eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.5هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
6.7هزار ویدیو
356 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید. 💎کم‌کردن #حسرت #یوم‌الحساب مد نظر است. 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید. 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این کانال ایجاد می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
در محضر حاج ميرزا تبریزی (۵) تنها و تنها «او».... «‏» سكوى پرش انسان سالك و عاملى ارزشمند در راه تكامل است. در اهميت اين صفت والاى اخلاقى همين بس كه پروردگار متعال به داوود وحى كرد: اى داوود! هيچ بنده ‏اى از بندگان من دست ‏به دامن من نزند مگر اين كه (اگر) آسمان‏ها و زمين و هر كه در آنهاست ‏با او به دشمنى برخيزند، ولى او را از ميان همه اين دشمنان نجات مى ‏دهم. و هيچ بنده‏ اى از بندگان من دست ‏به دامن يكى از مخلوقات من نزند مگر آن كه سبب‏هاى آسمانى را از او بريده، زمين را از زير پاى او خشمناك كنم و در غم آن نباشم كه در كدام بيابان به هلاكت مى ‏رسد. و باز پروردگار مى‏ فرمايد: همانا بى‏ نيازى و عزت همواره در گردشند، همين كه به جايگاه «توكل‏» برسند در آن منزل گزينند. درباره توكل بايد دانست كه خداوند مى‏ فرمايد: «اليس الله بكاف عبده; آيا خداوند بنده ‏اش را كافى نيست؟» و اهل ايمان بگويند: «بل الله يكفى; آرى خداوند تبارك و تعالى كافى است‏». آرمان خود را حضرت حق قرار داده، حزنى هميشگى و همتى فراگير براى رسيدن به قرب پروردگار داشته باشند تا مبادا از مقامات عالى محروم مانده، از درجات والاى معرفت‏ بازمانند. رساله لقاءالله، ص‏ ۱۱۴ @rooshanfekr
☑️ابن البرقی عن ابیه عن جده عن سلیمان بن مقبل عن ابن ابی عمیر عن هشام بن سالم عن الصادق جعفر بن محمد علیهما السلام قال: من جالس لنا عائبا او مدح لنا قالیا او واصل لنا قاطعا او قطع لنا واصلا او والی لنا عدوا او عادی لنا ولیا فقد کفر بالذی انزل السبع المثانی و القران العظیم ☑️ابن البرقی از امام صادق علیه السلام نقل میکند: ◽️کسی که با عیب کننده به ما اهل بیت مجالست کند. ◽️یا چنین کسی را مدح کند. ◽️یا با کسی که با اهل بیت قطع رابطه کرده ارتباط بر قرار کند. ◽️یا با محبین ما قطع رابطه کند. ◽️یا یکی از دشمنان ما را دوست بدارد. ◽️یا یکی از دوستان ما را دشمن بدارد. ◽️به تحقیق به خداوندی که سبع المثا نی و قران را نازل فرموده کافر گشته 📚 ج۲۷، ص۵۳، ح۴، امالی شیخ صدوق @rooshanfekr
⬛ذکر مصیبت جانسوز حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام از رهبر انقلاب یکى از این قضایا، قضیه‌ى به میدان رفتن «قاسم‌بن‌الحسن» است که صحنه‌ى بسیار عجیبى است. قاسم‌بن‌الحسن علیه‌الصلاةوالسلام یکى از جوانان کم سالِ دستگاهِ امام حسین است. نوجوانى است که «لم یبلغ الحلم»؛ هنوز به حد بلوغ و تکلیف نرسیده بوده است. در شب عاشورا، وقتى که امام حسین علیه‌السلام فرمود که این حادثه اتفاق خواهد افتاد و همه کشته خواهند شد و گفت شما بروید و اصحاب قبول نکردند که بروند، این نوجوان سیزده، چهارده ساله عرض کرد: عمو جان! آیا من هم در میدان به شهادت خواهم رسید؟ امام حسین خواست که این نوجوان را آزمایش کند - به تعبیر ما - فرمود: عزیزم! کشته شدن در ذائقه‌ى تو چگونه است؟ گفت «احلى من العسل»؛ از عسل شیرینتر است.   حالا روز عاشورا که شد، این نوجوان پیش عمو آمد. در این مقتل این‌گونه ذکر مى‌کند: «قال الراوى: و خرج غلام». آن‌جا راویانى بودند که ماجراها را مى‌نوشتند و ثبت مى‌کردند. چند نفرند که قضایا از قول آنها نقل مى‌شود. از قول یکى از آنها نقل مى‌کند و مى‌گوید: همین‌طور که نگاه مى‌کردیم، ناگهان دیدیم از طرف خیمه‌هاى ابى‌عبداللَه، پسر نوجوانى بیرون آمد: «کان وجهه شقة قمر»؛ چهره‌اش مثل پاره‌ى ماه مى‌درخشید. «فجعل یقاتل»؛ آمد و مشغول جنگیدن شد.   «فضربه ابن فضیل العضدى على رأسه فطلقه»؛ ضربه، فرق این جوان را شکافت. «فوقع الغلام لوجهه»؛ پسرک با صورت روى زمین افتاد. «وصاح یا عماه»؛ فریادش بلند شد که عموجان. «فجل الحسین علیه‌السلام کما یجل الصقر». به این خصوصیات و زیباییهاى تعبیر دقت کنید! صقر، یعنى بازِ شکارى. مى‌گوید حسین علیه‌السلام مثل بازِ شکارى، خودش را بالاى سر این نوجوان رساند. «ثم شد شدة لیث اغضب». شد، به معناى حمله کردن است. مى‌گوید مثل شیر خشمگین حمله کرد. «فضرب ابن‌فضیل بالسیف»؛ اول که آن قاتل را با یک شمشیر زد و به زمین انداخت. عده‌اى آمدند تا این قاتل را نجات دهند؛ اما حضرت به همه‌ى آنها حمله کرد. جنگ عظیمى در همان دور و برِ بدن «قاسم‌بن‌الحسن»، به راه افتاد. آمدند جنگیدند؛ اما حضرت آنها را پس زد. تمام محوطه را گرد و غبار میدان فراگرفت. راوى مى‌گوید: «و انجلت الغبر»؛ بعد از لحظاتى گرد و غبار فرو نشست. این منظره را که تصویر مى‌کند، قلب انسان را خیلى مى‌سوزاند: «فرأیت الحسین علیه‌السلام» : من نگاه کردم، حسین‌بن‌على علیه‌السلام را در آن‌جا دیدم. «قائماً على رأس الغلام»؛ امام حسین بالاى سر این نوجوان ایستاده است و دارد با حسرت به او نگاه مى‌کند. «و هو یبحث برجلیه»؛ آن نوجوان هم با پاهایش زمین را مى‌شکافد؛ یعنى در حال جان دادن است و پا را تکان مى‌دهد. «والحسین علیه‌السلام یقول: بُعداً لقوم قتلوک»؛ کسانى که تو را به قتل رساندند، از رحمت خدا دور باشند @rooshanfekr
💠ذکر یا لیتنی .... 🌟امام رضا علیه السلام: 💎اگر خواستی پاداشی همچون پاداش کسانی داشته باشی که همراه حسین ابن علی شهید شدن هر گاه حسین علیه السلام را یاد کردی بگو يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ فَوْزا عَظِيماً 📕امالی صدوق /ص130 @rooshanfekr
🌟زكريّا بن آدم - كه در خراسان حضرت امام رضا عليه السلام را خدمت مى كرد - گويد: روزى حضرت امام رضا عليه السلام مرا صدا زد و فرمود: 💎اى زكريّا؛ عرض كردم: گوش به فرمان شما هستم اى فرزند رسول خدا. فرمود: براى تمام دردها و بيمارىها اين دعا را بخوان: 💎يا مُنْزِلَ الشِّفآءِ، وَمُذْهِبَ الدَّآءِ، أَنْزِلْ عَلى وَجَعِيَ الشِّفآءَ. اى نازل كننده شفا؛ و از بين برنده درد؛ بر درد من شفا را نازل فرما. به اذن خداوند تبارك و تعالى عافيت خواهى يافت.(9) پی نوشت ها: 9) بحار الأنوار: 55/95. @rooshanfekr
علیرضا پناهیان: 🔰ایمان، یک حس خوب و یک معجون عجیب است که خواسته‌های انسان را پاسخ می‌دهد 🔸حیات واقعی یعنی اینکه به همۀ دوست‌داشتنی‌هایت برسی و بالاترین لذت‌ها را ببری. 🔸آغاز ایمان، این است که قبول کنی «همۀ خواسته‌های من جواب دارد» یعنی خبری هست و جایی هست که جواب سؤال‌های مرا می‌دهند. 🔸ایمان را از سؤال‌ها، خواسته‌ها و نیازهای خودت شروع کن؛ از نیاز به حیات برتر، نیاز به خود خدا در مرکز حیات برتر، نیاز به اولیاء خدا. 🔸ایمان، یک حس خوب بعد از عطش و نیاز است. اولین حسی که ایمان در انسان ایجاد می‌کند است. این فقط یک جلوۀ ایمان است؛ ایمان جلوه‌های دیگری هم دارد. 🔸ایمان، معجون عجیب و غریبی است که همۀ خواسته‌های انسان را پاسخ می‌دهد. امام صادق(ع) می‌فرماید: «ایمان بیشترین حظّ و لذت را برای انسان دارد» یعنی انسان بیشترین حظّ را در عالم خلقت، از ایمان می‌برد. 🔰شب ششم محرم ۹۶، دانشگاه امام صادق(ع) @rooshanfekr
‍ ✳️مشاهده روضه اسارت اهل بیت✳️ در حالات دلسوخته امام حسین(علیه السلام) مرحوم حاج هادی ابهری(قدس سره)نقل میکنند: زمانی به شام رفته بود و از همراهان پرسیده بود : دروازه ساعات کجاست؟ به او نشان داده بودند. به آنجا رفت و پرده ها کنار رفت و اسارت حضرت زینب(سلام الله علیها) و ورود از دروازه ساعات را و مشخصات امام سجاد(علیه السلام) و مخدرات و اسرا را دیده بود[یعنی روضه اسارت را که همه میشنوند ایشان دیده بودند] و هر بار که میخواست مشاهده باطنی خود را تعریف کند آنقدر گریه میکرد که نمیتوانست بیان آن را به پایان برساند! نکته : خدا کند آنقدر با تقوا شویم که محرم اسرار آل محمد علیهم السلام گردیم و ما هم مصائب آل الله را مشاهده کنیم. 📚نور مجرد،ج2،صد نکته از هزاران @rooshanfekr نکته هاچون تیغ پولادست تیز گر نداری تو سپر واپس گریز ✅کانال نکته های ناب مهدوی
  اشعار امام حسین(ع) – مناجات محرمی – محمد فردوسی   تا میان روضه‌ات ما را مکان دادی حسین دست ما گریه‌کنان برگ امان دادی حسین   تو نوشتی خواهرت هم پای آن را مُهر کرد اشک دادی و به ما سود کلان دادی حسین   روضه‌خانه: طور سینا، ما: کلیم گریه‌کن در مناجات خودت ما را زبان دادی حسین   این دهه با سیل اشک ما مشخّص می‌شود برکتی را که به شیر مادران دادی حسین   من: حبیب بن مظاهر، تو: مسیح اهل بیت لطف کردی و به این دل‌مرده جان دادی حسین   تا بریزد از سر و رویم غبار معصیت مثل یک پرچم وجودم را تکان دادی حسین   رقّت قلبم زیاد و جسم و روحم شُسته شد تا ز چای روضه‌ات یک استکان دادی حسین   من نمک‌گیر تو و اجداد و اولاد توام چون به دست خالی من آب و نان دادی حسین   دست بالا بردی و از پشت در خیرت رسید هر چه را که خواستم، تو بیش از آن دادی حسین   دوست و دشمن ندارد، بخشش تو حیدری‌ست خاتمت را هم به دست ساربان دادی حسین   @rooshanfekr
خبیث هم داریم 💎ماكَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ۱۷۹ آل عمران @rooshanfekr
🌼 آیت‌الله بهجت قدس‌سره : هربلایی که به ما میرسد، در اثر دوری از اهل‌بیت علیهم‌السلام و روایات مأثوره(نقل شده) از ایشان است. 📗 در محضر بهجت ج۱ ص۲۷۴ @rooshanfekr
﷽▬ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🍂🍃 🌸 شرایط _به معروف و چیز شرط👌 است در واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر 1⃣👈آن که کسی که می‌خواهد امر☝️و نهی ⛔️ کند، بداند که آنچه شخص مکلف بجا نمی‌آورد 👌است بجا آورد و آنچه بجا می‌آورد باید ترک کند. و بر کسی که معروف و منکر را نمی‌داند واجب نیست. 2⃣👈 آن که بدهد و او تأثیر می‌کند، پس اگر بداند اثر نمی‌کند واجب نیست. 3⃣👈 آن که بداند شخص معصیت کار بنا دارد که خود را کند، پس اگر یا کند یا صحیح بدهد که تکرار نمی‌کند واجب نیست. 4⃣👈آن که در امر و نهی نباشد، پس اگر بداند یا گمان کند که اگر یا کند یا و یا 💰 قابل توجه به او می‌رسد نیست، بلکه اگر احتمال صحیح بدهد که از آن ترس ضررهای مذکور را پیدا کند واجب نیست بلکه اگر بترسد که متوجّه متعلقان او می‌شود واجب نیست، بلکه با احتمال وقوع ضرر جانی یا عِرضی و آبرویی یا مالی موجب حَرَج بر بعضی مؤمنین، واجب نمی‌شود بلکه در بسیاری از موارد حرام است. 📗 ۱. ملحقات رساله امام خمینی با حاشیه آیات عظام: (فاضل) لنکرانی و (نوری) همدانی بخش امر به معروف ۲. سایت هدانا @rooshanfekr