eitaa logo
روحانیت مردمی
910 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
592 ویدیو
59 فایل
درگاه رسانه‌ای جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی مشهد مقدس ارتباط با ما: @jebhe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📷 گزارش تصویری حضور فعال روحانیون در مسیر حرکت و استقبال از زائران پیاده رضوی - شهریور ۱۴۰۱ @rohaniat_mardomi
💠 سکوتِ‌حکیمانه یکی از سوالات مهم در «فتنه‌ی ۱۴۰۱»، چرایی «سکوت رهبر انقلاب» است؛ رهبری که از روزهای پیش از انقلاب تا به امروز نشان داده‌اند یکه‌تاز «میدانِ جهادِ سخن»اند در «جبهه‌های مبارزه با فتنه‌انگیزی». نکات زیر می تواند از دلایل احتمالیِ این «سکوتِ‌حکیمانه» باشد: ۱) فتنه‌ی ناپیچیده؛ «غبارآلودی»، مهمترین ویژگی فتنه است که باعث تحلیل‌های نادرست و بالتبع ریزش بدنه‌ی وسیعی از مردم می‌شود؛ درست مثل «فتنه‌ی ۸۸»! این درحالی است که در «فتنه‌ی ۱۴۰۱» کمترینِ غبارها دیده شد و عوامل میدانیِ آن ظرف چندروز(!) وارد فاز عملیاتی و هتاکی به مقدسات و تخریب اموال عمومی شدند! اقدامی که نشان داده هیچ اقبالی از سمت مردم ندارد. ۲) مسأله‌ی‌دوم؛ «حجاب» نه تنها به عنوان یک ضروری دین، بلکه به عنوان یکی از میراث‌های مترقی تمدنِ کهنِ ایرانی، برای بخش معظمی از جامعه‌ی ما، پذیرفته شده و هیچگاه «عریان‌شدن» نمی تواند «مسأله‌ی اول» مردان و زنان این دیار برای قیام باشد؛ از دیگرسو گفتار و رفتار و افکارِ «داعیه‌دارانِ عریانی» هم هیچگاه جاذبه‌ای برای زن و مرد ایرانی نداشته است. این درحالی است که در فتنه‌ی ۸۸، «نتایجِ آراء» و «تقلبِ احتمالی»، مسأله‌ی نخست میلیون‌ها ایرانی بود و فتنه‌انگیزان هم بعد از ماه‌ها تردیدافکنی، وارد فاز مبارزه با مقدسات و انقلاب و آرمان‌هایش شدند. ۳) رهبرانِ‌بی‌مایه؛ مهمترین عامل فراگیریِ و به سرانجام رسیدنِ یک فتنه، داشتن «رهبرِ شجاعِ و خردمند» است؛ درحالی‌که در این فتنه، رهبر یا رهبرانش، نه «شجاعتِ هزینه دادن» داشتند و نه «خردِ مدیریت کردن»! «خودْرهبرْپنداریِ افراطی» هم که در بسیاری از «مجازی‌نشین‌ها» دیده می شد، باعثِ بساطتِ بیشتر این فتنه شده‌بود. اما در فتنه‌ی ۸۸، «انقلابی‌هایِ پشیمان» و «یارانِ‌بی‌وفای‌امام» و «فضلای حوزه و دانشگاه»، با لشکری از هنرمندان و ورزشکاران، به صورتی کاملاً هماهنگ با رهبری‌های خود، افکار و رفتارِ بخش وسیعی از مردم را غبارآلود کردند! ۴) سربازانِ‌مجازی؛ «قیامِ هشتگی» با «سربازانِ مجازی»، بسان «هیولای بادکنکی» است که با سرِسوزنی از بین می رود! «رهبرانِ‌استوری‌بازْ» حتی حاضر به گره زدن این بادکنک در کفِ میدان هم نشدند! بر این ماجرا بیافزایید، سنّ کم تعداد قابل‌توجهی از «سربازانِ‌میدان» را که لاجرم هیجان نوجوانی‌شان، بر خرد جمعی‌شان به کرّات می چربید! ۵) دولتِ‌مستقر؛ «صداقتِ و شفافیت با مردم» و «خدمتِ‌بی‌منت به آنان»، باعث بالارفتن امیدشان به آینده و عدم‌همراهی‌شان با فتنه‌انگیزان، شده‌است. از طرف دیگر «قاطعیتِ با خرابکاران و اغتشاشگران» باعث شده این دولت تاحدود زیادی به «دولتِ‌مردم» نزدیک شود و مواضعش با دیده‌ی تردید نگریسته نشود. ۶) سربازانِ‌گاهواره؛ شکی نیست که روشنگری‌های «سربازان و سردارانِ‌جوان» در عالم‌مجاز و میدان، بخش وسیعی از غبارها را شست و «عقب‌افتادگیِِ‌مزمنِ» عده‌ای از مدیران را جبران‌نمود. «سربازانِ‌گاهواره»ی «امام‌خامنه‌ای» اینک به «سردارانِ‌کارکشته»ای تبدیل‌شده‌اند که نوید روزهای نوی را می‌دهند. ۷) خمینیِ‌دوم؛ روح‌ملکوتی‌امام، قرین رحمت الهی باد که در قضایایی همچون ۸ سال دفاع‌مقدس، با آرامشی مثال‌زدنی که «محصولِ‌اخبارِ‌نهانی» بود، به هدایت‌امت پرداختند؛ تردیدی‌نیست که «خمینیِ‌دوم» نیز بسان «خمینیِ‌اول»، «عاقبتِ‌خوشِ این انقلاب» را نه با «تحلیل»، که با «اخبارِ یقینی» می‌بینند و می‌دانند که این بادها چیزی نیست که «کوهِ‌استوارِ‌انقلاب» را از جایش حرکت دهد. یقیناً سرانجام کار، از آنِ انقلاب و انقلابیان است؛ «وَلَو کَرِهَ الکافِرون.» ✍ به قلم حجت الاسلام عباس بابایی عضو شورای مرکزی جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی @rohaniat_mardomi
📜 بیانیه جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی درباره ناآرامی‌های اخیر در کشور و بایسته‌های مسئولان بسم الله الرحمن الرحیم 🔸ناآرامی‌های اخیر در کشور عزیزمان که همزمان با تلاش‌های بی‌وقفه دولتمردان برای ساماندهی وضعیت سلامت و معیشت جامعه و جبران خسارت‌های چندین‌ساله رقم خورد، اهمیت هوشمندی در برابر فرصت‌طلبی دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنها و ضرورت فرصت‌سازی از تهدیدهای پدیدآمده را دوچندان می‌کند. 🔻در همین راستا توجه همه مسئولان در قوای سه‌گانه و مدیران نهادها و دستگاه‌های انتظامی، اجتماعی و فرهنگی را به بایسته‌های زیر که برگرفته از دغدغه‌ها و مطالبات مردم عزیزمان است جلب می‌کنیم: 1⃣ در نظام جمهوری اسلامی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب بر پایه نظریه «مردم‌سالاری دینی» بنا شده است، توجه به افکار عمومی و اقناع اذهان مردم جایگاه ویژه‌ای دارد. شفافیت و پاسخگوییِ به موقع، باید به عنوان یک اصل در تمام تصمیمات و اقدامات قوای سه‌گانه به‌ویژه از سوی «دولت مردمی» مدّ نظر باشد تا هیچ‌گاه فرصت‌طلبان از ابهامات و شایعات، برای دامن زدن به التهاب‌های اجتماعی بهره‌برداری نکنند. 2⃣ در برخورد با فتنه‌گرانی که اعتراض را تبدیل به اغتشاش می‌کنند و جان و مال مردم و امکانات عمومی و مقدسات را مورد تعرض قرار می‌دهند و همه کسانی که در هر جایگاهی از فتنه‌گران حمایت می‌کنند و بر آتش فتنه می‌دمند، ذره‌ای‌مماشات جایز نیست. اگر از دست رفتن جان یک دختر در یک مرکز انتظامی تاسفبار است؛ جان باختن فرزندان دیگر این مردم در آتش آشوب‌ها و شهادت سربازان نظم و امنیت کشور نیز دردآور است. در این میان، تفکیک عوامل اصلی آشوب‌ها و تحریک‌کنندگان از فریب‌خوردگانی که غالبا از جوانان کم سن‌وسال هستند و بسیاری از سر ماجراجویی و تحت تاثیر اغواگری‌های معاندان به خیابان‌ها آمده‌اند، ضرورت دارد. 3⃣ مقابله با ناآرامی‌ها و برخورد با عوامل آن باید کاملا در چارچوب قانون باشد و چنانچه رفتاری خلاف قانون از هر کسی در هر لباسی سر زد، بی‌درنگ با وی برخورد شده و به مردم اطلاع‌رسانی شود. شناسایی نیروهای خودسر و برخورد جدی با کسانی که به دلیل رفتارهای زننده و غیرقابل توجیه، اعتبار نیروهای انتظامی و بسیجی را خدشه‌دار می‌کنند، باید بدون هیچ‌گونه اغماضی صورت گیرد و عدم تبعیض در اجرای قانون مشهود باشد. 4⃣ همچنان که رئیس جمهور محترم تاکید نمودند، باید ساز و کار اعتراض قانونی را تعیین و تسهیل نمود تا فرصت‌طلبان نتوانند اعتراض را در کمترین زمان ممکن به اغتشاش مبدل سازند. در مواجهه با اعتراض‌ها از سوی اقشار گوناگون در موضوعات گوناگون، باید ظرفیت نظام را نشان داد و از امنیتی کردن فضا اجتناب نمود. بی‌تردید هدایت اعتراض‌ها در مسیر قانونی و مسالمت‌آمیز، عرصه را بر فتنه‌گرانِ فرصت‌طلب تنگ خواهد کرد. 5⃣ «حجاب» به عنوان یکی از ضروریات دین اسلام و نماد شهروندان مسلمان، باید توسط حاکمیت دینی ترویج شود؛ اما به‌نظر می‌رسد حد قانونی آن و جرم‌انگاری بر اساس آن، نیاز به تامل بیشتر و بازنگری دارد. روشن است که در عمل هیچ‌گاه رعایت حد شرعی حجاب، قابل الزام نبوده و تنها حد خاصی از بدپوششی، خلاف قانون قلمداد شده است. بنابراین باید «بدپوششی هنجارشکنانه» که در واقع تهاجم به نهاد خانواده و اخلاق عمومی است، به عنوان یک جرم اجتماعی تعریف و مصادیق آن در قالب آئین‌نامه‌ای دقیق و شفاف تبیین شود تا جلوی تفسیرهای شخصی و سلیقه‌ای و برخوردهای دوگانه و زیاده‌روی و سهل‌انگاری در اجرای قانون برای همیشه گرفته شود. 6⃣ برای اجرا شدن یک قانون و فراگیر شدن عمل به آن در جامعه، تنها ابلاغ آن کافی نیست و باید با شیوه‌های جذاب و هنرمندانه آن را به یک «معروف» و هنجار پذیرفته‌شده تبدیل نمود. دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی، لازم است تاثیرات مخرّب هنجارشکنی، بدپوششی و کمرنگ شدن حیا و عفاف در سلامت خانواده و جامعه را به بهترین شکل، تبیین و ضرورت برخورد با هنجارشکنان و هجمه‌کنندگان به حیا و عفاف را به یک باور عمومی تبدیل سازند. 7⃣ تاثیر فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای در ذهن مخاطبان به ویژه مخاطب نوجوان، یک واقعیت انکارناپذیر است. ساماندهی هوشمندانه و ظرفیت‌سازی برای سامانه‌ها و نرم‌افزارهای بومی و متناسب‌سازی‌شده می‌تواند تا حد زیادی تهدیدها و نگرانی‌ها را کاهش دهد و متقابلا زمینه را برای فعالیت سالم و سازنده فراهم آورد. 🔺در پایان امیدواریم حوادث اخیر نیز فرصتی برای جامعه‌پردازی و افزایش سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی در جهت نیل به تمدن نوین اسلامی و طلیعه ظهور ولایت عظما باشد. بعون الله و توفیقه جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی دهم مهر ماه ۱۴۰۱ هجری شمسی مشهد مقدس @rohaniat_mardomi
انعکاس بیانیه جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی در روزنامه خراسان امروز دوشنبه ۱۱ مهر @rohaniat_mardomi
🇮🇷 رهبری برای ایران! ❗️ تا همه ایران را، با وحدت ملی و انسجام درونی لحاظ نکنی، مقابله با طرح و توطئه دشمن خارجی ممکن نمی‌شود. ✔️ ۴جمله راهبردی دیروز رهبر انقلاب در این مهم: 1⃣ "خیلی از این کسانی که جزو هواداران جدی نظام جمهوری اسلامی هستند. شما می بینید در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی اینها شرکت می کنند". 2⃣ " ما جامعه سالمی است. ماهم جامعه سالمی است (موضع گیری برخی چهره های ورزشی و هنری اهمیتی ندارد) جامعه هنری و ورزشی ما با اینگونه حرکتها با این رفتارهای دشمن شاد کن آلوده نخواهد شد" 3⃣ " یکی از پیشرفته ترین اقوام ایرانی اند علاقه مند به میهنشان، علاقه مند به اسلام شان، علاقه مند به نظام اسلامی شان" 4⃣ "من در میان زندگی کرده ام جزو اقوام وفادارعمیق به انقلاب اسلامی و به جمهوری اسلامی اند" 🔺 حتی موضع‌خواهی و جبران‌خواهی ایشان از سیاسی و مذهبی‌ای که در بیانیه‌دادن و اظهارنظر عجله کردند، مودبانه و اخلاقی بود: "حالا ناشی از دلسوزی -دلشان سوخت- بدون تحقیق اطلاعیه دادند، حرف زدند..." ⬅️ با این راهبرد ۴وجهی منطبق بر شرایط کنونی میشود یک ایران را مقابل "هرزه‌خواهی اقلی" و "تجزیه‌طلبی اقلیتی" آورد. ❗️ دوستداران و مریدان رهبری بیش از دیگران باید این را پاس دارند. "دوگانه‌های تعاندیِ بی‌جا"، "برچسب‌زنی‌های نابجا یا بدموقع" نسازند. نزاع جدیدی که ذره ای شدن جبهه حق را موجب شود را همراهی نکنند. ✍ به قلم حجت‌الاسلام محسن قنبریان @rohaniat_mardomi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آیت الله نجم الدین طبسی: بگذارید صریح باشیم! ما کم‌کاری کردیم در این قضیه. ما به این نسل نرسیدیم. این‌ها بچه‌های خود ما هستند. دشمنان می‌دانند که دارند چکار می‌کنند و برای آنها فکرها کرده‌اند. @rohaniat_mardomi
29.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ حکایت کشف حجاب دسته جمعی دانش آموزان یک دبیرستان دخترانه در حضور روحانی مبلغ ❗️اگر صحنه را رها کنیم شرایط همین می‌شود که داریم می‌بینم! اتفاقاً باید بمانیم و درست عمل کنیم. با بیان حجت الاسلام دسمی @rohaniat_mardomi
🔻 تفاوت‌هایی که در فتنه‌ی ۷۸ و ۱۴۰۱ مشاهده‌کردم... تيرماه ۷۸ دانشجوی ترم چهار دانشگاه فردوسی بودم.التهابات کوی دانشگاه تهران به سرعت به مشهد رسید. یکی از روزها با تعداد زیادی از دانشجویان معترض از پردیس خوابگاه‌های فجر به دانشکده‌ی پزشکی رفتم تا به‌عنوان یکی از اعضای بسیج دانشجویی از قضایا مطلع‌شوم. تعداد قابل توجهی دانشجو و غیردانشجو تجمع کرده‌بودند و فضا کاملا ملتهب بود. یکی از دانشجویان شهرستانی هم با حرارتی عجیب، شعارهای تندی علیه حاکمیت سرمی‌داد. بعد از حدود یکی دو ساعت که از تجمع گذشت، معترضان وارد خیابان دانشگاه شدند و به آرامی به‌سمت تقی‌آباد «راهپیمایی سکوت» برگزار کردند. بیش از ۲۰ سال از آن حادثه می‌گذرد و کماکان با دانشگاه فردوسی و دانشجویانش در ارتباطم. بنده از اتفاقات اخیر دانشگاه نگرانم اما نه از آن جهت که دیگران ناراحت‌اند؛ بلکه بخاطر تنزل عجیب کنش‌های دانشجویی! 🔻می‌خواهم به تفاوت‌های این دو فتنه(۷۸ و ۱۴۰۱) بپردازم تا معلوم شود ما باید به‌صورت جدی نگران دانشجویان‌مان و حرکت‌های دانشجویی آنان و صدالبته «آینده‌ی کشور»مان باشیم؛ 1⃣ هرج‌ومرج‌طلبیِ حادّ؛(آنارشیسم) در فتنه‌ی ۱۴۰۱ نه فقط در دانش‌آموزان دهه‌ی هشتادی، بلکه در قشر فرهیخته‌ی دانشجویی هم جنجال و آشوب و هرج‌و‌مرج‌طلبی و سردرگمی مشاهده شد؛ درحالی‌که در فتنه‌ی ۷۸ هم موافقان می‌دانستند دنبال چه هستند و هم مخالفان. 2⃣ جنبشِ بی‌سر؛ در ۱۴۰۱ برخلاف تصور تعدادی از سلبریتی‌ها، کسانی که کف خیابان بودند، نه آنها را به‌عنوان رهبر جنبش قبول داشتند و نه سیاسیونِ‌پرده‌نشین را؛ بلکه جنبش آنها کاملاً بی‌سر بود. در فتنه‌ی ۷۸ اما قضیه کاملاً متفاوت بود تا جایی که مدیریت صحنه، در چند لایه طراحی شده بود و در انتها به رئوس اصلاحات می رسید. 3⃣ شناعتِ گفتاری؛(لمپنیسم) شعارهای رکیک جنسی، در فضای حقیقی و مجازی دانشجویی از عجیب‌ترین و پرتاسف‌ترین اتفاقات ۱۴۰۱ بود؛ در حالی که بنده اقلا در ۷۸ یک‌بار هم در اعتراضات دانشجویی الفاظ شنیع نشنیدم. 4⃣ تندروی‌های حاد؛(رادیکالیسم) حمله به دانشجوی خانم برای کشیدن چادر از سر او اگر در سال ۷۸ اتفاق می افتاد، به‌نظرم دانشجویِ‌حمله‌کننده زیر مشت‌ولگدهای خود دفترتحکیمی‌ها تأدیب می‌شد؛ بیافزایید به این اقدام، رفتارهای تند خیابانی همچون‌ آتش‌زدن پلیس و حمله با سلاح‌سرد و.... 5⃣ فقر عجیب گفتمانی؛ سال ۷۸ گفتگو و مناظره و آزاداندیشی مکتوب و شفاهی بین طرف‌های مختلف، طرفداران زیادی داشت اما در ۱۴۰۱ نه فقط استاد و دانشجویی که خواهان گفتگو بودند، هو شدند، بلکه «امر مقدس گفتگو» هم هو شد! 6⃣ نهضتِ انحرافیِ طرفدار زن؛(فمنیسمِ جنسی) هرزگیِ تعدادی از مردان در فتنه‌ی ۱۴۰۱ و سوءاستفاده‌ی جنسی از بانوان در قالب «کشف حجاب» و... آن هم با شعار «زن، زندگی، آزادی»، این اغتشاشات را به یکی از نازل‌ترین اعتراضات تبدیل کرد! 🔸نگرانی نگارنده از آن‌جهت است که چگونه می‌توان مدیریت یک ملت را در ۲۰ سال آینده به صاحبانِ این‌گونه رفتارها سپرد؟! رفتارهایی کاملاً سطحی و بی‌مایه و دور از نزاکت؟! چرایی تنزل کنش‌های دانشجویی در طول حدود ۲۰ سال، مسأله‌ی مهمی است که نیاز به تحقیقات عمیق جامعه‌شناختی و روانشناسانه دارد تا جایی‌که اگر به‌سرعت برای درمانش اقدام نشود، در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهد «مدیرانِ لمپنِ‌رادیکالِ‌کم‌سوادِپرمدعا»یی خواهیم‌بود که شرایطی بدتر از اتفاقات دُوَل اصلاحات و کارگزاران و اعتدال بر سر ملت و میهن خواهندآورد. ✍ به قلم حجت‌الاسلام عباس بابایی @rohaniat_mardomi
🔴 سالیانی‌است که منافقان و سلطنت‌طلبان و همجنسگرایان و حرام‌خواران و اخیراً سلبریتی‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در صدها شبکه‌ی ماهواره‌ای و میلیون‌ها صفحه و کانال مجازی می‌گویند: «روحانیت از چشم‌ها افتاده»! ❗️ یکی به اینها بگوید که اگر روحانیت کم‌اثر شده، چرا شما شب و روز نمی‌شناسید و اینقدر وقیحانه دست‌وپا می‌زنید و این‌همه پول علیه آن خرج می‌کنید و ته‌مانده‌ی آبروی خود را به حراج گذاشته‌اید؟! 😡 «قُل موتوا بغیظِکم». @rohaniat_mardomi
🔰چالش‌های روحانیت و مخاطبان آینده ✍️نویسنده: مهدی شجریان ( استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم) 🌐منبع: نشریه تحلیلی خبری حوزه و روحانیت ✅مسئله اصلی این نوشتار این است که روحانیت در عرصه ارتباط با مخاطب نسل جدید با چه آینده‌ای مواجه است؟ ...عوامل پنج‌گانه‌ای هستند که آینده روحانیت در عرصه ارتباط با مخاطب را با مخاطره جدی مواجه می‌کنند.... مشاهده مطلب : https://marammags.ir/?p=2468 @rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جواب منطقی و زیبا به مدعیان طرفداری از ، ، 🌺🌺🌺 شما طرفدار زن هستید؟! شما از آزادی صحبت نکنید!!! با بیان حجت‌الاسلام محمد علی رضاپور @rohaniat_mardomi
📷 پاسخ به سوالات و گفتگوی بی‌واسطه روحانیت و مسئولان با مردم 🔺شهد شیرین و داروی شفابخشی که امروزه بیش از هر زمان ضرورت آن را احساس می‌کنیم. @rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️وقتی فتنه‌ها موجب رویش می‌شود... ❇️کارگاه روش تبلیغ در مدارس و ارتباط با دانش آموزان @rohaniat_mardomi
💐 (ص) و (ع) بر شما همراهان گرامی مبارک باد🌺 @rohaniat_mardomi
🔹"فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ" (آل عمران: ۱۵۹) 🔸به سبب رحمت خداست كه تو با آنها اينچنين خوشخوى و مهربان هستى. اگر تندخو و سخت‌دل مى‌بودى از گرد تو پراكنده مى‌شدند. پس بر آنها ببخشاى و برايشان آمرزش بخواه و در كارها با ايشان مشورت كن و چون قصد كارى كنى بر خداى توكل كن، كه خدا توكل‌كنندگان را دوست دارد. @rohaniat_mardomi
💠 پیامبرِ فرهنگی «آقا» فرمودند برای معضلات جوان امروزی، کار فرهنگی کنید. متولیان فرهنگ با آن‌همه طول و عرض و دنگ و فنگ، یا کار نمی‌کنند یا کارنابلدند! چرا باور نمی‌کنیم که «پیامبر عزیزمان»، خدای کارهای فرهنگی بودند؟! شش اقدام ساده‌ی فرهنگی از سیره‌ی نبوی برای همه‌ی دغدغه‌مندان انقلابی پیشنهاد می‌کنم که با انجام این اقداماتِ به‌ظاهر کوچک، بخشی بزرگ از دیوار بی‌اعتمادی با نوجوانان و جوانان فرو خواهد ریخت؛ غیر از آن‌که ظرف وجودمان نیز آماده‌ی فیوضات بیشتر «حضرت‌حق» خواهد شد ان شاء الله : ۱) هر روز اقلا به یک نفرشان سلام کنید؛ ۲) لبخندتان را از مردم به‌ویژه جوانان دریغ مکنید؛ ۳) برای سختی‌ها و شکست‌ها و اشتباهات آنان غصه بخورید؛ ۴) نگران سلامتی‌شان باشید و نگرانی‌تان را ابراز کنید؛ ۵) برای شنیدن سخنان‌شان وقت بگذارید؛ ۶) در ورزش و تفریح با آنان همراهی کنید. پ ن: ۱. روشن‌است که مسئول ایجاد اشتغال و ازدواج، نباید باسلام و لبخند و... احساسِ انجامِ وظیفه پیداکند؛ بلکه باید برای رفع مشکل جوانان آن‌قدر تلاش‌ کند که شبْ‌هنگام از فرط خستگی بیهوش شود! ۲. آنانی که درپی اقدامات فرهنگی بیشترند، به کتاب «سنن‌النبی» علامه‌ی‌طباطبایی و «مفاتیح‌الحیاة» آیت‌الله جوادی آملی مراجعه فرمایند. ✍ به قلم حجت‌الاسلام عباس بابائی @rohaniat_mardomi
💠 حیرت فرهنگی و اَبَرمسئله براندازی ⛔️ دیوارنگاره میدان ولیعصر تهران جمع شد! برنامه طنین الله اکبر بعد از نماز مغرب و عشا شنبه 23 مهر ماه هم لغو شد. قبل از آن هم چند برنامه تلویزیونی انتقادی همین سرنوشت را پیدا کرد و برخی هم مثل برنامه شیوه با تعدیل‌هایی و اصلاحاتی به آنتن برگشت. از فیلتراسیون اینستاگرام و واتساپ و اختلال در استفاده از سایت‌های بین المللی هم که همه میدانیم. ❓ به نظر شما با چه چیزی مواجه هستیم؟ جواب واضح است: حیرت فرهنگی! حیرت از پاسخگویی و مقابله فرهنگی به اقدامات دشمن در وقایع اخیر کاملاً مشهود است. جبهه فرهنگی و فعالین فرهنگی در یک حیرت فرهنگی به سر می‌برند. برای همین هم هست که یا اقدامی نمی‌کنند یا اگر اقدامی می‌کنند بعد از چند روز یا چند ساعت جمعش می‌کنند. حیرت فرهنگی ناشی از نشناختن مسئله است. هنوز هم خیلی ها فکر می کنند مسئله بر سر زن و پوشش و آزادی های اجتماعی زنان است! این نشناختن مسئله است که حیرت فرهنگی را به دنبال دارد. برای همین در برابر شعار «زن زندگی آزادی» شعار «زن عفت افتخار» را ترند می کنیم. اما آیا از خودمان پرسیده ایم که این شعار چقدر توانسته است مردم و حتی حزب اللهی ها را در خصوص وقایع اخیر اقناع کند؟! می دانیم که این شعار را خیلی از مردم قبول دارند اما قبول و اقناع دو ساحت متفاوت دارد. 🌀 ابرمسئله این روزها، براندازی است؛ این را بازیگردانان درجه یک این صحنه از بایدن و نمایندگان کنگره آمریکا تا نوچه های کاسه لیسی همچون مصی علینژاد و ...، همه گفته اند، مسئله اساسا زن و پوشش و آزادی های اجتماعی زنان نیست. بلکه اصل جمهوری اسلامی است! چرا نمی خواهیم قبول کنیم؟! برای همین هم هر پاسخی که با محوریت زن ایرانی اسلامی داده شود نه تنها موجب اقناع نمی شود بلکه بیش از هر چیزی موجب حیرت و سردرگمی می شود. مثل این است که مریضی مبتلا به تب و سر درد باشد و شما داروی رفع درد عضله به او بدهید! 