🔵 «مناجات شعبانیه» در کلام شهید مطهری
🔸امیرالمؤمنین(ع) و امامانِ از اولاد او این مناجات را میخواندهاند. دعایی است در سطح ائمه(ع)، یعنی خیلی سطحِ بالاست. .
🔸انسان وقتی این دعا را میخواند، میفهمد که اصلًا روح نیایش در اسلام یعنی چه! در آنجا جز عرفان و محبت و عشق به خدا، جز انقطاع از غیر خدا (نمیدانم چه تعبیر بکنم) و خلاصه جز سراسر معنویت، چیز دیگری نیست، و حتی تعبیراتی است که برای ما تصورش هم خیلی مشکل است: .
💓الهی! هَبْ لی کمالَ الْانْقِطاعِ الَیک وَ أنِرْ ابْصارَ قُلوبِنا بِضِیاءِ نَظَرِها الَیک؛ [خدایا كمال جدایی از غیر خودت را براى رسيدن به خودت به من ارزانى كن، و ديدگان دلهايمان را به پرتو نگاه به سوى خويش روشن كن]
💓الهی وَ ألْحِقْنی بِنورِ عِزِّک الْأبْهَجِ فَاکونَ لَک عارِفاً وَ عَنْ سِواک مُنْحَرِفاً؛ [خدايا مرا به نور عزّت بسيار زيبايت برسان تا عارف به وجودت گردم، و از غير تو رویگردان شوم]
📝 استاد مطهری، تعلیم و تربیت در اسلام، ص223
🩸فاروق وصدیق(۱)🩸
القاب اختصاصی حضرت علی(ع) که دزدیده شدند
اهل سنت به جهل یا جدی به برخی از خلفا و صحابه پیامبر، القابی را نسبت دادند که شایستگی آن را نداشتند؛ لذا افرادی مثل خالد بن ولید را که در فسق و فجور، معروف و مشهور است را به سیف الله ملقب کردند و این در حالی است که نه رسول خدا و نه در تاریخ اسلام میتوان گواهی بر این قضیه یافت، بلکه همه این القاب از امیرالمؤمنین اخذ شده است.
در تاریخ اسلام پیامبر اکرم به برخی از افراد شایسته، القاب خاصی را عنایت فرمودند که شایستگی آن لقبها را داشتند. اما متاسفانه اهل سنت و جماعت ناخواسته و به تبعیت از اسلاف خود این القاب را برای کسانی بهکار بردند که نه رسول خدا سخنی را برای ایشان ایراد کرد و نه تاریخ گواهی بر شایستگی این افراد برای یدک کشیدن این القاب را داده است.
القابی که حاکی از روحیات بلند افراد و برخی صحابه پیامبر داشت، این القاب به مانند صدیق، فاروق، ذوالنورین، سیف الله، امیرالمومنین و ... که بنا به گفته عالمان بزرگ اهل سنت این القاب، لقبهای اختصاصی حضرت علی (ع) است که پیامبر اکرم به ایشان دادهاند و دیگران را سهمی در آن نیست.
در این نوشتار مختصر از کتب معتبر اهل سنت اثبات میکنیم که این القاب مختص به حضرت علی (ع) بوده است که توسط جاهلان و برخی از عالمان اهل سنت با جعل در آیات و روایات باعث گردیدند که حتی مردم عوام اهل سنت بدون هیچ تقصیری این موضوع را تکرار کنند و این القاب را به خلفای دیگر و برخی از اصحاب پیامبر بدهند.
اهل سنت لقب صدیق را به ابوبکر دادهاند و این در حالی است که در آیه شریفه خداوند میفرماید: «وَ کُونُوا مَعَ الصّادِقینَ.[توبه/119] و باشید شما از صادقین و راستگویان.»
لذا مراد پیامبر اکرم، حضرت علی (ع) است و بزرگان اهل سنت در کتب تفاسیر خود متفقاً به آن اذعان دارند و زمخشری در کتاب خود آن را ذکر کرده است.[1]
ابن ماجه در کتاب سنن خود آورده است که: «قال علی، انا عبدالله، اخو رسول الله، انا الصدیق الاکبر لایقولها بعدی الاّ کذّاب...[2] گفت حضرت علی من بندهی خدا، برادر رسول خدا، صدیق بزرگ هستم، کسی این ادعاها را بعد من نمیکند (خود یا دیگران را صدیق نمیخواند) مگر اینکه بسیار دروغگو است...»
