eitaa logo
رو به راه | رها عبداللهی
1.5هزار دنبال‌کننده
683 عکس
246 ویدیو
12 فایل
هزار راه نرفته در پیش روست. اما تنها رو به یک راهم... راهی که مرا به تو می رساند! 📝یادداشت های رها عبداللهی http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 زنان، موتور محرکه عرصه مطالبه گری 🔺در اسلام زنان به اندازه مردان مسئولیت اجتماعی دارند و هیچ کس نگفته «من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» خاص مردان است. 🔹انقلاب اسلامی یکی از باشکوه ترین صحنه های حضور تعیین کننده زنان در عرصه های سیاسی اجتماعی بود و حتی به قول حضرت امام زنان پیشگام و جلودار نهضت بودند. تعیین کنندکی زنان یعنی اگر در این عرصه ورود نمی کردند، انقلاب نه می توانست پیروز شود و نه می توانست نماد حضور و مطالبه ی همه ی مردم ایران باشد. 🔹در طول انقلاب تا به امروز هم زنان همواره در بزنگاه ها بوده اند و همپای مردان در تکالیف اجتماعی و سیاسی خود ایفای نقش کرد‌اند. اما این بودن‌ها گاهی درست دیده و تحلیل نشده و عده ای عمدا در ندیدن واقعیات جامعه ایرانی زیاده روی میکنند و حضور زن را در این جامعه هیچ می ببینند و تحقیر و تهمت را نثار شرایطی کنند که برساخته ذهنشان را موجب شده. 🔹در ازای آن عده‌ای برای دفاع از واقعیت‌ها، از آن ور بوم افتادند و شروع کردند به تعریف جایگاه‌هایی که نه تناسبی با مختصات زنانه داشت نه اصلا به حضور زن وابسته بود. زنان راننده تریلی و مکانیک و موتورسوار... مربوط به آن دوره اند. 🔹برخی هم به تاسی از سخیف ترین بخش های فرهنگ بی دستاورد غربی حضور زنان را حضوری برای رنگارنگی و چشم نوازی عرصه های شهری تعریف کرده و آنان را اسیر تارهای عنکبوتی ساخته شده توسط تبلیغات مدلینگ های اینستاگرامی و ماهواره ای و شرکت های تولید و فروش لوازم آرایش و ایده های هر روزه ی جراحان و انستیتوهای زیبایی کرده‌. همینقدر تحقیرآمیز! 🔹در میان این تعریف‌های بافته شده با نخ مصنوعی حساسیت زا، عده ای البته راه خودشان را رفتند و در علم و هنر و ورزش و سیاست و فرهنگ و اقتصاد وامور خیریه... به جایگاه های خوبی رسیدند. اما خیلی اوقات خلاء ارائه الگوی کامل و امروزی شده و هویت ساز از زن مسلمان انقلابی مانع این شده که دختران ما بتوانند از ابتدای مسیر رشد، تصویر روشنی فراروی مسیر حرکت خود قرار دهند. مرز باریک بین نقش های همسری و مادری و خانه داری با حضور اجتماعی سیاسی و فرهنگی هم کار را سخت تر کرده و موجب افراط و تفریط ها می شود. حرف زدن درباره این مساله هم محدود است به تریبون ها و همایش ها و برنامه های مناسبتی و مقطعی. اگرچه خیلی ها در میان این همه تعریف متکثر و گاه متناقض راهشان را پیدا می کنند؛ اما ما نتوانسته ایم پشتوانه ای برای اعتماد به نفس حضور زنان در عرصه های جدیدی که جامعه به شدت به این حضور نیاز دارد را فراهم کنیم. 🔹القصه دو سالی هست قلمم را که تا قبل از آن فقط در پژوهش های تربیتی به راه بود، به عرصه مطالبه گری و گاه سیاسی آورده ام. بارها به طعن و مستقیم به من گفتند اینجا محیط زنانه نیست و برگرد سر همان پژوهشگری سابقت و دنبال دردسر نباش و... 🔹گاهی بحث کردم و گاهی هم واقعا دستم از استدلال خالی میشد. چون نمی توانستم نیاز به حضور زنان در این عرصه ها را برایشان دقیق تصویر کنم. 🔹حالا اما محکم می گویم فضای مطالبه گری امروز از جهاتی به انقلاب 57 شباهت دارد. در انقلاب اگر زنان حضور نداشتند، هیچ کس نمی توانست ادعا کند انقلاب خواست همه ی ملت است و دست انقلاب در دفاع از جمهوریتش خالی می ماند. امروز که رهبر انقلاب پرچم مطالبه گری را به دست جوانان انقلابی داده و تاکید کرده آن را زمین نگذارند تا بدست دیگران نیافتد، جبهه حق به حضور همه (اعم از زن و مرد) نیاز دارد که اگر ملک مطالبه گری و عدالتخواهی فقط به نام مردان سند خورد، چطور می توان ادعا کرد همه جامعه ی انقلابی پای کار آمده اند؟ 🔹قطعا این نکته با در نظر گرفتن ضرورت اولویت دادن به ایفای نقش های خاصی ست که اگر زن انجام ندهد، هیچ کس دیگر نیست که آن بار را به دوش بکشد. ایفای درست و دقیق و کامل نقش همسری، فرزند آوری و مادری که جایگزین ندارد. 🔻معتقدم بودن ما زنان در این عرصه نه فقط برای افزودن سیاهه سپاه مطالبه گری که برای تقویت موتور محرک این جریان و پرکردن خلاء ها و اصلاح برخی افراط و تفریط ها ضروری ست و از این جهت بر این عرصه منت داریم. به این میدان آمده ایم و ان شاالله فقط با پیروزی یا شهادت خواهیم رفت. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
رو به راه | رها عبداللهی
🔴 زنان، موتور محرکه عرصه مطالبه گری 🔺در اسلام زنان به اندازه مردان مسئولیت اجتماعی دارند و هیچ کس ن
حضرت امام بارها فرمودند زنان در نهضت اسلامی همواره همدوش بلکه پیشاپیش مردان بوده اند و مردان به تبع آنان پای کار پشتیبانی از اسلام آمدند! امروز هم نهضت مطالبه گری و عدالت‌خواهی به حضور پررنگ تر زنانه نیازمند است. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴 قانون حجاب؛ نیازمند بازنگری یا دقیق نگری؟! 🔺این روزها دوباره بحث پیرامون «حجاب اجباری » یا به عبارت دیگر «قانون حجاب آری یا خیر» داغ شده. بسیاری از متن ها و نظرات مملو بود از احساس درد و دغدغه و دنبال راه حل گشتن. بعضی به سراغ مبنا رفته و برخی نظراتی سطحی مطرح کردند. کاری به اظهار فضل های غرض ورزانه ندارم. اما آن درد و دغدغه، حس مشترک همه دلسوزان دین و انقلاب و جامعه امروزمان است. ما در حوزه پوشش جامعه با یک معضل، یک آشفتگی، یک بی هویتی، یک تقلای جمعی آشفته برای تغییر، یک سردرگمی... روبرو هستیم. 🔹به نظر من این بحث بحثی دو لایه ایست که در بسیاری از انتقادها این تفکیک دیده نمی شود. یک لایه اینکه آیا استاندارد پوشش مدنظر حاکمیت باید به صورت قانون الزامی معین شود؟ ولایه دوم این که ابزار حاکمیت برای التزام عملی افراد به این قانون چه باید باشد؟ 🔹بسیاری در پاسخ به سوالات لایه دوم سراغ لایه اول رفته و از اساس منکر آن شدند و همین عدم تفکیک موجب بی نتیجه بودن بسیاری از مباحث شده. 🔹برای بحث پیرامون لایه نخست باید حجاب و هر ارزش اجتماعی دیگری که برخاسته از شرع مبین است، را در چارچوب حاکمیتی و هویتی دید و لایه دوم این بحث نیازمند بررسی و آسیب شناسی پیوست های اجرا و الزام قوانین در کشور است. 🔺لایه اول 🔹در حکومت اسلامی قانون گذار بالاترین مرتبه وجودی یعنی الله است. فرق قانون گذاری الله با انسان ها این است که مصلحت فرد و جامعه هر دو باهم دیده شده است و صلاح این دو باهم تزاحم ندارد. چراکه غایت، سعادت کل انسان هاست و قوانین اجتماعی اسلام از همین غایت سرچشمه می گیرد. 🔹اسلام بدون عمل به عقاید، ادعایی بیش نیست و جامعه ی اسلامی بنا نیست در مرحله ی ادعا متوقف شود. بلکه باید رشد کند تا اهداف الهی تامین شود. پس قوانین در حکومت اسلامی نقش هویتی و حیثیتی پیدا می کنند. هرکدام از ارکان هویتی یک ساختار لنگ بزند، به کل آن لطمه می زند و باید اصلاح شود تا ساختار فرو نریزد. الزام اجرای قوانین توسط حاکمیت از اینجا می آید. برقراری عدالت یا امنیت باشد یا حجاب فرقی نمی کند. عقب ماندگی در هرکدام مایه خدشه به هویت نظام اسلامی ست. اگر در هر کدام نقص بود، اگرچه باید نقص را برطرف کرد، اما دلیلی برای رها کردن باقی ارکان هویتی نیست. از این نظر حجاب مساله ای حاکمیتی و سیاسی ست. 🔹البته این بدان معنا نیست که همه ی مخالفان حجاب دلیلشان برای مخالفت سیاسی ست. اما مخالفان جمهوری اسلامی همه مخالف حجاب هستند. چون به خوبی متوجه هویتی و حیثیتی بودن آن هستند. 🔺لایه دوم 🔹عدم تناسب پوشش بسیاری افراد با استانداردهای اسلامی در کشور ما بسیاری را به این باور رسانده که ما پس از انقلاب راه را اشتباه رفته ایم و از اساس نباید حجاب را اجباری اعلام می کردیم و همین باعث افسارگسیختگی و بی هویتی اوضاع پوشش در جامعه شد. عده ای هم پا را فراتر گذاشته و می گویند اجبار حجاب در اوایل انقلاب موجب پیاده کردن بسیاری از زنانی که خود در راهپیمایی های روزهای انقلاب حاضر بوده اند از قطار انقلاب شد و این آغاز دو دستگی و خط کشی ها در نظام و ایجاد گسل های اجتماعی شد. 🔹اینجا همان نکته عدم تفکیک دو لایه قضیه دیده میشود. 🔹تغییر اعتقادات مردم در جهت قرار گرفتن در چارچوب اهداف نظام اسلامی، پیوست های اجتماعی و فرهنگی و سیاست گذاری های دقیق آموزشی می خواست؛ اگر این پیوست ها رعایت نشده چرا علت را در لایه اول می جوییم؟ 🔹اگر در ادامه تغذیه فرهنگی و فکری جامعه مطابق با تهاجم فرهنگی و تغییر مقتضیات زمان نبود، مشکل از اصل قانون است؟ 🔹کسانی که می گویند قانون حجاب اجباری عامل این آشفتگی هویت جامعه در پوشش است، آیا تصور می کنند این آشفتگی با آزادی پوشش برطرف یا تعدیل می شود؟ یا اینکه این بار با سیل مسایل حل نشده و غیر قابل کنترل دیگری در فرهنگ، آموزش، اقتصاد، اخلاق و حتی سیاست مواجه خواهیم شد؟ 🔹اینکه بعضی برخوردهای افراطی، جاهلانه و ندانم کاری عده ای که بعدها هم از آن ور بوم افتادند، موجب تحریک گسل های اجتماعی شده، مربوط به لایه اول قضیه حجاب ( وجود قانون) است یا لایه دوم(شیوه ی اجرا)؟ 🔹مهاجمان فرهنگی قانون حجاب را بزرگترین مانع ریشه کنی حجاب در کشور ما می دانند. منتقدان اجرا نشدن پیوست های فرهنگی چرا با آنان هم نوایی می کنند؟ 🔻پاسخگویی به سوال مهم مربوط به این وجه بحث، جای بسی گفتگو و نقد و بررسی دارد. آنقدر عملکردهای خطا، نادیده گرفتن واقعیت ها، تسامح ها، آسیب شناسی نکردن ها... تکرار شده که گاه به نظر می رسد معضل پوشش در جامعه ما گرهی ناگشودنی ست. باید بحث و گفتگو پیرامون این دغدغه مهم از کلیشه های کم تاثیر فعلی خارج شود و آنقدر نظرات به بوته ی نقد و گفتگو گذاشته شود تا تصمیم گیران و سیاست گذاران را ومجریان و ناظران را و ادار به تدبیری دیگر کنند. 📝 @roo_be_rah
