#روش_تربیت
#شخصیت_افزایی
#طرح_تربیتی
#معرفی_کتاب
#صمیمیت_در_خانه
یکی از بهترین کتاب هایی که میتونه اهداف
۱. خودباوری و حس من می توانم
۲. استقامت در مسیر
۳. ایجاد همت بلند
۴. تقویت هویت اسلامی ایرانی
را محقق کند کتاب خط مقدم هست.
📚این کتاب روایتی است از مجاهدت شهید طهرانی مقدم و همراهانش در ایجاد یگان موشکی ایران
✅ طرح تربیتی پیشنهادی:
👈حجم این کتاب زیاد است و خواندن آن برای کودکان و نوجوانان سخت هست.
📌تجربه من:
بنده ساعت هایی که در خانه بودم این کتاب را در دست می گرفتم و می خواندم. بچه ها کنجکاو شدند که بابا این کتاب درباره چی هست که اینقدر با اشتیاق می خونید. براشون از این سردار بزرگ کمی تعریف کردم. بعد بهشون گفتم اگه بخواهید هر شب قبل از خواب ماجراهای کتاب را تعریف می کنم.
🔹هر شب بچه ها با شوق جمع می شدند و من به صورت سریالی چندتا از ماجراها را تعریف می کردم. اینقدر جذاب بود که اونها دلشون نمی خواست تموم بشه. تقریبا ۱۰ شب این ماجرا ادامه داشت.
💠این طرح محاسن زیادی دارد:
۱. بچه ها با این موضوع کاملا آشنا شدند که چطوری با صبر و استقامت و خودباوری یک نفر از هیچی این همه موفقیت می تونه درست می کنه.
۲. صمیمیتی که شب ها موقع خواب در خانواده و بین بنده به عنوان پدر و بچه ها ایجاد می شد.
۳. فرهنگی که بین بچه ها برای کتاب خوانی در خانه ایجاد می شد
۴. احساس غرور و افتخار ملی، اسلامی و روح حماسه که در بچه ها شکل می گرفت.
👈حتما این روش از کتابخوانی را در منزل شروع کنید.
نکته: این طرح برای بچه های ۸ تا ۱۳ سال بسیار مناسب است
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
#ضرورت_تربیت
#ویژگی_های_مربی
#شخصیت
#خودباوری
#استقامت
💠 شهید طهرانی مقدم: فقط انسان های ضعیف به اندازه امکانات شان کار می کنند.
📌درس این جمله برای ما:
👈بعضی ها وقتی سنگینی بار و رسالت کار تربیتی یا هر کار مهم دیگر را می بینند آن را رها می کنند و سعی می کنند با توجیه نمی دانیم، امکانات نداریم، کسی حمایت نمی کند، نمی توانیم و .... آن را به فراموشی بسپارند.
✅ توصیه زیر از استاد هادی زاده بسیار برای بنده درس آموز و قابل استفاده بود:
👇👇👇👇👇👇
🔰وقتی یک راه خوب و یک روزنه ای برایت باز شده که کار خوبی انجام دهی اگر سنگینی کار خوب را سنجیدی و دریافتی و بعد دیدی توانت به آن مقدار نیست عقب نشینی نکن عقب نشینی فریب شیطان است. رو به زمینه سازی بیاور.
ما وقتی یک کاری را می خواهیم انجام دهیم که از توانمان زیاد است سه مدل موضع گیری می کنیم.
۱. با همین توان کم برویم زیر بار و کمر خودمان را بشکنیم و امکانات را از بین ببریم
۲. عقب نشینی کنیم و کار را رها کنیم
۳. مقدمات را فراهم کنیم و زمینه سازی کنیم.
🍀 موضع رحمانی اش این است که زمینه سازی کن و موضع شیطانی اش این است که عقب نشینی کن و موضع سفیهانه که شیطان هم درش سهیم است این است که با این امکانات کم و توان نارسایت برو و هر چی هم داری بسوزان به نتیجه هم نرس.
🌾هر جا کار را دیدیم دشوار است عقب نشینی نکنیم زمینه سازی را شروع کنیم و از صاحب کار و ولی عهده دار آن رسالت هم استعانت و استمداد بطلبیم.
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
#مبانی_تربیت
#خداشناسی
#اضطرار_در_تربیت
#ضرورت_تربیت
💠 مربی بزرگ هستی خداست
سلام
داستان بالا را مطالعه بفرمائید
درباره داستان نکاتی به نظرم رسید که در صوت زیر تقدیم می کنم👇
مربی بزرگ هستی خداست.mp3
4.84M
💠 مربی بزرگ هستی خداوند مهربان
🔰استاد علی صفایی حائری:
ناچار مربى اين انسان عظيم، در اين پهناى هستى و اين وسعت گسترده، وجودى مى تواند باشد عظيمتر و وسيعتر. وجودى محيط و آگاه و در عين حال مهربان و دلسوز.
وجودى آگاه از ما و استعدادهاى بى نهايت ما و آگاه از هستى و قانونهاى بىشمار آن. وجودى مهربان و دلسوز براى رشد ما و كمال ما و سعادت و بهزيستى ما.
و چه وجودى آگاهتر از خداوند هستى و انسان، كه انسان را آفريد و هستى را براى انسان آفريد.
و چه وجودى مهربانتر از او كه مهربانى ها را پديد آورد و محبت ها را در دلها ريخت و غريزه ى حب بقا و حب نفس را در درون ما گذاشت و ما را با خود مهربان كرد.
راستى كه او از من به من نزديكتر است كه مرا با من او آشتى داد و او آشنا كرد و مرا با خودم او مهربان كرد.
پس بايد بگوييم انسانِ خانه را پدر مى تواند تربيت كند و انسانِ جامعه را استاد و انسانِ زمين را و اين دنيا را دانشمند. اما انسانِ تمام هستى و انسانِ رهرو تا آن سوى عوالم را چه كسى جز آفريدگار هستى و انسان؟
مربى انسان جز آفريدگار انسان نيست. ربّ اوست و مربى اوست. و ديگران بايد درس تربيت را از او بگيرند و راه تربيت را بياموزند. اوست كه به تمام هستى و به تمام قانونها آشنا است .....
کتاب مسئولیت و سازندگی
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
نکاتی درباره نمودیابی و ارزیابی.mp3
9.98M
💠 نکاتی درباره نمودیابی و ارزیابی
تعریف نمودیابی: بررسی رفتار ظاهری مخاطب برای فهمیدن صفات درونی او
نکته ها:
۱. لازم است برای نمودیابی بتوانید تمام رفتارها را تحلیل کنید
۲. نمودیابی با صرف یک رفتار صورت نمی گیرد
۳. انگیزه و قرائن اطراف رفتار مخاطب را بررسی کنیم
۴. در جاهایی که تضاد در رفتارها مشاهده می شود نیاز به دقت و تحلیل بیشتری هست
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
تحلیل تربیتی رفتارهای کودکان غزه.mp3
4.27M
#روش_تربیت
#عامل_تقلید
#تربیت_مسئله_محور
💠 تحلیل تربیتی از علت رفتارهای کودکان غزه
👈چرا کودکان غزه اینقدر قوی و با صلابت در مشکلات ایستادگی می کنند؟
۱. مسئله های بزرگ پدرها و مادرها
۲. رفتارهای بزرگ و الهی پدرها و مادرها در مسئله ها و مشکلات
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
جریان فکری.طرح مسئله تا شناسایی استعدادها.mp3
5.14M
#روش_تربیت_انسان_بالغ
#ایجاد_شناخت_های_بنیادین
#طرح_سوال
#جریان_فکری
💠 مرور سریع جریان فکری
قسمت اول:
۱. طرح مسئله تا رسیدن به مهمترین سوال
۲. لیست کردن استعدادهای انسان برای پاسخگویی به مهمترین سوال
❗️لطفا کسانی که هنوز جریان فکری کار نکرده اند این صوت ها را گوش ندهند
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
جریان فکری. ترکیب استعدادها.mp3
5.77M
#روش_تربیت_انسان_بالغ
#ایجاد_شناخت_های_بنیادین
#طرح_سوال
#جریان_فکری
💠 مرور سریع جریان فکری
قسمت دوم:
بررسی ترکیب استعدادها برای رسیدن به کار انسان
❗️لطفا کسانی که هنوز جریان فکری کار نکرده اند این صوت ها را گوش ندهند
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
جریان فکری. مشخص شدن کار انسان با ترکیب استعدادها.mp3
8.83M
#روش_تربیت_انسان_بالغ
#ایجاد_شناخت_های_بنیادین
#طرح_سوال
#جریان_فکری
💠 مرور سریع جریان فکری
قسمت سوم:
۱. ادامه بررسی استعدادها
۲. رسیدن به حرکت به عنوان کار انسان
۳. تبیین معنای رشد
❗️لطفا کسانی که هنوز جریان فکری کار نکرده اند این صوت ها را گوش ندهند
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat