فَریقٌ مِنْهُمْ بِرَبِّهِمْ یشْرِكُونَ» 💠 🔻گاهی خدا حالت اضطرار را پیش می آورد و ما خودمان به سوی ایجاد آن حال نمی رویم. انسان را می میرانند و اسباب را از او می گیرند. مگر مرگ چیست؟ مگر مرگ غیر از این است که اسباب (چشم و گوش و زبان) از ما گرفته می شود. مگر تا به حال این ها کاره ای بودند؟! چون ما به این اسباب تکیه داریم خیلی آن را جدی گرفتیم ولی آن را از ما می گیرند. 🔻یک موقع «موتوا قبل أن تموتوا» خودمان این اسباب ها را از کار می اندازیم می گوییم شما که کاره ای نیستید و خلعشان می کنیم و از این بتکده بیرون می رویم، مهاجرت می کنیم و موحد می شویم. ما شرک های خفی داریم که به اسباب تکیه می کنیم و باید این شرک ها از ما برداشته بشود. 🔻خداوند متعال کسی است که هر مخلوقی در شرایط اضطرار وقتی امیدش از اسباب قطع می شود، او را می یابد. ما باید دائما در حالت انقطاع باشیم یعنی دائما مثل کسی باشیم که درکشتی نشسته و کشتی اش غرق شده است یا مثل فردی باشیم که در هواپیما است و شرایط اضطراری اعلام کرده اند. ما باید همیشه احساس کنیم که اسباب بیکاره است. 🔻ما به اسباب تکیه می کنیم و اسباب برای ما غفلت می آورد. گاهی خداوند این اسباب را می برد و ما خدا را پیدا می کنیم.خدا می فرماید مواظب باشید وقتی دوباره اسباب آمد غافل نشوید. خدا گله می کند و می فرماید این حالت اضطرار خود را دائم حفظ بکنید. 🔻اگر حالت اضطرار دائم حفظ شد انسان از اسباب عبور می کند و مسبب الاسباب را پیدا می کند. اگر خداوند ما را در شرائط اضطرار قرار داد و در آن شرائط خدا را پیدا کردیم مواظب باشیم هیچ گاه آن شرائط را از دست ندهیم. (32) (21) 💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 @Khanjanidroos
❓اگر در ماه و در شب قدر نازل شده است؛ چگونه می گوییم اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شد آیات سوره علق بوده که در مبعث در 27 ماه بر پیامبر نازل شده است ✅✅از مجموع آیات قرآن استفاده می شود که دو گونه نزول داشته است ؛ 1⃣ 2⃣ 👌نزول و یک جا و آن است که محتوای تمام یک جا از سوی خداوند بر قلب پاک پیامبر در ماه مبارک رمضان و شب نازل گردیده است . 👌و نزول نیز همان است که بر حسب شرائط و حوادث و نیازها در طی 23 سال نازل شده است . ❗️نزول تدریجی ، در آغاز بعثت پیامبر گرامی ، با نزول آیات ابتدایی سوره « علق» محقق شده است و نزول دفعی در ماه رمضان و شب قدر محقق شده است . 💠با توجه به این نکته و فرق گذاری بین نزول دفعی و جمعی محتوای قرآن بر قلب پیامبر در شب قدر و بین نزول تدریجی آیات قرآن در طول 23 سال که آغازش در روز مبعث بوده است ، اشکال مطرح شده ، موجه نمی باشد. @Khanjanidroos
✅شب‌هاى بررسى و محاسبه 🔶استاد علی صفایی ره اين شب‌ها، شب‌هاى بررسى و محاسبه است و اين ماه، ماهى است كه آدمى بايد به حسّ‌اش، به چشمش، به دستش، به پايش و به موجودى‌اش نگاهى بكند. واقع قضيه اين است كه ما اصلاً اينها را جزء موجودى خودمان نمى‌دانيم. ما گاه گاهى سال به سال كه مى‌شود، يك خانه تكانى اى مى‌كنيم، پرده‌ها را برمى‌داريم و مى‌شوييم، چرك‌هايش را پاك مى‌كنيم. فرش، گليم، زير و زبر، همه را شست و شو مى‌دهيم. واقع قضيه اين است كه ما خودمان را جزء موجودى‌ها نمى‌دانيم. يك پارچه و گليم پاره‌اى را مواظبيم، به يك فرش دقت داريم ولى خود ما پر از كدورت و رنج‌ايم و پر از ضعف‌ايم. اين ضعف‌ها چه بسا هزار بحران در ما ايجاد كنند، هزار درگيرى بياورند و با خدا درگير شويم؛ اما بى‌خياليم. دل‌هايمان پر از كينه و سوء ظن نسبت به يكديگر شده است. آيا حسادت‌ها در ما نيست‌؟ يعنى ما نعمت‌ها را ملاك ارزش نمى‌دانيم ؟ اينكه او از من زيباتر است، رنج نمى‌برم‌؟ اينكه او از من امكانات، ارتباطات و شرايطش بيشتر و بهتر است مرا نمى‌سوزاند؟ يعنى ته دلم بحرانى ندارم‌؟ و تو خيال مى‌كنى دلى كه به اندازۀ ذره‌اى حسد داشته باشد، از فضل خدا بهره‌اى مى‌برد!! مى‌بينيم ماه رمضان آمده و رفته و ما در دريا بوده‌ايم، ولى حتى سُم ما هم خيس نشده است. @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ عوامل واژگون شدن و بسته شدن ما چيست‌؟ 🔶استاد علی صفایی ره كفر ، وَقر ، اقفال و أغلال ، مانع‌هاى بزرگى هستند كه ما را محروم مى‌كنند و نمى‌گذارند در كاسۀ ما چيزى قرار بگيرد و در مشك و انبان ما چيزى جمع بشود. كفر، شرك، نفاق و عُجب ، عواملى هستند كه از جمع شدن نعمت جلوگيرى مى‌كنند و نمى‌گذارند كه ما حاصل‌جمعى داشته باشيم، هيچ چيزى را در ظرف ما باقى نخواهند گذاشت.مى‌بينيم عمرى است كه كوشيده‌ايم ولى حاصلى نبرده‌ايم! ماه رمضان، ماهى است كه فضل و عنايت حق فراگير است. بايد ببينيم كه آيا در وجود ما كفر و شرك و نفاق نيست‌؟ يكى ديگر از عواملى كه باعث محروميت ماست، «غِلّ‌» و كينه‌هاست. آيا در دل ما كينه‌اى وجود ندارد؟ بايد تأملى كنيم كه ظرف ما واژگون نباشد. با وجود اين همه بارش، انسان مى‌بيند هيچ چيز در ظرف او جمع نشده كه بماند، حتى ظرفش هم آلوده مانده است. كفر، شرك، نفاق، غِلّ‌ و... باعث مى‌شوند كه دل ما مختوم و ممهور شود؛ يعنى قفل و بسته شود. حالا هر چه هم كه ببارد، اين دل چيزى به دست نمى‌آورد. كفر هم علائمى دارد، لزومى ندارد كه ما در همۀ امور كافر باشيم. انسان همين كه يكى از بيّنات و نشانه‌هاى خدا را ببيند و بفهمد و زير بار نرود كافر است. كفرِ يك ثروتمند به اين است كه ربا را منكر شود، كفر يك زن به اين است كه از يك غيرتش برآشفته شود ١، كفر يك مرد به اين است كه به فسادهاى ديگر رو بياورد. منشاء هر كدام از اين كفرها هم متفاوت است: منشاء كفرِ شيطان كبر بود كه محرومش كرد، يكى منشاء كفرش حرص و ديگرى بخل است. آن وقت ببينيم كه آيا ما جامعيت نداريم‌؟ و آيا اين همه را با هم نداريم‌؟ @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد فاطمي نيا يكي از‌‌‌ اولياء خدا قضيه ای نقل ميكرد: شبي مشغول خواندن قرآن بودم تا رسيدم به آيه ي "إنّه يراكم هو وقبيله من حيث لا ترونهم" "هماناشيطان و بستگانش شما را ميبينند از جايي كه شما آنها را نميبينيد" با‌‌‌ خود‌گفتم معناي ظاهري آيه معلومست كه بالاخره شيطان از جنّ است وجن درلغت به معناي پوشيده است؛ اما گويا معناي باطني آيه رامتوجه نميشوم !درهمين افكار بودم كه عالَمي برايم پيش آمد و شيطان ظاهر شد و گفت: آمده ام با تو بحث كنم،پاشو بيا! ديدم همين قدم اول بايد با او مخالفت كنم،گفتم نمي آيم، توبيا! شيطان باهمه تكبرش آمد! يك ساعت بحث عالي فلسفه وكلام كرديم و در آخر مغلوبش كردم و پيروز بحث شدم! به شيطان گفتم: با اين همه اسم و رسمت، مغلوب شدي! شيطان خنده اي كرد و گفت: آقا سيد! فقط خواستم يك ساعت ازعمرت را تلف كنم! آن صحنه تمام شد! معناي آيه را فهميدم؛ يعني شيطان به هركس از يك جا ضربه ميزند! @Khanjanidroos
