روز نوشتهای من
ین یکی از مصادیق پیشرفت و حرکت کشور به سمت مفاهیم انقلابی و آرمانهای انقلابی و حقایق انقلابی است».
📚پیشنهاد مطالعه
یادداشت اربعین، مغناطیس حسینی.
واکاوی در کلامات رهبری در مورد مسئله اربعین.
سخنی با رئیس جدید رسانه ملی
قدیمیا زیاد میگفتند: عیب دیگران را تو بوق نکنید که سراغ خودتون هم میاد.
هِی نگو بچه فلانی این عیب رو داره، که سرِ بچه خودت هم میاد.
شما هم یادتون میاد از این حرفای حکیمانه قدیمیا؟!
وقتی میرفتیم عراق برای زیارت اربعین زیاد میشنیدیم که میگفتند: کشور شیعه رو نگاه کنید، جووناشون حتی بچه هاشون هم سیگار میکشن.
راننده هاشون نماز نمیخونن
و خیلی چیزای دیگه
حالا این اتفاق ها سر خودمون افتاده
کافیه یه چرخی تو خیابونا بزنی میبینیم که بچه های کوچیک سیگار میکشن
لباس های دختر و پسر تنگ شده، کوچیک شده
گوشی ها پر از صحنه های ناجور غیر متناسب سن شده و از اینجور مثال ها.
یکی از علت های مهمی که باعث و بانی ایجاد این معضلات هست، ولنگاری فضای مجازی تو هشت سال گذشته هست. رسانه ای که رهبری قوی برای کنترل و هدایت اون وجود نداشته باشد و دست یه عده مغرض غرب پرست بیفته، چه نتیجه ای غیر از این انتظار میرفت؟
امروز که رئیس رسانه ملی عوض شده وقتشه که ایشون با تلاش شبانه روزی دغدغه های به حق مردم متدین و مومن رو برطرف کنند.
کسی که میخواد مروج سبک زندگی اسلامی و دینی باشه، خودش باید اولا عامل به این سبک باشه.
باید یک برنامه و کتابی در اینباره نوشته باشه و یا معرفی کنه که من مبنای کارم این روش هست.
منتظریم ایشان این سبک زندگی اسلامی، که رهبری در پیام امروز بدان اشاره کرده و آخرین توصیه ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب هست را برای دغدغه مندان فرهنگی ایران اسلامی تبیین کنند.
بفرمایند که به چه روشی و به چه کیفیت و گفتمانی قرار است سبک زندگی اسلامی توسط رسانه ملی اجرایی شود؟ تا چه مدتی انتظار پیشرفت فرهنگ جاری در کف خیابان بین مردم باشیم؟
در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، که رسیدن به امتی اسلامی است، ابتدا باید جامعه ای اسلامی، الگوی سایر جوامع مسلمان باشند، تا آنان با پیوستن به سبک زندگی مطرح شده از رسانه ما، همقدم با جامعه ایران شده، تا امّت اسلامیِ مدّنظر برای تحقّقِ ظهور منجی، فراهم گردد.
شعار ما می توانیم را فراموش نخواهیم کرد، آقای جبلی.
والعاقبة للمتقین.
✍مجتبی میرزایی
@roozneveshthayeman
علّت صلح امام حسن(ع) با معاویه در کلام رهبری
معاویه بـاهوش شـیطنت آمیز، اهریمن وار، دست بسوي احکـام دین دراز کرده بود و آن را دسـتخوش تحریف و تباهی قرار داده بود و کاروان زنـدگی مردم را بسوي جاهلیت و لااُبالی گري و دین ناباوري منحرف ساخته بود و به
تعقیب منظور اصلی خود یعنی جلب سود مادّي وحفظ امتیازات طبقاتی پرداخته بود. در حالی که توده ي مردم از این همه، بی خبر بودند.
این وضـع مـوجب سرکشـی وطغیـان معـاویه شـد و تصـمیم او را بر اجراي توطئه هـاي بانـد اموي راسـخ سـاخت وحسن بن علی و برادرش حسـین را دسـیسه ي شـیطنت آمیز معاویه در برابر خطري مهیب قرار داد که اسـلام را بنام اسـلام تهدید می کرد وخاموش سـاختن نـورحقیقـت را- بنـام حقیقـت -کمر می بست.
