eitaa logo
روشنگر مدیا
962 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
564 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ نظر امام خمینی درباره استفاده انجمن حجتیه از سهم امام/ واکنش حجتیه‌ای‌ها به فتوای آیت‌الله خوئی ✅ قبل از سال 49 حرکت انجمن یک حرکت بی سر و صدا بود. در درون انجمن حجتیه این اصطلاح که ما حکومت اسلامی نداریم هنوز ظهور و بروز نکرده بود. تقریباً به‌عنوان یک سرّی بین افرد بود و خیلی از مؤمنینی که در انجمن حضور داشتند از این جریان خبر نداشتند. نمونه‌اش مرحوم آیت‌الله خزعلی بود. ایشان یک روحانی انقلابی مبارز بود، انجمن را تأیید می‌کرد و به نوعی در حضور داشت و از آن سرّی که این‌ها داشتند مبنی بر تقیه در برابر شاه خبری نداشت. 💢 انجمنی‌ها بین خودشان گفتند که آقای خمینی بعد از سرنگونی شاه چه کاری می‌خواهد انجام بدهد؟ می‌خواهد تشکیل بدهد. بعد گفتند حکومت اسلامی متعلق به امام زمان است و حاکم حکومت اسلامی باید معصوم باشد. این حرف از کجا آمده؟ گفتند در روایت داریم هر پرچمی قبل از امام زمان بالا برود طاغوت است. برخی در پاسخ به انجمنی‌ها گفتند که ایشان نمی‌خواهند حکومت درست کنند می‌خواهند ظلم را برطرف کنند. انجمنی‌ها در پاسخ با اشاره به یک روایتی که از لحاظ سند ضعیف هم هست و در مقدمه صحیفه سجادیه آمده گفتند: در روایت داریم که هر کسی بخواهد مقابل ظلمی قیام کند فقط بر سختی ما اضافه کرده و موجب ناراحتی ما می‌شود. منظورشان از بیان این روایت این بود که برای دفع ظلم قیام نکنیم. 👈🏻این تفکر در باطن انجمن قرار داشت و در سال 50 کشف شد. عده‌ای از علمای انقلابی به امام نامه نوشتند و مواضع انجمنی‌ها در قبال حکومت اسلامی را بیان کردند. امام هم وقتی از مواضع این‌ها با خبر شد فرمودند دیگر به این‌ها سهم امام ندهید. بیشتر بخوانید:👇🏻 https://feraghvaadyan.com/?p=2191 @feraghvadayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انحراف در 🎥حجت الاسلام عرب پژوهشگر عرفان‌های نوظهور @feraghvaadyan
⭕️ چارچوب‌های تشکیلاتی جریان‌های فرقه‌ای 🔷 از آنجا که بسیاری از عقاید و اعمال بر خلاف عقل و شریعت است، لذا عقاید خود را در محافل و جلساتی دربسته و محرمانه به مریدان و اعضا القا می‌کنند و از ورود افراد نامحرم و به خصوص عالم و دارای قدرت نقد، جلوگیری به عمل می آورند تا مبادا ابعاد غیر منطقی و غیر شرعی افکار و رفتارشان آشکار شود. اگر جریان و اندیشه ای به حقانیت و خود باور داشته باشد، از مواجهه انتقادی و مباحثه و مناظره پیرامون آن، نه تنها شانه خالی نمی کند بلکه از آن استقبال می کند. @feraghvadayn
🛑 حمایت «اتحاد مسیحیان برای اسرائیل» از ترامپ 🔹 یک گروه افراطی آمریکایی به نام «اتحاد مسیحیان برای اسرائیل» از دونالد ترامپ به خاطر مدیریت و رهبری او در مبارزه با ویروس کرونا تشکر کرد. 🔻این گروه به رهبری «جان هیگ» یک کشیش اوانجلیست جمهوری‌خواه با برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلفی از تشکیل دولت اسرائیل حمایت می‌کند و در تلاش است تا موضوع فلسطین را مطابق ادعاهای صهیونیست‌ها تفسیر و ترویج کند. 🔸به جز گروه‌های اوانجلیست، برخی کشیش‌های آمریکایی نیز بعد از انتشار پیام ترامپ در عید پاک آمریکا از او به دلیل رهبری در مبارزه با کرونا و به ویژه به خاطر تصمیم دولت فدرال آمریکا در نبستن تشکر کردند. اگرچه خود رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مراسم عید پاک را به صورت آنلاین دنبال می‌کند. ▫️ترامپ به دلیل شیوع گسترده در آمریکا و مرگ بیش از ۲۰ هزار نفر به شدت مورد انتقاد قرار دارد و این دست حمایت‌ها می‌تواند برای او که چند ماه دیگر باید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شرکت کند، به شدت کارساز و مؤثر باشد. @feraghvaadayn
🔹انتشار کتابچه مشترک پیروان برای مقابله با کرونا در سیرالئون 🔻شماره سی ام مجله پیام آشوریان؛ نشریه جامعه فرهیخته ایران، منتشر شد 🔸تنش های بر سر سوزاندن اجساد مبتلایان به کرونا در سریلانکا ♦️برگزاری مراسم های عید پاک به صورت مجازی در نقاط مختلف جهان @feraghvadayn
🛑 انجمن حجتیه و همکاری با ساواک 🔘 در خاطرات ماشاءالله کازرونی که یکی از ارکان مبارزه در فارس بود، آمده است: «روزی یکی از مأموران به نام نوبخت به مغازه من آمد. در آن سالها برازجان شهر بسیار خلوتی بود. ابراهیم ماحوزی داشت از خیابان رد می شد. نوبخت آمده بود مرا به ساواک ببرد. ➖گفت: "کازرونی! آن آدمی که از دور دارد می آید می بینی؟" ➖نگاه کردم دیدم ابراهیم ماحوزی است. به نوبخت گفتم: "بله. ماحوزی است." ➖گفت: "از من وحشت نکن! ولی از این پدر سوخته بترس!" ♨️ متوجّه حرف او نشدم. در آن سال ها، ماحوزی چهره ای مذهبی بود که در انجمن خیریه ی شهر و ضمناً (حجتیه) در برازجان شرکت فعّال داشت. کنار آیت الله اعتصامی بود. مردم به او اعتماد داشتند. اطلاعات مذهبی خوبی داشت و سخنران و مجلس آرا بود. من حتّی تصور اینکه چنین فردی با ساواک ارتباط دارد و خبرچین آن جاست، هم نمیکردم. پس از پیروزی انقلاب که پرونده ام در ساواک به دستم افتاد، دیدم با نام مستعار"حسام" بارها علیه من به ساواک بوشهر گزارش داده است.»(1) / مفازنیوز 📚1.سید قاسم یاحسینی، خاطرات ماشاالله کازرونی، ص۲۹۵. @feraghvadayn
19.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️می‌خواهند اسلام را به سرنوشت مسیحیت کلیسایی دچار کنند؟ @feraghvadayn
🔘 توهین به ملت ایران در ادبیات سرکرده فرقه بهائیت ♨️ بهائیان که با تبلیغ سعی در آن دارند تا چهره‌ای صلح طلب، روشنفکرو متعالی و حامی مردم ایران، از خود نشان دهند بد نیست هر ازچندگاهی به گفته‌های سرکردگان خود نگاهی بیاندازند آنجا که سرکردگان این فرقه به توهین و ناسزا نسبت به ملت ایران سخن گفته‌اند. آنها مردم ایران را جاهل و ظالم خواندند و پیروان خود را افراد مقدس که در مقابل مردم خونخوار ایران ایستادگی کردند. با نگاهی به تاریخ کاملاً مشخص است آنانکه اقدام به قتل و غارت کردند بابیانی بودند که پدر معنوی به شمار می‌روند. ↩️ شوقی افندی یکی از سرکرگان فرقه بهائیت در خصوص مردم ایران چنین کفته است: «این امر مبارک در کشوری تولد یافت که مردمش به داشتن تعصب مفرط و و غفلت و ظلم و ستم مشهور آفاقند و فجایعی متوجّهش شد که در اینجا لازم نیست حتی به اختصار ذکری از آن نمایم. و نیز لازم نیست به ستایش قدر و منزلت و استقامت نفوس مقدّسی پردازم که در مقابل آن ایستادگی نمودند. و لازم نیست بگویم که آن مظالم وصف‌ناپذیر چه تنفری در دیگران که از صحنه‌ی بی‌رحمی‌ها به دور بودند ایجاد کرد.»(1) 📚1. هوشمند فتح اعظم، نظم جهانی بهائی (منتخب توقیعات مبارکه شوقی افندی)، ص 45. @feraghvadayn
⭕️ کودک‌ربایی عناصر تبشیری ↩️عنصر تبشیری: از جانب حضرت مریم(س)، مأموریت داشتم! ❗️به‌تازگی، یکی از عناصر در شهر همدان با ادعای مأموریت از جانب حضرت مریم(س)، اقدام به ربایش فرزند یک زوج مسلمان کرد. ▪️ این عنصر تبشیری با نقشه قبلی، وارد منزل یکی از شهروندان همدان شده، پس از ربودن فرزند دختر این خانواده، بلافاصله وی را به خانمی واگذار می‌کند که از داشتن فرزند، محروم است. 🔹نامبرده که به همراه همسر خود در استرالیا اقامت دارد، به قصد تجدیددیدار با خانواده و انجام زایمان وارد کشور شده‌بود و پس از در میان گذاشتن نیت خود با همسرش –که در استرالیا حضور دارد- اقدام به این ربایش کرد. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، این زوج وابسته به تشکیلات ، با مشکلات مادی دست و پنجه نرم کرده و به نظر می‌رسد همچون سایر مهره‌های جریان مزبور،‌ تحت‌تأثیر آموزه‌ها و القائات تشکیلاتی به انجام این کار، ترغیب شده‌اند. 🔻سرمایه‌گذاری بر اقشار آسیب‌دیده اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و سرخوردگان سیاسی، شگرد محوری جریان مسیحیت‌تبشیری برای جذب افراد و عضوگیری است که از ظرفیت بیشتری برای جلب‌توجه و اغوا به‌واسطه ادعاهای مبلغان تبشیری برخوردارند. بر اساس مطالعات آسیب‌شناسانه جریان‌های فرقه‌ای، خیل کثیری از گروندگان به مسیحیت‌تبشیری با اهداف نیل به زندگی رؤیایی، پناهندگی در کشورهای خارجی، دریافت کمک‌های مادی-معنوی، فرار از شریعت و...، جذب شده‌‌اند که بی‌ثباتی یا صوری‌بودن ایمانشان، یکی از دغدغه‌های امروز جریان تبشیر به شمار می‌رود. 👈🏻 مورد اخیر نیز مصداق بارزی است از آثار ویرانگر زندگی تحت چارچوب‌های اعتقادی و القائات تشکیلاتی جریان تبشیر که در توهمات اینچنینی یا الهامات درونی و متعاقب آن، این‌دست اقدامات مجرمانه نمود می‌یابد. @feraghvadayn
🌀سلوک سماع‌محور آزمایش ✴️تمرد آشکار مأذون فرقه از دستوالعمل‌های فقری
روشنگر مدیا
🌀سلوک سماع‌محور آزمایش ✴️تمرد آشکار مأذون فرقه از دستوالعمل‌های فقری
✍️گویا انزوای حاصل از برای مأذون خارج‌نشین با دستاوردهایی شخصی همراه بوده که هر روز از بٌعدی نوین در طرح تازه اش رونمایی می‌کند؛ چنانچه این‌بار از تئوری خود در باب «سماع» و خاصیت آن در سلوک، پرده برداشته. «»، ضمن اختصاص دادن سلسله مباحثی به ذکر تاریخچه سماع، از خواص و آثار آن در معنوی یاد کرده و به مثابه امری نه‌فقط کاربردی که «لازم» در این مسیر مطرح می‌سازد؛ گویا دوری از مجالس و مراسم و مرام درویشی در فرقه نعمت‌اللهی سلطانعلی‌شاهی، تأثیری نسبتاً شدید بر افکار وی داشته که اینچنین –خواسته یا ناخواسته- بر قول و فعل اقطاب گذشته، چشم بسته و سعی در پراکندن مرام ابداعی خویش دارد. 🔍مروری بر سوابق آزمایش، باور فرضیه فراموشی در مورد وی را دشوار می‌سازد و فرض بی‌تفاوتی به دستورالعمل‌های سنتی را متحمل. چندان دور نیست، ‌آنجا که «نورعلی تابنده»، قطب سابق فرقه ابراز می‌دارد: ⬅️«بعضی‌ها گفتند که «» هم در درویشی همین خاصیت را دارد. البته سماع این خاصیت «به اضافه» را دارد- آن سماع قدیم- و آن اینکه در عین حال که از یک طرف موسیقی ذهن را آماده می‌کند، دریچهٔ مغز را باز می‌کند که یک مطالبی توی آن برود.‌‌ همان وقت یک شعری خوانده می‌شود که هزار مطلب دارد گو اینکه خیلی‌ها به آن شعر توجه ندارند ولی ناخودآگاه آن شعر وارد مغز آن‌ها می‌شود. این است که این فایده را دارد ولی منتهی این ضرر را هم دارد که آن فکر را ارادی نمی‌کند. ما می‌خواهیم؛ درویشی می‌خواهد که هر فکری، هر زحمتی، با اراده و بعد از فهمش وارد مغز بشود. نه اینکه در باز شود و یک افکاری بیاید.» (1) ⭕️یا سخن «ملاسلطانحسین گنابادی»(از اقطاب مطرح فرقه) در باب وجد: ⬅️«وجد و ذوقی که از باطن شخص خیزد خوب است ، نه آنچه به واسطه آلات صوری غنا و امثال آن پیدا شود . و باید حالاتی که بر اثر سماع یا امثال آنها که مخالف ظاهر شرع است پیدا می شود ، سالک کوشش کند که آنها را بر اثر مراقبت و مداومت بر ذکر خدا در وجود خود پیدا کند که آنچه خود دارد از بیگانه مانند سماع و امثال آن تمنا نکند .» (2 ) 🔸با این اوصاف به نظر می‌رسد یکی از شاخص‌های -مد نظر آزمایش- تمرد از دیدگاه و دستور مراد است؛ امری که در مرام درویشی –با قرائت سنتی- جایی ندارد و چه‌بسا موجب خروج از آن مرام است. 📚پی‌نوشت: 1. مکتوب فرمایشات نورعلی تابنده " مجذوبعلیشاه " ، عصر شنبه جلسهٔ پزشکان ۹۵/۷/۱۰ 13 مهر 1395، مجذوبان نور. 2. برخی کلمات بزرگان سلسله (۴) / حاج سلطانحسین تابنده گنابادی رضاعلیشاه ( بخش دومhttp://soltanalishahi2.blogspot.com/2007/01/blog-post_12.html. 🌐https://feraghvaadyan.com/?p=2205 @feraghvadayn
⭕️ مروری بر رفتار محافل و چهره‌های مذهبی در دهه های 30 تا 50 🔹بررسی آثار مذهبی دهه های 30 تا 50 بدون پرداختن به ابتر است .این انجمن که بنیان گذارآن مرحوم شیخ محمود حلبی است، در ابتدا با هدف مبارزه با پدید آمد. حلبی ابتدا چهره ای مبارز و مخالف با رژیم پهلوی بود اما بعد از وقایع سال های 42 و 43 و تبعید امام خمینی به این نتیجه رسید که مبارزه مشت بر سندان کوبیدن است . به همین دلیل او و انجمنش که نام کامل آن "انجمن حجتیه مهدویه" بود راه فرهنگی را در پیش گرفت. بیشتر بخوانید:👇🏻 khabaronline.ir/news/571198 @feraghvadayn