eitaa logo
مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو
284 دنبال‌کننده
234 عکس
89 ویدیو
6 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بازخوانی بخش اول مشروعیت عصر مدرن مدرس: زانیار ابراهیمی این دوره به شرح‌وتحلیل نخستین بخش از کتاب مشروعیت عصر مدرن می‌پردازد. جلسات اول‌و‌دوم با مقدمات و روش‌شناسی آغاز می‌شود سپس متن بلومنبرگ در دستور کار قرار می‌گیرد. دراین‌دوره، دو فصل چهارم و هفتم در مرکز قرار دارند و زمان بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد. کوشش می‌شود تاحدامکان کلاس متن دیریاب بلومنبرگ به‌صورت کارگاه خوانش متن درآید تا خوانندگان بتوانند پس از این دوره، با خود متن بخش اول درگیر شوند. محتوای جلسات: طرح مسئله‌و‌مقدمات، روش‌شناسی، جایگاه مفهوم سکولاریزاسیون‌و‌سویه ناظربرمعنای پنهان، افشای پیشرفت به‌مثابه تقدیروبولتمان، انتظار عاجل آخرت‌شناسی بلومنبرگ، ساختن تاریخ برای اثبات حقانیت خداوندوتز سکولاریزاسیون به‌مثابه قسمی نابهنگامی درعصر مدرن، هجرت مفروض وصف نامتناهیت‌وبخش اول الهیات سیاسی، بخش دوم الهیات سیاسی و خطابه سکولاریزاسیون تعداد جلسات: 8 جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ای زمان: پنج‌شنبه‌ها 17 - 15 ثبت‌نام (بله،ایتا، و تلگرام)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶ @roozegareno_ac
ساختن، سکنی‌گزیدن و اندیشیدن مدرس: محمدجواد صافیان چه نسبتی بین سکنی‌گزیدن و ساختن وجود دارد؟ گرچه خانه می‌سازیم تا در آن سکنی گزینیم اما اگر به معانی دقیق سکنی‌گزیدن و ساختن بیندیشیم در خواهیم یافت که ساختن همان سکنی‌گزیدن است. ساختن خانه فقط ایجاد ابزاری برای سکونت‌کردن نیست بلکه ساختن و سکنی‌گزیدن هر دو به نحوه هستی خاص ما راجع است. من هستم یعنی سکنی می‌گزینم. ما فانیان بر روی زمین، زیر آسمان و در حضور (یا غفلت از ) خدا (یان) سکونت داریم. هیدگر در مقاله «ساختن، سکنی‌گزیدن و اندیشیدن» نشان می‌دهد که آنچه او غفلت از وجود می‌خواند سبب غفلت از حقیقت انسان، سکنی‌گزیدن، ساختن،َ تفکر و مکان شده‌است‌. این همه از آن جهت است که به معنای دقیق و حقیقی کلمه نمی‌اندیشیم. تعداد جلسات: 8 جلسه 90 دقیقه‌ای زمان: ‌شنبه‌ها 20 - 18 ثبت‌نام (بله،ایتا، و تلگرام)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶ @roozegareno_ac
29.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طرح مسئله آزادی تأملی در آراء و افکار مارکس علی فتوتیان مارکس سرمایه‌داری را پروبلماتیزه کرد و آن را به عنوان محوری‌ترین مسئله زیست‌جهان دوره خود مطرح کرد. این مسئله تاکنون مهمترین مسئله انسان معاصر مانده است. تفکرات مارکس طرفدارانش را به انقلاب دعوت کرد انقلابی که در پی گسترش مدرنیته بود. از این نظر مارکس متفکری منحصر به فرد در قرن 19 است. برای درک مارکس لازم است که حال و هوای قرن 19 را دریابیم زمانی که مسئله آزادی برای او اهمیت پیدا می‌کند درسگفتار طرح مسئله آزادی در ابتدا به دنبال طرح متن رساله دکتری مارکس است. متن بسیار مهمی که به آن کمتر توجه شده است در این رساله تفاوت فلسفه طبیعت دموکریتوس و اپیکوروس مطرح شده است همچنین درباره نقد(معنایی متفاوت از کانت)و جایگاه نقد به دین از منظر مارکس بحث می‌شود. ▪️8 جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ای ▪️ آغاز: 9 مردادماه ▪️ زمان: دو‌شنبه‌ها 20 - 18 ▪️ حضوری و مجازی تلگرام،بله‌وایتا👈 ۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶
سیاست بین الملل:ژئوپولتیک، امنیت و استراتژی دکتر آرش رئیسی‌نژاد این درسگفتار نگاهی جامع و منسجم به سیاست بین‌الملل در سده اخیر است. سیاست بین‌الملل را می‌توان با خلاصه‌کردن تاریخ سیاسی بین‌الملل و یا صرف برشمردن نظریه‌های روابط بین‌الملل ارائه کرد؛ با این حال، ذکر رخدادها بدون نقب‌زدن به «چرایی» و «چگونگی» برآمدن رخدادها و بررسی «پیامدهای» آن‌ها سطحی خواهد بود. برای پرهیز از درافتادن در دام چنین تحلیل‌های سطحی، سیاست بین‌الملل را می‌باید درهم تنیده با بنیان‌های سه‌گانه آن-«ژئوپولتیک»، «امنیت» و «استراتژی»- دید. به همین دلیل، مفاهیم کلیدی این سه حوزه و پیامدهای آن در سطح بین‌المللی معرفی می‌شوند. این درس به تکامل مفهوم امنیت و اهمیت آن با تکیه بر سه کشور آمریکا روسیه و چین در هزاره نوین می پردازد. بدین ترتیب، این درس شیوه اندیشیدن تحلیلی و نه صرف از برکردنِ تئوری ها برای دانشجویان فراهم است. 1. روسیه: از فروپاشی تا احیا 2. چین: راه ابریشم نوین و قدرت انسانی 3. آمریکا: زوال یا دگرگونی؟ ▪️5 جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ای ▪️ آغاز: 14 مردادماه ▪️ زمان: ‌شنبه‌ها 20 - 18 تلگرام،بله‌وایتا👈 ۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶ @roozegareno_ac
مشروعیت عصر مدرن 2 بازخوانی کتاب مشروعیت عصر مدرن دکتر زانیار ابراهیمی خوانش کامل بخش دوم و ۶ فصل از بخش سوم جلسه اول: مرور و جمع‌بندی جلسه دوم: منطق تعلیق آگوستین جلسه سوم: مقدمه و فصل‌های ۱ و ۲ جلسه چهارم: فصل سوم جلسه پنجم: فصل ۵ و مقدمه بخش سوم جلسه ششم: فصل‌های اول، دوم و سوم جلسه هفتم: فصل‌های ۵ و ۶ جلسه هشتم:کنجکاوی بلومنبرگ و کمدی الهی دانته ▪️8 جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ای ▪️ آغاز: 19مردادماه ▪️ زمان: پنجشنبه‌ها 19 -17 ▪️ حضوری و مجازی تلگرام،بله‌وایتا👈 ۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶
1-marrx.drfotovatian.tabestan1402.mp3
30.61M
صوت جلسه اول درسگفتار مارکس،دکتر فتوتیان تابستان 1402
☑️گفت‌وگو با مولانا 🔘سیدعلی میرفتاح فهم معنای زندگی کارساده‌ای نیست.ما در محاصره سیاست واقتصاد ورسانه وتکنولوژی وتمناهای نفسانی فرصت اندیشیدن را از دست‌داده‌ایم، سخت‌است به سئوالات پی‌درپی ذهن وضمیرمان درباره زندگی خدا انسان مرگ عشق گناه و جبر و اختیار و... پاسخ دهیم و نسبت درست ومعنادارخود را با عالم درون وبیرون بفهمیم.برای فهمیدن نسبت‌ها ومعناها ورسیدن به پاسخ‌های قانع‌کننده،از مطمئن‌ترین راه‌ها گفت‌وگو باحکما وعرفا ومتفکرانی‌است که پیش ازما زیسته‌اند.قدری از روزمره فاصله بگیریم وبا متفکران وحکیمان سلف گفت‌وگو کنیم.زانوی تلمذ درمحضر مولانابر زمین می‌زنیم وبه قدر وسع زمینه فهم سخن او را فراهم می‌آوریم.مابه عنوان انسان مدرن سوالاتی داریم که مثل خوره به‌جانمان افتاده‌اند وزندگی را به‌کاممان تلخ کرده‌اند،مجال درست زیستن را نیز دریغمان داشته‌اند.به سراغ مولانا می‌رویم وبا تأمل در آثار او راه حل مسائل را ازاو می‌پرسیم ودرباره‌شان می‌اندیشیم. ✔️ حضوری‌ومجازی ✔️شنبه‌ها:20:30-18:30 ✔️آغاز:15مهرماه @Amraei_ali ۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶ @Roozegareno_ac
تاریخ تفکر بصری سید مهدی ناظمی در این درسگفتار ضمن طرح بحث از مدعای کلی تفکر بصری، به زمینه‌ها و نشانه‌های پیدایش تفکر بصری در فرهنگ و فلسفه یونان باستان اشاره می‌شود، نشانه‌هایی که در کل تاریخ فلسفه کلاسیک باقی می‌ماند. دوره اول: - مبدأ و مقصد تفکر بصری - تفکر بصری در فرهنگ اسطوره ای یونان باستان - درام و تفکر بصری  - سرآغاز تفکر بصری در اندیشه یونانی - افلاطون و تفکر بصری - افلاطون و تفکر بصری - ارسطو و تفکر بصری - میراث تفکر بصری - ✔️ حضوری‌ومجازی - ✔️پنجشنبه‌ها:ساعت 12-10 - ✔️آغاز:25 آبان‌ماه @Amraei_ali ۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶ @Roozegareno_ac
1-tafakorebasari.drnazemi.paeeze1402.mp3
41.85M
صوت جلسه اول درسگفتار تفکر بصری. دکتر سید مهدی ناظمی