♨️بزرگترین کلیسای پايتخت ثبت ملی شد
🔘 #کلیسای_سرکیس_مقدس که بزرگترین کلیسای تهران که در سال ۱۳۴۹ خورشیدی بنا شد، واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شد.
👈🏻جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخیفرهنگی غیرمنقول ۱۵ بهمنماه به ریاست معاون میراثفرهنگی کشور برگزار و درآن آثار ۹ استان با حضور اعضای شورا موردبررسی قرار گرفت که در این جلسه کلیسای سرکیس مقدس واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شد.
@feraghvaadyan
⭕️ استعمارهدف غایی مسیحیت تبشیری
🔹در حقیقت اینها یک دین نیستند، بلکه یک سیاست هستند، یک استعمار به شمار می روند، رییس جمهور کنیا میگوید وقتی کشیشها به سرزمین ما آمدند، ما زمینهایمان را در اختیار داشتیم و آنها در دستشان کتاب مقدس داشتند، ولی امروز بعد از پنجاه سال آنها در دستشان زمینهای ما را دارند و ما در دستمان کتاب مقدس است.
❗️هر جا که شما می بینید ناقوس کلیسا به صدا در می آید، بدانید که بلافاصله بعد از آن، ناقوس جنگ به صدا در می آید، ناقوس استعمار به صدا درخواهد آمد و خودتان را آماده آن روز کنید، آنچه که امروز دارد به اسم مسیحیت ترویج می شود، مسیحیت سنتی نیست، بلکه #مسیحیت_تبشیری و استعماری است، اینها همیشه سردمداران یک استعمار و جلودار این داستان با روشهای مختلف بوده اند.
🔻 شما یک مجسمه سنتی و قدیمی از مریم مقدس نمی توانید پیدا کنید که بدون حجاب باشد یا راهبهها که کاملا پوشیده هستند، ولی امروز در #کلیسای_تبشیری نه تنها حجاب وجود ندارد، بلکه رقص مختلط دیده می شود، آوازه خوانی وجود دارد، در حالی که کتاب مقدس می گوید زنها در کلیسا حتی نباید حرف بزنند و حتی سئوالشان را در خانه از همسر خود بپرسند، این متن کتاب مقدس است و نشان می دهد که این دیانت نیست بلکه سیاست همراه استعمار است، نشان می دهد که آنها نمی خواهند پیرو انجیل باشند، اینها می خواهند پیرو آن سیاست خود باشند و ابزارشان #مسیحیت است.
↩️پس مسیحیت تبشیری، ابزار دیانت است، اما واقعیتشان سیاست می باشد و لذا بقیه مسیحیها مثل ارامنهای که در ایران هستند، به شدت با اینها مخالفند و با این افکار می جنگند و در مقابلشان موضع گیری می کنند، اما با این وجود صدای بلندی ندارند.
@feraghvaadyan
♨️ «تصوف»، علت عقبماندگی جوامع اسلامی
🔹استاد شفیعی کدکنی در اظهار نظری گفته است: « من نیز با کسروی، در این نکته، موافقم که یکی از علل، و شاید تنها علت، در عقبماندگی جوامع اسلامی، تصوف است؛ اما به مانند کسروی نمیخواهم این «علت بدبختی» را با دشنام و ستیزهجویی از میان بردارم، زیرا برای من به مانند روز روشن است که عرفان و #تصوف، با مخالفتهایی از نوع مخالفت کسروی هرگز از میان برداشته نخواهد شد.»(1)
🔻«عرفانی که اکنون غالباً در ایران در "محافل" و در "کتب" و "نشریات" عرضه می شود، عرفانی است که تبار ایرانی را تباه خواهد کرد و کوچک ترین جایی برای خِرَد و اراده و جنبش باقی نخواهد گذاشت. مجموعۀ بی نهایتی است از بازی با الفاظ که عارفانش می توانند ناظر قتل عام هزاران جوان و پیر باشند و بعد هم بگویند: "تجلی ذات احدیت بود در مقام اسم قهار»(2)
📚1.زبان شعر در نثر صوفیه، ص 19.