متقی هندی در کتاب کنزالعمال خود آورده است که پیامبر به امام علی (ع) اشاره کرد و فرمودند: «انّ هذا اوّل من آمن بی و اوّل من یصافحنی یوم القیامه و هذا الصدیق الاکبر...[3] همانا علی اولین ایمان آورنده به من است و لذا نخستین کسی است که در قیامت با من مصافحه میکند و این علی صدیق بزرگ است...»
همچنین اهل سنت لقب فاروق را به عمر بن خطاب میدهند و این در حالی است که در روایات از پیامبر اکرم وارد شده است که حضرت فرمودند: «هذا فاروق هذه الامة، یفرّق بین الحق و الباطل...[4] این علی است که فاروق امت اسلام است، چرا که بین حقّ و باطل را جدا میسازد...»
و همچنین لقب ذوالنورین را هم به عثمان دادند و این در حالی است که صاحب دو نور، وجود مبارک حضرت علی (ع) است که دو نور عظیم و دو ستارهی نورانی یعنی امام حسن و امام حسین (ع) از فرزندان ایشان هستند و پیامبر به سبب این دو آقا زاده این لقب را به حضرت علی (ع) اختصاص دادهاند.
اما اهل سنت معتقدند که ذوالنورین بهخاطر ازدواج عثمان با دو دختر پیامبر به نامهای رقیه و ام کلثوم بوده است که افتخار دامادی رسول خدا را کسب کرد و صاحب این لقب خاص گردید، و این در حالی است که این دو دختر از دختران خواهر حضرت خدیجه (س) بودند و ربیبههای پیامبر محسوب میشدند. و استناد اهل سنت هم به این روایت است که میگویند در حدیثی وارد شده است که: «... لااله الاالله محمد رسول الله ابوبکر الصدیق و عمر الفاروق و عثمان ذوالنورین.[5] هیچ درختی نیست مگر آنکه روی برگهای آن نوشته شده است که (نیست خدایی جز خدای یگانه) و محمد رسول خداست و ابوبکر صدیق و راستگو است و عثمان جدا کنندهی حق از باطل است و عثمان صاحب دو نور است.»
ذیل این حدیث، طبرانی از بزرگان اهل سنت در کتاب خود مینویسد، این حدیث از جعلیّات علی بن جمیل رقّی است و این راوی وضاع الحدیث است؛ او متفرد به این حدیث است.
عالمان دیگر اهل سنت مانند خطیب بغدادی، ذهبی، ابن کثیر، ابن عدی، ابونعیم اصفهانی، و دیگران متفق القولند که این حدیث موضوع و جعلی است.
همچنین لقب سیف الله را به خالد بن ولید میدهند، کسیکه به زناکار بودن و شرابخواری و فسق و فجور و ظالم بودن معروف و مشهور است و نیازی به شواهد آوردن برای او نیست، بلکه این لقب اختصاصی حضرت علی (ع) است که در جنگ احد چنان مردانه و استوار در کنار پیامبر خدا جنگید (تا اینکه شمشیرش دوبار شکست و یا بر اثر ضربات پیدرپی شکاف برداشت) و در نهایت جبرئیل امین برای آن حضرت شمشیر ذوالفقار را آورد و ندا داد: «لافتی الاّ علی لاسیف الاّ ذوالفقار.[6] نیست جوانمردی مثل علی و نیس
ت شمشیری مگر شمشیر ذوالفقار.»
و همچنین لقب امیرالمومنین را اهل سنت به هر خلیفهای انتساب میکردند و این لقب حتی در حکومت بنیامیه و بنیالعباس هم روی خلفای غاصب و ظالم قرار گرفت و این در حالی است که این لقب اختصاصی حضرت علی (ع) است و بزرگان اهل سنت آن را در کتابهای خود ذکر کردهاند، مثلاً طبری در کتاب الولایه خود مینویسد: «انّ جبرائیل خاطب علیاً فی حیاة النبیّ و سمّاه امیر المومنین و قائد الغر المحجلین و سیدّ ولد آدم...[7] همانا جبرئیل در زمان حیات پیامبر اکرم با امام علی (ع) سخن میگفت و او را به این کلمات (امیرالمومنین، رهبر پیشانی سپیدان، آقای فرزندان آدم و ...) نامگذاری کرد.»
