💐توصیه های عرفا در آداب غذا خوردن💐
غذا را کم بخور ، یعنی زیاده بر حاجت بنیه مخور. نه چندان بخور که تو را سنگین کند و از عمل باز دارد ، و نه چندان کم بخور که ضعف بیاورد و به سبب ضعف از عبادت مانع شود.
با توجه به اهمیت جوع و گرسنگی در مراحل سلوک و همچنین به عنوان اولین قدم در این راه ، بسیار مورد توجه عرفا و اساتید اخلاق قرار گرفته است.
شهید ثانی(ره) در طی دستورالعملی می فرماید: " اما شکم ، آن را همواره از پر خوری باز دار و مواطب باش حتی از حلال سیر نخورد زیرا سیری قساوت قلب می اورد ، ذهن را فاسد ، حافظه را کور و حفظیات را باطل می کند ، شهوات را در انسان قوی نماید ، لشکریان شیطان را یاری رساند و اعضای بدن را از عبادات باز دارد.به طور خلاصه آگاه باش پرخوری سرچشمه هر بدی است".
همچنین آقا محمد بیدآبادی نیز در دستورالعملی که به یکی از طالبان این راه می دهند می فرمایند: " اگر آدمی می خواهد که با شهوات نفسانی مجاهده کند ، مشقت او بسیار و همیشه مغلوب است.برای غالب شدن ناچار است که به گرسنگی سدّ مراد کند تا بعضی از قوای او ضعیف شود و آسان شود مجاهده. و جوع نیز آدمی را از قوت عبادات و اذکار می اندازد ، پس ناچار است از آن که مرتبه به مرتبه کم کند خوردن را تا قوه جسم کم شود و آرزوهایش تخفیف یافته ، مجاهده آسان شود".
آخوند ملاحسینقلی همدانی (ره) نیز در نامه ای خطاب به یکی از اهل دل می فرمایند: " غذا را کم بخور ، یعنی زیاده بر حاجت بنیه مخور. نه چندان بخور که تو را سنگین کند و از عمل باز دارد ، و نه چندان کم بخور که ضعف بیاورد و به سبب ضعف از عبادت مانع شود.هر قدر بتوانی روزه بگیر به شرطی که شب جای روز را پر نکنی.الحاصل غذا به قدر حاجت بدن ممدوح و زیاده و کم هر دو مذموم است".
شاگرد آخوند ، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی (ره) نیز توجه خاصی به این عمل در مسیر سلوک داشته و در نامه ای می فرمایند: "باید انسان یک مقدار زیاده بر معمول ، تقلیل غذا و استراحت بکند تا جنبه حیوانیت کمتر و روحانیت قوت بگیرد.بدین طریق که انسان اولاً روز و شب زیاده از دو مرتبه غذا نخورد ، حتی تنقل مابین الغذائین نکند. ثانیاً هر وقت غذا می خورد ، باید مثلاً یک ساعت بعد از گرسنگی بخورد ، و آنقدر بخورد که تمام سیر نشود. این در کمّ غذا و اما کیفیتش: باید غیر از آداب معروفه ، گوشت زیاد نخورد.به این معنی که شب و روز هر دو نخورد.و در هر هفته دو سه دفعه ، هر دو را یعنی هم روز و هم شب را ترک کند.و یکی هم اگر بتواند للتکیّف نخورد و لامحاله آجیل خور نباشد"
@rooshanfekr
✳️✳️✳️✳️✳️✳️
🔶چرا عده ای به مخالفت با عرفان برخاسته و در این راه به احادیث نیز استناد می کنند ؟
🔸واژه "عرفان" در لغت به معناى شناختن است، ولى در اصطلاح، به شناخت ویژهاى اختصاص یافته که از راه شهود درونى و یافت باطنى حاصل مىگردد. و از آنجا که چنان کشف و شهود هایى معمولا متوقف بر تمرین ها و ریاضت هاى خاصى است، روشهاى عملى یا آیین سیر و سلوک را نیز "عرفان" نامیده اند.
