eitaa logo
روشنا تهران
1.3هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
803 فایل
این کانال برای روشنگری تهران ایجاد شده است ارتباط با ادمین @masirfarhang
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸شبهه شماره نوزده🌸 امر به معروف توی قانون نیامده! یه کار خلاف قانونه! 🍁اصل هشتم قانون اساسی📓 تأکید کرده که همه مردم باید امر به معروف و نهی از منکر کنند. 🍁بند هفتم سند 📜چشم انداز ۱۴۱۴ هم به این موضوع اظهار کرده.
🌸شبهه شماره بیست🌸 حکومت کجاست!؟ باید حکومت با دستورالعمل و زور جلوی فساد رو بگیره!💪 🍁همه چیز با زور و دستور نمیشه👊. باید گناهکار ها بفهمن که فقط حکومت نیست که امر به حجاب👘 و نماز و اسلام می‌کنه. مردم هم این رو از من میخوان. خود مردم باید به صحنه بیان. 🍁نمیشه ما ساکت بشینیم و از ولی خدا توقع داشته باشیم که همه کارها رو با دستور درست کنه. وقتی معلم🙋♂ به شاگرد🙇 امر کنه اثر روانی بیشتری داره یا وقتی چند تا از شاگردان به یک شاگرد امر کنند؟ البته اینها در کنار هم لازم است. 🍁ما الان مشکل قانون حجاب و قوانین اسلامی نداریم. دستورالعمل ها هست، مردم هستند که امر و نهی نمی‌کنند.
🌸شبهه شماره بیست و یک🌸 آزادیه!هر کس باید آزاد باشه...😯 🍁آزادی تا چه حد؟! تا کجا؟! بزنه👋 توی گوش👂 شما، بگه آزادیه؟؟؟! آزادی تا جایی معنا داره که به آزادی دیگران تجاوز نکنه😥. تازه این تعریف آزادی در لیبرالیسمه؛ در اسلام از این هم دقیق تر 👌تعریف شده. خانم بدحجاب👩👧 یا آقای شارب خمر🍷،داره به آزادی دیگران تجاوز می‌کنه. ⭐️در خیابان چهره آرایش مکن/از جوانان سلب آسایش مکن⭐️ 🍁قایق 🚣رو داره سوراخ میکنه، جلویش را نگیریم به بهانه اینکه آزاده؟!همه جامعه باهم غرق میشن! اگر اون آزاده که هر گناهی میخواد بکنه؛ منم آزادم که یک کلمه تذکر بدم. فقط اون آزاده؟!اگر آزادیه، منم آزادم که بگم☺️.
🌸شبهه شماره بیست و دو🌸 گناه،یک مسأله شخصیه! 🍁تا وقتی شخصیه که به تنهایی 😒و در خلوت انجام بشه. تازه بعضی گناه ها تنها هم انجام بشه، به جامعه ضرر میزنه. ولی وقتی گناه در جامعه ظاهر بشه، برای همه ضرر داره😷 و شخصی نیست☺️.
🌸شبهه شماره بیست و سه🌸 می‌ترسیم😢!فحش میدهند😤؛ کتک میزنند😥؛ میگن امل!!! 🍁اون باید بترسه که داره گناه میکنه. مقام معظم رهبری فرمودند:« حالا کسی دو تا فحش هم به شما بدهد؛ برای خاطر امر خدا تحمل کنید.» 🍁 همه پیامبران کتک خوردند و دشنام شنیدند. ما چند تا سیلی برای دین خوردیم؟! ضمنأ توفیق کتک خوردن برای دین را به هر کسی نمیدهند! نگران نباش... 🍁تازه! اگر از شیوه«بگو و برو» استفاده کنیم، کتک نمیخوریم. چون اصلا نمی ایستیم. سریع میریم.
🌸شبهه شماره بیست و چهار🌸 باید کار فرهنگی کرد! باید فرهنگ سازی کرد! 🍁 در آیه ۱۰۴ سوره مبارکه آل عمران، یدعون الی الخیر کار فرهنگی است. اما بلافاصله میفرماید: یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر! 🍁کار فرهنگی خوب و لازم است. منبر🎙، نشریه📜، فیلم🎥، سایت💻، همایش و سایر مصادیق کار فرهنگی. اما اینجا انجام نشده؟!آنچه انجام نشده بخش دوم است؛ امر به معروف و نهی از منکر. کار فرهنگی و امر به معروف، دو بال هستند برای پرنده. 🍁خیلی‌ها دارند کار فرهنگی میکنند، شاید چند هزار نفر. ولی چند نفر دارند امر به معروف و نهی از منکر میکنند؟! امر به معروفی که واجب شرعی هم هست! 🍁کار فرهنگی وسیله ی پیشگیری😷 از وقوع گناه است. اما گناه که ایجاد شد، دیده شد، بلافاصله باید امر به معروف و نهی از منکر کرد. کار فرهنگی واکسن💉 است. امر به معروف دارو💊 است. به بیمار که واکسن💉 نمیدهند! دارو💊 میدهند. 🍁تازه با وجود این همه کار فرهنگی در نظام اسلامی، برخی مردم، خود را در معرض کار فرهنگی قرار نمیدهند. پای منبر🎙 نمی روند. شبکه قرآن📺 را نمی‌بینند. کتاب📕، مقاله🗞 و شعر مذهبی نمی خوانند(واکسن نمی‌زنند). دائم دنبال ماهواره📡 ها ی نجس هستند. خب حالا این بیمار میشود. علاجش چیست؟! کار فرهنگی؟! هر چقدر هم کار فرهنگی کنی، این خودش را در معرض کار فرهنگی قرار نمیدهد. راه علاج، دستور خداست. امر به معروف و نهی از منکر. هر کس هر جا این را در حال گناه دید بهش بگوید که این کار غلط است و گناه است😊.
🌸شبهه شماره بیست و پنج🌸 نباید مزاحم📯 مردم شد! 🍁خیر خواهی مزاحمته؟!! ما هم می‌خوایم جلوی کسانی رو بگیریم که با گناهشون مزاحم مردم میشن. با تذکر جلوشونو میگیریم که دیگه جامعه رو آلوده نکنند😤 و مزاحم آزادی معنوی مردم نشن☺️.
🌸شبهه شماره بیست و شش🌸 ما گفتیم💬 و اثرش را ندیدیم⚫️! 🍁اثر همیشه لحظه ای نیست. خیلی وقتها هست که اثر در آینده رخ میده و ما نمی‌بینیم. 🍁کمترین اثر امر به معروف و نهی از منکر این است که گناه😱 در ذهن گناهکار همچنان زشت میماند☺️.
سلام خدا قوت، پاسخ به سوالات و شبهات عرصه امر به معروف و نهی از منکر عفاف و حجاب☝☝☝
8.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفت‌وگو با همسر شهید «حمیدرضا الداغی» @TasnimNews
مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ 💠گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مطهری ✨یاد شهید عزیزمان مرحوم آیت‌الله مطهّری را گرامی میدارم که به معنای واقعی کلمه یک معلّم بود. ❇️همه‌ی آن خصوصیّاتی که ما در معلّمین مدارسمان یا مدرّسین دانشگاه‌هایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت. ⭕️من توصیه میکنم نوشته‌های ایشان و تنظیم‌شده‌های سخنرانی‌های ایشان را، بخصوص معلّمین، حتماً نگاه کنند و بخوانند. 💠درباره جایگاه و مسئولیت معلمین 🏷تکریم جامعه‌ی معلمین کشور 🙏اوّلین مطلب سپاس از جامعه‌ی معلّمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در دورترین نقاط کشور، مشغول مجاهدتند و با مشکلات فراوان، دارند کار میکنند. 💎کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ معلّم متعهّد ــ به نظر من مهم‌ترین کار در کشور است. 📌معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. 🌟قضیّه‌ی تربیت نوجوانان ما، با توجّه به هوش نوجوان ایرانی، اهمّیّت مضاعف پیدا میکند. 🏷انتظارات از معلمین: ♦️شاگرد را مثل فرزند خود دانستن ♦️تشویق دانش‌آموزان به حضور در مراکز برکت‌آفرین مثل مساجد و هیئتها ♦️اهتمام به حضور دانش‌آموز در مدرسه ♦️زنده کردن احساس هویّت ایرانی و اسلامی در دانش‌آموزان 👈وقتی نظام از جامعه‌ی معلّمی توقّعی دارد، باید در قبال این جامعه احساس مسئولیّت هم بکند. 🔻این احساس مسئولیّت [هم] در همه‌ی ابعاد است؛ فقط مسئله‌ی معیشت نیست. 🔹مسئله‌ی تجربه‌آموزی است، مسئله‌ی مهارت‌آموزی است؛ 🔹[مثل] آموزشهای ضمن خدمت و رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان. 💠درباره اصل مسئله‌ آموزش‌وپرورش 🏷جایگاه آموزش و پرورش در نظام مدیریّت کشور ❌یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارتهایی هم وارد آورده، و آن کوچک‌انگاریِ این دستگاه حیاتی است. 👈عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت، بدون کمک آموزش‌وپرورش ممکن نیست. 🏷مسئله ثبات مدیریت در دستگاه آموزش و پرورش ‼️از سال ۹۲ تاکنون که ده سال است، ما پنج وزیر و چهار سرپرست در آموزش‌وپرورش دیده‌ایم! این چیز خیلی عجیب‌وغریبی است. ✔️همه‌ی فعّالیّتهای دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد، از جمله آموزش‌وپرورش که خب فعّالیّتش خیلی دیربازده است. 🏷مسئله انطباق یا عدم انطباق نظام آموزشی با نیازهای کشور ☝️مسئولان عالی فرهنگی کشور، بخصوص در خود آموزش‌وپرورش، باید روی این فکر کنند. ♻️همان قدر که به نیروی مغزافزار نیاز است، به بازوی کارافزار هم نیاز است. ❇️سیاست اصلی در آموزش‌وپرورش باید سودمند بودن آموزشها برای آینده‌ی کشور باشد. 🏷مسئله‌ سند تحوّل آموزش و پرورش 1️⃣بایستی دائماً به‌روزرسانی بشود. 2️⃣برای اجرای آن، یک نقشه‌ی راه لازم است. 3️⃣نقشه‌ی راه باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود. 4️⃣برای سند تحوّل، یک بدیلی و رقیبی درست نکنند. 5️⃣در نقشه‌ی راه، شاخصهای قابل اندازه‌گیری وجود داشته باشد. 🏷مسئله جذب معلم ⚠️ما امروز با کمبودِ معلّمِ کارآمد و متعهّد روبه‌رو هستیم. ↙️این سرمایه‌گذاری لازم دارد، تلاش لازم دارد. 📌دستگاه‌های مراکز تربیت معلّم، از جمله مهم‌ترینش دانشگاه فرهنگیان، باید تقویت بشوند که بتوانند کار را پیش ببرند؛ ❇️هم زیرساخت‌هایشان تقویت بشود، ❇️هم ظرفیّتهایشان افزایش پیدا کند. ➕علاوه‌ی بر این، شایستگی‌های حرفه‌ای معلّم و شایستگی‌های عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود. 📌از معلّمین مجرّب مؤمن قدیمی هم باید استفاده بشود. 🏷مسئله کتابهای درسی 📍کتاب درسی باید سرشار باشد از مشوّقهای نسل جوان. 📚مفاهیم اسلامی در کتابها بیاید؛ 🔍هم مفاهیم اسلامی، هم مفاخر اسلامی و ایرانی. ✍️شیوه‌ی کتاب‌نویسی هم بایستی جذّاب باشد، به‌روز باشد، مبتکرانه باشد. 🏷مسئله برون‌سپاری ❎شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است. 📌دو نکته فرعی: 👈وقتی ما به مدرسه‌ی دولتی کم‌اعتنائی بکنیم... معنایش این است که کسی که بنیه‌ی مالی ندارد، بنیه‌ی علمی هم نداشته باشد. 🔺این بی‌عدالتیِ محض است. ✔️مدرسه‌ی دولتی بایستی از آموزش خوب، از معلّم خوب، از فضای آموزشی خوب بهره‌مند بشود. 👈بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند، 🔺باید از آن ابتکارات استفاده کرد، ✔️لکن به مجموعه‌ی مدارس غیر دولتی هم باید نظارت داشت. 🏷مسئله امور پرورشی 👏در ستاد آموزش‌وپرورش توجّهات خوبی به مسئله‌ی امور پرورشی میشود 👈لکن... باید امور پرورشی تا داخل مدارس امتداد داشته باشد. 🎯باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّه‌ها را فراری نباید بدهد. 🔹تقویت هویّت ملّی، 🔸تقویت عشق به میهن، 🔹تقویت پرچم ملّی، 🔸تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ♦️در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد.
efshagar-toteah_motahari.pdf
3.97M
🔴 نسخه pdf به وقت کتابخوانی و تدبر 📙 کتاب کمیاب و افزای "شهید مطهری افشاگر توطئه؛ تأویل «ظاهرِ» دیانت به «باطنِ» الحاد و مادیّت" ✍ تألیف: مورخ و پژوهشگر فقید، استاد علی ابوالحسنی(منذر) 🔸ناشر: دفتر انتشارات اسلامی ✍ کتاب حاضر مجموعه ای است تحلیلی، تاریخی و افشاگرانه از بینش و تفکر استاد شهید مرتضی مطهری در مواجهه با خطر و انحراف در دین، که در آثار قلمی، کلامی و رفتار انقلابی آن متفکر شهید، تبلور یافته بود و سر انجام نیز جانش را در راه مبارزه با این خطر از دست داد. ✍ مؤلف، این پرسش را مطرح می نماید که، ما به عنوان رهیاران آن شهید سعید و ادامه دهندگان راه پر افتخارش چه کرده ایم؟ در جواب می گوید: اگر به راستی از مطهری دم می زنیم و به حق، خواهان تداوم راه او هستیم، بایستی درست، همچون بسیج عمومی ملت در روزهای نخست اشغال لانه جاسوسی و قطع ارتباط با آمریکا، بازو در بازوی هم در جهت آفت زدایی، التقاط زدایی فکر و اندیشه نسل انقلاب از زنگار گرایشات منحرف، بسیج گردیم و این حساس ترین بعد از مبارزه را به انجام برسانیم... 🔸 در بخشی از این کتاب، نویسنده به ستیز علامه شیخ فضل الله نوری (ره) با جریان استعماری - وارداتی ((پروتستانتیسم اسلامی)) می پردازد. 🔸 چاپ دوم کتاب شامل ۴۶ موضوع و ۷ ضمیمه است (که احتمالاً مغایرت هایی با نسخه pdf از چاپ اول آن داشته باشد) 🔸 ضمیمه معروف این اثر نیز، نقدِ تُندِ بر اسلام شناسی است. ✅ مطالعه این اثر ارزشمند به محققان، مورخان و روشنگران فرهنگی ، فعالین عرصه فرهنگ، دین و سیاست توصیه می شود.