eitaa logo
چکیده کانال نکته های ناب مهدوی
62 دنبال‌کننده
989 عکس
563 ویدیو
14 فایل
💎جان پرورست قصه ارباب معرفت ... 💮دوستان بزرگوار توجه داشته باشند؛ کمتر از ده درصد مطالب کانال به این صفحه ارسال می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠فضیلت علم‌آموزی از زبان امام سجاد(ع) 💠 🌟عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع قَالَ: 💎لَوْ يَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِي طَلَبِ الْعِلْمِ لَطَلَبُوهُ وَ لَوْ بِسَفْكِ الْمُهَجِ وَ خَوْضِ اللُّجَجِ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَوْحَى إِلَى دَانِيَالَ أَنَّ أَمْقَتَ عَبِيدِي إِلَيَّ الْجَاهِلُ الْمُسْتَخِفُّ بِحَقِّ أَهْلِ الْعِلْمِ التَّارِكُ لِلِاقْتِدَاءِ بِهِمْ وَ أَنَّ أَحَبَّ عَبِيدِي إِلَيَّ التَّقِيُّ الطَّالِبُ لِلثَّوَابِ الْجَزِيلِ اللَّازِمُ لِلْعُلَمَاءِ التَّابِعُ لِلْحُلَمَاءِ الْقَابِلُ عَنِ الْحُكَمَاءِ. 🌟امام سجاد(ع) فرمود: 💎اگر مردم می دانستند علم آموزی چه فضیلتی دارد، حتی در راه آن خون می دادند و خود را به عمق دریاها می زدند. خداوند متعال به دانیال(ع) وحی کرد که مبغوض‌ترین بندگان نزد من بنده‌ای است که حق علما را سبک بشمارد و از آنها پیروی نکند و محبوب‌ترین بندگان نزد من، انسان پرهیزگاری است که درپی پاداش بیشتر باشد و علما را همراهی کند و از بردباران پیروی کند و پند حکما را بپذیرد. 📚کافی، ج۱، ص۳۵ @rooshanfekr
💠اسلام ناب💠 ❄بلا بمیزان عقل و درستکاری 💎 امام صادق(ع) مي‌فرمایند:«انّ فی کتاب علیّ (ع) :انَّ اشدَّ الناس بلاءً النبیون، ثمّ الوصیّون ثمّ الامثلُ فلامثلُ و انّما یُبتلی المومنُ علی قدر اعماله الحسنة فمن صحّ دینُه و حسُنَ عملُه اشتدَّ بلاءُه و ذلک انّ الله تعالی لم یجعل الدنیا ثواباً لمومنٍ و لا عقوبةً للکافر و من سخُفَ دینه و ضعُف عقلُه قلّ بلائه و  انَّ البلاء اسرعُ الی المومن التقی من المطرِ الی قرار الارض .»  💎( همانا در کتاب علی (ع) آمده است اینکه همانا سخت ترین مردم از حیث بلا پیامبرانند و پس از آن جانشینانشان پس نیکوتر و نیکوتر (هرکس به آنها نزدیک تر باشد )و به درستی که مومن به ميزان کارهای نيك خوش به بلا مبتلا می شود، 💎کسی كه دين او درست و نيكو باشد كار او سخت مي‌گردد، اين براي آن است كه خداي متعال قرار نداده دنيا را ثوابي براي مومن و نه سزاي اعمال براي كافر. 💎 كسي كه دين او ضعيف است عقل او كم است بلاي چنين شخصي با توجه به روايت كمتر از مومن است زيرا در ادامه روايت آمده است: 💎 همانا بلا تندتر به سوي مومن پرهيزگار حركت مي‌كند نسبت به رسيدن باران به سوي زمين) 📚اربعین حدیث امام (ره) @rooshanfekr
🌾🌾🌾🌾🌾💐💐💐 ‍ چرا خداوند بنده هایی رو که بیشتر دوست داره زندگی براشون سخت تره در هر مصیبت و سختی احتمالات گوناگونی وجود دارد باید احتمالات مختلف را دید. 1- بعضی از سختی ها و مصائب برای متنبه کردن و بیدار کردن انسان هاست. فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُونَ؛[1] به منظور اینكه شاید روى تضرع به درگاه ما آورند آنان را به سختى‌‏ها و گرفتارى‏‌هاى گوناگون گرفتیم. 2- بعضی سختی ها و مصیبت ها برای آزمودن انسان هاست. أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا یَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتَّى یَقُولَ الرَّسُولُ وَ الَّذینَ آمَنُوا مَعَهُ مَتى‏ نَصْرُ اللَّهِ؛[2] مى‌‏پندارید كه به بهشت خواهید رفت؟ و هنوز آنچه بر سر پیشینیان شما آمده، بر سر شما نیامده؟ به ایشان سختى و رنج رسید و متزلزل شدند، تا آنجا كه پیامبر و مؤمنانى كه با او بودند، گفتند: پس یارى خدا كى خواهد رسید. 3- بعضی از مصیبت ها برای اولیاء خداست و سبب ارتقاء مقام و منزلت آنهاست. عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ وَ عِنْدَهُ سَدِیرٌ إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَحَبَّ عَبْداً غَتَّهُ بِالْبَلَاءِ غَتّاً؛[3] امام صادق (ع) می فرمایند: خدا زمانی که بنده ای را دوست بدارد، او را در دریای شداید غوطه ور می سازد. أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِنَّ فِی الْجَنَّةِ لَمَنْزِلَةً لَا یَبْلُغُهَا الْعَبْدُ إِلَّا بِبَلَاءٍ فِی جَسَدِه؛[4] در بهشت مقامى هست كه هیچ كس به آن جایگاه نمى‏رسد مگر اینكه در بدن خود ناراحتى و گرفتارى داشته باشد. 4- بعضی از سختی ها و مصیبت ها برای شکوفا کردن استعدادهای انسان است. اگر حضرت ایوب آن همه مصیبت نمی دیدند، چگونه صبر بالای ایشان روشن می شد و این گونه مدح می شد؟ إِنَّا وَجَدْناهُ صابِراً نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ؛[5] او را بنده‌‏اى صابر یافتیم. او كه همواره روى به درگاه ما داشت چه نیكو بنده‌‏اى بود. و طبیعتا همان گونه که صبر بر آن بلاها، مستحق این مدح شده، هر صابر دیگری نیز به اندازه خود مستحق مدح در پی شکوفایی استعدادش هست. 5- بعضی از سختی ها و مصائب برای کفار اعمال بد انسان است و این خود رحمتی از خداست تا انسان ها را از زشتی پاک کند. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَا یَزَالُ الْبَلَاءُ فِی الْمُؤْمِنِ وَ الْمُؤْمِنَةِ فِی جَسَدِهِ وَ مَالِهِ وَ وُلْدِهِ حَتَّى یَلْقَى اللَّهَ وَ مَا عَلَیْهِ مِنْ خَطِیئَة؛[6] مصیبت و گرفتارى همواره گریبان مرد و زن مؤمن را مى‏‌گیرد و آنها در مال و یا بدن خود نقصان مشاهده مى‌‏كنند و یا فرزندان خود را از دست مى‌‏دهند و اینها براى این است كه هر گاه در محضر پروردگار حاضر شدند گناهى نداشته باشند. 6- و قطعا بعضی از مصیبت ها، عقوبت اعمال انسان است. وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصیبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَیْدیكُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ كَثیرٍ؛[7] اگر شما را مصیبتى رسد، به خاطر كارهایى است كه كرده‌‏اید. و خدا بسیارى از گناهان را عفو مى‌‏كند. 