2.همان،99.
@Feraghvaadyan
🔘 انجمنیها پس از انقلاب اسلامی
📌«پس از انقلاب نیروهای تربیت شده در #انجمن_حجتیه به سه دسته تقسیم شدند؛ دسته نخست مانند پرورش، دکتر صادقی استاد دانشکده الهیات مشهد، عبدالکریمی استاد دانشگاه مشهد، مهندس مصحف و بسیاری دیگر به انقلابیون پیوستند. جوانانی نیز بودند که دستکم چند سالی انجمن را تجربه کرده و به صف انقلابیون پیوسته بودند. برخی مانند مهندس مهدی طیب که مسئولیت برگزاری مراسم سخنرانیها را در تهران برعهده داشت، نه تنها به انقلابیون پیوستند، بلکه به نوعی در برابر انجمن هم قرار گرفتند. دسته دوم در برابر #انقلاب بیتفاوت ماندند و دسته سوم به انتقاد از آن پرداخته به صف مخالفان از نوع دیندار پیوستند.»(1)
📚1. انقلاب اسلامی و مردم مشهد، ص207.
@feraghvaadyan
⭕️ «آرش» شکنجه گر بهائی ساواک
♨️ یکی از معروف ترین شکنجه گران بهائی ساواک، فریدون توانگری معروف به آرش بود. وی در سال 1329ش، در تهران به دنیا آمد و سند ازدواج او به تاریخ 5/14سنه 2537(1357) در دفتر لجنه #بهائیت تهران ثبت گردیده است.
آرش در سال 1351ش، با مدرک دیپلم به استخدام ساواک درآمد و به عنوان یک نیروی عادی مشغول خدمت گردید. در اوایل سال 1352 با ارتقاء مسئول اقدام دایره عملیات شد و به شکنجه مردان و زنان مبارز پرداخت. به طوری که در سال 1354رهبر دایره عملیات گردید.
🔹همزمان با رهبری دایره عملیات، همچنان در امر بازجویی و شکنجه دخالت داشته و رفتاری در حد اعلای قساوت با زندانیان داشت تا آن جا که در کمیته مشترک #ساواک از او به عنوان خشن ترین بازجو یاد شد. وی به خاطر جدیت در سرسپردگی، مدالهای متعددی از مقامات ما فوق خود دریافت نمود و تا واپسین روزهای حکومت طاغوت مجدانه در کمیته مشترک مشغول خدمت به اربابان خود بود.»(1)
📚1. قاسم حسن پور، شکنجه گران میگویند، ص 13.
@feraghvaadyan
🔴 معنویتهای نوظهور مدل بدلی عرفانهای اصیل
▪️نام دیگر #معنویتهای_نوظهور «عرفانهای بدلی» است. زیرا مدعیان معنویت در این فرقهها با نگاهی به مهمترین تعالیم #ادیان بزرگ مثل ایمان به خدا، معاد، دنیاگریزی، انجام تکالیف شرعی مانند نماز با حذف یا تحقیر این تعالیم، دستورالعمل های دیگری به مخاطبان خود توصیه میکنند.
🔹بدل سازی عرفان ها عموماً از طریق موارد زیر صورت می پذیرد:
۱- به جای ایمان به خدا و خود، تنها ایمان به خود و کشف الوهیت درون انسان را توصیه میکنند.
۲- به جای اعتقاد به معاد، اعتقاد به آموزه ناموجه #تناسخ را معرفی میکنند.
۳- مراقبههای بیروح و گاه دشوار را جایگزین انجام نماز و عبادات و ارتباط با خدا می کنند.
۴- انسان را به عشق زمینی و فروتر، و یا حداکثر عشق انسانی (نه الهی) دعوت میکنند.
۵- به جای دعوت به تفکر و اندیشه، مخاطبان را به توقف اندیشه و استدلال فراخوانده و آن را مانع معنویت میدانند.
