هدایت شده از حوزه انقلابی
🔴عجبا آن روز که مریضی #نقد_معصوم را جار زد تا #نقد_ولی فقیه را تجویز کند #سکولارهای حوزوی دفاع کردند وسکوت کردیم و#قیام_لله نکردیم،...
هکذا زمان توهین به امام به نام شیخ علی خراسانی(تهرانی)
هکذا زمان نامه تهدید بی سلام هاشمی به رهبری درفتنه۸۸
و هکذا زمان توهین به تقلید ومرجعیت در دوران دوم خردادیها
امروز که بزرگی مرجعی را(نه امام معصوم را)نقدی بجا و محترمانه کرده تا #بیوت_مراجع از لوث #نفوذیها تطهیر شود همان نفوذیها فریاد وااسلاما سر داده اند،ما بازهم ساکتیم یا خدای ناکرده قعود للنفس کرده ایم!؟
✍🏻 دشتی
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
rec55788.mp3
1.37M
سخنرانی در مسجد امام عسکری پردیسان
۵ آبان۹۷ /دشتی:
زعیم واحد قدرتمند یا تشتّت در مرجعیت؟
تعطیلی حوزه قم و نجف زمان مراجع ثلاث
إحیاء حوزه قم با تلاش امام برای زعامت واحد قدرتمند آیةالله بروجردی
وسپس زعامت واحد در لوای ولایت فقیه ونظام اسلامی حافظ کیان تشیع و حوزه های علمیه بوده وگرنه باتشتت فعلی اوضاع مثل زمان مراجع ثلاث میشد
درتاریخ کسی در عرض زعمای حوزه قد علم نمیکرد :
#بحرالعلوم
#کاشف الغطاء
#صاحب_جواهر
#شیخ_انصاری
#میرزای_شیرازی
#سید_یزدی
#آسیدأبوالحسن_اصفهانی
#آشیخ_عبدالکریم_حائری
#آیةالله_بروجردی
#امام_خمینی
#امام_خامنه_ای
طراحی فشار جدید إقتصادی بر مردم از ۱۳ آبان توسط أربابان آمریکایی و نوکران غربگرا در دولت
بزرگنمایی تحریمهای آتی/تداوم اهداف تا دهه فجر انقلاب
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
غوغاسالاران #فتنه_طلب از جان #حوزه_مقدسه چه می خواهند؟!
درنگی پیرامون متن و حاشیه دیدار و نامه آیات شبیری زنجانی و محمد یزدی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حرف امروز و دیروز نیست؛ #استعمار غرب دو سده است که بر حوزه مقدسه تمرکز عمیق یافته و با #استخدام عده ای عمله٬ تلاش کرده در #تصمیم_سازی و #مناسبات_حوزویان در #سطوح عالیه٬ تاثیر مستقیم بگذارد.
از #فرقه_سازی_ها (با محوریت چهره های حوزوی) که بگذریم٬ تقریبا در همه #انحرافات_فکری و #شبکه_های_مخفی_استعماری٬ پای چند نفر با سوابق حوزوی در میان است. از تشکیل تاسیس #شیخیه٬ #بابیه٬ #ازلیه٬ #بهائیت٬ گرفته تا تأسیس #لژهای_سری و #انجمن_های_مخفی٬ همواره چند چهره روحانی نما نقش آفرین بوده اند؛ از واعظ اصفهانی و شریعت سنگلجی و اسدالله خرقانی و ابراهیم زنجانی گرفته تا تقی زاده و حکمی زاده و کسروی٬ همگان از دل همین حوزه بیرون آمده اند و #کژراهه_پویی پیشه کرده اند.
بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی به گونه ای است که (علی رغم همه کاستی ها و انتقادات) به روحانیت عمیقا باور دارد و لذا جریان های سیاسی و فکری مختلف همواره از برخی روحانیان به عنوان ابزار نفوذ اجتماعی بهره جسته اند. این نفوذ گاه درون حوزوی بوده و گاه در سطح عموم. اگر شریعت سنگلجی و خرقانی مامور القای منویات روشنفکران سکولار به سطوح عالیه نجف بوده اند٬ از امثال تولایی ها برای نفوذ در سطح توده مردم استفاده شده است.
استفاده ابزاری از چهره های روحانی آنقدر مهم است که تشکیلات آدمکشی منافقین نیز در ادوار مختلف تلاش کرد چهره مخوفش را پشت شخصیت های روحانی مخفی کند؛ در یک دوره از آقایان هاشمی و طالقانی و منتظری و بسیاری دیگر تأییدیه گرفتند تا بدان وسیله امام را فریب دهند و اطمینان شان را جلب کنند که البته موفق نشدند. در دوره متاخر که همه٬ حتی آقای طالقانی نیز از آنها بریدند٬ بازهم #شیخ_علی_تهرانی و #جلال_گنجه_ای هایی پیدا شدند که نقش #محلل را برای آنها بازی کنند. بگذریم که برخی از جریان های ضدانقلاب داخلی نیز هنوز هم که هنوز است حاضر نیست از تفاله امثال شیخ علی ارنگه ای دست بردارند و برای تهمت به امام سراغ او را می گیرند.
اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی٬ مناسبات جریان های سیاسی داخلی و خارجی با چهره های حوزوی٬ بسیار پیچیده و رازآلود شده است. گاهی در یک محفل موجه حوزوی و یا از زبان یک شخصیت محترم روحانی٬ همان تحلیل را می شنوید که پیش تر از این یا همزمان٬ در محافل سیاسی مغرضین و ضدانقلاب و حتی از زبان چهره های ضد مذهب شنیده شده است! آیا این #وحدت_گفتمانی تصادفی است؟! #ساده_اندیشی دقیقا از همینجا شروع می شود که فکر کنیم این هماهنگی مواضع٬ اتفاقی است.
در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی٬ منتقدین و مخالفان انقلاب اسلامی تمام تمرکز خود را بر حوزه علمیه گذاشتند تا از این حوزه کسانی تربیت شوند که سر بزنگاه زهر خود را بریزند. در این مدت با استفاده توأمان از #پول و #امکانات_حاکمیتی و #وجوهات_شرعیه به #تشکل_سازی و #نیروپروری بپردازند.
اکنون در همه سطوح حوزوی٬ ارتباطات و تشکل های مختلفی شکل گرفته که #قرائت_دیگری از سیاست و حکومت و ولایت فقیه و ... دارد و گرچه فاصله هرکدام از آنان با انقلاب اسلامی و نظام به یک اندازه نیست٬ اما زمینه مشترک برای مخالفت با برخی مسائل٬ موجب اتخاذ مواضع هماهنگ و هم افزایی گفتمانی در بزنگاه ها می شود.
طبعا در اوضاع پیچیده اکنون حوزه علمیه٬ بیانیه و طومار و جار و جنجال٬ راه علاج نیست. گرچه همه این اقدامات در جای خود مهم است اما باید #شبکه_فکری٬ #تشکیلات_رسانه_ای و #اتاق_های_فکر متمرکز بر حوزه مقدسه را بشناسیم و بشناسانیم.
در همه مسایل حساس پسافتنه٬ چهره ها و جریان های خاصی به میدان داری پرداخته اند که صدالبته به دلیل پنهان بودن ارتباطات فکری و سیاسی آنان برای توده حوزویان٬ برخی توهم اکثریت انگاری این جماعت نموده و محاسبات شان متاثر از یک تحلیل اشتباه شکل گرفته است.
نباید از یاد ببریم که گاهی در بحثی وارد می شویم که از اساس طراحی برخی اتاق فکر های بیرون حوزوی است و متاسفانه تبحر جریان ضد انقلاب تهران نشین و خارج نشین در این مورد بسیار بالا رفته است. ابتدا مرجع محترمی که در حوزه علمیه فردی معتبر و #صلح_کل است را به مجلسی خصوصی دعوت می کنند٬ سپس با حضور برخی ورشکستگان سیاسی بدسابقه٬ از دیدار عکس می گیرند و آنگاه در وقت مقتضی و بدون اجازه٬ منتشر می سازند. طبعا وقتی تصویر یک مقام برجسته در کنار برخی چهره های #فتنه_طلب و بعضا ممنوع التصویر منتشر می شود٬ ذهن طلاب و روحانیان در همه سطوح را با سؤال مواجه می سازد و هنگامی که راه برای طرح این سوال بسته باشد٬ راهی جز نامه سرگشاده توسط یک مجتهد مجاهد که در رأس معتبرترین تشکیلات حوزوی قرار دارد٬ باقی نمی ماند.
ادامه دارد....
جمعه. ۱۱آبان ۱۳۹۷
@rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه انقلابی
غوغاسالاران #فتنه_طلب از جان #حوزه_مقدسه چه می خواهند؟!
درنگی پیرامون متن و حاشیه دیدار و نامه آیات شبیری زنجانی و محمد یزدی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حرف امروز و دیروز نیست؛ #استعمار غرب دو سده است که بر حوزه مقدسه تمرکز عمیق یافته و با #استخدام عده ای عمله٬ تلاش کرده در #تصمیم_سازی و #مناسبات_حوزویان در #سطوح عالیه٬ تاثیر مستقیم بگذارد.
از #فرقه_سازی_ها (با محوریت چهره های حوزوی) که بگذریم٬ تقریبا در همه #انحرافات_فکری و #شبکه_های_مخفی_استعماری٬ پای چند نفر با سوابق حوزوی در میان است. از تشکیل تاسیس #شیخیه٬ #بابیه٬ #ازلیه٬ #بهائیت٬ گرفته تا تأسیس #لژهای_سری و #انجمن_های_مخفی٬ همواره چند چهره روحانی نما نقش آفرین بوده اند؛ از واعظ اصفهانی و شریعت سنگلجی و اسدالله خرقانی و ابراهیم زنجانی گرفته تا تقی زاده و حکمی زاده و کسروی٬ همگان از دل همین حوزه بیرون آمده اند و #کژراهه_پویی پیشه کرده اند.
بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی به گونه ای است که (علی رغم همه کاستی ها و انتقادات) به روحانیت عمیقا باور دارد و لذا جریان های سیاسی و فکری مختلف همواره از برخی روحانیان به عنوان ابزار نفوذ اجتماعی بهره جسته اند. این نفوذ گاه درون حوزوی بوده و گاه در سطح عموم. اگر شریعت سنگلجی و خرقانی مامور القای منویات روشنفکران سکولار به سطوح عالیه نجف بوده اند٬ از امثال تولایی ها برای نفوذ در سطح توده مردم استفاده شده است.
استفاده ابزاری از چهره های روحانی آنقدر مهم است که تشکیلات آدمکشی منافقین نیز در ادوار مختلف تلاش کرد چهره مخوفش را پشت شخصیت های روحانی مخفی کند؛ در یک دوره از آقایان هاشمی و طالقانی و منتظری و بسیاری دیگر تأییدیه گرفتند تا بدان وسیله امام را فریب دهند و اطمینان شان را جلب کنند که البته موفق نشدند. در دوره متاخر که همه٬ حتی آقای طالقانی نیز از آنها بریدند٬ بازهم #شیخ_علی_تهرانی و #جلال_گنجه_ای هایی پیدا شدند که نقش #محلل را برای آنها بازی کنند. بگذریم که برخی از جریان های ضدانقلاب داخلی نیز هنوز هم که هنوز است حاضر نیست از تفاله امثال شیخ علی ارنگه ای دست بردارند و برای تهمت به امام سراغ او را می گیرند.
اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی٬ مناسبات جریان های سیاسی داخلی و خارجی با چهره های حوزوی٬ بسیار پیچیده و رازآلود شده است. گاهی در یک محفل موجه حوزوی و یا از زبان یک شخصیت محترم روحانی٬ همان تحلیل را می شنوید که پیش تر از این یا همزمان٬ در محافل سیاسی مغرضین و ضدانقلاب و حتی از زبان چهره های ضد مذهب شنیده شده است! آیا این #وحدت_گفتمانی تصادفی است؟! #ساده_اندیشی دقیقا از همینجا شروع می شود که فکر کنیم این هماهنگی مواضع٬ اتفاقی است.
در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی٬ منتقدین و مخالفان انقلاب اسلامی تمام تمرکز خود را بر حوزه علمیه گذاشتند تا از این حوزه کسانی تربیت شوند که سر بزنگاه زهر خود را بریزند. در این مدت با استفاده توأمان از #پول و #امکانات_حاکمیتی و #وجوهات_شرعیه به #تشکل_سازی و #نیروپروری بپردازند.
اکنون در همه سطوح حوزوی٬ ارتباطات و تشکل های مختلفی شکل گرفته که #قرائت_دیگری از سیاست و حکومت و ولایت فقیه و ... دارد و گرچه فاصله هرکدام از آنان با انقلاب اسلامی و نظام به یک اندازه نیست٬ اما زمینه مشترک برای مخالفت با برخی مسائل٬ موجب اتخاذ مواضع هماهنگ و هم افزایی گفتمانی در بزنگاه ها می شود.
طبعا در اوضاع پیچیده اکنون حوزه علمیه٬ بیانیه و طومار و جار و جنجال٬ راه علاج نیست. گرچه همه این اقدامات در جای خود مهم است اما باید #شبکه_فکری٬ #تشکیلات_رسانه_ای و #اتاق_های_فکر متمرکز بر حوزه مقدسه را بشناسیم و بشناسانیم.
در همه مسایل حساس پسافتنه٬ چهره ها و جریان های خاصی به میدان داری پرداخته اند که صدالبته به دلیل پنهان بودن ارتباطات فکری و سیاسی آنان برای توده حوزویان٬ برخی توهم اکثریت انگاری این جماعت نموده و محاسبات شان متاثر از یک تحلیل اشتباه شکل گرفته است.
نباید از یاد ببریم که گاهی در بحثی وارد می شویم که از اساس طراحی برخی اتاق فکر های بیرون حوزوی است و متاسفانه تبحر جریان ضد انقلاب تهران نشین و خارج نشین در این مورد بسیار بالا رفته است. ابتدا مرجع محترمی که در حوزه علمیه فردی معتبر و #صلح_کل است را به مجلسی خصوصی دعوت می کنند٬ سپس با حضور برخی ورشکستگان سیاسی بدسابقه٬ از دیدار عکس می گیرند و آنگاه در وقت مقتضی و بدون اجازه٬ منتشر می سازند. طبعا وقتی تصویر یک مقام برجسته در کنار برخی چهره های #فتنه_طلب و بعضا ممنوع التصویر منتشر می شود٬ ذهن طلاب و روحانیان در همه سطوح را با سؤال مواجه می سازد و هنگامی که راه برای طرح این سوال بسته باشد٬ راهی جز نامه سرگشاده توسط یک مجتهد مجاهد که در رأس معتبرترین تشکیلات حوزوی قرار دارد٬ باقی نمی ماند.
ادامه دارد....
جمعه. ۱۱آبان ۱۳۹۷
@rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه انقلابی
باز تولید نظریه عدالت صحابه در حوزه ی علمیه ی شیعی
محمدصادق کرمانشاهی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸از دیرباز تا کنون یکی از اساسی ترین اختلافات شیعیان با اهل سنت بر سر عدالت و عصمت صحابه بوده است. اهل تسنن با تمسک به بعضی از اخبار همواره اصرار داشته اند که صحابه همگی اهل بهشت هستند و هر کس بر اساس اجتهاد خود عمل کرده و احدی نسبت به آنان حق انتقاد و تعریض و حتی نهی از منکر ندارد!!
🔹در مقابل٬ شیعیان از همان عصر نخست با ابطال این نظریه و نشان دادن شواهد گوناگون، تناقض این نظریه را تبیین کرده اند؛ به گونه ای که انتقاد و خرده گرفتن به عملکرد صحابه جزیی از فرهنگ کلامی و تاریخی شیعه شده است. شیعیان هیچ گاه بت سازی و قداست سازی خارج از مسیر حق را برای صحابه نپذیرفتند.
🔹سنت فوق همواره در تشیع و در مواجهه فقها با اشکالات و کاستی های هم لباسان و هم صنفان خود برقرار بوده است. انتقادات تند شیخ مفید نسبت به استاد خود شیخ صدوق در مسئله ی سهو النبی و یا غلو٬ از نمونه های اولیه در عصر غیبت است. همین فرهنگ نقد در درون شیعه که تحت عنوان #نصحیت و خیرخواهی برای ائمه ی مسلمین٬ مطرح بوده در قرون متمادی نیز استمرار یافته و به صورت یک فرهنگ عمومی و در زمره تراث حوزه شیعی درآمده است.
🔸سال های پیش از انقلاب اسلامی و در کوران تکاپوی فراگیر #امام_خمینی در همراه کردن سایر اهل علم از نمونه های این فرهنگ و فکر اصیل شیعی است.
آنجا که ایشان به تندی از مرحوم سید احمد خوانساری که از قضا از امام هم به لحاظ سنی بزرگتر بود می نویسد: " شما که در مرکز هستید، خانه نشین شده اید. اصلاً نه حرفی، نه اعلامیه ای. هیچ کار نمی کنید. شما که در تهران هستید، مردم را دعوت به قرآن، یعنی وحدت و یگانگی نمی کنید. فایده اش چیست؟ شما باید مردم را دعوت به قیام کنید." یا چند خط بعد می نویسد: " اگر دلتان می خواهد مملکت اسلامی ما و دین و آیین ما از بین برود به من بگویید". اتفاقا مرحوم خوانساری هم از امام می خواهد با ملایمت بیشتری بیانیه بدهند ولی در عین حال اعلام می کنند که در همراهی با حرکت ایشان حاضرند.
🔹نصحیت و خیرخواهی آیت الله یزدی نسبت به حضرت آیت الله شبیری زنجانی را باید در چارچوب همین سنت اصیل حوزوی جستجو کرد؛ سنتی که بر سر اعتقادات و فرهنگ غنی اسلام مسامحه و تعارف نمی کند و از سر دلسوزی از مصادره ی مرجعیت و حوزه به نفع جریانات معارض نظام نگران است. بت سازی غلط از مرجعیت روی دیگر همان سکه ای ست که با گرفتن عکس و مهمانی دنبال سوءاستفاده از معنویت٬ قداست و قدرت اجتماعی این نهاد به نفع مطامع حزبی خود است.
🔸به فتوای تمام مراجع عظام٬ تضعیف نظام حرام است. حتی سنتی ترین مراجع که از آن ها بعضا تعبیر به مراجع غیرحکومتی می شود٬ تضعیف نظام را حرام می دانند خاصه این نظام که موصوف و موسوم به نظام اسلامی ست.
🔸به شهادت تاریخ واضح است که سران جریان موسوم به اصلاح طلب٬ در سال 88 با دمیدن در شیپور دورغین #تقلب٬ پنجه به صورت نظام کشیده و اسلام عزیز را که حاصل خون هزاران شهید است در نظر کفار آمریکایی و انگلیسی #تضعیف کردند.
طراحان اصلی این نقشه گرچه در اندیشکده های صهیونستی طرح عملیاتی این فتنه را تنظیم کردند اما قطعا بدون میدان داری سید محمد خاتمی و عبدالله نوری و سید محمد موسوی خوئینی ها و عده ای دیگر نمی توانستند نه ماه پنچه در پنجه نظام بیاندازد و با اردوکشی خیابانی با نظام مقدس مبتنی بر نظریه ی نورانی ولایت فقیه زورآزمایی کند و آن را در معرض براندازی و لبه پرتگاه قرار دهند.
🔸 زنده کردن و تقویت این خائنین به اسلام و انقلاب که از تضعیف نظام و گناه قبلی توبه نکردند٬ در واقع آبرو دادن به جریانی هتاک است که دفاع از مرجعیت و نهاد فقاهت تنها برایشان نردبانی ست که با نزدیک شدن و نزدیک نشستن و عکس یادگاری گرفتن و هر سو استفاده دیگر٬ فقط و فقط به دنبال #تنفس_مصنوعی به خود است.
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
✍🏻⛔چه ارتباطی بین
#آشنا و #فرید_مدرسی و
😔#محسن_وحید خراسانی و
😔#مرتضی_جوادی آملی و
😔#جواد_فاضل لنکرانی و
😔#شبیری(فرزند) وجود دارد؟
وچه ارتباطی بین آشنا و فرید مدرسی و
😠 #انگلیس وجود دارد؟
👇👇👇
🔴فعالیت های مشکوک و فتنه انگیزانه یک عنصر نفوذی در حوزه های علمیه قم
◀️چرا دستگاه های امنیتی و قضایی با این عنصر خطرناک و نفوذی برخوردی نمی کنند؟
🔸"ف م" که خود را خبرنگار حوزه معرفی میکند در سال ۸۸ به دلیل ارتباطی که با آقای امجد داشت وی را به دادن بیانیه علیه نظام تحریک می کرد و باعث خروج او از کشور شد. وی همچنین در سال ۸۸ به خاطر جرمهای مختلفی که مرتکب شده بود، دستگیر و زندانی شد.
🔹این عنصر فتنه گر و هتاک اکنون پس از وقفه ای دوباره سر از لاک خود بیرون آورده و مشغول فتنه انگیزی میان علمای قم است.
🔸او با رفتار فریبنده ای که دارد توانسته روابط خوبی با بیوت برخی مراجع تقلید مخصوصا فرزندان علما برقرار کند و پروژه نفوذ و جاسوسی خود را گسترش دهد.وی با هماهنگی با یک مشاور امنیتی نام آشنا از جریان غربگرا به تحریک و استفاده از وابستگان بیوت مراجع و علما می پردازد.
🔸البته او نتوانست در بیت آیت الله نوری همدانی ورود پیدا کند به همین دلیل هرازگاهی با کنایه زدن به ایشان عقده گشایی میکند.
🔸نمونه اخیر ورود "ف م" در قضیه نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری بود که بعد از انتشار این نامه، به تلاش برای ایجاد دوقطبی سازی و فتنه انگیزی بین گروهی از علما اقدام نموده است.
🔸این شخص هتاک مرتبط با برخی از عناصر آلوده نام آشنای امنیتی با خبرسازی علیه عالم انقلابی حضرت آیت الله اراکی این طور وانمود میکند که آقای اراکی تنها همراه نامه آیت الله یزدی ست و چند ساعت بعد می گوید آیت الله اراکی به من پیغام داده که مخالف نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری است و در نهایت دفتر آیت الله اراکی ادعاهای این شخص دروغپراکن را تکذیب میکند.
🔹پشتیبانی و حمایت پیدا و پنهان امنیتی های آلوده و جریان فتنه از این شخص هتاک باعث شده در بیوت تعدادی از مراجع و علما نفوذ کند و در جلسات خصوصی ایشان شرکت کند و جزئیات جلسات را به اتاق جنگ روانی یک از منافقین نام آشنا در سطوح بالای مملکتی برای دو قطبی سازی در حوزه های علمیه قم منتقل نماید.
🔸تعجب از دستگاه قضایی و امنیتی قم است که این فرد چرا آزادانه مشغول جاسوسی و ضربه زدن به علماء و انقلاب اسلامی در قم می باشد.
@bidariymelat
@howzehenghelabi
پاسخ ما این است که بدون علم به اجتماع و شرایط زمانه و شناخت دو جبهه حق و باطل و ترفندها و...و خلاصه بدون آگاهی به زمان ، مصالح و مفاسد درست شناخته نمیشود اولا و ثانیا چنین کسی که اجتهادش کنج حجره است نه در دل جریانات جاری در جهان ، قطعا استنباطش و اجتهادش از ادله ناقص و ناصحیح و دور از فهم صحیح خواهد بود و درست مانند این است که مردی از بدو تولد دور از خواهر و مادر و بدون همسر زندگی کرده و اصلا زن ندیده و میخواهد براساس برخی نوشته ها و کتب درباره زنها و روحیاتشان تحلیل کند و نظر شما
پس عالم بزمانه و مصالح و مفاسد اجتماع و جبهه حق و باطل نه فقط در تشخیص موضوعات احکام مؤثر است بلکه از مقوّمات اعلمیت بلکه از مقوّمات اصل اجتهاد است چنانچه نظر مرحوم امام اینچنین از منشور روحانیت استفاده میشود
🔴نقد ارسالی یک مخاطب :
✅
از آنجایی که حضرت امام ره هم در رساله خود و هم در استفتائاتشان، شرط تقلید از مجتهد را اعلم بودن او می داند و در این اصطلاح بر ممشای قوم مشی کرده است و حتی بقاء بر میت را هم (در غیر مسائل مستحدثه) جایز دانسته اند، نشان می دهد که در نگاه امام ره آشنایی با شرائط زمانه مقوم اجتهاد یا اعلمیت در استنباط احکام نیست.
♦️ بلکه
آن چیزی که از منشور روحانیت استفاده می شود این است که مجتهدی که عهده دارد مدیریت دینی مردم می شود باید آشنای با زمان باشد.
👌 توضیح مطلب:
آشنایی با زمان برای یک «مجتهد» دو نوع است (که این دو نوع را می توان از فرمایشات امام ره استفاده کرد)
نوع اول:
آشنایی با زمان از حیث تشخیص موضوعات مستحدثه و تغییر موضوعات و تحقق عناوین ثانویه. (که این نوع آشنایی دخالت در اعلمیت احکامی دارد)
نوع دوم:
آشنایی به زمان از حیث مدیریت جامعه دینی در پیشبرد اهداف شریعت با تمام آموزهای آن و مقابله با دشمنان دین. اعم از فقه و اخلاق و اعتقاد و ... . (که این نوع آشنایی دخالت در اعلمیت احکامی ندارد).
♦️ حال حضرت امام ره در رساله شان اولی را برای مرجعیت تقلید لازم می دانند.
اما در منشور روحانیت دومی را برای مرجعیت جامعه دینی لازم می دانند.
✅ و به نظر می رسد این حرف؛ حرف درستی است که باید بین «مرجعیت در اخذ احکام» با «مرجعیت دینی جامعه» تفکیک قائل شویم.
حال اگر کسی پیدا شود که هر دو نوع اعلمیت را داشته باشد، فبها المراد.چنین کسی هم مرجع تقلید احکام است و هم مرجع دینی.
اما اگر در مواردی ببینیم که یک مرجعی، اعلمیت احکامی دارد. ولی اعلمیت دینی ندارد یا بالعکس. تکلیف چیست؟
تکلیف این است که :
نظر «مرجع و اعلم دینی» بر نظر «اعلم احکامی» عقلا مقدم است، لذا مرجع دینی (که ممکن است ولی فقیه هم باشد) ، احکام را از اعلم احکامی اخذ می کند و با ملاحظه شرائط زمان آن را مدیریت می کند. (و حتی ممکن است در نظر اعلم دینی با ملاحظه دقیق شرائط زمان و مکان عنوان ثانوی پیدا کرده باشد و حکم جدید پیدا کند)
⭕️ در نتیجه :
1. اگر رهبر جامعه اسلامی «مجتهد اعلم به زمان» باشد کافی است و نیازی به تحقق قید «اعلمیت در احکام» ندارد.
2. اگر ما در بحث «تقلید احکام» به سمت تخصصی شدن ابواب برویم، تعارضی با «مرجعیت دینی» یا «ولایت فقیه» نخواهد داشت. چرا که آنچه بیش از همه در مرجعیت دینی اهمیت دارد اعلمیت به شرائط زمان است .
3. «برخی از مشکلات ما از اینجا ناشی می شود که مرجعیت احکامی را همان مرجع دینی تلقی می کنیم!!!»
هدایت شده از حوزه انقلابی
rec92734.mp3
4.28M
اقتصاد مقاومتی
دانشگاه تربیت مدرس تهران
روح الله دشتی
@howzehenghelabi
هدایت شده از حجاب قم
انتشار نامه مهم #ستاد_حوزوی_احیای_فریضتین به حجت الاسلام فاضل مسئول امور صیانتی حوزه های علمیه بصورت #سرگشاده و #عمومی #پس_از_چند_ماه بی توجهی نسبت به تذکرات دلسوزان انقلاب و عدم اصلاح رویکرد غلط این معاونت حساس حوزه علمیه؛
اهم مباحث این نامه؛
🔹رویکرد کاملا منفعلانه در برابر جریان خطرناک تشیع لندنی از یک سو و خلع سلاح کردن سربازان خط مقدم مبارزه با فساد ، احضارهای مکرر و تماسهایی با لحن نامناسب و شبه امنیتی، استفاده و همکاری با طلاب متخلف برای رصد روحانیت دلسوز و جریانهای فعال در سطح شهرستانها از سوی دیگر با رسالت این معاونت منافات دارد...
🔹 اگر یک روحانی یا طلبه بخواهد در راستای مبارزه با توطئه، فتنه، جهل و فساد و... در راستای تقویت انقلاب اقدامی را انجام دهد و در این بین صدایی به مخافت با وی از سوی متنفذین و کانونهای ثروت بلند شود معاونت صیانت نسبت به این فرد براق شده و تمام ابزار موجود را بر علیه وی به کار میگیرد!
🔹کدام الگوی مدیریتی اسلام به ما می آموزد اگر طلبه ای بعد از گفتگوهای فراوان و بی تفاوتی مسئولان حوزه صدای مظلومیتش را بلند کرد باید از شهر و وطن خود آواره شود؟
🔹اتفاقات تلخی از سوی معاونت صیانت در تعداد زیادی از شهرها نسبت به جریان دلسوز انقلاب، ولی فقیه و مراجع عظام صورت گرفته است که موجبات نگرانی اساتید محترم حوزه را فراهم کرده است.
📒مطالعه متن کامل این نامه در کانال :
🌐ستاد حوزوی احیاءفریضتین👇
@farizatain1
هدایت شده از حوزه انقلابی
rec64033.mp3
814.9K
روح الله دشتی
سخنرانی مدرسه دارالشفاء قم
#هفته وحدت
وحدت کلمه رمز پیروزی نهایی مسلمین
گپی با دانشجویان اهل سنت
حضور سنی و مسیحی در رکاب سیدالشهداء
أیام محسنیه
تشیع لندنی
نشست دوره ای
#علوی_بروجردی_نایینی_هادوی_یثربی_میلانی_فاضل توضیح دهند
رساله های نابجا
نفوذ و مرجع سازی
دیدار انگلیسی
تمسک به شعار تبری باهدف نبش قبر و تفرقه انگیزی
بدون تبری از أعداء امروز اسلام نشانه مزدوری أجانب
@howzehenghelabi
rec10018.mp3
734.4K
دو دلیل ناب از قرآن و سنت بر لزوم وحدت
مدیریت هارون در برابر فتنه سامری و قوله تعالی(نقل از هارون) :
« خشیت أن تقول فرَّقت بین بنی اسرائیل »طه-۹۴
باطرفداران گوساله و سامری در این زمان چه باید کرد؟
مدیریت علی ع در برابر بدعتهای عوام بازمانده از قبل در زمان حکومت
سخنرانی روح الله دشتی
مدرسه دارالشفاء
۳۰ آبان ۹۷ هفته وحدت
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
استدلال فقهی قرآنی بر وجوب حفظ وحدت.mp3
301.1K
حفظ وحدت و عدم تفرقه ، در جائیکه تزاحم دارد با نهی از منکر ضلالت امت، حفظ وحدت مقدم میشود و مزاحَم اگرچه نهی از یک منکر عظیم اجتماعی باشد ساقط میشود
اطلاق دلیل شامل عدم خوف قتل أنفس نیز میشود
وچون أمربه معروف أهم نسبت به سایر فروع است ، تقدم برآن نشان میدهد أهم الأهم بوده و چه بسا در رتبه أوجب واجبات یعنی حفظ نظام اسلامی و متلازم با آن یا تالی تلو آن است
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
💐💐💐
شنبه هفته اینده ۱۷ اذر
به مناسبت روز 🍃دانشجو(۱۶ آذر)🍃
و در آستانه ۲۷ آذر
روز🌿 وحدت حوزه و دانشگاه🌿 ،
از شورای مرکزی بسیج دانشجویی های دانشگاه های استان تهران و قم دعوت به عمل می آید تا با حضور در مدرسه 🌹فیضیه🌹 بعد از نماز مغرب و عشاء به سخنرانی و هم اندیشی با طلاب بپردازند
و جلسه شبکه سازی نیز در ضمن آن و بعد از آن برگزار میگردد.
