#روش_تربیت_انسان_بالغ
#ایجاد_شناخت
#جریان_فکری
💠یکی از کسانی که در دوره جریان فکری شرکت کرده بودند سوال زیر را از بنده پرسیدند👇
حاج آقا یک سوالی داشتم!
توی دوره گامهای تاجرانه؛
وقتی من دیشب با یکی از رفیقام داشتم بحث میکردم و توی مقطعی به این نتیجه رسیدیم که ملاک اون فرد لذته؛
یعنی گفت: حاضرم خودم رو بدم کامل و علم بدست بیارم!
ازش پرسیدم، علمی که یکی مثل خودت ایجادش کرده؟!
گفت عاره؛
گفتم چرا؟!
گفت خب لذتشو بردم!
یعنی لذت بردن از لحظات زندگیش رو ولو به غلط، با ارزش تر از خودش میدونست؛
من گیج شدم!
یعنی چی
چرا اینجوریه؟!
👈بنده پاسخ زیر را در یک ویس به این سوال دادم
📌اگر شما پاسخ خوبی دارید برای این سوال برای بنده ارسال کنید
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
تربیت جاری
🧶پاسخ کوتاه به سوال بالا👆
#روش_تربیت_انسان_بالغ
#ایجاد_شناخت
#جریان_فکری
#اسارت_فکر
در جواب صوت بنده برای سوال بالا ایشون پاسخ زیر را دادند👇
حاج آقا من خودم این موضوع واسم حل شد ولی با این بنده خدایی که صحبت میکردم نه به این معنی که بخوام این بنده خدا رو هدایت کنم ولی باهاش که صحبت میکردم نگاهش اینجوری بود که من از به دست آوردن علم لذت میبرم و این لذت برای من ارزشش از خود من بیشتره برام مهم نیست که بقیه آدمها این موضوع در موردشون به چه شکله و فقط خودم مهمم و خودم برای خودم به این نتیجه رسیدم که علم به دست آوردن برای من خیلی با ارزش است و اگر من علم به دست بیاورم علم ارزشش از خود من بیشتره و لذت میبرم از این موضوع و این لذت از خود من با ارزشتره
👈 بنظر شما چی باید به این بنده خدا گفت؟
لطفا پاسخ هاتون را برای بنده ارسال کنید
https://harfeto.timefriend.net/16985782099094
✅ نکته روشی در پاسخ گویی به این نوع سوالات:
ما باید به کسانی که بر موضوعی ذهن شان بسته شده مثل این بنده خدایی که در لذت علم گیر کرده، تلنگر فکری بزنیم. تلنگر فکری به وسیله سوال حساب شده زده می شود که با آن فکر جریان پیدا می کند و می تواند گام هایی جلو بیاید.
بنظرتون چه سوالی می تونه تلنگر خوبی باشه؟
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
#روش_تربیت
#نقد_روش_غلط
#خانواده
🧶 مشکل بالا را یک پدر برای بنده ارسال کرده.
بنظر شما به این پدر بنده چه جوابی بدهم؟
https://harfeto.timefriend.net/16985782099094
1.69M
💠 پاسخ پدری که همسرشان با بچه ها به روش دستوری و سخت گیرانه در تکالیف دینی برخورد می کنند
🔰انشالله خدا به فهم بنده نادان برکت و اثر بدهد
تربیت و رفتارهای دینی در کودکی.pdf
6.55M
💠 تربیت و رفتارهای دینی در کودکی
✅ راهبردهای تربیتی دعوت کودکان به انجام تکالیف و رفتارهای دینی
🧶چگونه کودک نماز خوان و با حجاب داشته باشم؟
🧶چالش اصلی در دین داری نوجوان چیست؟
💠 این سوالات در صوت زیر 👇و فایل پاور پوینت بالا 👆پاسخ داده شده است.