در نتیجه اینکه اهل سنت این القاب را با افتخار برای اشخاصی بیان میدارند، یا جاهل به روایات موجود در کتب خود هستند و یا از روی تعصب و عناد و غرض آن را برای برخی صحابه پیامبر و خلفای خود مطرح میکنند که اصلاً لیاقت این القاب را ندارند.
پینوشت:
[1]. تفسیر کشاف، زمخشری، داراحیاء التراث العربیه، بیروت، لبنان، ج2 ص220.
[2]. سنن، ابن ماجه، دارالفکر، بیروت، لبنان، کتاب فضل علی بن ابیطالب، باب 11 حدیث 120 ص49. جهت مشاهده تصویر کتاب کلیک کنید.
[3]. کنزالعمال، متقی هندی، موسسه الرساله، بیروت، لبنان، ج11 ص616 حدیث 32990.
[4]. شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، داراحیاء الکتب العربیه، بیروت، لبنان، ج13 ص200 خطبه 238.
[5]. معجم الکبیر، طبرانی، دارالنشر، مکتبه ابن تیمیه، قاهره، مصر، (1415ق)، ج11 ص64 حدیث 11093. جهت مشاهده تصویر کتاب کلیک کنید.
[6]. شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، داراحیاء الکتب العربیه، بیروت، لبنان، ج14 ص251.
[7]. الولایه، طبری، انتشارات اساطیر، تهران، ایران، (1362ش)، ص74 بخش فضائل علی(ع).
المناقب، خوارزمی، موسسه النشر الاسلامی، قم، ایران، (1417ق)، ص167 حدیث 200.
سلام علیکم 🌹💐
دوازدہ ویژگے یڪ"سخن خوب"*
*از دیدگاہ قرآن ڪریم؛*
❣ *۱.آگاهانہ باشد.*
*"لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ"*
❣ *۲.نرم باشد.*
*"قَوْلاً لَّيِّناً" زبانمان تیغ نداشتہ باشد.*
❣ *۳.حرفے ڪہ مے زنیم خودمان هم عمل ڪنیم.*
*"لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ"*
❣ *۴.منصفانہ باشد.*
*"وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا"*
❣ *۵.حرفمان مستند باشد.*
*"قَوْلًا سَدِيدًا" منطقی بزنیم.*
❣ *۶.سادہ حرف بزنیم.*
*"قَوْلاً مَّیْسُورًا" پیچیدہ حرف زدن* *هنر نیست. "روان حرف بزنیم"*
❣ *۷.ڪلام رسا باشد.*
*" قَوْلاً بَلِیغًا"*
❣ *۸.زیبا باشد.*
*"قولوللناس حسنا"*
❣ *۹.بهترین ڪلمات را انتخاب ڪنیم.*
*"یَقُولُ الَّتی هِیَ أحْسَن"*
❣ *۱۰.سخن هایمان روح معرفت و جوانمردی داشتہ باشد.*
*"و قولوا لهم قولا معروفا"*
❣ *۱۱.همدیگر را با القاب خوب صدا بزنیم.*
*"قولاً كريماً"*
❣ *۱۲.ڪمڪ ڪنیم تا درجامعہ حرف های پاڪ باب شود.*
*"هدوا الی الطّیب من القول"*######🌺🌺🌺
❓منظور از روزه قلب و زبان در این حدیث از امیرالمؤمنین چیست؟
🔸#روزه مراتبی دارد كه ابتدايیترين مراتب روزه همان روزه افراد عادی يعنی همان #روزه_شكم است كه تنها از خوردن و آشاميدن و در اصطلاح فقه، هر آنچه ظاهر روزه را باطل میكند اجتناب مینمايند و ايشان به حقيقت روزه توجهی ندارند و حاصلشان از روزه جز تحمل تشنگی و گرسنگی نيست.
حضرت علی عليه السلام در نهج البلاغه میفرمایند:
چه بسا روزهدارى كه بهره او از روزهاش گرسنگى است.
🔸مرتبهای بالاتر از اين مرتبه، #روزه_زبان است و آن عبارت از كنترل زبان از بيان كردن مطالب ناشايست است، لذا اجتناب از گناهانی چون سخن چيني، غيبت كردن، تهمت زدن، دروغ گفتن، علاوه بر پرهيز از خوردن و آشاميدن در زمان روزه داری، انسان را به مرتبهای بالاتر از مرتبه روزه شكم میرساند.
