eitaa logo
نسیم فقاهت و توحید
650 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
99 فایل
•┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• این کانال شامل ؛ 📚 جلسات سخنرانی و تدریس #رضا_خانجانی و همچنین؛ 📤 نشر بیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول #انقلاب_اسلامی ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
✅حقیقت شب قدر:  شب قدر یکی از شب های دهه آخر ماه رمضان است . طبق روایات ما، یکی از شب های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان، است . در این شب - که شب نزول قرآن هم هست امور خیر و شر مردم و ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال واقع می شود، تقدیر می شود.  شب قدر همیشه و هر سال تکرار می شود . عبادت در آن شب، فضیلت فراوان دارد و در نیکویی سرنوشت یک ساله بسیار مؤثر است . در این شب تمام حوادث سال آینده به امام هر زمان ارائه می شود و وی از سرنوشت خود و دیگران با خبر می گردد . امام باقر ع می فرماید: «انه ینزل فی لیلة القدر الی ولی الامر تفسیر الامور سنة سنة، یؤمر فی امر نفسه بکذا و کذا و فی امر الناس بکذا و کذا; در شب قدر به ولی امر وامام زمان تفسیر کارها و حوادث نازل می شود و وی درباره خویش و دیگر مردمان مامور به دستورهایی می شود» @khanjanidroos
پس دعا کننده را چنین است که تا می‌تواند خود را کند و آن را از ها و پست تهی سازد...تا دعایش گردد و به مقصدش نائل شود. 👈پس کوشش کن تا مگر دعا کند و باشد تا درهای بر گشوده شود و اسرار بر سرت و منکشف گردد و کشتی عقلت در خیر و به حرکت در آمده به ساحل های نجات برسد و ... شرح دعای سحر ،امام خمینی ره ص 39 @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گوشه ای از برخى از مهم ترين انحرافات اوشو که سرانجامی جز برای علاقه مندان به این روش نداشته و عاقبتی جز و دوری از معنویت اصیل در پی خود نخواهد آورد، بدین شرح است: 1. : دين خانوادگى اوشو مذهب «جين» بود. نگاه افراطى و نامتعادل اين آيين به زندگى، فقر و كناره گيرى از دنيا موجب شك وى در آيين خانوادگى شد و اين بدبينى را به ساير اديان نيز تعميم داد و تمامى آنها را نفى نمود؛ چون معتقد است: اديان انسان را به فقر و بى اعتنايى به ثروت سوق مى دهند.1 2. : اوشو به صراحت همه فعاليت هاى ذهنى، از جمله دانش اكتسابى، اطلاعات و فلسفه را سطحى و مردود دانسته و معتقد است: ذهن و فعاليت هاى آن را بايد كنار گذاشت و عشق را جايگزين آن نمود.2 3. : اوشو منكر وجود عينى خداست و او را تنها يك نام معرفى كرده و با انسان و عشق يکی مى داند. از نظر او روشى كه با آن انسان خدا را تجربه مى كند رقص و پايكوبى و ترانه و آوازخوانى است.3 4. : روش اوشو در عرفان تقلبی خود! مبتنى بر سكس و بی بندوباری جنسی است و با صراحت تمام، روابط جنسى نامشروع و استفاده بى حد و حصر از آن را آزاد اعلام مى كند. از نطر وى، سكس گناه و زشت نيست و انسان هاى مقدس و مذهبى آن را زشت تلقّى نموده و با آن مخالفت نموده اند و اين مخالفت، تأثير منفى براى انسان دارد و مانع بروز عشق است. از اين رو، رهاسازى عشق از طريق آزادسازى سكس ممكن است. او حتی نسبت به اینگونه روابط نامشروع در درون خانواده هم موافقت می کند و آن را عیب نمی داند.4 : 1. محمدتقى فعالى، آفتاب و سايه ها 2. محمدتقى فعالى، آفتاب و سايه ها 3. اوشو، بيگانه در زمين 4. اوشو، بيگانه در زمين @Khanjanidroos
🔴عرفان سکولار و مریدپروری شاخصه عرفان های نوظهور جهان معاصر 🔸ویژگی عمده برخی از نحله های عرفانی که در سالهای اخیر در ایران ظهور کرده اند را در نکات زیر می توان بیان کرد. بیان این نکات بدان معنا نیست که همه حلقه های عرفانی وشبه عرفانی همه این صفات را داشته باشند . 🔸عرفان سکولار : ارائه طریقت (راه رسیدن به حقیقت ومعنای زندگی ) بدون تاکید بر لزوم رعایت شریعت وبلکه با تاکید بر رها کردن شریعت.این ویژگی به خصوص در جوامع مذهبی چون ایران باعث بروز تنش های جدی میان این نحله ها با حاکمیت ، مراجع تقلید ،حوزه های علمیه ومتدینین گردیده است. 🔸در برخی از روش های معنویتگرای مذکور هیچ تاکیدی بر رعایت ضوابط شرعی ،احکام دینی و انجام واجبات وعبادات نمی شود. این در حالی است که بزرگان عرفان از دیرباز بر لزوم رعایت شریعت در طریقه عرفانی تاکید داشته اند . 🔸مرید پروری : از بزرگترین ویژگی عارفان حقیقی پرهیز از ریا وخود نمایی بوده است . عارف حقیقی دعوت به خود نمی کند و علاقه مند است که کسی از راز بین او وخدا آگاه نباشد تا با آسودگی به سلوک عرفانی خود بپردازد. این ددر حالی است که در روش های شبه عرفانی معاصر اصولا تبلیغ شخص موسس یا جانشین او به شدت مورد تاکید قرار می گیرد. 🔸باور آن سخت است که در دوران گسترش علم وتکنولوژی در پاره ای از این نحله ها شاهد تقدیس وعبادت وتعظیم وحتی سجده هواداران برای رهبر خود هستیم رهبران مذکور نه تنها هیچ مقاومتی در برابر این گونه رفتار ها نمی کنند بلکه با نحوه برخورد خودتعمد دارند که این گونه رفتارها استمرار یابد . @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا یهودی بود؟ 1️⃣ قاتل امیرمؤمنان (ع) یکی از مشهورترین چهره‌های «عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی» است. وی از قبیله «حمیر» و از تیره‌های «مراد» است. (۱) 2️⃣ ابن ملجم اهل و ساکن کوفه بود که همراه با بازمانده خوارج به مکه رفت. (۲) 3️⃣ او پس از بیعت مردم با امام علی (ع) چندین بار برای بیعت نزد امام آمد، ولی حضرت ایشان را نپذیرفت، برای بار سوم که خدمت امام رسید، حضرت فرمودند: او محاسن مرا با خون پیشانی‌ام خضاب می‌کند. (۳) 4️⃣ ابن‌ملجم از 9 نفری بود که در جنگ نهروان جان سالم به در برد و به مکه آمد و در جلسه‌ای با حضور گروهی از تروریست‌ها نقشه قتل امام علی (ع)، معاویه و عمروعاص را کشیدند و در کنار خانه خدا هم‌قسم شدند که به پیمان خود وفادار باشند. او مسئولیت ترور امام علی (ع) را به عهده گرفت و به کوفه آمد و با همکاری چند تن از خوارج کوفه، چون اشعث بن قیس، وردان بن مجالد و... در سحرگاه نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در محراب مسجد کوفه، حضرت را با شمشیری زهرآگین زخمی کرد که بر اثر آن امام به شهادت رسید. (۴) 5️⃣ بررسی تاریخ نشان می‌دهد که ابن ملجم مرادی در سرپرستی زنی قرار داشت. روزی امام علی (ع) از اصل و تبار وی پرسید، ولی او در جواب به ذکر نام پدر کفایت کرد و امام فرمود: رسول خدا (ص) به من خبر داده که قاتل من فردی یهودی است. (۵) منابع: ۱. البلاذری، انساب