8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
⭕️ کاخ فریدونی
🔺هشدار امام خمینی در مورد ظهور پدیده هایی مثل حسن روحانی
@roshangari_114
🔴هاشمی رفسنجانی؛ اردوگاه کار اجباری برای زنان بدحجاب
🔹هاشمی، خطبه های نماز جمعه، ۱۲اردبیهشت ۶۵: ما الآن افرادی را میبینیم و هرقدر نصیحت میکنیم هنوز یک مقاومتهای منفی هست و خانمهایی متأسفانه پس از ۷سال از انقلاب هنوز به این راضیاند که مقداری از مویشان بیرون باشد؛ تابهحال با اینطور افراد خیلی با نصیحت برخورد کردهایم فکر میکنم که پس از ۷سال تحملمان هم تمام بشود، حزبالله چند بار طغیان کردند و دیدید که در خیابانها ریختند، به آنها وعده دادیم که اینها خودشان آدم میشوند، مثل اینکه اینها یک مقدار احتیاج به خشونت دارند.
🔸شورایعالی قضایی پیش نویس لایحهای را تهیه کرده و ما قبلا به حزب الله وعده داده بودیم که عمل میکنیم، این لایحه در نظر گرفته است که اردوگاههایی در مناطقی در نظر بگیرند برای بازسازی خانمها و آقایانی که دچار مرحلهای از فساد اخلاقی هستند؛ تعیین هم میکنند ۳ماه، ۲ ماه، ۵ماه، یک سال، ۲هفته آنجا بماند درس بخوانند و کار هم بکنند. خرجشان را هم باید خودشان در آنجا بدهند، اینها نوعا از قشر مرفه هستند و با پولهایی که یا شوهرشان دزدیده یا خودشان اینجوری بار آمده اند.
@roshangari_114
#تدبر_در_برخی_آیات_جزء_سوم
صفحه 42 از اواسط صفحه به بعد آیتالکرسی هست
تنها آیهای که در آن 16 بار شعار توحید داده شده، آیه 255 سوره بقره معروف به آیتالکرسی هست.
🔹نکته: در نماز شباولقبر فقط باید آیه اول آیتالکرسی (تا و هو العلی العظیم) خوانده شود؛ اما زمانی که برای تبرک میخوانید هر3 آیه خوانده شود( تا هم فیها خالدون)
🔸حدیث داریم که فرمودند: اگر کسی شب قبل از خواب آیت الکرسی بخواند خدا علاوه بر اینکه خود فرد و خانواده اش را حفظ میکند 40 همسایه از طرف او را هم حفظ می کند
🔸وقتی در طول روز آیتالکرسی بخوانید، کارهای شما با خیر و صلاح شما پیش میرود.
#آیه256
لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ
این آیه در رابطه با اصل ابتدای پذیرش دین است. همان لحظه اول که به دین و اعتقادات نیاز داری باید فکر کنی که دین برای تو خوب است یا نه،
میتوانی هم قبول نکنی که البته باید در قیامت توضیح بدی که از لجبازی بوده یا واقعا قانع نشدی!
اما اگر پذیرفتی دیگه باید به لوازمات هم اعتقاد داشته باشی؛ واگرنه میشی [ یومنون ببعض و تکفرون ببعض ]
قرآن فرمودن: با کسانی که بعضی آیات را قبول دارند و بعضی آیات را تکذیب میکنند برخورد میکنیم.
#آیه257
[ اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ.....]
این شامل حال ما میشه ما کسانی بودیم که از ظلمت به سمت نور رفتیم
[ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ ]
کیا هستن؟ اندیشمندان و رجال سیاسی غرب هستن که دارن با تفکرشون دنیا رو به گند میکشن... اینها از نور به سمت ظلمت رفتن
#آیه259
موضوع این آیه در رابطه با یکی از پیامبران الهی به نام #عُزیر است
🔹در تفسیر المیزان آمده که جناب عزیر قطعا پیامبر بوده چون خدا با ایشون حرف میزده و خدا فقط با پیامبرانش سخن میگفته!
حضرت عزیر تردیدهایش در مورد "روز قیامت و زنده شدن مردگان" را با خدا درمیان گذاشت؛ پروردگار هم به مدت 100 سال ایشون رو قبض روح کرد و دوباره برگرداند
یعنی پروردگار ما میگه ما این طوری در قیامت شما رو برمیگردانیم و شما باید پاسخگوی اعمالتون باشید.
🔸2تانکته:
1⃣ مراقب ریشه های شک و تردیدتون باشید؛ اگر این تردیدها و سوالات در کودکی، نوجوانی و جوانی حل نشه؛ مطالعه و مباحثه نکنید و دنبالش نروید؛ حتی اگر پیامبر خدا هم باشید یه روز این شک شما را از پا در میآورد!
یه شک پیامبر خدا را 100 سال کشت که برطرف بشه، یعنی 100 سال مردن برای فهمیدن یک نکته...
پس در رابطه با هرچه که سوال دارید، اهلش را پیدا کنید و حضوری و شفاهی( نه در فضای مجازی) بحث کنید.
2⃣ در این آیه به شدت در رابطه با رجعت بحث شده؛ رجعت حالتی است که ( کسانی که دعا کرده باشن، شهید شده باشن و...) در زمان ظهور امام عصر به دنیا برمیگردن.
در دعای "عهد" هم هست که میگه [ اللّٰهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنِی وَبَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَىٰ عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی مُؤْتَزِراً کَفَنِی]
این داره دلالت بر رجعت میکنه که من میخوام برگردم و به هرقیمتی به امام عصر خدمت کنم!
🔹باتوجه به این آیه ظرفیت رجعت در دنیا وجود دارد.
#آیه264
این آیه میگه: صدقات، محبتها، خوبیهاتون با منت و اذیت همراه نباشه واگرنه ارزش ندارد؛ پس باید به محبت بیمنت عادت کنیم!
🔸2تانکته:
1⃣ رفاه برای خانواده و نزدیکان و حتی التماس دعا هم نباید با منت باشد!
2⃣ در بعضی مسائل ( مانند مسائل زناشویی) نمیتوان گروگیری و کروکشی کرد.
نیاز جسمی و روحی که زن و شوهر باهم دارند، اگر هر مشکلی به وجود بیاد بخواد به گروگیری و گروکشی منجر بشه، اون فرد به شدت مورد لعن پروردگار و ملائک قرار میگیره. چرا؟ چون اگر این مسئله اشباع و ارضاع نرسه؛ در پیشگاه پروردگار مسئول هست، و اگر طرف مقابل گناهی مرتکب بشه، فردی که کم گذاشته در آن گناه شریک است.
16.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍬 به من توجه کن!
🌱 وقتی یک دختربچه وسط سخنرانی به حاج آقا میگه: بیام بالا؟!
🔻این کلیپ متفاوت را از دست ندهید.
@roshangari_114
#آیه274
کسانی که اموالشان را شبانهروز (مخفیانه یا آشکار) انفاق میکنند؛ اجر آنها نزد پروردگار محفوظ هست
🔹مصداق اموال چیه؟ اموال همش پول و خوراکی و... نیست، ممکنه علم، هنر، قلم یا حتی آبروی من و شما باشد.
اینها را کف دست بگیرید و خالصانه به مردم انقلاب و ولایت فقیه خدمت بکنید که مطمئناً در پیشگاه پروردگار سبحان اجر آنها محفوظ است.
[ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ] و بیمی بر اونها نیست و اندوهگین نمیشوند!
#آیه282
🔹موضوع طولانیترین آیه در طولانیترین سوره قرآن که یک صفحه کامل دربارش بحث شده چیه؟ مادیات و دنیا_ سندنویسی_ شاهدگرفتن
برای چی؟ برای اینکه #حق_الناس رعایت بشه.
و خدا به داد کسانی برسد که از اعتماد مردم سوءاستفاده میکنند.
#صفحه49
🔸3آیه آخر سوره بقره که خیلی تاکید شده بعد از نماز عشا خواندن بشه.
🔹در این 3 آیه درباره(توحید، نبوت، معاد و مردم) بحث شده
👈 خداوند در آخر طولانیترین سوره قرآن میگه [ لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا ]
یعنی هرمشکلی که در زندگی پیش بیاد، چند پله از صبر و ظرفیت تو پایینتره
خدا میگه برای اینکه دلت آروم بشه بیا برام حرف بزن
آخرش میخواد بگه: بنده ی من! خیالت راحت. مشکلی پیش نمیاد، بیشتر از صبر و تحملت بهت مصیبت نمیدم!
ضمن اینکه همه ی سختیها نتیجه ی کارهای خودته؛ اما بازم من هواتو دارم...
@roshangari_114
☆∞🦋∞☆
استادمونمیگفتـــــ. . .
گاهے یڪ پیام به نامحرم، یڪ صحبتـــــ با نامحرم بسیاری از لطفـــــ ها را از انسان مے گیرد...
لطفـــــ رسیدن به مراتبـــــ الهی!
لطفـــــ رسیدن به شهدا!
لطفـــــ رسیدن به مقامِ سربازےِ امام زمان‹عج›
فقط این را بدانیم شهدا هرگز اهلِ رابطه
با نامحرم نبودند... :))
#حواسمونهستـــــ
شبتون مهدوی و سرشار از محبت و عشق
@roshangari_114
🌷از امام صادق (ع) روايت شده :
هركه چهل صبحگاه اين عهد را بخواند،
از #يـــــــاوران قائم ما باشد،
و اگـــــر پيش از ظهور آن حـضـرت از دنــيا برود ، خدا او را از قــبـر بيرون آورد! كه در خدمت آن حضرت باشد،و حق تعالى بر هر كــــلمه هزار حسنه به او كرامت فرمايد،و هزار گناه از او محو سازد،و آن عــهـــد اين است:
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 🌸
✨اللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.✨
✨اللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ. أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.✨
✨اللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک حتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ،✨
✨وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ، وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ،
وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ، اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.✨
سه مرتبه بر ران راست خود زده و هر بار میگوییم:
🍃 الْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
🍃 الْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
🍃 الْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
@roshangari_114
AUD-20200426-WA0010.mp3
4.12M
تندخوانی
#جزء_چهارم_قرآن_کریم
استاد معتز آقایی
@roshangari_114
#عراق_قبل_ظهور
🔴 قسمت ششم🔴
👈 و اما سناریوی که برای آینده عراق قبل از ظهور، متصور است:
🔴عراق «#واحد» اما «#ضعیف»[47] که هرچند «حکومت» در اختیار شیعیان است اما خود نیز دچار «اختلاف و تشتت» هستند[48] و به دلیل «نفوذ» #جریان_مخالف (صاحب البرقع)[49] و ضعف حکومت مرکزی در اثر «اختلاف و فتنه در عراق»[50] بویژه فتنه در «مناطق شیعی» عراق (فتنه شیصبانی)[51] آنگاه با سوءاستفاده از خلاء حکومت مرکزی، «سیاسیون و نظامیان اهل سنت» عراق در بخشهایی از «مناطق سنینشین» ایده تجزیه عراق را دنبال خواهند کرد.
📌#تجزیه_عراق_به_سه_اقلیم
⭕️و بر مناطقی همچون موصل و تکریت نیز مسلط خواهند شد (فتنه عوف سلمی)[52] و زمینه برای حمله نظامی لشکر متخاصم خارجی- لشکر سفیانی که مورد حمایت ائتلاف مثلث «#عربی، #غربی و #عبری» است- تا عمق خاک عراق و مناطق شیعی فراهم خواهد شد.[53]
⭕️آنگاه با تهدید اماکن و مراکز مقدسه شیعی توسط لشکر متخاصم #خارجی، امنیت و ژئوپلتیک شیعه به خطر افتاده، از اینرو، سرانجام زمینهسازان ظهور برای دفع خطر دشمن متجاوز که تا نزدیکی مرزهای ایران نیز پیشروی نظامی داشته، وارد عراق خواهند شد و جنگ شدیدی رخ میدهد[54] و لشکر نظامی ایران[55] با همکاری محور مقاومت شیعی[56] (به رهبری #خراسانی و #یمانی)، دشمن متجاوز را در عراق شکست خواهد داد.[57]
👈بنابراین حکومت ضعیف شیعی در عراق که در برابر تهاجم نظامی، تاب مقاومت نداشته و شهرهای شیعی عراق، صحنه تاختوتاز لشکر سفیانی موردحمایت غربیها قرار خواهد گرفت اما بعد از حمله لشکر متخاصم خارجی به عراق[58] -توسط لشکر سفیانی که موردحمایت مثلث «#روم، #یهود و #خاندان آل فلان حاکم بر عربستان» است- و قتل و کشتار شیعیان در نجف[59] و کوفه[60]، آنگاه لشکر نظامی یمانی و خراسانی در هدفی مشترک[61] همزمان[62] با سفیانی نیز به سمت کوفه پیشروی میکنند[63]؛
