eitaa logo
رو به راه | رها عبداللهی
1.5هزار دنبال‌کننده
680 عکس
245 ویدیو
12 فایل
هزار راه نرفته در پیش روست. اما تنها رو به یک راهم... راهی که مرا به تو می رساند! 📝یادداشت های رها عبداللهی http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴اعداد و ارقامی که فرمول هایمان را بهم می زند... 🔺راجع به میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری تحلیل ها و فراتحلیل های بسیاری خوانده و شنیده ایم. انتخابات از زمان هایی ست که در آن اعداد و ارقام به حرف می آیند و کلی مفاهیم منتقل می کنند که هم باید درست تحلیل شوند هم درشت! 🔹برای اکثر ما تحلیل آمار و ارقام حاصل از مشارکت پایین مردم در انتخابات، یک فرمول به دست می دهد و آن هم این است: «نارضایتی از شرایط بد اقتصادی به اضافه ناکارآمدی دولت به اضافه ناامیدی از رخداد تغییر مثبت با انتخابات.» 🔹 نشانه های این نارضایتی در جامعه مشهود است و شاید برای فهمیدنش نیاز نداشتیم منتظر نتایج انتخابات بمانیم. اما اگر در ار قام حاصل از مشارکت ریزتر و دقیق تر شویم، صحت فرمولمان زیر سوال می رود. یکی از این دسته ارقام، «میزان مشارکت مناطق محروم خوزستان در انتخابات اخیر» است. 🔹میانگین مشارکت محروم ترین مناطق خوزستان بیش از ۶۰ درصد است. وقتی این میزان مشارکت را که فاصله زیادی با متوسط مشارکت کل کشور دارد، کنار آمار و ارقام محرومیت های خوزستان می گذاریم، تحلیل ها و فراتحلیل ها و فرمول هایشان انگشت به دهان می مانند. 🔹بر تعجبمان افزوده می شود وقتی متوجه باشیم این محرومیت ها و کمبودها از نبود امکانات ومنابع نیست و اتفاقا سهم مناطق نفت خیز جنوب استان و سرزمین سدها در شمال استان از محرومیت ها بیشتر است و دلیلی ندارد جز و کم کاری و و نگاه امنیتی. 🔹خلاصه کلام اینکه اگر نارضایتی و ناامیدی دلیل عدم مشارکت در انتخابات است، چه کسی مستحق تر از مردم روستاهای که در نزدیکی بزرگترین دریاچه های سد کشور از بی آبی رنج می برند و بالای ۷۰ درصدشان رای داده اند؛ یا مردم که با وجود آمار بالای بیکاری جوانانش در مرکز بزرگترین میادین نفتی مشارکت عجیب و غریب ۸۲ درصدی را رقم زده اند! 🔹وقتی می خواهیم این ارقام را تحلیل کنیم، باید به جز محرومیت ها و دلایلش، دلارهایی که عربستان و امارات و انگلیس برای جدا کردن این مردم از نظام خرج کردند، زوزه هایی که رسانه هایشان شبانه روز در گوش مردم کشیدند و دور دور مگس تروریسم و وهابیت تکفیری گرد زخم و درد آنان را هم حساب کنیم؛ مسئولان بی عرضه ای که با پرداخت نکردن سهم مناطق محروم از منابع عظیم زیرپایشان بهانه لازم را ردیف کردند و با نگاه امنیتی به محرومیت ها دامن زدند هم بازیگر نقش مکمل خیمه شب بازی آنان بودند. 🔹با این همه، قیمت حضور مردم چند است؟ دلیل این مشارکت ها چه چیزی ست جز نجابت؟ جز اعتقاد واقعی به حفظ نظام که ریشه در باورهای دینی شان دارد و هشیاری نسبت به خطری که عدم حضور مردم برای کشور ایجاد می کند. آن ها همیشه ثابت کرده اند علقه شان با نظام حکایت دیگری دارد و از خیلی مدعیان انقلابی گری مرام و معرفتشان بیشتر است. 🔹به این فکر کرده ایم که چرا فقط وقتی گلوله ای شلیک می شود و لاستیکی کف خیابان آتش می گیرد و فریاد اعتراضی قاب رسانه های دشمن را پرمی کند، دوربین ها را به سمت خوزستان می چرخانیم؟ چرا صدای این آمار و ارقام را نمی شنویم؟ 🔹دلیلش این است که میزان مشارکت را چک سفید امضا می بینیم و به قول آن رفیق خوش قلمم «خوزستان نجیب» برایمان «جیب ایران» است و نتیجتا این ارقام صحه گذار تمام روش های غلط قبلی ست و با دیدنشان نفس راحتی کشیده همچنان بر همان ریل های کج پیش می رویم! 🔹اما نگاه دیگری هم وجود دارد. نگاه اصیل انقلابی که مصداقش سردار سلیمانی بود که معنای حضور مردم را خوب می فهمید. او دو هفته پیش از شهادتش به رئیس وقت کمیسیون بودجه گفته بود: « خوزستان را فراموش نکنید، به نظرم نتوانستیم دینمان را نسبت به خوزستان ادا کنیم، وضع زندگی مردم و شهرها به خصوص حاشیه اهواز و مناطق عرب نشین خوب نیست و باید به آنان توجه کنیم. توجه به خوزستان را مثل توجه به دفاع مقدس بدانید...» 🔻این نگاه، دلیل مرام و معرفت خوزستان را می فهمد و وقتی پای کار مردم می آید، بر سرشان ندارد. آنان را ولی نعمت می داند. چقدر به نگاه سردار به خوزستان محتاجیم... 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
رو به راه | رها عبداللهی
🔴اعداد و ارقامی که فرمول هایمان را بهم می زند... 🔺راجع به میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری تحل
مردم روستاهای که در سایه دود مشعل های نفتی، بشکه به دست در جاده ها آواره ی آب آشامیدنی اند، دو هفته پیش در انتخابات مشارکت ۸۲ درصدی داشتند! واژه معرفت جلوی مرام آنان کم می آورد. آقای رئیسی! جواب مرام این مردم، منت نیست. حقشان را از منابع زیر پایشان بگیرید! 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔺معتقدم از عواملی که طی سال های اخیر ناامیدی را در کشور افزایش داد، همین دست تحریف ها نظیر این توییت بود. 🔹 ، ابتدا با وعده گشایش و مشروط کردن تحقق مطالبات ملت به تعبیر رویای حل اختلافات با آمریکا، جامعه را منتظر و سرگردان کرد؛ بدون اینکه کمترین تلاشی کند تا کشور برای تحمل فشار تحریم آماده و ملزومات مقاومت فراهم شود و کمتر به مردم فشار بیاید. 🔹در این شرایط با تکرار مدام اتهام زنی های بخشی از حاکمیت علیه بخش دیگر آن، این محاسبه را به افکار عمومی منتقل کردند که «نخواستن ها» و «نگذاشتن ها» و «بحران اختیار» علت برهم خوردن توافقات با غرب است نه ظلم و زیاده خواهی طرف غربی و نه خوش خیالی دیپلمات های ما! 🔹این مدل تحریف، هم با تقویت دوقطبی ها به اتحاد و انسجام جامعه لطمه زده، هم امیدی که باید مولد مقاومت و ایستادگی باشد، در بخشی از مردم کمرنگ کرده، هم حس قربانی بودن در میانه دعوای قوای حاکم را در مردم تقویت می کند. 🔻چه شرایطی از این بهتر برای بالا بردن تاثیر تحریم ها؟! پ.ن: افرادی چون حمید ابوطالبی با چنین طرز فکر بحران آفرینی هشت سال مشاور حسن روحانی و ظریف بودند و این آش را برای ملت پختند! 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
وقتی خداوند خواست از اخلاق عظیم پیامبرش بگوید، به «قلم» قسم خورد... ن وَ اَلْقَلَمِ وَ مٰا يَسْطُرُونَ... وَ إِنَّكَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ حواسمان هست قلمی که شایسته ی سوگند پروردگار است را با کدام واژگان، با کدام مفاهیم، به اراده کدام اهداف بر سطور می لغزانیم؟ روز قلم بر همه فعالان عرصه قلم (و کیبورد) مبارک🌹 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴سال های کلیدی نجات جمعیت در این مقاله «رسالت های جمعیتی دولت سیزدهم» را بررسی کرده ام.👇 http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/3255/1/235662/0 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴بحث «حجاب اجباری» را چگونه ببینم؟ 🔺در حال حاضر بحران پوشش اذهان بسیاری را در کشور درگیر کرده و اختلاف دیدگاه و عملکرد درمورد آن به یک مساله جدی برای جمهوری اسلامی تبدیل شده که سال های زیادی را برای حل آن از دست داده ایم؛ تا جایی که عده ای آن را جزء مسائل لاینحل به حساب می آورند. 🔹این مساله چند سالی ست در قالب دو قطبی و نمود پیدا کرده. معتقدم در بحث حجاب اجباری، زمین بحث توسط «دیگران» برای ما طراحی و مهندسی شده و در ادامه انفعال و بی برنامگی، موجب شده چالش پوشش در کشورمان تنها تحت این عنوان دیده شود. پس ما حتی برای اثبات غلط بودن این مدل نگاه به ماجرا هم ناچاریم از زمین آنان بگذریم. 🔹مدافعان آزادی حجاب دو دسته اند؛ دسته ی اول صریح و علنی خود را مخالف دین و نظام اسلامی معرفی می کنند که از آنان بابت این صراحت واقعا ممنونیم. چراکه برای اثبات ادعایشان دست به دامن دستکاری اولیات دینی نمی شوند. 🔹دسته ی دوم اما هستند یعنی مدعی اسلامند و معتقدند حاکمیت حق الزام افراد جامعه به حجاب را ندارند. 🔹روی سخن این نوشته با دسته ی دوم است. ابدا قصد ندارم اتهام یا برچسبی را در نوشتارم به این دسته وارد کنم چراکه نه نیت خوانم و نه نتیجه ای بر آن مترتب می دانم. غرض نقد یک دیدگاهِ مطرح است. استدلال های این طیف متعدد است و هرکدام از منظری به بحث ورود می کنند؛ ✅برخی می گویند منظور امام خمینی حجاب برای همه زنان نبوده ✅یا اشاره می کنند که ارزش فعل اخلاقی به انتخابی، آگاهانه و داوطلبانه بودن آن است ✅یا قیاس می کنند اجبار محکوم به شکست است چه اجبار حجاب جمهوری اسلامی چه اجبار به بی حجابی جمهوری فرانسه ✅یا ادعا می کنند الزام حکومتی حجاب نظر همه مراجع نیست ✅یا به سراغ مبانی رفته می گویند اصلا اجبار و سلطه جویی شیوه شیطان است و شیوه الهی اختیار؛ پس اجبار به حجاب شیوه ای الهی نیست ✅بخش زیادی هم معتقدند در جامعه ای که اختلاس و دزدی هست، پافشاری بر حجاب زنان به عنوان نماد جامعه اسلامی وهن مسلمانی ست 🔹خروجی همه این ورودها یکی ست؛ «جمهوری اسلامی در سیاست فرهنگی حجاب الزامی شکست خورده و دلیل شکستش، همین قید اجبار بوده و بس.» 