۶- آنها به جای توجه انسان به دستورات اخلاقی و انسانی، بر توصیه های مادی و لذتگرایانه تاکید دارند.
@feraghvaadyan
♨️ تمرکز و سرمایهگذاری مسیحیت تبشیری در آسیا
🔹جریان #مسیحیت_تبشیری قرن گذشته را به عنوان قرن آفریقا معرفی کردند، به همین خاطر تا ابتدای قرن گذشته در آفریقا فقط پنج میلیون مسیحی وجود داشت، اما در انتهای قرن، دویست میلیون نفرمسیحی در کشورهای آفریقایی بودو این مطلب را هم واتیکان اعلام کرد و هم جریان مسیحیت تبشیری.
🔘 حتی قسمتی از سودان را جدا شد، برخی از کشورهای مرکز آفریقا، امروز چالش بزرگی را بین #اسلام و مسیحیت دارند، در همین راستا جریان تبشیر قرن جدید را به عنوان قرن آسیا معرفی کرده، شاید پیشتاز کشورهای آسیایی هم کشور کره جنوبی باشد، و بعد ویتنام، مالزی و اندونزی.
❗️کشور کره جنوبی 🇰🇷یک کشور بودایی نشین بود، اما امروز در حال تبدیل شدن به یک کشور مسیحی نشین است. امروز در کشور اندونزی🇮🇩، پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان، چهارده هزار مبشر مسیحیت تبشیری وجود دارد. آنها این قرن را قرن آسیا اعلام کردند و برای آن سرمایه گذاری کرده و کشورهای اسلامی یکی از اهداف مهم آنها به شمار میرود.
@feraghvaadyan
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران: ایران، کشور ادیان است و به همه پیروان #ادیان_توحیدی تعلق دارد.
🔻در بین خانوادههای پیرو ادیان توحیدی بعضی دو #شهید بعضی تنها فرزند ذکور خود را تقدیم وطن کرده اند.
@feraghvaadyan
🛑بهائیان همانند یهودیان صهیونیست
💢 کارگزاران استعماری و طراحان ساواک از همان ابتدای کار کوشیدند افسران غیرمسلمان را به این سازمان انتقال دهند و از وجود آنان در راه تحقّق اهداف خود بهره بگیرند، از آنجا که در ارتش افسران یهودی وجود نداشتند، مسئولان امور کوشیدند تا به جای آنان از افسران بهائی که قرابت فکری و رفتاری مشابه با یهودیان صهیونیست داشتند و همچون صهیونیستهای یهودی کینهای کور و آشتیناپذیر با مسلمانان ابراز میکردند، در این سازمان و در برخورد با مبارزان مسلمان سود جویند. به همین دلیل برخی از مدیران ارشد ساواک را بهائیان تشکیل میدادند که از میان آنها میتوان روحالله ثابتی، سرهنگ زیبایی، سرهنگ شیروانلو و ... را نام برد.»(1)
📚1. احمد اللهیاری، بهائیان در عصر پهلوی، نیمه پنهان، ج31، صص 34-135.
@feraghvaadyan
♨️ متعالی شدن آسان با مدیتیشن؟!
