eitaa logo
روحانیت مردمی
915 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
715 ویدیو
62 فایل
درگاه رسانه‌ای جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی مشهد مقدس ارتباط با ما: @jebhe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
حضور اعضای اعزامی خانه طلاب جوان به همراه امام جمعه اهواز آیت‌الله موسوی فرد در منزل خانواده‌های عزادار حادثه آبادان جهت عرض تسلیت و همدردی 🗓 امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ @rohaniat_mardomi
مثل همه خانه هایی که رفتیم، کلی بنر تسلیت دم در زده بودند. چند نفر به استقبال ما آمدند جوان و پیرشان خم میشدند دست حاج آقا موسوی فرد( امام جمعه) را ببوسند. ایشان البته دست را کشید و اجازه نداد. وارد شدیم. 🔹 داغ سنگین بود، مرحوم مطوری یک دختر ده ساله و یک پسر سه ماهه دارد. برادر مرحوم خیلی شاکی بود، آمد نشست جلوی حاج آقا و دردمندانه گفت: فلان نهاد اومده برای ما روغن و برنج آورده، مگه ما گداییم؟! 🔹 حاج آقا آرامش کرد، گفت حق با شماست، بی سلیقگی کردند. پدر مرحوم خیلی باحال بود، هر کسی باهاش سلام یا خداحافظی می کرد، دست روی سرش می گذاشت و می گفت قدم روی سرم بگذارید. 🔹لحظه خداحافظی که متوجه شد ما از قم برای تسلیت آمدیم، دستم را گرفت، سرش را آورد بیخ گوشم و گفت : «امام خامنه ای را دیدی، بهش بگو، جواد مطوری، خیلی دوستت داره و از دور دستت را می بوسد، یادت ماند؟ جواد مطوری» پیشانیش را بوسیدم و دلم را جا گذاشتم برگرفته از کانال «تا مردم» @rohaniat_mardomi
روحانیت مردمی
💠 طلبه‌ای که با ۲ هزارتومنی‌ها ۳۵ معتاد را ترک داد . 🔸حجت‌الاسلام متولد سال ۱۳۷۰ است. او از سال ۹۲ به عنوان مستقر برای تبلیغ به روستاها رفته است و از سال ۹۷ راهی شهرستان و روستای بُشرآباد و مسجد جامع این روستا شده است. این طلبه در هر روستایی که وارد می‌شود، اصل تلاشش براین است که ارتباط مردم با روحانیت را بهبود ببخشد تا مردم روحانیت را ملجاء و پناه خود بدانند و اگر اختلافات ملکی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و یا هر مشکلی برایشان رخ داد، به روحانی و مراجعه کنند . 🔸روستا بُشرآباد به این دلیل که چسبیده به شهر است با آسیب‌های اجتماعی متعددی مثل ، و ... مواجه است. این طلبه بعد از مدتی به این نتیجه می‌رسد برای بهبود ارتباطش با مردم، باید چاره‌ساز مشکلات آنان شود. برای همین «مجمع ۳۱۳ یار» را راه‌اندازی می‌کند تا این افراد ماهانه حتی شده ۲ هزار تومان یا ۵ هزار تومان و یا بیشتر تا ۱۰۰ هزار تومان کمک‌رسانی کنند . 🔸با پول‌های جمع‌آوری شده، این توانسته تاکنون 35 معتاد را ترک دهد که با هماهنگی کارخانه‌ها و دامداری‌های اطراف شهر، برای افراد بهبودیافته شغل هم فراهم کرده است. او حتی برای 4 خانواده بی‌سرپرست خانه هم ساخته است . 🔸او با سرمایه همین مجمع، در روستا راه‌اندازی و به مرور آن را تجهیز کرد. مردم زمانی که می‌دیدند او دغدغه حل مشکلاتشان را دارد، هم او را بیشتر دوست داشتند و هم مراجعه‌شان به او بیشتر شده بود. برای همین به فکر راه‌اندازی یک کانون همیاری برای حل اختلافات هم منطقه افتاد . 🔸این طلبه دهه هفتادی این روزها در منطقه خود ملجاء و پناه مردم باشد. او می‌خواست رابطه مردم با روحانیت را بهبود دهد، حالا کار به جایی رسیده که اگر خود او هم در این روستا نباشد و یک روحانی دیگر به جای او به روستا برود، باز هم مردم آن روحانی را دوست خواهند داشت. 📍به نقل صفحه اینستاگرامی طلبه تودی @rohaniat_mardomi
35.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ دیدنی «زخمی‌ترین شهر» لعنت به ای امضا مو زیر آوارُم ... خالیه جاش امروز @rohaniat_mardomi
عهد مجازی ویژه نامه حادثه آبادان.pdf
3.68M
