7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جنون: برآمدن دانشها و نهادها☑️
بازخوانی آراء میشل فوکو بر محور کتاب تاریخ جنون
مدرس: علیرضا منجمی و غلامحسین مقدمحیدری
✔️از دغدغههای مهم فوکو مفهوم بیماری و سلامت تن و روان است که کمتر مورد توجه شارحان آرای وی(بویژه در جامعه ما) قرار گرفته است. او با روش دیرینهشناسی این موضوع را در کتابهای تاریخ جنون: جنون و تمدن(1961) و تولد کلینیک(1966) مورد بررسی قرار داده است.
در درسگفتار حاضر چگونگی برآمدن دانش آسیبشناسی روانی و شکلگیری رشتههای مرتبط – روانشناسی و راونپزشکی- و نهادهای مرتبط همچون آسایشگاه مورد بررسی قرار میگیرد.
▪️تعداد جلسات: ۸ جلسه ۱۲۰ دقیقهای
▪️زمان: دوشنبهها ۲۰-۱۸
📞برای ثبتنام با شماره زیر تماس بگیرید
۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
11.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتوگو با مولانا☑️
بازخوانی کتاب فیهمافیه
مدرس: سیدعلی میرفتاح
✔️در جلسات «گفتوگو با مولانا»، طی ۱۳ جلسه، ضمن تلاش برای فهم آراء و نظریات حضرت جلالالدینمحمد، درباره نگاه تأویلی او و نسبتش با عرفای نامداری که با او اتفاق یا اختلاف نظر داشتند، گفتوگو می کنیم.
▪️ تعداد جلسات: ۱۳ جلسه ۱۲۰ دقیقه ای
▪️ ساعت: ۱۹-۱۷
📞برای ثبتنام با شماره زیر تماس بگیرید
👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ) ۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
16.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الهیات سیاسیِ دیالوگ قوانین افلاطون☑️
مدرس: شروین مقیمی
✔️هیچ دعوی الهیاتی نیست که مضمونی سیاسی در پی نداشته باشد، و هیچ سیاستی نیز بنا به طبیعت زندگی سیاسی، نمیتواند بدون دعوی الهیاتی امکان تحقق عملی داشته باشد. بر این اساس هر سیاستی که در عمل کار میکند و هر اندازه که کار میکند، ضرورتاً مبتنی بر صورتی از الهیات یا امری است که به نحوی رادیکال از شیوهی زندگی فلسفی (در معنای سقراطی کلمه) متمایز میگردد. بنابراین فلسفهی سیاسی از حیث آنکه سیاست فلسفی است، میبایست خود بر صورتی از الهیات مبتنی باشد. این الهیات البته نه الهیات در معنای متعارف کلمه، بلکه دقیقاً همان چیزی است که فارابی به عنوان یک فیلسوف سیاسی سقراطیِ درجه اول آن را «کلام» مینامد و آن را ذیل «علم مدنی» مطرح میکند
▪️تعداد جلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقه ای
▪️زمان: پنجشنبهها ۱۹:۳۰-۱۸
📞برای ثبتنام با شماره زیر تماس بگیرید
۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
21.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارگاه مهارت خوانش متون انگلیسی
مدرس: سهراب طاووسی
دانشجویان برای درک و فهم متون اصلی حوزه علمی مورد توجه خود چگونه زبان انگلیسی بیاموزند؟ آیا تمرکز بر آموزش همه مهارتهای مرسوم لازم است؟
نیاز دانشجویان علوم انسانی-اجتماعی به مهارت درک مطلب زبان انگلیسی، برای رجوع به منابع متعدد انگلیسیزبان جهت انجام پژوهشهای دانشگاهی، اطلاع از آخرین مباحث و نظریهها و استفاده از آموزشهای مجازی با زبان انگلیسی، همچنین محدودیت وقت و عدم ضرورت یادگیری همزمان ۴ مهارت مرسوم، ما را بر آن داشت تا دورهای جهت چنین نیازی از دانشجویان طراحی کنیم، دورهای که در آن بر افزایش مهارت درک مطلب و درک و فهم متن و به تعبیری reading تأکید میشود.
کارگاه در دو سطح برگزار خواهد شد:
سطح الف
Source: Mosaic
سطح ب
Source: inside reading 2
▪️ تعداد جلسات: ۱۰ جلسه ۹۰ دقیقه ای
▪️ سطح الف: شنبهها ساعت۱۹:۳۰-۱۸
▪️ سطح ب: سهشنبهها ساعت۱۹:۳۰-۱۸
📞برای ثبتنام با شماره زیر تماس بگیرید
👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
22.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زن شبانه موعود؛ پرده چهارم: سهراب سپهری☑️
استاد: زهیر توکلی
▪️یکشنبهها ساعت 18:00
📞برای ثبتنام با شمارۀ زیر تماس بگیرید.
👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
9.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رنج تنهایی،حضور دیگری و معنای زندگی
استاد: امیرعباس علیزمانی
📞برای ثبتنام با شماره زیر تماس بگیرید.
۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱👉
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
🔰هشتمین نشست مدرسه غربشناسی #آیینه_سکندر
با حضور؛
⬅️ استاد منصور براهیمی؛
مدرس، پژوهشگر و کارگردان
⬅️موضوع:
روایت فراز و فرود فهم ایرانی از تئاتر و هنر نمایشی در غرب
🔹سرفصلها:
✅ تاریخچه و زمینههای فهم و تکوین تئاتر در ایران
✅ بررسی خوانشها و نحوه قرائت جریانهای ایرانی از تئاتر (از خوانش حزب توده تا خوانشهای پساانقلابی، روشنفکری و رئالیستی)
✅ طرح پرسشهای نظری مانند نسبت تئاتر با حوزه عمومی، نسبت تئاتر با سایر هنرها در ایران، دراماتورژی اقتباسی و جدایی از میراث ایرانی و نسبت تئاتر و اقتصاد آن و ...
🕓زمان؛
یکشنبه، ۱۳ تیر ۱۴۰۰، ساعت شانزده تا هجده
📝📲 لینک شرکت آنلاین در جلسه؛
https://www.skyroom.online/ch/mfhr/eshragh
@roozegareno_ac
سوالات مطروحه در نشست هشتم؛
⬅️تبار تئاتر به تراژدیهای یونانی میرسد. نخستین آشنایی ایرانیان با نمایش یونانی چه زمانی اتفاق افتاد؟ واکنش ایرانیان به جهان اسطوره های یونانی حاضر در این تراژدی ها چه بود؟
⬅️آشنایی ایرانیان معاصر با تئاتر چگونه اتفاق افتاد؟ آیا میتوانیم رابطه مستقیمی میان مشروطه خواهی و فراگیری تئاتر در ایران برقرار کنیم؟
⬅️پیش قراولان تئاتر در ایران معاصر، چه فهم و دریافتی از این هنر داشتند و این دریافت در چه زمینهای حاصل شد؟
اگر ذهنیت ایرانی از تئاتر به گونهای دیگر رقم میخورد بر ذهنیت ما از سایر هنرهای نمایشی مانند سینما اثر میگذاشت؟ اصلا آیا مانند غرب ر اینجا هم تئاتر، مادر بسیاری از هنرهاست یا انفکاک و شکافی رخ داده است؟
⬅️با حضور حزب توده در ایران چه تحولی در عرصه اجرا و در عرصه پژوهش های تئاتر اتفاق افتاد؟
⬅️رئالیسم خامی که در ایران فراگیر شد برای تئاتر ایران فرصت یا تهدید بود؟
⬅️چرا تئاتر معاصر در ایران بسیار سیاسیتر از سایر هنرها متولد شد؟
⬅️تئاتر ایران چه زمانی می تواند از بار سنگین تئاتر غربی خارج شود و راه خود را بیابد؟
⬅️چه پیرنگ داستانی و چه نمایشنامههایی بیشترین اجرا را در ایران معاصر داشته اند و ایرانیان بیشتر از کدام سبکها و جریانهای ادبی غرب متاثرند؟
⬅️نهادها و سالنهای تئاتر در ایران معاصر چه تاریخچهای دارند و سیاست فرهنگی رژیم پهلوی در عرصه تئاتر چه بود؟
⬅️سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی منجر به چه تحولاتی چه در عرصه نظری و چه در عرصه اجرا در تئاتر ایران شد؟
⬅️تاثیرگذارترین تئاترهای معاصر ایران کدامند و چه نسبتی با میراث غربی و ایرانی خود دارند؟
⬅️ چرا دراماتورژی در ایران خصوصا در نسبت با میراث ایرانی نحیف است؟
⬅️اقتصاد تئاتر در ایران چه نسبتی با فهم ایرانیان از هنر نمایشی دارد و آیا بهبود فرمایشی آن، اثری در بهبود وضعیت تئاتر دارد؟
⬅️ آیا میتوانیم لوکسبودگی و روشنفکرزدگی تئاتر و جدایی آن از حوزه عمومی را به نحوه ورود و خوانش آن و عدم امتزاجش با میراث ایرانی مرتبط بدانیم؟
8.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ هفتهنامه۱
نگاهی به درسگفتارهای هفتۀ گذشته مدرسه عالی علوم انسانی #روزگارنو
📞برای ارتباط با ما با شمارۀ زیر تماس بگیرید.
۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac