eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.5هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
6.9هزار ویدیو
363 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید. 💎کم‌کردن #حسرت #یوم‌الحساب مد نظر است. 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید. 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این مباحث ایجاد می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
◻️❤️◻️ در چشم ها باران رحمت را نگیر از ما این سجده ی بر روی تربت را نگیر از ما هر چند ما کفران نعمت کرده ایم اما این بار لطفی کن ، وَ نعمت را نگیر از ما ما سربلند از امتحان بیرون نمی آییم این اشک های بینِ هیئت را نگیر از ما یک روز باید عشق را ثابت کنیم ، آقا حالا که وقتش هست ، فرصت را نگیر از ما یا لَیتَنا کُنا مَعَک گفتیم‌ ، آقا جان لطفی کن و این آه حسرت را نگیر از ما نوکر میان روضه ها همصحبت مولاست این لحظه های گرم صحبت را نگیر از ما ما سالها با اشکهامان زندگی کردیم این سوز و آه و اشک و خلوت را نگیر از ما
💠 هر و ۵نوع شکر دارد! 💠 عليه السّلام فرمودند: صلى اللَّه عليه و آله چنين بود هر وقت چيزى كه موجب سرور و خوشحالى بود رخ ميداد حضرت مى ‏فرمود: الحمدللَّه على هذه النعمه؛ و هنگامى كه موجبات و پيش مى ‏آمد حضرت می فرمود: الحمد للَّه على كل حال؛ حمد و سپاس براى خدا در هر حال. 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۶۸ ص۳۴ 🔸 می فرماید: الحمد للَّه على كل حال يعنى در حال و بلا خداوند مستحق و است. زيرا هر چه كه او درباره بنده‏ اش انجام دهد قطعاً صلاح و مصلحت بنده در او است نعمت و خوشى باشد و يا بلا و گرفتارى پس در همه حال بايد سپاسگزار شد. 👈گفته شده است در هر بليه و گرفتارى پنج نوع شكر هست: 🔸اول: اينكه ممكن است اين گرفتارى موجب دفع گرفتارى بزرگتر باشد مثلاً مردن مركب و سوارى انسان باعث برطرف شدن مرگ خود انسان بشود پس لازم است در برابر برطرف شدن آن بليه بزرگتر شكر و سپاس الهى را بجا آورد. 🔸دوم: بلا و گرفتارى بالاخره يا موجب بخشش گناهان است و يا سبب رفع درجه و مقام معنوى و بديهى است هر يك كه باشد شكر و سپاس لازم دارد. 🔸سوم: بلا و گرفتارى، مصيبت و ناراحتى دنيوى است پس بايد شُكر خدا را كرد كه با مصيبت دينى و آفت ايمانى مواجه نشده است. نقل شده كه بن مريم به كسى كه نابينا و جُذامى و فلج و داراى مرض برص بود عبور كرد. حضرت متوجه شد كه اين شخص خدا را شکر مي كند و مي گويد حمد و سپاس خداوند را كه مرا از بليه و امراضى كه بيشتر مردم به آن مبتلى هستند عافيت داده. عيسى بن مريم عليهما السّلام فرمود: چه بليه ‏اى مانده كه تو به آن مبتلا نشده ‏اى؟ عرض كرد خداوند مرا از بزرگترين بلاها نجات داده و او كفر و انكار خدا است. حضرت دستى به بدن او كشيد و در نتيجه خداوند او را از اين امراض گوناگون شفا داده و خوش صورت شد و او از ياران عيسى شده و مشغول عبادت شد. 🔸چهارم: بلاها همه در لوح محفوظ ثبت شده و بالاخره انسان در مسير هست پس بايد شكر كرد كه آن گرفتاريها گذشته و بليات را پشت سر گذاشته است. 🔸پنجم:‏ بلا و گرفتاريهاى دنيوى موجب و پاداش اخروى است و باعث بيرون شدن محبت دنيا از دل انسان مى‏شود پس اين عنايتى است كه شكر و سپاس لازم دارد. @rooshanfekr
ای نموده ضد حق در فعل درس در میان لشکر اویی بترس جزو جزوت لشکر از در وفاق مر ترا اکنون مطیع‌اند از نفاق گر بگوید چشم را کو را فشار درد چشم از تو بر آرد صد دمار ور به دندان گوید او بنما وبال پس ببینی تو ز دندان گوشمال  باز کن طب را بخوان باب العلل تا ببینی لشکر تن را عمل چونک جان جان هر چیزی ویست **دشمنی با جان جان آسان کیست @rooshanfekr
🍃🌹"رنج نبايد تو را غمگين كند" اين همان جايی ست كه اغلب مردم اشتباه ميكنند... رنج قرار است تو را هوشيار تر كند، چون انسانها زمانی هوشيارتر ميشوند كه زخمی شوند، رنج نبايد بيچارگی را بيشتر كند. رنجت را تنها تحمل نكن، رنجت را درک كن، اين فرصتی ست براى بيداری، وقتی آگاه شوی بيچارگی ات تمام ميشود... اگر كه به جاى محبتی كه به كسی كرديد از او بی مهری ديده ايد، مأيوس نشويد چون برگشت آن محبت را از شخص ديگری، در زمان ديگری در رابطه با موضوع ديگری خواهيد گرفت. شک نكنيد! اين قانون كائنات است... 🌹🍃 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌
۲ رجــــب؛ فصل گـ🌸ــل دادن نَفْس ماست! و عــیدی خدا به ما در این ماه، مغفرتـــه... مغفرت هم؛ یعنی: آشتـ🤝ــی کنان جا نمونیــــــا👇
🍃💠🍃💠🍃💠🍃 کفــــــاره گنـــــ🔥ـــــاهان 💠 روایت شده از امام صادق علیه السلام که رسول خدا فرمودند : خدای تبارک و تعالی میفرمایند: ‼️هیچ بنده گنهکاری را وارد بهشت نمیکنم ، مگر اینکه اورا به مرض و بیماری مبتلا میکنم تا کفاره گناهانش باشد و اگر گناهانش با آن بیماری پاک نشد و زیادتر از آن بود ، کسی را بر او مسلط میکنم که بر او ظلم کند تا کفاره گناهانش باشد، 🔰 رزق و روزی اش را کم میکنم تا کفاره گناهانش باشد و اگر این نیز برایـ کفاره ی گناهانش کافی نبود جان گرفتن او را سخت میکنم و یا در قبر بر او سخت میگیرم تا وقتی که بدون هیچ گناهی نزد من آید و اورا وارد بهشت کنم ، 💥و اما کسی را که میخواهم وارد جهـ🔥نم کنم ، او را صحیح و سالم میگذارم ، و رزق و روزی اش را زیاد مى کنم و جان دادن او را آسان می گردانم تا وقتیکه نزد من آید ، هیچ حسنه ای نداشته باشد ودر همان وقت او را وارد جهنم کنم✨ 📚برگرفته شده از بحارالانوار ج 6 ص17 ✅کانال کافیه نکته های ناب ┏━━━✨❣❤️❣✨━━┓ 💐 @rooshanfekr 💐 ┗━━━✨❣❤️❣✨━━┛
🌿 شرح حدیث جنود عقل و جهل 5⃣| بشناسید تا هدایت شوید سماعة بن مهران گويد كه: من نزد ابو عبد اللّه جعفر بن محمّد(ع) بودم و در نزد او جماعتى از دوستانش بودند، از عقل و جهل سخن جريان يافت، حضرت صادق(ع) فرمود: عقل و لشكر او و جهل و لشكر او را بشناسيد تا هدايت شويد. سماعه گفت، من گفتم: فداى تو گردم ما چيزى نمى‏ شناسيم مگر آنچه را كه تو به ما بشناسانى. 📚 ، صفحه ۱۹ ✅کانال کافیه نکته های ناب ┏━━━✨❣❤️❣✨━━┓ 💐 @rooshanfekr 💐 ┗━━━✨❣❤️❣✨━━┛
"برخورد پسندیده امام مجتبی علیه السلام با همسایه یهودی 📝 " بسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم امام حسن مجتبی علیه السلام بسیار با گذشت و بزرگوار بود و از ستم دیگران چشم پوشی می کرد. بارها پیش می آمد که واکنش حضرت به رفتار ناشایست دیگران، سبب تغییر رویه فرد خطاکار می شد. در همسایگی ایشان، خانواده ای یهودی می زیستند. دیوار خانه یهودی، شکاف برداشته و نجاست از منزل او به خانه امام نفوذ کرده بود. مرد یهودی از این ماجرا با خبر شد. روزی زن یهودی برای درخواست نیازی به خانه آن حضرت رفت و دید که شکاف دیوار سبب شده است که دیوار خانه امام نجس شود. بی درنگ، نزد شوهرش رفت و او را آگاه ساخت. مرد یهودی نزد حضرت آمد و از سهل انگاری خود پوزش خواست و از اینکه امام، در این مدت سکوت کرده و چیزی نگفته بود، شرمنده شد. امام برای اینکه او بیش تر شرمنده نشود، فرمود: «از جدم رسول خدا(ص) شنیدم که گفت به همسایه مهربانی کنید». یهودی با دیدن گذشت و برخورد پسندیده ایشان به خانه اش برگشت و دست زن و بچه اش را گرفت و نزد امام آمد و از ایشان خواست تا آنان را به دین اسلام درآورد. 📚 منبع : شهیدی، محمد حسن، تحفة الواعظین، ج۲، ص۱۰۶ 🌺🍃 @rooshanfekr
💐حدیث تربیتی 🔰وقتی براتون تو زندگی بحث ودعوا پیش میاد تا ميتوانيد ساكت باشيد خدا وملائك از شما حمايت ميكنند !!!! امام صادق عليه السلام فرمودند: ً هنگامي كه در ميان دو نفر منازعه مي شود ،دو فرشته نازل مي شوند و به آن كه سفاهت وتندي وهرزه گويي كرده ميگويند : ً گفتي وگفتي وخود شايسته ي آنچه گفتي هستي وبه زودي جزاي گفته هايت را مي يابي . ً و به آن ديگري كه بردباري كرده است ميگويند : بردباري وصبر كردي و به زودي خدا تو را مي امرزد ،اگر بردباري خود را به اتمام برساني . واگر آن ديگري هم بردباري نكرده و هرزه هاي اورا پاسخ داد ، آن دو فرشته به آسمان بالا مي روند و ايشان را به كاتبان اعمال واميگذارند. 📕كافي ج ٢ ص١١٢ بنقل از كتاب هزار حديث نوراني ✅کانال کافیه نکته های ناب ┏━━━✨❣❤️❣✨━━┓ 💐 @rooshanfekr 💐 ┗━━━✨❣❤️❣✨━
یک آیــه‌ ازقـــــرآن بعــــضی از آیات هستند ڪه وقتی اونا رو میخونم شرمنده‌ی خـــدا میشـــم..! مـــــثل همـــین آیــه   أَلَیْـــــسَ اللَّهُ بِڪّـــــافٍ الـزمر ۳۶  آیا خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟   واقـــعا ڪافی‌نیـــست ❓
بزرگی میفرمود:هر خوراکی مزه ای دارد؛ نماز هم اینگونه است ومزه دارد؛برای اینکه مزه نمازرابچشی، بعدازهر نماز، در سجده بگو:الهی اَذِقنی حَلاوَهَ ذِکرِکَ وَ لِقائِکَ وَ الحُضُورِ عِندِک»
👇قابل تامل👇 امام صادق(ع) پرسش‌هاي زير را از طبيب هندي پرسيدند: ⁉چرا جمجمة سر چند قطعه است؟ ⁉چرا موي سر بالاي آن است؟ ⁉چرا پيشاني مو ندارد؟ ⁉چرا در پيشاني، خطوط و چين وجود دارد؟ ⁉چرا ابرو بالاي چشم است؟ ⁉چرا دو چشم، مانند بادام است؟ ⁉چرا بيني ميان چشم‌هاست؟ ⁉چرا سوراخ بيني در زير آن است؟ ⁉چرا لب و سبيل بالاي دهان است؟ ⁉چرا مردان ريش دارند؟ ⁉چرا دندان پيشين، تيزتر و دندان آسياب، پهن و دندان بادام شكن، بلند است؟ ⁉چرا كف دست‌ها مو ندارد؟ ⁉چرا ناخن و مو جان ندارند؟ ⁉چرا قلب مانند صنوبر است؟ ⁉چرا شُش دو تکّه است و در جاي خود حركت مي‌كند؟ ⁉چرا کبد (جگر) خميده است؟ ⁉چرا دو زانو به طرف پشت خم و تا مي‌گردند؟ ⁉چرا گام‌هاي پا ميان تهي است؟ طبيب هندي در پاسخ به تمامي پرسش‌هاي بالا گفت: نمي‌دانم. امام فرمود: من علّت اينها را مي‌دانم. طبيب گفت: بيان كن. امام فرمود: ✅ جمجمه به دليل اينکه ميان تهي است، از چند قطعه، آفريده شده است و اگر قطعه قطعه نبود، ويران مي‌شد، بنابراين چون چند قطعه است، ديرتر مي‌شكند. ✅ مو در قسمت بالاي سر است، چون از ريشة آن روغن به مغز مي‌رسد و از سر موها كه سوراخ است، بخارها بيرون مي‌رود و سرما و گرمايي كه به مغز وارد مي‌شود، دفع مي‌شود. ✅ پيشاني مو ندارد، براي آنكه روشنايي به چشم برسد. ✅ خطّ و چين پيشاني نيز عرقي را كه از سر مي‌ريزد، نگه مي‌دارد تا وارد چشم‌ها نشود و انسان بتواند آن را پاك كند، مانند رودخانه‌ها كه آب‌هاي روي زمين را نگهداري مي‌كنند. ✅ ابروها بالاي دو چشم قرار دارند تا نور به اندازة کافي به آنها برسد. اي طبيب، نمي‌بيني وقتي شدّت نور زياد است، دست خود را بالاي چشم‌ها مي‌گيري تا روشني به مقدار کافي به چشم‌هايت برسد و از زيادي آن پيشگيري كند؟! ✅ بيني بين دو چشم قرار دارد تا روشنايي را بين آنها به طور مساوي تقسيم كند. ✅ چشم‌ها شکل بادام هستند تا ميل دوا در آن فرو برود و بيرون آيد. اگر چشم چهار گوش يا گرد بود، ميل در آن به درستي وارد نمي‌شد و دوا به همه جاي آن نمي‌رسيد و بيماري چشم درمان نمي‌شد. ✅ خداوند سوارخ بيني را در زير آن آفريد تا فضولات مغز از آن پايين بيايد و بو از آن بالا رود. اگر سوراخ بيني در بالا بود، نه فضولات از آن پايين مي‌آمد و نه بوي چيزي را در مي‌يافت. ✅ سبيل و لب را بالاي دهان آفريد، تا فضولاتي را كه از مغز پايين مي‌آيد، نگه دارد و خوراك و آشاميدني به آن آلوده نگردد و آدمي بتواند آنها را از آلودگي پاک کند. ✅ براي مردان محاسن (ريش) را آفريد تا نيازي به پوشاندن سر نداشته باشند و مرد و زن از يكديگر مشخّص شوند. ✅ دندان‌هاي پيشين را تيز آفريد تا گزيدن آسان گردد و دندان‌هاي آسياب را براي خرد كردن غذا پهن آفريد، و دندان نيش را بلند آفريد تا دندان‌هاي آسياب را مانند ستوني كه در بنا به كار مي‌رود، استوار كند. ✅ دو كف دست را بي‌مو آفريد تا لمس كردن با آنها صورت گيرد. اگر کف دست مو داشت، وقتي انسان به چيزي دست مي‌کشيد به خوبي آن را حس نمي‌کرد. ✅ مو و ناخن را بي جان آفريد، چون بلند شدن آنها زشت و کوتاه کردن آنها زيباست. اگر جان داشتند، بريدن آنها همراه با درد زيادي بود. ✅ قلب را مانند صنوبر ساخت، چون وارونه است. سر آن را باريك قرار داد تا در ريه‌ها در آيد و از باد زدن، ريه خنك شود. ✅ كبد را خميده آفريد تا شكم را سنگين كند و آن را فشار دهد تا بخارهاي آن بيرون رود. ✅ خم شدن زانو را به طرف عقب قرار داد تا انسان به جهت پيش روي خود راه رود و به همين علّت حركات وي ميانه است و اگر چنين نبود، در راه رفتن مي‌افتاد. ✅ پا را از سمت زير و دو سوي آن، ميان باريك ساخت، براي آنكه اگر همة پا بر روي زمين قرار مي‌گرفت، مانند سنگ آسياب سنگين مي‌شد. سنگ آسياب چون بر سر گردي خود باشد، كودكي آن را بر مي‌گرداند و هر گاه بر روي زمين بيفتد، مردي قوي به سختي مي‌تواند آن را بلند كند.» آن طبيب هندي گفت: اينها را از كجا آموخته‌اي؟ امام(ع) فرمود: «از پدرانم و ايشان از پيامبر(ص) و او از جبرئيل، امين وحي و او از پروردگار كه مصالح همة اجسام را مي‌داند.» طبيب هندى كه چنين شخصيت علمى را در عمرش نديده بود، به فكر فرو رفت. آنگاه در حالى كه محو تماشاى سيماى امام بود، چنين لب به سخن گشود: ☝- تصديق مى كنم و شهادت مى دهم كه جز خداى يگانه، خدايى نيست و محمد(ص) فرستاده اوست. به خدا سوگند، تاكنون كسى را در طب، عالم تر از تو نديده ام... ✨اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم✨ منبع: طب الصادق، تحقيق علامه عسكرى، ص 21، به نقل از بحارالانوار، ج 14، ص 478