🔸بالاتر از اين مرتبه از روزه روزه تمامي اعضا و جوارح از جمله دست و پا و چشم و گوش است. اين مرتبه از روزه كه فقط نصيب خواص میشود انجام هر فعل ناشايست و حرامی را از روزه دار مانع میشود. در حقيقت خواص در اين مرتبه میبايست از هر گناهي چون نگاه حرام، صوت حرام و فعل حرام خود را حفظ كند. امام علی (عليه السلام) میفرمايند: «روزه تن عبارت است از خوددارى با اراده و اختيار از خوردن غذاها به انگيزه ترس از كيفر. رغبت به ثواب و روزه نفس عبارت است از نگهداشتن حواس پنجگانه از ديگر گناهان و خالى كردن دل از همه عوامل بدى.»
حضرت زهرا (سلام الله عليها) میفرمايند: اگر روزه دار زبان و گوش و چشم و اعضا و جوارح خود را نگه ندارد، روزه به چه كار او مىآيد؟»
🔸اما بالاتر از همه اين مراتب روزه، #روزه_قلب است كه اوج نورانيت روزه و جزء بالاترين مراتب تقواست.
و آن مواظبت خود از فكر و انديشه گناه است. امير مومنان علی عليه السلام میفرمايند: روزه دل از انديشه گناهان، برتر از روزه شكم از خوردن و آشاميدن است.
🔸امام صادق علیه السلام در روايتی میفرمايند: موسى بن عمران به شما امر كرد كه زنا نكنيد و من شما امر میكنم كه فكر زنا را در خاطر نياوريد چه رسد بعمل زنا زيرا آنكه فكر زنا كند مانند كسى است كه در عمارت زيبایی آتش روشن كند دودهاى تيره آتش زيبائيهاى عمارت را خراب میكند اگر چه عمارت آتش نگيرد يعنى فكر گناه خواه ناخواه در قلب مردم تيرگى ايجاد میكند و به صفا و پاكى دل آنها ضربه میزند و لو عملا مرتكب آن گناه نشوند.
4_5796162802376771139.pdf
270K
📋 فایل #پی_دی_اف
#خلاصه_مکتوب و پیاده سازی شده سخنرانیِ استاد #پناهیان
با موضوع: #ضرورت_امید_برای_ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸زندگی پس از زندگی
هرروز در ایام ماه مبارک رمضان
🕖 ساعت ۱۹
🕑 بازپخش ساعت ۲ بامداد
📺شبکه چهار سیما
💫 برنامه ای دیدنی، از بیان تجربیات مرگ موقت افرادی که در شرایط خروج موقت روح از جسم قرار گرفته اند.
☑️در این برنامه با تجربهگران مختلف از شهرها و روستاهای متعدد ایران طی ۴ سال پژوهش، مصاحبه حضوری انجام شده است.
👈 این برنامه در ۳۰ قسمت ۵۵ تا ۶۰ دقیقه ای تولید شده است.
✅ تا میتونید این برنامه رو به دوستان و آشنایان معرفی کنید
#جدی_بگیریم...
🍃آیت الله جوادی آملی : حضرت امیر (ع) هرشب بعد از نماز میفرمودند "تجهزوا رحمکم الله" آقایان آماده باشید ، بارهایتان را ببندید .
💢استاد #فاطمی_نیا ؛
ریشهی عرفان ، عمل به شریعت است! بدون عمل به شریعت اصلاً عرفان معنا ندارد. طریقت و شریعت مثل سرکه و عسل در سکنجبین ، به یکدیگر ممزوج و جدانشدنی هستند.اگر گمان کنیم که اینها از هم جدا میشوند اشتباه کردهایم ؛ اینها در دل و بطن یکدیگر میباشند .
* #رمضان #حیات_طیبه
🔺حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🔻يک حقيقتی هست كه اگر ما همين يك حقيقت را در این ماه مبارک پي ببريم، ماه رمضان مباركي بر ما گذشته است و خيلي چيز فهميده ايم و آن اين است كه ما در روزگار در يك مداري حركت مي كنيم و متدين به يك ديني هستيم كه پيغمبر آن دين زنده است.
🔸هر مقدار که ما بتوانيم بهره كسب كنيم، آنها بهره خواهند داد. اين يک مسأله كه رسول خدا زنده است.
