*روشنا*
به اطلاع می رساند جلسه وبینار اعضای شبکه روشنگران فرهنگی با سخنرانی استاد علي پورجباري استاد عملیات روانی و جنگ نرم در تاریخ دوشنبه 1400/03/10 از ساعت 15:00 با موضوع "بايسته هاي گفتماني و تبييني جبهه انقلاب پس از احراز صلاحيتها" برگزار می گردد.
لینک شرکت در وبینار:
https://rubika.ir/roshana_ir
📼 اطلاعاتی مفید در خصوص جنگ نرم
💠 جنگ نرم حداقل در ۶ سطح بررسی میشود:
🔹 روشهای اعمال جنگ:
1⃣فریب مردم
2⃣شایعهپراکنی
3⃣شبههافکنی در جامعه
4⃣کارشکنی در برنامهها
5⃣نفوذ ( نفوذ در اشخاص - نفوذ در ارکان - نفوذ در برنامهها و تصمیمات)
6⃣برخی اغتشاشات صنفی
#روشنگری
#انتخابات
#من_رای_میدهم
@roshana_esfahan
🇮🇷🌸
🍀
✅ #یادداشت
🌀 موضوع: نقش رسانهها در مشارکت حداکثری
✍ یونس باقرزاده
🍃🌻🍃
🔻 دنيايي كه در آن بسر مي بريم دنيايي آكنده از تحولات شگرف در عرصه ارتباطات است، تحولاتي كه در نحوه تبليغات و تحت الشعاع قرار دادن افكار عمومي نيز تسري يافته است. اكنون در يك برهه زماني تاريخي به سر مي بريم كه در آن پيشرفت هاي اشتراك اطلاعات توانسته است، رقابت هاي انتخاباتي را متحول كند. در واقع نخستين تشكيلات منظم براي تبليغات سياسي را پاپ گرگوري در سال ۱۶۲۲ ميلادي بنيان نهاد. ( صفوی، ۱۳۵۱ :۲۵۷)
🔹 انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران و حضور گسترده و آگاهانه مردم در این عرصه به علت اثرگذاری آنان در سیاست های کلان نظام و خنثی سازی نقشه های دشمنان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و نقش کلیدی رسانه ها به عنوان پل ارتباطی و رکن چهارم مردم سالاری در افزایش مشارکت حداکثری قابل چشم پوشی نیست.
🔸 انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در یکی از حساس ترین برهه های زمانی قرار دارد و کلید واژه " مشارکت حداکثری" در تمامی انتخابات از تاکیدات و منویات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است که رسانه ها می توانند با تشدید فعالیت های خود به ویژه از منظر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، زمینه را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات فراهم کنند.
🌀 در ادامه برخی به برخی از گزاره های رسانه ای در مشارکت حداکثری اشاره خواهد شد:
1⃣ رسانه ها با رعایت اخلاق حرفه ای، امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم می توانند میزان مشارکت در انتخابات را افزایش دهند.
2⃣ رسانه ها باید با نقد سازنده عملکرد، کارنامه و برنامههای نامزدهای ریاست جمهوری را به دور از تخریب بررسی کنند.
3⃣ رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی باید در مخاطب احساس نیاز ایجاد کرده و با تولید محتوای خبری مناسب، تبیین برنامه ها و خط مشی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... داوطلبان انتخاباتی؛ نقش ویژهای در ترغیب مردم به مشارکت حداکثری ایفا کنند.
4⃣ با اطلاع رسانی واقعی و به دور از هرگونه گرایشی سیاسی و جناحی زمینه مشارکت بیشتر و پرشور رای دهندگان در پای صندوق های رای را فراهم کنند.
5⃣ تخریب و سیاه نمایی در آیینه رسانهها نه تنها فایده و ثمری برای جناح و نامزد مورد نظر ندارد بلکه کل نظام را هدف قرار میدهد و ابزاری برای سوء استفاده رسانههای معاند و تشویش اذهان عمومی و در نهایت ایجاد حس بی اعتمادی در جامعه میشود.
6⃣ رسانه ها در فرصت باقی مانده تا انتخابات، باید نهایت تلاش خود را جهت امید به مردم و توجه ویژه به برنامه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و... نامزدهای انتخاباتی که باعث تقویت رفتار انتخاباتی و حضور حداکثری و آگاهانه مردم می شود؛ انجام دهند.
#روشنگری
#مشارکت_حداکثری
#انتخابات
@roshana_esfahan
شعبه اخذ رای در استان اصفهان تعیین شد
دبیر ستاد انتخابات اصفهان:
🔹سه هزار و 453 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات بیست و هشتم خرداد امسال در این استان تعیین شد.
🔹بیشترین تعداد شعبه های اخذ رای در شهرستان اصفهان با یک هزار و 112 شعبه است.
🔹حدود سه میلیون و 644 هزار نفر از جمعیت بیش از پنج میلیون نفری استان اصفهان در انتخابات 1400 واجد شرایط رای دادن هستند.
@roshana_esfahan
🔸پناهیان:
🔴 کشور از ثبات برخوردار شده است/ تصمیم شورای نگهبان کارشناسانه بود
استاد پناهیان با بیان این که احکام سیاسی در اسلام بسیار مهمتر از احکام فردی است، بر اهمیت رفتار سیاسی صحیح و پاداش و عقاب چندبرابری آن تأکید کرد و با اشاره به این که کشور ما بیش از حد دار سیاست زدگی شده است، گفت: اقدام شورای نگهبان در احراز صلاحیتها نشان داد کشور به ثبات رسیده است و اکنون میتواند به جای سیاست سیاسی بازی در مباحث مختلف از جمله انتخابات ریاست جمهوری به صورت تخصصی و کارشناسانه ورود پیدا کند.
@roshana_esfahan
⭕️ تکنیکهای انتخاباتی در رسانهها
🗳 استهزا و تمسخر کردن
@roshana_esfahan
سخنرانی مکتوب؛ هیجان سیاسی و آرامش انقلابی.pdf
حجم:
512.5K
🔰 #بخوانید | هیجان سیاسی و آرامش انقلابی
🔹 چرا هیجانات کاذب سیاسی در انتخابات مانع فهم صحیح انقلابی است؟
🔖 گفتاری از حجت الاسلام استاد پناهیان
@roshana_esfahan
🔴ترفندهای جنگ روانی در انتخابات
❌❌تاکتیک تفرقه و تضاد: برای ایجاد جنگ روانی در انتخابات بسیار کاربردی است. معمولا به اختلافات مذهبی و نژادی اشاره می شود تا وحدت میان افراد از بین برود. تفرقه میان حامیان یک جریان فکری آنها را درگیر مشکلات مضاعف میکند. در نهایت انرژی و قدرتی برای ادامه مبارزات انتخاباتی در جناح رقیب باقی نمی ماند.
❌❌تاکتیک القاء: برای جهت دهی به افکار عمومی از طریق القاء پیام
🔷 کارکردهایالقاء:
۱) القای پیروزی قطعی کاندیدای مورد نظر
۲) القاء در خطر بودن منافع مخاطبان
۳) القای فضا امنیتی و ترس به جامعه
✍مرجانساعدی
♦️منبع: وبسایت کانونآگهی وتبلیغات نبض
#انتخابات
#انتخاب_درست_کار_درست
@roshana_esfahan