💢جریانهای فرقهای نوک پیکان جنگ نرم
♦️جنگ نرم در عین تأثیرگذاری و کارآمدی، کم هزینهترین نوع جنگ است که از ارزشهای یک جامعه و امنیت ملی یک کشور را تهدید میکند. در بررسی تهدید نرم، کارکردهای #جریانهای_فرقهای، کاملاً خودنمایی کرده و اساساً مهمترین اهداف در این نوع تهدید محقق میشود.
↩️تغییر هویت دینی و ملی، تغیر الگوی سیاسی حاکم، تغییر ارزشهای جامعه، القای ناکارآمدی حکومت،کاهش انسجام اجتماعی، تقویت واگرایی قومی و دستکارافکار عمومی از جمله اهداف #جنگ_نرم است که بوسیله جریانهای فرقهای انجام میپذیرد.
@feraghvaadyan
⭕️ انجمنحجتیه و بورژوازی
▪️یکی از انتقاداتی که در طول سالهای تشکیل #انجمن_حجتیّه مطرح بوده ، سبک زندگی اشرافی و تجمّلاتی آنهاست. در این راستا باید توجّه نمود که این موضوع در مورد همه اعضای انجمن صدق نکرده و نمیکند لیکن تفکرات انجمنحجتیه از ابتدای شکلگیری معطوف بر ادعای مبارزه با بهائیت بود و روش این مبارزه پیش از انقلاب بهدلیل تامین منابع مالی مورد نظر موجب شد تا مبانی فکری آن با #لیبرالیسم و بورژوازی پیوند بخورد؛ حال آنکه اساسا اصل و بنمایه مبارزه با رفاهطلبی و تجملگرایی سازگار نیست اما از آنجا که بهائیت با تجمل و زرق و برق مجالس، توانسته بود جوانان را گمراه و به عضویت خود درآورد لذا انجمن تصمیم گرفت تمام و کمال همانند آن شود تا از این طریق به مبارزه برخیزد غافل از آنکه به تدریج، سبب آلودگی میشود و خوی اشرافیگری و رفاه طلبی در بطن اعضا رسوخ خواهد کرد.
♦️بهطورکلی، آنجا که تفکر انجمنحجتیه به تجمل،رفاهطلبی، بیتفاوتی ، اشرافیگری و سرمایهداری نزدیک میشود و آن را منش و مرام رفتاری خود قرار میدهد محل تلاقی فکری با خوی بورژوازی و سرمایهداری است که این اتفاق در ابتدا تشکیل انجمن و با جدیتر شدن در راه مبارزه #بهائیت، بیشتر نمود پیدا کرد و در حال حاضر نیز انجمن با همین تفکرادامه حیات میدهد البته همانگونه که گفته شد این سبک شامل تمامی اعضا نیست اما در طول حیات این انجمن تا کنون ریشههای این تفکر مشهود است.
@feraghvaadyan
❌انجمن حجتیه و فعالیت در مدارس مذهبی
«مدارس انجمنی به لحاظ آموزشی جزء مدارس ممتاز کشور محسوب میشوند و در بعد آموزش تحصیلی، عملکرد خوبی دارند و دقیقاً همین امر، زنگ خطر را بیشتر، به صدا درمیآورد چراکه از یک طرف با اشغال تعداد زیادی از موقعیتهای دانشگاهی و به تبع آن، موقعیتهای مهم اجتماعی در آینده با دانشجویان ملهم از دیدگاه #حجتیهای، نخبگان جامعه را با خود هماهنگ کرده و از نگاه خط امام(ره) و رهبری دور میکنند و از طرف دیگر، مثل غالب #مدارس غیرانتفاعی، چرخه فاسد پول-تحصیلات-موقعیت اجتماعی را تقویت میکنند تا وحدت بین طبقه نخبگان و ثروتمندان در جمهوری اسلامی تثبیت شود.»(1)
1.«روش های حجتیه،بازسازی شده روشهای صهیونیستی است»، مصاحبه با سید عباس نبوی،هفتهنامه پنجره،آذر 1389.
@feraghvaadyan
⭕️ عقاید خرافی و شاز بهائیت
🔘 شالوده عقیده بهاء(سرکرده فرقه بهائیت) در کتاب هایش بر این اصل استوار است که با ظهور “او” و “باب” شریعت #اسلام ملغى گردیده و دوره رسالت حضرت محمد (ص) سپرى شده و دوره رسالت و زمامدارى جمال اقدس الاهى و آیین او آغاز گردیده است و «کتاب اقدسش مهیمن بر جمیع کتب و ناسخ همه صحف و مرجع تمامى احکام است».(1) و نیز «خداوند در هیکل حسین على تجلّى و تجسّد پیدا کرده است و بعد از او نیز #خداوند بارها بر زمین هبوط و تجلى خواهد نمود. البته بعد از حضرت محمد (ص) و باب و میرزا حسینعلى تا هزار سال دیگر، ظهور الاهى در عالم نخواهد بود.»(2)
1. مکاتیب عبدالبهاء، ج۱، ص ۳۴۳.
