eitaa logo
روشنگر مدیا
916 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
581 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ سند خیلی محرمانه ساواک | اعتراف بهائیان به مأموریت برای ترویج بی‌حجابی با مُد و تبلیغات و نابودی نهائی اسلام به دست بهائیت با اسلحه‌های ساخته شده در اسرائیل! @baharoom @feraghvaadyan
🔮🍃 آيا دين و علم هميشه درتضاد هستند؟ 📋 در اینجا سه دانشمند است که اینطور فکر نمی کنند! 📌May 23, 2018 🔰برخی معتقدند که مذهبی بودن با دانشمند بودن سازگار نیست - اما آیا آنها می دانند که پدر تئوری بیگ بنگ در واقع یک کشیش کاتولیک بوده? پیشگام ژنتیک مدرن راهب آگوستینین بود یا رمزگشای ژنوم انسان از بیخدایی به مسیحیت در 20 سالگی اش پیوست؟ 🔰 دانشمندان امروزه ممکن است کمتر از یک فرد معمولی مذهبی باشند، اما بیش از نیمی از دانشمندان مورد بررسی قرار گرفته در سال 2009 اظهار داشتند که آنها به برخی نوع خدا یا قدرت بالاتر اعتقاد دارند. ♻️ آیا درگیری بین دین و علم به همان اندازه عمیق است که برخی فکر می کنند؟ ما با سه دانشمند درباره نحوه تطبیق ایمانشان با کار خود صحبت می کنیم. 1⃣ دکتر جنیفر ویزمن:متخصص فیزیک نجومی مسیحی : 🔸در حالی که علم "ابزار فوق العاده برای درک جهان فیزیکی است"، جنیفر می گوید باورهای مذهبی او به سوالات فلسفی بزرگتر در زندگی اش پاسخ می دهد - مثل اینکه چگونه انسان های محض در همه زمینه های جهان قابل توجه هستند. 🔸واقعیت این است که ما این مکالمه داریم که باورنکردنی است ، به این معنی که شما و من هر دو در بدن هایمان از اتم هایی هست که در ستارگان ساخته شده اند 🔸"بنابراین، ما به لحاظ جسمی به جهان متصل هستیم و من فکر می کنم که ما همچنین یک ارتباط عمیق تر داریم." 🔸در ضمن، جنیفر کار علمی اش را مانند عمیق تر شدن ایمانش می بیند.او میگوید: 🔸"خدا مسئول همه چیز است، بنابراین، شما با مطالعه بیشتر طبیعت... درک خود را از خدا غنی تر میکنید،" 🔸جنیفر می گوید که درگیری آشکار بین علم و مذهب یک پدیده نسبتا جدید است که توسط نیاز برای نمایش تقویت شده است. 🔸"وقتی با مردم صحبت میکنم متوجه میشوم که اکثر مردم واقعا متوجه هستند که سوالات عمیقتری از زندگی وجود دارد که علم نمیتوانند به طور کامل به آن پاسخ دهند و انها واقعا نمی فهمند که چرا باید تضاد و درگیری وجود داشته باشد." 2⃣ دکتر اندرو هارمن: ایمونولوژیست بودایی "علم در مورد یادگیری است، بودیسم در مورد زندگی است." 🔹از نظر اندرو، ادیانی که به "ایمان بی بصیرت" به خدا نیاز دارند، با علم مخالف هستند. 🔹من درک نمیکنم که چگونه می توانم یک دانشمند باشم و به خدا اعتقاد داشته باشم، اگر چه چند تن از همکاران من چنین هستند. 🔹"علم در مورد جستجوی حقیقت و آزمایش فرضیات است. من معتقد نیستم که شما بتوانید وجود خدا با آن اثبات کنید." 🔹در مقابل، بودیسم را "بسیار سازگار" با علم می بیند. 🔹او می گوید: "من فکر می کنم که بودیسم و علم اساسا با یکدیگر هماهنگ هستند." 3⃣ فهد علی یک نسل شناس مسلمان : 🔸"ما به خدا نیاز داریم، زیرا ما نیازمند به حس جایگاه و هدف و یک حس فراتر از آن هستیم". 🔸او می گوید که برخی از تنش بین علم و دین به وجود می آید زیرا مردم قرآن و کتاب مقدس را به معنای واقعی کلمه می گیرند. 🔸فهد می گوید بسیاری از مردم می گویند در مذهب "چیزهای زیادی احمقانه" هستند اما برعکس باید درست باشند. 🔸رویکرد خود فهد به اسلام شامل خواندن انتقادی قرآن است. 🔸او می گوید: "به منظور درست بودن شما نیاز دارید که شکاک باشید." 🔸او می گوید که قرآن "محبت، شایستگی معمول، سخاوت و هوش" را تشویق می کند. 🔸فهد می گوید: "علم باید در خدمت بشریت باشد." 🔸فهد استدلال می کند که دیدگاه های بی پروا و افراطی، چه بر اساس ایمان یا علم، می تواند مشکل ساز باشد. 🔸"کل وضعیت علم امروزه همچون زمینی است که بدون مشارکت دانشمندان،متفکران و فیلسوفان اسلامی یکنواخت نیست" و اشاره کرد که "جبر" یک واژه عربیست. 🔸فهد استدلال میکند که درگیری و تضاد از آن جایی نشات میگیرد که مردم از خداوند در جاهایی استفاده میکنند که علم نمی تواند توضیح دهد 🔸"خداوند را نباید در مقابل عدم قطعیت علم ایستاند" 🔸فهد با کسانی که نظریه تکامل را تهدیدی برای ایمان میدانند مخالف است. 🔸او میگوید: "فکر می کنم بیش از هر چیز، عهدی است با خدا - این که می توانیم کل حیات روی زمین را از منشائی واحد (نسب مشترک) بدانیم". 🇺🇸 خبرگزاری abc ( سال 2018 ) 🌐https://www.google.com/amp/amp.abc.net.au/article/9543772 ♻️✍ پی نوشت : ایجاد و علاقه به درگیری علم و دین از اهداف سیاسی آتئیست ها و ملحدین میباشد و نشان از کم فهمی بسیاری از آنها / تا کنون چندین مقاله در این باره ترجمه و تقدیم کرده ایم و این مسیر خرافه زدایی ادامه خواهد داشت / 🔚 دروغ ها و خرافات ملحدین @Zandiq_IQ7 @Feraghvaadyan
⚜تظاهرات در دانمارک در اعتراض به ممنوعیت استفاده زنان مسلمان از برقع پارلمان دانمارک قانون ممنوعیت پوشاندن چهره با استفاده از برقع را ماه مه تصویب کرد.
✅یک زن برقع‌پوش برای اولین بار در دانمارک جریمه شد 🔸رسانه‌های دانمارک می‌گویند یک زن ۲۸ ساله برقع پوش پس از آن که با یک زن دیگر که می‌خواست حجاب او را بردارد، درگیر شد جریمه شده است. به گزارش بی بی سی پلیس شهر هورس‌هولم در ۲۵ کیلومتری شمال کپنهاگ، پایتخت دانمارک پس از باخبر شدن از موضوع و بررسی ویدیوهای موجود به زن برقع پوش خبر داد در صورتی که برقع خود را بر ندارد جریمه خواهد شد این زن برقع پوش به دلیل نقض قانون به پرداخت ۱۵۵ دلار جریمه شده است. در صورت تکرار نقض این قانون، مبلغ جریمه به ۱۵۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. شماری از زنان مسلمان دانمارک گفته‌اند به این قانون عمل نخواهند کر سازمان‌های حقوق بشریتصویب و اجرای این قانون را "نقض تبعیض‌آمیز حقوق زنان" خوانده‌اند🔸 @religions @feraghvaadyan
✝ساخت نخستین کلیسا در عربستان شهر نیوم واقع در شمال غرب عربستان، مکان احتمالی ساخت کلیسا در این کشور اعلام شده است. این نخستین بار است که در خصوص ساخت کلیسا در عربستان، صحبتهای رسمی صورت گرفته. این امر، ممنوعیت وجود دو دین در کشور مزبور را _که تا به امروز جریان داشته_ تا حدی متزلزل می سازد. به نظر می رسد، اصلاحات تازه عربستان ، وارد ابعاد تازه ای شده باشد. @Feraghvaadyan
👈آسيب‌ها و خطرات فرقه‌ها «استیون‌حسن»، محقق حوزه فرق درباره خطرات فرقه‌ها می‌گوید: «در چند دهه گذشته، موضوع عجيب فرقه‌هاي مخرب به سرعت گسترش يافته و تبديل به معضلي مهم و اساسي در سطح اجتماعي و سياسي شده‌است. در حال حاضر حدود صدها فرقه مخرب تخمين زده شده‌اند و اين به معني عضويت نزديك به صدها هزار نفر در آنهاست. فرقه‌ها در اشكال و اندازه‌هاي گوناگوني ظاهر مي‌شوند. برخي خیلی پول دارند در حالي‌كه برخي ديگر نسبتاً فقير هستند. در هر حال بعضي از آنها به وضوح از سايرين خطرناك‌تراند. نفوذ آنها به سادگي بر زندگي اعضايشان سايه افكنده است و مسئله مهم‌تر اينكه برخي از آنها در پي دستيابي به قدرت سياسي و نفوذ فرهنگي و بهره‌گيري از آن در جهت تغيير ساختار اجتماعي و در مواردی تغيير در سطح جهاني هستند. شايد اين حرف جنجال‌برانگيز باشد كه آنها را در كل تهديدي براي آزادي‌هاي فردي و اجتماعي بدانيم، با اين حال لازم به ذكر است كه آنها با اقدام‌هاي نفوذي در منطقه و فعاليت‌هاي انتخابي براي كانديداها در عرصه‌هاي سياسي، نفوذ كرده‌اند. برخي از آنها از طریق لابيگري‌هاي پنهاني در تلاش براي تأثير بر سياست خارجه هستند يا از عمده‌ترين تأمين‌كنندگان پول و اسلحه برای نيروهاي مخالف به شمار مي‌آيند. در واقع آنها به دنبال سكويي براي پرش براي دنبال كردن اهداف بارز خود هستند. فرقه‌ها با قبضه بازار خريد زمين، املاك و مستغلات و به دست گرفتن زمام امور صدها معامله تجاري، نفوذ اقتصادي خود را به نمايش مي‌گذارند. برخي شركت‌هاي واسطه به بهانه دوره‌هاي اجرايي سرپرستي، در حالي‌كه خيال به‌دست آوردن زمام امور كمپاني را دارند، وارد عمل مي‌شوند». فرقه‌ها علاوه بر اینکه کنترل اعضا را در دست می‌گیرند به دنبال تأثیرات سیاسی و ایجاد تغییرات اجتماعی و فرهنگی نیز هستند. نباید از خطراتی که وجود دارد به سادگی گذشت اگر آنها را به حال خود رها کنیم هر روز قدرتمندتر و بزرگ‌تر می‌شوند و با توجه به مریدان سرسپرده و اقدامات سازمان‌یافته‌اي که دارند نحوه کنترل و برخورد با آنها سخت‌تر و پرهزینه‌تر می‌شود، از قدیم گفته‌اند: گره‌ای را که می‌شود با دست باز کرد چرا با دندان باز کنيم؟! 📚آرشيو روشنا @FERAGHVAADYAN
🔺مراسم آييني زرتشتيان در «پير ناركي»
روشنگر مدیا
🔺مراسم آييني زرتشتيان در «پير ناركي»
🔺مراسم آييني زرتشتيان در «پير ناركي» از شامگاه پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه جاري، زیارتگاه پیر نارکی(يزد)، میزبان گروه پرشماری از زرتشتیان ایران بود که در این زیارتگاه گرد هم آمده بودند. روزهای زیارت همگانی پیر نارکی از ۱۲ تا ۱۶ مرداد ، برابر با ورهرام ایزد تا مهر ایزد و امرداد ماه است، زرتشتیان در این چند روز از شهرهای زرتشتی نشین راهی این زیارتگاه می شوند که در ۵۸ کیلومتری جنوب شرقی یزد و در نزدیکی مهریز قرار دارد، نیایش و ستایش خداوند یکتا و با هم بودن و شادی از جمله مراسمی است که زرتشتیان در این زیارتگاه به جا می آورند./برساد @Feraghvaadyan