🔴دنا پلاس، هزار و پانصد واکسن رانتی مجلس ، سرنوشت یک میلیارد یوروی کرونا...همه اعتماد‌سوز است. چرا در مواجهه با آن ها چند جبهه می شویم؟ 🔺اعتماد مردم مایه و سرمایه اصلی هر حکومتی است. این ثروت عظیم اگر از دست رفت، فاجعه‌ی بزرگی خواهد بود. هر غفلت، فساد، استفاده ی نامشروع، رانت، تبعیض... ضربه ای به اعتماد مردم است. 🔹حالا که اینقدر حفظ اعتماد مردم مهم است، قاعدتا هر دلسوز انقلابی باید تمام همّش را بگذارد روی مبارزه با این آفت ها اما متاسفانه گاهی همین مساله به جای مایه ی تشریک مساعی شدن، می‌شود مایه‌ی خرده گیری. فقط به خاطر اختلاف روی مصادیق فعلی و اولویت ها و گاهی هم بدبینی ها! 🔹یکی تشخیص می دهد مهمترین موضوع مطالبه سرنوشت یک میلیارد یوروی کروناست. دیگری می گوید آن مهم است؛ ولی 1500 واکسن رانتی بهداری مجلس مهمتر است. اولی میگوید چرا موضوع به آن مهمی را رها کرده به 1500 واکسن ناقابل گیر می دهید؛ دومی جواب می دهد اتفاقا چون اسم انقلابی را یدک می کشد باید بیشتر روی خطاهایش حساسیت نشان داد. آولی می گوید شما هدفتان تخریب مجلس انقلابی ست! دومی جواب می دهد شما در مقابله با فساد خودی و غیرخودی می کنید...و همینطور خرده گیری‌های پینگ پنگی ادامه دارد. 🔹در شرایطی که نزد قضاوت مردم سرنوشت یک میلیارد یوروی کرونا که مقصرش برنامه و بودجه است با 1500 واکسن رانتی که مسئولش مجلس است و البته توسط نمایندگان پس فرستاده شده با دنا پلاس زیر قیمت نمایندگان هیچ فرقی ندارد و همه ستون اعتماد اجتماعی را می جود. 🔹پس باید مقابل همه آنها محکم ایستاد؛ با به رخ کشاندن قبح هر اقدام اعتمادسوزی. کوچکی مبلغ واکسن های رانتی در مقابل یک میلیارد یورو یا ناچیزی مقدار دریافت رشوه همسر فلان استاندار در برابر مبلغ قاچاق ارز فلان مفسد اقتصادی ما را از اهمیت آن غافل نکند و به خاطرش دیگران را متهم به حاشیه نگاری نکنیم. 🔻مصادیق اقدامات اعتمادسوز کم نیست. اینجا جای تشریک مساعی جریان انقلاب است نه مجال خرده گیری. چرا در مواجهه با مصادیق چند جبهه می شویم و منتظر ایراد گرفتن از هم هستیم؟ 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴می خواهم زنده بمانم! قصه پرغصه هزار جنینی که هر روز در کشورمان از بین می روند... 🔺کشور ما در آستانه ی کاهش جمعیت قرار گرفته. نرخ رشد جمعیت با رسیدن به زیر 1 درصد و نرخ باروری زیر2 نوزاد، پایین ترین وضعیت خود در طول تاریخ کشور را پیدا کرده اند؛ زنجیره ای از علت ها چنین وضعی را به وجود آورده؛ به دلایل مختلف تصمیم به ازدواج کم شده یا خیلی دیر اتفاق می افتد. 🔹زوج هایی که موفق به ازدواج می شوند، یا خیلی دیر اقدام به فرزندآوری می کنند یا بسیاری شان به داشتن یک فرزند اکتفا می کنند و متاسفانه تعداد زیادی هم گرفتار مشکلات ناباروری و پروسه سخت درمان آن هستند. 🔹کرونا و کاهش احساس امنیت اقتصادی نیز مزید برعلت شده... درمیان این زنجیره علل ناامیدکننده عامل اسفبار دیگری وجود دارد که در سال های اخیر سهم خود را در خلق آمار هولناک جمعیتی کشور بسیار بالا برده است. نطفه هایی شکل می گیرند و می توانند جزء جمعیت کشور باشند و تبدیل به نیروی فعال و سرزنده این کشور شوند، ولی در همان ابتدای حیات یافتن، جانشان گرفته می شود! 🔹در سال گذشته تعداد سقط‌ها تقریبا با یک سوم میزان تولد‌ها برابری داشت. طیف آماری وسیعی از 350 هزار تا 600 هزار سقط در سال برای کشور ما گفته شده. به عبارت دیگر روزی حداقل 1000 جنین در روز از بین می روند!!! آن هم در شرایطی که در سال 98 کشور ما کاهش بیش از 170 هزار تولد را تجربه کرده است! 🔹پدیده ی دلخراش «سقط جنین عمدی» علاوه بر جنبه جمعیتی آن که در این مقاله مورد توجه است، زنگ خطر افول اخلاقی و انسانیت را به صدا درمی آورد و باید به جد مورد توجه دست اندرکاران فرهنگی و اعتقادی جامعه قرار بگیرد. 🔹علل مختلفی برای این پدیده ذکر می شود. برخلاف تصور، شرایط اقتصادی جزء عوامل اولیه اقدام به سقط جنین عمدی یا سقط جنایی نیست و بالاترین علت آن نوع نگرش به زندگی و فرزندآوری ست. توجه به این نکته می تواند در محاسبات مسوولان امر تفاوت تعیین کننده ایجاد کند. 🔹فارغ از لزوم بررسی ریشه های سقط جنین، اینجا به ذکر عللی می پردازیم که موجب سهولت اقدام به آن و در نتیجه بالا رفتن عجیب آمار آن در سال های اخیر شده است. 1⃣اولین عامل خلاء اطلاعاتی در جامعه است. اطلاع رسانی دقیق در این باره وجود ندارد. بسیاری از مادرانی که مرتکب این جنایت می شوند، از جنایت بودن آن بی اطلاعند. از تبعات شرعی، قانونی و پزشکی آن بی خبرند. اینکه جنین چه قبل از ولوج روح (چهار ماهگی) چه پس از آن موجودی زنده با حق حیات است و خالق آن اختیار جانش را به هیچ کس نسپرده!. اینکه فرآیند سقط جنین، فرآیندی خطرناک، غیرقابل پیش بینی و گاه غیرقابل کنترل است و در موارد بسیاری منجر به ناقص شدن زنان و حتی مرگ آنان شده است. آسیب های روحی که یک مادر پس از این اقدام پیدا می کند نیز غالبا تا آخر عمر همراه او خواهد بود. این ها مواردی است که افراد بسیاری از آن بی خبرند. شاید نیاز است با توجه به آمار بالای اقدام به این امر غیر شرعی، مراجع عظام تقلید در تشریح و تاکید بر عدم جواز این اقدام ورود کنند و نیز موارد محدود جواز را تبیین نمایند. لازم است تبعات حقوقی سقط جنین به جامعه اطلاع داده شود و این تصور که هیچ عقوبتی در انتظار خاطی یا خاطیان نیست اصلاح گردد. همچنین معاونت آموزش وزارت بهداشت باید فعالانه آثار سوء جسمی و روانی سقط بر مادران را گوشزد نماید. 2⃣عامل قابل ذکر بعدی سهولت دسترسی داروهای سقط جنین است؛ بدون اینکه افراد از عوارض مصرف آن مطلع باشند. در شرایط تحریم دارویی واردات آسان این داروها شوخی تلخ ماجراست! عوارض جبران ناپذیر مصرف این داروها از نقص عضو تا عقیم شدن و حتی مرگ مادران نباید موجب شود بر فروش آزاد این داروها نظارت سختگیرانه تری اعمال شود؟ 3⃣آمار بالای سقط غیرقانونی نشان می دهد نظارت دقیقی بر عملکرد آن دسته از ماماها و پزشکانی که بازار این جنایت را رونق داده اند از سوی نظام پزشکی وجود ندارد. حال آنکه رصد این افراد با وجود تبلیغات رنگ و وارنگشان در فضای مجازی به هیچ وجه کار سختی نیست. با توجه به شرایط خطیری که کشور به لحاظ جمعیتی پیدا کرده لازم است دستگاه محترم قضایی مجازات این افراد را با شدت مضاعفی پیگیری کند. 4⃣سقط های قانونی یا درمانی از مواردی ست که باید مورد بازنگری قرار بگیرند. در سال های اخیر به دلیل ورود روش های جدید غربالگری نوزاد به روند مراقبت های بارداری با وجود تمام مزایایی که داشته، نقش قابل توجهی در بالا رفتن تجویزهای پزشکی سقط داشته که به صورت کاملا قانونی صورت می پذیرد. مراجعه به بخشنامه ی پزشکی قانونی و فهرست نواقصی که در این بخشنامه به آنان اشاره شده تا پزشکان را از موارد تجویز سقط مطلع کند، حقایق تلخی را آشکار می کند. متن کامل این یادداشت را در سایت الف ببینید https://www.alef.ir/news/3990705051.html 📝 @roo_be_rah
