پیروز واقعی در عید فطر از منظر امام خمینی ره
بنگریم که امام خمینی(ره) ـ که کامل ترین مصداق عالم عامل و عارف واصل است ـ چه زیبا و رسا آداب ضیافت الهی و عبور از مراحل سخت تزکیه نفس و رسیدن به عیدفطر را تبیین می نماید. حضرت امام خمینی معیارهای خاصی برای عیدفطر مشخص می کنند که بر مبنای آنها باید خویشتن را بسنجیم و در خلوتگاه دل و به دور از هرگونه تعصب و جانبداری نسبت به خود بیندیشیم و بنگریم که آیا به عید واقعی رسیده ایم!!!
و حق داریم که خود را پیروز میدان مجاهدات نفسانی بدانیم .
معیار اول تفکر در این واقعیت که آیا به درستی در ضیافت الهی وارد شده ایم!!
و آن گونه که شایسته است شرایط و آداب میهمانی را رعایت نمودهایم یا نه!!
معیار دوم ترک شهوات ظاهری می باشد که شامل همه معاصی و گناهانی است که توسط اعضا و جوارح انسان صورت میگیرد.
معیار سوم ترک شهوات باطنی است که از شهوات ظاهری خطرناک تر می باشند و بالاترین سد راه رهایی انسان از « خود » و رسیدن به « آزادگی معنوی » و « مقام قرب الهی » به شمار می روند. این شهوات عبارتند از:
خودخواهیها❗️ منیتها، جاهطلبیها، قدرت پرستیها، ریاست خواهیها و تمام صفات درونی که برانگیزاننده فتنه و اختلاف مکر و نیرنگ نفاق و دورویی استبداد رای خودشیفتگی و استکبار… می باشند.
امام خمینی ره می فرمایند:
«این ضیافت، همه اش ترک است؛ ترک شهوات از قبیل خوردنیها، نوشیدنیها و جهات دیگرى که شهوات انسان اقتضا مى کند. خداوند دعوت کرده است ما را به اینکه شما باید وارد بشوید در این میهمانخانه و این ضیافت هم جز ترک، چیزى نیست؛
ترک هواها، ترک خودیها، ترک منیها، منیتها.
اینها همه در این میهمانخانه است و ما باید حساب کنیم ببینیم که آیا وارد شدیم در این میهمانخانه یا اصلاً، وارد نشدیم، راهمان دادند به این ضیافتخانه یا نه؟...
استفاده کردیم از این ضیافت الهى یا نه. شماها در فکر باشید که اگر از این ضیافت درست بیرون آمدید آن وقت عید دارید. عید مال کسى است که در این ضیافت راه یافته باشد استفاده کرده باشد از این ضیافت. همان طورى که شهوات ظاهرى را باید ترک بکند، از شهوات باطنى که بالاترین سد راه است براى انسان، باید از اینها جلوگیرى کند. تمام این مفاسدى که در عالم حاصل مى شود، براى این است که در این ضیافت وارد نشده اند یا اگر وارد شده اند استفاده نکرده اند. خطاب به همه مردم است، همه دعوت شدید به ضیافت اللَّه، همه مهمان خدا هستید و مهمانى به ترک است. اگر ذرهاى هواى نفس در انسان باشد، این به مهمانى وارد نشده است یا اگر وارد شده است استفاده نکرده است. تمام این جار و جنجالهایى که در دنیا مى بینید براى این است که استفاده از این ضیافت نکرده اند، در این مهمانى وارد نشدهاند، دعوت خدا را قبول نکرده اند. کوشش کنید که این دعوت را لبیک بگویید. ...اگر مى بینید در دنیا جنگ و جدال است و در بین شما هم -خداى نخواسته- نمونه اش هست، بدانید که در این ضیافت وارد نشدید، ماه رمضان را ادراک نکردید. اقبال کرده است به شما ماه رمضان... اما شما او را ردش کردید، پس زدید.»
(صحیفه امام، ج21، ص46-45)
#پیروز_واقعی_در_عید_فطر_از_منظر_امام_خمینی_ره
@Khanjanidroos
🌀امام خمینی(ره): این سنت الهی است! تجربه هم ثابت کرد!
💠 «هر چه بیشتر ما خضوع بکنیم برای ظالم، ظالم بیشتر فشار میآورد. وقتی که مهیا بشویم برای جلوگیری از ظالم، ظالم عقب مینشیند. هر چه زیادتر فشار بیاورید، او عقبتر مینشیند. یک قدم شما که عقب بنشینید، او جلو میآید. یک قدم شما جلو بروید، او عقب میرود. این سنت الهی است! و مطلبی بود که با تجربه، خودِ شما ثابت کردید که شما وقتی قدمها را برداشتید طرف اینکه طاغوت نباید باشد، رفت از بین و تمام شد؛ بساطشان را برچیدند و رفتند. و شما حالا باید این را حفظش بکنید.»
📌صحیفه امام، ج۱۰، ص۱۳۱
@Khanjanidroos
✅ میروی، اما فقدانت دردناک است...
🔸 استاد علی صفایی ره
...اين ماه با ما به خوبى رفتار كرد. سحرها و شبهايش را در اختيار ما گذاشت و طلوع و غروبش را براى ما داشت.
«قَدْ أَقَامَ فِينَا هَذَا الشَّهْرُ»؛ مدتى با ما همراه شد و با ما اقامتى كرد.
«مُقَامَ حَمْدٍ»؛ خيلى حميد بود و پَستى نداشت.
«وَ صَحِبَنَا صُحْبَةَ مَبْرُورٍ»؛ و با خوبى با ما رفتار كرد.
«وَ أَرْبَحَنَا»؛ و به ما سود رساند.
«ثُمَّ قَدْ فَارَقَنَا»؛ حالا او دارد از ما جدا مىشود.
«عِنْدَ تَمَامِ وَقْتِهِ وَ انْقِطَاعِ مُدَّتِهِ وَ وَفَاءِ عَدَدِهِ. فَنَحْنُ مُوِدِّعُوهُ»؛ و ما هم داريم با او وداع و خداحافظى مىكنيم.
«وِدَاعَ مَنْ عَزَّ فِرَاقُهُ عَلَيْنَا»؛ به گونهاى داريم توديع و خداحافظى مىكنيم، كه جدايى از او براى ما سنگين است.
هنوز عطشش را داريم، هنوز كوزهاى را آب نكردهايم، هنوز حتى دستهايمان را هم نشستهايم و آبى به سر و صورتمان نزدهايم.
«وَ غَمَّنَا وَ أَوْحَشَنَا انْصِرَافُهُ عَنَّا»؛ به گونهاى داريم وداع مىكنيم كه جدايى از او براى ما سنگين است و برگشت او از ما، مغموم و مستوحشمان كرده است.
«وَ لَزِمَنَا لَهُ الذِّمَامُ الْمَحْفُوظُ وَ الْحُرْمَةُ الْمَرْعِيَّةُ وَ الحَقُّ الْمَقْضِىُّ»؛و حال كه دارد از ما جدا مىشود، ما در جدايى و فراق او، حقوقى را كه او بر ما داشته را به عهده گرفتهايم. ذمه او را بر خودمان واجب و لازم مىدانيم و گردنمان را در گروى او گذاشتهايم.
اگر ما از ماه رمضان داريم جدا مىشويم، به گونه اى جدا نمىشويم كه پشت سر او خوشحال باشيم و به گونه اى جدا نمىشويم كه در جدايى از او به يادش نباشيم و آنچه را كه در ما سبز كرده و در ما كاشته است را بكنيم و دور بريزيم، بلكه اين ماه براى ما «ذمام محفوظ» و «حرمة مرعية» و «حق مَقضّى» و انجام داده شده دارد.
اينها خصوصياتى براى رمضان است.
@Khanjanidroos
✅آيا والدين مي تواند اولارش را به رفتار اخلاقي امر کند؟ يعني به اولادش فرمان به اجراي عمل يا رفتار اخلاقي صادر کند؟
مثلا بگويد با تواضع باش
✅امام رضا (علیهالسلام) میفرمایند: نیکی به پدر و مادر واجب است، اگرچه مشرک باشند؛ ولی اگر امر به معصیت خداوند کردند، نباید از آنان اطاعت شود.
اما در غیر این صورت، یعنی در مستحبات، مکروهات و مباحات، اطاعت از آنان لازم است. لذا فقها فرمودهاند:
اگر پدر و مادر فرزندشان را از روزه مستحبی نهی کنند، احتیاط واجب آن است که روزه نگیرد. همچنین اگر روزه مستحبی فرزند موجب اذیت پدر و مادر بشود، باید ترک شود و اگر روزه گرفت باید افطار کند.
اگر پدر یا مادر به فرزند خود امر کنند که نماز را به جماعت بخواند، چون اطاعت پدر و مادر واجب است، بنا بر احتیاط واجب باید نماز را به جماعت بخواند و قصد استحباب نماید.
یا مثلا نماز اول وقت مستحب است؛ اما اگر پدر فرزند را به انجام کاری مستحب یا مباح امر کند، اطاعت آنها بر نماز اول وقت مقدم است. با این بیان والدین می توانند به امر اخلاقی که مستحب است امر نمایند.
مرحوم شهید در قواعد فرموده: شکی نیست که هر آن چیزی که نسبت به بیگانگان واجب یا حرام است، نسبت به پدر و مادر واجب است و پدر و مادر ویژگیهایی نیز دارند که از این قرار است: اول: مسافرت مباح یا مستحب بدون اذن و رضایت پدر و مادر حرام است؛
دوم: اطاعت پدر و مادر در هرحال واجب است حتی درمورد شبهه؛ زیرا ترک شبهه مستحب و اطاعت آن دو واجب است؛
سوم: اگر پدر و مادر او را صدا زدند و اول وقت نماز است، خواندن نماز را تأخیر اندازد و جواب آن دو را بگوید؛
چهارم: اگر از حضور به جماعت منع کردند، اقرب آن است که لازم نباشد قبول، مگر هرگاه بر والدین شاق باشد، مثل آنکه در تاریکی شب در وقت عشا یا صبح برود؛
پنجم: درصورتیکه جهاد واجب کفایی باشد نه تعیینی، میتوانند او را از رفتن به جهاد منع کنند؛
ششم: اگر مشغول نماز نافله باشد و پدر و مادر او را صدا بزنند باید نمازش را قطع نموده و جواب بدهد؛
هفتم: اگر پدر اجازه ندهد، فرزند نمیتواند روزه مستحبی بگیرد، همه اینها درحد توان و قدرت است.
@Khanjanidroos
✅ براي رفع گره از زندگي چه دعايي بايد خوند؟
✅همه در زندگی مشکلات دارند و باید با تلاش و فکر و مشورت و توکل به خدا تا جایی که میتوانند مشکلات را اندک کنند.
اگر برخی از دعاهای شما مستجاب میشود و برخی نمیشود ، هیچ مشکل خاصی با خدا ندارید ، برای دعاهایی که مستجاب نمیشوند حکمتی در کار است مثلا به مصلحت شما نیست و یا وقت اجابت آن نرسیده است و ...
ولی اگر هیچ دعایی مستجاب نمیشود باید ریشه یابی کنید و عواملی که باعث میشود دعا مستجاب نشود را بررسی کنید ، شاید مبتلا به این موانع شده باشید و اطلاع ندارید.
(موانعی مانند حرام خوردن، ربا ، نارضایتی والدین، اهل گناه بودن، سبک شماری نماز ، حق الناس داشتن و ......)
ضمنا این رابدانید که اگر خداوند شما را دوست نداشت حتی اجازه صحبت کردن با خودش را به شما نمیداد، و اصلا یکی از علت های عدم استجابت دعا این است که خداوند مناجات و ارتباط بنده محبوبش با خودش را دوست می دارد و چون این بنده فقط موقع حاجت به درگاه خداوند می آید ، لذا حاجتش تاخیر می افتد تا با خداوند بیشتر مناجات کند؛ اگر در ایام مختلف با خداوند مناجات داشته باشیم در وقت حاجت سریع تر به نتیجه میرسیم.
ذکر یونسیه را زیاد و با دقت و توجه بگویید، بسیار آرامش بخش و راه گشاست.
@Khanjanidroos
ده سال یک رسانهی غربی پیدا نمیشد که بگوید «#امام_خمینی»!
همه میگفتند «#آیتالله_خمینی».
سال 59 از یکی از اساتید #یهودی_آلمان پرسیدم «استاد! چرا رسانههای شما نمیگویند امام خمینی؟». خندهای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیفاش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمهی آلمانی کتاب #«ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص میشود. چون کلمهی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار #استالین و موسیلینی و هیتلر قرار میدهیم. کلمهی #"رهبر" به نفع ما و کلمهی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان میگوییم "آیتالله"، اما #"امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور میشود امام امت اسلامی که مسلمانهای دنیا را دور خودش جمع بکند!».
با این صراحت این را به من گفت.
یک رسانهی غربی یا شرقی را پیدا نمیکنید که گفته باشد «امام خمینی». رسانههای غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"! حتی در ازای 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند !
شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، #شهید_بهشتی کلمهی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفتند شما نمیتوانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی #شهید_بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دستهجمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!
امامتمحوری، امّتگرایی، عدالتگستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.
امام خمینی از دنیا رفتند.
❌آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبهی اولین نمازجمعهی بعد از رحلت امام، راجع به #ولایت_فقیه دو جمله گفتند یک : «#ما_نمیخواهیم_بعد_از_رحلت_امام_خمینی_به_جانشین_ایشان_"امام"_بگوییم» ! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی قربانی شد برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده،
امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما میگویی نمیخواهیم ؟
به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشیناش نمیگوییم امام!
انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را میخواهم با شما دفن کنم!
جملهی دومشان این بود : «#خبرگان_مرجع_تعیین_نکرده_است».
یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.
وقتی ایشان جای «#امام» گذاشت «#رهبر»،
«#امّت» شد «#ملّت».
یعنی عملاً سیستم #ملت-رهبر انگلیسیها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی «#امّت» شد «#ملّت»،
عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «#شهروند» و « #هموطن».
اما کلمهی سوم یعنی «#عدالت»؛ مقدسترین کلمهای که آقای هاشمی در دوران ریاستجمهوریشان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمهی «#توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «#عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف میکنند، اما «#توسعه» را صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی و صهیونیستهای عالَم.
در عرصهی بینالملل هم دو کلیدواژهی قرآنی «#مستکبرین» و «#مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «#مستکبرین» فحش و توهینآمیز است! به جایش بگوییم «#قدرتهای جهانی»! خب وقتی گفتی «#مستکبرین» باید با آنها «#مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «#قدرتهای جهانی» باید با آنها «#تعامل» کنی.
«#مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیبپذیر»؛
یعنی آدمهای بیعرضهای که خودشان پذیرای آسیباند!
پنج کلیدواژهی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تحریف شد به همان کلیدواژههایی که دشمنان میخواستند.
✅ تا موقعی که کلیدواژههای قرآنی امام خمینی –که رأس آنها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصلهپینه کردن است...
✅ شما هر لعنی که به هر ملعونی بکنید، این قدر جگر دشمنان نمیسوزد که بگویید «امام خامنه ای».
@Khanjanidroos
🌱🌱🌱🌱🌱🌱
دوستان همراه نسیم
لحظات پایانی ماه خوبیها ...
ماه برکت و رحمت .....
هرچند دریای مواج رحیمیت هنوز به غرش است...
خیمه های سبز رحمت در حال جمع آوری است...
و لی ...
فرش های قرمز فطر درحال پهن کردن است....
بیاییم برای یار غریب مان دعا کنیم .....
اللهم عجل لولیک الفرج بحق مهدی عج
@Khanjanidroos
🔶استاد علی صفایی
خدايا! كارى كن كه در اين روزهاى آخر رمضان، همان طور كه هلال رمضان از چشم ما محو مىشود، ذنوب ما هم محو شده باشد.