✅ دراین فرصت قدر... 🔶استاد صفایی در اين فرصت قدر كه از هزار ماه بهتر است و با اين عنايت و رعايت و محبت، هر عقب افتاده اى مى‌تواند آرزوى جلودارى داشته باشد، آن هم از خانواده‌اى كه مس وجود را فضۀ آنها طلا مى‌كند. اى دل از دست رفته چه مى‌خواهى‌؟ اين فرصت و اين هم آغوش باز و اين هم انتظار بازگشت؛ «لَوْ عَلِمَ‌ الْمُدْبِرُونَ‌ عَنِّى كَيْفَ‌ انْتِظَارِى لَهُمْ‌ وَ اشْتِيَاقِى الَى تَرْكِ‌ مَعَاصِيهِمْ‌ لَمَاتُوا شَوْقاً بِىْ‌ وَ تَقَطَّعَتْ‌ أَوْصَالَهُمْ‌ عَنْ‌ مَوَدَّتِى ١» اگر اینها که به من پشت کرده اند و از من بریده اند ، می دانستند که چگونه در انتظارشان هستم و چگونه مشتاق بازگشتشان هستم و چگونه می خواهم که عصیان ها را رها کنند، ازشوق من می مردند، و رگ های گردنشان از فشار عشق من پاره پاره می شد. @Khanjanidroos
🔸 شب توسل به امام زمان (عجل‌الله‌فرجه‌الشریف) رهبر معظم انقلاب: 🔹از خدای متعال توجّه بخواهید؛ از خدای متعال مغفرت بخواهید؛ از خدای متعال انابه و حال و توجّه بخواهید. امشب را قدر بدانید. شب بسیار مهمی است؛ شب بسیار عزیزی است. به ولىّ‌عصر، ارواحنافداه، توجّه کنید؛ به در خانه خدا - مسجد - بروید و به برکت امام زمان از خدای متعال خواسته‌هایتان را بگیرید. بنده هم از همه شما ملتمس دعا هستم. ۱۳۷۱/۰۱/۰۷ @Khanjanidroos
✅كسى كه مى‌خواهد را درك كند بايد... 🔶استاد علی صفایی كسى كه مى‌خواهد قدر را درك كند بايد خودش را تقدير و اندازه‌گيرى كند، بايد ببيند در اين مدتى كه از عمر او گذشته بر دلش چه گذشته است. بايد ببينيم چه داده‌ايم و چه گرفته ايم‌؟ و ببينيم چه چيزهايى در دل ما بزرگ شده و چه چيزهايى بايد بزرگ مى‌شدند؟ عظمت اين قدر و اندازه گيرى‌ها به خاطر اين است كه انسان مى‌تواند نقشه‌هاى وسيعش را پياده كند. طرح ريزى به اين خاطر ارزش دارد كه مصالح ضايع نمى‌شوند. كسانى كه روى طرح بيش از خود مصالح فكر مى‌كنند به ساختمان‌هاى محكم‌ترى مى‌رسند. بر عكس، آنجايى كه مصالح عالى است ولى طرح كوتاه و سطحى است انسان را دق مى‌دهد. اين است كه يك شب قدر بهتر از هزار ماه است. كارى كه در هزار ماه مى‌شود اگر طرح ريزى نشده باشد، ثمرى ندارد و اگر اندازه‌گيرى نشده باشد، سودى ندارد. كسى كه مى‌داند اين شب را در اين ماه گذاشته‌اند، از اول بايد خودش را با اين قدر هماهنگ كند و تقدير كند. بايد فكرمان را بسنجيم و ببينيم كه چه شناخت‌هايى را به دست آورده‌ايم و چه شناخت‌هايى را مى‌توانسته‌ايم به دست بياوريم. بايد عقلمان را بسنجيم و ببينيم كه با چه چيزهايى همدم بوده و چه سنجش‌هايى داشته و چه بيلان‌هايى گرفته است. آيا فقط‌ بيلان سود و ضرر كسبمان را داريم، نه خودمان را؟! و قلبمان را بايد بسنجيم و ببينيم كه چه كسانى در آن رفت و آمد كرده‌اند؛ چه حزن‌هايى، چه عشق‌هايى، چه خوف‌هايى و چه كينه‌هايى در آن راه پيدا كرده‌اند. و همين طور روحمان را هم بايد بسنجيم و ببينيم با چه چيزهايى اوج مى‌گيرد و با چه چيزهايى پلاسيده