🔹مدیتیشن یا مراقبه عملی است که در اغلب فرقهها و باصطلاح معنویتهای نوپدید به طور مشترک بر آن تأکید میشود و هدف آن را نیز خودآگاهی و متعالی شدن انسان از طریق خلسه هایمعنوی معرفی میکنند. #مدیتیشن انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها مبتنی بر تکرار برخی واژه ها است مثلا «دربعضی مراقبه ها گفتن و تکرار کلمه «ام ، om» تأکید میشود که -یوگیستها معتقدند اَن- تجسم مرتعش خلقت است و گویا فرد با تکرار این کلمه میگوید«من هستم»، «من حضور دارم» و ...»(1)
❗️نکته جالب در مدیتیشنها تأکید بر« من» و تکیه بر ابعاد درونی انسان است. در اغلب شبه #معنویتهای_نوظهور «من» جایگزین « خدا» شده و مهمترین اختلاف ادیان اصیل و توحیدی با فرقهها ومعنویتهای جدید همین است که ادیان همواره انسان را به سمت «خدا» و ارتباط با خالق هستی دعوت میکنند اما این معنویتها دائماً افراد را به توجه به « خود» (و به تعبير بهتر، «منيت») سوق میدهند. طبیعتاً چنین روشی در صورت موفقیت، فقط انسان را در ابعاد مادی ،بارور خواهد ساخت چرا که به نوعی اعتماد به نفس فرد و ابزارهای رسیدن به موفقیت های مادی را تقویت خواهد کرد، حال آنكه بعد معنوی انسان با توجه و توسل به حقیقت واقعی یعنی خداوند متعال به کمال خواهد رسید و با اين حجم از منيت و بهاصطلاح، «خودخدايي»، ديگر جايي براي آفريدگار باقي نخواهدماند؛ چنانچه در ايدئولوژي «اومانيسم» غربي، شاهد رواج اين رويه هستيم.
📚1.ماهنامه دانش یوگا،بهمن 1398،ص11.
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
🔻برگزاری شانزدهمین همایش علمی #زرتشتیان سراسر کشور با رویکرد محیط زیست
🔹عطرافشانی و گلباران مزار شهدای #ادیان_توحیدی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر
▫️بانیپال شومون ، #مسیحی آشوری بازیگر سینما و تلوزیون به عنوان چهره سال آشوریان انتخاب شد
♦️دیدار رهبر کاتولیک های جهان با احمد الطیب، شیخ دانشگاه الازهر، در #واتیکان
🔸#کلیسای سرکیس مقدس ثبت ملّی شد
@feraghvaadyan
🔴دین و سیاست در اندیشه انجمن حجتیه
🔸 #انجمن_حجتیه پیش از پیروزی انقلاب، مبارزه با رژیم را کار سیاسی میپنداشت و ادعا میکرد که آنها در سیاست دخالت نمیکنند و این جزء اساسنامهشان است. دلیل اصلی شکلگیری این تفکر به مسائل شخصی شیخ محمود حلبی برمیگردد و آنچه در اساسنامه آنها آورده شده نیز از همان جا نشأت میگیرد، انجمن حتی در برههای از زمان برای دخالت در سیاست از اعضای خود تعهد کتبی اخذ میکرده است.
🔹از دیگر ادلهای که انجمن برای سکوت خود و عدم شرکت در مبارزات و سکوت در قبال جنایات رژیم پهلوی میآورد بحث #مرجعیت است. آنها خود را پیرو مرجعی میدانند که به مبارزه حکم نداده است. شهید مطهری در قبال این گونه تقلید میفرماید: «تقلید بر دو نوع است: ممنوع و مشروع. یک نوع تقلید است که به معنای پیروی کورکورانه از محیط و عادت است که ممنوع است. اخیراً در بعضی از مردم که در جستجوی مرجع تقلید هستند میگردیم کسی را پیدا کنیم که آنجا سر بسپاریم، میخواهم بگویم تقلیدی که در اسلام دستور رسیده است سر سپردن نیست، چشم باز نگه داشتن است، تقلید اگر شکل سرسپردگی پیدا کرد هزارها مفاسد پیدا میکند.
↩️امام خمینی(ره) نیز در بخشی از کتاب ولایت فقیه خود میفرمایند: اسلام را به مردم معرفی کنید تا نسل جوان تصور نکند که آخوندها در گوشه نجف یا قم دارند احکام حیض و نفاس میخوانند و کاری به سیاست ندارند و باید سیاست از دیانت جدا باشد. این را که باید #دیانت از #سیاست جدا باشد و علمای اسلام در امور اجتماعی و سیاسی دخالت نکنند، استعمارگران گفته و شایع کردهاند.
@feraghvaadyan