eitaa logo
روحانیت مردمی
909 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
617 ویدیو
59 فایل
درگاه رسانه‌ای جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی مشهد مقدس ارتباط با ما: @jebhe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💐عید سعید غدیر را تبریک می‌گوییم.💐 رهبر معظم انقلاب: را فقط در حدّ یک نصب یا معرفی ساده که پیغمبر اکرم کسی را معرفی کرد، تلقّی نکنید. البته پیغمبر، امیرالمؤمنین را در حضور جمعِ چند ده هزار نفری مسلمانها به خلافت منصوب کرد. در این تردیدی نیست و این مطلبی نیست که فقط شیعه آن را نقل کند. حادثه غدیر را برادران اهل سنّت ما و محدّثان آنها در کتابهای خود با همان خصوصیّاتی که شیعه نقل میکند، نقل کرده‌اند. این چیزی نیست که کسی بتواند آن را انکار کند؛ اما قضیه در این حد متوقّف نمی‌ماند. مسأله این است که از دوران حضرت آدم که رشته نبوّتها و رسالتها شروع شد و بارها و بارها حکومتهای نبوی در طول تاریخ تشکیل گردید - مثل سلیمان و داوود و کسان دیگری از بنی‌اسرائیل تا زمان پیغمبر ما - آن جایی که ترکیبِ بدیع و شیوای دین و سیاست در اوج خود به صورت یک سنّت ماندگار درآید و هدایت جامعه را تضمین کند، در قضیه غدیر اتّفاق افتاد. ۱۳۸۰/۱۲/۱۲ 🏷 @rohaniat_mardomi
🔻🔻🔻🔻🔻🔻 این روزها، خصوصا به بهانه دستور اخیر دادستان مشهد برای ممانعت از ورود خانم‌های بدحجاب به مترو و انعکاس برخوردهای تند نیروهای گشت ارشاد با افراد بدحجاب، بار دیگر موضوع شیوه برخورد با بد حجاب در جامعه اسلامی محل گفتگو و نقد و نظر شده است. با توجه به اهمیت انتخاب موضع‌گیری صحیح در این موضوع که موجب بازنمایی چهره اسلام، انقلاب و روحانیت در نگاه مردم می‌شود، کانال روحانیت مردمی، با هدف نگاه دقیقتر به ابعاد مختلف موضوع، در بدون داوری، اقدام به در این رابطه می‌نماید. کانال روحانیت مردمی پذیرای نظرات ارزشمند مخاطبان فرهیخته است. @rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: کشف حجاب علنی برای حکومت اسلامی تکلیف ایجاد می‌کند/ حکومت موظف است دربرابر حرام بایستد 🔹پول‌های زیادی خرج می‌کنند و از صدها رسانه استفاده می‌کنند تا روی هویت زن مسلمان اثرگذاری کنند، اما نتیجه‌اش فریب‌خوردن چند دختر می‌شود. 🔹چیزی که بنده را حساس می‌کند این است که گاهی خواص بحث حجاب اجباری را مطرح می‌کنند. عده‌ای نادانسته خطی را دنبال می‌کنند که دشمن با آن‌همه تلاش نتوانست. @rohaniat_mardomi
💥 چرا دشمنان از «حجاب» می‌ترسند؟ 👈 ترفند استعمار در مبارزه با حجاب مرحوم حجت‌الاسلام ابوالحسنی مُنذِر (ره) 1⃣ سیاست مرحله‌ای در حجاب‌ستیزی معمولاً ابرقدرت‌ها و دولت‌هاى مخالف دین، کار مبارزه با شعائر را، به طور پلّه پلّه شروع مى‌‏کنند. به عبارت روشن‏‌تر، نخست پاره‏‌اى از شعائر را مورد هجمه قرار مى‏‌دهند و آنگاه پس از موفقیت در مبارزه با آنها، به مبارزه با بقیه مى‌‏پردازند. ▪️یعنی در میان شعائر مذهبى، آن دسته که چشمگیرتر یا شورانگیرتر از دیگر شعائرند، همواره سپرِ بلاىِ شعائر دیگرند؛ و دشمن، براى نابودى کلّ شعائر، نخست از مبارزه با این گونه شعائر آغاز مى‏‌کند. مثلاً در امر پوشش بانوان، «چادر» (به عنوان «حجاب برتر»)، حصن و حفاظِ «روسرى» و «مانتو» است و یا در امر عزادارى سالار شهیدان علیه السلام، مسائلى نظیر «سینه‌‏زنى» و «زنجیرزنى»، حافظ و پاسدار «روضه‏‌خوانى» و «اشک و گریه» در سوک شهیدان کربلا هستند. ▪️همان طور که در جبهه نظامى، خاکریزهاى گوناگونى وجود دارد که برخى درست در خط مقدّم و در تیررس مستقیم دشمن قرار دارند و برخى آن سوتر و در پشت خطّ مقدّم؛ شعائر دینى نیز این چنین‌‏اند و بعضى از آنها حکمِ خاکریزِ نخستین را دارند که فتح و تسخیر آنها، موجودیتِ باقىِ شعائر را مورد مخاطره شدید قرار مى‏‌دهد. 2⃣ اما چه باید کرد؟ باید در برابر هرگونه رخنه به‏ شعائر، محکم و استوار ایستاد و توطئه عمیق و گسترده دشمن را در نطفه خفه ساخت. ▪️اگر دشمن در حمله به این گونه شعائر، با دفاعى سخت و جانانه روبرو شد، جا مى‏‌زند و عقب مى‏‌نشیند و انجام توطئه را به فرصتى دیگر وا مى‏‌نهد، و اگر مقاومتى جدّى و کوبنده ندید، یا توانست با وحشیگرى یا تزویر آن را سرکوب کند، حمله را تا فتحِ خاکریزهاى بعدى ادامه مى‏‌دهد و همچون رضاخان و بدتر از او آتاتورک، کلّ شعائر را نابود مى‏‌سازد. چنانکه رضاخان در این اواخر حتى در مقام حذف ماه‌هاى قمرى اسلامى از تقویم‌ها برآمد و شب یازدهم محرم یعنى شام عاشورا را در میدان توپخانه بساط رقص و پایکوبى به راه افکند! و فجایع آتاتورک نیز ـ از تغییر خط گرفته تا… منع گفتن اذان به عربى و…ـ مشهور تاریخ است؛ بنابراین باید هشیار بود و در برابر هرگونه رخنه به‏ شعائر، محکم و استوار ایستاد و توطئه عمیق و گسترده دشمن را در نطفه خفه ساخت. 3⃣ چرا این همه به حجاب حمله می‌کنند؟ رمز این مخالفت را بایستى در پیوند استوار و ربط وثیقى جستجو کرد که میان شعائر دینى و جوهر اسلام و تشیع وجود دارد… اصولاً راه دستیابى به باطن دین و عامل حفظ آن، همین ظواهر و شعائر است. بى‏‌جهت نیست که دشمنان اسلام، خاصّه استعمارگران، به انگیزه محو اساس دین، و قطع ریشه آن، همواره از مبارزه با وجهه ظاهرى و عملىِ دین ـ یعنى از مبارزه با شعائر ـ آغاز مى‏‌کنند: براى آنکه روح تقوا و عفاف را نابود سازند، چادر و روسرى را ـ به جبر و عُنف (همچون زمان رضاخان) یا به غَنج و دَلال (همچون عصر محمدرضا) ـ از سر زنان و دختران مسلمان مى‏‌ربایند. @rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جامعه ایرانی یک جامعه عفیف است/ دوگانه سازی های سیاسی که باعث ایجاد گسل در جامعه می شود را محکوم میکنیم 👤 اسماعیلی، وزیر ارشاد: 🔹ما در این باره، کاملاً رویکردی مبتنی بر واقعیت‌های جامعه ایرانی داریم. جامعه ایرانی یک جامعه عفیف، پاک و دارای سابقه ۷ هزار ساله است و موضوع پوشش برای آن یک موضوع هویتی است. 🔹ما این دو گانه سازی‌های سیاسی را که به قصد ایجاد گسل در جامعه ایران انجام می‌گیرد به شدت محکوم می‌کنیم و بنای دولت بر این است که با حرکتی ایجابی و نگاهی مبتنی بر مولفه‌های تاریخی، فرهنگی ایران حرکت کند و تحت تاثیر جوسازی‌ها و مسائل حاشیه‌ای قرار نگیرد./ صدا و سیما @rohaniat_mardomi
🚧 مواجهه عصبی با بی حجابی • این روزها شاهد رویکردهای عصبی و کمتر عالمانه درباره معضل بی حجابی هستیم. منع خدمات دولتی یکی از حادترین هایش بود. در اینباره یک نکته و چند پرسش: • حاکمیت اسلامی می تواند در عقد قرارداد کارمندان خود رعایت حجاب را شرط کند (چنانچه در مصوبه شورای انقلاب فرهنگی درباره حجاب هم هست) اما؛ ۱. آیا حق دارد ارائه "خدمات انحصاری خود" به شهروندان (مومن و فاسق) را منوط به رعایت احکام شرع کند؟! ۲. به لحاظ شرعی، آنچه "حق همگانی" تلقی میشود، اساساً میتواند بعنوان "مجازات شهروند" قرار گیرد؟! "سلب حقوق اساسی" مشمول اصل۱۹و۲۰ قانون اساسی، به لحاظ حقوقی -حتی با قانون گذاری- میشود "کیفر و مجازات" قرار داده شود؟! ۳. بفرض امکان، آیا چنین مساله نظری و اجتهادی ای "طبق اصل۳۶" قانون اساسی، "نیاز به گذراندن قانون" از مجلس و تایید عدم مخالفت با شرع و قانون اساسی توسط شورای نگهبان ندارد؟! ۴. بفرض قابلیت مجازات شدنِ سلب برخی از این گونه حقوق (ماده۲۳ ق.م.ا) آیا این مجازات پیش از حکم دادگاه قابل اعمال است؟! این محرومیت بدون محکوم شدن در دادگاه به چه عنوانی بر او اجرا شود؟! مجازات اصلی، تکمیلی یا تبعی؟! ۵. مخاطب نامه (دولت) با منع حق، "بدون محکوم شدن در دادگاه"، آیا مشمول ماده۵۷۰ ق.م.ا نمی شود؟!پ.ن: بهتر نیست بجای این کارهای شتابزده و "افراط در رویکرد انتظامی_قضایی"، کمی در رویکرد های اجتماعی و مرحله گذاری های آن با ""، فکر و نظریه پردازی کرد؟! ✍ حجت‌الاسلام محسن قنبریان @rohahaniat_mardomi
🔴 حجاب و غیرت مسئله ، مسئله غیرت است. با کسانی که غیرتشان را بوسیده و کنار گذاشته اند کاری ندارم. روی سخنم با کسانی است که نیمچه غیرتی در رگ هایشان جاری است. در شرایطی که کار از یک ذره موی بیرون و مانتوهای کوتاه به کشف حجاب و حتی عریانی کشیده و این وسط یک عده معدودی دارند به وظیفه خود عمل می کنند و برخوردشان هم فقط با کسانی است که بی عفتی را به نهایت رسانده و دیگر شورش را درآورده اند ، و حالا که ما هم عرضه و همت تذکر و امر به معروف حتی لسانی هم نداریم ، حداقل در کار آن افراد وظیفه شناس سنگ اندازی نکنیم تا از تبدیل شدن محیط جامعه به لجنزاری متعفن و غیرقابل تحمل جلوگیری کنند ... ✍"قاسم اکبری" @rohaniat_mardomi
⭕️ مقصر صحنه های چندش آور از برخورد گشت ارشاد با زنان بی حجاب، زنانی هستند که به دستور پلیس بی توجهی می کنند/ باید در مقابل مقاومت در برابر دستور پلیس جرائم سنگین قائل شد 👤 محمدحسن قدیری ابیانه، عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: 🔹آنهایی که دم از آزادی حجاب می زنند حدی برای آن مشخص نمی کنند. 🔹ممکن است در برخورد با پدیده دشمن شاد کن تلاش برای کشف حجاب، افراط و تفریط‌هایی هم صورت بگیرد که موافقان و حتی مخالفانی در بین مسئولان داشته باشد. ورود به این مرحله را باید نتیجه عمل افراطیونی دانست که به بد حجابی و بی حجابی دامن می زنند و از خارج هدایت می شوند. 🔹کشف حجاب نفعی برای زنان ندارد، دون منزلت زن است که بخواهد توجه جامعه و مردان را به زیبایی های اندام خود جلب کند. 🔹وقتی جذابیت های فیزیکی به ارزش اجتماعی تبدیل شود قربانی اول خود زنان هستند. 🔹یکی از دلایل اصلی گسترش تجرد، همین خودنمایی هاست که مشاهده می شود. این امر باعث می شود جوانان برای ازدواج به دنبال زنانی باشند که مطابق با زیبایی های نمایشی باشند. حال واقعیت قریب به اتفاق زنان ناشی از آرایش است. در حقیقت این زنان بدحجاب موجب شده اند که بسیاری از زنان به خاطر نداشتن آن زیبایی های اغلب مصنوعی،‌ خواستگار نداشته باشند. این خود دلیلی برای طلاق هم به شمار می رود. البته خودآرایی و خودنمایی برای همسران امری پسندیده و بلکه مستحب است اما نه برای مردان نامحرم. 🔹گاهی در برخوردهای گشت ارشاد با زنان بی حجاب صحنه هایی رخ می دهد که چندش آور است اما مقصر آن زنانی هستند که به دستور پلیس بی توجهی کرده و از سوار شدن به خودروی پلیس امتناع می ورزند. اگر قانون را رعایت کنند و همراه پلیس باشند هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد حتی اگر تشخیص پلیس برای دعوت این زنان به سوار شدن به ماشین اشتباه باشد، آنها در نهایت در مرکز آزاد خواهند شد چرا که معمولا تعهدی می گیرند و آنها را رها می سازند. به عقیده من باید در مقابل مقاومت در برابر دستور پلیس جرائم سنگین قائل شد. 🔹کسی قصد نفرت پراکنی ندارد و گشت ارشاد برای ممانعت از شهوت پراکنی است. زنان نباید به گونه ای لباس بپوشند که شهوت پراکنی کنند. این امر نه برای زنان و نه برای مردان معقول نیست. 🔹همان هایی که بی حجابی و فحشا و خیانت را ترویج می کنند، از نظر اقتصادی دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور و معیشت مردم هستند. 🔹ما باید خودباوری را از کودکی ایجاد کنیم کسی که خودش را باور داشته باشد به دنبال خودنمایی و شهوت پراکنی نخواهد شد. البته چون زن هستند خودشان نمی فهمند که خودنمایی و خودآرایی هرچندناخواسته موجب تحریک جنسی دیگران می شوند و نمی دانند با خودنمایی چه بلایی بر سر جوانان می آورند و عامل گسترش فساد، فحشا، تجرد، طلاق و ... می شوند./ خبرآنلاین @rohaniat_mardomi
⭕️ برخوردهای قهری نقطه‌ای گشت ارشاد در کمتر از ۷ درصد جامعه هدف، اجرا می‌شوند ✍️ علی یعقوبی، مدیر مسئول روزنامه قدس 🔹تردیدی در این نیست که بی‌حجابی، بدپوششی و تبرج، یک ناهنجاری اجتماعی است و در فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی ملت ما قابل‌ قبول و پذیرفتنی نیست. 🔹همچنین در این موضوع هم تردیدی نیست که حکومت اسلامی حق دارد -مانند همه کشورهای جهان، حتی حکومت‌های لیبرال که برای نحوه حضور در انظار عمومی محدودیت‌هایی وضع می‌کنند- برای حفظ و صیانت از ارزش‌ها و ریشه‌های خود و در رویارویی با ناهنجاری‌های اجتماعی قوانینی وضع و آن را اجرا کند. اما به نظر می‌رسد در نوع مواجهه با این پدیده چه در شأن سیاست‌گذاری و چه در مقام اجرا، نکات مهمی نادیده گرفته‌شده است. 🔹«بدپوششی» پدیده‌ای نیست که امروز و دیروز به وجود آمده باشد، بلکه دست‌کم از دوره کشف حجاب رضاخانی به این‌سو که نزدیک به یک قرن است، آغاز و طی فرایندی پیچیده و بلندمدت به‌تدریج شکل‌گرفته [...] برخورد با این پدیده نیز باید بلندمدت، عمیق، هوشمندانه و نه عجولانه و دفعی باشد. 🔹دانشمندان علم سیاست‌گذاری عمومی، معتقدند چنان‌که خط‌مشی‌های سخت و اصطلاحاً «از بالا به پایین» در مواجهه با پدیده‌های ساده و تک‌بعدی مؤثرند، در پدیده‌های پیچیده اجتماعی اما، باید از خط‌مشی‌های «پایین به بالا» یا لااقل «ترکیبی» بهره گرفت. [...] خوشبختانه این پیچیدگی به‌درستی در قانون موسوم به «راهکارهای اجرایی گسترش عفاف و حجاب» مصوب ۱۳/۱۰/۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، موردتوجه واقع‌ شد و با همه قوت و ضعف‌هایش برای ۱۵ دستگاه اجرایی و فرهنگی در ۲۵۵ بند، وظایفی تعیین گردید که عمدتاً ایجابی و در مسیر فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی است [...] اما شوربختانه و به‌صراحت می‌توان گفت این مصوبه که خود دیرهنگام بود نه‌تنها بنا به دلایل سیاسی و برای سال‌های طولانی اجرایی نشد بلکه معدود اقداماتی که انجام شد نیز با سطحی‌نگری و ساده‌انگاری و مواجهه غیرحرفه‌ای و بیشتر با تأکید بر جنبه‌های سلبی روبه‌رو گردید. پس‌ازآن طرح‌هایی نظیر «صیانت از حریم عفاف و حجاب» که در سال ۱۳۹۳ مطرح شد نیز جنبه‌های پیچیده این پدیده را موردتوجه قرار نداد. 🔹پرسش اصلی این است که نقطه اصابت قانون باید علت‌ها باشند یا معلول‌ها؟ توجه و تمرکز قانون‌گذاران و مجریان باید بر شبکه‌های فساد و عاملان اصلی ترویج بی‌حجابی و بدحجابی و کانون‌های مدلینگ و تولیدی‌ها و واردکنندگان هنجارشکن یا حتی vod‌های پر اما و اگر دارای مجوز رسمی فعالیت باشند یا مردم کوچه و خیابان؟ 🔹برخوردهای قهری نقطه‌ای که بر اساس برآوردها، در کمتر از ۷ درصد جامعه هدف، اجرا می‌شوند و حتی از منظر سلبی نیز نمی‌توانند موفق عمل کنند، چیزی جز ایجاد دستاویزی برای حمله بدخواهان و دوقطبی‌سازی جامعه، نفرت پراکنی و آب به آسیاب دشمنان ریختن، نتیجه‌ای در برندارند. این‌گونه برخوردها به دلیل ماهیت‌شان و همچنین بدسلیقگی مجریان یا آموزش ناکافی آنها، معمولاً این ظرفیت را دارد که به بداخلاقی منتهی شود و با وجود معدود بودن، به‌شدت برجسته‌سازی و مصادره شود. 🔹صداقت و شجاعت رئیس‌جمهور و دولت فعلی در اجرای قوانین روی زمین‌مانده از جمله قانون عفاف و حجاب، قابل ‌تحسین است اما باید مراقب بود با بدسلیقگی، بی‌دقتی و سطحی‌زدگی در اجرای قانون و تفسیر آن روبه‌رو نشویم و حتی اگر اشکالاتی در قانون یا موضوعاتی برای اکمال آن وجود دارد مانند نحوه جرم‌انگاری و سطح بندی مواجهه با آن و تمرکز بر علت‌ها و ریشه‌ها، درصدد رفع و اصلاح آن باشیم تا سرمایه اجتماعی این نظام، طعمه روبهان مکار و گرگان غدّار کمین کرده واقع نشود./ روزنامه قدس @rohaniat_mardomi
بازنشر تعدادی توییت در ارتباط با و @rohaniat_mardomi
روحانیت مردمی
متاسفانه یکی از آسیب های فضای مجازی مخاطب زدگی است. برای اینکه از قافله عقب نمانی و به قول معروف «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» اظهار نظر میکنی ولو به قیمت تضعیف حق! به شخصه با برخورد سلبی این چنینی موافق نیستم اما این جوی که راه افتاده اصل حجاب ضربه می‌بینه و اصل نهی از منکر! @rohaniat_mardomi
⭕️ اعدام برای گشت ارشاد 🔹 چند روزی است که فرح پهلوی ، کمونیستها و هم جنسگرایان ایرانی ، روزنامه های سازندگی و اعتماد و شرق ، شبکه سعودی اینترنشنال ، مجمع فضلای اصلاح طلب ، محجبه های سکولار ، برخی مدیران اندیشمند دولتی و قضائی ، بعضی ائمه جمعه روشنفکر ، عده ای از طلاب نوگرا ، اراذل و اوباش ، بی بی سی فارسی و شبکه من وتو ، عدالتخواهان ضدانقلاب و صدها فرد حقیقی و حقوقی دیگر در یک موضوع هم کلام شده اند و آن دشمنی با " گشت ارشاد" و مطالبه نابودی و حذف آن است! 🔹چنین اجماع نظری درباره یک موضوع در تاریخ مملکت ما بی نظیر است و نشان می دهد که چگونه مخالفت با اجرای حکم الهی حجاب در سطح جامعه ، نقاط مشترک این افراد و مجموعه های به ظاهر متفاوت را آشکار کرده است! در واقع " گشت ارشاد" مانند یک شاخص، موجب تفکیک مومنان به احکام الهی از مخالفان اجرای شریعت در جامعه شده است! 🔹 جالب اینجاست که در واقعیت، فعالیت قابل توجه و جدی از گشت ارشاد مشاهده نمی شود اما حمله و تهاجم هماهنگ به آن بر اساس جوسازیهای فضای مجازی رخ می دهد، یعنی بسیاری از مخالفان و منتقدان به ظاهر خودی و صاحب مقام و موقعیت در جامعه ( فلان آیت الله یا واعظ مشهور ، مسئول ستاد نهی از منکر در استان بهمان و....) به محض دیدن یک فیلم یا چند تصویر در فضای مجازی و تحت تاثیر بازتابهای مجازی آن ، حکم «اعدام» گشت ارشاد را صادر می کنند و اگر از آنها بپرسی تکلیف «ان جائکم فاسق به نباء فتبینوا» چه می شود تو را به گوشی تلفن همراهشان دلالت می کنند! 🔹 بعید است حتی ۵ درصد از مخالفان گشت ارشاد به چشم خود خشونت و اهانت ماموران پلیس نسبت به زنان و دختران بی حجاب را دیده باشند و تکلیف خارج نشینان هم که معلوم است!! 🔹در این میان آن چه که اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد این نکات است : ▪️بی حجابی جرم مشهود است و فرد بی حجاب بر مبنای قانون، مجرم محسوب می شود و پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود موظف به برخورد قانونی با مجرمان است. ▪️اکثریت مجرمان در هنگام جلب و دستگیری ، در برابر ماموران قانون مقاومت می کنند و طبیعی است که پلیس نمی تواند با نوازش یا التماس، چنین مجرمان را به مراکز انتظامی دلالت کند! ( تصور کنید فلان منبری مشهور و مدرن! با دیدن تصاویر شلیک ماموران آگاهی به یک سارق یا قاتل فراری فتوا بدهد که دل ما از اقدامات پلیس خون است و پلیس آگاهی حرکت زشتی انجام می دهد و.....) ▪️بنا به بیان صریح حضرت امام، فلسفه تشکیل حکومت اسلامی اقامه احکام شریعت است و اگر بنا باشد که ج.ا.ا در برابر رفتارهای خلاف شرع سکوت اختیار کند فلسفه تاسیس خود را زیر سوال برده است! ▪️از فردا اگر مادران افراد مجرم ( سارقین ، کلاهبرداران و....) با گریه جلوی خودروی پلیس را گرفته و ناله سوزناک " بچه ام مریض است" سر دهند پلیس باید مجرم را آزاد کرده و از او و خانواده اش دلجویی کند! ❇️ اتاق فرمان مخالفت با گشت ارشاد به خوبی می داند که چه می کند و کدام پایه از نظام و انقلاب را نشانه رفته است! این مغزهای متفکر ساکن لندن و پاریس، به دنبال عادی سازی ارتکاب حرام در جامعه و سکولار کردن جمهوری اسلامی اند و دستورات خود را در فضای مجازی صادر می کنند و با تحریک احساسات عناصر مغرض ، بی اعتقاد ، بیسواد یا ساده اندیش داخلی بوسیله چند دقیقه فیلم و البته آتش تهیه سنگین از سوی ارتش خارج نشین (بهائیان ، سلطنت طلبان ، مجاهدین خلق و مارکسیستها و...) فتوای نابودی گشت ارشادی که عملا وجود ندارد را از زبان اشعری های پرتعداد و خوش بیان داخلی صادر می کنند! ❇️ در این میان هیچ کس به این نکته مهم توجه نکرده که اگر یکی از قوای سه گانه به وظیفه قانونی و شرعی خود در به روز آوری و بازنویسی قانون حجاب و عفاف و نحوه مواجهه پلیس با جرم «بی حجابی» عمل کرده بود به هیچ عنوان نیاز به دستگیری افراد بی حجاب نبود و با سازوکارهای ساده تری امکان اعمال قانون درباره این مجرمان فراهم می آمد! ✍ دکتر کوشکی @rohaniat_mardomi
من معتقدم هرچقدر هم درباره حجاب بنویسیم تاثیرش به اندازه آموزش خانومها و فعال کردن پتانسیل اونها نیست... شاید به جرات بشه ادعا کرد اکثر خانوم‌های مذهبی دو دقیقه نمیتونند از حجاب دفاع کنند... @rohaniat_mardomi