🔹در مرور استدلالات آنان مشکلات مبنایی متعددی به چشم اهل فن می آید و بنظر می رسد روشنفکران دینی مدافع آزادی حجاب یا دچار ضعف مبانی دینی هستند یا برای اثبات مدعایشان ناچار به خلط و مغلطه در اولیات دین شده اند. برخی هم مخاطب را لایق بیان مبانی استدلالشان ندیده و فقط پله ی آخر را می گویند. 🔹اینجا مجال مرور نقد استدلال ها نیست. اما به یک نکته ی اساسی اشاره می کنیم که به قضاوت درست کمک شایانی می کند. وجه مشترک اکثر نظریات مدافع آزادی حجاب، بی توجهی به تفکیک دو لایه ی بحث است. یک لایه بحث این است که آیا استاندارد پوشش مدنظر حاکمیت باید به صورت قانون الزامی معین شود؟ و لایه دوم اینکه ابزار حاکمیت برای التزام عملی افراد به این قانون چه باید باشد؟ 🔹لایه ی نخست بحث محل تشریح جایگاه قانون حجاب در چارچوب حاکمیتی و هویتی نظام اسلامی ست و لایه دوم جایگاه آسیب شناسی پیوست های اجرا و الزام قانون حجاب در کشور. 🔹قوانین اسلام درحکومت اسلامی نقش هویتی و حیثیتی دارند. چه عدالت و امنیت باشد چه حجاب اسلامی. هرکدام از این ها ارکان هویتی ساختار حکومت اسلامی هستند که اگر لنگ بزنند کل آن صدمه می خورد. آشفتگی و بی هویتی و سردرگمی در حوزه پوشش جامعه از نشانه های شکست سیاست های فرهنگی یا حداقل بی حاصل بودن بخش زیادی از برنامه های نهادهای فرهنگی پرطمطراق است. این مساله بهانه ای شده که اصل قانون حجاب جمهوری اسلامی زیر سوال برود و عامل پیاده شدن عده زیادی از مردم از قطار انقلاب اسلامی و آغاز دودستگی و خط کشی و گسل های اجتماعی معرفی شود. ✅اگر پیوست های اجتماعی و فرهنگی و سیاست گذاری های دقیق آموزشی ضمن اجرای قانون حجاب رعایت نشده، مقصر اصل قانون است؟ ✅اگر تغذیه فرهنگی و فکری جامعه مطابق با تهاجم فرهنگی و تغییر مقتضیات زمان نبوده ایراد کلمه اجبار است؟ ✅اگر ندانم کاری ها و برخوردهای جاهلانه و افراطی، زدگی و لجبازی و کینه آفریده، قانون حجاب را باید عامل گسل های اجتماعی معرفی کرد؟ 🔻تنها با تفکیک درست لایه های بحث است که می توان امید داشت بحث پیرامون آزادی یا تقنین حجاب به خروجی مفیدی برای حل چالش جامعه برسد. وگرنه مدام دور خودمان می چرخیم و از مفاهمه و نتیجه دور می شویم. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴اعداد و ارقامی که فرمول هایمان را بهم می زند... 🔺راجع به میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری تحلیل ها و فراتحلیل های بسیاری خوانده و شنیده ایم. انتخابات از زمان هایی ست که در آن اعداد و ارقام به حرف می آیند و کلی مفاهیم منتقل می کنند که هم باید درست تحلیل شوند هم درشت! 🔹برای اکثر ما تحلیل آمار و ارقام حاصل از مشارکت پایین مردم در انتخابات، یک فرمول به دست می دهد و آن هم این است: «نارضایتی از شرایط بد اقتصادی به اضافه ناکارآمدی دولت به اضافه ناامیدی از رخداد تغییر مثبت با انتخابات.» 🔹 نشانه های این نارضایتی در جامعه مشهود است و شاید برای فهمیدنش نیاز نداشتیم منتظر نتایج انتخابات بمانیم. اما اگر در ار قام حاصل از مشارکت ریزتر و دقیق تر شویم، صحت فرمولمان زیر سوال می رود. یکی از این دسته ارقام، «میزان مشارکت مناطق محروم خوزستان در انتخابات اخیر» است. 