4.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌گناه نابخشودنی مسئولین!
🔻وای بر مسئولینی که به این اعتماد مردم خیانت بکنند!
#استاد_پناهیان
@rooshanfekr
🔰📝 تحلیل/ تحلیلی کوتاه از انتخابات مجلس دوازدهم:
1️⃣ پیش بینی غرب و عوامل داخلی آن مشارکت ۲۷درصدی بود(عکس گاردین در همین خبر) ولی مشارکت بالای ۴۲٪ است.
2️⃣ اهمیت مشارکت ۴۰درصدی (علی رغم بالا نبودن این میزان) در این است که نظام در حدفاصل دو انتخابات گذشته بحران های سختی همچون اغتشاشات سنگین ۱۴۰۱ و چندبرابر شدن برخی قیمتها را پشت سرگذاشته ولی سرمایه های اجتماعی نظام حفظ شده است.
3️⃣ نتایج انتخابات و نحوه شمارش آراء و اعلام نتایج، شفافیت و سلامت کم نظیری را به دنیا نشان داد. نظام که بشدت به مشارکت مردم نیاز داشت حتی یک رأی مصلحتی به مجموع آراء و آمارها نمی افزاید.
4️⃣ بیشترین ضرر و خسارت را جریان اصلاحات و تحریم کنندگان خوردند که هم کرسی های مجلس را از دست دادند و هم سرمایه های اجتماعی خود را.
5️⃣ نتایج اولیه نشان می دهد مردم از لیست ها عبور کرده اند و لااقل تا زمانی که رقیب جدی با جهت گیری سیاسی خطرناکی همچون جریانات برجامی، سند ۲۰۳۰, مخالفت با محور مقاومت، اشرافی گری و... در صحنه نباشد کمتر به لیستها اتکا می کنند و ائتلافها در مواقعی که ذکر شد (احتمالا در آینده) کارکرد مؤثرتری خواهند داشت.
6️⃣ ایران ستون خیمه مقاومت است. بی شک نگرانی های زیادی در سراسر محور مقاومت (غزه، دمشق، لبنان، یمن و ...) از باب افت جایگاه مردمی ایران در داخل برطرف گردید.
#انتخابات
#تحلیل
@rooshanfekr
❗️آیا میدانستید درصد مشارکت واقعی، یک عدد متفاوت است؟
🔻 ابهامی که در مورد نرخ مشارکت در انتخابات مطرح میشود درست است.👇
طبق سرشماری بر اساس کدهای ملی صادره در ثبت احوال، حدود ۶۱ میلیون ایرانی در قید حیات بالای ۱۸ سال داریم.
نظر به برخی آمارها، حدود ۱۱ میلیون ایرانی دارای کد ملی، خارج از کشور زندگی میکنند که امکان مشارکت آنها تنها در انتخابات ریاست جمهوری ممکن است و حدود ۸۰ درصد آنها بالای ۱۸ سال هستند.(به طور مثال تمام اعضای منافقین، مسیح علینژاد، رضا پهلوی و... در داخل کشور کد ملی برایشان ثبت است)
این یعنی از آمار واجدین باید عدد تقریبی ۸ میلیون را کم کرد و واجدین شرایط حدوداً به عدد ۵۳ میلیون نفر میرسد.
پس با این احتساب نرخ مشارکت ناظر به واجدین شرایط داخل کشور، عدد تقریبی ۴۹ درصد را نشان میدهد.
● البته این نکته، تفاوتی در مقایسه آمار مشارکت این دوره انتخابات با دوره قبلی ایجاد نمیکند.
❌ طبیعتاً مطالبه مردم توضیح این ابهام از جانب وزارت کشور است.
🇵🇸 @Rooshanfekr
10.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"حاوی تصاویر دلخراش"
🎥 🔞 قتلعام دیگری در رفح و ادامه سناریوی یک نسلکشی بزرگ
🔺جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی و ناکامی جامعه بینالمللی، حرکت کشورهای دموکراتیک و مدافعان حقوق بشر در جلوگیری از این جنایت مؤثر نبوده و نیاز به اقدام اساسی دارد
@rooshanfekr2
🔴آیتالله امامی کاشانی درگذشت
🔹آیتالله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران ساعتی پیش در منزل به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
🔹وی متولد ۱۰ مهر ۱۳۱۰ بود و ریاست مدرسه عالی شهید مطهری را نیز بر عهده داشت.
@rooshanfekr
7.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | #استاد_شجاعی
√ با دردِ آرزوهایی که برآورده نمیشن،
و غمِ چیزها یا کسانی که از دستشون میدیم، چجوری میشه آرامش و شادیمون رو حفظ کنیم؟
@rooshanfekr
برگرد که ما به تو نیازی نداریم!
این بیان برخی از دشمنان امام زمان علیه السلام در هنگامه ی ظهور است.
۱. نخست سخن گروهی از بتریه است: «وَ يَسِيرُ إِلَى اَلْكُوفَةِ، فَيَخْرُجُ مِنْهَا سِتَّةَ عَشَرَ أَلْفاً مِنَ اَلْبُتْرِيَّةِ، شَاكِينَ فِي اَلسِّلاَحِ، قُرَّاءَ اَلْقُرْآنِ، فُقَهَاءَ فِي اَلدِّينِ، قَدْ قَرَحُوا جِبَاهَهُمْ، وَ شَمَّرُوا ثِيَابَهُمْ، وَ عَمَّهُمْ اَلنِّفَاقُ، وَ كُلُّهُمْ يَقُولُونَ: يَا اِبْنَ فَاطِمَةَ، اِرْجِعْ لاَ حَاجَةَ لَنَا فِيكَ» قائم به سوی کوفه رهسپار میشود. در آنجا شانزده هزار نفر از بتریه مجهز به سلاح در برابر ایشان میایستند؛ همه قاریان قرآن و فقهای در دین هستند که پیشانیهای آنان از عبادت بسیار پینه بسته، لباس همت (در باطل) را بالا زده و نفاق آنها را فرا گرفته است. آنان یکصدا میگویند: ای فرزند فاطمه! [از همان راه که آمدهای] برگرد، زیرا به تو نیازی نداریم!
عبدالله مامقانی گوید: بتریه فرقه ای از زیدیه هستند که گفته اند: منسوب به مغیره هستند که لقب او اوابتر است و نیز گفته اند: آنها اصحاب کثیرالنواء و حسن بن صالح، سالم بن ابی حفصه، حکم بن عیینه، سلمة بن مهیا و ابوالمقدام هستند، ٱنها به ولایت امیرالمؤمنین دعوت می کنند و آن را با ولایت ابوبکر و عمر به هم آمیخته و امامت را برای آنها اثبات کرده و بغض عثمان، طلحه، زبیر و عایشه را داشته اند. به اعتقاد من بتریه، زیدیه عامه هستند(مقیاس الهدایة ج ۲ ص ۳۵۰)
در کتاب قطب الدین راوندی و در مورد کثیرالنواء آمده است: «و کان من المغیریة»
۲. دوم سخن کسانی است که شعار یا عمر و یا ابابکر سَر می دهند که روایت آن در کتاب مرحوم نیلی نجفی چنین آمده است: «إذا ظهر القائم علی نجف الکوفة خرج إليه قراء أهل الکوفة و قد علقوا المصاحف علی أعناقهم و فی اطراف رماحهم شعارهم یا ابابکر و یا عمر و یقولون: لا حاجة لنا فیک یا ابن فاطمة» هنگامی که قائم در نجف کوفه ورود کنند، قاریان قرآن در کوفه، در حالی که قرآن ها به گردن دارند، روبه روی ایشان قرار می گیرند، شعار اینها یاابابکر و یاعمر است و خطاب به قائم می گویند: ما نیازی به تو نداریم.
این روایت می تواند به روایت نخست بازگردد، زیرا شعار آنها به ابابکر و عمر حاکی از پذیرش ولایت آنها و بغض نسبت به عثمان و عایشه دارد. هرچند گروه دیگری از این منطقه خواهند بود که جای خالی نام عثمان را پُر خواهند کرد و آنان به نام عثمان شعار می دهند: «إذا قام القائم دخل الکوفة... ثم لا یلبث إلا قلیلا حتی یخرج علیه مارقة الموالی برمیلة الدسکرة عشرة آلاف شعارهم یا عثمان یا عثمان» و ممکن است این شعار به تحریک ندای ابلیس بعد صیحه ی حضرت جبرئیل باشد.
۳. سوم سخن سپاه سفیانی است: «يقدم القائم (عليه السلام )حتى يأتي النجف فيخرج إليه من الكوفة جيش السفياني وأصحابه، والناس معه، وذلك يوم الأربعاء فيدعوهم ويناشدهم حقه و يخبرهم أنه مظلوم مقهور ويقول: من حاجني في الله فأنا أولى الناس بالله - إلى آخر ما تقدم من هذه - فيقولون: ارجع من حيث شئت لا حاجة لنا فيك» قائم (علیه السلام) می آید تا اینکه به نجف اشرف می رسد، در آن حال لشکر سفیانی از کوفه به سوی آن حضرت و اصحاب او بیرون می آیند ، در حالی که جمعیت خلایق در سر آن حضرت می باشد، و این قضیه در روز چهارشنبه واقع می شود . پس آن حضرت خلایق را دعوت می کند و به حق خود سوگند می دهد، و به ایشان خبر می دهد که: من مظلوم و مقهور شده ام، او می فرماید که هر که در خصوص خدا با من محاجه و گفت و گو نماید هر آینه من نزدیک ترین خلایق ام به خدا ...
جوابش گویند که: از هر جا که آمده ای به آنجا برگرد، ما را به تو احتیاج نیست!
برخی از فرق انحرافی به این سمت رفته اند که این سخن از زبان علما و فقهای شیعه در دشمنی با امام زمان خارج می شود، حال آنکه هویت صاحبان این سخن روشن است که به فرقه ی بتریه و لشکر سفیانی بازگشت دارد و چنین توهمی از روی غرض و عدم دقت در روایات دارد.