هدایت شده از فریاد خوزستان
21.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ؛ کدام روایت واقعی است؟ هفته نامه فریاد خوزستان، شماره ۸ دبیر پرونده: مدیر مسئول: تدوین‌گر: مصطفی باقرپور گوینده: سیدامین آوینی ❇️ اینجا را بشنوید: http://eitaa.com/joinchat/1933312000Cd6b376f134
🔴 تریبون یک طرفه ای به نام انصاف! 🔻چند روزی ست خبر خلع ید مدیرعامل متخلف و بی لیاقت نیشکر هفت تپه، امید تغییر سرنوشت این شرکت و کارگرانش را زنده کرده. کارگران همه از این پیروزی خوشحالند و البته با بیم و امید منتظر تصمیم های بعدی درباره شرکت هستند. 🔹اما امروز رسانه ای که نام انصاف را یدک می کشد، ولی مدتی ست تریبونش را یک طرفه در اختیار متخلفین قرار می دهد، به میان آمده تا اجماع برای نجات شرکت را تقابل سیاسی و موجب عدم استقبال سرمایه گذاران از واگذاری های بعدی سازمان خصوصی سازی و فراری دادن سرمایه از بخش تولید قلمداد کند و برای ادعایش هم متوسل به یک کارشناس اقتصادی شده تا این خلع ید را زدن زیر تعهد حاکمیت به بخش خصوصی عنوان کند. 🔹ما اینجا فقط چند سوال را مطرح می کنیم که توقع داریم رسانه مدعی انصاف و کارشناس اقتصادی اش به آن جواب دهند. 1⃣عامل تضعیف بازار سرمایه چیست؟ آیا غیر از این است که افزایش مواد اولیه، واردات بی رویه و حمایت ضعیف دولت از تولید کننده هزینه تولید را بالا برده و موجب تنزل سرمایه گذاری، تعطیلی و نیمه تعطیلی بنگاه های تولیدی و تجاری، افزودن ده ها هزار نفر به لشکر بیکاران و بالا رفتن نرخ فقر، بالا رفتن فاصله طبقاتی و افزایش شکاف اجتماعی شده؟ آیا چنین نیست که تبدیل بحران های اقتصادی به بحران های اجتماعی مزید بر علت فرار سرمایه داره شده و می شود؟ 2⃣بله بازار سرمایه تضعیف شده. آیا مهمترین عامل تضعیف کننده تولید و سرمایه گذاری بحران ارزی سال های اخیر نبود که موجب رکود بازار و تورم بی سابقه شده و ضد تولید و ضد سرمایه گذاری ست؟ بحران ارزی چگونه به وجود آمد؟ نقش امثال اسدبیگی با فاکتور سازی جعلی و اظهار قیمت ده برابری! و دریافت صدها میلیون دلار ارز دولتی و فروش آن در بازار آزاد به جای هزینه کرد آن در تولید در بحران کمبود ارز کشور چیست؟ 3⃣اسدبیگی ۵ سال تمام فقط مشغول زد و بند برای رسیدن به اهدافش از طریق اخذ وام های بانکی و ارز دولتی بوده و شرکت ثروتمند نیشکر هفت تپه و کارگرانش فقط واسطه یا بهتر بگویم قربانی برای رسیدن به این اهداف بودند‌. وی با کاهش سطح زیر کشت و تقلیل راندمان تناژ در هکتار به دلیل عدم تأمین نهاده های مورد نیاز کشاورزی، پایین بودن درصد استحصال کارخانه به علت عدم تأمین قطعات و دستگاه های مورد نیاز اورهال،... شرکت را زیان ده کرده و بماند که با استفاده از سکوی رسانه های تریبون فروشی مثل انصاف نیوز تلاش کرده کارگران را مقصر این زیان دهی معرفی کند! چنین سرمایه گذاری که استعدادی جز نابودی ثروت های عظیم اقتصادی و اجتماعی ندارند، باید زیانشان نادیده گرفته شده همچنان حفظ شوند و به خسارات خود ادامه دهند؟ 4⃣برکناری مالک نیشکر هفت تپه و نیز کشت و صنعت مغان منافع چه کسانی را به خطر انداخته که از ترس ادامه دار شدن لغو خصوصی سازی های خسارت بار به تکاپو افتاده و قلم به مزدها را به صف می کنند؟ پ.ن: از دکتر افقه که استاد دانشگاه چمران اهواز است و از نزدیک شاهد هزینه سازی و بحران آفرینی اقتصادی و اجتماعی مالکان شرکت نیشکر در استان بوده، توقع می رفت اعتبار علمی خود را برای سیاسی کاری و قلم فروشی رسانه های بی انصاف هزینه نکند. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