الاشراف، بیروت، دارالفکر، چاپ اول، 1417ق، ج3، ص250 و 251. ۲. رشاد، علی اکبر، دانشنامه امام علی(ع)، تهران، مرکز نشر فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ اول، 1380ش، ج9، ص432. ۳. شیخ مفید، الارشاد، ترجمه رسولی محلاتی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ ششم، 1383ش، ج1، ص13. ابن شهر آشوب، مناقب، بیروت، دارالأضواء، چاپ دوم، 1412ق، ج3، ص356 و 357. ۴. الارشاد، همان، ج1، ص11 و 12. یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ترجمه آیتی، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ نهم، 1382ش، ج2، ص138. ۵. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ سوم، 1403ق، ج42، ص262 و 263. @Khanjanidroos
4_5875270271698469034.mp3
32.98M
✅ #شرح_دعای_ابوحمزه_ثمالی 6⃣ 🔶 #کلام استاد علی صفایی
✅با توجه به اینکه شرط قبولی اعمال،خالص بودن نیت برای خداست،چگونه عملی را صد در صد برای خداوند انجام دهیم؟هنگام انجام عمل فکر میکنیم که صد در صد برای خداست و بعد از مدتی میفهمیم که یک مقدار بسیار کم،برای خدا نبود. چه کار کنیم‌ این ویژگی را در خود به وجو بیاوریم که عملمان فقط فقط برای خدا باشد،؟ ✅ اخلاص و نیل به مقام مخلصین، از طریق ریاضت و مجاهدت، خلوص در نیت، سخن و عمل، و پس از مبارزه با نفس و تحصیل اخلاص در فکر، سخن و رفتار، به بنده برگزیده خدا اعطا می شود. برای تحصیل اخلاص، دوعامل، نقش اساسی دارند. عامل اول، شناخت اهمیت و ارزش اخلاص و نقش آن در تعالی بخشیدن به عمل و روح انسان، و درمقابل، شناخت زیان و خسارتی است که نیت و عمل غیرخالص درپی دارد. البته باتوجه به دلبستگی های مادی و موانعی که انسان را از اصلاح نفس بازمی دارند، در آغاز، برای کسب معرفت دراین زمینه انگیزه کافی نداریم، و تنها با همت و اراده جدی، تحصیل این معرفت میسور می شود برای درک بهتر اهمیت و جایگاه اخلاص، باید توجه داشت که هیچ پدیده روحی ای نمی تواند زندگی پرفراز و نشیب و پراضطراب انسان را تنظیم و تعدیل ساخته، موجب آرامش خاطر شود. علت پیدایی آرامش خاطر از طریق اخلاص این است که روح انسان مخلص، هنگامی که به حقیقت والایی اخلاص می ورزد، در واقع گمشده اش را بازمی یابد و خود را درمسیر مقصد متعالی می بیند و از آن پس، تاریکی ها از فراروی او کنار می روند و به هر سوی می نگرد، روشنایی ها را می بیند. عامل دوم، تحصیل اخلاص، مبارزه با عادات مزاحم کسب اخلاص است. باید توجه داشت که بهترین زمان برای مبارزه با عادات بد، دوران جوانی است، که هنوز عادات بد در انسان رسوخ نیافته اند و خصایص منفی در وی ریشه دار نشده اند. اما وقتی انسان دوران جوانی را پشت سر نهاد و به دوران میانسالی یا پیری رسید، آن عادات زشت در وی ریشه دار و قوی گشته، مبارزه با آنها و از بین بردنشان بسیار دشوار می شود. از این رو، امام خمینی(ره) بارها در درس های اخلاق خود به جوانان توصیه می کردند که قدر جوانی شان را بدانند و به خودسازی و مبارزه با نفسانیات بپردازند؛ زیرا وقتی انسان پیرشد، خودسازی و مبارزه با عادات و نفسانیات بسیار دشوار می شود. وقتی انسان دریافت که همه هستی اش از آن خداست، می باید هرچه دارد تقدیم خداوند و مالک حقیقی کند و اخلاص برای او را نباید امری دوراز تصور و غیرعادی پنداشت. کسی که معتقد است هستی و همه امکاناتی که در اختیار اوست از آن خداست و او با مشیت و تدبیر الهی روزگار می گذراند و در حوزه مالکیت الهی به دخل و تصرف می پردازد، عقل و منطق به او حکم می کند که اخلاص داشته باشد و غیرخدا را در حوزه مالکیت خدا شریک نسازد. وی با اخلاص در نیت و عمل، آنچه را از خداست و او به امانت در اختیارش نهاده، به صاحب اصلی اش تقدیم می کند و در آنچه می اندیشد و انجام می دهد، سهمی برای خود و غیرخدا در نظر نمی گیرد. @Khanjanidroos
بمیرم برای تپش قلب کوچکت که اینگونه ترسیده ای.. 😭😔 والله قسم کسیکه دلش برای نجات تو نتپد و برای آزادی ات از چنگ جنایتکاران صهیونیست کاری نکند (حتی زبانی) انسانیت ندارد @Khanjanidroos
🌷همچون گذشته، همپای ملت سلحشور ایران، در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهیم کرد. ✍️با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس نشان خواهیم داد که همچنان در مقابل استکبار ایستاده ایم. ✌️ 🇵🇸 @Khanjanidroos
امام خامنه‌ای حفظه الله : فلسطین قطعا روزی را خواهد دید که رژیم صهیونیستی دیگر وجود ندارد. @Khanjanidroos
🔰جایگاه و منزلت شیعه کامل 💠و إِنَّ مِنْ شيعَتِهِ لَإِبْراهيمَ💠 🔻شيعه كامل كسي است كه امير المومنين علیه السلام را در آن سيماي حقيقي خودش مشاهده می کند، مقام غيب حضرت را می بیند و ایشان را در كنه نورانيتش مي شناسد، اين كمال ايمان و درجه دهم آن است 🔻اين معرفت و سير در وادي هدايت و رسيدن به اين مقام، از طريق معرفت الامام حاصل مي شود، امام اسم اعظم است، نبا عظيم است، اعظم و اكبر آيات است؛ پس اگر اين سير حاصل شد انسان به مقصد رسيده و شيعه كامل مي شود. 🔻شايد حضرت ابراهيم عليه السلام كه در سير معنوي خودش انوار اهل بيت را مشاهده كرده، همين مقام بوده است. ايشان در آن مقامي كه رفتند و ديدند ستاره هايي حول انوار اهل بيت طواف مي كنند عرض كردند: خدايا اينها چه کسانی هستند؟! گفته شد: اينها شيعيان اهل بيت هستند. انقدر مقاماتشان جلوه داشت که حضرت ابراهيم دعا كرد كه از شيعيان بشود و خداي متعال هم اجابت كرد «وَ إِنَ مِنْ شِيعَتِهِ لَإِبْراهِيم» شیعه اهل بیت بودن خيلي مقام بالايي است، از اين بالاتر ما نداريم. 🔻اين حديث خيلي عجيب است، در تفسير امام حسن عسگري از وجود مقدس موسي بن جعفر علیه السلام نقل شده است که يك موقعي شيعيان حضرت دور ایشان نشسته بودند، آسمان صاف بود و آن ها آسمان را نگاه مي كردند و غرق در جمال ستاره ها شده بودند. حضرت فرمودند: وقتي آن چهار ملك مقرب از آن آسمان به سوي شما نگاه مي كنند و انوار شما را دور و بر ما مي بينند بيشتر شگفت زده مي شوند! 🔻 وقتي انسان به امام رسيد و نور ایشان در او تجلي كرد ستاره ي عالم ملائكه مي شود. (83) (23) 💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماه دفاع از مظلوم 🔺️ رهبر انقلاب: روز قدس بسیار مهم است. صرفاً این نیست که ما از یک ملّت مظلومی که از میهن خود و از خانه‌ِی خود رانده شده داریم دفاع میکنیم؛ ما در واقع داریم با این کارمان با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه میکنیم. امروز دفاع از ، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسئله‌ی فلسطین. راهپیمایی خیلی مهم است. ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ @Khanjanidroos
