🌿🌹🌿
مجموعه #استوری
#بصیرت سواد نیست، بینش است.(۱)
#جهاد_تبیین
https://eitaa.com/joinchat/2639790170Ca53fab4355
🖼 جزئیاتی از بازداشتیهای اغتشاشات
🔹بازداشتیهایی که تحت تاثیر هیجانزدگی در خیابانها حاضر شده بودند اما نقشی در آتشافروزی و اعمال خشونتآمیز نداشتند با دادن تعهد آزاد شدهاند.
https://eitaa.com/joinchat/2639790170Ca53fab4355
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥#صرفا_جهت_اطلاع | زن زندگی آزادی واقعی امروز در بیت رهبری ☺️
🍃🌹🍃
#روشنگری | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
https://eitaa.com/joinchat/2639790170Ca53fab4355
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وقتی پشت در دستشویی موندی و ربطش میدی به اعتراضات😂
https://eitaa.com/joinchat/2639790170Ca53fab4355
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
💠درباره نخبگان
💎نخبه یکی از مهمترین ثروتهای انسانی کشور است.
📊یک رکنِ مهمّ پیشرفتِ کشور، دانشگاه و در دانشگاه هم عمدتاً نخبگان علمی هستند.
📌دانشگاه یکی از بزرگترین موانع در مقابل سلطهی استکبار است.
👨🎓عناصر ایجاد نخبگی:
📍استعداد و فکر خدادادی
📍همّت و تلاش
📍هدایت و توفیق الهی
📚زمینههای نخبهپروری پس از پیروزی انقلاب اسلامی:
👈توسعهی دانشگاهها
👈گسترش دامنهی دانشگاهی؛ چه دانشجو، چه استاد
👈توسعهی علم و پژوهش
💪در هر مسئلهای که دانشمندان ما ورود کردند و متمرکز شدند، کاری کردند که در محافل علمیِ جهان مورد تحسین واقع شد [مانند]:
🔸تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگاه رویان
🔹پیشرفت در بیوشیمی و دست یافتن به کرسی یونسکو در این رشته
🔸پرتاب ماهواره به فضا
🔹ساخت رباتهای انساننما در دانشگاه تهران
🔸دستاوردهای بنیادین در صنعت هستهای
🔹ساخت تجهیزات پیشرفتهی موشکی و پهپادی
🔸ساخت واکسنهای پیچیده، بخصوص واکسن کرونا
❇️نخبه به عنوان یک توصیف ارزشی، آن انسانِ صاحب استعدادِ پُرکارِ پُرتلاشی است که از هدایت الهی بهره گرفته باشد.
💠انتظارات از نخبگان
♦️بهکارگیری توانایی و ظرفیّت شخصی برای حلّ مشکلات کشور
♦️عدم غفلت از تواناییهای خود و ظرفیّتهای کشور
♦️عدم غفلت در برابر دشمن
💠انتظارات از دستگاهها در قبال نخبگان
✅در یک کلمه: از دستگاهها توقّع داریم که از نخبگان حمایت کنند.
✖️حمایت همیشه به معنای پول دادن نیست.
⭕️حمایت [باید]:
📌عاقلانه
📌بخردانه
📌با توجّه به جوانب گوناگون باشد.
1️⃣این دو توقّع را برآورده کنیم برای [نخبگان]:
⭕️[ایجاد] اشتغالِ مناسب با دانش[آنها]
⭕️[ایجاد] امکان ادامهی تحقیقات [و] ارتباط با مراکز علمی دنیا
♻️در این زمینه هر چه خرج کنیم، این هزینه نیست، سرمایهگذاری است.
🔍در مورد ارتباط با مراکز علمی دنیا هم وزارت خارجه میتواند فعّال باشد.
2️⃣تغییر شاخص ارزیابی نخبگی از مقالات به حلّ مسئله برای دستگاههای ذیربط
3️⃣ نشان دادن افق روشن به نخبگان
🔻هم استاد،
🔻هم مدیران آموزش عالی،
🔻هم فعّالانی که در رسانهها کار میکنند،
🔻چه صاحبان صنایع و شرکتهای دانشبنیان،
👈فضا را فضای شوقانگیزی برای نخبهها قرار بدهند.
🚨امروز ناامید کردن نخبهها و بیآینده نشان دادن نخبهها به نظر من بخشی از جنگ نرم دشمن است.
🏷درباره تصحیح افق دید
📡از اوایل انقلاب اسلامی، غربیها در تبلیغاتشان این جور وانمود میکردند که نظام جمهوری اسلامیِ بر اثر انقلاب بهوجودآمده، رو به زوال است.
🗣یک عدّهای هم متأسّفانه در داخل ــ حالا یا از روی غفلت، بعضیها هم از روی بدخواهی ــ همین را ترویج میکردند.
☝️آنچه به نظر من در این زمینه ما بایستی نگاه کنیم، این است که ببینیم تحلیلمان از اوضاع چیست؟
🔻دو نظامِ تحلیلی از اوضاع کشور:
1️⃣همراهی با هنجارهای همهگیر و سلطهگر جهانی
👈آن کسانی که این تحلیل را میکنند، دیگران را متوهّم تصوّر میکنند!
2️⃣تحلیل انقلاب
👈این تحلیل، واقعیّات را میبیند؛
🔺نه فقط واقعیّات خوب را، [بلکه] واقعیّات بد را هم میبیند.
⏫با گذشت چهار دهه میتوان فهمید که کدام یک از این دو تحلیل، واقعبینانه است؛
✖️تحلیل غربگراها و غربیها واقعبینانه است، و ما متوهّمیم؛
✅یا نه، تحلیل انقلاب واقعبینانه است، آنها متوهّمند.
👌نخبههای بزرگ، معتقد به انقلاب، معتقد به این راه، در حال تلاش و جدّیّت،
🔻بعد از گذشت چهار دهه و بعد از این همه دشمنی و بعد از این همه تبلیغات؛
✔️دلیل بهتری از این وجود دارد برای اینکه نشان بدهد آن تحلیل، تحلیل غلطی است و تحلیل درست، تحلیل انقلاب است؟
🍀پروردگارا! ما را در راه خودت ثابتقدم بدار. پروردگارا! ما را با هدایت خودت و با توفیق خودت به راه راست، در حرکت کامل دربیاور. پروردگارا! دشمنان ملّت ایران را منکوب و مغلوب ملّت ایران کن.
❤️ قدر نخبگان را میدانم
🔺 عبارات مهم رهبر انقلاب اسلامی در #دیدار_نخبگان. ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
🔍 متن کامل بیانات👇
https://khl.ink/f/51184
Eitaa-Live-1665860120254_1_1.mp3
24.47M
🔰 «پاسخ به شبهات معترضین حوادث اخیر»
⁉️ چرا حکومت جمهوری اسلامی در ایران به #رفراندوم گذاشته نمیشود؟!
⁉️ چرا رهبری در ایران، این میزان قدرت اختیار دارد؟!
⁉️ چرا حجاب در ایران #اجباری است؟!
⁉️ آیا در جمهوری اسلامی ایران، #آزادی هست؟!
⁉️ چرا زنان آزادی ندارند؟! چرا به آنان #ظلم میشود؟!
⁉️ چرا آزادی بیان در ایران نیست؟!
و پاسخ به شبهات دیگر....
https://eitaa.com/joinchat/2639790170Ca53fab4355
🇮🇷
📝#صرفا_جهت_اطلاع | واکنش علی ضیا به حوادث اخیر
🍃🌹🍃
✅ من لباس چرک هایم را در حیاط همسایه نمی شورم
👌 مرگا به من که با پر طاووس عالمی یک موی گربه وطنم را عوض کنم
#روشنگری
https://eitaa.com/joinchat/2639790170Ca53fab4355
🔰ضرورت تشکیل اتاق فرمان مدیریت منسجم فرهنگی اجتماعی
🔆 رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نوع مواجهه با افرادی که در حوادث اخیر به خیابان آمدند فرمودند:
🔻«حکم اینهایی که میآیند در خیابان یک جور نیست؛ بعضیها یا عامل دشمناند یا اگر عامل دشمن هم نیستند همجهتِ با دشمناند، با همان اهداف میآیند در خیابان. بعضیها هم هیجانزدهاند، اینها یک حکم ندارند. این دستهی دوم را با کار فرهنگی باید درست کرد. دستهی اول را نه، مسئولین قضایی و امنیتی موظفند کارهایشان را انجام بدهند، این که حالا کسی بگوید که آقا فضا را امنیتی نکنید بله ما هم موافقیم تا آنجایی که ممکن است فضای کشور نباید امنیتی بشود. اما کار فرهنگی در جای خودش، کار غیرفرهنگی هم در جای خودش، بایستی انجام بگیرد به اینها توجه بکنید.»
🔆 پیش از این نیز در بیاناتشان در دانشکده افسری هم همین نکته را گوشزد فرمودند:
🔻«کسانی که در خیابان فساد و تخریب میکنند و کردند، اینها همه یک حکم ندارند. بعضی از اینها جوانان و نوجوانانی هستند که هیجان ناشی از ملاحظهی فرض کنید که فلان برنامهی اینترنتی اینها را به خیابان میکشاند؛ هیجانیاند، احساساتیاند، احساساتی میشوند میآیند. البتّه همهی اینها، در مجموع، عدّهی بسیار کمی هستند در مقابل ملّت ایران و در مقابل جوانان مؤمن و غیور ایران اسلامی؛ لکن همینهایی که هستند، یک عدّهشان کسانی هستند که آنها را احساسات و هیجان به خیابان میکشاند؛ مشکل اینها را با یک تنبیهی میشود حل کرد؛ یعنی هدایتشان کرد و تفهیم کرد که اشتباه میکنند.»
💢قطعا این تفکیک هوشمندانه و مدبرانه، ناشی از نگاه پدرانه رهبر انقلاب به آحاد ملت به ویژه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم است که در سالهای گذشته بارها بروز و ظهور داشته و شرحش مجال مفصل دیگری میطلبد اگرچه گوشهای اندک از آن در مجموعه مستند غیر رسمی به تصویر کشیده شده است.
♻️ اما موضوع این یادداشت نوع مدیریت و راهبری صحنه در این دو گونه برخورد با دو جنس کاملا متفاوت است.
♦️در تحلیل بعد امنیتی ماجرا و برخورد قضایی و امنیتی با اغتشاشگرانِ سازمان یافته و آموزش دیده و عوامل دشمن، نهادهای ذیربط به وظیفه خود عمل میکنند و با در نظر گرفتن ابعاد پیچیده و گسترده موضوع، نهادی بالادستی مانند شورای عالی امنیت ملی، جهت اتخاذ تدابیر مناسب و تعیین وظایف دستگاههای مختلف و ایجاد انسجام و اتحاد و سرعت و دقت در عمل، این بخش را راهبری و هدایت مینماید. یعنی جای فرماندهی واحد کار غیرفرهنگی (امنیتی) تقریبا مشخص است.
⁉️ حال سوال این است که جای مدیریت منسجم کار فرهنگی کجاست؟!
⛔️ بهترین سخنان و با انگیزه ترین فعالیتها و اقدامات فرهنگی چنانچه سنجیده شده و هدفمند و هماهنگ و در جای خود نباشد گاه ممکن است نه تنها بی اثر و خنثی کننده باشد بلکه ممکن است به ضد خود تبدیل شود و مورد سوء استفاده نیز قرار گیرد. از آن طرف نداشتن یک نقشه راه و طرح و برنامه برای حرکت فعالانه موجب انفعال و بی تحرکی خواهد بود.
⚠️ به نظر میرسد بخش فرهنگی و اجتماعی هم به طور جدی نیازمند وحدت مدیریت و راهبری میدان و نقش آفرینی و کنشگری فعال و مؤثر یک نهاد بالادستی است.
✅ دعوت از همه دستگاهها و بخشهای مختلف فرهنگی اجتماعی کشور اعم از وزارتخانههای آموزش و پرورش(با نقش محوری در امر تربیت)، علوم تحقیقات و فناوری، فرهنگ وارشاد، سازمان صداوسیما، بسیج و سایر نهادهای مسئول و مرتبط با موضوع به همراه دعوت از کارشناسان و نخبگان خبره فرهنگی اجتماعی، جامعه شناسان و روانشناسان فرهیخته و کارآمد، فعالان فرهنگی تربیتی، معلمان و اساتید دغدغهمند و با تجربه و تقسیم وظایف هر یک میتواند از جمله کارکردها و ماموریتهای این نهاد بالادستی یا به تعبیری اتاق فرماندهی واحد باشد.
✅ بر این اساس پیشنهاد میشود، شورای عالی انقلاب فرهنگی یا جایی مشابه آن به مثابه اتاق فرمان، با حضور مسئولان عالی رتبه نظام مرتبط با موضوع با تعریف کارویژه و ماموریت مشخص و ساختاری چابک، اولا به تحلیل علمی و کارشناسی از شرایط موجود با رویکرد فرهنگی اجتماعی برسند و یک قرابت ذهنی نسبی میان متولیان امر ایجاد شود و ثانیا با اولویت بندی، دسته بندی، زمانبندی و هماهنگی اقدامات بر اساس یک نقشه راه، این بعد مسأله نیز دنبال شود.
https://eitaa.com/joinchat/2639790170Ca53fab4355
حجتالاسلام طائب:آمریکاییها از اردیبهشت برنامه اغتشاشات را طراحی کردند
🔹️مشاور فرمانده کل سپاه: برنامه دشمن این بود که از مهرماه اغتشاشات را با دو بهانه حجاب و مسائل معیشتی، صنفی در دانشگاهها اجرا کند، شروع حرکت از دانشگاههای تهران با مسائل صنفی و سپس گسترش به دانشگاههای کشور، پیوند زدن به مدارس و معلمان، سپس مسائل قومی و مذهبی و بعد هم اگر موفق شدند حمله به مراکز حساس سناریوی دشمنان بود.
🔹️هدف دشمنان این است که قدرت جمهوری اسلامی را مهار کنند و میگویند جمهوری اسلامی در روند جهانی در حال قدرت یافتن است و این قدرتمندی مدل حکمرانی جدید در جهان ایجاد کرده و دموکراسی غرب را به چالش کشیده است پس باید آن را تضعیف کرد.
https://eitaa.com/joinchat/2639790170Ca53fab4355
💢۱۰ راهکار برای آنکه از کودکان تان در شبکه های اجتماعی محافظت کنید:
✔️۱. مراقب باشید کودکان کم سن بدون نظارت از شبکه های اجتماعی استفاده نکنند.
✔️۲. تنظیمات امنیت و حریم خصوصی دستگاههای قابل اتصال و همراه را به طور مرتب بررسی کنید.
✔️۳. تنظیمات حریم خصوصی حسابهای کاربری را به صورت مداوم بررسی کنید.
✔️۴. از نرم افزارهای فیلترینگ و مانیتورینگ استفاده کنید.
✔️۵. برای استفاده از شبکه های اجتماعی و دستگاههای متصل، قانون بگذارید.
✔️۶. سعی کنید عادتهای کودکان و نوجوانان خود را بشناسید.
✔️۷. الگوی مناسبی برای کودکانتان باشید.
✔️۸. سعی کنید در مورد فناوریهای جدید به روز باشید.
✔️۹. مراقب تصاویر و مطالبی که کودکانتان در شبکه های اجتماعی ارسال می کنند باشید.
✔️۱۰. اتصال به اینترنت برای کودکان در اتاق خصوصی ممنوع
https://eitaa.com/joinchat/2639790170Ca53fab4355
1522605827_1656433582.mp3
51.54M
🇮🇷
🔊صوتی | شیوه تعامل با دانش آموزان معترض
🍃🌹🍃
🎙حجه الاسلام استاد راجی
👈پنج شبهه اصلی دانش آموزان و چگونگی برخورد با آنها
🌕کانال روشنا، استان اصفهان
👇👇👇
🆔https://eitaa.com/joinchat/2639790170Ca53fab4355