⭕️ رضاخان سنگی در چاه انداخت که بعد از سالها هنوز باید هزینه ژئوپلتیکی آن را داد.
واگذاری این باریکه توسط رضاخان به ترکیه فاجعه ژئوپلتیکی برای ایران است .
فرق یک چکمهپوش بیسواد و لات با یک فرد سیاسی جدی مثل آتاتورک اینجاست. مدرنیزاسیون روسری از سر زنا برداشتن نیست که
{کانال روشنگری}
⚫@roshangari_114
14000711_42627_1281k.mp3
6.12M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه اےدر مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح. ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
{کانال روشنگری}
⚫@roshangari_114
روشنگری
4-همفر ماجرای چگونگی شستشوی مغزی محمد ابن عبدالوهاب را اینگونه شرح می دهد:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5- محمد بن عبدالوهاب معتقد بود تمام مطالبی که پس از قرن سوم هجری به اسلام افزوده شده جعلی است و بایستی از این مذهب حذف شود. این دیدگاه به یک پالایش اساسی در مذهب سنی اعتقاد داشت و زیارت قبور، تقدیس اولیاء و زندگی مجلل را از بزرگترین گناهان میدانست. مساجد وهابی پیرو همین اعتقادات بسیار ساده و بدون مناره هستند. پیروان آن لباسهای سادهای میپوشند و از استعمال تنباکو و حشیش میپرهیزند.
عبدالوهاب بعد از اینکه به دلیل مواضع خود از مدینه بیرون شد به شمال شرقی نجد رفته و خاندان سعودی را پیرو باورهای خود کرد و این باعث شد تا وهابیت از نظر سیاسی متحد دودمان سعودی باشد. شیخ سعودی متقاعد شد که وظیفه مذهبی آنها به راه انداختن جنگ مقدسی علیه تمام انواع دیگر اسلام است. سعودیها بر تمامی نجد مسلط شده، مکه و مدینه را اشغال کرده، به کربلا در عراق حملهور شدند و تقریباً تمام شبهجزیره عربستان به جز یمن به تسلط آنها درآمد. سلطان عثمانی که عربستان را تابع خود میدانست، با کمک گرفتن از حاکم مصر نخستین حکومت وهابی را در سال ۱۸۱۸ ساقط کرد، اما آنها تحت رهبری فیصل اول دوباره احیا شده و حکومت خود را تا حدودی بازیابی کردند ولی بار دیگر و این بار به دست خاندان رشیدیه از شمال عربستان از قدرت کنار رفتند. در ۱۸۸۴ ریاض از کنترل آنها خارج شد و در ۱۸۸۹ به کویت پناهنده شدند. در قرن بیستم سومین مرحله احیای وهابیت با موفقیتهای ملک عبدالعزیز فرا رسید که در سال ۱۹۰۲ ریاض را تصرف کرد و تا سال ۱۹۳۲ با بازپسگیری تقریباً تمام مناطق از دست رفته موفق شد تا حکومت پادشاهی عربستان سعودی را بنیانگذاری کند و از آن زمان تسلط سیاسی و مذهبی وهابیت بر شبهجزیره عربستان تضمین شد.
{کانال روشنگری}
⚫@roshangari_114
11.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رائفی پور - چگونگی شکل گیری وهابیت
{کانال روشنگری}
⚫@roshangari_114
6،7- اعتقادات شاخص وهابیان
وهابیان معتقدند: هیچ انسانى، نه موحد است و نه مسلمان مگر این که امورى را ترک کند. این امور عبارت است از:
۱. به وسیله هیچ یک از رسولان و اولیا، به خداوند توسل نجوید. و در صورت توسل در راه شرک گام نهاده و مشرک مى باشد
۲. زائران به قصد زیارت به آرامگاه رسول خدا نزدیک نشوند و بر قبر آن حضرت دست نگذارند و در آن جا دعا نخوانند و نماز نگذارند و ساختمان و مسجد بر روى قبر نسازند
۳. از پیامبر (ص) طلب شفاعت نکنند
۴. زیارت قبور و ساختن گنبد و بارگاه براى آنان، شرک است
۵. وهابیان بر این باورند که مسلمانان، در طى روزگار از آیین اسلام منحرف شده اند
۶. هر گونه مراسم تشییع جنازه و سوگوارى حرام است. امثال این موارد که در این مجال نمىگنجد. براى آگاهى بیشتر در این زمینه باید کتابهاى مربوطه را مطالعه کرده این منطق خشک و بىپایه، در تقابل با منطق وحى قرار دارد، چرا که قرآن در موارد یاد شده نظرات صریحى و مخالف وهابیان دارد:
۱. قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فى القُربى، شورى، آیه ۲۳.
یکى از مصادیق ابراز علاقه به خاندان رسالت و اهل بیت و ذى القرى، قبرهاى آنان و تعمیر آنها است. این راه و رسم در میان ملتهاى جهان وجود دارد و یک نوع سنّت عرفى به حساب مى آید.
۲. فقالوا ابنوا علیهم بنیانا قال الذین غلبوا على امرهم لنتخذّن علیهم مسجدا، کهف، آیه ۲۱
هنگامى که وضع اصحاب کهف بر مردم آن زمان روشن شد و مردم به دهانه غار آمدند، درباره مدفن آنان دو نظر ابراز داشتند. آیه شریفه متذکر آن مىشود انتقاد یا لحن اعتراضى نسبت به نظر آنها ندارد. با توجه به آیه شریفه، هرگز نمىتوان تعمیر قبور اولیاى الهى و صالحان راعملى حرام و یا حتى مکروه قلمداد کرد، بلکه آیه شریفه، به نوعى تشویق مىکند که براى بزرگداشت اولیا و صالحان و حفظ قبرهاى آنان، باید کوشا بود.
۳. و استغفر لذنبک و للمؤمنین،محمد، آیه ۱۹
۴. وصلّ علیهم ان صلاتک سکن لهم، توبه، آیه ۱۰۳
۵. و لو انهم اذ ظلموا انفسهم جاءوک فاستغفروا الله و استغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحیما، نساء، آیه ۴۶
این آیات بیانگر این است که طلب آمرزش پیامبر در حق افراد، کاملًا مؤثر و مفید مىباشد. و موضوع شفاعت پیامبر (ص) و دعاى آن حضرت، نه تنها در آیات صریح بلکه در احادیث عامه و خاصه و سیره صحابه نیز مشهود است.
براى آگاهى بیشتر در این مورد به این منابع مراجعه شود :
۱. صحیح مسلم، ج ۱، ص ۵۴
۲. صحیح بخارى، ج ۱
۳. سنن ترمذى، ج ۴، ص ۴۲ (باب ما جاء فى شأن الصراط)
۴. مناقب ابن شهر آشوب، ج ۱، ص ۱۲
۵. شفاعت در قلمرو عقل و قرآن و حدیث، استاد جعفر سبحانى
ادامه دارد...
{کانال روشنگری}
⚫@roshangari_114
الناس علی دین ملوکهم⭕️
📌اول، ما اسلامی میشویم؛ وقتی اسلامی شدیم، «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم»؛آن وقت عملِ ما مردم را مسلمان واقعی خواهد کرد و کشور، اسلامی خواهد شد؛ هم احکام و مقررات اسلامی است، هم اجرا اسلامی است، هم دولتمردان اسلامی اند، هم مردم به تبع حال و به تبع دولتمردان از لحاظ اخلاقی اسلامی خواهند شد. البته شیطان نمیمیرد ؛ شیطان زنده است. همیشه عدهای، جریانی، مجموعههایی هستند که تسلیم شیطان بشوند؛ اما شکل کلی، اسلامی خواهد شد.
📚١٣٨۴/٠۶/٠٨
🔸مراتب تکاملی جامعه اسلامی(۲)
#جامعه_اسلامی
#مکتب_انقلاب_اسلامی
{کانال روشنگری}
⚫@roshangari_114
⭕️ جمهوری اسلامی اگر قرار بود در زمین اسرائیل بازی کند، به توصیه شما اصلاح طلبان در افغانستان درگیر میشد و امروز شاهد خرابکاری در غرب کشور بود.
لطفاً تحلیل منطقهای ندهید که آبرویتان بیشتر میرود، با مطالبه دوچرخه سواری و استادیوم رفتن بانوان مشغول باشید سنگینتر است.
👤 Amin Mosavi 2
{کانال روشنگری}
⚫@roshangari_114
🔴تلاش برای جلب اعتماد ایرانیان خارج از کشور جهت سرمایهگذاری در مناطق آزاد
🔹دکتر سعید محمد در ارتباط زنده تلفنی با برنامه رادیویی «صبح و گفتگو» گفت: ما دست خود را به سمت همه عزیزان در دستگاههای اجرایی، وزارتخانهها و سایر قوا دراز میکنیم. در این راستا نگاهها باید جامع الاطراف باشد تا هموطنان در توسعه و رشد و اعتلای کشور سهیم باشند.
🔹این وظیفه مدیران سازمانهای مناطق آزاد کشور است که زمینه را برای حضور ایرانیان خارج از کشور که علاقمند به سرمایهگذاری در این مناطق هستند فراهم کنند. در این راستا با توجه به دیدگاه رئیس محترم جمهور نسبت به این موضوع، موجب تجمیع ظرفیتها خواهد بود تا پس از اعتمادسازی، مناطق آزاد از سرمایههای مردمی برخوردار گردند.
{کانال روشنگری}
⚫@roshangari_114