🌐 ابَرمسئله همیشه براندازی بوده است. از روزی که نهضت شروع شد تا همین امروز. دعوا بر سر حاکمیت اسلام سیاسی است. آن اسلامی که از پوشش من و تو تا روابط بین‌الملل دولت را تحت ولایت و هدایت خود قرار می‌دهد. تا مسائل جزئی‌تری همچون پوشش و بی‌حجابی اجباری را ذیل این ابرمسئله فهم نکنیم، پاسخ‌ها و مقابله‌های فرهنگی به مسائل جزئی‌تر بدون درنظر گرفتن و فهم ابرمسئله راه به جایی نخواهد برد. اگر ابرمسئله را فهمیدیم دیگر نیاز نیست در لاک تدافعی و مقابله منفعلانه فرهنگی برویم، بلکه حالت‌مان تهاجمی و مقابله فرهنگی‌مان هم فعالانه خواهد بود. فتأمل! ✍ به قلم حجت‌الاسلام جمالزاده عضو هیئت موسس جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی @rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جشن پرشور دانشجویی پس از دوسال کرونایی در مجتمع آموزش عالی گناباد 🔸حجت‌الاسلام محمد فلاح @rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ آخوند چینی 🎥 مستند آخوند چینی؛ روایتی از زندگی تبلیغیِ حجت‌الاسلام «عسگر آقایی» که زبان چینی را برای تبلیغ می‌آموزد و با سفر به این کشور، احکام اسلامی را به چینی‌ها آموزش می‌دهد... 📺 دانلود و تماشا: 🌐 b2n.ir/a-chni @rohaniat_mardomi
🔰 انتصاب اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی اعضای شورای عالی حوزه علمیه مشهد مقدس را منصوب کردند. 🔻متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با سپری شدن بیش از شش سال از تشکیل شورای عالی مدیریت حوزه علمیه‌ی مشهد مقدس که در شمار برترین مراکز علمی جهان تشیع است، اکنون با تشکر از کلیه‌ی اعضاء محترم که در این مدت خدمات خالصانه‌ای به آن حوزۀ محترم تقدیم کردند، آغاز دوره‌ی جدید را با این خصوصیات ابلاغ می‌نماید: ۱- عضویت حضرات حجج اسلام: آقای حاج شیخ مهدی مروارید، آقای حاج شیخ محمّد مروارید، آقای حاج شیخ محمّد باقر فرزانه، آقای حاج سیّد مصباح عاملی، آقای حاج شیخ محمّد جواد نظافت یزدی، نماینده‌ی اینجانب در استان خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، مدیر حوزه و دبیر شورا در صورت انتخاب از بیرون جمع مذکور. ۲- مدت این مسئولیت پنج سال است. ۳- تعیین دبیر شورای عالی و نیز مدیر حوزه‌ی علمیه بر عهده‌ی جمع محترم مزبور است. از خداوند متعال توفیقات حضرات آقایان را مسألت می‌کنم. سیّد علی خامنه‌ای ۲۴ مهر ۱۴۰۱ @rohaniat_mardomi
💠 بیانیه ۷۰ نفر از مدرسین حوزه علمیه خراسان در پی انتصاب اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان توسط مقام معظم رهبری بسم الله الرحمن الرحیم 🖋 «حوزه‌ی علمیه‌ی مشهد مقدس یکی از کهن‌ترین و پربارترین مراکز علمی تشیع و مَهد پرورش بزرگان نام‌آور در دانش‌های عقلی و نَقلیِ اسلامی در طول چندین قرن است. مجاورت بارگاه منور رضوی علیه آلاف التحیة مایهٔ جذب علمای برجسته‌ای از دیگر حوزه‌های علمیه نیز به این دیار علم و معنویت شده و در دوره‌های گوناگون به سرمایۀ ارزشمند آن افزوده است. اکنون این حوزه با سوابق علمی و تاریخی و سیاسی کم‌نظیر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش کمّی و کیفیِ در خور توجّهی یافته و ظرفیت شایانی برای پرورش علما و محققان اسلامی در رشته‌های گوناگون پدید آورده است. شکوفایی این ظرفیت، نیازمند مدیریتی جامع و پویا است.» مقام معظم رهبری مدظله‌العالی 🔸 نظر به انتصاب اعضای محترم شورای عالی حوزه علمیه خراسان توسط رهبر معظم انقلاب مد‌ظله‌العالی و سپردن مسئولیت خطیر تعیین مدیر حوزه به اعضای محترم این شورا، ضمن تشکر از معظم‌له برای این اقدام مبارک و تبریک به اعضای جدید و تقدیر از زحمات اعضای سابق و مدیریت کنونی حوزه، از اعضای محترم شورای عالی درخواست می‌کنیم در تعیین مدیر جدید، به‌دور از تعارفات و توصیه‌ها، از تقلیل جایگاه مدیر حوزه به مدیر صرفا اجرایی یا علمی یا سیاسی بپرهیزند و برای ارتقای حوزه به جایگاه مطلوب آن، شخصی را به عنوان مدیر حوزه تعیین نمایند که افزون بر ویژگی‌های ممتاز شخصی همچون تقوا، تعهد، دلسوزی و روحیه جهادی، جامع ویژگی‌های زیر باشد: 1⃣ باورمند به آرمان‌های مترقی انقلاب اسلامی و منظومه فکری مقام معظم رهبری و دارای عزم راسخ برای تحول و پیشرفت همه ‌جانبۀ حوزه علمیه در راستای دیدگاه‌ها و توصیه‌های معظم‌له؛ 2⃣ دارای مقبولیت علمی و مدیریتی در میان اساتید، نخبگان و مدیران حوزه و توان جذب، به‌کارگیری و بسیج نیروها در راستای رشد و اعتلای حوزه؛ 3⃣ دارای تخصص علمی، سوابق تألیف، تدریس، نقد و نظر در علوم اسلامی و انگیزه‌بخش و امیدآفرین برای حوزویان به‌ویژه طلاب و فضلای جوان؛ 4⃣ دارای ارتباط علمی و تربیتی مستقیم با بدنه طلاب و اساتید حوزه و محبوبیت میان آنان؛ 5⃣ دارای جایگاه و مقبولیت مردمی به‌ویژه در میان نخبگان و اقشار مرجع و توان برنامه‌ریزی جهت ارتقای جایگاه و مرجعیت اجتماعی حوزه و افزایش کارآمدی حوزویان در جامعه؛ 6⃣ دارای توان و سابقه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت کلان و راهبردی برای دستیابی به اهداف کلان حوزه؛ 7⃣ آگاه به مسائل کلان و چالش‌های عام حوزه‌های علمیه و مشکلات اختصاصی حوزه علمیه خراسان؛ 8⃣ دارای شناخت جامع و عمیق از سابقه علمی،‌‌ فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان و ظرفیت‌های کنونی علما، فضلا، طلاب و نهادهای حوزوی؛ 9⃣ دارای شناخت و قدرت برقراری ارتباط و تعامل حوزه علمیه خراسان با نهادهای بزرگ و معتبر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کشور و جهان اسلام؛ 🔟 برخوردار از سعه صدر و ارتباط سازنده با همه طبقات، گرایش‌های فکری و سلایق سیاسی سالم حوزوی و استقبال از نقدهای منصفانه و دلسوزانه. 🔻در پایان از اعضای محترم شورای عالی خواستاریم بدون تعجیل در انتخاب مدیر جدید، از گزینه‌های واجد شرایط، برنامه جامع ناظر به تحول در بخش‌های مختلف حوزه را مطالبه نموده و با بررسی سوابق و برنامهٔ آنان مدیر حوزه را تعیین فرمایند. بدیهی است تمامی امضاکنندگان این بیانیه خود را موظف به حمایت و مساعدت مدیر منتخب می‌دانند. توفیقات روز افزون همه خدمتگزاران به حوزه‌های علمیه و اسلام عزیز را از درگاه خداوند متعال خواهانیم. @rohaniat_mardomi 👇اسامی اساتید امضا‌کننده بیانیه در فایل زیر
بیانیه جمعی از مدرسین حوزه علمیه خراسان نهایی.pdf
151K
بیانیه ۷۰ نفر از مدرسین حوزه علمیه خراسان در پی انتصاب اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان توسط مقام معظم رهبری + اسامی @rohaniat_mardomi