🔴پاسخ به یک شبهه معاندین و جاهلان/آیا حجاب یک مسئله فرعی است ؟ برخی با ذکر روایتی از امام علی علیه السلام مبنی انحطاط و زوال حکومتها بخاطر ضایع و تباه کردن مسائل اصلی و پرداختن به مسائل فرعی ،شبهه ای را مطرح میکنند که پرداختن به مسئله حجاب امری فرعی است و پیگیری آن و عدم توجه به مسائل اصلی مصداق همین حدیث امیر مومنان است . اما آیا مسئله حجاب یک امر فرعی است؟ تجربه تمدن های بشری دیگر مانند غرب جلوی روی ماست . حجاب و پوشش زنان در غالب جوامع امری فراگیر بود .زنان اروپایی تا همین ۱۰۰ سال پیش بسیار پوشیده تر از زنان برخی جوامع اسلامی بودند.وقتی حجاب از جوامع غربی رفت به مرور منکرات و آسیب های جدی متوجه زندگی انسانی شد که حالا نتایج آن را میبینیم. تمام مسائل اصلی و فرعی جامعه بشری برای تنطیم و تعدیل روابط انسانی است . حجاب و پوشش زن یکی از ستون های اصلی تنظیم گر این روابط است ‌. وقتی از بین برود ،اساس کانون خانواده و جامعه و هویت انسانی بسمت فروپاشی میرود. حجاب و پوشش زن یک مسئله اصلی و حتی تنظیم گر مسائل اصلی دیگر جامعه ماست ▪️در حوزه فرهنگ، تعلل و سهل اندیشی منجر به جابجایی معروف و منکر و از بین رفتن سنتهای حسنه و جایگزینی منکرات و خبیثات در زندگی آحاد مردم و فروپاشی اساس جامعه خواهد شد. ▪️برای مقابله با هر منکری فردا دیر است همین حالا باید اقدام کرد. @rohaniat_mardomi
💠 پیام پنهان در نحوه معارضه منافقین با حجاب 🔹معارضه با حجاب، همواره در دستور زرسالاران یهودی (صهیونیسم)، سرمایه سالاری جهانی (کاپیتالیسم/لیبرالیسم) و حلقه های ماسونی بهائیت قرار داشته است. تلقی آنها این است که یکی از راه های شکستن مقاومت هر ملتی در برابر سلطه گری و بهره کشی، شکستن فرهنگ عفاف است، و از لوازم حیا زدایی و بی عفتی، حجاب زدایی است. ♦️نتانیاهو، شهریور ۱۳۸۱ گفته بود: "آمریکا می‌تواند با پخش سریال‌های شبکه فاکس در ایران که افراد زیباروی جوان را در وضعیت‌های متنوعی از نشان می‌ دهند که زندگی‌های فریبنده و مادی‌گرایانه دارند و رابطه‌های بی قید جنسی برقرار می‌کنند، یک انقلاب را موجب شود. این سریال‌ها واقعاً براندازانه هستند". 🔹این مافیای جهانی، از چند شبکه نیابتی علیه ایران استفاده می کند. جریان ضد دینی بهائیت در راس این شبکه است و دو طیف دیگر، ذیل این شبکه تعریف می شوند که با وجود تفاوت های ظاهری، ویژگی مشترک دارند؛ ♦️یکی "سازمان مجاهدین خلق" و کانال ها و اکانت های وابسته به آن؛ و دوم، بخشی از اصلاح طلبان. اولی در ایران به عنوان "نفاق قدیم" و دومی، به عنوان "نفاق جدید" باز تعریف می شوند. 🔹چرا هر دو هر دو گروه نیابتی، در موضوع معارضه با حجاب به عنوان "منافق" معرفی شده اند؟ این دو گروه بی صداقت و دو دوزه باز، همواره میان "احکام اسلامی و وطندوستی" از یک طرف، و اباحیگری و وطن فروشی" از طرف دیگر، در تردّد بوده اند. هر جا ممکن شد، هنجار شکنی کردند و هر جا نتوانستند، نقاب به چهره زدند. ♦️کانال ها و رسانه ها و اکانت های وابسته به سازمان منافقین، ماموریت دارند در کنار بهائیت و سلطنت طلبان و...، با حجاب اسلامی به هر طریق که می توانند ستیزه جویی کنند. 🔹آنها در موضوع انهدام خانواده ها در سازمان پیشقدم بودند و دستور طلاق همسران از سوی رجوی صادر شد. اما در ادامه، برخی از همان زنان، به عنوان بردگان جنسی، به حرمسرای شخصی رجوی منتقل شدند! ♦️پیش از آن هم، مهدی ابریشمچی (دیگر عضو مرکزیت سازمان) مجبور شده بود همسرش مریم قجر عضدانلو را طلاق دهد تا زن مسعود رجوی شود! ابعاد دامنه دار بی عفتی در سازمان، بیش از چند جلد گزارش مستند را شامل می شود 🔹با این همه، و در حالی که سازمان مامور به تردید افکنی علیه حجاب است، زنان سازمان و خود مریم رجوی با روسری و حجاب در انظار عمومی ظاهر می شوند. چرا سازمان منافقین و منافقین جدید (طیفی از اصلاح طلبان) با حفظ حجاب ظاهری، در رسانه ها علیه حجاب فضا سازی می کنند؟ ♦️چرا کمپین "من با حجابم، اما با حجاب اجباری مخالفم" راه می اندازند؟ آنها با وجود حملات سنگینی که طی دو دهه اخیر علیه دینداری و به ویژه حجاب انجام شده، اطلاع دقیق دارند که اکثریت قاطع ملت ایران، به حجاب و عفاف وفادارند و در کنار حکم دین، از نظر تجربی و عقلی هم بی حجابی را موجب آسیب به خود و خانواده و جامعه می دانند. ♦️از نگاه اکثریت مردم، کسی که حجاب را کنار می گذارد، وارد منطقه پر خطر برای خود و خانواده و دیگران می شود. حتی بسیاری از آنها که در زندگی مجردی، مراعات لوازم عفاف را نکرده اند، هنگام انتخاب همسر، فرد دارای حجاب و عفاف را بر فرد لا قید ترجیح می دهند. 🔹منافقین قدیم و جدید، اگر آن چنان که در تبلیغات وانمود می کنند، واقعا جامعه ایرانی را بریده از فرهنگ عفاف و حجاب می دانستند، ناچار نبودند در ظاهر، مراعات حجاب را بکنند و ضمنا، با الزام آن مخالفت بورزند. ♦️ادعای موافقت شخصی با حجاب و مخالفت با الزام عمومی آن، مانند این است که کسی بگوید قواعدی مانند "ایستادن پشت چراغ قرمز، رعایت سقف سرعت و عدم انحراف به راست در جاده دو طرفه" را "باور/ قبول" دارد، اما با الزام و اجبار عمومی آن در حین رانندگی مخالف است! ✍ محمد ایمانی @rohaniat_mardomi
💢حجاب؛ از الزام تا التزام متأسفانه موضوع حجاب را چنان دستکاری کرده و به اضمحلال کشاندند که هیچ‌وقت مایل نبودم ورودی داشته باشم اما این روزها وقتی تحلیل‌‌ها و دعواها را می‌بینم، شاهد چند غفلت در تحلیل هستم. چند نکته به ذهن می‌رسد (ترتبی بین نکات نیست)؛ ۱. برخی حجاب را با نماز مقایسه می‌کنند ازین حیث که چطور قانون نماز نداریم اما قانون حجاب داریم. در حالی که این مقایسه اشتباه است. نماز فردی و حجاب اجتماعی است. تصور نکنید حجاب فردی است. ۲. حجاب آغاز هجوم دشمن است و اگر حجاب آزاد شود، تازه مطالبات بعدی شروع می‌شود. کارناوال‌‌های همجنس‌گرایی و مطالبه قانونی کردن آن و .... . این را بروید از مسئولان لبنان و ترکیه بپرسید. ۳. حجاب انتخاب لحظه‌ای افراد نیست. حجاب یک تعین و تبلور فرهنگی ست که ذیل سیاست‌‌های متعدد شکل تدریجی می‌گیرد. آموزش و پرورش ما، نظام بانکی، نظام اداری، نظام دانشگاهی ما همه تقریبا نسخه کپی از حکومت‌‌های دنیاست. طبیعی ست که تبلوراتش هم امتداد همان‌‌هاست.لذا رهبری انقلاب ساختاری را پیشنهاد می‌دهند. ۴. چطور وقتی پزشکی خطای پزشکی دارد، کل نظام پزشکی را جمع نمی‌کنیم؟خب، وقتی سربازی در گشت ارشاد اشتباه رفتار می‌کند، چرا به دنبال جمع کردن کل آن هستیم؟! ۵. اینکه برخی نواندیشان دینی به آیات و روایات و فرهنگ صدر اسلام برای اثبات عدم وجوب یا عدم لزوم حجاب استناد می‌کنند خیلی عجیب است! حجاب دیگر یک موضوع فردی نیست بلکه در کنار آیات و روایات، مکان و زمان و مصلحت در تعیین حکم آن بسیار دخیل است. ۶. به طور کل، صحبت (اصرار بر این واژه) از الزام حجاب غلط است. الزام یک فعلی ست که از بیرون بر فرد تحمیل می‌شود و هیچگاه جواب نمی دهد. ما در حجاب به جای الزام باید به دنبال التزام باشیم. التزام دربرگیرنده میل است. این، یک کار فرهنگی‌ست. قانون اگر الزام دارد ما باید به دنبال جامعه پذیری قانون یعنی التزام باشیم. ✍️ حجت‌الاسلام احمد اولیایی @rohaniat_mardomi