🔹 آنگاه یمانی و خراسانی با سفیانی -که مشغول قتل و کشتار شیعیان است[64]- درگیر جنگ خواهند شد[65] و شکست را بر نماینده مثلث «#غربی، #عبری، #عربی» تحمیل خواهند کرد.[66]
✔️لازم به ذکر است لشکر سفیانی[67] - به عنوان #دشمن اصلی امام عصر- نماینده رومیها و غربیها (السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ)[68] و حامی رژیم #اسرائیل (إِنْ عُدْتُمْ الیهود بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ)[69] و نیز همپیمان حاکمان مکه و مدینه در عربستان (آلِ بَنِي فُلَان)[70]، در جبهه مقابل ایرانیان زمینهساز و محور مقاومت شیعی قرار دارد.
📓منبع:
[47] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 280.)
[48] . (مفید، الإرشاد، ج 2، ص 380. طوسی، الغیبۀ، ص 486.)
[49] . (طوسی، الغیبۀ، ص 450. حر عاملی، إثبات الهداۀ، ج 5، ص 358.)
[50] . (مفید، الإرشاد، ج 2، ص 378.)
[51] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 302.)؛ (مرتضی عاملی، مختصر مفید، ج 10، ص 33.)
[52] . (طوسی، الغیبۀ، ص 440.)
[53] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 280.)
[54] (متقی هندی، كنزالعمّال، ج 14، ص 588.)
[55] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 280.)
[56] .(حلی، مختصر البصائر، ص 470. مجلسی، بحارالأنوار، ج 53، ص 83.) (نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان، ص 52-53. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 273-274.)
[57] . (عیاشی، التفسیر، ج 1 ص 64.)} (سیوطی، العرف الوردی، ص 120-121.)؛ (متقی هندی، كنزالعمّال، ج 14، ص 588.)؛ (متقی هندی، كنزالعمّال، ج 14، ص 590.)؛ (دانی، السن الواردۀ فی الفتن، ص 268.)؛ (طبرسی، مجمع البیان، ج 8، ص 322. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 186.)
[58] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 280.)
[59] . (نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان، ص 43. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 271.)
[60] . (طوسی، الغیبۀ، ص 464.)؛ (عیاشی، التفسیر، ج 1، ص 64 و 245. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 222 و 238.)؛ (نعمانی، الغیبة، ص280)
[61] .(نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان، ص 53-54. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 273-274. و مشابه آن: حلی، مختصر البصائر، ص 471. مجلسی، بحارالأنوار، ج 53، ص 83-84.)
[62] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 255. طوسی، الغیبة، ص446.)
[63] .(حلی، مختصر البصائر، ص 470. مجلسی، بحارالأنوار، ج 53، ص 83.) (نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان، ص 52-53. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 273-274.)
[64] . (طوسی، الغیبۀ،ص450)
[65](متقی هندی، كنزالعمّال، ج 14، ص 588.)
[66] . (عیاشی، التفسیر، ج 1 ص 64.)} (سیوطی، العرف الوردی، ص 120-121.)؛ (متقی هندی، كنزالعمّال، ج 14، ص 588.)؛ (متقی هندی، كنزالعمّال، ج 14، ص 590.)؛(دانی، السن الواردۀ فی الفتن، ص 268.)؛ (طبرسی، مجمع البیان، ج 8، ص 322. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 186.)
[67] . (طوسی، الغیبۀ، ص 463.) (نعمانی، الغیبۀ، ص 300.)
[68] .(طوسی، الغیبۀ، ص 463.)؛
[69] . إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (سوره اسراء،
70] . (کلینی، الکافی،
@roshangari_114