🔸پس عارف حقیقى کسى است که با اجراى برنامه هاى عملى خاصى به معرفت شهودى و حضورى نسبت به خداى متعال و صفات و افعال او نایل شده باشد.
🔸آن چه باعث به وجود آمدن اختلافات زیادی در باره درستی و نادرستی عرفان و روش های سیر و سلوک عرفا شده است جوابی است که هر کس به این سؤال داده است که آیا در اسلام چیزى به نام عرفان اسلامى وجود دارد یا مسلمانان آن را از دیگران گرفته و وارد دین کرده اند؟
🔸در پاسخ به این سؤال، برخى مطلقا منکر وجود عرفان در اسلام شده و آن را امرى بدعتآمیز و مردود شمرده و عرفا را گمراه دانسته اند و گروهى عرفان را جزئى از اسلام، بلکه به منزله مغز و روح آن دانستهاند که مانند سایر بخشهاى اسلام از قرآن کریم و سنت نبوى سرچشمه گرفته است.
🔸کسى که آیات کریمه قرآن و سخنان پیامبر اکرم و اهلبیت طاهرینش (ع) را با دقت مورد توجه قرار دهد بىشک، مطالب بسیار بلند و ژرفى در قلمرو عرفان و نیز آداب و دستورالعملهاى فراوانى در ارتباط با سیر و سلوک عرفانى خواهد یافت. به عنوان نمونه، مىتوان به آیات مربوط به توحید ذات و صفات و افعال در سوره توحید و ابتداى سوره حدید و آخر سوره حشر اشاره و هم چنین آیاتى که بر حضور الاهى در سراسر عالم هستى و بر احاطه او به تمام موجودات و تسبیح و سجده تکوینى همه مخلوقات براى خداى متعال دلالت دارد، اشاره کرد.
هم چنین آیاتى مشتمل بر آداب و سنن ویژهاى وجود دارد که مىتوان آنها را آیین سیر و سلوک اسلامى نامید؛ مانند: آیات تفکر و تامل، ذکر و توجه دایمى، سحرخیزى و شب زندهدارى، روزهدارى، سجده و تسبیح طولانى در شبها، خضوع و خشوع، گریه کردن، اخلاص در عبادت و انجام کارهاى نیک از سر عشق و محبت به خدا و به انگیزه رسیدن به قرب و رضوان الاهى و نیز آیات مربوط به توکل، رضا و تسلیم در پیشگاه پروردگار و آن چه در بیانات پیامبر اکرم و ائمه اطهار (ع) و ادعیه و مناجاتهاى ایشان درارتباط با این مطالب آمده قابل احصا و شمارش نیست.
در برابر این آیات و بیانات رساى پیامبر اکرم و اهلبیت (ع) گروهى راه تفریط و گروه دیگرى راه افراط در پیش گرفتهاند:
🔸گروه اول تنگ نظرانه و ظاهربینانه، آنها را بر معانى ساده پیش پا افتاده حمل کرده و آیات و روایات را از محتواى بلند و والاى خودشان تهى کردهاند. اینان همان کسانى هستند که به طور کلى، منکر وجود چیزى به نام "عرفان" در متون اسلامى شدهاند.
🔸گروه دیگرى به عنوان عرفان، امورى را معتقد شدهاند که نمىتوان آنها را برخاسته از متون دینى و مضامین کتاب و سنت به حساب آورد، بلکه شاید بعضى از آنها مخالف نصوص صریح و غیر قابل تأویل نیز باشد. هم چنین در مقام عمل از یک سو، آداب و رسومى از پیش خود وضع کردهاند یا از فرقههاى غیر اسلامى وام گرفتهاند و از سوى دیگر، به سقوط تکلیف از عارف واصل قایل شدهاند.
🔸اما گروه دیگری که خود را از افراط و تفریط نگاه داشته اند، بر این عقیده اند که سیر و سلوک عرفانى راه مستقلى در کنار راه شرع نیست، بلکه بخش دقیقتر و لطیفترى از آن است و اگر اصطلاح "شریعت" را به احکام ظاهرى اختصاص دهیم باید بگوییم :
🔸 طریقت در طول شریعت یا در باطن آن قرار دارد به عنوان مثال، شریعت احکام ظاهرى نماز را تعیین مىکند و عرفان عهده دار راههاىتمرکز حواس و حضور قلب در آن است
🔸البته معنای این سخن، آن نیست که هرچه به عنوان عرفان عرضه می شود مورد تایید است بلکه عرفانی که اسلام عرضه کرده شاخصه ها و ویژگی هایی دارد.
منبع :
محمد تقی مصباح عرفان و حکمت اسلامی
#چرا_عده_ای_با_عرفان_مخالفت_میکنند؟
@rooshanfekr
بعضی ها منتظرند تا خطای کوچکی از بقیه را تبدیل به بُت کنند...
بعضی ها هم طوری برخورد می کنند که انگار، آتو گرفتن از بقیه را وظیفه ی خود می دانند...
بعضی ها هم که خدا نکند از کسی برخورد نا مناسبی ببینند، تا آخر عمر در ذهنشان باقی می ماند و از آن شخص به بدی یاد می کنند...
🎯غافل از اینکه اسلام به ما اینطور دستور نداده است، بلکه فرموده است:
🍃💞پیامبر اکرم صلى الله عليه وآله میفرمایند :
🍃تَجاوَزوا عَن عَثَراتِ الخاطِئينَ يَقيكُمُ اللّه ُ بِذلكَ سُوءَ الأقدارِ
🍃از لغزشهاى خطاكاران در گذريدتا بدين سبب خداوند شما را از مقدّرات ناگوار نگه دارد.
📚مجموعه ورام /۲/۱۲۰
@rooshanfekr
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست،
از مسلمانی ماست
🌾🌿🌾
🍀 آیت الله بهجت (ره) :
🌹 برای سلامتی چشم،بعد از نمازها،آیة الکرسی خوانده شود.
🌷 و پس از خواندن آن،دستها بر روی چشمها گذاشته و بگوید:
🌼 "اَللّٰهُمَ اَحْفِظْ حَدَقَتیِ بِحَقّ حَدَقَتَی عَلِی بْنِ اَبیطٰالِب اَمِیرَ الْمؤمِنِین".
🍁 یعنی خدایا به حق دو حدقه چشم حضرت علی،دو حدقه چشم مرا حفظ کن!
🌸 البته آیة الکرسی برای تمام خطرها نافع می باشد.
@rooshanfekr
🕌امام صادق علیه السلام فرمودند:
معنی "سلام " در پایان نماز، امان است ، یعنی هر کسی که امر خدا و سنت پیامبرش را با خشوع قلب به جای آورد، از بلای دنیا در امان ، و ازعذاب آخرت برکنار است .
📚 مصباح الشریعه ، باب سلام
@rooshanfekr
❇️ عارف حقیقی کیست؟
🔹عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْأَوَّلِ (ع) قَالَ: يَنْبَغِي لِمَنْ عَقَلَ عَنِ اللَّهِ أَنْ لَا يَسْتَبْطِئَهُ فِي رِزْقِهِ وَ لَا يَتَّهِمَهُ فِي قَضَائِهِ.
🔻امامكاظم عليهالسلام فرمود:
كسىكه معرفت و آگاهى خود را از خدا مىگيرد نبايد (با دير رسيدن روزى) او را در روزىرسانى كُند شمارد و به قضاى او بدبين باشد.
📚 الكافي (ط - الإسلامية)، ج2، ص: 61.
_____
@rooshanfekr
امام على عليه السلام :
هرگاه خردمند پير شود، خرد او جوان گردد ، و هرگاه نادان پير شود، نادانى او جوان گردد
📚 ميزان الحكمه جلد6 صفحه 105
@rooshanfekr
🌸 چهرهاسلام، چهره خشمگين و بداخلاق نيست
✍ رهبرمعظمانقلاب:
من قبول ندارم کسی چهرهی اسلام را یک چهرهی خشمگین و اخمو و بداخلاق تصور کند. بههیچوجه، اسلام این نیست.
🔻چهرهی اسلام، چهرهی یک انسان جدی است؛ یک انسان متین. یک چهرهی #جدی و #متین را شما تصور کنید! این، چهرهی اسلام است.
🔹یک جا باید شادمانی کرد؛ یک جا باید تلخی نشان داد؛ یک جا انسان با دشمن روبهروست؛ یک جا با غریبه روبهروست؛ یک جا با خودی روبه روست و یک جا با یک مشتاق و دوست رو به روست. اینها با هم فرق میکند.
🔹یک انسان متین، چهرهاش همه جا یکسان نیست. آنجا که با یک #دشمن روبهروست، طبیعی است که چهرهی دیگری خواهد داشت.
🔺اسلام اینگونه است و هر جایی یک برخورد دارد. ٧١/١٠/١
@rooshanfekr
💠یادکنندگان خدا💠
گرچه ذکر در آیات قرآن معانى مختلفى دارد; ولى همه در یک قدر مشترک جمع اند و آن چیزى است که انسان را به سوى خدا مى برد. از قلب بر زبان جارى مى شود و از زبان به تمام اعمال انسان گسترش مى یابد. گویى همه اعضا در همه اعمال با صداى رسا ذکر خدا مى گویند.
در روایات اسلامى نیز مسئله ذکر و ذاکران بازتاب گسترده اى دارد:
از جمله اینکه در روایتى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم که هر چیزى حد و اندازه اى دارد جز ذکر خدا که هیچ حدّى براى آن متصوّر نیست: «ما مِنْ شَىْء إلاّ وَ لَهُ حَدٌّ یَنْتَهی إلَیْهِ إلاّ الذِّکْرَ فَلَیْسَ لَهُ حَدٌّ یَنْتَهی إِلَیْهِ».
در حدیث دیگرى از همان بزرگوار آمده است که هر کس ذکر خدا بسیار گوید خداوند در بهشت سایه عنایتش را بر او مى گستراند: «مَنْ أکْثَرَ ذِکْرَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ أظَلَّهُ اللهُ فی جَنَّتِه».
از روایات دیگرى استفاده مى شود که ذکر خدا دافع انواع بلاهاست. در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: «إنَّ الصَّواعِقَ لاتُصیبُ ذاکِراً» صاعقه ها (و بلاهاى بزرگ) به ذاکران اصابت مى کند.
بلکه از این فراتر، از آن حضرت نقل شده که مى فرماید: «ما مِنْ طَیْر یُصادُ إلاّ بِتَرْکِ التَّسْبیحِ وَ ما مِنْ مالِ یُصابُ إلاّ بِتَرْکِ الزَّکاة; هیچ پرنده اى صید نمى شود مگر اینکه در آن روز ذکر خدا را ترک گفته و هیچ مالى ضایع نمى شود مگر اینکه زکات آن را نداده باشند».
کوتاه سخن اینکه آیات و روایات درباره ذکر خدا و اهمّیّت و آثار آن در زندگى مادى و معنوى و در دنیا و آخرت بسیار است. آنچه در بالا آمد گوشه اى از آن بود.
این گفتار را با سخنى از امام صادق(علیه السلام) که در ادامه حدیث نامحدود بودن ذکر بیان فرموده پایان مى دهیم. مى فرماید: «کانَ أبی کَثیرُ الذِّکْرِ لَقَدْ کُنْتُ أمْشى مَعَهُ وَأَنَّهُ لَیَذْکُرُ اللهَ وَ آکُلُ مَعَهُ الطَّعامَ وَ إِنَّهُ لَیَذْکُرُ اللهَ وَ لَقَدْ کانَ یُحدِّثُ الْقَومَ وَ ما یَشْغُلُهُ ذلِکَ عَنْ ذِکْرِ اللهِ...; پدرم بسیار ذکر خدا مى گفت. هنگامى که با او راه مى رفتم زبانش به ذکر خدا مشغول بود و هنگامى که با او غذا مى خوردم ذکر خدا مى گفت و سخن گفتن با مردم او را از ذکر خدا غافل نمى کرد».
telegram.me/rooshanfekr
🌟امام خمینی :
(رحمه الله )
💎كليد گنجينهٔ اعمال و باب الأبواب همهٔ سعادات ، حضور قلب است كه با آن فتح باب سعادت بر انسان مى شود و بدون آن جميع عبادات از درجهٔ اعتبار ساقط مى شود.
@rooshanfekr
حرکت درخت خرما( حق مؤمن بر خداوند چیست؟)
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم
عبادبنکثیر میگوید: روزی به امام باقر (علیه السلام) عرض کردم: حق مؤمن بر خداوند چیست؟ (یعنی خداوند برای مومن چه حقوقی قائل میشود؟)
امام سکوت کرد. برای بار دوم و سوم این سؤال را تکرار کردم. امام فرمود: یکی از حقوق مؤمن بر خداوند این است که اگر مومن به این درخت بگوید جلو بیا خداوند به درخت این اجازه را بدهد که جلو بیاید.
در ادامه عباد میگوید: به خدا قسم دیدم آن درخت از جای خود حرکت کرد و به طرف امام به راه افتاد، اما امام اشارهای به درخت کرد و فرمود: در جای خود باش! منظورم تو نبودی. پس آن درخت به جای خود برگشت و به حال اول قرار گرفت
منبع
علامه مجلسی بحار الانوار ج ۴۶ ص ۲۴۵ حدیث ۳۹
@rooshanfekr
هدایت شده از لینکدونی تخصصی مذهبی حوزوی
🌺کانال لینکدونی تخصصی مذهبی وحوزوی🌺
👌بهترین ها را برگزیدیم
🔵 فقط با یکبار عضویت از سردرگمی در فضای مجازی رهایی یابید
✅ ثبت و تبلیغ کانال ها و گروه های مذهبی، حوزوی و مفید
✅ بجهت تقویت جبهه نیروهای مذهبی
✅ توسط جمعی از طلاب
👈 به همراه بزرگترین و پربازده ترین تبادل لیستی شبانه
👇
http://eitaa.com/joinchat/3630759937Cb1890133c9
۴۸قصص تفسیر نکته های ناب .MP3
1.66M
#تفسیر_روایی_پانصدساعتی_نکته_های_ناب
💎آیه ۴۸ قصص قسمت دوم
💎سری جدید هر روز؛ یک آیه، یک روایت نورانی
💎در خانواده قرآنی زوجین مسابقه ایثار باهم دارند
💎ایمان متعالی جایی برای برای ناسازگاری نمی گذارد
✅کانال قدیمی نکته های ناب درتلگرام و سروش وایتا
@rooshanfekr2
🌹پاداش خواندن سوره فجر در شب های دهه اول ماه ذی الحجّه🌹
سوره فجر را از شب اوّل ماه ذی الحجّه قرائت کنیم و ثواب آن را به مولایمان حضرت صاحب الامر علیه السلام تقدیم کنیم.
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود:
هرکس سوره فجر را در شب های دهه
(اوّل ذی الحجّه) قرائت کند، خداوند او را می آمرزد و کسی که در ایّام دیگر بخواند، برای او در قیامت، نوری خواهد بود.
📕مصباح کفعمی ص 450
جفا نکنیم
حتما بخوانید
از دو الی سه ماه پیش تمامی شیعیان برای محرم و اربعین ،
روز شمار زدند!
این علاقه به سید الشهدا (ع) قابل ستایش است. اما قبل از محرم، ما مناسبتی داریم که افضل بر تمام مناسبتهای ما است.
اساس مذهب ما به بزرگداشت این روز است.