🔹میانگین مشارکت محروم ترین مناطق خوزستان بیش از ۶۰ درصد است. وقتی این میزان مشارکت را که فاصله زیادی با متوسط مشارکت کل کشور دارد، کنار آمار و ارقام محرومیت های خوزستان می گذاریم، تحلیل ها و فراتحلیل ها و فرمول هایشان انگشت به دهان می مانند. 🔹بر تعجبمان افزوده می شود وقتی متوجه باشیم این محرومیت ها و کمبودها از نبود امکانات ومنابع نیست و اتفاقا سهم مناطق نفت خیز جنوب استان و سرزمین سدها در شمال استان از محرومیت ها بیشتر است و دلیلی ندارد جز و کم کاری و و نگاه امنیتی. 🔹خلاصه کلام اینکه اگر نارضایتی و ناامیدی دلیل عدم مشارکت در انتخابات است، چه کسی مستحق تر از مردم روستاهای که در نزدیکی بزرگترین دریاچه های سد کشور از بی آبی رنج می برند و بالای ۷۰ درصدشان رای داده اند؛ یا مردم که با وجود آمار بالای بیکاری جوانانش در مرکز بزرگترین میادین نفتی مشارکت عجیب و غریب ۸۲ درصدی را رقم زده اند! 🔹وقتی می خواهیم این ارقام را تحلیل کنیم، باید به جز محرومیت ها و دلایلش، دلارهایی که عربستان و امارات و انگلیس برای جدا کردن این مردم از نظام خرج کردند، زوزه هایی که رسانه هایشان شبانه روز در گوش مردم کشیدند و دور دور مگس تروریسم و وهابیت تکفیری گرد زخم و درد آنان را هم حساب کنیم؛ مسئولان بی عرضه ای که با پرداخت نکردن سهم مناطق محروم از منابع عظیم زیرپایشان بهانه لازم را ردیف کردند و با نگاه امنیتی به محرومیت ها دامن زدند هم بازیگر نقش مکمل خیمه شب بازی آنان بودند. 🔹با این همه، قیمت حضور مردم چند است؟ دلیل این مشارکت ها چه چیزی ست جز نجابت؟ جز اعتقاد واقعی به حفظ نظام که ریشه در باورهای دینی شان دارد و هشیاری نسبت به خطری که عدم حضور مردم برای کشور ایجاد می کند. آن ها همیشه ثابت کرده اند علقه شان با نظام حکایت دیگری دارد و از خیلی مدعیان انقلابی گری مرام و معرفتشان بیشتر است. 🔹به این فکر کرده ایم که چرا فقط وقتی گلوله ای شلیک می شود و لاستیکی کف خیابان آتش می گیرد و فریاد اعتراضی قاب رسانه های دشمن را پرمی کند، دوربین ها را به سمت خوزستان می چرخانیم؟ چرا صدای این آمار و ارقام را نمی شنویم؟ 🔹دلیلش این است که میزان مشارکت را چک سفید امضا می بینیم و به قول آن رفیق خوش قلمم «خوزستان نجیب» برایمان «جیب ایران» است و نتیجتا این ارقام صحه گذار تمام روش های غلط قبلی ست و با دیدنشان نفس راحتی کشیده همچنان بر همان ریل های کج پیش می رویم! 🔹اما نگاه دیگری هم وجود دارد. نگاه اصیل انقلابی که مصداقش سردار سلیمانی بود که معنای حضور مردم را خوب می فهمید. او دو هفته پیش از شهادتش به رئیس وقت کمیسیون بودجه گفته بود: « خوزستان را فراموش نکنید، به نظرم نتوانستیم دینمان را نسبت به خوزستان ادا کنیم، وضع زندگی مردم و شهرها به خصوص حاشیه اهواز و مناطق عرب نشین خوب نیست و باید به آنان توجه کنیم. توجه به خوزستان را مثل توجه به دفاع مقدس بدانید...» 🔻این نگاه، دلیل مرام و معرفت خوزستان را می فهمد و وقتی پای کار مردم می آید، بر سرشان ندارد. آنان را ولی نعمت می داند. چقدر به نگاه سردار به خوزستان محتاجیم... 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴خوزستانی که می گویند... خوزستانی که هست 🔺خوزستان این روزها خیلی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته. مسائلی که آرزو داشتیم صدایش در کشور شنیده شود امروز در تیتر اکثر خبرها جا پیدا کرده؛ از رسانه ملی تا بی بی سی؛ از انقلابی تا ضدانقلاب همه از خوزستان دم می زنند. کدام درست می گویند؟ 🔹اول. قطعا خوزستان آنچه بی بی سی و منوتو و اینترنشنال و اکانت های آلبانی نشین نشان می دهند نیست: خوزستان را آتش و خون گرفته... مردم گرسنه و قحطی زده اند... نظام همیشه به آنان ظلم کرده و نظامی ها مردم معترض را به خاک و خون می کشند... این ها رویابافی نوچه های روباه پیر و بن سلمان است. جا زدن تصاویر قدیمی و فیلم های مربوط به عراق و حتی جازدن عکس جنازه قذافی به جای مردم خوزستان هم آخر رذالت رسانه ایست که خب البته از دشمن غیر از این توقع نیست. از رسانه های داخلی و فعالان سیاسی عجیب است که بازنشر همان تصاویر را به عهده گرفته اند. این بدترین ظلم به مردم خوزستان است. 🔹دوم. اما خوزستان آن تیتر یک خطی هم نیست که فلان خبرگزاری بنویسد «کم آبی به علت خشکسالی موجب اعتراض مردم خوزستان در برخی شهرها شد.» این تیترها بی انصافی ست‌. کم آبی خوزستان اختصاص به خشکسالی ندارد. وضع روستاهای خوزستان در ترسالی هم همین است. انتقال آب رمق کارون را گرفته. سدسازی در بالادست کرخه ذخیره آبش را به خطر انداخته. بی تدبیری در مدیریت آب، از هورالعظیم رویایی لجن زار ساخته. مدیریت آب‌رسانی به روستاها هم که شورش درآمده و پروژه هایش انگار برای تکان خوردن منتظر تجمعات اعتراضی هستند. تا کارد به استخوان نرسد مسئولان نمی جنبند. نشانی اش را از اعتراضات بی آبی ۹۷ آبادان و خرمشهر و غیزانیه ۹۹ بگیرید. اعتراض، پیامد طبیعی تبعیض و بی توجهی مدیران ست‌. 🔹سوم. برخی توییت ها و تحلیل نماها را که می خوانم با خودم می گویم خدارا شکر در خوزستان اینترنت همراه قطع است و آن مطالب به دست مردم نمی رسد. خود عقل کل پندارهایی که تربیت شده تحلیل های امنیتی هستند و ذره ای شناخت از واقعیات در جریان ندارند و در تحلیل هایشان مردم یا طرفدار نظامند یا ضد آن؛ یا آرامند یا آشوبگر. سهمی برای کسانی که سالها حقشان پایمال شده، انتظار انباشته شان نادیده گرفته شده و حالا خشمگین و ناراضی اند و می بینند فقط با اعتراض خیابانی و لاستیک و سطل زباله آتش زدن است که صدا و تصویر گاومیش های تلف شده شان و التماس زمین خشک شده و حلق تشنه شیر آب خانه شان شنیده و دیده می شود قائل شوید. حالا شما پشت لب تابت نشسته ای و می نویسی مردم صف خود را از اغتشاش گران جدا کنند؟ طعنه می زنی که همان ها که شعار دادند «روحانی ما که هوا نداریم ولی هواتو داریم » امروز مأمور ناجا را به شهادت رساندند؟ از این مجازی نویسان خواهش میکنم سکوت کنند و درباره چیزی که نمی دانند نظر ندهند. 🔹چهارم. رخنه کردن منافقین و گروهک های تجزیه طلب در بین مردم معترض واقعیت دارد که با تحریک آنان به شعارهای ساختارشکنانه، کشته سازی از میان مردم، دمیدن به خشم مردم با انواع شایعات و خبرسازی برای شبکه های معاند اعتراض به حق را منحرف می کنند. اوضاع امنیتی اینچنینی اقتضائات خود را دارد و مسئول مربوطه خود را هم دارد. اما رسانه انقلابی نباید اجازه دهد فضای امنیتی موجب منحرف شدن اصل مطالبه شود و پاسخدهی به مطالبات در اقدامات اورژانسی کوتاه مدت خلاصه گردد. کمی که گذشت و سروصداها خوابید، مطالبه گر خوزستانی را تنها نگذارد و او را متهم به تحریک مردم و سیاه نمایی نکند... 🔹پنجم. قاتل شهید مظلوم ضرغام پرست فقط آن ضارب نیست. یقه مسئول بی غیرتی که با ترک فعلش این شرایط را به وجود آورد و رئیس جمهور بی لیاقتی که آن مسوول را برکنار نکرد هم بگیریم. از مدعی العموم که آنان را بابت ترک فعل و تقصیر محاکمه نکرد هم گلایه کنیم. و آنان که مطالبه گری را با برچسب ساکت کردند... 🔹آخر. معترضان اهوازی و سوسنگردی و بستانی و ماهشهری و... به خاطر قطع سوءاستفاده دشمنان و به امید توجهاتی که این روزها به مشکلاتشان جلب شده به خانه برگشته اند‌. اما فراموش نکنید توقعات و بغض ها و نارضایتی انباشته سرجایش هست. با پروژه های کوتاه مدت هیچ تغییر قابل اتکایی اتفاق نمی افتد. سخنان آقای رئیسی نشان داد نگاه جدیدی به خوزستان دارد و می خواهد مطالبه چندین ساله مردم خوزستان یعنی اختصاص استاندار ویژه با اختیارات کامل و اجازه حضور در هیأت دولت را عملی کند. این نگاه ویژه امید ساز است اگر به سرعت موجب تغییر رویکردهای غلط قبلی و مدیریت بخشی نگر شود . 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
رسانه بی رحم است و راحت جای همه چیز را عوض می کند کسی که وطن را ول کرده و رفته را با هیاهوی نان به نرخ روزخورها برایت عزیزتر می کند، تا نمکدان شکستنش را ندیده بگیری؛ هم نمکدان شکستن از قبح می افتد، هم بازار خودتحقیری داغ می شود. بازی برد_برد! وقتی به گفتند « خوب شد بردی»، ، اینگونه در فرودگاه امام توسط «تنهایی» استقبال شد! 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴خیانت روحانی به کلمات 🔺بالاخره روحانی رفت. او رفت؛ خاطراتش هم می رود. میراثی که او برای دولت بعدی گذاشت، از تورم ۵۲ درصدی و نقدینگی ۳۶۰۰ هزار میلیاردی و کوچک شدن ۳۵ درصدی سفره مردم و... هم گرچه سخت، بالاخره دیر یا زود دست خوش تغییر خواهد شد. اما خیانت او به برخی کلمات شاید به این زودی ها جبران نشود و تا مدت ها در حافظه جمعی بماند. ❎روحانی به واژه «امید» خیانت کرد. آنجا که آن را به لبخند شرطی کرد. او امید ملت را به نقطه ای گره زد که در دست بدخواه ملت بود. در دولت روحانی جامعه نه تنها برنامه عملیاتی برای قوی شدن در برابر تحریم ها مشاهده نکرد، بلکه مدام با گلایه ها و اتهام زنی های بخشی از حاکمیت علیه بخش دیگر آن مواجه شد که وانمود می کرد «نخواستن ها» و «نگذاشتن ها» و «سنگ اندازی ها» علت برهم خوردن توافقات با غرب شده. تقویت این دوقطبی در مقاطعی مثل انتخابات ۹۶، هم به اتحاد و انسجام مردم لطمه زد، هم امیدی که باید