eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
564 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
⭕️مبارزان منفعل ▫️در روزهایی که تمام آحاد ایران، اختلافات جناحی و حزبی را کنار گذاشته ، یکدل و یکرنگ برای مقابله با ظلم و بیداد ستم شاهی بسیج شده بودند، شماری با ادعای دینداری، رویه ای دیگر پیش گرفته و مبارزه را پیش از ظهور معصوم(ع) باطل می پنداشتند.‌ اینان با سوق دادن ظرفیت و نیروی قشر جوان و‌ جامعه به سمتی انحرافی، با قاطبه جامعه، سر ناسازگاری گذاشتند. ▪️از نظر این جرگه، مبارزه با ، آنهم نه بهائیانی که در پست های مهم و حساس مملکتی با رژیم پهلوی همکاری داشتند، از هر امر دیگری مهم تر بود. این بود که تلاش های مبارزان و امام خمینی (ره) را مذموم دانسته و ‌امید چندانی به پیروزی انقلاب نداشتند. شاید به سبب همین رویکرد‌شان بود که از سوی ، نه تنها مانعی جهت اقداماتشان _به عنوان انجمنی دینی_ به وجود نمی آمد بلکه حتی مورد مساعدت نیز قرار می گرفتند. ♦️«»، عنوان جریانی است که در روزهای سخت این نظام، اعم از بحبوبه انقلاب و ایام دفاع مقدس، با آن همراه نبوده و مشی مبارزاتی اش، ماهیتی انفعالی دارد و جالب آنکه، خود را منتظر واقعی می خواند. راستی شاخصه های منتظر واقعی چیست؟ 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️دبیر انجمن کليمیان: این افتخار ماست که جان خود را در راه وطن فدا کنیم. @Feraghvaadyan
✝️⭕️نگاهی به نيم قرن فعاليت يکی از مراکز تبشيری در ايران "آموزشگاه کتاب مقدس ايران"، از مهمترين مراکز تبشيری در تاريخ معاصر ايران بوده است که پيش از انقلاب با اهداف خاصی توسط مأموران سازمان سيا تأسيس شد. گزارش زير با استفاده از خاطرات عينی برخی از آسيب ديدگان اين مرکز و همچنين کتب منتشر شده در آن، تهيه و تدوين شده است. ♦️بنيان گذاری و تأسيس آموزشگاه کتاب مقدس ايران (آکما) را بايد همزمان با تأسيس #کليسای_جماعت_ربانی مرکز دانست. نگاهی به اسناد به جای مانده نشان می‌دهد که جيم نيلی و مارک بليس (دو ميسيونر مسيحی و از کارگزاران سيا) با همراهی ست يقنظر و لئون هايراپطيان در دهه 50 شمسی، اين آموزشگاه را در کنار #دانشگاه_تهران بنيان گذاشتند تا مرکزی باشد برای جذب دانشجويان اين دانشگاه. آموزشگاه در سال 1966ميلادی/ 1345هجری شمسی فعاليت خود را آغاز کرد. نخستين مدير آن، مارک بليس(ميسيونر امريکايی) و ناظم آن هم "سموئيل يقنظر" (فرزند ست) بود. فعاليت آن‌ها تا سال 1350، ساختار تشکيلاتی خاصی نداشت. در اين سال با تأسيس کميته آموزشگاه، اين مرکز به عنوان يکي از زيرمجموعه‌های کليسای جماعت ربانی از ساختار برخوردار شد. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️اسفندیار اختیاری، نماینده در مجلس شورای اسلامی: 🇮🇷 ایران، سراپا یکپارچه است @Feraghvaadyan
🔘روزشمار ایام اغتشاشگری فرقه گنابادی؛ پیش‌درآمد بخش پنجم 👈🏻«عذر بدتر از گناه»؛ نمایش مجذوبانی‌ها برای لاپوشانی بی‌اخلاقی‌ها 🔻پس از نارفتارهای طیف افراطی فرقه گنابادی در روزهای ابتدایی بهمن‌ماه 1396 و به راه انداختن (مقابل منزل قطب)، ایجاد تشنج در منطقه، حمله به نیروهای امنیتی و تخریب موتورسیکلت‌های پلیس، مجذوبانی‌ها برای کاستن زشتی‌های این کژرفتاری‌ها و رو شدن ماهیتشان، نمایشی در منطقه به راه انداختند. 🔻آن‌ها با پخش کردن گل و شیرینی در میان ساکنان محله و ساخت کلیپ از این نمایش، کوشیدند اعمال و تعصب خود را لاپوشانی کنند. هرچند، اسناد موجود از اقداماتشان با این‌دست نمایش‌ها، قابل رفع و رجوع نبود. 🔻درواقع، مجذوبانی‌ها کوشیدند چهره خشنی که با اقدامات خود از نشان دادند،‌ قدری تعدیل گردد تا در کنار تبلیغات رسانه‌های وابسته به جریان‌های برانداز(آمد نیوز، ایران‌وایر، بی.بی.سی و امثالهم) پیرامون ایشان، همچنان در رأس افکارعمومی باقی بمانند و ادامه سناریوی خود را دنبال نمایند. 🔻به این ترتیب، در حالی‌که ملت ایران در تدارک گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب‌اسلامی بود، عناصر افراطی دراویش گنابادی، همسو با گروه‌های معاند –در فضای ملتهب حاکی از آن برهه زمانی- بر طبل اختلاف و عناد کوبیدند و بدین‌سان، ماهیت حقیقی و به دور از مرام درویشی و سلوک خویش را به منصه ظهور رساندند تا بر همگان آشکار گردد این گروهک را حتی با درویشی‌گری و عرفان مورد ادعای جریان‌‌های صوفی‌مسلک نیز کاری نیست. ↩️حقیقت، آن بود که روحیه تبرج‌خواهانه و افراط‌گری‌های مجذوبانی‌ها، با حوادث رخ‌داده در دی‌ و بهمن‌ماه 1396، تعمیق و توسعه یافت، جسورتر از قبل، درصدد تحقق منویات خویش در روزهای آتی برآمدند. ادامه دارد... 📚بخش‌ تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
🌍جهانی شدن و جنبش های معنوی نوپدید 🔸یکی از پدید های انکارناپذیر عصر حاضر، «جهانی شدن» است که تاثیر و تاثراتی را بر امور مختلف، موجب شده. ظهور و ترویج #معنویت_گرایی و جنبش های معنوی نوپدید، از آن جمله است. 🔹اگر در یک تعریف ساده، جهانی شدن را به معنای تقریب بیشتر و رفع مرزها بیان کنیم، در این دیدگاه، دین و معنویت دو واکنش خواهد داشت؛ اول، تلاش برای حفظ موجودیت خویش در مواجهه با فرهنگ ها و افکار تازه است که در قالب #بیناد_گرایی_دینی رخ می نماید؛ آنچه در برخی جوامع، شاهد هستیم. 🔸دوم، تلاش برای همگون سازی خویش با افکار و فرهنگ های دیگر و هماهنگی با تحولات ناشی از تقریب و #جهانی_شدن است که تحت عنوان عام گرایی فرهنگی نیز شناخته می شود. بروز جنبش های معنوی نوپدید گاه در این نگاه، تعریف و تحلیل می گردد. البته نباید از آثار مدرنیته بر جهانی شدن و متقابلاً تاثیر آن بر دین و معنویت گرایی، غافل شد که نمود آن را در شاخص های مشترک میان این دو جریان می توان مشاهده کرد. مسائلی چون تکثرگرایی، سکولاریسم، اومانیسم و ... . ↩️به این ترتیب در مطالعات #فرقه_شناسی و تحولات دینی می توان و باید به سایر پدیده های اجتماعی و ارتباطی نیز نظر داشت تا به دریافتی درخور دست یافت. 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