💠 💠 خلاصه اینکه نمی توان حکم یکسانی برای همه سختی ها و مصیبت ها داد و حکمت های متعددی می توان برای آن در نظر گرفت. آنچه لازم است، اینکه انسان هرگز صبر خود را از دست ندهد و مصیبت را وسیله ای برای تقرب بیشتر به خداوند قرار دهد. و این امر ساده است اگر نگاه ما به هستی نگاهی صحیح باشد. عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لَوْ یَعْلَمُ الْمُؤْمِنُ مَا لَهُ فِی الْمَصَائِبِ مِنَ الْأَجْرِ لَتَمَنَّى أَنْ یُقْرَضَ بِالْمَقَارِیض؛‏[8] امام صادق علیه السّلام فرمود: اگر مؤمن بداند پاداش در برابر مصائب چه اندازه است آرزو مى‌‏كند كه با مقراض بدنش بریده مى‏‌شد. [1]. انعام/42. [2]. بقره/214. [3]. بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ج64 ص208. [4]. ‏بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ج64 ص237. [5]. ص/44. [6]. بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ج64 ص236. [7]. شوری/30. @rooshanfekr
💠اسلام ناب💠 ❄بلا بمیزان عقل و درستکاری 💎 امام صادق(ع) مي‌فرمایند:«انّ فی کتاب علیّ (ع) :انَّ اشدَّ الناس بلاءً النبیون، ثمّ الوصیّون ثمّ الامثلُ فلامثلُ و انّما یُبتلی المومنُ علی قدر اعماله الحسنة فمن صحّ دینُه و حسُنَ عملُه اشتدَّ بلاءُه و ذلک انّ الله تعالی لم یجعل الدنیا ثواباً لمومنٍ و لا عقوبةً للکافر و من سخُفَ دینه و ضعُف عقلُه قلّ بلائه و  انَّ البلاء اسرعُ الی المومن التقی من المطرِ الی قرار الارض .»  💎( همانا در کتاب علی (ع) آمده است اینکه همانا سخت ترین مردم از حیث بلا پیامبرانند و پس از آن جانشینانشان پس نیکوتر و نیکوتر (هرکس به آنها نزدیک تر باشد )و به درستی که مومن به ميزان کارهای نيك خوش به بلا مبتلا می شود، 💎کسی كه دين او درست و نيكو باشد كار او سخت مي‌گردد، اين براي آن است كه خداي متعال قرار نداده دنيا را ثوابي براي مومن و نه سزاي اعمال براي كافر. 💎 كسي كه دين او ضعيف است عقل او كم است بلاي چنين شخصي با توجه به روايت كمتر از مومن است زيرا در ادامه روايت آمده است: 💎 همانا بلا تندتر به سوي مومن پرهيزگار حركت مي‌كند نسبت به رسيدن باران به سوي زمين) 📚اربعین حدیث امام (ره) @rooshanfekr
🖤امام سجّاد(ع): چهار عمل مکروهی که روزی را از انسان دفع می‌کنند: 1⃣ اظهارفقر و نداری کردن در حضور مردم؛ 2⃣ خواب دیرهنگام شب و بعد از نماز صبح؛ 3⃣ تحقیر و کم‌ارزش شمردن نعمت های خدا؛ 4⃣ شکوِه و گلایه داشتن از خداوند متعال. 📚 معانی الاخبار، ص ۲۷۱ @rooshanfekr
؛ 🔴 آیا «شمر» جانباز جنگ صفین و از یاران و شیعیان حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام بود و بعدها راهش عوض شد و قاتل سیدالشهدا علیه‌السلام شد؟! 🔸یکی از مطالبی که مدتهاست گفته می‌شود این است که شمر از جانبازان "جنگ‌صفین" و "شیعیان امیرالمومنین" بوده و بارها به حج رفته بود و از بس نماز خوانده بود پیشانی و زانوهایش پینه بسته بود و تمام تلاش نویسنده و گوینده مطلب این است که می‌خواهد طوری القاء کند که: آری امام حسین علیه‌السلام را شیعیان کشتند پس آی شیعیان مواظب باشید شمر نشوید!!! ✅ حال واقعیت چیست؟ مطلب از ۵ جهت مورد بررسی است: ❌ تولد شمر ❌ قبل از جنگ صفین ❌ حضور در جنگ صفین ❌ جانبازی در جنگ صفین ❌ بعد از جنگ صفین 1⃣- تولد شمر از طریق زنا ؛ در نحوه زنازادگى وى نقل شده که روزى مادر شمر که زن بُزچرانى بود و در بیابان به کار خود مشغول بود، از چوپانى که از کنار او مى‌گذشت تقاضاى آب کرد تا با آن رفع عطش کند. چوپان تقاضاى شیطانى خود را شرط دادن آب قرار داد و مادر شمر نیز پذیرفت و از این طریق نطفهٔ شمر منعقد شد! 📚بحارالانوار، ج۴۵ ص۵ و به این دلیل بود که در کربلا هم امام حسین علیه‌السلام شمر را پسرِ زن بزچران خطاب کرد و هم زهیربن‌قین علیه‌السلام خطاب به شمر گفت: ای فرزند زنی که بر پاشنه پایش ادرار می‌کند. (استعاره از زنی که در سن کم زنا کرده) 2⃣- شمر قبل از جنگ صفین؛ شمر از قبیلهٔ هوازن بود که پدر و قبیله‌اش مسلمان نمی‌شدند تا وقتی که از مسلمانان شکست خوردند و بعد اسلام آوردند! 3⃣- حضور شمر در جنگ صفین؛ حضور شمر در جنگ صفین به همراه قبیله‌اش هوازن و تیره‌اش بنی‌ضباب در جبههٔ امیرالمومنین علیه‌السلام قطعی است اما مساله انگیزهٔ حضور اوست! در زمان جنگ صفین، شمر از بزرگان قبیلهٔ خودش نبوده و به دستور بزرگان قبیله خودش که تصمیم گرفته اند در لشکر امیرالمومنین باشند، بر مبنای سنت قبیله گرایی مانند سایر مردان قبیله‌اش در جبههٔ امیرالمومنین علیه‌السلام قرار گرفته و با انگیزه‌های قومی قبیله‌ای در جنگ حضور داشته است. 👌شاید برای تان سوال باشد که مگر می شود؟ که باید گفت بله در عرب آن روزها سنت قبیله‌گرایی رواج زیادی داشته و نمونه‌اش شخصی به اسم قزمان بن حارث از افراد حاضر در جبهه رسول‌خدا در جنگ اُحد بود که وقتی در جنگ جراحت دید و در حال مرگ بود اطرافیانش گفتند: (ای قزمان تو امروز به امتحان و بلای سختی گرفتار شدی بنابراین بشارت باد تو را شهادت و باغ بهشت بر تو گوارا باد) قزمان جواب داد: باغی از بهشت؟ لب فرو بندید، شما گمان کرده‌اید که من به خاطر اسلام جنگیدم؟ نه، چنین نیست. من تنها برای قبیله‌ و خویشاوندانم جنگیدم! قزمان این را گفت و برای رهایی از رنج جراحت با بریدن رگهای پشت آرنج دست خود، خودکشی کرد و رسول‌خدا گفت او از اهل جهنم است. 4⃣- جانبازی شمر در جنگ صفین؛ روایت طبری و نصربن‌مزاحم از شمشیر خوردن صورت شمر در جنگ صفین قابل استناد نیست. زیرا روایت طبری مستقل نیست و همان روایت نصربن‌مزاحم است پس این روایت خبر واحد است و راوی خبر واحد جانبازی شمر اشخاصی هستند که یکی در کارنامه‌اش نوکری یزید را کرده است و دیگری نوکری خاندان عمر را. و برای شیعیان این روایات قابل پذیرش نیست. حتی در صورت پذیرش اینکه شمر در جنگ صفین جانباز شده باید بگوییم او جانباز سنت و دستور بزرگان قبیله خودش شده نه جانباز راه امام معصوم علیه‌السلام. 5⃣- شمر بعد از جنگ صفین؛ شمر بعد از صفین با معاویه بیعت کرد! در صورتی که بعد از صفین افراد دو دسته شدند یا به امیرالمومنین علیه‌السلام وفادار ماندند یا به خوارج پیوستند و هم با امیرالمومنین و هم با معاویه دشمنی کردند. اما شمر راه سوم را انتخاب کرد و با معاویه بیعت کرد و مأمور شد که شیعیان را بکشد که نمونه بارز آن کشتن حجربن‌عدی بود تا نشان دهد که از سر محبت به علی علیه‌السلام در صفین حضور نداشته! و بعدها هم که ماجرای کربلا را به وجود آورد! ❌❌❌ از تمام این مطالب اثبات می‌شود که شمر نه تنها شیعه و از جانبازان صفین نیست بلکه زنازاده‌ای است که از تولد تا مرگ دشمنی اهل‌بیت علیهم‌السلام را داشته است. و حج رفتن و نماز خواندن به تنهایی دلیل بر عاقبت به خیری نیست و حرامزاده ترین‌های تاریخ مانند شمر نماز گزار و حج گزار بوده‌اند و آنچه مهم است ولایت اهلبیت علیهم‌السلام است. هیچ محبّ و شیعه‌ای حاضر نیست امامش را بکشد و تمام دشمنان در کربلا غیرشیعه بودند./«سراج» @rooshanfekr
🌟محضر آیت الله بهجت(ره)سوال شد:برنامه ای جهت سیروسلوک مرحمت فرمایید.ایشان فرمودند:💎روزانه نصف(یا،یک)صفحه ازکتاب شریف معراج السعاده رابخوانیدوبدان عمل کنید. 📄بخش سی ونهم 👌پس فرمودند: «خوشا به حال طالبان علم، و نظركردن به روى عالم بهتر است ازآزاد كردن هزار بنده و هر كه دوست دارد علم را،بهشت از براى او واجب است وداخل صبح و شام مى شود با خوشنودى خدا و از دنيا نمى رود مگر اينكه از شراب كوثربنوشد و از ميوه بهشت بخورد و در قبر كرم بدن او را نمى خورد و در بهشت رفيق خضر - عليه السلام - خواهد بود»و از حضرت امير المؤمنين - عليه السلام - مروى است كه فرمودند: «اگر مؤمنى بميردو از او بماند ورقى كه در آن مساله علميه نوشته شده باشد آن ورق حجابى خواهد بودميان او،و ميان آتش، و به هر حرفى كه در آن ورق نوشته باشد خداوند عالم شهرى به اوعطا خواهد كرد كه هفت برابر تمام دنيا باشد»و حضرت سيد الساجدين - عليه السلام - فرمودند كه: «اگر مردم بدانند آنچه را كه در طلب علم هست، هر آينه به طلب علم خواهند رفت اگر چه بايد خونهاى ايشان ريخته شود و به درياها فروروند»و از حضرت امام محمد باقر - عليه السلام - مروى است كه فرمودند: «عالمى كه به علم خود عمل كند بهتر است از هفتاد هزار عابد»و از امام جعفر صادق - عليه السلام - مروى است كه فرمودند: «اگر مردم فضيلت شناخت خدا را بدانند چشم نخواهند انداخت به متاع دنيا و نعمتهاى آن، و دنيا در پيش ايشان كمتر خواهد بود از آنچه بر آن راه مى روند كه خاك باشد، و متنعم و متلذذخواهند شد به معرفت خدا مانند لذت بردن كسى كه هميشه در روضه هاى(باغهای) بهشت با اولياء الله بوده باشد. به درستى كه معرفت خدا انيس است از هر وحشتى، و رفيق است در هر تنهائى، و نور هر ظلمتى است، و قوت هر ضعيفى است، و شفاى هر دردى است »و از حضرت امام رضا - عليه السلام - روايت شده است كه: آن حضرت از پدران خود روايت فرمودند كه: «حضرت رسول - صلى الله عليه و آله و سلم - فرمودند كه: برهر مسلمى واجب است طلب علم، پس بطلبيد علم را از جائى كه گمان بدست آوردن آن را داريد وكسب كنيد آن را از اهلش، به درستى كه یادگیری علم براى خدا،حسنه است. وطلب آن عبادت است. و ذكر كردن آن با يكديگر(آموزش ومباحثه آن بادیگران)تسبيح پروردگار است. و عمل كردن به آن جهاد در راه خداست. و ياد دادن آن به كسى كه نمى داند تصدق کردن(صدقه دادن) است. ورسانيدن به اهلش تقرب به خداست، زيرا كه به وسيله آن دانسته مى شود مسائل حلال وحرام. و به وسيله آن روشن و ظاهر مى شود راه بهشت. و آن انيس است در وحشت. ومصاحب و رفيق است در تنهائى و غربت. و همزبانى است در خلوت. و راهنما است درهر حالت. و سلاح است در مقابل دشمنان. و زينت است در نزد دوستان. و به سبب علم،خدا مرتبه قومى را بلند مى كند و ايشان را راهنماى مردم به سوى خير مى گرداند تا مردم متابعت آثار ايشان را كنند و اقتدا به افعال و اعمال ايشان نمايند. ملائكه رغبت مى نمايند به دوستى و محبت ايشان و مى گسترانند بر ايشان بالهاى خود را. و هر خشك و ترى از براى ايشان طلب آمرزش مى كند، حتى ماهيان دريا و حيوانات صحرا. به درستى كه به وسيله علم دلها از جهل زنده مى شود. و ديده هاى بصيرت روشن مى گردد. و بدنهاى ضعيف، قوى مى گردد. و علم، بنده را مى رساند به سر منزل اخيار(برگزیدگان)، و مجالس ابرار(نیکان)، و به درجات بلند، و مراتب ارجمند در دنيا و آخرت. و ثواب ذكرعلم(بیان داشتن آن برای دیگران)معادل ثواب روزه داشتن است. و درس دادن آن برابر عبادت شبهاست. اطاعت پروردگار وعبادت او به وسيله علم انجام مى شود. و به سبب آن صله ارحام به جا آورده مى شود، وشناخته مى شود حلال و حرام. علم پيشرو و امام است، و عمل تابع آن. خدا الهام مى كند علم را به اهل سعادت و محروم مى سازد از آن ارباب شقاوت را پس خوشا به حال كسى كه خدا او را از حظ علم محروم نگرداند». 📚معراج السعاده ✅کانال معرفتی نکته های ناب مهدوی @rooshanfekr
💠وظيفه شيعيان ... ◽️ در جريان تشرف يکی از علما خدمت امام زمان عليه السلام در حرم امام حسين عليه السلام ، ☑️ حضرت مهدی ارواحنا فداه به وی فرموده بودند : 🔺شما وظيفه داريد از طريق جدم امام حسين عليه السلام مرا به تمام دنيا معرفی کنيد . ❓چرا به شيعيان نمی گوييد من هم مثل جد بزرگوارم غريب و تنها هستم . ☑️ امام حسين عليه السلام ، اگر در صحرای کربلا تنها ماند ؛ من هم در صحراها تنها هستم و هر لحظه ندای " هَل مِن ناصِر یَنصُرُنی " را سر می دهم . ❗️اما کسی به ندای من توجهی نمی کند . ◽️ چون شيعيان علاقه خاصی به امام حسين عليه السلام دارند ، شما می توانيد از اين راه ، مظلوميت ما را با زبان و قلم خود به آنها معرفی کنيد . 📚 کيست مرا ياری کند : ص۷۴ @rooshanfekr
🌟امام علی علیه السلام: 💎پیوند دوستی را با برادران خود محکم سازید که آنان ذخائر دنیا و آخرت هستند،مگر نشنیده اید که خداوند در قرآن شریف به تاثیر گمراهان در قیامت اشاره کرده که می گویند:در این روز سخت نه شفیعی داریم نه دوستی که در کارمان همت گمارد. 📚تفسیر آیه @rooshanfekr
💠مواظبت بر حلال و حرام و کیفیت در عبادات💠 🌟(بسم الله الرحمن الرحیم)🌟 چیزهای عجیب و غریب از علما نقل شده که چه اندازه مواظب حلال و حرام بوده‌اند، بلکه مواظبت آنها بر مستحبات نیز بیش از ما بوده و صاحب کرامت بوده‌اند. آقایی که خود او و نیز پدرش از اهل کرامت بودند، نقل کرد که پدرش با آن کرامات و مقامات، در حال رکوع و سجود تنها سه مرتبه «سُبْحانَ الله» می‌گفت. آنها کیفیت را در عبادات ملاحظه می‌کردند، نه کمیّت را. همین جریاناتی را که در آن قرار داریم و می‌بینیم، همان علما که فقه و اصول اشتغال داشتند از پیش می‌دیدند و خبر می‌دادند، بدون اینکه اظهار کنند که ما اهل کرامت و علم غیب هستیم. آقایی می‌گفت: جماعتی بودیم، آقا امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف تشریف آوردند و امامت کردند، ولی حمد و سوره را حسابی ساده قرائت فرمودند. 💎خدا می‌داند همین عبادت‌های ساده و مختصر اگر از اهلش صادر شود چه اثرها دارد، ولی مفصّل آن از غیر اهلش بی‌اثر است. مطلب اجلّ از آن است که با گفت‌و‌شنود، تفهیم و تفهّم شود. از خدا می‌خواهیم که لیاقت دهد تا به ما الهام شود! 📚در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۰۸ @rooshanfekr
مجادله و مشاجره.wav
20.57M
💎روایات ناب مجادله و مشاجره 💎هشت حدیث کلیدی در ۳دقیقه ✅مجله علمی نکته های ناب مهدوی در تلگرام، ایتا و سروش(نخبه پروری دینی) @rooshanfekr
💠 رد و انکار حدیث اهل بیت علیهم السلام سبب خروج از ولایت اهل بیت علیهم السلام است ...💠 ☑️امام باقر علیه السلام فرمود ◻️ وَ اللَّهِ إِنَّ أَحَبَّ أَصْحَابِي إِلَيَّ أَوْرَعُهُمْ وَ أَفْقَهُهُمْ وَ أَكْتَمُهُمْ لِحَدِيثِنَا وَ إِنَّ أَسْوَأَهُمْ عِنْدِي حَالًا وَأَمْقَتَهُمْ لَلَّذِي إِذَا سَمِعَ‏ الْحَدِيثَ‏ يُنْسَبُ إِلَيْنَا وَ يُرْوَى عَنَّا فَلَمْ يَقْبَلْهُ اشْمَأَزَّ مِنْهُ وَ جَحَدَهُ وَ كَفَّرَ مَنْ دَانَ بِهِ وَ هُوَ لَا يَدْرِي لَعَلَّ الْحَدِيثَ مِنْ عِنْدِنَا خَرَجَ وَ إِلَيْنَا أُسْنِدَ فَيَكُونُ بِذَلِكَ خَارِجاً عَنْ وَلَايَتِنَا . ◻️به خدا سوگند كه محبوب‌ ترين يارانم نزد من با ورع‌ ترين آنها و فقيه‌ ترين آنها و حديث را نهان دارترين آنها است ◽️ و بدترين و مبغوض‌ ترين اصحابم نزد من ، كسی است كه هرگاه حديثی را شنید كه به ما نسبت می دهند و از ما روايت می كنند ، آنرا نپذيرد و بدش آيد ◽️و انكار ورزد و هر كه را به آن معتقد باشد تكفير كند ، در صورتی كه او نمی داند ، شايد آن حديث از ما صادر شده ◽️ و به ما منسوب باشد ، و او به خاطر انكارش از ولايت ما خارج می شود . 📚بحارالانوار جلد ۲ صفحه ۱۸۶ 📚اصول کافی جلد ۲ صفحه ۲۲۳ @rooshanfekr