مولد مقاومت و ایستادگی می بود، کم رنگ و کم رنگ تر کرد. جامعه ی شرطی شده و در انتظار گشایش، به شدت مستعد پذیرش دوقطبی ها بود که بر شکاف اجتماعی و بروز کینه توزی حتی بین توده های مردمی افزود. ❎روحانی به «عقلانیت» خیانت کرد. عقلانیتی که در با منطق تنش زدایی، جنگ را با جام زهر به پایان رساند، در دولت عقلا صاحب اختیار مملکت شده بود. می گفت عقلانیت در سازش با دنیاست؛ منطق مقاومت دنبال تقابل ذاتی با دنیاست و نتیجه اش هم تحریم و بالا رفتن قیمت هاست؛ باید برویم آثار بداخلاقی های ایدئولوژیک انقلاب را از دل دنیا در بیاوریم تا دنیا روی خوش نشان دهد و اوضاع زندگی مردم خوب شود! دستاورد ادعایی این عقلانیت برای کشور، هیچ گاه عملی نشد و جز تجاوزهای مکرر دولت های غربی به حقوق ملت ایران و تحریم های بی سابقه چند سال اخیر چیزی به دست نیامد. ❎روحانی به «اعتدال» خیانت کرد. اعتدالی را که معرف بود، به حرکت بر مسیر تعارض نداشتن با منافع غربی ها و به عبارتی به پروپای آمریکا نپیچیدن منحرف کرد. در این مسیر هرچه از منافع ما در تعارض با خواست غربی ها بود، می توانست وجه المصالحه قرار گیرد؛ حتی منافع راهبردی مان! ❎روحانی به واژه «جامعه بین المللی» هم خیانت کرد. او افکار عمومی را به این باور رساند که جامعه بین المللی یعنی چهار کشور. اگر با آنان تعاملمان ردیف باشد یعنی دنیا به رویمان آغوش گشوده و اگر آنان روی ترش کنند، یعنی ما در انزوا هستیم. ذیل این باور ما فقط باید با کشورهایی ارتباط داشته باشیم که قدرت های غربی اجازه بدهند و هرکه را آنان نخواهند باید از گردونه روابطمان حذف کنیم. با همین رویکرد، ما سال ها شرکای تجاری مان در کشورهای همسایه و آسیای شرقی و آمریکای لاتین را از دست دادیم و بخش اقتصادی سفارت خانه هایمان عملا بی کار بودند و هیچ کمکی به بالا بردن تراز تجاری مان نکردند. ❎روحانی به واژه «عزت» نیز خیانت کرد. از شعارهای او بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی بود. اما در انتهای دولت او کارت های ملی هم بی عزت شدند؛ آنجا که برای دریافت دو شیشه روغن مردم باید آن را نشان می دادند! ❎روحانی به اصل «مذاکره» هم خیانت کرد. مذاکره همیشه ابزاری بوده درخدمت تامین منافع. روحانی مذاکره را برای مذاکره می خواست. همین باعث شد پس از رسوا شدن طبل توخالی ، حتی در مذاکرات احیای برجام هم شکست بخورد و در بن بست قرار گیرد. 🔻فهرست این خیانت ها می تواند تا ده ها شماره امتداد پیدا کند. آسیب های این هشت سال بر پیکره سرمایه اجتماعی قابل شمارش نیست. امید که این روزگار بگذرد و روزهای بهتری در انتظار ملتمان باشد تا فرصت ترمیم زخم هایمان را پیدا کنیم. افوض امری الی الله... 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
11.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایان... پایان دولتی که تدبیرش فرصت سوزی بود و امیدش دلهره آفرینی کلیپ «Noسفر» کاری از خبرگزاری دانشجو با اندکی! تصرف در کلیپ «نوسفر» روحانی😄 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715