🔴 آزادی در فرقه بهائیت
.
♨️ آزادی در فرقه #بهائیت به معنای تبعیت از رهبر فرقه می باشد. شاید یکی از مهم ترین دلایل فرقه بودن آئین ساختگی بهائیت همین امر باشد چرا یکی از شاخصه های اصلی فرقه ها این است که تبعیت بی چون و چرا را از پیروان خود طلب می کنند و اطاعت از فرامین سرکرده فرقه را تنها راه نجات و رسیدن به کمال می دانند.
.
«قُل الحریّة في اتباع أوامری لو أنتم من العارفین، لو اتبع الناس ما نزلنا لهم من سماء الوحی لتجدن أنفسهم في حریة بحته طوبی لمن عرف مراد الله فیما نزل مِن سماء مشیة المهیمنة علي العالمین . بگو آزادی در پیروی از فرمانهای من است. اگر شما از عارفین باشید، اگر مردم پیروی کنند، آنچه را که ما نازل کردیم برای ایشان از آسمان #وحی، هر آینه خود را در آزادی محض خواهند یافت. خوشا به حال کسی که مراد خدا را دانست در آنچه که نازل شد از آسمان خواست مسلط بر جهانیان»(۱)
۱.حسینعلی نوری، کتاب اقدس،صص ۱۱۶_۱۱۷.
@feraghvaadyan
☑برگزاری همایش نقد و بررسی مسیحیت تبشیری
◽روز چهارشنبه (۶ اذر ماه) همایش نقد و بررسی #مسیحیت_تبشیری در دانشگاه ازادی بندر انزلی ویژه اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار شد.
🔸در این همایش که در محل سالن کنفرانس دانشگاه ازادی بندر انزلی برگزار شد استاد محمد صحافی کاشانی رئیس انجمن گفتگوی اسلام و #مسیحیت ایراد سخنرانی کرد.
@feraghvaadyan
⛔️رسانه تبشیری پیاده نظام معاندان ایران
⏺در روزهایی که ارامش به کشور بازگشته معاندان نظام در تلاش هستند تا از تمام ظرفیت خود برای آشوب و #فتنه دوباره بهره بگیرند
❌در این بین رسانه های #تبشیری و فرقه ای به عنوان پیاده نظام معاندان ایران، مردم و انقلاب عمل می کنند. ضد انقلاب در تازه ترین پروژه خود اقدام به شهیدسازی کرده و رسانه های تبشیری نیز به انعکاس و انتشار اخبار جعلی و شهیدسازی مبادرت می ورزد.
@feraghvaadyan
♨️ بهائیت پس از شوقی افندی
🔹«بهائیت به ویژه پس از مرگ #شوقی_افندی چهرهی اصلی مورد نظر بانیان خود را نمایان ساخت و در جهت اهداف پدیدآورندگان اصلی خود، کارآیی خویش را در معرض دید عموم گذاشت. اگر نگاهی تطبیقی به عملکرد این فرقه در سراسر جهان بیندازیم، روشن میشود این فرقه تا چه اندازه ابزار دست سیاستمداران مستبد جهان شده و در راستای اهداف #صهیونیزم بینالملل در کشورهای اسلامی و برای تضعیف دین مبین اسلام به کار رفته است. حتی اگر کارآیی آن را در مقایسه با مکتبهایی مانند کمونیسم -که ادعای دیانت ندارند- به نظاره بنشینیم، روشن میشود که چگونه در راستای اهداف سیاسی بیگانگان در کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است. این عملکرد، مدیون تشکیلاتی است که از زمان شوقی افندی به کار گرفته شد و بیتالعدل در اسرائیل تأسیس شد»(1)
📚1. سعید زاهدانی، بهائیت در ایران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 262.
@feraghvaadyan
⭕️ دورویی و مخفیکاری مشی اصلی انجمن حجتیه
💠«باید بگویم که #انجمن_حجتیه دارای تشکیلاتی سراسری، دربسته و پیچیده است که گروهها و بخشهای مختلفی دارد.شعبه اصلی و مرکزی در تهران و هر استان، یک نمایندگی دارد.انجمنیها علاقه شدیدی به سازماندهی تشکیلاتی دارند و آنقدر ساختار خود را عریضو طویل کرده اند که گاهی با مشکل کمبود نیرو در پستهای مختلف مواجه میشوند.بنابراین یک فرد مجبور است چندین مسئولیت را برعهده بگیرد.
📌به نظر من جدیترین آسیب انجمن حجتیه انکار و کتمان انجمنی بودنشان است که بیشتر از آنکه به اسم تقیه باشد به علت عادت و اعتیاد آنها به رفتار و رویه ای است که سالهای سال پیش کرفته بودند. مشی انکار و دورویی و به نوع #مخفیکاری با پوست و خون انجمنی ها عجین شده و به همین جهت هر فردی که جذب انجمن شود دچار همین خصیصه می گردد.»(1)
1.گفتگو با جداشده از انجمن حجتیه، فصلنامه روشنا، شماره 80.
@feraghvaadyan
💢هویت ملی و جایگاه مؤلفه دین در دیدگاه شهید مطهری
🔘 استاد مطهری در کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران»، ضمن رد نظریه دو قرن سکوت که توسط «سرجان ملکم» انگلیسی و دکتر «عبدالحسین زرینکوب» مطرح میشود و «ادوارد براون» نیز به صورت تعدیلیافته بر آن تأکید میکند، ابعاد گوناگون #هویت ایرانی را مورد بحث قرار میدهد. به گفته شهید مطهری، «اسلام برای ایران و ایرانی در حکم غذای مطبوعی بوده که به حلق گرسنهای فرو رود یا آب گوارایی که به کام تشنهای ریخته شود. طبیعت ایرانی، بهخصوص با شرایط زمانی، مکانی و اجتماعی ایران قبل از اسلام، این خوراک مطبوع را به خود جذب کرده و از آن، نیرو و حیات گرفتهاست و نیرو و حیات خود را صرف خدمت به آن کرده.»(1) شهید مطهری، هویت را در ابعاد فردی، جمعی و ملی مورد کنکاش قرار داده و ضمن توجه به همه ابعاد مؤلفههای شکلدهنده به هویت، جایگاه #دین و باورهای اعتقادی را برجستهتر از دیگر مؤلفهها نشان دادهاست. ایشان در قالب نظریه «انسان کامل»، تلاش بسیاری کرده تا ویژگی یک انسان مطلوب و کامل را از دیدگاه دین اسلام بیان نماید. برابر چنین بینشی، هویت فردی در چارچوب دین و اندیشههای دینی، معنا پیدا میکند».(2)
📚1.مطهری، مرتضی، خدمات متقابل اسلام و ایران، چ 19، تهران: صدرا، 1372، ج: 669.
2.مطهری، مرتضی، انسان کامل، ج1، تهران: صدرا، 1367، صص 114-119
https://www.instagram.com/p/B5ho0yoBnHR/?utm_source=ig_web_copy_link
@feraghvaadyan
💢بهائیت در عراق(3)
📌محفل مرکزی عراق با به کارگیری یک وکیل حقوقی مجرب غیربهائی به نام علی المثنی که ارتباطات خوبی با اداره املاک دارد موفقیتهایی را به دست آورد. او با ارتباطات خصوصی خود با مدیرکل هیئت دعاوی املاک توانست اطلاعاتی را در مورد املاک مصادره شده امری از اداره ثبت به #بهائیان ارائه دهد تا بتوانند کلیه درخواستها را به موقع و قبل از آخرین مهلت پذیرش معاملات به ثبت برساند. همچنین ارتباط این وکیل با قضات هیئت دعاوی املاک موجب شد تا آنها متقاعد شده تا احکامی را به نفع بهائیان صادرنمایند.
▪️«بهائیان در عراق حتی موفق شدند ساختمانی را که محل اقامت زائران حضرت امام موسی کاظم(ع) در کاظمین بود را تخریب و با این ادعا که آن مکان در گذشتهای دور محل توقف حسینعلی نوری بود. زیر نظر #محفل_بهائی بازسازی نمایند.»(1)
📚1.تحرکات بهائیت در عراق، سایت بهائیت در ایران، 17/08/1394.
https://t.me/feraghvaadyan/6280
@feraghvaadyan
💢مفاهیم تبلیغی در جریان مسیحیت صهیونیستی
🔘علاوه بر ادعای صلح دوستی و کمکهای انساندوستانه، تأکید بر برخی مفاهیم مثبت از جمله اقدامات #مسیحیت_تبشیری به شمار می رود. تأکید بر مفاهیمی چون آزادی، برابری،شادی و خوشی مطلق، بی شریعتی، بی قضاوتی و... از دیگر مسائل مورد تأکید مبشران مسیحی محسوب می شوند.
🔸 این مفاهیم تبلیغی ظاهری بسیار فریبنده و زیبا دارند در حالی که در پشت آن مفهوم و معنای متعالی وجود ندارد. در همین راستا باید این موضوع را یادآور شد که مبلغان مسیحی میکوشند مفاهیم مدنظر خود را به صورت نامحسوس و آرام در بلندمدت از مجرای رسانه ها، مراکز علمی و ... جا اندازند. برخی این مفاهیم آنقدر در رسانهها تکرار می شود که به قولی ایمان فرد به نخ می رسد و دست آخر مبشران مسیحی فقط زحمت پاره کردن نخ را می کشند.
https://www.instagram.com/p/B5khia5h6ma/?utm_source=ig_web_copy_link
@feraghvaadyan
♨️بهائیت در آمریکا شکل گرفت و یک قرن مورد حمایت آنها است
✅ روشنگر به نقل از فارس/ سازمان بهائیت که حدود ۱۰۰ سال است، ادعای دین دارد. در ایالات متحده متولد شده و در آنجا نیروهای #بهائی آمدند و این فرقه را ساماندهی کردند. در انتهای قرن ۱۹ میلادی (۱۸۹۲) فردی به نام جورج خیرالله سعی میکند در آمریکا ارتباط بگیرد و نیروهایی را جذب کند. به همین خاطر به مرور زمان نیروهای آمریکایی وارد تشکیلات میشوند.
🔻 وی گفت: با وقوع انقلاب اسلامی ۳۰ هزار بهایی از ایران میروند و عمدتاً به آمریکا مهاجرت میکنند. دهه ۶۰، دهه سخت #بهائیت بود. در شهریور سال ۶۲، سیدحسین موسوی تبریزی داستان کل تهران اعلام میکند که بهائیت حق فعالیت در ایران را ندارند. در دهه ۷۰ نیز که تحولات اجتماعی جامعه ایران را شاهد بودیم. بهاییها نیز تلاش میکنند در عرصه بینالملل آن ساختاری که قبلاً در سال ۵۷ ضربه خورد را نوسازی کنند.
بیشتر بخوانید: 👇🏻
http://fna.ir/ddptuz
@feraghvaadyan
❌آسیبشناسی اقبال به فرقه ها
♨️یکی دیگر از دلایل استقبال از #فرقه ها که بویژه در جوانان رایج است علاقه به زندگی نوآورانه و پر رمز و راز است.برخی جوانان گرایش زیادی به سبک زندگی متفاوت و پر راز و رمز دارند. فرقه های نوظهور به دلیل کتمان عقاید، شعائر . اسرار درون فرقه ای، به عنوان «جریانهای سری» معروف شدهاند. ای رازآلودگی در بعد فکری و #مناسک موجد جذابیتهایی برای قشر جوان گردیده است چرا که موجودیت کیشهای رمزی به نوعی نوآوری وابسته است.
@feraghvaadyan