eitaa logo
روح الله دشتی
570 دنبال‌کننده
330 عکس
257 ویدیو
36 فایل
کانال اطلاع رسانی و انتشار صوتی تصویری و دستنوشته ها استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه، کارشناس ارشد علوم سیاسی، کارشناس طب و تمدن اسلامی،مدیر خانه قرآن و عترت مهدیه،دبیر سابق تشکل حوزه انقلابی آیدی ارتباطی @dashti1359
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حوزه انقلابی
باز تولید نظریه عدالت صحابه در حوزه ی علمیه ی شیعی محمدصادق کرمانشاهی 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸از دیرباز تا کنون یکی از اساسی ترین اختلافات شیعیان با اهل سنت بر سر عدالت و عصمت صحابه بوده است. اهل تسنن با تمسک به بعضی از اخبار همواره اصرار داشته اند که صحابه همگی اهل بهشت هستند و هر کس بر اساس اجتهاد خود عمل کرده و احدی نسبت به آنان حق انتقاد و تعریض و حتی نهی از منکر ندارد!! 🔹در مقابل٬ شیعیان از همان عصر نخست با ابطال این نظریه و نشان دادن شواهد گوناگون، تناقض این نظریه را تبیین کرده اند؛ به گونه ای که انتقاد و خرده گرفتن به عملکرد صحابه جزیی از فرهنگ کلامی و تاریخی شیعه شده است. شیعیان هیچ گاه بت سازی و قداست سازی خارج از مسیر حق را برای صحابه نپذیرفتند. 🔹سنت فوق همواره در تشیع و در مواجهه فقها با اشکالات و کاستی های هم لباسان و هم صنفان خود برقرار بوده است. انتقادات تند شیخ مفید نسبت به استاد خود شیخ صدوق در مسئله ی سهو النبی و یا غلو٬ از نمونه های اولیه در عصر غیبت است. همین فرهنگ نقد در درون شیعه که تحت عنوان و خیرخواهی برای ائمه ی مسلمین٬ مطرح بوده در قرون متمادی نیز استمرار یافته و به صورت یک فرهنگ عمومی و در زمره تراث حوزه شیعی درآمده است. 🔸سال های پیش از انقلاب اسلامی و در کوران تکاپوی فراگیر در همراه کردن سایر اهل علم از نمونه های این فرهنگ و فکر اصیل شیعی است. آنجا که ایشان به تندی از مرحوم سید احمد خوانساری که از قضا از امام هم به لحاظ سنی بزرگتر بود می نویسد: " شما که در مرکز هستید، خانه نشین شده اید. اصلاً نه حرفی، نه اعلامیه ای. هیچ کار نمی کنید. شما که در تهران هستید، مردم را دعوت به قرآن، یعنی وحدت و یگانگی نمی کنید. فایده اش چیست؟ شما باید مردم را دعوت به قیام کنید." یا چند خط بعد می نویسد: " اگر دلتان می خواهد مملکت اسلامی ما و دین و آیین ما از بین برود به من بگویید". اتفاقا مرحوم خوانساری هم از امام می خواهد با ملایمت بیشتری بیانیه بدهند ولی در عین حال اعلام می کنند که در همراهی با حرکت ایشان حاضرند. 🔹نصحیت و خیرخواهی آیت الله یزدی نسبت به حضرت آیت الله شبیری زنجانی را باید در چارچوب همین سنت اصیل حوزوی جستجو کرد؛ سنتی که بر سر اعتقادات و فرهنگ غنی اسلام مسامحه و تعارف نمی کند و از سر دلسوزی از مصادره ی مرجعیت و حوزه به نفع جریانات معارض نظام نگران است. بت سازی غلط از مرجعیت روی دیگر همان سکه ای ست که با گرفتن عکس و مهمانی دنبال سوءاستفاده از معنویت٬ قداست و قدرت اجتماعی این نهاد به نفع مطامع حزبی خود است. 🔸به فتوای تمام مراجع عظام٬ تضعیف نظام حرام است. حتی سنتی ترین مراجع که از آن ها بعضا تعبیر به مراجع غیرحکومتی می شود٬ تضعیف نظام را حرام می دانند خاصه این نظام که موصوف و موسوم به نظام اسلامی ست. 🔸به شهادت تاریخ واضح است که سران جریان موسوم به اصلاح طلب٬ در سال 88 با دمیدن در شیپور دورغین ٬ پنجه به صورت نظام کشیده و اسلام عزیز را که حاصل خون هزاران شهید است در نظر کفار آمریکایی و انگلیسی کردند. طراحان اصلی این نقشه گرچه در اندیشکده های صهیونستی طرح عملیاتی این فتنه را تنظیم کردند اما قطعا بدون میدان داری سید محمد خاتمی و عبدالله نوری و سید محمد موسوی خوئینی ها و عده ای دیگر نمی توانستند نه ماه پنچه در پنجه نظام بیاندازد و با اردوکشی خیابانی با نظام مقدس مبتنی بر نظریه ی نورانی ولایت فقیه زورآزمایی کند و آن را در معرض براندازی و لبه پرتگاه قرار دهند. 🔸 زنده کردن و تقویت این خائنین به اسلام و انقلاب که از تضعیف نظام و گناه قبلی توبه نکردند٬ در واقع آبرو دادن به جریانی هتاک است که دفاع از مرجعیت و نهاد فقاهت تنها برایشان نردبانی ست که با نزدیک شدن و نزدیک نشستن و عکس یادگاری گرفتن و هر سو استفاده دیگر٬ فقط و فقط به دنبال به خود است. @howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
✍🏻⛔چه ارتباطی بین و و 😔 خراسانی و 😔 آملی و 😔 لنکرانی و 😔(فرزند) وجود دارد؟ وچه ارتباطی بین آشنا و فرید مدرسی و 😠 وجود دارد؟ 👇👇👇 🔴فعالیت های مشکوک و فتنه انگیزانه یک عنصر نفوذی در حوزه های علمیه قم ◀️چرا دستگاه های امنیتی و قضایی با این عنصر خطرناک و نفوذی برخوردی نمی کنند؟ 🔸"ف م" که خود را خبرنگار حوزه معرفی میکند در سال ۸۸ به دلیل ارتباطی که با آقای امجد داشت وی را به دادن بیانیه علیه نظام تحریک می کرد و باعث خروج او از کشور شد. وی همچنین در سال ۸۸ به خاطر جرم‌های مختلفی که مرتکب شده بود، دستگیر و زندانی شد. 🔹این عنصر فتنه گر و هتاک اکنون پس از وقفه ای دوباره سر از لاک خود بیرون آورده و مشغول فتنه انگیزی میان علمای قم است. 🔸او با رفتار فریبنده ای که دارد توانسته روابط خوبی با بیوت برخی مراجع تقلید مخصوصا فرزندان علما برقرار کند و پروژه نفوذ و جاسوسی خود را گسترش دهد.وی با هماهنگی با یک مشاور امنیتی نام آشنا از جریان غربگرا به تحریک و استفاده از وابستگان بیوت مراجع و علما می پردازد. 🔸البته او نتوانست در بیت آیت الله نوری همدانی ورود پیدا کند به همین دلیل هرازگاهی با کنایه زدن به ایشان عقده گشایی میکند. 🔸نمونه اخیر ورود "ف م" در قضیه نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری بود که بعد از انتشار این نامه، به تلاش برای ایجاد دوقطبی سازی و فتنه انگیزی بین گروهی از علما اقدام نموده است. 🔸این شخص هتاک مرتبط با برخی از عناصر آلوده نام آشنای امنیتی با خبرسازی علیه عالم انقلابی حضرت آیت الله اراکی این طور وانمود میکند که آقای اراکی تنها همراه نامه آیت الله یزدی ست و چند ساعت بعد می گوید آیت الله اراکی به من پیغام داده که مخالف نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری است و در نهایت دفتر آیت الله اراکی ادعاهای این شخص دروغپراکن را تکذیب میکند. 🔹پشتیبانی و حمایت پیدا و پنهان امنیتی های آلوده و جریان فتنه از این شخص هتاک باعث شده در بیوت تعدادی از مراجع و علما نفوذ کند و در جلسات خصوصی ایشان شرکت کند و جزئیات جلسات را به اتاق جنگ روانی یک از منافقین نام آشنا در سطوح بالای مملکتی برای دو قطبی سازی در حوزه های علمیه قم منتقل نماید. 🔸تعجب از دستگاه قضایی و امنیتی قم است که این فرد چرا آزادانه مشغول جاسوسی و ضربه زدن به علماء و انقلاب اسلامی در قم می باشد. @bidariymelat @howzehenghelabi
پاسخ ما این است که بدون علم به اجتماع و شرایط زمانه و شناخت دو جبهه حق و باطل و ترفندها و...و خلاصه بدون آگاهی به زمان ، مصالح و مفاسد درست شناخته نمیشود اولا و ثانیا چنین کسی که اجتهادش کنج حجره است نه در دل جریانات جاری در جهان ، قطعا استنباطش و اجتهادش از ادله ناقص و ناصحیح و دور از فهم صحیح خواهد بود و درست مانند این است که مردی از بدو تولد دور از خواهر و مادر و بدون همسر زندگی کرده و اصلا زن ندیده و میخواهد براساس برخی نوشته ها و کتب درباره زنها و روحیاتشان تحلیل کند و نظر شما پس عالم بزمانه و مصالح و مفاسد اجتماع و جبهه حق و باطل نه فقط در تشخیص موضوعات احکام مؤثر است بلکه از مقوّمات اعلمیت بلکه از مقوّمات اصل اجتهاد است چنانچه نظر مرحوم امام اینچنین از منشور روحانیت استفاده میشود
🔴نقد ارسالی یک مخاطب : ✅ از آنجایی که حضرت امام ره هم در رساله خود و هم در استفتائاتشان، شرط تقلید از مجتهد را اعلم بودن او می داند و در این اصطلاح بر ممشای قوم مشی کرده است و حتی بقاء بر میت را هم (در غیر مسائل مستحدثه) جایز دانسته اند، نشان می دهد که در نگاه امام ره آشنایی با شرائط زمانه مقوم اجتهاد یا اعلمیت در استنباط احکام نیست. ♦️ بلکه آن چیزی که از منشور روحانیت استفاده می شود این است که مجتهدی که عهده دارد مدیریت دینی مردم می شود باید آشنای با زمان باشد. 👌 توضیح مطلب: آشنایی با زمان برای یک «مجتهد» دو نوع است (که این دو نوع را می توان از فرمایشات امام ره استفاده کرد) نوع اول: آشنایی با زمان از حیث تشخیص موضوعات مستحدثه و تغییر موضوعات و تحقق عناوین ثانویه. (که این نوع آشنایی دخالت در اعلمیت احکامی دارد) نوع دوم: آشنایی به زمان از حیث مدیریت جامعه دینی در پیشبرد اهداف شریعت با تمام آموزهای آن و مقابله با دشمنان دین. اعم از فقه و اخلاق و اعتقاد و ... . (که این نوع آشنایی دخالت در اعلمیت احکامی ندارد). ♦️ حال حضرت امام ره در رساله شان اولی را برای مرجعیت تقلید لازم می دانند. اما در منشور روحانیت دومی را برای مرجعیت جامعه دینی لازم می دانند. ✅ و به نظر می رسد این حرف؛ حرف درستی است که باید بین «مرجعیت در اخذ احکام» با «مرجعیت دینی جامعه» تفکیک قائل شویم. حال اگر کسی پیدا شود که هر دو نوع اعلمیت را داشته باشد، فبها المراد.چنین کسی هم مرجع تقلید احکام است و هم مرجع دینی. اما اگر در مواردی ببینیم که یک مرجعی، اعلمیت احکامی دارد. ولی اعلمیت دینی ندارد یا بالعکس. تکلیف چیست؟ تکلیف این است که : نظر «مرجع و اعلم دینی» بر نظر «اعلم احکامی» عقلا مقدم است، لذا مرجع دینی (که ممکن است ولی فقیه هم باشد) ، احکام را از اعلم احکامی اخذ می کند و با ملاحظه شرائط زمان آن را مدیریت می کند. (و حتی ممکن است در نظر اعلم دینی با ملاحظه دقیق شرائط زمان و مکان عنوان ثانوی پیدا کرده باشد و حکم جدید پیدا کند) ⭕️ در نتیجه : 1. اگر رهبر جامعه اسلامی «مجتهد اعلم به زمان» باشد کافی است و نیازی به تحقق قید «اعلمیت در احکام» ندارد. 2. اگر ما در بحث «تقلید احکام» به سمت تخصصی شدن ابواب برویم، تعارضی با «مرجعیت دینی» یا «ولایت فقیه» نخواهد داشت. چرا که آنچه بیش از همه در مرجعیت دینی اهمیت دارد اعلمیت به شرائط زمان است . 3. «برخی از مشکلات ما از اینجا ناشی می شود که مرجعیت احکامی را همان مرجع دینی تلقی می کنیم!!!»
هدایت شده از حوزه انقلابی
rec92734.mp3
4.28M
اقتصاد مقاومتی دانشگاه تربیت مدرس تهران روح الله دشتی @howzehenghelabi
هدایت شده از حجاب قم
انتشار نامه مهم به حجت الاسلام فاضل مسئول امور صیانتی حوزه های علمیه بصورت و بی توجهی نسبت به تذکرات دلسوزان انقلاب و عدم اصلاح رویکرد غلط این معاونت حساس حوزه علمیه؛ اهم مباحث این نامه؛ 🔹رویکرد کاملا منفعلانه در برابر جریان خطرناک تشیع لندنی از یک سو و خلع سلاح کردن سربازان خط مقدم مبارزه با فساد ، احضارهای مکرر و تماسهایی با لحن نامناسب و شبه امنیتی، استفاده و همکاری با طلاب متخلف برای رصد روحانیت دلسوز و جریانهای فعال در سطح شهرستانها از سوی دیگر با رسالت این معاونت منافات دارد... 🔹 اگر یک روحانی یا طلبه بخواهد در راستای مبارزه با توطئه، فتنه، جهل و فساد و... در راستای تقویت انقلاب اقدامی را انجام دهد و در این بین صدایی به مخافت با وی از سوی متنفذین و کانونهای ثروت بلند شود معاونت صیانت نسبت به این فرد براق شده و تمام ابزار موجود را بر علیه وی به کار میگیرد! 🔹کدام الگوی مدیریتی اسلام به ما می آموزد اگر طلبه ای بعد از گفتگوهای فراوان و بی تفاوتی مسئولان حوزه صدای مظلومیتش را بلند کرد باید از شهر و وطن خود آواره شود؟ 🔹اتفاقات تلخی از سوی معاونت صیانت در تعداد زیادی از شهرها نسبت به جریان دلسوز انقلاب، ولی فقیه و مراجع عظام صورت گرفته است که موجبات نگرانی اساتید محترم حوزه را فراهم کرده است. 📒مطالعه متن کامل این نامه در کانال : 🌐ستاد حوزوی احیاءفریضتین👇 @farizatain1
هدایت شده از حوزه انقلابی
rec64033.mp3
814.9K
روح الله دشتی سخنرانی مدرسه دارالشفاء قم وحدت وحدت کلمه رمز پیروزی نهایی مسلمین گپی با دانشجویان اهل سنت حضور سنی و مسیحی در رکاب سیدالشهداء أیام محسنیه تشیع لندنی نشست دوره ای توضیح دهند رساله های نابجا نفوذ و مرجع سازی دیدار انگلیسی تمسک به شعار تبری باهدف نبش قبر و تفرقه انگیزی بدون تبری از أعداء امروز اسلام نشانه مزدوری أجانب @howzehenghelabi
rec10018.mp3
734.4K
دو دلیل ناب از قرآن و سنت بر لزوم وحدت مدیریت هارون در برابر فتنه سامری و قوله تعالی(نقل از هارون) : « خشیت أن تقول فرَّقت بین بنی اسرائیل »طه-۹۴ باطرفداران گوساله و سامری در این زمان چه باید کرد؟ مدیریت علی ع در برابر بدعتهای عوام بازمانده از قبل در زمان حکومت سخنرانی روح الله دشتی مدرسه دارالشفاء ۳۰ آبان ۹۷ هفته وحدت @howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
استدلال فقهی قرآنی بر وجوب حفظ وحدت.mp3
301.1K
حفظ وحدت و عدم تفرقه ، در جائیکه تزاحم دارد با نهی از منکر ضلالت امت، حفظ وحدت مقدم میشود و مزاحَم اگرچه نهی از یک منکر عظیم اجتماعی باشد ساقط میشود اطلاق دلیل شامل عدم خوف قتل أنفس نیز میشود وچون أمربه معروف أهم نسبت به سایر فروع است ، تقدم برآن نشان میدهد أهم الأهم بوده و چه بسا در رتبه أوجب واجبات یعنی حفظ نظام اسلامی و متلازم با آن یا تالی تلو آن است @howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
💐💐💐 شنبه هفته اینده ۱۷ اذر به مناسبت روز 🍃دانشجو(۱۶ آذر)🍃 و در آستانه ۲۷ آذر روز🌿 وحدت حوزه و دانشگاه🌿 ، از شورای مرکزی بسیج دانشجویی های دانشگاه های استان تهران و قم دعوت به عمل می آید تا با حضور در مدرسه 🌹فیضیه🌹 بعد از نماز مغرب و عشاء به سخنرانی و هم اندیشی با طلاب بپردازند و جلسه شبکه سازی نیز در ضمن آن و بعد از آن برگزار میگردد. لطفا جلسه فوق را تبلیغ بفرمایید 💚💚 معاونت تحلیل و بررسی ✅بسیج مدرسه فیضیه✅ @howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
animation.gif
339.6K
🌺🌺🌺 💐نشست صمیمانه طلاب و دانشجویان💐 ✅ در آستانه هفته وحدت حوزه ودانشگاه ✅ و روز دانشجو ✅با سخنرانی برخی فعالان دانشگاهی تهران و قم (دانشگاه شریف، فرهنگیان، شاهدو باقرالعلوم و... نمایندگان طلاب کرمان،خمینی شهر،تهران،همدان،یزد...) ✅زمان: شنبه 97/9/17 بعد ازنماز عشاء، ✅مکان: زیرزمین مدرسه مبارکه فیضیه ✅بسیج مدرسه فیضیه و دارالشفاء @howzehenghelabi
هدایت شده از مدرس مجازی
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
:راه همان راه است 🔸«فقه الخمینی(ره)»🔸 🔹«آغازفعالیت مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع)»🔹 🔰تحت اشراف حضرت آیت الله فرحانی (ع) @mafaa_ir