🔹مسأله ديگر اين كه قرآن هم زنده است و تك تك آيات قرآن روح دارد و جان دارد. دو طرف اين قضيه و دو زاویه اين مثلث، يكيش مربوط به قرآن است كه زنده و جاندار است ويكي هم الگوهاي ديني ما (اهل بیت علیهم السلام) هستند كه آنها هم زنده هستند.
🔸يک زوايه ديگر این مثلث ميماند كه مربوط به ما است و آن اين است كه ما دلمان را زنده كنيم. اگر دل ما هم زنده شد ديگر همه چیز برای ما دارای حيات ميشود. يعني اگر دل ما زنده بشود، ممكن است بر لحظه لحظه ما آيات الهي تجلي كند.
🔹مینشينيم و برمیخيزيم آيات قرآني تجلي می كند و ما بهره و لذت فوق العاده می بریم. اگر ما ميگوئيم مسلمان هستیم يعني يك پيوند با حقايق جاندار داریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ #روزهگرفتن چطور باعث #افزایش_مقاومت_بدن در مقابل بیماریها میشود؟!
🔊 از زبان حکیم حسین خیراندیش
✅ برخی فواید روزه
۱. استقامت بدن
۲.اعتدال مزاج
۳. نزدیکی به خداوند عزوجل
۴.بی نیاز شدن از طب
۵.حکمت آمیز شدن بیان
۶.تقویت و سلامت قلب
۷.درمان قساوت قلب
۸.کاهش شهوت
۹.غذای روح
۱۰.پیشگیری از تمام بیماری ها
۱۱.افزایش عزت نفس
۱۲.استمراء غذا (جذب مواد غذایی در بدن)
۱۳.تقویت معده
۱۴.تیزهوشی و تقویت عقل
۱۵.تقویت حافظه
۱۶.سبکی و راحتی بدن
۱۷.ضعیف شدن شیطان
۱۸.افزایش رزق
۱۹.آسانی روز قیامت
۲۰.درمان وسواس
۲۱.نورانی شدن قلب
۲۲.صاف شدن طبع
۲۳.پاک شدن روح
۲۴.تقویت ذهن
۲۵.سلامت دین و ایمان
۲۶.دوری از گناه
۲۷.پیشگیری از لک و پیس
۲۸.پیشگیری از تمام بیماری های پوستی
۲۹.حضور قلب بیشتر در نماز
۳۰.تازگی و شاداب شدن رخسار
۳۱.پاک شدن قلب( از بیماری های روحی مثل حسادت، تکبر، عجب، نفاق و...)
۳۲.نشاط در عبادت
۳۳.پاک شدن نفس
۳۴.خوش بو شدن بدن
۳۵.لذت از خوردن غذا
۳۶.سپر بلاهای دنیَوی و اُخرَوی
۳۷.ایمنی از وحشت قیامت
۳۸.تقویت اراده
۳۹.بهترین روش پاکسازی بدن از اخلاط زائد
۴۰.پاک شدن گناهان
۴۱.خواب روزه دار عبادت
۴۲.نفس کشیدنش تسبیح
۴۳.زکات بدن
۴۴.درمان افسردگی
۴۵.شادی آور
۴۶.شفای حدیث نفس(حرف زدن با خود)
۴۷.آسان شدن سکرات مرگ
۴۸.امان از آتش جهنم
۴۹.جذب نیروی ملائکه
۵۰.استجابت دعا
4_5778511543352165327.mp3
3.45M
💫 فضیلت و پاداش روزهی روز هشتم ماه مبارک رمضان در بیان پیامبر اسلام(ص)
🎙 استاد بسیطی
🔹آیت الله مجتهدی تهرانی (ره): عُجب (خودپسندی) خیلی بد است. هرچقدر هم خوب هستی، هر که را دیدی، بگو این از من بهتر است. حتی هروئین را هم در کوچه دیدی بگو شاید او عاقبت بخیر شود، من بدبخت. پناه ببریم به خدا...
#پای_منبر
این آدمایی که تا رفتارتون باهاشون عوض میشه میفهمنو خودشونو به آبو آتیش میزنن حتی شده بهتون فحش میدن که دلیل ناراحتیتونو بدونن اینا آدمای واقعی زندگیتون هستن اینا برای شما ارزش قائلن اینارو تو زندگیتون بزارین تو اولویت😍
علیرضا محجوب(نماینده فعلی لیست امید) در سال ۶۵ در جمع کارآموزان کارخانه ارج:
"نگرانی ما در آینده بیکاری نیست، بلکه کمبود کارگر است"
*اکنون ۳۴ سال بعد کارخانه ارج تعطیل است و بیکاری هم زیاد!
دبیرکل خانه کارگر بگوید از سال ۶۹ تا الان چه فایدهای برای کارگران داشته؟!
🌷فَارْحَمْ عَبْدَكَ الْجاهِلَ وَجُدْ عَلَيْهِ بِفَضْلِ إِحْسانِكْ
فرازی از دعای افتتاح
🥀راه گم کردم، چه باشد گر به راه آری مرا
🥀رحمتی بر من کنی واندر پناه آری مرا..!
سریال سرباز که این شبها بعد از افطار پخش می شود در ادامه سریالهای مردستیز صداوسیما حلقه دیگری ازین حلقه را تکمیل میکند
زن را از جایگاه خودش خارج کرده است و مرد را ضعیف کرده است
مرد این سریال یه پسر خرخوان بی عرضه هست که حتی نتوانسته گواهینامه رانندگی بگیرد، پول تو جببیاش را از نامزدش میگیرد، عاقبت تضعیف مرد در جامعه و تقویت زن در جامعه جنگ با قانون خلقت است اگر در خلقت و طبیعت زن ضعف قرار داده شده است این به نفع زن هست خدای خالق میداند زن را چگونه بیافریند و مرد را چگونه خلق کند تا در زندگی به کمال بندگی برسند.
زن قوی و مرد ضعیف حتی زندگی خوبی نخواهند داشت تا چه رسد به بندگی خوبی.
زن حتی اگر قوی باشد دنبال مردی قویتر از خود میباشد
زن فطرتا از مرد ضعیف تنفر دارد
زن به مرد قوی تکیه میکند و مرد ضعیف هرگز هیچ زنی را نمیتواند خوشبخت کند
ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی آدم باش
ای صدا و سیمای حکومت اسلام، حکومت شیعه، یا رسم سکندری نگه دار یا نام سکندری رو بردار
امان از جریان پیچیده حاکم بر صدا و سیما که با سریالهای گند و متعفنشون فرهنگ جامعه ایرانی را به گند کشاندند
✍حضرتمهدۍعجلاللهمےفرمایـند:
ما در رعایت حال شما کوتاهی نمیکنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم؛ که اگر جز این بود گرفتاری ها به شما روی میآورد و دشمنان، شما را ریشه کن میکردند. از خدا بترسید و ما را پشتیبانی کنید...
📚 بحار جلد۵۳ صفحه۱۷۵
┄┅═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧═┅┄
.
📚ﺗﺮﻧﺞ ﻣﺮﮒ
ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﺳﻰ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﻭﺯﻯ ﻣﻠﻚ ﺍﻟﻤﻮﺕ ﺭﺍ ﺩﻳﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺑﻪ ﭼﻪ ﻛﺎﺭ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻯ، ﺑﻪ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻗﺒﺾ ﺭﻭﺡ؟ ﮔﻔﺖ: ﺑﻪ ﻗﺒﺾ ﺭﻭﺡ. ﮔﻔﺖ: ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺍﻣﺎﻧﻢ ﺩﻩ ﻛﻪ (ﻣﺎﺩﺭ ﻭ) ﻋﻴﺎﻝ ﺭﺍ ﻭﺩﺍﻉ ﻛﻨﻢ. ﮔﻔﺖ: ﻣﻬﻠﺖ ﻧﻴﺴﺖ. ﮔﻔﺖ: ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻯ ﺭﺍ ﺳﺠﺪﻩ ﻛﻨﻢ. ﺩﺳﺘﻮﺭﻯ ﻳﺎﻓﺖ. ﺩﺭ ﺳﺠﺪﻩ ﮔﻔﺖ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﺍ! ﻣﻠﻚ ﺍﻟﻤﻮﺕ. ﺭﺍ ﺑﮕﻮ ﻛﻪ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻣﻬﻠﺘﻢ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﻋﻴﺎﻝ ﺭﺍ ﻭﺩﺍﻉ ﻛﻨﻢ. ﻧﺪﺍ ﺁﻣﺪ ﻛﻪ ﻣﻬﻠﺖ ﺩﻫﺪ. ﻣﻮﺳﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﺁﻣﺪ. (ﮔﻔﺖ: ﺍﻯ ﺟﺎﻥ ﻣﺎﺩﺭ! ) ﺳﻔﺮ ﺩﻭﺭﻡ ﺩﺭ ﭘﻴﺶ ﺍﺳﺖ. ﮔﻔﺖ: ﺍﻯ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﭼﻪ ﺳﻔﺮ ﺍﺳﺖ؟ ﮔﻔﺖ: ﺳﻔﺮ ﻗﻴﺎﻣﺖ. ﻣﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﮔﺮﻳﻪ ﺁﻣﺪ. ﺑﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻋﻴﺎﻝ ﻭ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻭﺩﺍﻉ ﻛﺮﺩ. ﻛﻮﺩﻛﻰ ﺧﺮﺩ ﺩﺍﺷﺖ ﺩﺳﺖ ﺯﺩ ﻭ ﺩﺍﻣﻦ ﻣﻮﺳﻰ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﻣﻰ ﮔﺮﻳﺴﺖ. ﻣﻮﺳﻰ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﮔﺮﻳﻪ ﺩﺭ ﺁﻣﺪ. ﺧﻄﺎﺏ ﻋﺰﺕ ﺭﺳﻴﺪ ﻛﻪ ﺍﻯ ﻣﻮﺳﻰ! ﺑﻪ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﻣﺎ ﻣﻰ ﺁﻳﻰ، ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻳﻪ ﻭ ﺯﺍﺭﻯ (ﺍﺯ ﺑﻬﺮ) ﭼﻴﺴﺖ؟ ﮔﻔﺖ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﺍ! ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﻛﻮﺩﻛﺎﻧﻢ ﺭﺣﻢ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ. ﻧﺪﺍ ﺁﻣﺪ ﻛﻪ ﺍﻯ ﻣﻮﺳﻰ! ﺩﻝ ﻓﺎﺭﻍ ﺩﺍﺭ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻴﻜﻮ ﺩﺍﺭﻡ (ﻭ ﺑﻪ ﻧﻴﺎﺕ ﺣﺴﻨﻪ ﺷﺎﻥ ﺑﭙﺮﻭﺭﻡ. ) ﻣﻮﺳﻰ ﺑﺎ ﻣﻠﻚ ﺍﻟﻤﻮﺕ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﻛﺪﺍﻡ ﻋﻀﻮ ﺟﺎﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﻛﺮﺩ؟ (ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﺩﻫﺎﻥ. ) ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﺩﻫﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺑﻰ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍﻯ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻪﺍﻡ ﻳﺎ (ﺍﺯ ﺩﺳﺘﻰ ﻛﻪ ﺑﺪﺍﻥ ﺍﻟﻮﺍﺡ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪﺍﻡ ﻳﺎ) ﺍﺯ ﭘﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﺑﺪﺍﻥ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺟﺎﺕ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﻡ؟ ﻣﻠﻚ ﺍﻟﻤﻮﺕ ﺗﺮﻧﺠﻰ ﺑﻪ ﻭﻯ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﺑﺒﻮﻳﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻳﻚ ﺑﻮﻳﻴﺪﻥ ﺭﻭﺡ ﻭﻯ ﺭﺍ ﻗﺒﺾ ﻛﺮﺩ. ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﻳﺎ ﺍﺀﻫﻮﻥ ﺍﻟﺎﺀﻧﺒﻴﺎﺀ ﻣﻮﺗﺎ ﻛﻴﻒ ﻭ ﺟﺪﺕ ﺍﻟﻤﻮﺕ؟ ﻗﺎﻝ: ﻛﺸﺎﺓ ﺗﺴﻠﺦ ﻭ ﻫﻰ ﺣﻴﺔ. (ﻳﻌﻨﻰ: ﺍﻯ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺁﺳﺎﻧﺘﺮﻳﻦ ﻣﺮﮒ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻯ! ﻣﺮﮒ ﺭﺍ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻳﺎﻓﺘﻰ؟ ﮔﻔﺖ: ﻫﻤﭽﻮﻥ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪﻯ ﻛﻪ ﭘﻮﺳﺖ ﺍﺯ (ﺑﺪﻥ) ﺁﻥ ﺑﺮ ﻛﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ).
📔داستان عارفان
🌷 #فرزندپروری 🌷
در صورتی که به کودک #قول دادهاید
👈 اگر به حرف شما #گوش کند
پاداش میگیرد و....
👈✅ حتماً به وعده خود عمل کنید.