لطفا جلسه فوق را تبلیغ بفرمایید
💚💚
معاونت تحلیل و بررسی ✅بسیج مدرسه فیضیه✅
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
animation.gif
339.6K
🌺🌺🌺
💐نشست صمیمانه طلاب و دانشجویان💐
✅ در آستانه هفته وحدت حوزه ودانشگاه
✅ و روز دانشجو
✅با سخنرانی برخی فعالان دانشگاهی تهران و قم
(دانشگاه شریف، فرهنگیان، شاهدو باقرالعلوم و...
نمایندگان طلاب کرمان،خمینی شهر،تهران،همدان،یزد...)
✅زمان: شنبه 97/9/17 بعد ازنماز عشاء،
✅مکان: زیرزمین مدرسه مبارکه فیضیه
✅بسیج مدرسه فیضیه و دارالشفاء
@howzehenghelabi
هدایت شده از مدرس مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ:راه همان راه است
🔸«فقه الخمینی(ره)»🔸
🔹«آغازفعالیت مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع)»🔹
🔰تحت اشراف حضرت آیت الله فرحانی
#آیت_الله_فرحانی
#فقه_الخمینی
#مدرسه_فقهی_امیرالمومنین(ع)
@mafaa_ir
هدایت شده از حوزه انقلابی
نامه به مجمع.pdf
231.7K
متن اولیه نامه بسیج دانشجویی ها و بسیج طلاب فیضیه به مجمع تشخیص مصلحت نظام...
لطفا برای اضافه شدن امضایتان فورا اعلام آمادگی نمایید
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
دومین نشست صمیمانه
💚 هم اندیشی طلاب و دانشجویان،💚
بمناسبت روز 💐وحدت حوزه ودانشگاه💐،
در مدرسه مبارکه🍃 فیضیه قم🍃،
باحضور فرماندهان بسیج در
مکان :
محل تاریخی تدریس امام خمینی ره🌺(مدرس امام)🌺
برگزار میشود،
زمان :
ن۳شنبه۲۷آذر ساعت ۱۸
🌹بسیج مدرسه فیضیه و دارالشفاء🌹 و
سازمان 🌹بسیج دانشجویی تهران و قم🌹
@howzehenghelabi
📜📜📜 بیانیه مشترک بسیج دانشجویی دانشگاه شریف و بسیج طلاب مدرسه فیضیه حوزه علمیه قم به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه (۲۷ آذر)
بسم الله الرحمن الرحیم
🔸 «آن وقت جدا کرده بودند شما را از هم. یک دیواری کشیده بودند. شما آن طرف و آنها هم آن طرف. هر دو هم به هم بدبین و آنها هم استفاده اش را می کردند. حالا که می بینند که یک تحولی پیدا شده است؛ دانشگاهی متمایل شده است...
متن کامل را در زیر مشاهده کنید:
http://vrgl.ir/hmEYk
انعکاس در خبرگزاریها:
http://fna.ir/bqac2a
🇮🇷 @basij_sharif
@howzehenghelabi
هدایت شده از مباحثه
💠 برای فرزندم #روح_الله (دشتی)
فرزندم سلام؛
لابد به من حق می دهی به خاطر ایامی که در مباحثاتم شرکت داشتی تو را فرزند خودم بخوانم؛
🔻روح الله عزیز؛
می دانم این روزها سرت شلوغ است و مشغول این طرف و آن طرف بردن طوماری هستی که علیه گروهی از اساتید محترم حوزه تنظیم شده؛
↩️ برایت پیغام فرستادم که محتوای این طومار آکنده از دروغ است و اگر مایل باشی می توانم در باره ی تک تک جملات آن با تو سخن بگویم؛
ولی ظاهرا آن قدر مشغولی که هنوز فرصت آمدن نکرده ای؛
🔺آقای محققیان(معاون #تهذیب سطوح عالی حوزه ی قم) هم که ادعاهای عجیبی از او در کانالت نقل کرده ای و امروز در تماس تلفنی با من تمامی آن ادعاها را تکذیب کرد نیز هنوز فرصت نکرده تا تکذیبش را قلمی کند؛
او هم به من گفت مدتی در بحثم شرکت داشته‼️
روح الله عزیز؛
حقیقتش برای من اصلا باقی ماندن یا نماندن #نشست_اساتید، اهمیتی ندارد؛
تشکیل آن نشست، وظیفه ای شرعی بود که گروهی از مدرسان متدین و انقلابی حوزه تشخیص دادند؛
از این جا به بعدش هم "إن للبيت ربا یحمیه".
بسته به خواست خدای بزرگ؛
پسرم مسأله ى من از دیشب تا به حال چیز دیگری است:
در تمام دوران معلمیم سعی کرده ام طلاب را به مسیر صدق و صفا، دیانت، مراعات حق الناس و آبروی مردم دعوت کنم؛
فرزند عزیزم؛
تو و محققیان گرامی به من بگوئید:
"کجای راه را خطا رفته ام❓".
قربانت؛
پدر دل شکسته ات؛
محمد رضا
T.me/mr_naeinii1
هدایت شده از مباحثه
درسته
دقیقا مراد برادرمان
تسنیم ۳۱۳ روشنه
ایشان متلک انداخته اند که اگر درباره نشست حرف بزنیم و نقد بجا کنیم به ما حمله میکنند که چرا نقد کردید و آنرا منطقه ممنوعه میدانند
واین متلک ایشان به طرفداران نشست بود نه بیان اعتقاد شخصی ایشان....
اما دقت کنید یک
« نشست دوره ای اساتید »
داریم که آن نقدها برآن وارد است و تعبیر تشکل درباره آن غیرمتداول است...
و برعکس تعبیر
« تشکل اساتید »
بر تشکل اساتید انقلابی اطلاق میشود که مجموعه ای است که در مقابل آن نشست شکل گرفت و تشکل نامیده میشود....
ولذا برای عدم سوء تفاهم در تعابیر باید ملاحظه شود
هدایت شده از مباحثه
در مورد این مناقشه بين شما و آقای نائینی که از اعضای شاخص نشست اساتید هستند، هم برای دوستانی که در جریان نیستند توضیح بدید.
هدایت شده از مباحثه
تشکل اساتید انقلابی که چندسالی است توسط جمعی از اساتید انقلابی حوزه شکل گرفته در رأس آن آقای حجةالاسلام عباسی قرار دارند که به تازگی مدیر جامعةالمصطفی شده اند و حجج اسلام سلیمانی،لونی،و... از اعضای هیأت امنای آن هستند...که باهدف اعتلای آرمانهای انقلاب و حرکت بسوی حوزه انقلابی شکل گرفته اند و بزرگواران کثیری از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به آن تشکل عنایت ویژه دارند....
امید است این تشکل صنفی بتواند تمام مطالبات صنفی و انقلابی اساتید حوزه را دربربگیرد و مانع رشد زالو صفتانه برخی مجموعه های آلوده غربگرا یا سکولار در حوزه شود
سکولارهایی که به نقاط ضعف حوزه و انقلاب و اساتید و مخصوصا بحث نیاز مالی اساتید میچسبند و بامکیدن خون آن فربه میشوند و خدای ناکرده قصد دارند برای آینده حوزه و به تبع آن آینده نظام و انقلاب از راه مرجع سازی تعیین تکلیف نمایند...
بنده امروز فرصت کمی دارم اما در روزهای آتی اسناد و مطالبی را منتشر خواهم کرد انشاالله
هدایت شده از مباحثه
بله آقای نایینی دبیر نشست دوره ای و زیرکترین فرد این مجموعه میباشد که باید شدیدا مراقبش بود....
حقیر ۶ ماهی در درس ایشان سال۸۴ شرکت داشتم و به همین ملاحظه بنده را شاگردشان معرفی نموده اند...
ایشان سابقه جانبازی جنگ را هم دارد اما پدرخانم ایشان از طرفداران شریعتمداری در ماجرای تقابل شریعتمداری و امام بود و...
در مسائلی که در این اثناء پیش آمد تدریجا سلیقه ایشان از جریان انقلابی دور شد و به امروز انجامید....
در ماجرای طومار هم که حقیر امضاء میگرفتم همانطور که از متن پیداست نه در متن و نه در انتشار خبر آن در ابتدا نامی از نشست دوره ای اساتید بنده نبردم...
و اما ضمیر به سرعت مرجعش را پیدا کرد و نشست اساتید به درستی به خودش گرفت...
و از ایشان باید پرسید که اگر این صفات ، صفات شما نیست پس چرا به خودتان گرفتید؟!؟!
بلکه شماهم چنین تشکلی را باید فورا مؤاخذه و محکوم میکردید و اعلام برائت از آن مینمودید....
لکن چه کنیم که به خود گرفتید و بعد از نامه آقای نائینی در کانالش خطاب به حقیر ( روح الله دشتی) در پاسخ این طومار، این طومار مرجع خطاب خویش را آشکارا پیدا کرد و در انعکاسهای بعدی با نام طوماری در نقد نشست اساتید منتشر شد
والبته نقدها بر آقای نایینی ونشست بیش از این است ازجمله اینکه رعایت جوانمردی ننمودند و بااینکه از حقیر نام بردند و بنده را تلویحا متهم به عناوینی نمودند لکن هرگز حاضر نشدند متن طومار را و متن جوابیه حقیر را منتشر کنند!!چرا؟!؟!