📛تحركات جريان مسيحيت‌تبشيري؛ تشويق به ديوارنويسي تبليغي در سطح شهر @Feraghvaadyan
👈در همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی مطرح شد: 🔹رئیس قوه قضاییه:سوال ما از دنیای غرب این است که شما چه حقی دارید حقوق بشر خودتان را به همه دنیا تحمیل کنید؟ اعلامیه جهانی حقوق بشر اسلامی که در قاهره تصویب شده، گرچه هنوز دارای نقایصی است اما مطالب کاملا پیشرفته از حیث دینی دارد. شما حقوق بشری تحمیل می‌کنید که ازدواج با همجنس را به معنوان آزادی ازدواج، جایز می‌داند. این تفسیر شماست و این‌‌گونه حقوق بشری برای خودتان باشد. ما باید حقوق بشر غربی را از رهگذر مفهوم کرامت انسانی به چالش بکشیم. امروز راه و روشی که آمریکایی ها و غربی ها در سراسر دنیا پیش گرفته اند جز نقض حقوق بشر به تمام معنا چیزی نیست. وقتی به جمهوری اسلامی می رسند از عده ای که در خیابان ها آشوب می‌کنند و ماشین ها را به آتش می‌کشند به عنوان حمایت از حقوق بشر روایت می‌کنند. خلق داعش، نمونه بزرگ نقض حقوق بشر در دنیای معاصر ماست. 🔸آیت الله آملی: دنیای غرب، گذشته از همه بحث های نظری و فلسفی، رویه و روشی غیر انسانی دارد. حقوق بشر، ابزاری در دست آن‌هاست. امریکایی ها در مرز خودشان مهاجرین را طبقه بندی کرده اند و فرزندان را از مادرشان جدا کرده اند/ این حق بشر قرن بیست و یکم و دنیای متمدن است./خبرگزاري ميزان @Feraghvaadyan
◀️زمينه‌هاي جذب يك فرد به فرقه 👈به طور عام مي‌توان زمينه هايي كه فرد را مستعد جذب ازسو.ي فرقه‌ها مي‌كند، به سه دسته تقسيم كرد: 1. نيازهاي شخصي. 2. نيازهي عقيدتي 3.كودكان و نوجوانان. 🔺البته بايد توجه داشت كه هر چه دليل اوليه جذب به فرقه باشد و هر نقطه‌ضعفي كه فرد هنگام جذب اشته باشد، چندان مهم نيست، چراكه در دوران عضوگيري و پس از عضويت در فرقه، دلايل يا خواسته‌هاي اوليه فرد از ميان رفته و اهداف و خواست هاي جديدي جايگزين آن مي شود كه اغلب آن‌ها اهداف فرقه است. 📚كتاب فريب در فرقه ها @Feraghvaadyan
💠🍃 آیا علم و دین باید با هم بجنگند؟ 💫"یکی از غم بار ترین تراژدی های دوران ما این پندار پدید آمده است که علم و دین باید با هم در حال جنگ باشند."💫 ⚗️ فرانسیس کالینز : 🔹در کنار اعتراضات پر سر و صدای اندکی از گروه های مذهبی علیه آموزش مفاهیم علمی مانند فرگشت و مهبانگ در مدارس عمومی، و نیز اظهارات تعداد اندکی از دانشمندان با باور های فلسفی شخصی و ضد دینی، گاهی ممکن است به نظر برسد علم و دین در حال جنگ هستند. اخبار گزارش های فراوانی درباره دیدار های هیئت مدیره مدارس، نشست های کنگره و مواعظ یکشنبه ارائه می دهد که در آن ها رهبران دینی و دانشمندان به یک دیگر هجوم می برند. اما چنین کشمکش هایی تا چه حد بیانگر واقعیت اند؟ نه چندان. توجه به چنین برخورد هایی، در برابر نمونه های پرشمار هماهنگی علم و دین، و حتی همزیستی همکارانه آن ها، حاشیه محسوب می شود. 