مى‌شود، چه مسائلى ما را تنگ مى‌كنند و ضيق مى‌آورند و چه مسائلى براى ما وسعت و راحتى مى‌آورند. @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعمال کامل شب بیست وسوم رمضان : شب بیست وسوم افضل شبهای قدر است وسفارش فراوان بر درک ان شده ✅اعمال مشترک ومختص شب 23 ۱- غسل. (مقارن غروب آفتاب، که بهتر است نماز عشاء را با غسل خواند.) در شب بیست وسوم هم در اول شب هم آخر شب غسل وارد شده ۲- دو رکعت نماز وارد شده است که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ و در روایتی است که از جای خود برنخیزد تا حق تعالی او و پدر و مادرش را بیامرزد. ۳- قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُِکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَ ما فیهِ اسمُکَ الاَکبَرُ و اَسماؤُکَ الحُسنی وَ ما یُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار. پس هر حاجت که دارد بخواهد. ۴- مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید: اَللّهمَّ بِحَقِّ هذاالقُرآنِ وَ بِحَقِّ مَن اَرسَلتَه بِه وَ بِحَقِ کُلِّ مومنٍ مَدَحتَه ُ فیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیهِم فلا اَحَدَ اَعرَفُبِ بِحَقِّکَ مِنکَ. ده مرتبه بگوید: بِکَ یا الله ده مرتبه: بِمُحَمَّدٍ ده مرتبه: بِعلیٍّ ده مرتبه: بِفاطِمَةَ ده مرتبه: بِالحَسَنِ ده مرتبه: بِالحُسَین ِ ده مرتبه: بِعلیّ بنِ الحُسین ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ ده مرتبه: بِجَعفَر بنِ مُحَمَّدٍ ده مرتبه: بِموُسی بنِ جَعفَر ٍ ده مرتبه: بِعلیِّ بنِ مُوسی ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ ده مرتبه: بِعَلِیِّ بنِ مُحَمَّدٍ ده مرتبه: بِالحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ ده مرتبه: بِالحُجَّةِ. پس از این عمل هر حاجتی که داری طلب کن. ۵- زیارت امام حسین علیه السلام است؛ که در روایت آمده است که چون شب قدر می‌شود منادی از آسمان هفتم ندا می‌کند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام آمده است امام رضا عليه السلام: كسى كه در ماه رمضان ، امام حسين عليه السلام را زيارت مى كند ، مواظب باشد كه نزد قبر آن امام بودن را در شب جُهَنى از دست ندهد ،و آن ، شب بيست و سوم است؛ شبى كه اميد است شب قدر باشد. ۶- احیا داشتن این شب‌ها. در روایت آمده هر کس احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و وزن دریاها باشد. دعائم الإسلام: فاطمه عليهاالسلام نمى گذاشت كه كسى از خانواده اش در آن شب (شب بيست و سوم) بخوابد و [ خواب] آنان را با كم خوردن درمان مى كرد و از روز براى آن شب ، آماده مى شد و مى فرمود: «محروم ، كسى است كه از خير آن بى بهره بماند». الإقبال ـ به نقل از جميل و هشام و حفص ـ : « امام صادق عليه السلام به سختى بيمار شد. چون شب بيست و سوم فرا رسيد ، به غلامان خود دستور داد او را به مسجد بردند و آن شب را در مسجد بود.» 7- صد رکعت نماز بخواند که فضیلت بسیار دارد، و افضل آنست که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند. امام باقر عليه السلام: « هر كس شب بيست و سوم ماه رمضان را زنده بدارد و در آن صد ركعت نماز بخواند ، خداوندْ در زندگى اوگشايش مى دهد و