خلاصه نهضت حسینی این بود؛ یک طرف حسین بن علی علیه السلام که «و بذل مهجته فیک» جان و خون خود را در راه خدا داد؛ تا... «لیستنقذ عبادک من الجهالة»؛ بندگان تو را از جهل نجات دهد؛ «و حیرة الضّلالة»؛ و آنها را از سرگردانیِ ناشی از ضلالت و گمراهی برهاند. طرف دیگر قضیه: «و قد توازر علیه من غرّته الدنیا و باع حظّه بالارذل الأدنی» کسانی که فریب زندگی، آنها را به خود مشغول و دنیای مادّی، زخارف دنیایی، شهوات و هواهای نفس، از خود بیخودشان کرده بود؛ سهمشان از آفرینش خدای متعال برای رسیدن به سعادت را به بهای پست و ناچیز و غیر قابل اعتنایی فروختند. فداکاری امام حسین علیه السلام چنین بود که در جایی که دیگر موعظه و نصیحت چاره ساز نجات انسان ها از گمراهی نبود، برای نجاتشات از غرق شدن در پست ترین رتبه ها، خون قلبش را بذل کرد و جان داد. آن هم چه جان دادنی! (برداشت از سخنرانی مقام معظم رهبری در تاسوعای سال ۷۹) 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
مستند «بانو» داستان زنی قهرمان است؛ نه از جنس قهرمان های دور که قهرمانی ملموس و دوست داشتنی! بانو عصمت احمدیان را از نزدیک دیده ام. ایشان یک زن متفاوت است؛ اما بسکه شیرین و صمیمی ست، تفاوت هایش باعث نمی شود دست نیافتنی باشد. بانو احمدیان، مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی، علاوه بر اینکه مادر دو شهید است، نوع مواجهه ای جذاب و قهرمانانه با سختی های زندگی دارد. «بانو» روایت الگویی ست که جامعه ما خیلی‌ به آن نیاز دارد. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعیت های جامعه را اینجا باید دید. عارفی که اینچنین چهچهه مستانه سر می دهد و از معامله با پروردگار دم می زند، روح لطیف زنانه ای ست که داغدار پاره تن خویش است و پنج سال از او بی خبر بوده! هر از چندی باید واقعه ای پرده ها را کنار بزند و لنز دوربینی این صحنه ها را ثبت و نشر کند تا من و شما بدانیم ریشه ی عزت در این جامعه کجاست. راز اینکه جهاد با این همه تغییر و تحول زمانه استمرار پیدا کرده، شجاعت با این همه معارض سینه به سینه در این دیار تکثیر شده و انقلاب در قمار جهانی نباخته، همین زنان محکم و «مرد» آفرینند. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از فریاد خوزستان
وقتی این گزارش را دیدم، یاد توییت جناب شریعتی افتادم که طوری افتخار می کرد خوزستان بیشترین سهم از بودجه را به دست آورده کانه این رتبه ایست که ایشان کسب کرده. رتبه ی کسب شده ی شما این است جناب شریعتی؛ اول از آخر! رتبه ی خودِ خودِ شما!!! نکته: سهم بالای خوزستان از بودجه هیچ ربطی به آقای شریعتی ندارد و نه موقع اختصاص بودجه برای ایشان افتخاری داشت، نه کارنامه غیر قابل قبول امروزش ربطی به بالا یا پایین بودن بودجه دارد. سهم بالای خوزستان از بودجه به خاطر بیشتر بودن دارایی های سرمایه ای استان است و در تولید درآمدهای ملی خرج میشود! ✍ ❇️ اینجا را بشنوید: http://eitaa.com/joinchat/1933312000Cd6b376f134