🔹در حقیقت، افراد دارای سطوح مختلف از تخصص علمی و از ادیان گوناگون، ابدا تعارضی میان علم و دین نمی بینند. برخی این دو نهاد را صرفا مرتبط با حوزه های مختلفی از تجربیات بشر می دانند. علم جهان طبیعی را می کاود، در حالی که دین با دنیای معنوی و فراطبیعی مرتبط است - پس، این دو می توانند مکمل باشند. بسیاری از سازمان های مذهبی طی بیانه هایی اعلام کرده اند که هیچ لزومی ندارد میان ایمان دینی و نگرش علمی درباره فرگشت تعارضی وجود داشته باشد [1]. 🔹به علاوه، در مقابل این کلیشه، مطمئنا برای دانشمند شدن، خداناباور بودن لزومی ندارد. برآوردی از دانشمندان حاضر در دانشگاه های پژوهشی برتر در سال 2005، نشان داد که بیش از 48 درصد از آنان دیندار بوده و بیش از 75 درصد باور دارند دین حامل حقایق مهمی است [2]. برخی از دانشمندان - مانند فرانسیس کالینز، مدیر سابق نهاد پژوهشی ژنوم انسان، و جرج کوین، اخترشناس و کشیش - صراحتا سخن از رضایتی به میان آورده اند که دیدن جهان با عدسی علم و ایمان شخصی فراهم می کند. 🔹این به آن معنا نیست که علم و دین هرگز وارد جنگی نمی شوند. اگر چه هر دو به طور کلی با حوزه های متفاوتی سر و کار دارند (طبیعی در برابر معنوی)، هنگام مواجهه با سوالات، اختلافات حول محل استقرار مرز های میان این حوزه ها افزایش می یابد. و برخی اوقات، یکی از این دو در ادعا های خود از مرز عبور می کند. برای مثال، هنگامی که عقاید دینی ادعا هایی قوی درباره جهان طبیعت به عمل می آورند (مثلا لازمه برخی تفاسیر تحت اللفظی عهدین ممکن است ادعا کنند جهان در شش شبانه روز خلق شده)، ایمان و علم می توانند خود را در حال جنگ با یکدیگر بدانند. 🔹گرچه چنین برخورد هایی ممکن است عناوین نشریات، رادیو و تلویزیون را جلب کنند اما مهم است به یاد داشته باشیم ورای این جنجال ها، موارد متعددی از نگرش های علمی و دینی وجود دارد که به طور کل به هیچ جنگی نمی انجامند. هزاران دانشمند سرگرم پژوهش خودشان هستند و در عین حال باور های معنوی و شخصی خود را نگه می دارند و حتی تعداد بیشتری از مردم معمولی، به نحوی پر ثمر جهان طبیعی را از دریچه ای علمی و شواهد محور، و جهان فراطبیعی را از دریچه ای معنوی می نگرند. پذیرش یک جهان بینی علمی مستلزم تسلیم کردند ایمان دینی نیست. 1- National Center for Science Education. Voices for evolution. Retrieved December 29, 2008. 2- Ecklund, E.H., and C.P. Scheitle. 2007. Religion among academic scientists: Distinctions, disciplines, and demographics. Social Problems 54(2):289-307 🇺🇸 دانشگاه بروکلی آمریکا 🌐https://undsci.berkeley.edu/article/science_religion ♻️✍ پ ن : برخی از رسانه ها و بنی آدم کم مطالعه که علم را متضاد با ادیان معرفی میکنند، یا هیچ اطلاعی از تاریخ علم و تاثیر ادیان در پیشرفت آن ندارند یا منافعش سیاسیشان در این معقوله دخیل است مقالات بسیاری از دانشگاه های دنیا معتقدند ؛ علم و دین را میشود با هم پیش برد، همان طور که بزرگترین و بیشترین دانشمندان تاریخ دین دار بوده اند و چنین کرده اند ،،،، لذا امیدواریم با تلاش عزیزان این تصور غلط بزودی معدوم گردد💯✔️ ➖➖➖➖➖ 🔚 دروغ ها و خرافات ملحدین @Zandiq_IQ7 @feraghvaadyan