«وَ امْحَقْ ذُنُوبَنَا مَعَ امِّحَاقِ هِلاَلِهِ وَ اسْلَخْ عَنَّا تَبِعَاتِنَا مَعَ انْسِلاَخِ أَيَّامِهِ» ؛ كارى كن همان گونه كه روزها و لباس روز از تن ما جدا و كنده مىشود، گناهان ما هم از ما جدا بشود. و اين پوستهايى كه سخت كلفت و غليظ و خشن شده است را از ما بكن؛ «حَتَّى يَنْقَضِيَ عَنَّا وَ قَدْ صَفَّيْتَنَا فِيهِ مِنَ الْخَطِيئَاتِ، وَ أَخْلَصْتَنَا فِيهِ مِنَ السَّيِّئَاتِ».
اين دعاها و جملهها براى روحهايى است كه حركت خود را شروع كردهاند و با فكر و سنجش و عمل خود، حركت كردهاند و به عجز هم رسيدهاند و شركها و ذنوب پنهان و همراهى ذنوب را ديدهاند. اينجاست كه بعد از عجز، دست به سمت او برداشتهاند و از او با شديدترين نوايى كه دارند و سختترين حالى كه دارند، خواهانند.
@Khanjanidroos
🌾🌺🌾🌸🌾🌺🌾🌸
🌾🌸🌾🌺🌾
🌾🌺🌾
الهی فطرمان را فاطر
ایمانمان را فاخر
روحمان را طاهر
و اماممان را ظاهر بگردان
عید فرخنده عبودیت و بندگی برشما مبارک باد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
@Khanjanidroos
عید فطر.mp3
3.44M
🎙شرح فرازی از قنوت نماز عید فطر (برگرفته از آیه آخر سوره مدثر)
❓ دعای آیت الله بهجت در سجده آخر نماز چه بود؟
✨أهْلُ التَّقْوى وَ أَهْلُ المَغْفِرَةِ✨
#سوره_مدثر(56)
عید تون مبارک
بار خدايا ما در روز فطر و روزه گشودنمان كه آن را براى اهل ايمان (روز) عيد و شادى و براى اهل دين خود (اسلام) روز اجتماع و گرد آمدن و روز تعاون و كمك كردن به يكديگر قرار دادى، از هر گناهى كه آن را بجا آوردهايم يا كار بدى كه پيش از اين كردهايم يا انديشه بدى كه در دل داشتهايم، به سوى تو، توبه و بازگشت مىنماييم، توبۀ كسى كه رجوع به گناهى را در دل نمىگذارند و پس از توبه در گناهى باز نمىگردد، توبۀ خالصى كه از شكّ و دو دلى پاكيزه باشد، پس آن را از ما قبول فرما و از ما راضى و خوشنود شو و ما را بر آن ثابت و پا بر جا گردان.
@Khanjanidroos
آیت الله بهجت(ره):
🍃اگر نمازتان را مراقبت و محافظت نکنید، میلیاردها قطره اشک هم برای سیدالشهدا بریزید،در آخرت شما را نجات نمیدهد..
@Khanjanidroos
#فرقه_های_درون_دینی
⭐️امروزه سه گروه درایران درباره امام علی (ع) غلو می کنند که عبارتند از:
1- فرقه دراویش #علی_اللهی یا #اهل_حق هاکه معتقدند با الوهیت یا حلول ذات خدائی در حضرت علی هستند
2- #فرقه_شخیه ، این فرقه را شیخ احمد احسائی بنا نهاده است.
خلاصه عقاید شیخیه این است که همانند عالم ماده که از 4 عنصر آب ،خاک ،آتش و هوا تشکیل شده عالم ماورالطبیه نیز از چهار عنصر تشکیل شده است الله، انبیاء،ائمه و رکن رابع انان می گویند چون خداوند قابل درک و توصیف نیست در نتیجه خدا را نمی توان پرستش کرد پس خدای تعالی کار خلق و رزق را به رکن دوم یعنی انبیاء واگذاشته است و بعد از خاتم انبیاء نوبت به رکن ثالث یعنی امامان می رسد و بعد از رکن ثالث که ائمه هستند نوبت به به نواب وجانشیان خاص می رسد که همان رکن رابع است احمد احسائی مصداق رکن رابع است.
3- #فرقه_ذهبیه: این فرقه بیشترین تاثیر خود را از فرقه شیخیه گرفته است
@Khanjanidroos