روشنگر مدیا
🔹🔸آبرامیان: آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان نماد تروریسم دولتی جنبش های آزادیبخش را تروریسم میدان
🔵 ژرژیک آبرامیان: کشورهایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی در عین اینکه خود نماد تروریسم دولتی هستند، تمام جنبشهای آزادیبخش و رهاییبخش را تروریسم میدانند و هرگونه تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر را نیز مصداق ترور عنوان میکنند.
«آلیک» - نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی که خود نماد تروریسم دولتی هستند، جنبشهای آزادیبخش را گروه تروریستی میدانند و در معاهداتی همانند معاهده مبارزه با تأمین مالی تروریسم به دنبال تحمیل خواستههای خود به دیگر کشورها هستند.
🔵 ژرژیک آبرامیان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به لایحه دولت در باره الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم گفت: این معاهدات اگرچه در ظاهر با هدف مبارزه با تروریسم و فعالیتهای تروریستی است، اما یکسری از کشورهای قلدر و گردنکش در صدد هستند تا همه امور را در کنترل خود بگیرند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که همیشه در جهت مبارزه با تروریسم پیشگام بوده اما مسئله اینجاست که در اینگونه معاهدات تعاریف متفاوتی از تروریسم ارائه میشود و هدف این کشورهای قلدر در این معاهدات از ارائه تعاریف مختلف و متفاوت از تروریسم این است که سیاستهای خود را دنبال کنند.
🔵 نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کشورهای قلدر و سلطهگر در این معاهدات به دنبال آن هستند تا سیاستها و خواستههای خود را به دیگر کشورها تحمیل کنند تا با توجه به نیاز کشورها به مراودات اقتصادی بینالمللی، بالاجبار تن به خواستههای کشورهای زورگو بدهند و استقلال و کرامتشان زیر سوال برود.
آبرامیان خاطرنشان کرد: در کشور ایران کسی مخالف مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم نیست، اما مسئله اینجاست که چه مرجعی این مفاهیم را تعریف و تبیین میکند.
وی در پایان گفت: کشورهایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی در عین اینکه خود نماد تروریسم دولتی هستند، تمام جنبشهای آزادیبخش و رهاییبخش را تروریسم میدانند و هرگونه تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر را نیز مصداق ترور عنوان میکنند.
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
🔴شکست سناریوی محکوم به شکست!
🔻پس از بازیهای رسانهای مأذون خارجنشین در محافل حقوقبشری و درک بینتیجه بودن تلاش برای امری فاقد پشتوانه حقوقی و بهدور از حقیقت، در نهایت این سناریو با اعلام پایان اعتصابی که هنوز مدرکی برای صحت و سقم آن در دست نیست، رقم خورد تا مهر تأییدی باشد بر بطلان ادعاهای مدعیان.
@FERAGHVAADYAN
🔷برگزاری جشنواره ملی عکس شاهنامه با مشارکت هممیهنان زرتشتی
🔶دومین دوره جشنوارهی ملی عکس شاهنامه با آرمان ارج نهادن و پاسداشت جایگاه بلند حکیم سخن فردوسی و شاهنامه و تاثیر جلوهها و نمود این اثر در زندگی ایرانیان و فارسیزبانان در گستره ایران بزرگ فرهنگی، همچنین نگاه به شاهنامه و تاثیرات آن از طریق دوریبنهای عکاسی و پیوند میان شاهنامه، ادبیات و هنرعکاسی هر دو سال یکبار ازسوی باشگاه شاهنامهپژوهان، هفته نامهی امرداد و باشگاه نقالان برگزارمیشود. دور دوم این جشنواره با همکاری موزهی شاهنامه و اسطورهی قزوین همراه است. از ویژگی های این جشنواره حضور ومشارکت مؤثر هممیهنان زرتشتی در بخش اجرایی و داوری میباشد.
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
🔸🔸تکنگاشتی «کاربردی» و «راهگشا»
✍️درنگی بر کتاب «شاخصها و نماگرهای معنویت اصیل اسلامی»
🔹شاخصها و نماگرهای معنویت اصیل اسلامی»، نگارش «بهزاد حمیدیه»، مجلد 59 از سلسله تکنگاشتهای الگوی اسلامیایرانی پیشرفت، وابسته به این مرکز میباشد که هدف خود از انتشار ایندستآثار را اینطور توضیح میدهد: «مرکز الگوی اسلامیایرانی پیشرفت... در نظر دارد با هدف تولید دانش و گسترش و تعمیق ادبیات موضوعی در حوزه الگوی اسلامیایرانی، آثاری را به صورت تکنگاشتهای علمی فاخر منتشر نماید... امید است، این محتوای علمی بتواند افقهای نو و روشنی را در پیش چشم متخصصان دانشگاهی و حوزوی بگشاید و هر روز در طی مسیر تدوین و تحقق الگوی اسلامیایرانی پیشرفت، گامهای بلندتر و استوارتری برداشته شود.»(ص3)
به این ترتیب، با اثری مواجهیم که کوشیده در عین مختصرمفید بودن، اطلاعاتی جامع، مانع و صدالبته نوین را در حوزه شناخت شاخصهای معنویت اصیل اسلامی عرضه دارد.
🔹با توجه به کیفی بودن مفهوم «معنویت»، ارائه شاخصهایی برای سنجش کمی و عینی این مقوله در بعد فردی و اجتماعی، بسیار راهگشا بوده و زمینه را برای تحقیقات عمیقتر، مفصلتر و دانشبنیان در این عرصه فراهم میسازد. بر این اساس، یکی از مهمترین وجوه متمایزساز و اهمیتبخش این اثر، تمرکزش بر این مقوله است که با توجه به کم بودن شمار تحقیقات صورتگرفته در این زمینه، قابلتأمل میباشد.
در این اثر 60 صفحهای، نویسنده تلاش کرده تمام وجوه یک تحقیق علمی را گام به گام ارائه داده و بر اهل تحقیق و قلمبهدستان، پوشیده نیست که هرچه حجم نوشتار کمتر، کار نویسنده دشوارتر؛ که «کم گوی و گزیده گوی چون دٌر». که حمیدیه تا حد زیادی توانسته مشمول این مصرع معروف شود.
🔸همچون تمامی تحقیقات علمی، اثر مورد اشاره نیز شامل: چکیده، مقدمه و کلیات، تعریف پایه، روش تحقیق، تعاریف متغیرها(معنویت)، معرفی و سنجش شاخصها و در نهایت، نتیجهگیری و جمعبندی است. با این تفاوت که خشکی ادبیات و موضوع، در آن کمتر حس شده و با توجه به استنادش به روایات اسلامی(نهجالبلاغه) و نیز لطافت ذاتی مسئله تحقیق(معنویت)، مخاطب را با خود همراه میسازد. بهویژه آنکه نویسنده به ارائه صرف دادههای تحقیق بسنده ننموده و در ذیل هر موضوع، به مسائلی نوین و بهروز توجه پرداختهاست.
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
عالمی که برف هم مانع مناجات شبانه او نمی شد
⏱ برگی از زندگانی فقیه عالم و عارف بالله علامه برغانی معروف به شهید ثالث
🔹علامه محمد تقى برغانى قزوينى، شهيد محراب
مرحوم برغانى از روحانيانى بود كه در محراب عبادت به هنگام سحر در حالى كه مشغول خواندن مناجات خمس عشرة در سجده بود به دست فرقه بابيه به شهادت رسيد. در احوال او مىنويسند:
عبادت آن جناب چنان بود كه هميشه از نصف شب تا طلوع صبح صادق به مسجد خود مىرفت و به مناجات ادعيه و تضرع و زارى و تهجد اشتغال داشت و مناجات خمس عشرة را از حفظ مى خواند بر اين روش و شيوه پسنديده استمرار داشت تا اينكه در يكى از آن شب ها شربت شهادت نوشيد.
مكرّر در فصل زمستان ديده مى شد كه در پشت بام مسجد خود در حالى كه برف به شدّت مى باريد، در نيمه شب پوستين بر دوش و عمّامه بر سر داشت و مشغول تضرع و مناجات بود و در حالت ايستاده ، دستها را به سوى آسمان بلند مى كرد تا برف سراسر قامت مباركش را از سر تا نوك پا سفيدپوش مى كرد.
@baharoom
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
17.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺اعترافات یکی از لیدرهای اصلی اغتشاشگران خیابان پاسداران
@FERAGHVAADYAN
🔸 دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات یکی از لیدرهای اصلی اغتشاشات خیابان پاسداران
متهم در این دادگاه گفت:
* بازیچه دست مجذوبانیها قرار گرفتیم
* اظهار ندامت و پشیمانی میکنم و از تمامی مجذوبانیها و این دست فرقهها برائت میجویم
* در تجمعات (اغتشاشات خیابان پاسداران) ری استارتیها هم بودند
* در مورد تجمع زندان اوین حرف خلاف واقع به ما زدند و گفتند: یک نفر را به خاطر درویشی گرفتهاند اما بعدها فهمیدم وی لیدر اغتشاشات دانشگاه بوده است | میزان
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
✍🌎
جناب بهاءالله در مورد کسانی که امر را نپذیرند و دشمنی ایشان را در دل داشته باشند چنین می فرمایند:
من ینکر هذا الفضل الظاهر المتعالی المنیر ینبغی له بان یسئل عن امه حاله ..قل من کان فی قلبه بغض هذا الغلام (بهاء)فقد دخل الشیطان علی فراش امه …
(کتاب گنج شایگان و جلد ۴ کتاب مائده آسمانی)
هرکس بهاءالله یا بهاییت را منکر شود سزاوار است از مادرش وضع خود را بپرسد… بگو هرکس در قلبش دشمنی این غلام (بهاءالله) را داشته باشد قطعاً شیطان در بستر و رختخواب مادرش رفته است.
همان طور که می بینیم، بنا بر آن چه که ایشان فرموده اند، تمامی منکران ایشان حالشان معلوم است! این سخن ایشان برای ما و برای بهاییان بسیار کارگشا می باشد و مطالب بسیاری را برای ما روشن می نماید.
وقتی که بیشتر به این جمله می اندیشیم، به این فکر می افتیم که:
۱. آیا برادر ایشان، جناب میرزا یحیی، صبح ازل، هم که منکر ایشان شدند همین حال را دارد؟
۲. آیا خواهر جناب بهاءالله، عزیه خانم، هم که منکر ایشان شدند همین حال را دارد؟
۳. آیا جناب محمدعلی برادر جناب عبدالبها هم که منکر ایشان شدند و بین آنها دعوا رخ داد نیز همین حال را دارد؟
۴. آیا تمام بابیان که منکر ایشان شدند همین حال را دارند؟
۵. آیا تمام شیخیه و تمام مسلمانان که منکر ایشان و بهاییت شدند همین حال را دارند؟
۶. آیا این روش گفتار ایشان با آن چه که فرموده شده است که “همه بار یک دارید و برگ یک شاخسار” قابل جمع می باشد؟
@feraghvaadyan
@naghdbahaiat