🌾🌸🌾🌸🌾🌸🌾🌸 🌾🌸🌾🌸 🌾🌸 امام علی علیه السلام : 🔹احْسَنُ الْعَدْلِ نُصْرَةُ الْمَظْلومِ؛ 🔹بهترين عدالت، يارى مظلوم است. 📚غرر الحکم، ح۲۹۷۷ @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر روز بیست و پنجم. زخرف 33ـ35.mp3
4.48M
🎙مقام عندالرب! ✨و لَوْ لا أَنْ یَکُونَ النّاسُ أُمَّةً واحِدَةً لَجَعَلْنا لِمَنْ یَکْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّة وَ مَعارِجَ عَلَیْها یَظْهَرُونَ * وَ لِبُیُوتِهِمْ أَبْواباً وَ سُرُراً عَلَیْها یَتَّکِؤُنَ * وَ زُخْرُفاً وَ إِنْ کُلُّ ذلِکَ لَمّا مَتاعُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةُ عِنْدَ رَبِّکَ لِلْمُتَّقِینَ✨ #سوره_زخرف(33ـ35) #تفسیر_روزانه_قرآن_کریم(25) 🔷🔸💠🔸🔷 @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا 🔸 استاد علی صفایی حائری همانطور كه وحشت از لشكر شام و طمع گندم رى و فريب و نيرنگ ابن زياد، خيلى ها را در تاريخ از حسين عليه السلام و عاشورا و كربلا جدا كرد و از بركت روز حسين عليه السلام محروم گرداند، وحشت از قدرت و ابر قدرت امروز كه نظم نوين را فرياد مى زند و قدرت و صنعت و علم و ثروت و رفاه و لذت را يدک مى كشد و از تمامى راههاى تبليغى و رسانه هاى جهانى و ماهواره هاى مسلط و تصويرهاى مسموم بهره مى برد، وحشت و طمع از اين قدرتها و وادادگى در برابر آنها و سر نهادن بر فرمان آنها و بريدن از دين و از حسين زمان و ولى عصر(عج)، از وحشت اهل كوفه كم ندارد. ، ص 89 🌿 @Khanjanidroos
دعای آخرین جمعه رمضان : 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ السَّعِیدِ الْهَمْدَانِیُّ مَوْلَى بَنِی هَاشِمٍ عَنْ جَابِرِ بْنِ یَزِیدَ عَنْ أَبِی الزُّبَیْرِ الْمَکِّیِّ عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فِی آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَلَمَّا بَصُرَ بِی قَالَ لِی یَا جَابِرُ هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَوَدِّعْهُ وَ قُلِ: اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِیَامِنَا إِیَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِی مَحْرُوماً. فَإِنَّهُ مَنْ قَالَ ذَلِکَ ظَفِرَ بِإِحْدَى الْحُسْنَیَیْنِ إِمَّا بِبُلُوغِ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ إِمَّا بِغُفْرَانِ اللَّهِ وَ رَحْمَتِهِ [اقبال الاعمال، ص ۲۴۳]  از جابر بن عبد الله انصارى منقول است که گفت: در جمعه آخر ماه رمضان خدمت رسول‌الله(ص) رفتم، چون نظر آن حضرت بر من افتاد، فرمود که این آخرین جمعه‌ از ماه مبارک رمضان است، پس آن را وداع کن و بگو: اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِیَامِنَا إِیَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِی مَحْرُوما. بار خدایا! این را آخرین دوران روزه‌دارى ما در آن قرار مده و اگر قرار دهى پس مرا بخشیده شده و رحمت شده بگردان و محرومم قرار مده. حضرت ادامه داده‌اند: هر که این دعا را در این روز بخواند به یکى از دو خصلت نیکو ظفر مى‌یابد؛ یا به رسیدن ماه رمضان آینده یا به آمرزش خدا و رحمت بى‌انتها. 🍀🍀🍀🍀🍀 @khanjanidroos