كار دشمنان او را خود بر عهده مى گيرد و او را از غرق شدن ، زير آوار ماندن ، سرقت ، و از شرّ دنيا مصون مى دارد و وحشت نكير و منكر را از او بر مى دارد ، و او در حالى از گور خويش بيرون مى آيد كه نورش بر اهل رستاخيز مى تابد ، و نامه عملش را به دست راستش مى دهند و رهايى از آتش و عبور بر صراط و ايمنى از عذاب را براى او مى نويسند و بدون حساب وارد بهشت مى شود و در بهشت ، از همنشينان پيامبران و صدّيقان و شهيدان و صالحان قرار داده مى شود و آنان چه نيكو همنشينانى اند!  ۸- این دعا خوانده شود: اَللّهُمَّ اِنّی اَمسَیتُ لَکَ عَبدًا داخِرًا لا اَملِکُ لِنَفسی وَ اَعتَرِفُ… 9_صد مرتبه “اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه”. 10- دعای “یا ذَالَّذی کانَ…” خوانده شود . 11_این دعا خوانده شود: اللَّهُمَّ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ وَ فِیمَا تَفْرُقُ مِنَ الْأَمْرِ الْحَکِیمِ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَ فِی الْقَضَاءِ الَّذِی لا یُرَدُّ وَ لا یُبَدَّلُ أَنْ تَکْتُبَنِی مِنْ حُجَّاجِ بَیْتِکَ الْحَرَامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ الْمَشْکُورِ سَعْیُهُمْ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ الْمُکَفَّرِ عَنْهُمْ سَیِّئَاتُهُمْ وَ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ أَنْ تُطِیلَ عُمْرِی وَ تُوَسِّعَ عَلَیَّ فِی رِزْقِی وَ تَفْعَلَ بِی کَذَا وَ کَذَا و بجاى این کلمه حاجت خود را ذکر کند 12-خواندن سوره قدر هزار بار 13-خواندن دعای فرج( اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن....) 14-خواندن سوره عنکبوت و روم و دخان 15-بخواند این دعا را که در اقبال است: یَا بَاطِنا فِی ظُهُورِهِ وَ یَا ظَاهِرا فِی بُطُونِهِ وَ یَا بَاطِنا لَیْسَ یَخْفَى وَ یَا ظَاهِرا.... 16-دعای جوشن کبیر 🍀🍀🍀🍀🍀 @khanjanidroos
✅حقیقت شب قدر:  شب قدر یکی از شب های دهه آخر ماه رمضان است . طبق روایات ما، یکی از شب های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان، است . در این شب - که شب نزول قرآن هم هست امور خیر و شر مردم و ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال واقع می شود، تقدیر می شود.  شب قدر همیشه و هر سال تکرار می شود . عبادت در آن شب، فضیلت فراوان دارد و در نیکویی سرنوشت یک ساله بسیار مؤثر است . در این شب تمام حوادث سال آینده به امام هر زمان ارائه می شود و وی از سرنوشت خود و دیگران با خبر می گردد . امام باقر ع می فرماید: «انه ینزل فی لیلة القدر الی ولی الامر تفسیر الامور سنة سنة، یؤمر فی امر نفسه بکذا و کذا و فی امر الناس بکذا و کذا; در شب قدر به ولی امر وامام زمان تفسیر کارها و حوادث نازل می شود و وی درباره خویش و دیگر مردمان مامور به دستورهایی می شود» @khanjanidroos
پس دعا کننده را چنین است که تا می‌تواند خود را کند و آن را از ها و پست تهی سازد...تا دعایش گردد و به مقصدش نائل شود. 👈پس کوشش کن تا مگر دعا کند و باشد تا درهای بر گشوده شود و اسرار بر سرت و منکشف گردد و کشتی عقلت در خیر و به حرکت در آمده به ساحل های نجات برسد و ... شرح دعای سحر ،امام خمینی ره ص 39 @Khanjanidroos