♦️نقش فعال بهائیت در حوزه‌های گوناگون حکومت (1) ❇️ از نقش‌آفرینان فعال دوران پهلوی بود. این تشکیلات که در دوره قاجار به نحوی سرکوب شده بود، با روی کار آمدن پهلوی در همه جوانب رشد چشمگیری داشت. 🔸در مورد نفوذ بهائیان در که نمونه‌های بسیاری وجود دارد، از «غلام‌عباس آرام» و «سپهبد اسدا... صنیعی» در کابینه «اسدا... علم» گرفته تا «هویدا» که خود بهائی‌زداه بود و حلقه‌ای از را به گرد خود جمع کرده بود.اگر این تشکیلات همچنان فرصت تاخت و تاز داشت، مطمئناً نقشه‌هایی برای بالا رفتن از پست نخست‌وزیری و به دست گرفتن زمام کل امور هم در سر داشتند. 🔻علاوه بر حوزه‌های سیاسی، با گسترش فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف، تبلیغی همه‌جانبه داشتند. البته ، رکن اساسی بهائیت است، اما در آن دوره، پر و بالی که از پهلوی گرفته بود، موجب می‌شد صرفاً به ترویج احکام و عقاید به ظاهر مذهبی نباشد، بلکه در زمینه‌های متعددی به چشم می‌خورد. @feraghvaadyan
🔴 تقابل فرقه ها و انقلاب اسلامی (2) 🔸از زماني که در تاريخ، نشانه‌اي از دين پيدا شد، در کنار آن نشانه‌هايي از #فرقه و فرقه‌گرايي هم وجود داشت، بنابراين فرقه‌ها همواره بوده‌اند، هستند و در آينده هم حتماً خواهندبود چراکه خواسته يا ناخواسته در حال ايفاي نقش سياسي در راستاي اهداف سردمداران سلطه و تيم استعمارگر هستند، لذا آنها قطعاً به دنبال آن اند که از فرقه‌ها حمايت کنند يا فرقه‌هايي را بسازند. همين مسئله است که حيات فرقه‌ها و جريانهاي انحرافي را به نوعي تداوم ميبخشد. 🔹فرقه ضاله بهائيت، فرقه اي بود که در همه ارکان حکومت #پهلوي‌ها و به‌ويژه پهلوي دوم حضوري فعال داشت، به‌طوري که در اوج قدرت حضور داشتند و نقش ايفا کردند و ارکان مختلف رژيم شاهنشاهي را در اختيار گرفته بودند. 🔸همچنين بايد به بعضي فرقه‌ها اشاره کرد که از دل تشيع بيرون آمدند مثل فرقه گناباديه، اويسيه و...، اينها فرقه‌هايي بودند که رژيم و شاه، نظري مثبت نسبت به آنها داشتند و #ساواک هم نگاهي همسو با آنها داشت، اما در مورد ساير فرقه‌ها تلاش مي کردند به نوعي آنها را مديريت و کنترل کرده و به عنوان يک فرصت از آنها بهره‌برداري نمايند. در اين ميان، به بعضي از فرقه‌ها نيز توجه چنداني نمي شد و نقش و اثر آن چناني هم نداشتند؛ ميتوان گفت اين شَمايي کلي از وضعيت عملکرد فرقه‌ها در دوران پيش از پيروزي #انقلاب_اسلامي است. 📚 آرشیو تحقیقی روشنگر @feraghvaadyan
✝کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه: انقلاب اسلامی بی نام و یاد راحل در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست و به عبارتی انقلاب اسلامی با نام امام راحل همراه است. ✅روشنگر به نقل از ایرنا/کشیش «داریاووش عزیزیان» در آیین گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب با درایت و تیزبینی جامعه را هدایت می کند و امید می رود در سایه رهنمودها و‌ هدایت های ایشان شاهد شکوه هرچه بیشتر انقلاب باشیم . 🔹وی به نقش جامعه آشوریان در دوران انقلاب و ‌جنگ اشاره کرد و افزود: همواره همپای انقلاب ایستاده اند و با توجه به اینکه از اقوام قدیمی ایران هستند، همواره حب خودشان را نسبت به انقلاب نشان داده اند. 🔸عزیزیان افزود: یک جامعه باید ‌از خصوصیات ممتازی بهره مند باشد تا مردم آنچه را دوست دارند در وجود او ببینند؛ بر همین اساس امام راحل رهبری بودند که مردم آنچه را که می خواستند در وجود او ‌دیدند و به همین خاطر کوچک و بزرگ و‌ مرد و زن بپا خاستند و ‌انقلاب را به پیروزی رساندند. @feraghvaadyan
🔴لايه‌هاي فکری انجمن‌حجتيه 🔷#انجمن_حجتيه بر آن است که معرفت فطري در محدوده مباني فقهي جاي دارد و معرفت اکتسابي به آن راهي ندارد؛ به طوري که شيخ محمود حلبي در اين باره مي‌نويسد: «اساس شريعت مبتني بر معرفت فطري بوده و معرفت اکتسابي در آن راه ندارد. پس کسي که بر لزوم معرفت اکتسابي برهان مي آورد، در حقيقت دليلي براي ابطال و انهدام #اسلام آورده‌است.» افزون بر اين، حجتيان شناخت معارف دين از مسير مباني فلسفي را نمي‌پذيرند. 👈از نظر آقاي حلبي، روش عقلاني به مثابه يکي از ابزارهاي معرفتي پذيرفتني نيست: «شناخت معارف دين از طريق مباني فلسفي، اشتباه بوده و بين نظر دين و نظريات #فلسفي در همه موارد، تباين و اختلاف وجود دارد.» در حالي که روش مبتني بر تعقل به منزله يکي از روش‌هاي مهم در شناخت معارف الهي نقشي مؤثر دارد و به کمک اين روش مي توان براي اثبات وجود خداوند متعال، دليل عقلاني ارائه کرد. اين روش مي کوشد به کمک برهان‌ هاي عقلاني، گرايش هاي انساني، اعم از گرايش به #خدا، حس پرستش يا فطري بودن دين را براي همگان آشکار سازد.»(1) 📚شيرودي، مرتضي، نوري، عبدا..، جريان شناسي فکري-فرهنگي انجمن خيريه حجتيه در ايران معاصر، قم: زمزم هدايت، بهار 1395، ص 20. @feraghvaadyan
📺رسانه‌های #تبشیری 📻رادیو واتیکان ♨️راديو واتيکان توسط «خواليلمو مارکوني» و به دستور «پاپ پيوي يازدهم» در سال 1931 راه اندازي شد. برنامه‌هاي اين راديو در حال حاضر به 47 زبان مختلف توليد و از طريق امواج کوتاه، DRM، موج متوسط، FM، ماهواره و اينترنت پخش ميشوند.محتواي اين برنامهها شامل اخبار بينالمللي، مراسم مذهبي، برنامههاي اجتماعي و موسيقي است. 🔹توليدات راديويي در اين رسانه، با مشارکت بيش از 200 خبرنگار از 61 کشور مختلف تهيه ميشوند. #راديو_واتيکان بيش از 42 هزار ساعت پخش همزمان را از ايستگاههاي مختلف راديويي خود پوشش ميدهد. 🔻اين راديو، توافقنامههايي را براي پخش برنامههاي خود با راديوهاي ملي و خصوصي منعقد کردهاست. با اين حال، اکثر پخشکنندگان برنامههاي راديو واتيکان، ايستگاههاي راديويي #کاتوليک يا مسيحي هستند که برنامههاي راديو واتيکان را از طريق اينترنت دريافت و به صورت محلي پخش ميکنند. @feraghvaadyan