2. خاتمیت پیامبر اسلام، ص ۷۲ و ۷۵٫.
@feraghvaadyan
💢امام خمینی(ره):
🔘«ﻭﻟﺎﻳﺘﻰ ﻫﺎﻯ ﺩﻳﺮﻭﺯ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﻜﻮﺕ ﻭ ﺗﺤﺠّﺮ ﺧﻮﺩ ﺁﺑﺮﻭﻯ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﻭ ﻣﺴﻠﻤﻴﻦ ﺭﺍ ﺭﻳﺨﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ ﭘﺸﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻋﺼﻤﺖ ﻭ ﻃﻬﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﺷﻜﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺟﺰ ﺗﻜﺴّﺐ ﻭ ﺗﻌﻴّﺶ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﻧﻰ ﻭ ﻭﺍﺭﺙ #ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺣﺴﺮﺕ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺷﺎﻩ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﻮﺭﻧﺪ. ﺭﺍﺳﺘﻰ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎﺋﻰ ﻭ ﺭﻭﺳﻰ ﻭ ﺍﻟﺘﻘﺎﻃﻰ، ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺣﻠﺎﻝ ﻛﺮﺩﻥ ﺣﺮﺍﻣﻬﺎ ﻭ ﺣﺮﺍﻡ ﻛﺮﺩﻥ ﺣﻠﺎﻟﻬﺎ، ﺍﺗﻬﺎﻡ ﻛﺸﺘﻦ ﺯﻧﺎﻥ ﺁﺑﺴﺘﻦ ﻭ ﺣﻠﻴﺖ ﻗﻤﺎﺭ ﻭ ﻣﻮﺳﻴﻘﻰ، ﺍﺯ ﭼﻪ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﺻﺎﺩﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ؟ ﺍﺯ ﺁﺩﻣﻬﺎﻯ ﻟﺎﻣﺬﻫﺐ ﻭ ﻳﺎ ﺍﺯ ﻣﻘﺪﺱ ﻧﻤﺎﻫﺎﻯ ﻣﺘﺤﺠّﺮ ﻭ ﺑﻰ ﺷﻌﻮﺭ؟»(1)
#انجمن_حجتیه
1.بیانات اﻣﺎﻡ ﺧﻤﻴﻨﻰ، 3/12/1367.
@feraghvaadyan
♨️ بحران هویت دینی و اقبال به فرقه
🔹در شرایطی که شاخصههای مهم #هویت_دینی از طریق اندیشههای متعارض، مورد هجوم قرار گرفته، کارکردهای انسجامبخش آن، قدرت خود را از دست داده و ناهمگونیهای هویتی، نظامواره هویت دینی را به بیهویتی دلالت مینماید. در این وضعیت، کالبد جامعه به ضعف ایمنی و عصبی مبتلا شده و مقاومت خود را در برابر ویروسهای مهاجم، از دست میدهد.
🔻با پریشانی، آشفتگی و شک آلود شدن عناصر هویتدینی به خود، نتایج خودآگاهی فرد و جامعه، متزلزل و بحرانزده میشود.تقریباً هر فردی در یک دوره آسیبپذیری از زندگی خود، وضعیتی پیدا میکند که ممکن است جذب #فرقه معینی شود.
@feraghvaadyan
💢 دپارتمان « نبرد صلیبی»
🔸 در دپارتمان «حرکت» سازمان نبرد صلیبی آموزشهای لازم برای ایجاد یک جریان جدید #تبشیری در درون دانشگاه ارائه میشود که بوسیله پست الکترونیکی و ارسال جزوات به دانشجویان علاقهمند پشتیبانی میشود تا با تماسهای مداوم، فرد را برای شروع و هدایت حرکت تبشیری در دانشگاه خود پشتیبانی کنند.
▫️ کارکنان« بخش بینالملل» این سازمان آمریکایی هستند وبه صورت دائم یا مقیم در یکی از دفاتر تبشیری منصوب میشوند. کارکنان، ستون فقرات نهادهای تبشیری جدیدند و عهدهدار آموزش دانشجویان و کارکنان جدید در شعبات جدید هستند. این آموزشها بر مبنای الهیات #اوانجلیسم و روشهای شاگردسازی برگزار میشود.
@feraghvaadyan