آن دو امـام بزرگـوار براي دفـع این خطر دو راه بیش نداشـتند:
مقـاومت یا مسالمت
آنها دیدند که مقاومت در نوبت حسن بن علی به نابودي جبهه ي مدافع دین و راهنما بخدا و راه راست، منتهی می گردد.
چه، اگر در آن روزحسن بن علی، خود و بنی هاشم و یاوران ایشان را به خطر می افکند و آنان را با قُواي نیرومند و مجهز معاویه روبرو می سـاخت و همچون برادرش حسـین(ع) در روز عـاشورا بر فـداکاري وجانبـازي همّت می گماشت، بی شک جنگ، با نابودي تمـامی افراد این جبهه پایان می یافت و بانـد اموي بدینوسـیله به پیروزي درخشانی که بـدون این، در دسترسـش نبوده و فکرش را هم نمی کرد - نائل می گشت.
چه پس از نابودي این جبهه، میدان براي معاویه خالی و بی رقیب می ماند و امکان همه گونه ترکتازي وجولان می یافت و در نتیجه، امام حسن(ع) به همان سرانجامی که سخت از آن پرهیز داشت دچار می گشت و فداکاري و جانبازي او نیز در آراء عمومی بجز اعتراض و ایراد اثري بجاي نمی گذاشت.
این بود که امام حسن(ع) احساس کرد باید معاویه را در گردن کشـی و گسـتاخیش آزاد بگذارد و او را بوسیله قدرتی که بدستش افتاده در معرض آزمـایش عموم بگـذارد.
بـا اینحـال در قرار داد صـلح از او تعهـد گرفت که در روش خود و یاران و هوادارانش ازکتاب خدا و سـنّت تخطّی نکند، شـیعیان را درشمار امویان بگناهی نگیرد، شیعیان از همه ي مزایا وحقوقی که دیگران از آن بهره مندند، برخوردار باشـند و شـرط دیگري که امـام حسن(ع) خود می دانست معـاویه به هیچیـک از آنهـا وفـا نخواهـدکرد وخلاف آن را بجای خواهد آورد.
این زمینه اي بود که امام حسن(ع) براي برداشـتن نقاب ازچهره ي زشت امویان و زدودن لعاب رنگینی که معاویه بر روي خود کشـیده بود، فراهم سـاخت وکـاري کرد که معـاویه و دیگر قهرمانـان (بانـداموي) بـا همـان واقعیّت جاهلی و با همان دلهاي بیگانه از روح اسـلام وسینه هاي پرکینه ئی که لطفها و محبتهاي اسلام سرموئی ازکین هاي بدر وحنین را از آن نزد دوره بود، به مردم معرّفی شوند.
#نرمش_قهرمانانه
@roozneveshthayeman
روز نوشتهای من
علّت صلح امام حسن(ع) با معاویه در کلام رهبری معاویه بـاهوش شـیطنت آمیز، اهریمن وار، دست بسوي احکـام
برای کسانی که شبهه صلح امام حسن(ع) در ذهنشان هست بفرستید.
🌹
سِرّ محمّد (صلّی اللهُ علیهِ وَآله وَسَلَّم)
نفوذ بین یاران، تطمیع اطرافیان، ترورهای نافرجام، تحریم های اقتصادی سنگین، پروژه جاسوسی حتّی در منزل و اندرونی، ایجاد تفرقه بین اصحاب، تزریق پول های هنگفت از جانب یهودیان جهت تبلیغات ضد اسلام، القاء یأس و ناامیدی، ترساندن مردم از جنگ و جهاد و شهادت و در رکاب پیمبر بودن و بهانه تراشی های متفاوت و اِن قُلت های متعدّد، از جمله نقشه ها و توطئه های دشمنان حضرت محمّد(ص) از زمان اعلام نبوّت ایشان بوده است.
جمله ای که از جانب دشمنان حضرت محمّد(ص) در تاریخ ماندگار شد، این است که کاری خواهیم کرد که نام او از زبان ها بیافتد و کسی دیگر از او یاد نکند!
امّا سرّ ماندگاری نام او بر مأذنه ها و منابر بعد از تلاش های گسترده جهت نابودی راه و نام و مکتب او چه می باشد؟
۱. اراده الهی
خداوند بر هر امری اراده کند، همان محقّق خواهد شد و او اراده کرده است که نور نبوّت محمّدی تا آخرین لحظه زمان در دنیا بتابد ولو خیل عظیمی از مردم با آن ممانعت بورزند.
۲. حُسن خُلق محمّد(ص)
چنان سیره ای از خود بجای گذاشته است که هر مکتبی همچو رهبری با چنین سیره ای در گنجینه خود داشت با آن گوش عالم را کَر و ادّعای فرمانروایی بر جهان را بر مأذنه ها فریاد می کشید.
سیره ای که تمامی راستگویان عالم در برابر آن سر تعظیم فرود آورده و معترف به حقّانیّت آن هستند.
۳. یاران باوفا
گروه اندک چه بسا بر گروه کثیر غلبه پیدا کنند.
آری یاران راستین حضرت محمّد(ص) و رهروان واقعی او گرچه کم بودند و هستند ولی همین اندک در برابر خیل عظیم غافلان و جاهلان و دشمنان پیروزمندانه از دام بلاها و فتنه ها و غرض ورزی ها به سلامت عبور کرده اند و در حال سپردن پرچم 《یامحمّد(ص)》 به آخرین فرزندش از سلاله پاک فاطمه زهرا(س) هستند تا او جهان را پر از نام محمّد صلّی الله وعلیه وآله وسلّم کند.
#شهادت_حضرت_محمّد(ص)
@roozneveshthayeman
🏴 🏴 🏴
روایتی زیبا از پیامبر اکرم(ص)
پیامبر اکرم(ص) فرمودند:
چهار چیز از خود گناه بدتر و شرش بیشتر است.
《أَرْبَعَةٌ فِي الذَّنْبِ شَرٌّ مِنَ الذَّنْبِ الِاسْتِحْقَارُ وَ الِافْتِخَارُ وَ الِاسْتِبْشَارُ وَ الْإِصْرَارُ》
(مستدرک، ج۱۱، ص۳۴۹).
انسان گاهی گناهی انجام می دهد و با خود می گوید که چیزی نشده، کار بدی انجام نداده ام، دفعه اوّل هست، نگاه اوّل که عیبی ندارد، خدا بزرگ است می بخشد و از این جملات.
به این کار می گویند استحقار. یعنی کوچک شمردن گناه.
گاهی انسان گناهی را انجام می دهد و از اینکه این گناه را انجام داده نه تنها شرمنده نیست، بلکه به انجام آن افتخار هم می کند.
مثلاً می گوید خوب کردم که فلانی را کشتم، یا زدم. حَقّش بود و باید فلان بلا را سرش می آوردم. یا آبروی کسی را می برد و یا هر خلافی دیگر انجام می دهد و با افتخار آن را برای دوستانش تعریف می کند.
به این می گویند افتخار.
گاهی انسان علاوه بر آنکه گناه می کند، از انجام دادن این گناه احساس شادمانی و خوشحالی می کند و مستانه غرق در انجام گناه می شود.
همانند بنی امیّه، که در زیارت عاشورا می خوانیم، از کشتن امام حسین(ع) و خاندان و یاران و فرزندان ایشان خوشحال و مسرورند.
به این کار استبشار گویند.
گاهی انسان بر انجام دادن گناهی مداومت دارد و بارها آن را تکرار می کند و با وجود توبه و آگاهی از عواقب آن گناه، آن را بارها و بارها تکرار می کند.
به این عمل اصرار بر گناه گویند.
پیامبر اکرم(ص) این چهار عمل را از خود گناه بدتر و شرش را بیشتر می دانند.
جهت تعجیل در فرج امام زمان(عج) صلوات.
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم.
@roozneveshthayeman
هدایت شده از گام دوم انقلاب
❗️ *آیا برای ایجاد سلامت عمومی میتوان به زور متوسل شد؟*
🌀شهید مطهری پاسخ می دهد
با خانواده نشستیم مرور خاطرات امام رضایی کردیم. اولین جمله ای که به زبان جاری شد، این بود که، همیشه، هر وقت، هر بار، که رفتیم مشهد زیارت، اون سفر بهمون همیشه خوش گذشته بود.
حتّی اون سفری که یهویی شد و دوسه روزه رفتیم و توی ماشین خوابیدیم، هم بهمون خوش گذشته بود.
این اگه از رئوفیّت امام رضا نیست پس از چی هست؟
ما که اگه هر سال یکبار نریم مشهد سالمون سال نمیشه.
چه خوب هست اونایی که مشهد نرفتن یا خیلی وقت هست نرفتن رو راهی مشهد مقدس کنیم.
پَ.نَ.پَ
خدا به من توفیق داده و لذّت راهی کردن مسافر به مشهد الرضا رو چشیدم.
#عمل_خیر
#همه_خادم_الرضاییم
دیشب و امروز صبح در حرم آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام غوغایی بوده و مردم عاشق جهت زیارت و عزاداری سنگ تمام گذاشته اند.
اما ظاهراً برخی از آقایان مدّاح با سوء استفاده کردن از احساسات مردم برخی جملاتی را بیان کرده اند که مُشعر اختلاف و دشمن شاد کن هست.
مثلاً یک بیت شعر خوانده اند به این مضمون که شمایی که اعتقاد به شفاعت امام رضا(ع) ندارید و با ماسک اومدی چسبیدی به پنجره فولاد، برو و پنجره فولاد رو ول کن.
باید به این برادر و سایر طرفداران این خط فکری عرض کنم که ایمان درجاتی دارد.
در اصحاب پیامبر و اهل بیت نگاه کنید. با هر فردی در سطح خودش برخورد میشود.
اگر شما درجه ایمانتان بالا هست نباید بقیه را برانید. یا بقیه را بی دین بحساب بیاورید و تحقیر کنید.
مگر امام رضا(ع) برای شما هست که تعیین تکلیف میکنید که بماند و کی برود؟!
هرکه ایمانش بالاتر هست متواضع تر و نسبت به زیر دستان با ادب بیشتر برخورد میکند.
در ایامی که فتنه ها و امتحانات گوناگون به سراغ انسان میآید به توصیه شهدا نگاه کنید به دو لب مبارک رهبری که ایشان چه میفرمایند.
اگر امروز در ولایت پذیری از رهبری نمره قبولی گرفتیم ان شاء الله فردا روزی که بزودی خواهد بود ان شاء الله در ولایت پذیری از موعود حضرت حجّت عجّل الله تعالی فرجه الشّریف سربلند بیرون خواهیم آمد.
والعاقبة للمتّقین.
#امام_رضا(ع)
#بصیرت
#عمل_به_وصیت_شهدا
#پیرو_رهبر
@roozneveshthayeman
دشمن دانا، به از نادان دوست
در ایّام پایانی ماه صفر، مسئله ای فکرم را به خود مشغول کرد و آن پیدا کردن نقطه مشترکی بین سه مصیبت شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بود.
چند روزی به این مسئله فکر کردم تا در سحر روز شهادت امام الرئوف پاسخ خود را یافتم.
نقطه مشترکی که در هر سه مصیبت وجود دارد، دوستان نادان هستند.
جملاتی از این دوستان نادان در تاریخ ثبت شده است که درد مصیبت وارده از فقدان این نورهای مقدّس، دوچندان شده و زنگ خطری است که برای یکایک مدّعیان محبّت اهل بیت وجود دارد.
یکی پیامبر را، زبانم لال، مجنون و دیوانه می خواند و قلم و دوات را به او نمی دهد.
دیگری حسن بن علی(ع) را به علّت صلح با معاویه مُذِلُّ المؤمنین می خواند.
و جاهل دیگری ولیعهدی امام رضا را به جهت دنیاخواهی و دنیا طلبی او عنوان کرده است.
تهمت، افترا، دروغ پردازی و از این قبیل اعمال شنیئ از دشمنان بعید نیست و در طول تاریخ به عیان قابل مشاهده است.
امّا خطر در آنجایی بیشتر است که افرادی یا جاهلانه و یا عامدانه در لباس دوست سخنانی می گویند که ضربات سخت تری بر پیکره جبهه حقّ وارد آمده است و بعلّت ناپیدا بودن دشمنیشان، دیرتر و کمتر بدان پرداخته می شود.
خدایا به حق علی بن موسی الرضا امام الرئوف، غریب طوس، شمس الشموس بصیرت ما را بیفزا و دوستی ما با اهل بیت را واقعی و دائمی بگردان.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ.
#امام_رضا
#بصیرت
@roozneveshthayeman