eitaa logo
مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو
288 دنبال‌کننده
234 عکس
89 ویدیو
6 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ادبیات در این روزگار ملال‌آور زنگ تفریح خسته‌جانان‌ و ‌افسرده‌حالان نیست،اگرچه بغایت مفرح است و کمتر چیزی این میزان فرح و انبساط را در خود ذخیره دارد.ادبیات چنان لبریز از عشق است که از شعر و نثر بجا مانده از اسلافمان دلدادگی فوران می‌کند.به سراغ هر متنی از ادبیات کهن فارسی برویم گریبانمان را می‌گیرد که «عاشق شو ارنه روزی کار جهان سرآید». بزرگان ادبیات فارسی معلمان عشق و محبتند.مع‌الوصف ادبیات متوقف در عشق نیست،بالاتر از عشق را هم نشانمان می‌دهد: وارستگی. ادبیات مخزن‌الاسرار است و رازهای عالم را اگر محرمش شویم، فاشمان می‌کند. تاریخ ادبیات، لااقل در زبان فارسی همان تاریخ تفکر است و اگر بخواهیم حق کلام را ادا کنیم باید بگوییم ادبیات همان تفکر است. ما با ادبیات فکر می‌کنیم، راز می‌گشاییم، عاشق می‌شویم، روح خود را تلطیف می‌دهیم و حال بدمان را معالجه می‌کنیم. از این موضع و منظر است که با مولانا‌ به گفت‌وگو می‌نشینیم و از او می‌آموزیم و دل و ذهن خود را به کار می‌اندازیم. ✔️ مجازی ✔️چهارشنبه ها: ۱۷:۰۰ ✔️آغاز: ۱۵بهمن۹۹ ✔️ ۱۲جلسه ۱۲۰دقیقه‌ای ✔️ ثبت‌نام👇👇👇 https://payping.ir/d/842c 📞02166174081 📱@Roozegareno_ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. . . برای ثبت نام در کلاس های ترم زمستان با ما تماس بگیرید یا از لینک های ثبت نام استفاده کنید. . . . 📞02166174081 📱@Roozegareno_ac
🔸️اقتصاد سیاسی صنعت‌زدایی در ایران 🔹️دکتر فرشاد مومنی وضوح اختلالات و سوء‌کارکردها در نظام‌اقتصادی‌و‌اجتماعی جامعه ما به‌گونه‌ای است که از بالاترین سطوح حکومت‌تا‌پایین‌ترین لایه اجتماع،همه می‌دانند چرخ‌های جامعه ما آنگونه که باید نمی‌چرخد،اما این آگاهی چرا دستاوردی ندارد؟ چرا اندیشه‌ای برنمی‌انگیزد؟ به تغییرات معناداری منجر نمی‌شود و مجموعه اقدامات نظام‌یافته‌ای اعمال نمی‌کند؟آیا چنین امری به نگاه پاره‌پارۀ ما به‌مسائل برمی‌‌گردد؟ اهل اندیشه در جای‌جای‌دنیا، توسعه را راهکاری برای همه‌جانبه‌نگری می‌دانند.توسعه قدرت پیوند‌وسازگاری‌و‌انسجام در سطوح نظری‌و‌عملی مسائل و بحران‌ها را فراهم می‌کند و نهایت علم‌محوری‌و‌تولید‌محوریِ‌توسعه‌گرا را در فرایند تصمیم‌گیری‌و‌تخصیص منابع راه نجات می‌داند!. این درسگفتار تصویری متنوع از چالش‌ها و بحران‌ها ارائه می‌کند و بنیان‌های مفهومی‌ و نهادی تولید توسعه‌گرا و اقتضائات حمایت از آن‌ها می‌دهد سپس با رجوع به مسائل جاری، تهدیدها و چالش‌های این رویکرد نشان داده می‌شود و چگونگی مهار آن‌ها مورد تأمل قرار می‌گیرد. ✔️ مجازی ✔️شنبه ها: ۱۵:۳۰ ✔️آغاز: ۲۵بهمن۹۹ ✔️ ۴جلسه ۹۰دقیقه‌ای ✔️ ثبت‌نام👇👇👇 https://payping.ir/d/YElC 📞02166174081 📱@Roozegareno_ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️اقتصاد سیاسی صنعت‌زدایی در ایران 🔹️دکتر فرشاد مومنی ✔️ مجازی ✔️شنبه ها: ۱۵:۳۰ ✔️آغاز: ۲۵بهمن۹۹ ✔️ ۴جلسه ۹۰دقیقه‌ای ✔️ ثبت‌نام👇👇👇 https://payping.ir/d/YElC 📞02166174081 📱@Roozegareno_ac
🔸️آیینه سکندر بازخوانی ایده غرب شناسی و غرب پژوهی در ایران . . . 🔹️بررسی سیر تطورات ایده غرب‌شناسی در انسان ایرانی ناظر به تحولات سیاسی و اجتماعی 🔹️بازشناسی ایده غرب‌شناسی و غرب‌پژوهی در نسبت با شرایط کنونی 🔹صورت‌بندی انواع تلاش‌ها برای فهم غرب‌شناسی (انتقادی، تاریخی، توصیفی، تجربی، اجتماعی و ...) ناظر به آثار مکتوب (پژوهش‌ها، تالیفات و ترجمه‌های صورت گرفته از غرب) و آثار غیر مکتوب (شکل‌گیری ساختارها و محتواهای شفاهی) 🔹️فهم نسب غرب‌شناسی و نوع مواجهه با غرب در کنش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اصحاب علم، دین، سیاست و فرهنگ 🔹️نسبت غرب‌شناسی با انقلاب اسلامی و جهان اسلام 🔺️برنامه و لینک شرکت در جلسات از کانال فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و صفحه اینستاگرام مدرسه عالی علوم انسانی اطلاع رسانی خواهد شد. @farhangi_whc @roozegareno_ac
🔰اولین نشست با حضور؛ ⬅️حجت‌الاسلام دکتر علیرضا پیروزمند ⬅️موضوع: نسبت غرب‌شناسی با دولت اسلامی در بستر تمدنی ✔️ زمان؛ یکشنبه، ده اسفند ماه، ساعت ۱۰ ✔️ مکان؛ بلوار امین، نبش کوچه 51،مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ✔️ امکان شرکت آنلاین در جلسه از طریق لینک زیر مقدور است؛ Live.whc.ir/farhangi @farhangi_whc @roozegareno_ac
کم حجم2.mp3
52.11M
🔰صوت اولین نشست با حضور؛ ⬅️حجت‌الاسلام دکتر علیرضا پیروزمند ⬅️موضوع: نسبت غرب‌شناسی با دولت اسلامی در بستر تمدنی این نشست یکشنبه، ده اسفند ماه، ساعت ۱۰ برگزار شد. @farhangi_whc @roozegareno_ac
🔰دومین نشست با حضور؛ ⬅️دکتر عبدالوهاب فراتی ⬅️موضوع: حوزه علمیه قم و تجدد در ایران معاصر ✔️ زمان؛ یکشنبه، ۱۷ اسفند ماه، ساعت ۱۰ ✔️لینک شرکت آنلاین در جلسه؛ https://www.skyroom.online/ch/mahdi.kabir/ide-western-studies @farhangi_whc @roozegareno_ac
neshast2.mp3
25.23M
🔰دومین نشست با حضور؛ دکتر عبدالوهاب فراتی موضوع: حوزه علمیه قم و تجدد در ایران معاصر این نشست یکشنبه، ۱۷ اسفند ماه، ساعت ۱۰ برگزار شد @farhangi_whc @roozegareno_ac
🔰سومین نشست مدرسه غرب‌شناسی با حضور؛ ⬅️آقای دکتر محمدرضا قائمی‌نیک؛ هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه رضوی ⬅️موضوع: "جامعه شناختی غرب شناسی در ایران" 🔹سرفصل‌ها: ▪️مروری بر تاثیر فلسفۀ تاریخ تجدد در تکوین علوم اجتماعی در غرب ▪️مروری بر بسترهای اجتماعی-تاریخی تکوین علوم اجتماعی در غرب ▪️نقد و بررسی نحوۀ ورود علوم اجتماعی و جامعه شناسی به ایران تا قبل از انقلاب اسلامی ▪️نقد و بررسی نحوۀ مواجهه با علوم اجتماعی غربی در ایران بعد از انقلاب اسلامی 🕙 زمان؛ یکشنبه، ۲۲فروردین ماه، ساعت ۱۰ تا ۱۲ 📝📲 لینک شرکت آنلاین در جلسه؛ Live.whc.ir/farhangi
neshast3.mp3
15.67M
صوت سومین نشست مدرسه غرب‌شناسی سخنران؛ آقای دکتر محمدرضا قائمی‌نیک، هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه رضوی موضوع: "جامعه شناختی غرب شناسی در ایران" این سخنرانی یکشنبه، ۲۲فروردین ماه، ساعت ۱۰ برگزار شد
🔰چهارمین نشست مدرسه غرب‌شناسی #آیینه_سکندر با حضور؛ ⬅️ آقای دکتر سجاد صفار هرندی: مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ⬅️موضوع: "صورت‌بندی فراز و فرود انگاره غرب در ایران معاصر" 🔹سرفصل‌ها: ✔حرکت از الگوانگاری به دیگری‌انگاری ✔ روندپژوهی انگاره غرب در انقلاب اسلامی(بررسی تاثیر و تاثر انقلاب اسلامی بر انگاره غرب) ✔جنگ روایت‌ها؛ از ایده تا واقعیت 🕙 زمان؛ یکشنبه،۲۶ اردیبهشت‌ماه،ساعت ۱۶ تا ۱۸. 📝📲 لینک شرکت آنلاین در جلسه متعاقبا اعلام می‌شود.
🔰چهارمین نشست مدرسه غرب‌شناسی #آیینه_سکندر با حضور؛ ⬅️ آقای دکتر سجاد صفار هرندی: مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ⬅️موضوع: "صورت‌بندی فراز و فرود انگاره غرب در ایران معاصر" 🔹سرفصل‌ها: ✔حرکت از الگوانگاری به دیگری‌انگاری ✔ روندپژوهی انگاره غرب در انقلاب اسلامی(بررسی تاثیر و تاثر انقلاب اسلامی بر انگاره غرب) ✔جنگ روایت‌ها؛ از ایده تا واقعیت 🕙 زمان؛ یکشنبه،۲۶ اردیبهشت‌ماه،ساعت ۱۶ تا ۱۸. 📝📲 لینک شرکت در جلسه؛ https://www.skyroom.online/ch/mfhr/eshragh
🔰پنجمین نشست مدرسه غرب‌شناسی با حضور؛ ⬅️ حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار؛ مدیر گروه فقه مضاف دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر گروه مطالعات راهبردی جهان اسلام در مجمع جهانی اهل‌بیت ⬅️موضوع: ظرفیت‌شناسی گفتمان مقاومت و مفروض‌انگاری ایده غرب‌ستیزی 🔹سرفصل‌ها: ✅غرب‌ستیزی به مثابه مفروض نه فرضیه ✅حرکت تاریخی_نظری از اعتماد تا ستیز با غرب ✅ظرفیت‌سنجی و مسئله‌مداری "آینده" در گفتمان مقاومت 🕙 زمان؛ یکشنبه، ۲خرداد ۱۴۰۰، ساعت ۱۰ تا ۱۲ 📝📲 لینک شرکت آنلاین در جلسه؛ Live.whc.ir/farhangi @farhangi_whc @roozegareno_ac
neshat4.mp3
45.81M
صوت چهارمین نشست مدرسه غرب‌شناسی سکندر👆 سخنران؛ آقای دکتر سجاد صفارهرندی موضوع: "صورت‌بندی فراز و فرودانگاره «غرب» در ایران معاصر " {سخنرانی یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ برگزار شد}
🏯 مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو ☀️آغاز درس‌گفتارهای تابستان ۱۴۰۰☀️ 📞 جهت ثبت‌نام و اطلاع از کلاس‌ها با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 👉 ۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)09128250176 منتظر شما در درس‌گفتارهای تابستان هستیم.🌷 @Roozegareno_ac
☑️ پدیدارشناسی مرلوپونتی و روانکاوی لکانی مدرس: علی‌نجات غلامی ✔️در این جلسات، با بیانی در حد امکان روشن و رسا، از دو جریان پدیدارشناسی و روانکاوی در نسبتِ دیالکتیکی با یکدیگر سیمایی - زیرسازیِ تئوریک - عرضه و خصایصِ آنها روشن‌ می‌شود ▪️ تعداد جلسات: ۷ جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ ای ▪️ آغاز ۱۷ خردادماه ▪️ ساعت: ۱۸-۱۶ 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید 👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶ @roozegareno_ac
گفت‌وگو با مولانا☑️ بازخوانی کتاب فیه‌مافیه مدرس: سیدعلی میرفتاح ✔️در جلسات «گفت‌‌وگو با مولانا»، پس از خواندن حکایاتی از مثنوی شریف در ۳۶ جلسه هفتگی، نوبت به فیه‌مافیه رسیده است. بناست طی ۱۳ جلسه، ضمن تلاش برای فهم آراء و نظریات حضرت جلال‌الدین‌محمد، درباره نگاه تأویلی او و نسبتش با عرفای نامداری که با او اتفاق یا اختلاف نظر داشتند، گفت‌وگو کنیم. ▪️ تعداد جلسات: ۱۳ جلسه ۱۲۰ دقیقه ای ▪️ آغاز ۱۹ خردادماه ▪️ ساعت: ۱۹-۱۷ 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید 👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ) ۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac
کارگاه مهارت خوانش متون انگلیسی☑️ مدرس: سهراب طاووسی ✔️دانشجویان برای درک و فهم متون اصلی حوزه علمی مورد توجه خود چگونه زبان انگلیسی بیاموزند؟ آیا تمرکز بر آموزش همه مهارت‌های مرسوم لازم است؟ نیاز دانشجویان علوم انسانی-اجتماعی به مهارت درک مطلب زبان انگلیسی، برای رجوع به منابع متعدد انگلیسی‌زبان جهت انجام پژوهش‌های دانشگاهی، اطلاع از آخرین مباحث و نظریه‌ها و... ما را بر آن داشت تا دوره‌ای جهت چنین نیازی از دانشجویان طراحی کنیم، دوره‌ای که در آن بر افزایش مهارت درک مطلب و درک و فهم متن و به تعبیری reading تأکید می‌شود. ✔️جلسه اول دوره رایگان است و مخاطبان با محتوای آموزش و روش آموزش دوره آشنا می‌شوند، از طرفی استاد هم با آزمون شفاهی و کتبی مورد نظر خود به سطوح آشنایی مخاطبان زبان انگلیسی برای حضور در دوره پی خواهد برد. * Reading Comprehension * Source: Mosaic 1 ▪️ تعداد جلسات: ۱۰ جلسه ۹۰ دقیقه ای ▪️ آغاز ۲۲ خردادماه ▪️ زمان: شنبه ها ساعت۱۹:۳۰-۱۸ 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید 👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac
اسلام ایرانی☑️ تأملی در کتاب اسلام ایرانی هانری کربن مدرس: ان‌شاالله رحمتی ✔️اسلام ایرانی به چه معناست؟ آیا ایرانیان چیزی به اسلام افزوده‌اند؟آیا اسلامی است که در جغرافیا معنی پیدا می‌کند؟ ایرانیان چیزی به اسلام نیفزوده‌اند،حقایقی که در اسلام و قرآن آمده، به اندازه ظرف فهم بشری کوچک است اما هرچه این فهم گسترش پیدا کند،آن حقایق هم بزرگتر می‌شوند.اسلام برای ذهن و ضمیر ایرانیان جلوه کامل‌تری داشته است و این کمال از ابتدای آشنایی ایرانیان با اسلام، در قالب دو ساحت ظاهر و باطن بر آنان پدیدار شده است. اسلام ایرانی به معنای اسلام در جغرافیای ایران نیست، بلکه معنایی متافیزیکی دارد و در کتاب مذکور کُربن با نگاهی پدیدارشناسانه سعی می‌کند این معنا را نشان دهد. ✔️از جمله آثار دکتر رحمتی: دوره4جلدی کتاب اسلام ایرانی و تفسیر معاصرانه قرآن کریم است تعداد جلسات:12 جلسه 90 دقیقه‌ای زمان:شنبه‌ها 17:30-16 آغاز 22 خردادماه 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید 👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac
اندیشیدن با فوکو☑️ فوکو چگونه می‌اندیشد؟ مدرس:محمدجواد صافیان ✔️فوکو از بزرگترین متفکران قرن بیستم است که تفکر او در ساحت فلسفه و حوزه‌های مختلف اندیشه‌ی سیاسی_اجتماعی مورد توجه بسیاری از اندیشمندان هم عصر خود قرارگرفته است، همین امر خوانش‌های مختلفی از او در پی‌ داشته و مدعیان بسیاری را در جامعه‌ای چون ما سبب شده است.با وجود این تقریرهاوخوانش‌، این سؤال مطرح است که «فوکو چگونه می‌اندیشد»؟ این درسگفتار بنا دارد با مرور برخی از انحاء تفکر معاصر و شیوه مواجهه فوکو با آنها، به بررسی و نقد این اندیشمند بزرگ نیز بپردازد. مسئله اصلی فوکو: تبارشناسی انسان مدرن و شیوه‌های فهم انسان مدرن از خویش. ▪️تعداد جلسات:۶ جلسه ۶۰ دقیقه‌ای ▪️زمان: یکشنبه‌ها 17:30-16:30 ▪️آغاز۲۳ خردادماه 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید ۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac
جنون: برآمدن دانش‌ها و نهادها☑️ بازخوانی آراء میشل فوکو بر محور کتاب تاریخ جنون مدرس: علیرضا منجمی و غلامحسین مقدم‌حیدری ✔️از دغدغه‌های مهم فوکو مفهوم بیماری و سلامت تن و روان است که کمتر مورد توجه شارحان آرای وی(بویژه در جامعه ما) قرار گرفته است. او با روش دیرینه‌شناسی این موضوع را در کتاب‌های تاریخ جنون: جنون و تمدن(1961) و تولد کلینیک(1966) مورد بررسی قرار داده است. در درسگفتار حاضر چگونگی برآمدن دانش آسیب‌شناسی روانی و شکل‌گیری رشته‌ها‌ی مرتبط – روانشناسی و راونپزشکی- و نهادهای مرتبط همچون آسایشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد. ▪️تعداد جلسات: ۸ جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ای ▪️زمان: دوشنبه‌ها ۲۰-۱۸ ▪️آغاز ۱۷ خردادماه 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید ۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac
الهیات سیاسیِ دیالوگ قوانین افلاطون☑️ مدرس: شروین مقیمی ✔️هیچ دعوی الهیاتی نیست که مضمونی سیاسی در پی نداشته باشد، و هیچ سیاستی نیز بنا به طبیعت زندگی سیاسی، نمی‌تواند بدون دعوی الهیاتی امکان تحقق عملی داشته باشد. بر این اساس هر سیاستی که در عمل کار می‌کند و هر اندازه‌ که کار می‌کند، ضرورتاً مبتنی بر صورتی از الهیات یا امری است که به نحوی رادیکال از شیوه‌ی زندگی فلسفی (در معنای سقراطی کلمه) متمایز می‌گردد. بنابراین فلسفه‌ی سیاسی از حیث آنکه سیاست فلسفی است، می‌بایست خود بر صورتی از الهیات مبتنی باشد. این الهیات البته نه الهیات در معنای متعارف کلمه، بلکه دقیقاً همان چیزی است که فارابی به عنوان یک فیلسوف سیاسی سقراطیِ درجه اول آن را «کلام» می‌نامد و آن را ذیل «علم مدنی» مطرح می‌کند ▪️تعداد جلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقه ای ▪️زمان: پنجشنبه‌ها ۱۹:۳۰-۱۸ ▪️آغاز ۲۰ خردادماه 📞برای ثبت‌نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید ۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱ (واتس‌آپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉 @roozegareno_ac