🔴🍃 دختر كوچولو وارد بقالی شد و كاغذی را به طرف بقال دراز كرد و گفت: مامانم
گفته چيزهايی كه در اين ليست نوشته بهم بدی، اين هم پولش.
بقال كاغذ رو گرفت و ليست نوشته شده در كاغذ را فراهم كرد و به دست دختر بچه داد
بعد لبخندی زد و گفت: چون دختر خوبی هستی و به حرف مامانت گوش می دی،
می تونی يك مشت شكلات به عنوان جايزه برداری.
ولي دختر كوچولو از جاي خودش تكون نخورد، مرد بقال كه احساس كرد دختر بچه برای
برداشتن شكلاتها خجالت می كشه گفت:
"دخترم! خجالت نكش، بيا جلو خودت شكلات ها تو بردار"
دخترك پاسخ داد: "عمو! نمی خوام خودم شكلاتها رو بردارم، نمی شه شما بهم بدين؟"
بقال با تعجب پرسيد: چرا دخترم؟ مگه چه فرقی می كنه؟
و دخترك با خندهای كودكانه گفت: آخه مشت شما از مشت من بزرگتره!
🔴داشتم فكر ميكردم بعضی وقتا حواسم به اندازه يه بچه كوچولو هم جمع نيس كه بدونم و مطمئن باشم كه مشت خدا از مشت من بزرگتره
یه چیز جالب تر اینه که ما همیشه از خدا کم میخوایم نمیدونم شاید واقعا قدرت خدا رو نمیدونیم یا ایمانمون خیلی ضعیفه
🌺🍃 @rooshanfekr
🌺🍃کرامات حضرت فاطمه ی زهرا علیها السلام 🍃🌺
حضرت خدیجه علیها السلام به زنان قریش و بنی هاشم پیغام داد که زمان وضع حمل من نزدیک است، مرا در این امر یاری نمایید، ولی آنان پاسخ دادند: ای خدیجه! چون تو در ازدواجت از سخنان ما سرپیچی نمودی، و محمد یتیم را به همسری برگزیدی، ما نیز تو را یاری نمی کنیم.
خدیجه از این جواب سخت غمگین و ناراحت شد، در این هنگام چهار زن، همانند زنان بنی هاشم وارد شدند، در حالی که خدیجه از دیدن آنان هراسان شده بود، یکی از آن چهار زن به خدیجه گفت: غمگین مباش، پروردگارت ما را برای یاری تو فرستاده است. ما خواهران و یاوران تو هستیم.
من «ساره » هستم، این «آسیه دختر مزاحم » رفیق بهشتی تو است و این هم «مریم دختر عمران » است و این یکی «کلثوم خواهر موسی بن عمران » است، خدا ما را برای کمک به تو فرستاده است تا یاور و پرستار تو باشیم.
یک نفر از آن چهار زن در سمت راست خدیجه، دومی در طرف چپ او، سومی در پیش رویش، و چهارمی در پشت سر او نشستند و فاطمه پاک و پاکیزه تولد یافت.
پس از تولد آن حضرت، ده نفر حور العین، که در دست هر یک ظرفی بهشتی پر از آب کوثر و یک طشت بهشتی بود وارد شدند و حضرت فاطمه را با آب کوثر شستشو دادند و سپس در میان پارچه ای که از شیر سفیدتر، و از مشک و عنبر خوشبوتر بود پیچیدند.
حضرت فاطمه علیها السلام در هنگام ولادتش حور العین و بانوان عالی مقام یاد شده را کاملا شناخت و با ذکر نام به تک تک آن ها سلام کرد.
این کرامت نشان می دهد که ملاقات و آشنایی آن حضرت با آنان بی سابقه نبوده، و آن وجود مقدس قبلا عوالمی را طی کرده و در مسیر ملکوتی خویش، آن فرستادگان آسمانی را دیده و شناخته است.
🔴🍃 @rooshanfekr
هدایت شده از مشاوره خانواده و ازدواج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درمان مجرب زودانزالی در مردان
#حکیم_ضیائی
🍃❤️ @moshavereh20
🌺🍃بسیار زیبا...
وقتی که انسان را آفرید، به خودش آفرین گفت و او را برد آن بالاها. بالای بالا، پیش خودش. از روح خودش در او دمید و همه فرشتگان را به سجود در برابر او فرمان داد.
به قدری قیمت دارد این مخلوق که اگر راه یک انسان را به آسمان باز کنی به این می ماند که جهانی را از ظلمت نیستی به روشنایی هستی آورده باشی(۲)
پس تربیت فرزند، بزرگ کردن یک انسان نیست زنده کردن یک جهان است.
و چه بهایی دارد زن! که خدا او را مربی انسان کرده و تاج مادری را بر سرش گذاشته .
اگر مردان، مقام مادری را درک میکردند لحظه هاشان همه در آرزوی مادر شدن طی می شد. و حالا چه باید گفت به زنانی که مادری را ضایع شدن عمر خویش می دانند؟
به گمانم یک بار دیگر باید درس چهارم را مرور کرد: وما أنسائیم. انسان بودنمان را فراموش نکنیم! برتر از ما مخلوقی نیست.
عالم برای ما آفریده شده. هر چه در آسمان و زمین است برای ماست. اگر ما نبودیم ماه و خورشید و شب و روز آفریده نمی شد.
برتر از خدا موجودی نیست و این برترین موجود ما را جانشین خود روی زمین کرده .
آنان که مادری را ضایع شدن عمر خویش می دانند نه مقام انسان را فهمیده اند نه عظمت تربیت را چشیده اند.
تربیت فرزند، بزرگ کردن یک انسان نیست. زنده کردن یک جهان است. نه می شود خدا شد نه می توان خدا آفرید، اما مادر می تواند خدایی شود و انسانی روی زمین بیاورد و او را به جایی برساند که آیینه خدانما باشد و حالا کسی هست تا به ما بگوید آیا روی زمین، آسمانی تر از پرورش خدانماها کار دیگری هست؟
تربیت فرزند، بزرگ کردن یک انسان نیست. زنده کردن یک جهان است. ..
📚 کتاب #ریحانه_خدا
جلددوم (سبک زندگی حضرت زهرا، فصل تربیت فرزند)
استاد عباسی ولدی
🌺🍃 @rooshanfekr
🌺🍃سبک_زندگی راازنهج البلاغه بیاموزیم
لاَ طَاعَةَ لِمَخْلُوق فِي مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ.
(حکمت ۱۶۵ نهج البلاغه)
امام(عليه السلام) فرمود: اطاعت مخلوق در معصيت خالق روا نيست.
بخش اول:
اطاعت مخلوق محدود به عدم معصيت خالق است:
امام(عليه السلام) در اين كلام حكمت آميز به حقيقت روشنى اشاره مى كند كه بسيارى به هنگام عمل آن را فراموش مى كنند،
مى فرمايد:
«اطاعت مخلوق در معصيت خالق روا نيست»;
(لاَ طَاعَةَ لِمَخْلُوق فِي مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ).
اشاره به اين كه ما هرچه داريم از ذات پاك پروردگار است و در هر كار و قبل از هر چيز بايد مطيع فرمان او باشيم،
بهشت و دوزخ در دست اوست
ثواب و جزا به حكم او،
عزت و ذلت در اين دنيا نيز از ناحيه اوست
و در واقع:
«لا مُؤَثِّرَ فِى الْوُجُودِ إلاَّ اللهُ»
با اين حال چگونه ممكن است ما به اطاعت مخلوقى درآييم كه او فرمان معصيت خالق را صادر كرده است. اين نهايت بى خبرى و ضعف ايمان و نادانى و ناسپاسى است.
به همين دليل فقهاى ما مى گويند اطاعت والدين و اطاعت زن از شوهر و مانند آن تنها در صورتى مجاز يا لازم است كه بر خلاف فرمان خدا نباشد
و ازاين رو براى انجام حج واجب، نهى آنها هيچ اثرى ندارد و همچنين در انجام دادن واجبات ديگر و ترك محرمات،
و آن كس كه اطاعت مخلوق را بر اطاعت خالق مقدم سازد در واقع مشرك است;
يعنى گرفتار شرك عملى شده است;
از اين رو قرآن مجيد در مورد والدين مى فرمايد:
«(وَإِنْ جَاهَدَاكَ لِتُشْرِكَ بِى مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلاَ تُطِعْهُمَا);
و اگر آن دو (مشرك باشند و) تلاش كنند كه براى من همتايى قائل شوى كه از آن آگاهى ندارى، از آنها پيروى مكن».
همچنين اگر حكومتى به هر نام تشكيل شود و قانونى بر خلاف قانون خداوند وضع كند هيچ مسلمانى حق پيروى از آن را ندارد، چون اطاعت مخلوق و معصيت خالق است جز اين كه او را مجبور كنند.
🌺🍃 @rooshanfekr