🔰 اینجا آبادان 🔰 ویژه‌نامه مجازی نشریه علمی فرهنگی عهد "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " 💠 برخی از عناوین این ویژه‌نامه: - روحانی در بین مردم، مانند ماهی در آب است 🎙 "گفتگو با حجت‌الاسلام غبیشاوی، امام‌جمعه محترم آبادان" - رسالت ما، حفظ روایت صحیح از ماجرا 🎙 "گفتگو با حامد عسگری" - یک اربعین کوچک در دل آبادان 🎙 "گفتگو با حسین سلامی نیروی جهادی در آبادان - گفتگو با حسن باقرکلانتری 🎙 " رئیس H.S.E صنایع منطقه آزاد اروند" - قصه و غصه آبادان؛ ✍ علی مهدیان - افسران ارشد مبارزه؛ ✍ حسین کاظم‌زاده - روایت یک رویش؛ ✍ علی‌سپهران @rohaniat_mardomi
📚 جمعه‌ها با کتاب روحانیت مردمی یادداشت سوم معرفی کتاب «تبلیغ شیرین شورانگیز» تبلیغ بخش جدایی ناپذیر طلبگی است. بلکه اصلا طلبگی یعنی تبلیغ! و اگرنه علم‌آموزی بدون تبلیغ و نشر، جز غرور در دنیا و ثقل در آخرت ثمره‌ای ندارد. یکی از ارکان مهم تبلیغ، شناخت مخاطب است. یعنی همانطور که پزشک متناسب با بیمار و سن و سالش دارو تجویز می کند، طلبه هم باید در تبلیغ، مخاطب شناسی کند و متناسب با مخاطب مطالبش را سر و سامان بدهد. از مهم ترین اقشار که طلبه با آنها در ارتباط هست و باید باشد، جوان ها هستند. جوانهایی که به اقتضای شرایط سنی دارای روحیات خاصی هستند که طلبه اگر از آنها آگاهی نداشته باشد، مواجهه موفقی با این قشر نخواهد داشت بلکه حتی منجر به تجربه‌های تلخ خواهد شد. آقای سید مهدی قانع در کتاب «تبلیغ شیرین شورانگیز» به یکی از مهارت های ضروری طلبگی یعنی مهارت ارتباط با جوان پرداخته است. نویسنده که خود یک روحانی شصت و دو ساله و با تجربه است، هدف از نوشتن این کتاب را انتقال بخشی از تجربیات نسل خویش به نسل تازه حوزوی بیان کرده است و سعی بر آن داشته که با زبانی روان و با استناد به آیات و روایات و برخی از پژوهش های علمی مطالب مورد نیاز برای ارتباط با جوانان را برای مخاطب بیان کند. این کتاب که به همت کانون اندیشه جوان و انتشارات "به نشر" به زیور طبع آراسته شده است، در کمتر از نود صفحه به سه مطلب اساسی می پردازد: 1⃣ ویژگی ها و علاقه های جوان 2⃣ عوامل ارتباط مؤثر 3⃣ موانع ارتباط مؤثر این کتاب بیست و چهارمین مجلد از مجموعه کتاب های مهارت های طلبگی است که انشاالله در فرصت مقتضی سایر مجلدات این مجموعه خوب را معرفی خواهیم کرد. ✍ به قلم حجت الاسلام سید یاسر یعقوبی @rohaniat_mardomi
🏴 سالروز عروج ملکوتی امام امت، معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی را تسلیت می‌گوییم. ✔️ "کمتر کسی را دیده ام که به قدر امام(ره) نسبت به مردم از عمق دل احساس محبت و اعتماد کند. او به شجاعت و ایمان و وفا و حضور مردم باور داشت". رهبر معظم انقلاب @rohaniat_mardomi
❗️گرایش امروز مردم کشور به انقلاب و دین، از روز اول انقلاب یقیناً بیشتر است. 🔻حضرت : 🔹گاهی میشنویم در نوشته‌های اینترنتی یا رسانه ها، که اظهار نظر میکنند «مردم نسبت به روحانیت و دین بی‌اعتقاد شدند». خب این یکی از محاسبات صددرصد غلط است. مردم امروز گرایششان به انقلاب و به دین از روز اول انقلاب یقیناً بیشتر است. 🔹اگر کسی میخواهد گرایش مردم به انقلاب و مبارزات و مجاهدتها را بفهمد به تشییع میلیونی شهید قاسم سلیمانی نگاه کند. ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ @rohaniat_mardomi
💠 امامِ مردم مروری بر دستاوردهای عظیم باور متقابل امام خمینی و مردم به یکدیگر 📍منتشر شده در پایگاه khamenei.ir 🔹 هشتم مهر ۵۹؛ هشت روز از شروع تجاوز زمینی ارتش بعث به ایران می‌گذشت. ماشین جنگی بعثی‌ها هر جا دشت و صحرا و مناطق خالی از سکنه بود، تخت‌گاز جلو آمده بود. هر جا هم اگر سکنه‌ای داشت خورده بود به سد مقاومت همین سکنه‌های ولو معدود؛ در حالی که در جنوب خوزستان دشمن پشت دیوار خرمشهر گیر افتاده بود، در مناطق میانی‌تر به صحرا و جاده زده و خودش را تا چند کیلومتری اهواز رسانده بود. مرکز خوزستان در معرض سقوط بود. گزارشش را به امام خمینی داده بودند. واکنش امام شبیه همان واکنشی بود که هشت روز قبل، بعد از شنیدن شروع جنگ تحمیلی داده بود. 🔻آن زمان خطاب به مردم فرموده بودند: «یک دزدی آمده است یک سنگی انداخته و فرار کرده. » حالا هم بعد از اینکه گزارش احتمال سقوط اهواز را به اطلاع امام رسانده بودند چیزی شبیه همان رفتار را انجام داده بودند: «مگر جوانان اهواز مرده‌اند؟!» همین جمله پرونده سقوط احتمالی اهواز را بست. پیام به گوش اهوازی‌ها رسیده بود. تا آخر جنگ،دیگر خبری از خطر سقوط اهواز نبود. باور امام به خدا و در ادامه هم به مردمی که ولو دستشان خالی از سلاح بود آن‌قدر بود که چنین نگرانی‌هایی به خود راه ندهد. این روحیه امام البته از سر تصادف یا ناچاری نبود. باور ایشان این بود که می‌توان با اتکا به اراده مردم مسلمان در جهت قیام برای خدا قدم برداشت و کار را جلو برد: «سه باور در امام بزرگوار ما وجود داشت که همین سه باور به او قاطعیت، شجاعت و استقامت می‌داد؛ باور به خدا، باور به مردم و باور به خود. این سه باور، در وجود امام، در تصمیم امام، در همه‌ حرکت‌های امام، خود را به‌معنای واقعی کلمه نشان داد. امام با دل خود با مردم حرف زد، مردم هم با جان خود به او لبیک گفتند، به وسط میدان آمدند و مردانه ایستادند.» ۱۳۹۲/۳/۱۴ 🔹 باور عمیق امام خمینی به مردم اعتماد و باورداشتن به مردم، نه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رخ‌دادن جنگ تحمیلی که از همان نقطه‌های آغازین نهضت اسلامی شکل گرفته بود. امام خمینی در طول سال‌های مبارزه پیش از انقلاب اسلامی، حتی در سال‌های دهه ۵۰ که رژیم طاغوت مبتنی بر شبکه جهنمی ساواک به رعب‌آفرینی مشغول بود هرگز به‌سمت مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی گرایش نداشتند. این صراحت به‌حدی بود که حتی برخی از فعالان و مبارزان نهضت هم از این سیره ایشان متعجب و از درک آن عاجز بودند. محور اصلی حرکت و مبارزه ایشان با طاغوت، اتکا به مبارزات مردمی و به میدان آوردن مردم بود. اعتقاد و مرام و باور امام در تمام سال‌های مبارزه علیه طاغوت این بود که باید در جهت آگاهی مردم کوشید و با تبیین حقایق، ظرفیت عظیم ملت را در جهت پیشبرد نهضت فعال کرد. عین همین رویه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم ادامه داشت. با اینکه اقبال مردم به نهضت ضداستکباری امام‌رخمینی روشن بود و بارها و بارها این موضوع را در راهپیمایی‌های گسترده علیه رژیم پهلوی به نمایش گذاشته بودند، ولی امامِ مردم اصرار و تاکید داشت که تغییر نظام حکومتی به جمهوری اسلامی هم باید با نظر و رأی اکثریت مردم همراه شود. به همین دلیل، در حالی که هنوز عمر انقلاب اسلامی به سه ماه نرسیده بود که ملت ایران برای اولین مرتبه بعد از سرنگونی نظام طاغوت پای صندوق‌های رأی رفتند. در همه‌پرسی فروردین ۵۸، بیش از ۹۸درصد افراد شرکت‌کننده در همه‌پرسی با دادن رأی «آری» به برقراری نظام جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند.: «انقلاب که پیروز شد، امام میتوانست اعلان کند که نظام ما، یک نظام جمهوری اسلامی است؛ از مردم هم هیچ نظری نخواهد؛ هیچکس هم اعتراضی نمیکرد؛ اما این کار را نکرد. درباره اصل و کیفیت نظام، رفراندم راه انداخت و از مردم نظر خواست؛ مردم هم گفتند «جمهوری اسلامی»؛ و این نظام تحکیم شد.» ۱۳۷۸/۰۳/۱۴ 🔹 مردم میدان‌دار اصلی انقلاب این اما همه ماجرا نبود. رویدادهای بعدی انقلاب و کنش‌ها و پیگیری‌های شخص امام نشان داد که مردم بازیگر اصلی انقلاب هستند. پیگیری برای تدوین متن نهایی قانون اساسی، انتشار متن اولیه در رسانه‌ها و روزنامه‌های کثیرالانتشار و بررسی مفاد آن توسط مجلسی متشکل از نمایندگان مردم از رخدادهای بعدی جمهوری اسلامی بود. @rohaniat_mardomi ادامه مطلب 🔻🔻🔻