☘ تربیت جاری
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
تربیت و رفتارها و تکالیف دینی. والدین کلاس سوم مدرسه دخترانه.mp3
19.1M
💠 تربیت و رفتارهای دینی
✅جلسه والدین دختران کلاس سوم
قبل از ورود به جشن تکلیف
☘ تربیت جاری
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
ایجاد انگیزه و جذابیت برای کودک و نوجوان.mp3
24.43M
#عوامل_تربیت
#مسئله_سازی
#تربیت_مربی
💠 ایجاد انگیزه و جذابیت برای انجام رفتار مطلوب در کودک، نوجوان و انسان بالغ
✅فرآیند ایجاد انگیزه در انسان باِلغ بر پایه احساس مسئولیت و احساس وظیفه
✅ فرآیند ایجاد انگیزه در کودک بر پایه عوامل مستقیم تربیت و قالب های تربیتی
✅ فرآیند ایجاد انگیزه در نوجوان بر پایه رفاقت و مسئله سازی
✅ نکاتی درباره تربیت در صحنه
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
جلسه دوم خانواده. تبیین شخصیت و تفکر (45268530-0ad2-4d10-95b3-61128ade25e2).aac
35.96M
#روش_تربیت_کودک
#شخصیت
#تفکر
#خانواده
💠 جلسه دوم خانواده: تبیین روش صحیح
📚کتاب تربچه ۱
🔖مطالب بیان شده:
۱. تکمیل نقد روش های مرسوم
۲. تبیین روش مصون ساز
۳. تعریف و توصیف شخصیت
۴. تعریف و توصیف تفکر نسبت به شخصیت
📌 والدین دبستان دخترانه فطرت
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
تربیت جاری
#روش_تربیت
#تذکر
#شناخت
#موانع_تربیت
📌 این بنده خدا که در تصویر بالا است در سال های اول طلبگی هم هجره ای بنده بود. باهم از دانشگاه اومدیم حوزه. سالها عاشق استاد طاهرزاده بود و جلسات تفسیر قرآن را با هم می رفتیم و ....
❗️بعد چند سال از حوزه رفت و بعدها فهمیدم به انقلاب و رهبری بد و بیراه می گه. گام به گام مسیری را طی کرد تا چند روز پیش این جملات را در معرفی خودش در کانالش گذاشته بود😔
👈 ما نیاز به تذکر داریم. نیاز داریم بعضی وقت ها یقه خودمون را محکم بگیریم به خودمون بگیم حواست هست؟ کجا داری می ری؟ متن زیر از اون متن هایی هست که آدم را ویران میکنه تا بتونه خودش را دوباره بسازه. پای این متن می شه ساعت ها گریه کرد و از خدا خواست که عاقبتمون بخیر بشه😭😭
📚 کتاب روزهاى فاطمه(س)، صفحه: 63
استاد علی صفایی حائری
🍀بزرگى مى گفت، يك كبر در شيطان و يك حرص در آدم و يك بخل در پسر او كه بعدها تبديل به حسادت گشت و يك شتاب در يونس و يك توجّه به غير در يوسف، همه ى آنها را زمين زد و مبتلا كرد؛ ما كه همه را يكجا داريم چه كنيم؟ زبيرى كه تا ديروز با على (ع) بوده، از او جدا شده. منى كه تا ديروز با تو بودم و از تو مى پذيرفتم، با اولين تندى با تو درگير مى شوم. نفرت و دشمنى مى آيد. يك كبر، يك عصبيّت، يك قدرت و يك عزّت را خواستن، كافى است براى اينكه درگيرى ايجاد كند. و كافى است، پدرى را با فرزندش درگير نمايد و چشم فرزندش را درآورد.
شوخى نيست، آدمى به خاطر كمترين چيزها از بزرگترين آگاهى هايش دست شسته و چشم پوشيده است. همين كه رسول (ص) به من اعتنا نكرد و يا مثلًا دخترش را به من نداد و يا پيش من ننشست و بر من وارد نشد،- چنانچه وقتى حضرت رسول (ص) وارد مدينه شدند، همين دعواها و درگيرى ها بود- همين براى انحطاط و سقوط، كافى است. خدا شاهد است بين ما و كشتن اولياى خدا هيچ حائلى نيست. خيال مى كنيد، آنان كه حسينِ فاطمه را كشتند و حتّى به بدن تكّه تكّه شده ى او هم رحم نكردند و آن را زير سمّ ستوران قرار دادند، چه كسانى بودند؟ صحابى و در ركاب و همراه رسول (ص) بودند و نفس گرم او را احساس و كلام حضرت را در مورد حسين شنيده بودند كه مىگفت: 《حُسَيْنٌ مِنِّى وَ انَا من حُسَيْنٌ》
ما خيال مى كنيم براى كفر و عناد و لجاج و درگيرى با خدا و ايستادن در مقابل رسول او، يك ادّله ى سنگينى لازم است. خير، همين ها كافى است.
🍁انحطاط و سقوط طبيعى است، پرواز دليل مى خواهد.
🌱اگر تو ريشه نداشته باشى و در زمين، محكم ننشسته باشى و فلاح و رويشى را نداشته باشى، رفعتى را پيدا نخواهى كرد و قلّه اى را فتح نخواهى نمود.
به يكى از دوستان مى گفتم، ما غرورمان را روى شانه هايمان گذاشته ايم.
اين بار سنگينى است. كمرمان را خم مى كند و مى شكند. اى كاش زير پايمان مى گذاشتيم و بالا مى رفتيم؛ كه حجم سنگين غرور اگر زير پا قرار مىگرفت، براى آدمى، رفعتى را مى آورد و او را به خيلى جاها مى رساند.
👆می دونید متن بالا چی میخواد بگه. میخواد بگه میتونه در یک نفر جریان فکری شکل گرفته باشه و به آگاهی هایی هم رسیده باشه اما اگر مربی نداشته باشه که مدام از او بخواهد که تذکر بدهد و واعظ درونی در خودش ایجاد نکرده باشه با همه آگاهی ها به راحتی در غفلت سقوط خواهد کرد.😔
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat
جلسه اول. مکتب فاطمی در مدرسه غزه.mp3
10.04M
#منبر_دانش_آموزی
#شخصیت
#استقامت_در_مشکلات
#انگیزه_برای_ایجاد_قدرت_روحی
#الگودهی
💠مکتب فاطمی در مدرسه غزه
✅ جلسه اول
1⃣ شروع با طرح سوال:
الإمامُ الكاظمُ عليه السلام : ما مِن شَيءٍ تَراهُ عَينُكَ إلّا وفيهِ مَوعِظَةٌ : هيچ چيزى نيست كه چشم تو آن را ببيند مگر اينكه در آن پند و موعظه ای است.
بنظر شما حادثه ای که در غزه می بینیم چه درس هایی برای ما دارد؟
2⃣ طرح موضوع بحث و تببین آن:
چرا مردم غزه و حتی کودکان اینگونه مقاومت خود را با اقتدار و آرامش به صحنه آورده اند؟
بیان نمونه هایی از مقاومت مقتدر و با آرامش در کودکان و جوانان غزه
4⃣ بیان قدرت روحی و اقتدار حضرت زهرا:
صلابت و قدرت حضرت در بین کوچه، در خطبه خوانی، در تبیین و روشنگری درب منازل و ....
4⃣ اقتدار و مقاومت بچه های حضرت زهرا:
مبارزه امام حسین در صحنه کربلا
عظمت حضرت زینب در اسارت
5⃣ شرط موفقیت در میدان زندگی داشتن قدرت روحی در مشکلات:
مدیر شرکت بهیار صنعت به عنوان بیان نمونه
❇️ سوال پایانی: شما چقدر در برابر مشکلات مقاومت با حفظ آرامش دارید؟ چگونه می شود به این حالت برسیم؟
https://eitaa.com/roohallah_tarbiat