برای غدیر چه کردیم؟
برای غدیر کار نکردیم، متاسفانه انکار و تفسیر به رأی شد !
امام حسین (ع) کشته احیایِ غدیر است.
باید برای غدیر صد هزار برابر عاشورا و فاطمیه توان گذاشت.
اگر غدیر فراموش نمی شد که عاشورا و فاطمیه ای در کار نبود!!
پس باید با تمام توان برای غدیر کار کنیم.
1⃣ برای غدیر روز شمار بزنید، پوستر پخش کنید.
2⃣ بنر بزنید.
3⃣ جشن بگیرید.
4⃣ دسته شادی در خیابان راه بندازید.
طنین علیاً ولی الله باید عالم را بلرزاند.❤
کم کاری نکنید!
اگر در حق امیرالمومنین (ع) و غدیر کم کاری کنیم، جفا کردیم!
5⃣مانند ایام شعبانیه ایستگاه صلواتی بر پا کنید.
6⃣خیابان ها را آزین ببندید.دست به دست هم دهید.از عید قربان تا مباهله جشن غدیریه بگیرید.
7⃣خطبه غدیریه را چاپ کنید پخش کنید.
ستون اسلام و تشیع، غدیر است، اما متاسفانه برای این ستون و استحکامش کم کاری کردیم.
از هر مناسبتی که داریم غدیر واجب تر و مهمتر است.
ولایت امیرالمومنین (ع) را جار بزنید، شور به پا کنید.
هر کس هم که توان دیدن ندارد کور شود.
برای غدیر کم گذاشتیم انکار شد...
وقتِ بلند شدن است، رزق محرم در غدیر داده میشود، هر کس برای غدیر کم بگذارد، در محرم کمش میگذارند!
برای غدیر کار کنید این مملکت بلرزد! این مملکت از عید قربان تا مباهله باید غوغا شود، صدای علیا ولی الله گوش فلک را کَر کند.
8⃣ دسته به خیابان ها بیاورید.
9⃣ ایستگاه صلواتی بزنید، شهرهای خودتان را چراغانی کنید.
ان شاء الله امام عصر (روحی فداه) دعایی برای همه کند.
روز عید غدیر، روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده است، چرا شکر نعمت نکنیم؟
صد هزار برابر هر سال توان بگذارید، کاری کنید مرحم بر سینهء مجروح حضرت زهرا (س) شوید.
تمام معصومین به شهادت رسیدند بخاطر غدیر، چرا ما ساکتیم؟
چرا ما بی تفاوتیم. کاری کنید که کسی جرأت نکند خدشه بر غدیر وارد کند.
من کنت مولیٰ فهذا علی مولا را بلند بگویید، روز غدیر روز بیعت با امام عصر روحی فداه است.
دست به دست هم بدهیم احیایِ غدیر کنیم.
0⃣1⃣ با پولمان، با وقتمان، با هیئتمان؛ با وسائلمان؛ با هر عملی که میتوانیم احیای غدیر کنیم.
🔴 اگر دلسوز غدیر و ولایت هستید نشردهید 🔴
اللهم عجّل لولیک الفرج بحق امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب
نشر حداکثری
نشر واجب
🌟استاد محمّدتقی فیاض بخش :
💎در سلوک مکاشفه و خواب راهنما هست ، امّا حجّت نیست.
معیار حقیقی در پیشرفت سالک ، بررسی حضور قلب او در نماز است.
هر عملی که انسان انجام می دهد ، در عالم ربوبی حاضر می شود ؛
اگر آن عمل را با حضور قلب انجام داده بود ، صاحب عمل را دعا خواهد کرد.
@rooshanfekr
🌟سید هاشم حداد:
💎راه معنویت، ایثار و از خود گذشتگی می خواهد.
اما بعضی از رفقای ما سستی می کنند و حاضر به انفاق نیستند و لذا متوقف می مانند.
💎من برای ملاقات و دیدار آنها زیاد به کاظمین می روم و شبها و روزها میمانم اما این کافی نیست. زیرا در مجالس انس پیوسته ذکر جمال می شودند و نشاطی حاصل می گردد.
اما همین که بخواهم گوشی از کسی بگیرم، همه فرار می کنند و کسی باقی نمی ماند.
بالاخره بدون جلال که کار تمام نمی شود. و لذا من در کار بسیار از آنها متحیرم.
آنگاه با چه لطایف الحیلی و چه رمزهایی که نه کاسه بکشند و نه دست بسوزد باید بعضی از اوقات، آنان را وادار به امر خلاف میلشان کنم تا فی الجمله تمکین پیدا نمایند و راهشان استوار گردد.
@rooshanfekr
💠عاقبت جای خدا نشستن💠
🌟حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمودند:
روزی مردی گفت:
«به خدا قسم که خداوند “فلانی” را نمی آمرزد!»
آنگاه خداوند عزّ و جلّ فرمود:
«چه کسی بر من حتم کرد که فلانی را نمی آمرزم؟! من “فلانی” را بخشیدم و در عوض، عمل صالح آن شخص را باطل کردم،
چون گفت: خداوند فلانی را نمی بخشد.»
بحارالانوار – جلد ۶ – صفحه ۴
وسائل الشیعه – جلد ۱۳ – صفحه ۲۶۷
میزان الحکمه – جلد ۲ – صفحه ۴۶۰
@rooshanfekr
🔥ساخت خانه در جهنم🔥
🌟 پيامبر اکرم صلّی الله عليه و آله فرمودند:
💎و المَرْاةُ اذا خَرَجَتْ من بابِ دارِها مُتَزَيِّنَةً مُتَعَطِّرَةً و الزّوجُ بذلِكَ راضٍ يُبني لِزَوجِها بكُلّ قَدَمٍ بيتٌ في النّار.
⚠️ زن اگر از خانه خودش با آرايش و زينت و معطر خارج شود و شوهرش به اين كار او راضی باشد، به هر قدمی كه آن زن بر می دارد برای شوهرش خانه ای در 🔥جهنم🔥 بنا می گردد.
📕بحارالانوار، ج۱۰۰،ص۲۴۹
حاج اسماعیل دولابی:
🌹هروقت دیدی راه نداری
چنددقیقه پشت دربنشین خدادررابازمیکند..
🌴 @rooshanfekr
💠هنگام درماندگی
🌷حضرت علی (علیهالسلام) فرمود:
🍃من از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) شنیدم که فرمود: هر گاه به شدت در تنگنا قرار گرفتی و درمانده شدی بگو بسم الله الرحمن الرحیم و لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم که به برکت این کلمات، بلاها و آفتها از تو دور گردد و از آنها مصون و محفوظ بمانی.
🌴 @rooshanfekr
🌷در امان خدا
📒کفعمی (ره) در کتاب مصباح خود روایت کرده:
🍃کسی که بر در خانه اش آشکارا بنویسد لفظ مبارک ❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️ را امان خواهد بود از هلاکت اگر چه کافر باشد.
🌴 @rooshanfekr
#حدیث
💠 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
از ادب به دور است... كه مردى به ميهمانى دعوت شود و نپذيرد يا بپذيرد و از غذاى آن نخورد
📚 ميزان الحكمه جلد ۶ ۴۵۳
🆔 @rooshanfekr
💐پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند :
🍃 بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آنكه خداوند نيز طبق همان گمان با او رفتار كند.
📚بحارالأنوار، ج ۷۰، ص ۳۸۴، ح۴۲
@rooshanfekr
🌟قالَ الامام الهادی «عليه السلام» ؛ 💎الدُّنْيا سُوقٌ رَبِحَ فيها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ.
#امام_هادی (علیه السلام) فرمودند : 💎دنيا همانند بازارى است كه عدّه اى در آن براى آخرت سود مى برند و عدّه اى ديگر ضرر و خسارت متحمّل مى شوند. تحف العقول
شهادت جانگداز دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام هادی علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم .
@rooshanfekr